Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
sa arkadaşlar Ben yıllarca çarşafa inanan birisiydim. Şu anki sırf kıl örtmeden ibaret olan başörtüsü bana hiç mantıklı gelmiyordu. Ama çarşafa giremeyeceğime göre bari başörtüsü takayım dedim ve kapandım. Sonra bu site ve kurandakidin gibi sitelerden bir çok şey öğrendim. Şu anda başörtülü birisi olarak başörtüsü ayetlerini beni ikna eden tarafıyla incelemek istiyorum.
Nisa 31 Mümin kadınlara da söyle: Bakışlarını yere indirsinler. Cinsel organlarını/ırzlarını korusunlar. Süslerini/zînetlerini, görünen kısımlar müstesna, açmasınlar. Örtülerini göğüs yırtmaçlarının üzerine vursunlar. Süslerini şu kişilerden başkasına göstermesinler: Kocaları yahut babaları yahut kocalarının babaları yahut oğulları yahut kocalarının oğulları yahut kardeşleri yahut erkek kardeşlerinin oğulları yahut kız kardeşlerinin oğulları yahut kendi kadınları yahut ellerinin altında bulunanlar yahut ihtiyaç içinde olmayan erkeklerden kendilerinin hizmetinde bulunanlar yahut kadınların kaygı duyulacak yerlerini henüz anlayacak yaşa gelmemiş çocuklar. Süslerinden, gizlemiş olduklarının bilinmesi için ayaklarını yere vurmasınlar. Ey müminler, Allah'a topluca tövbe edin ki kurtuluşa erebilesiniz!
Nisa60 Artık nikâh arzuları kalmamış, hayızdan ve evlattan kesilen kadınların, süslerini göstermek için ortalıkta dolaşmamaları şartıyla dış giysilerini bırakmalarında kendileri için bir günah yoktur. Ama sakınmak için titiz davranmaları, onlar için daha hayırlıdır. Allah, her şeyi işitir, her şeyi bilir.
Sanırım ayetlerdeki süslerin neresi olduğu tartışma konusu. Bazıları süslerden zinetler yani süs eşyası anlarken bazıları çarşaf düşüncesiyle bütün vücut anlıyor. yada sizlerinde açıkladığı gibi göğüsler deniliyor. Ben kendimi ayetlerde süsler bölümüne farklı görüşlerdeki şeyleri koyarak ikna etmiştim. Paylaşmak istiyorum.
süsler yerine zinetler yani takı eşyaları koyacak olursak:
Nisa 31:
Görünen kısımlar müstesna süslerini(takı eşyalarını) göstermesinler. Ama sayılan kişilere süslerini(takı eşyalarını) gösterebilirler.
Nisa 60:
Yaşlanmış kadınlar süslerini(takı eşyalarını) göstermeden elbiselerini çıkarabilirler. Yani halhal ve takı eşyaları yaşlandıktan sonra bile göstermemek lazım. Neden? Bunlar kadın için en önemli şeylermi ki bunlar hariç yerler yaşlanınca görünebilir ama takı eşyaları görünmez.??
Süsler yerine vücut(genel hatlarıyla bayanı koyacak olursak yani çarşaf anlayışını):
Nisa 31:
Görünen kısımlar müstesna(neresi? Süsler vücüdun tamamıysa ve çarşaf gibi bütün vücudu örten kıyafetler gerekliyse geri kalan yer neresi?) süslerini(vücutlarını) göstermesinler.Ama sayılan kişilere vücut gösterilebilir. Bu durumda insanın büyük babasının yanına bile çıplak(avret yerleri örtülü olacak başka ayette bu yerler belirtilmiş) çıkabilmesi lazım. Bu da nasıl mümkün olur?
Nisa 60:
Yaşlanmış kadınlar süslerini(vücutlarını) göstermeden elbiselerini çıkarabilirler. Eğer söz konusu kıyafet çarşaf gibi bütün vücudu örten bir şeyse vücudu(süslerini) göstermeden bir elbise nasıl çıkarılabilir? Başka yer kalmıyor :))
Bunlardan sonra sizlerin görüşü düşünülünce herşey yerine oturuyor ve mantıklı geliyor.Eğer beni başörtüsünün farz olduğuna ikna edebilcek arkadaşlar varsa ikna ettikelri sürece buna inanabileceğimi söylemek istiyorum(Kuran yoluyla).Çünkü zararı olmadığı düşüncesiyle ve de çevrem nedeniyle açmayı düşünmüyorum.ve bu durumda başörtümle farz olduğu için takıyorum düşüncesiyle mutlu olmak isterim.Tabi eğer farz ise?! Gerçek islamı bana öğreten hanif kardeşlerimden Allah razı olsun. Selam ve dua ile...
|