HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an Hükümleri ve Kavramları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an Hükümleri ve Kavramları
Konu Konu: Nisâ 102’deki salât Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
hasanoktem
Admin Group
Admin Group


Katılma Tarihi: 10 eylul 2006
Gönderilenler: 2837
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasanoktem

hasakcay Yazdı:

Nisâ 102'ün konusu olan CEPHEDEKİ salât, askerler ile komutan arasındaki değil müminler ile Allah arasındaki iletişimdir. O halde önemli olan, onun edası için komutanın askerleri şu ya da bu şekilde etrafına toplaması değil Allah'ın askerlere "Elçi ile KIYAM edin; SECDE ettiğinizde elçinin arkasına geçin!" buyurmasıdır ve isteklendirme için elçinin retoriğine değil Allah'ın ayetine baş vurulmasıdır, örneğin 3:141'e.

KIYAM, RÜKÛ, SECDE kelimeleri de önemli. Bunların önce lafzî anlamları gelir. Mecazî anlamlar beşerî istismara açık olup elde kesin ipuçları bulunmadıkça geçerli değildir.

SECDE bir içerikte Allah'a itaat, başka bir içerikte Allah'ın önünde yere kapanmak anlamına gelebilir ama Nisâ 102'deki anlamı lafzî olandır çünkü mecazî anlama dair ipucu yok.

Kelimelerin ipucundan yoksun mecazî anlamları istismar edile edile Kuran da Allah'ın dini de yok edilebilir, Allah saklasın. Örneğin şekilsel salât yok, oruç yok, hac yok... iddiası böyledir. İddianın sahipleri istedikleri kadar iyi niyetli olsunlar iddianın yönü "Kuran yok, Allah'ın dini yok alanı"na dönüktür. 

Sevgi ile. 

teşekkürler Hasan Akçay kardeşim.

Muhabbetle



__________________
Andolsun, size öyle bir kitap indirdik ki sizin bütün şeref ve şanınız ondadır. Hâlâ aklınızı kullanmayacak mısınız? ENBİYA 10
Yukarı dön Göster hasanoktem's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasanoktem
 
İbrahimizm!!!
Ayrıldı
Ayrıldı


Katılma Tarihi: 14 subat 2009
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 420
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı İbrahimizm!!!

hasakcay Yazdı:

Teravih namazı hakkındaki görüşünüze katılıyorum ama farz değil nafiledir o; gelenektir. Biz farz olan sabah ve akşam namazlarını konuşuyoruz.

Sevgi ile.



Sabah ve akşam yapılanların bıkkınlık vermediği bir gerçek..ve düşüncem şu ki;kişi bu vakitlerde yönelişini rekatlıda yapabilir rekatsızda..önem arzeden o saatte orada olmak ve yönelmeyi istemektir..bu zaten başlıbaşına secde etmiş olmaktır ve yönelirken alnını yere koymayı dilerse veya bağdaş kurup oturarak yönelişini yaparsa bundada Kurana zıt bir hal göremiyorum..nisa 102 de geçen kıyam ve secde  belki o halin gerektirdiği olabilir..bilemiyorum..ama bildiğim şu ki;sabah ve akşam anmaları kesinlikle yerine getirilmesi gereken..

ve birde şu var ki;geleneğin bu rekat kavramını yorumlamış olması..sanırım iş niyette ve zihinde bitiyor yine..
Yukarı dön Göster İbrahimizm!!!'s Profil Diğer Mesajlarını Ara: İbrahimizm!!!
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

"Kelimelerin ipucundan yoksun mecazî anlamları istismar edile edile Kuran da Allah'ın dini de yok edilebilir, Allah saklasın. Örneğin ŞEKİLSEL SALÂT YOK, ORUÇ YOK, HAC YOK... iddiası böyledir. İddianın sahipleri istedikleri kadar iyi niyetli olsunlar iddianın yönü "KURAN YOK, ALLAH'IN DİNİ YOK ALANI"na dönüktür. O alanda isteyen istediğince at sürebilir ama bunu İslam adına yaptığını öne süremez"

Niye süremez? Sen "Tesettür pisliği" derken Hasan Akçay'ın maksadı "kadınlar çıplak gezsin" mi oluyor?Tekrar soruyorum "Şu Kuran'da vardır,şu da yoktur" demek kimin tekelinde?

Bu soruya doğru cevap bulmamızda ihtilaflarımızı çözmez,ancak en azından aynı kulvara çıkmamız noktasında bir başlangıç olabilir.Selamlar..

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
savana
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 30 nisan 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı savana

Lütfen iki şeyden birini bırakın. Ya salâtın uzunluğunu ölçerken kullandığınız keyfî birimi bırakın ya da "Herkesin inancı kendine!" deyip beni rahat bırakın.

selam hasan bey

peki sizi rahat bırakıyorum



__________________
O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Yukarı dön Göster savana's Profil Diğer Mesajlarını Ara: savana
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

 Ben Robinson Crusoe gibi ıssız bir adada yaşasaydım ve Kuran'ı orda kendi başıma okusaydım namazı böyle kılardım.

 

 

İtiraz: Namazımızı kılarken Allah bize hangi ayetinde kıbleye dönmemizi, ellerimizi kaldırıp iftitah tekbiri getirmemizi, rükû denen eğilme hareketini yapmamızı, ard ardına iki kere secdeye varmamızı, rükûda ve secdede Arapça bazı sözler söylememizi buyuruyor?

 

Cevap: RÜKÛ yukarda açıklandı. Yahudilerin namazını tarif eden çizimlere lütfen bir daha bakın. 

 

AYNI YÖNE DÖNMEK iki ya da daha çok inanırın namaz kılmakta olduğu yerlerde aklın gereğidir. Yoksa örneğin öndeki arkaya, arkadaki öne dönseydi rüku ve secde sırasında tokuşurlardı.

 

İFTİTAH TEKBİRİ ise Kevser sûresinde buyuruluyor. Süleyman Ateş'in açıklaması (VATAN, 30 Ağustos 2008):

 

"Venhar" kelimesi "eli boğaza kaldırmak" anlamında olup namazda iftitah tekbiri almayı gerektirir. Yani orada "Rabbin için namaz kıl ve ellerini kaldır!" buyurulmaktadır.  

 

Buna göre Kevser sûresi:

 

BİZ seni bolluğa kavuşturduk. Sen de Rabbin için namaz kıl; ellerini kaldır. Asıl sonu kesik olan "Muhammed'in sonu kesik!" diyendir.

 

Bakın, "De ki ALLAH BÜYÜK!" buyuran da Allah, ve kebbir hu tekbîra (17:111). Namazımızda Rabbimizin önüne varıp O'na boyun eğiyoruz. İşte bunun ifadesi olarak, teslim olan askerler gibi, ellerimizi kaldırmamız ve "Allah bir!" dememiz Allah'ın o buyruğunu yerine getirmemizdir. 

 

 

 

Hani Yüce Allah, İbrahim nebiye "Teslim ol!" buyurur ve İbrahim "Alemlerin Rabbine teslim oldum!" der ya, onu yapıyoruz (2:231).  

 

ARD ARDINA İKİ KERE secde gelenek olmuş; yoksa yalnızca bir kere neden olmasın. Yeter ki topluca kılınan namazlarda keleğe gelinmesin. 

 

İki şirin vatandaşımız ele güne karışmak için teravih namazındalar. "Fitr namazı"nın üçüncü rekatında imam "Allahu ekber!" deyince bizimkiler yallah rükûya. Ama herkes ayakta. Eğildiği yerden biri ötekine fısıldamış: "Keleğe geldik, renk verme!"

 

KIYAM, RÜKÛ, SECDE kelimeleri önemli. Bunların önce lafzî anlamları gelir. Mecazî anlamlar beşerî istismara açık olup elde kesin ipuçları bulunmadıkça geçerli değildir.

"Kıyam, rükû ve secde"nin lafzî anlamlarını ise herkes bilir çünkü insan, egemenlerin ve Allah denen o aşkın gücün önünde tarihin ta ilk günlerinden beri saygı ile ayakta durup (kıyam) eğilmekte (rükû) ve teslimiyet ile yere kapanmaktadır (secde).

Amerika'yı yeniden keşfetmenin lüzumu yok.

Nisâ 102'ün konusu olan CEPHEDEKİ "salât"a gelince o, askerler ile komutan arasında değil müminler ile Allah arasındaki iletişimdir. 

Önemli olan, onun edası için komutanın askerleri şu ya da bu şekilde etrafına toplaması değil Allah'ın o komutana "Salât için seninle (tekil: me'ak) KIYAM etsinler; SECDE ettiklerinde arkanıza (bu kez çoğul: verâikum) geçsinler!" buyurmasıdır.

Artı, isteklendirme için komutanın kendi retoriğine değil Allah'ın ayetine baş vurması gerekir, örneğin 3:141'e.

SECDE bir içerikte Allah'a itaat, başka bir içerikte Allah'ın önünde yere kapanmak anlamına gelebilir ama onun Nisâ 102'deki anlamı lafzîdir çünkü mecazî anlama dair ipucu yok.

Kelimelerin ipucundan yoksun mecazî anlamları istismar edile edile Kuran da Allah'ın dini de ortadan kaldırılabilir, Allah saklasın. Örneğin şekilsel salât yok, oruç yok, hac yok... iddiası böyledir.

İddianın sahipleri istedikleri kadar iyi niyetli olsunlar iddianın yönü "Kuran yok, Allah'ın dini yok alanı"na dönüktür. O alana girdikten sonra isteyen istediği gibi at sürebilir ama bunu Allah için yaptığını öne süremez.

Ve ARAPÇA sözler... Onlar pek âlâ Türkçe söylenebilir. Ben rükûda "Allah yüce!" diyorum; secdede "Allah bir!"  



__________________
hasanakcay.net
allahindini.net
Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Sen ıssız bir adada kalsaydın inan bana namazı öyle kılmazdın...

Şimdi öyle kılıyorsun. Niye? Çünkü secdeyi rükuyu öyle gördün. Secde bazı kültlerde göbek üstünedir. Kur'ana göre çene üzerinedir. Rk' alt tarafı eğilmek demek. Yukarıdaki ayette de geçmiyor. Büyük ihtimal onu da dahil etmezdin yaptığın şekilsel ritüele. نحر bağışta bulundu fiilini de nasıl elini kaldırdı yaptın anlamadım.

Kısacası bir adada sana Kur'an versek ne yapacağını şaşırmış bir vaziyette kalırdın.

Şimdi ayete bakalım:

4:94 Allah yolunda sefere çıkanlara hidayet var.

4:95 Evde oturanlar ve sefere çıkanlar bir değildir.

4:96 Sefere çıkanlara mükafat.

4:97 Evde oturanlara ceza.

4:98 / 4:99 Müstesnalar.

4:100 Sefere çıkıp ölenlere ödüller.


Buraya kadar ayetlerin konusu savaş değil sefer.

04:101 Yeryüzünde sefere çıktığınız zaman kâfirlerin size kötülük etmelerinden endişe ederseniz, namazı ( MİNES* SALAH ) kısaltmanızda size bir günah yoktur. Şüphesiz kâfirler, sizin apaçık düşmanınızdır.

Bize fitne yapmalarından korkuyorsak (in KHuftum en yeftine-kum) (bak bu önemli ortada bir savaş olsa "in" şart cümlesi orada olmazdı) salattan kısaltmamız emrediliyor. Ortada dediğin gibi bir savaş olsa zaten hep "korkuyor / tetikte" olurduk.

Diğer ayete bakalım:

Ve-iżâ kunte fîhim
ve olduğun zaman aralarında

feekamte lehumu-ssalâte
o zaman onlara salatı ikame ettir

feltekum tâ-ifetun minhum me’ake
onlardan bir grup ayakta dursun seninle

velye/ḣużû eslihatehum
ve silahlarını alsınlar (dikkat sana göre secdeye gidenler silah alıyor yanlarına, arkadaki kalanlar değil)

fe-iżâ secedû
secde / itaat ettiklerinde

felyekûnû min verâ-ikum
onlar olsunlar sizin arkanızda

velte/ti tâ-ifetun uḣrâ lem yusallû felyusallû me’ake
ve salat etmemiş grup gelsin ve seninle salat etsin (halan peygamber salatta; bu onun fazladan rekatları heralde :))

velye/ḣużû hiżrahum veeslihatehum

ve korumalarını ve silahlarını alsınlar

Şimdi senin çevirilerinde bu yanlışlar sırıtıyor:

a. Niye peygamber 2 defa namaz kılıyor ?
b. Secdeye gidenler neden silah alıyor? Yanlarına mı alıyorlar bu silahları öyleyse ne işe yarıyor savaş anında bu?

Bana göre ayetler seferde peygamberin müminlere öncülüğü anlatılıyor. Sefer bağlılığını / salatını (önceki ayetlere bakın) ikame ettiriyor onlara.

Kuran'da belli vakitlerde geçen salat ayetlerinin sadece peygambere verilmesi bir tesadüf müdür? Namazın'da fazla bağırma denmesi? Bir ayette salatil fecri iken (11:114) diğer ayette niye niye kuranel fecri denmiştir? (17:78) Bu onların aynı şeyler olduğunu göstermez mi?

Sence bir yöne dönüp dua etmenin Allah'a ve insana yararı nedir? Allah'ı anmak için egzersiz yapman mı gerek?


Selam....
Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

Merhaba putdusmani kardeşim.

Kuran'dan sizin ne anladığınızı ve buna göre namazı nasıl kılacağınıza dair hükmünüzü ben size bırakırım; siz de benim ne anladığımı ve buna göre namazı nasıl kılacağıma dair hükmümü bana bırakın. Lütfen.

ÇENE ÜZERİNE anlamına geldiği öne sürülen Lİ'L EZKÂNİ İsrâ 107'de geçiyor ama sibaktaki 109'dan anlaşıldığı üzere Lİ'L EZKÂNİ bir deyim olup huşu ile anlamına gelmektedir. Ek olarak 109'un devamı bu anlamı kuşkuya yer bırakmıyacak şekilde pekiştiriyor.

107: ONDAN ÖNCE ilim sahibi kılınanlar, okuma kendilerine yapılınca, li'l ezkâni secdeye kapanırlar. 

109: Li'l ezkâni ağlarlar. Bu onları daha bir huşuya erdirir.  

ÇENELERİNİN ÜZERİNE ağlarlar? Mümkün değil. İnsanlar derin derin ağlarlar, yalandan ya da iki gözü iki çeşme ya da gözlerinden yaş akmadan ağlarlar. Ama çenelerinin üzerine ağlamazlar; olmaz öyle şey.

O halde 107'nin doğru meali: ONDAN ÖNCE ilim sahibi kılınanlar, okuma kendilerine yapılınca, huşu içinde secdeye kapanırlar.

Secdenin bazı "kültler"de göbek üstünde yapılmasına gelince, benim öyle bir kültüm yok. O "kültler"e bağlı olan insanlar secde yapıyoruz diye isterlerse göbeklerinin üerinde 360 derece fır dönsünler. Ben hükümdarının önünde kendilerini yere atıp yüzlerinin üzerine kapaklanan insanların kültüne bağlıyım. Secde odur. Amerika'yı yeniden keşfetmemin lüzumu yok.

Bundan sonra şu durumu açıklamaya çalışacağım, Allah isterse:

Sunrise-Sunset

Sevgi ile,

Hasan Akçay



__________________
hasanakcay.net
allahindini.net
Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Yaşanan dine bakın!Her bayram(!)sadece Türkiye de en az 100 ölü 500 yaralı trafik kazalarından,hac döneminde ezilip ölenin sayısı belli değil,oruçtan bünyesini zorlayıp hastanelere akın edenler,çocuklarını sünnet edip sakat bırakanlar,zekatı yanlış yorumlayıp toplumunu el açar hale getirenler...Şimdi hasan akçay bunlara birde denizin üstüne seccade serdirip namaz kıldırmayı ilave etti,sanırım geri kalanlarıda böyle telef edecek..

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
yunusemregun
Katilimci Uye
Katilimci Uye


Katılma Tarihi: 05 eylul 2009
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 71
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı yunusemregun

Selam..

Şimdiye kadar Nisa 102 yi cephe olarak yorumlamıştım ama Nisa 102 nin cephe olmadığını anladım..O ayetlerde eşyalarıyla yolculuk eden silahlı bir grup var ve sanırım hicret ediyorlar. Peygamber de aralarında.

İşin içinde silah olması mı acaba cephe diye düşündürüyor? Düşünün öyleyse Doğuya hususi arabanızla gideceksiniz? Yanınıza silah almaz mısınız?

Nisa 102 de cephe yok. Burdaki salat da Peygamberin komutan gibi savaştan önce konuşma yapması, coşturması değil.

Salatı Peygamber kısaltmıyor, yolculuğa katılanlar kısaltıyor, Bu da zamandan kısaltma.. Bir grup önce katılıyor görevlerini yerine getirdikten ( secde ) sonra nöbeti devralıyor ardından diğer grup geliyor salata katılıyor...

En doğrusunu Rabbim bilir..

Yukarı dön Göster yunusemregun's Profil Diğer Mesajlarını Ara: yunusemregun
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Dermanbeg Yazdı:

Yaşanan dine bakın!Her bayram(!)sadece Türkiye de en az 100 ölü 500 yaralı trafik kazalarından,hac döneminde ezilip ölenin sayısı belli değil,oruçtan bünyesini zorlayıp hastanelere akın edenler,çocuklarını sünnet edip sakat bırakanlar,zekatı yanlış yorumlayıp toplumunu el açar hale getirenler...Şimdi hasan akçay bunlara birde denizin üstüne seccade serdirip namaz kıldırmayı ilave etti,sanırım geri kalanlarıda böyle telef edecek..

Merhaba arkadaşlar,

çok fazla yazmayı düşünmüyorum. Çünkü burada HERKES AKLINI! kullanıyor ama Allah'ın hudutlarını GÖZETEN PEK AZ.

Burada notlar okunup, güzellikler, doğruya götüren mihenk taşları seçilmiyor, ELEŞTİRİ yapılacak kelimeler aranıyor.

Önce okuyup, ANLAMAYI ve YAŞAMAYI öğrenmeliyiz.

Örneğin Dermanbeg'in yukarıda yazdığı notu alıntılayarak başladım.

Sevgili kardeşim, sigara öldürmez Allah öldürür konulu başlıktaki yaklaşımım ve anlayışım için tebrik etmişti beni, ancak bayamda, hacda yaşanan ölümleri İNSAN hatalarına bağlaması bir TEZAT belirtisi.

Çünkü trafik kazası da, hacdaki izdihamlar da ÖLDÜRMEZ, Allah öldürür. Diğerleri bir VESİLEDİR.

Örneğin BAYRAM DA yine trafik terörü bilmem KAÇ CAN aldı, meşhur haber manşetleridir.

ancak KİMSE düşünmez ki, o insanlar BAYRAM ziyareti için trafiğe ÇIKMASALARDI, KENDİ evlerinde ÖLECEK, ve cenazeleri ANCAK YERELDE duyulacaktı.

Hani şu savaşa gitmeselerdi, ölmezlerdi diyen Münafıklara verilen cevap var ya. Yıldızlarda da olsa, birisinin ölümü TAKDİR edildiğinde, kimse onu DEĞİŞTİREMEZ.

İşte bayramlarda trafikteki ölümlerin ARTMASI, trafikte İNSANLARIN DAHA YOĞUN OLARAK bulunması ve öleceklere VESİLELERİN trafik olark denk getirilmesinden ibaret.

Bu demek değil ki, maddi hasarlara, yaralanmalara yol açan trafik kazalarını azaltmak için çalışmalar yapmayalım, KURALLARA uymayalım. Sadece trafik öldürdü, bayram sebep oldu, sigara öldürdü DEMEYELİM.

Salat, namaz, secde konusuna çok fazla girmek istemiyorum.

Çünkü SINIRSIZ, HUDUTSUZ bir AKIL, ancak ÖZBENLİĞİNİ, AKLINI putlaştırmak, Rab ilan etmek demektir.

Koyun gibi güdülmenin zaten ne kadar yanlış olduğunu söylememe, hatırlatmama gerek yok.

Öyle ise yapılması gereken Allah'ın AYETLERİ üzerinde düşünmek. Ayetleri düşüncelerimize ALET etmek değil.

Allah'ın ayetleri yazıldır. Aynı zamanda YAŞANMAKTADIR. Zaten yaşananların yazıya dökülmüş halidir.

Öyleyse, KURANA tabi olarak yaşamaya ÇALIŞAN bütün DÜNYA müslümanlarının :

1. Yüzlerini kabeye dönerek

2. Ayakta kuran okuyarak

3. ruku ve secde de dualarak ederek yaptıkaları TESBİH, ANMA, DUA, YAKARIŞ ŞEKİLSEL olarak YOK SAYILAMAZ.

Daha önce dediğim gibi, yatmadan önce bir hristiyanın, yatağının kenarında Allah'a dua etmesi de NAMAZ değil DENEMEZ.

Ancak, Muhammed A.s.'ın yaşayan SÜNNETLERİ de, İÇİ boşaltılsa da, ÖZÜNDEN koparılsa da YOK SAYILAMAZ.

Yeni bir RESULE gerek yoktur, Muhammed A.s.'ın, Eyyub A.s.'ın, Musa A.s.'ın yaşayan sünnetlerini GÖZETLER İSEK, başka resule gerek olmadığını GÖRÜRÜZ.

Örnek : Sabır - Eyyub a.s., Tağut (kral dahi olsa) a karşı allah adına diklenmek - Musa A.s. , İçi boşaltılmış, heva hevesin din haline getirildiği toplumlarla mücadele etmek- Muhammed a.s..

Ayrıca salata çok fazla derin manalar yüklemenin GEREĞİ yoktur.

Nitekim, zaten diğer ayrıntılar AÇIK bir şekilde diğer ayetlerde İFADE edilmiştir. Onları toplayıp, salat kelimesine sığdırmaya çalışmak, diğer ayetleri görmezden gelmektir.

Yoksa zaten bütün Kuran La ilahe illallah cümlesine sığıyor. ancak nasılın hudutları, işte o ayetler ile sınırlandırılıyor.

Ve unutmayın ki, bu ayetleri İLK yaşayan MÜSLÜMAN Muhammed A.s.'dır ve dünyadaki bütün müslümanların ihtilafzı olarak uyguladıkları YAŞAYAN sünnetlerdir.

Örneğin kabede kılınan NAMAZ.

selam,

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 

<< Önceki Sayfa 13 Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats