Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
101 - Yeryüzünde sefere çıktığınızda kâfirlerin size bir kötülük yapacağından korkarsanız namazı kısaltmanızda size bir vebal yoktur. Kuşkusuz kâfirler sizin apaçık düşmanınızdır.
102 - Sen onların aralarında bulunup da onlara namaz kıldırdığında içlerinden bir kısmı seninle beraber namaza dursun. Silahlarını da yanlarına alsınlar. Bunlar secdeye vardıklarında diğer bir kısmı arkanızda beklesin. Sonra o namaz kılmamış olan diğer kısım gelsin seninle beraber kılsınlar ve ihtiyatlı bulunsunlar, silahlarını yanlarına alsınlar. Kâfirler arzu ederler ki, silahlarınızdan ve eşyanızdan bir gafil olsanız da size ani bir baskın yapsalar. Eğer size yağmur gibi bir eziyet erişir veya hasta olursanız silahlarınızı bırakmanızda bir vebal yoktur. Bununla beraber ihtiyatı elden bırakmayın. Kuşkusuz Allah kâfirlere alçaltıcı bir azap hazırlamıştır.
103 - O korkulu zamanda namazı kıldınız mı gerek ayakta, gerek otururken ve gerek yanlarınız üzerinde hep Allah'ı zikredin. Korkudan kurtulduğunuzda namazı tam erkanı ile kılın. Çünkü namaz müminlere belirli vakitlerde yazılı bir farzdır.
Bu ve benzer konularda ki ayetleri, bir önce ki ayet ve bir sonra ki ayetlerle birlikte vermek, daha aydınlatıcı olacaktır diye düşünüyorum.
Konuyla ilgili olarak, korku halinde, tek kişilik namaz kılmak değil
korku ve savaş gibi tehlikeli bir halde cemaat halinde namaz kılmaktan bahsediliyor kuranda.
"Sen onların aralarında bulunupta, onlara namaz kıldırdığında"
Burada peygamberin namazı kıldırması yani imamlığı söz konusu. Bu yüzden diğer korku hallerinde ki tek kişilik, bireysel
namazdan farklı olduğunu düşünüyorum.
Secde halinde düşmanı fark etmenin güç olacağı için, diğer grup
gözcülük etmekte ve secde sonrası yerlerin değişmesiyle namaz tamamlanmış da olabilir.
Şöyle ki; ilk grup için "seninle beraber namaza dursunlar" ikinci grup için "seninle beraber kılsınlar" açıklaması geçiyor. Yani
ikinci grup için, yeniden namaza başlamak için bir duruştan bahsedilmiyor.
Cemaat halinde ve peygamber arkasında namaz kılmak olarak düşününce ben bu namazın 2 rekat olduğunu düşünüyorum.
Peki 1 rekat kılınmış olsaydı olamaz mıydı? Olabilirdi elbette.
Neden? Hemen bir önce ki ayete bakıyoruz.
101 - Yeryüzünde sefere çıktığınızda kâfirlerin size bir kötülük yapacağından korkarsanız namazı kısaltmanızda size bir vebal yoktur. Kuşkusuz kâfirler sizin apaçık düşmanınızdır.
Bu da Allah'ın merhametinin bir işaretidir.
Ne güzel değil mi, aslında Allah tartışmamıza gerek kalmayacak şekilde herşeyi ne güzel açıklıyor ve de kolaylaştırıyor.
Şimdi kim 1 rekatta veya kim 2 rekatta ısrar edebilir.
Allah'a emanet olun.
Saygılarımla.
__________________ Karanlıkta Dile Getirmekten Çekindiğiniz Hakikat Bir Gün Aydınlıkta İşitilecek, Ve Gizli Mekanlarda Öğrendiğiniz İnancı Bir Gün Çatılardan Haykıracaksınız. ...
Hz. İsa
|