Yazanlarda |
|
yalnız_kürt Uzman Uye
Katılma Tarihi: 27 haziran 2007 Yer: Turkiye Gönderilenler: 155
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
yunusemregun Yazdı:
İşin içinde silah olması mı acaba cephe diye düşündürüyor? Düşünün öyleyse Doğuya hususi arabanızla gideceksiniz? Yanınıza silah almaz mısınız? |
|
|
Başlığa paralel bir yorum olmayacağı için özür dilerim ama bana göre isabetli olmayan şu analoji konusunda misal veren arkadaşımız misalini gözden geçirmelidir.
Doğuya ya da güneydoğuya seyahat neden yanına silah almayı da gerektirsin?Dahası silah almanın gerekliliği neden bu yönlere seyahatlerde ön plana çıksın?
Tehlike ise Türkiye'nin hangi bölgesi bu tehlikeden beri ya da tekin ki?Kaldı ki ben Diyarbakır'a boyuna yolculuk yapıyorum.Kardeşim Erzurum'a boyuna yolculuk yapıyor.Arkadaşımın biri Hakkari'ye öteki Ağrı'ya...Hiçbirimiz yanımızda silah falan taşımıyoruz.
Lütfen analojilerinizi sağduyulu ve bazı hassasiyetleri gözeterek yapınız.
saygılarımla!
__________________ Gideni az olan yoldan gidin (İncil)
Yeryüzünde yaşayanların çoğunluğuna uyarsan seni Allah'ın yolundan saptırırlar (Kur-an)
|
Yukarı dön |
|
|
Metehan2003 Ayrıldı
Katılma Tarihi: 11 ocak 2009 Yer: Micronesia Gönderilenler: 474
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
selam yalnız_kürt,
uyarınızı yerinde buluyorum,ifade benim de dikkatimi çekmişti.Arkadaşımızın insanlara empoze edilen imaj
dan farkında olmadan etkilendiğini gösteriyor.
Doğuya giden herkez bilir ki orada sevgi vardır,dostluk ve muhabbet vardır.
Daha doğrusu hakettiği neyse onunla karşılanır.
konu hakkında görüşlerinizi de merak ediyorum.
Esenlikler dilerim...
__________________ "Allah dilemedikçe siz bir şey dileyemezsiniz"
|
Yukarı dön |
|
|
Metehan2003 Ayrıldı
Katılma Tarihi: 11 ocak 2009 Yer: Micronesia Gönderilenler: 474
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Sevgili Hasan Akçay,
"Yoksa Allah yalan mı söylüyor" Bu marazlı soruyu 3.kez yöneltmeniz üzerine cevap verme gereği hissettim.
Böyle bir soruyu ancak tutunacak dalı kalmamış ve kendi içinde de çelişkiler yaşayanlar sorarlar.
Şimdiye kadar kaçak güreştiğinizi,minderden kaçtığınızı hep beraber müşahade ettik.Zorda kalınca nasıl Agresif bir
hali Ruhiye ye büründüğünüzü sanırım kendiniz de fark ediyorsunuzdur.
Putdüşmanı kardeşimin suallerine hakkıyla cevap veremediniz.
Kuzey Afrikalı Yaseen de gelse burada ancak bu kadarcık savunabilirdi mesnedsiz Namaz iddiasını.
Sizin Gerçeği görmekte en büyük engeliniz Salatı sadece Kuran dersi olarak algılamanız.
Oysa ki Salat çok daha geniş / derin ve kapsamlı bir Kavram.
Allah dilerse elbette diğer boyutlarını da kavrayıp AYDINLANACAKSINIZ...
O zamana kadar el yordamı ile yürüyeceğiniz yolunuz Karanlık üzerine Karanlık hükmünde olacak arada bir şimşek
çaktıkca yol alacak sonra yine duracaksınız.
Bizlere inanmayıp,yazılarınızda DIŞ KAYNAKLARI sıkca KAYNAK göstermenizden yola çıkarak;
Ve yine Arabca ve Türkce anlayışınıza katkı olsun diye aşağıda ki İngilizce çalışmayı dikkatinize sunmak istiyorum.
SALAT konusunda Aklınızda ŞİMŞEKLER çakması ümidi ile....
__________________ "Allah dilemedikçe siz bir şey dileyemezsiniz"
|
Yukarı dön |
|
|
hasanoktem Admin Group
Katılma Tarihi: 10 eylul 2006 Gönderilenler: 2837
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
yalnız_kürt Yazdı:
yunusemregun Yazdı:
İşin içinde silah olması mı acaba cephe diye düşündürüyor? Düşünün öyleyse Doğuya hususi arabanızla gideceksiniz? Yanınıza silah almaz mısınız? |
|
|
Başlığa paralel bir yorum olmayacağı için özür dilerim ama bana göre isabetli olmayan şu analoji konusunda misal veren arkadaşımız misalini gözden geçirmelidir.
Doğuya ya da güneydoğuya seyahat neden yanına silah almayı da gerektirsin?Dahası silah almanın gerekliliği neden bu yönlere seyahatlerde ön plana çıksın?
Tehlike ise Türkiye'nin hangi bölgesi bu tehlikeden beri ya da tekin ki?Kaldı ki ben Diyarbakır'a boyuna yolculuk yapıyorum.Kardeşim Erzurum'a boyuna yolculuk yapıyor.Arkadaşımın biri Hakkari'ye öteki Ağrı'ya...Hiçbirimiz yanımızda silah falan taşımıyoruz.
Lütfen analojilerinizi sağduyulu ve bazı hassasiyetleri gözeterek yapınız.
saygılarımla!
|
|
|
gözümden kaçmış, ben de şimdi( son iletileri görünce...) FARKETTİM...
Yalnız_Kürt kardeşimin söylediklerine katılıyor, sergilemiş olduğu dikkat ve göstermiş olduğu hassasiyetten dolayı da teşekkür ediyorum...forum müdavimlerinin daha hassas olmalarını rica ediyorum...
Muhabbetle
__________________ Andolsun, size öyle bir kitap indirdik ki sizin bütün şeref ve şanınız ondadır. Hâlâ aklınızı kullanmayacak mısınız? ENBİYA 10
|
Yukarı dön |
|
|
Metehan2003 Ayrıldı
Katılma Tarihi: 11 ocak 2009 Yer: Micronesia Gönderilenler: 474
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
An understanding of salat from Al Quran
With the name/assistance of The God/Divine, The Almighty/Originator, The Merciful/Embracing (I begin)
Bismi Allahi ar-rahmani ar-raheemi
The root of "salat" are the Arabic letters:
ص ل و
Saad-Lam-Waw (slw):
prayer, supplication, petition, oration, eulogy, benediction, commendation, blessing, honour, magnify, bring forth, follow
closely, walk/follow behind closely, to remain attached, to contact or to be in contact.
In a horse race when the second horse follows the first one so closely that its head always overlaps the first horse’s body
that horse is called AL-MUSSALLI (i.e. the one who follows closely or remains attached).*
Central portion of the back, portion from where the tail of an animal comes out, the rump.
*the word 'musalleena' (plural) is used in al quran (the reading), please see 70:22, 74:43, 107:4.
But surely the best explanation should be taken from the Words of God, so what does Al Quran (The Reading) say about slw?
In this article I will try to be brief but accurate:
From 75:31-32 it can be seen that the basic meaning of salla* is to 'go/turn towards', because it is contrasted/compared
(i.e. put opposite to) 'went/turn away'.
Furthermore, every single occurrence of the root slw is used in a positive manner, thus if this information is taken along
with the root meanings, we can expand the basic meaning a little further to: to go/turn towards in a close/positive manner.
*in this verse salat (noun) is in its verb (2nd form) as salla.
Chapter 75
31. For he did not confirm (saddaqa*) nor go/turned towards (salla).
32. But he denied (kaththaba) and went/turned away (tawalla). **
*be careful not to confuse saddaqa (confirm) with saddaqat (charity).
**it is also interesting to note that al quran's rhythmic style is also utilised in the comparison.
One could substitute this term with similar words such as link/bond/connect, remain attached, continue contact, follow
closely or commitment, i.e. a word which implies to go/turn towards.
slw = go/turn towards. This is the core meaning of a general concept.
Allow me an analogy to demonstrate its general meaning, if I say to you: "go/turn towards justice". You could achieve this in
many ways. For example you could start with yourself, make sure you act just, you could become a lawyer, you could help raise
funds to set up law courts, you could educate others on justice, give a truthful testimony in a court case, you could become
a policeman etc. Note that there are many activities you can do to "go/turn towards justice". In other words, to "go/turn
towards" something is a general term and can be applied very widely.
(I simply chose "justice" as an example of a concept/object you could go/turn towards, I could have said democracy, wealth,
health etc.)
One may ask, well, what are we supposed to "go/turn towards"? It depends on context, however, the core meaning of "go/turn
towards" is always implied.
musalla (مصلي) n. m. 2:125
salat (صلاة) n. f. sing. - 2:3, 2:43, 2:45, 2:83, 2:110, 2:153, 2:177, 2:238, 2:277, 4:43, 4:77, 4:101, 4:102, 4:103, 4:103,
4:103, 4:142, 4:162, 5:6, 5:12, 5:55, 5:58, 5:91, 5:106, 6:72, 6:92, 6:162, 7:170, 8:3, 8:35, 9:5, 9:11, 9:18, 9:54, 9:71,
9:103, 10:87, 11:87, 11:114, 13:22, 14:31, 14:37, 14:40, 17:78, 17:110, 19:31, 19:55, 19:59, 20:14, 20:132, 21:73, 22:35,
22:41, 22:78, 23:2, 24:37, 24:41, 24:56, 24:58, 24:58, 27:3, 29:45, 29:45, 30:31, 31:4, 31:17, 33:33, 35:18, 35:29, 42:38,
58:13, 62:9, 62:10, 70:23, 70:34, 73:20, 98:5, 107:5
salawat (صلوات) nom. gen. n. plu. - 2:157, 2:238, 9:99, 22:40, 23:9
salla (صلي) vb.II m.
perf. act. 75:31, 87:15, 96:10
impf. act. 3:39, plu. neg. 4:102, plu. 4:102, tusalli (تصل) neg. 9:84, yusallee (يصلي) sing. 33:43, yusalloona (يصلون) plu.
33:56
salli (صل) impv. 9:103, salloo (صلوا) plu. 33:56, 108:2
musalleena (مصلين) pcple. act. plu. acc. gen. 70:22, 74:43, 107:4
Once you have done that. You should study the following list in which additional information about salat is presented, from
al quran: Al Quran on salat
As you will hopefully see, the concept of slw (i.e. to turn/go towards) is very broad and can be applied to many things. That
is why in al quran, we see it being applied in a general, specific and varied manner, e.g:
those who set-up partners can repent and uphold the salat if they trangressed in the system [9:5, 9:11-12]
Can salat mean 'prayer' in this verse? Does The God force people to perform 'prayer' or they will be killed? How would
idolaters (i.e. those who set-up partners) pray? Does this make sense to you? Please see these verses in conjunction with
2:256. [additional information]
The salat can be neglected, in favour of following desires [19:59]
Interestingly, this verse implies following desires is different (or even in contrast) to maintaining/upholding the salat.
Where do desires come from? Ourselves. How can we make sure we dont follow our own desires? What should we follow?
One's salat is to/for God [6:162]
salat is possible between people [33:56, 9:103]
That is why when Zachariah calls/prays to his Lord, he is considered to be in the act of slw (turning/going towards,
linking/bonding/connecting) when communication comes to him. [3:38-39, 19:2-11]
etc.
To gain a better understanding of The System/Obligation, it is clear a better understanding of al quran would be required.
That is why a regular/timed salat is given. In this regular/timed salat, reading / reflection / oration of al quran is
prescribed. This can be done alone or in a group/community setting.
Verses linking slw to al quran: 2:43-45, 4:103, 5:12-13, 7:169-170, 8:2-3, 19:58-59, 29:45, 31:2-7, 33:33-34, 17:78.
the salat should be done during/close to the morning & evening twilight times (i.e. 2x per day) [11:114, 17:78, 24:58]
When one undertakes this regular/timed salat, one should follow the specific guidelines given, e.g: be clean [5:6, 4:43] ,
clear mind [4:43], moderate tone [17:110] (although this may only apply when in groups due to the context of this verse) etc.
This regular/timed salat is only obligatory upon the mumin (believers/faithful/trustful). Mumin is different to muslim. This
is a very important point to consider. Who are the mumin? To find out, see the articles below:
This makes sense because it is only the mumin (believers/faithful/trustful) who are upholding the scripture. For them, to
uphold/maintain the going/turning towards (i.e. link/bond) will be more specific and thus directly related to what the
scripture contains, hence reading of it regularly.
If you read everything above several times, the concept of salat should be much much clearer.
Lastly, I'd like to mention the concept of zakat. A word often used along with salat. Its commonly taken to mean "charity"
but charity is only one aspect of zakat*. Its primary usage in al quran is to mean purification/betterment. If this meaning
is taken along with what I've discussed here, it makes much more sense:
When one upholds/maintains (aqimu) the going/turning towards (link/bond) one is then in a position to 'bring forth / produce
/ show' (atawoo) the purification/betterment. Simple. The two terms reinforce and complement each other.
NB: an important issue that I have only begun to study is that all the "verses"/signs/ayatin which refer to a time for slw
are addressed to the messenger in the Arabic singular (unlike other commands, such as "fasting"/abstinence/sawm), thus may
not be applicable to everyone. This for example, may solve the problem of unworkable sun-based schedules in northern
countries, e.g. Sweden/Norway during some parts of the year. Also, for orbiting astronauts in space. Therefore, it has been
suggested that the timing systems described for slw are meant to be taken as an example, not that they should be applicable
to everyone everywhere. Thus, instead of morning & evening, it would be at the start of the working day and at the end
(implied in 24:58), whatever that may be for each individual. This aspect of this article will be updated as soon as I have
researched it thoroughly.
Please note that 2:185, abstinence is only upon those who are able to witness the month. No such clause exists for salat.
*The traditional understanding of "zakat" is that it means "charity". Interestingly, however, even though the word appears
over 30 times, not once is it equated/defined as charity, not even a reasonable implication to mean such a thing. The root
(Zay-Kaf-Waw) can mean the following: it increased/augmented, it throve/grew well/flourished/prospered and produced fruit, it
was/became pure, purification, goodness/righteousness, lead/enjoy a plentiful/easy/soft/delicate life, put into a good/right
state/condition, alms, poor-rate/due.
Not:
Kaynak hakkında bilgi istiyenler veya Çevirisini isteyenler özelden mesaj atabilir.
__________________ "Allah dilemedikçe siz bir şey dileyemezsiniz"
|
Yukarı dön |
|
|
adalet Uzman Uye
Katılma Tarihi: 02 ekim 2006 Gönderilenler: 1195
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Elimde Hayri Yıldızlı isimli bir şahsın çevirdiği bir Kur'an çevirisi var ve bu ayetler biraz serbest tarzda fakat oldukça ilginç biçimde çevrilmiş.Bunu size alıntılamak istiyorum,ancak bende tarayıcı yok.Yanında bu meal bulunan yada Balıkesirli olan bu şahsı tanıyan bir kardeş,bize yardımcı olabilir mi? Konunun seyri açısından önemli bir çeviri diyebilirim.
__________________ "Bir kavme olan kininiz sizi adaletten ayırmasın.."
|
Yukarı dön |
|
|
hasakcay Uzman Uye
Katılma Tarihi: 22 ocak 2008 Gönderilenler: 1236
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Metehan2003 Yazdı:
An understanding of salat from Al Quran
With the name/assistance of The God/Divine, The Almighty/Originator, The Merciful/Embracing (I begin) Bismi Allahi ar-rahmani ar-raheemi
The root of "salat" are the Arabic letters:
ص ل و
Saad-Lam-Waw (slw):
prayer, supplication, petition, oration, eulogy, benediction, commendation, blessing, honour, magnify, bring forth, follow closely, walk/follow behind closely, to remain attached, to contact or to be in contact.
In a horse race when the second horse follows the first one so closely that its head always overlaps the first horse’s body that horse is called AL-MUSSALLI (i.e. the one who follows closely or remains attached).* Central portion of the back, portion from where the tail of an animal comes out, the rump.
*the word 'musalleena' (plural) is used in al quran (the reading), please see 70:22, 74:43, 107:4.
But surely the best explanation should be taken from the Words of God, so what does Al Quran (The Reading) say about slw?
In this article I will try to be brief but accurate: From 75:31-32 it can be seen that the basic meaning of salla* is to 'go/turn towards', because it is contrasted/compared (i.e. put opposite to) 'went/turn away'. Furthermore, every single occurrence of the root slw is used in a positive manner, thus if this information is taken along with the root meanings, we can expand the basic meaning a little further to: to go/turn towards in a close/positive manner.
*in this verse salat (noun) is in its verb (2nd form) as salla.
Chapter 75
31. For he did not confirm (saddaqa*) nor go/turned towards (salla). 32. But he denied (kaththaba) and went/turned away (tawalla). **
*be careful not to confuse saddaqa (confirm) with saddaqat (charity). **it is also interesting to note that al quran's rhythmic style is also utilised in the comparison.
One could substitute this term with similar words such as link/bond/connect, remain attached, continue contact, follow closely or commitment, i.e. a word which implies to go/turn towards.
slw = go/turn towards. This is the core meaning of a general concept.
Allow me an analogy to demonstrate its general meaning, if I say to you: "go/turn towards justice". You could achieve this in many ways. For example you could start with yourself, make sure you act just, you could become a lawyer, you could help raise funds to set up law courts, you could educate others on justice, give a truthful testimony in a court case, you could become a policeman etc. Note that there are many activities you can do to "go/turn towards justice". In other words, to "go/turn towards" something is a general term and can be applied very widely.
(I simply chose "justice" as an example of a concept/object you could go/turn towards, I could have said democracy, wealth, health etc.)
One may ask, well, what are we supposed to "go/turn towards"? It depends on context, however, the core meaning of "go/turn towards" is always implied.
musalla (مصلي) n. m. 2:125
salat (صلاة) n. f. sing. - 2:3, 2:43, 2:45, 2:83, 2:110, 2:153, 2:177, 2:238, 2:277, 4:43, 4:77, 4:101, 4:102, 4:103, 4:103, 4:103, 4:142, 4:162, 5:6, 5:12, 5:55, 5:58, 5:91, 5:106, 6:72, 6:92, 6:162, 7:170, 8:3, 8:35, 9:5, 9:11, 9:18, 9:54, 9:71, 9:103, 10:87, 11:87, 11:114, 13:22, 14:31, 14:37, 14:40, 17:78, 17:110, 19:31, 19:55, 19:59, 20:14, 20:132, 21:73, 22:35, 22:41, 22:78, 23:2, 24:37, 24:41, 24:56, 24:58, 24:58, 27:3, 29:45, 29:45, 30:31, 31:4, 31:17, 33:33, 35:18, 35:29, 42:38, 58:13, 62:9, 62:10, 70:23, 70:34, 73:20, 98:5, 107:5 salawat (صلوات) nom. gen. n. plu. - 2:157, 2:238, 9:99, 22:40, 23:9
salla (صلي) vb.II m. perf. act. 75:31, 87:15, 96:10 impf. act. 3:39, plu. neg. 4:102, plu. 4:102, tusalli (تصل) neg. 9:84, yusallee (يصلي) sing. 33:43, yusalloona (يصلون) plu. 33:56 salli (صل) impv. 9:103, salloo (صلوا) plu. 33:56, 108:2 musalleena (مصلين) pcple. act. plu. acc. gen. 70:22, 74:43, 107:4
Once you have done that. You should study the following list in which additional information about salat is presented, from al quran: Al Quran on salat
As you will hopefully see, the concept of slw (i.e. to turn/go towards) is very broad and can be applied to many things. That is why in al quran, we see it being applied in a general, specific and varied manner, e.g:
those who set-up partners can repent and uphold the salat if they trangressed in the system [9:5, 9:11-12]
Can salat mean 'prayer' in this verse? Does The God force people to perform 'prayer' or they will be killed? How would idolaters (i.e. those who set-up partners) pray? Does this make sense to you? Please see these verses in conjunction with 2:256. [additional information]
The salat can be neglected, in favour of following desires [19:59]
Interestingly, this verse implies following desires is different (or even in contrast) to maintaining/upholding the salat. Where do desires come from? Ourselves. How can we make sure we dont follow our own desires? What should we follow?
One's salat is to/for God [6:162]
salat is possible between people [33:56, 9:103]
That is why when Zachariah calls/prays to his Lord, he is considered to be in the act of slw (turning/going towards, linking/bonding/connecting) when communication comes to him. [3:38-39, 19:2-11]
etc.
To gain a better understanding of The System/Obligation, it is clear a better understanding of al quran would be required. That is why a regular/timed salat is given. In this regular/timed salat, reading / reflection / oration of al quran is prescribed. This can be done alone or in a group/community setting.
Verses linking slw to al quran: 2:43-45, 4:103, 5:12-13, 7:169-170, 8:2-3, 19:58-59, 29:45, 31:2-7, 33:33-34, 17:78.
the salat should be done during/close to the morning & evening twilight times (i.e. 2x per day) [11:114, 17:78, 24:58]
When one undertakes this regular/timed salat, one should follow the specific guidelines given, e.g: be clean [5:6, 4:43] , clear mind [4:43], moderate tone [17:110] (although this may only apply when in groups due to the context of this verse) etc.
This regular/timed salat is only obligatory upon the mumin (believers/faithful/trustful). Mumin is different to muslim. This is a very important point to consider. Who are the mumin? To find out, see the articles below:
This makes sense because it is only the mumin (believers/faithful/trustful) who are upholding the scripture. For them, to uphold/maintain the going/turning towards (i.e. link/bond) will be more specific and thus directly related to what the scripture contains, hence reading of it regularly.
If you read everything above several times, the concept of salat should be much much clearer.
Lastly, I'd like to mention the concept of zakat. A word often used along with salat. Its commonly taken to mean "charity" but charity is only one aspect of zakat*. Its primary usage in al quran is to mean purification/betterment. If this meaning is taken along with what I've discussed here, it makes much more sense:
When one upholds/maintains (aqimu) the going/turning towards (link/bond) one is then in a position to 'bring forth / produce / show' (atawoo) the purification/betterment. Simple. The two terms reinforce and complement each other.
NB: an important issue that I have only begun to study is that all the "verses"/signs/ayatin which refer to a time for slw are addressed to the messenger in the Arabic singular (unlike other commands, such as "fasting"/abstinence/sawm), thus may not be applicable to everyone. This for example, may solve the problem of unworkable sun-based schedules in northern countries, e.g. Sweden/Norway during some parts of the year. Also, for orbiting astronauts in space. Therefore, it has been suggested that the timing systems described for slw are meant to be taken as an example, not that they should be applicable to everyone everywhere. Thus, instead of morning & evening, it would be at the start of the working day and at the end (implied in 24:58), whatever that may be for each individual. This aspect of this article will be updated as soon as I have researched it thoroughly. Please note that 2:185, abstinence is only upon those who are able to witness the month. No such clause exists for salat.
*The traditional understanding of "zakat" is that it means "charity". Interestingly, however, even though the word appears over 30 times, not once is it equated/defined as charity, not even a reasonable implication to mean such a thing. The root (Zay-Kaf-Waw) can mean the following: it increased/augmented, it throve/grew well/flourished/prospered and produced fruit, it was/became pure, purification, goodness/righteousness, lead/enjoy a plentiful/easy/soft/delicate life, put into a good/right state/condition, alms, poor-rate/due. Not: Kaynak hakkında bilgi istiyenler veya Çevirisini isteyenler özelden mesaj atabilir.
|
|
|
Merhaba Metehan. Bu iletiyi okumuştum ( http://free-minds.org/forum/index.php?topic=14110.msg123608# msg123608). Bir daha dikkatle okudum.
Altını çizdiğim ifadeler konusunda sizin görüşünüz nedir? Türkçesi:
Ortak koşanlar sistemde yasayı çiğnerlerse doğruya dönecek ve salât edecektir (9:5, 9:11-12).
Bu ayette salâtın 'namaz' anlamına gelmesi mümkün mü? Allah insanlara "Ya salât edecek ya da öldürüleceksiniz!" diye dayatır mı? Müşrikler (örneğin ortak koşanlar) salât eder mi? Bu sizin aklınıza yatıyor mu? Bununla bağlantılı olarak lütfen 2:256'ya bakın.
Sevgi ile.
__________________ hasanakcay.net
allahindini.net
|
Yukarı dön |
|
|
Metehan2003 Ayrıldı
Katılma Tarihi: 11 ocak 2009 Yer: Micronesia Gönderilenler: 474
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
http://free-minds.org/forum/index.php?
topic=14110.msg123608#
Korkarım oradaki Rumuzumuda bulmuşsunuzdur siz:)
Doğrusu SALAT /Namaz konusu HERYERDE Tartışılıyor.
Sonuç derseniz...YEVMIDDIN de Açıklanancak...
O GÜNE dek BİZ dos-doğru yolda yürüyüp insanlara
da bunu anlatacağız.
ORTAK PAYDA konusuna geri dönecek olursak;
SALAT Namazı KAPSAR GERÇEĞİNİ görelim ve kabul edelim
artık.
Namaz biter-Salat bitmez...
ALLAHın Huzurundan ayrılmak bir yanılgıdır!!!
Allah önünde elbağlanan bir Put/Padişah değildir.Onu
TENZİH edelim.
O ki Heryönde ve hiçbir yönde olmayandır.
O bizleri İHATA etmiştir.Fiziksel Kıble bir Aldatmacan ibaret.
Kıble Dinin kendisidir.
Son olarak "Allah yalan mı söylüyor?"diye soran adamın
kafasında ki "Allah" anlayışını sorgulaması lazım gelir.
Allah birşey söyler mi? sorusu ile başlayıp VAHİY nedir? diye devam etmesi isabetli olur.
Allaha konuşmayı izafe edenlerin YUCE İRADE yi hakkıyla anlayamadığını düşünüyorum.
Allaha El,Ayak ve konuşan bir Ağızı Reva görenler neye Secde ediyor acaba?
Alnını yere değdirmek gerçekten SECDE mi acaba?
SEVGİyi Hakkıyla anlayanlara SELAM
__________________ "Allah dilemedikçe siz bir şey dileyemezsiniz"
|
Yukarı dön |
|
|
hasakcay Uzman Uye
Katılma Tarihi: 22 ocak 2008 Gönderilenler: 1236
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Metehan2003 Yazdı:
http://free-minds.org/forum/index.php?topic=14110.msg123608#
Korkarım oradaki Rumuzumuda bulmuşsunuzdur siz:)
Doğrusu SALAT /Namaz konusu HERYERDE Tartışılıyor.
Sonuç derseniz...YEVMIDDIN de Açıklanancak...O GÜNE dek BİZ dos-doğru yolda yürüyüp insanlara
da bunu anlatacağız.
ORTAK PAYDA konusuna geri dönecek olursak;
SALAT Namazı KAPSAR GERÇEĞİNİ görelim ve kabul edelim artık.
Namaz biter-Salat bitmez...ALLAHın Huzurundan ayrılmak bir yanılgıdır!!!
Allah önünde elbağlanan bir Put/Padişah değildir.Onu TENZİH edelim.
O ki Heryönde ve hiçbir yönde olmayandır.O bizleri İHATA etmiştir.
|
|
|
Merhaba Metehan. Diyorsunuz ki "ORTAK PAYDA konusuna geri dönecek olursak; SALAT Namazı KAPSAR GERÇEĞİNİ görelim ve kabul edelim artık."
"SALÂT namazı kapsar" gerçeğini onaylıyorum. Eğer "namaz"dan kastınız güneş doğmadan önce ve güneş battıktan sonra kılınması farz olan ikişer rekatlık şekilsel salât ise salâtın "namaz"ı kapsadığı gerçeğin kendisidir.
Korkarım oradaki Rumuzumuda bulmuşsunuzdur siz:)
Güzel espri. Ama hayır! Oradaki rumuzunuzu bulmuş değilim çünkü aramadım. Bulayım mı? Dahası: SİZİN İngilizce bildiğinizden emin değildim; o yüzden 9:5, 9:11-12 ile ilgili ifadeleri sizin için (!!!) Türkçeye çevirdim. İyi pot kırmışım.
Sevgi ile.
__________________ hasanakcay.net
allahindini.net
|
Yukarı dön |
|
|
Metehan2003 Ayrıldı
Katılma Tarihi: 11 ocak 2009 Yer: Micronesia Gönderilenler: 474
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
hasakcay Yazdı:
Altını çizdiğim ifadeler konusunda sizin görüşünüz nedir? Türkçesi:
Ortak koşanlar sistemde yasayı çiğnerlerse doğruya dönecek ve salât edecektir (9:5, 9:11-12).
Bu ayette salâtın 'namaz' anlamına gelmesi mümkün mü? Allah insanlara "Ya salât edecek ya da
öldürüleceksiniz!" diye dayatır mı? Müşrikler (örneğin ortak koşanlar) salât eder mi? Bu sizin
aklınıza yatıyor mu? Bununla bağlantılı olarak lütfen 2:256'ya bakın.
Sevgi ile.
|
|
|
Sevgili Hasanakcay,
Mevcut Çeviriler "NAMAZ" şeklinde dir.O halde Siz kendiniz Tekzib ediyorsunuz.
Tevbe Suresin de ki Müşrikler NAMAZ kılar ve Zekatların verirlerse kurtulacaklar?
9:5 Then when the sacred months have passed, slay the polytheists wherever you find
them, and catch them and make them captive, and wait in ambush for them at every place; then if
they
repent and keep the prayer established and pay the charity, leave
their
way free; indeed Allah is Oft Forgiving, Most Merciful.
(Ahmed Rızahan: Muhammed Akib Kadri)
9:5 - Şu haram aylar bir çıktı mı artık o müşrikleri nerede bulursanız öldürün, yakalayın,
hapsedin
ve bütün geçit başlarını tutun. Eğer tevbe ederler ve namaz kılıp zekatı
verirlerse
onları serbest bırakın. Muhakkak ki, Allah çok bağışlayandır, çok merhamet
edendir.(Elmalılı)
Bana göre çelişki BİZİMKİLERDE "keep the prayer established" Allahla bağlantıyı koparmamak
SALATın anlamlarından biridir ve DOĞRUdur. Onun yerine uydurma NAMAZ yazarsan işte böyle Komik
duruma düşer Zelil olursun.
(Tepkim Size değil bu Zulmü yapanlara)
9:11-12 de de aynı durum söz konusu.
Ne acıdır ki TEVBE 9 da itiraflarını yapıyorlar zaten.
Elmalılı 9:9 - Allah'ın âyetlerini az bir çıkara değiştirdiler de Allah yolundan engellediler.
Gerçekten de bunlar ne fena şeyler yapageldiler.
__________________ "Allah dilemedikçe siz bir şey dileyemezsiniz"
|
Yukarı dön |
|
|
|
|