Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
Katılma Tarihi: 25 mart 2008 Yer: Turkiye Gönderilenler: 156
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
5- Bazı ayetlerde açıkça ifadeler mevcuttur ancak bazı ayetler vardır ki bunları Hz. Peygamber dahi izah getirmemiştir. Misalen, gayb konusu:
‘Yerde ve gökte gizli olan her şey apaçık bir kitapta
(Levh-i Mahfuz) bulunmaktadır.’ Neml: 48/75
Dikkat edilirse gayb insanlar açısından gizli, Allah a ise açıktır. Ayette açık oluş Allah içindir. İnsanlar içinse gizli. Levh-i Mahfuz un mahiyeti bizce bilinmemektedir. Yine bazı ayetlerde ''ayet'' tabiri yaratılmış olan mevcudat ve kainattaki varlıklar hakkında kullanılmış olduğu halde bazı arkadaşlar bunları Kuran ayetleri olarak algılamıştır. Yani beyan-beyanat kelimeleri yanlış tarafa çekilerek Hz. Peygamberin ve alim kişilerin fonksiyonu ortadan kaldırılmaktadır. Bu da müslümanların acze düşüp ilim ışığıyla aydınlanmalarını engelleyecektir. 6- Mesele ''tek kaynak Kuran dır'' demekle çözülemez. Arkasından gelen soru öyleyse bu kaynaktan nasıl faydalanacağız sorusudur. Bir çok kişinin anlayış ve tarih bilgisi zayıf olduğuna göre bilgi sahibi olanların hükümleri onlara izah etmesi gerekecektir. Bu durumda ortaya sahte peygamberin çıkması tabii olacaktır. Zira Kuran ı en iyi bilen Hz. Peygamber olduğuna ve sizler O nu bi kenara attığınıza göre en iyi bilene varın siz karar verin.
__________________ Artık sadece kainat kitabını okuyorum. Daima Rabbime teşekkür ederek.
Katılma Tarihi: 26 nisan 2007 Yer: Australia Gönderilenler: 854
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Merhaba,
Allah yeter, Kuran yeter ifadelerinin sloganlastirilmis sekline olan itirazim, bazi arkadaslari rahatsiz etmis. Belki ifadelerim tam olarak anlasilmamistir.
Muhammed'in risaletini tasdik icin, Kuran'in disinda mucizeler istiyenlere cevaben indirilen ayet, onlarin bu isteklerini elestirir. Biz bu ayeti Kuran'in hersey icin yeterli oldugu anlamina tasirsak ne kadar dogru anlamis oluruz?
Kuran ne acidan yeterlidir ?
Benim Kuran'dan anladigim kadari ile, kulun dinin kurallari acisindan muhtac oldugu butun ogutler Kuran'da mevcuttur. Kuran'i hakkiyla kavrayan bir kimsenin ,Islami layikiyla yasamasi icin gerekli butun bilgiler Kuran'da mevcuttur. Bu kimse Kuran'daki verilen temel bilgiler isiginda kavrayis sergileyebilirse, Kuran'in deginmedigi alanlarda cozumler uretme kapasitesine sahip olacaktir. Bu kavrayisin mumkun olabilmesi icin, vahyin indigi ortamda ki ifade ettigi otantik anlamini cok iyi bilmesi gerekir. Bu alandaki eksiklikler, onu yanlis anlayislara sevketme riskini ,yuksek derecede tasimaktadir. Kuran insanlarin ihtiyarlari disinda olarak Muhammed'e vahyolunmustur. Bundan sonra Kuran'i kendi ortamina inzal edebilmek kisinin kendi gayretlerine kalmistir. Bu kimsenin samimiyeti ve cabalari oraninda ilahi destek onun yardimina kosacaktir. Kuran'in anlayisi ile ilgili olarak 14 asirdir yasananlar bize bunu gostermektedir. Insanlara bilmediklerini ogretenin sunneti, bunun kalemle(bir arac ve gerec veya sebeble ) olusudur. Yazmak icin kalem-arac nicin gerekli ise Kuran'i anlamak icin arac da bu yuzden gereklidir. Tasavvufun hikayelerindeki mucizevi egitimler,aniden bigi yagmuruyla sirilsiklam oluslar, kuran'in icerigiyle bagdasmaz. O halde gunumuz icin, bize Kuran yeter, dagdaki coban bile onu rahatlikla anlar dersek, biraz gercekci davranmamis oluruz. Cunku biz henuz bize yeterli olacak Kuran'i net olarak anlyabilmis degiliz. Ozellikle bu cobanin ve bizim karsimizda 14 asir gibi buyuk bir engel varken. Bu ifadelerimden karamsar sonuclar cikarmak isteyenler serbesttir onlar istedigini anlasinlar ama akil sahibi arkadaslar goreceklerdirki ben burda ciddi bir sorumlulugun karsisinda oldugumuz bilincindeki bir kimseyim. Bu sorunlarin halledilmesi icin gayret gostermenin en buyuk sorumlulugumuz olduguna inanan bir kimseyim. Hizmet vermek isteyen samimi arkadaslar bu isi hafife almak yerine kollari sivamali ve ne yapacaklarini belirlemelidirler. Forumda laklak yapma tiryakilerine bu sozler anlamsiz gelecektir.
Katılma Tarihi: 25 mart 2008 Yer: Turkiye Gönderilenler: 156
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
7- Kuran iyice incelendiğinde görülecektir ki, bir çok ayet cereyan eden hadiselerin öncesinde, esnasında ve sonunda inzal olmuştur. Ayetin içerdiği en kesin mana ancak cereyan eden hadise bilinerek anlaşılabilir. Hadiseler de hadis dediğimiz tarihi kayıtlarla bilinebilir.
8- Ayetlerdeki beyanatın açık oluşu mutlak manada açıklık olarak algılanmamalıdır. Çünkü yine ayetlerde, bazı insanların mecazen sağır, dilsiz ve kör olduklarından anlamayacakları ifade edilmektedir. Yine aklı yetersiz ve çocuklar da manaları idrak edemezler. Eğer okuyan her kes, hak olanı anlayabilseydi zaten her kes müslüman olurdu.
9- Hz. Peygamberin uygulamasının kopya edilmesi uygun olmaz. Fiil ve sözlerindeki hikmetin ne olduğu anlaşılıp ondan sonra uygulanmalıdır. Zira bazen şartlar değiştiğinde uygulamasıda farklılık göstermiştir. Hz. Peygamber farz sanılmasın diye müstehap gördüğü ibadetleri bazen yapıp bazen tek etmiştir. Böyle olunca ashap tan bazıları yaptığını bazılarıda yapmadığını idda etmiştir. Bu da bir çelişki addelilemez.
__________________ Artık sadece kainat kitabını okuyorum. Daima Rabbime teşekkür ederek.
Katılma Tarihi: 31 temmuz 2007 Yer: Turkiye Gönderilenler: 736
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
muhliskul yazdı:
Kuran ne acidan yeterlidir ?
Benim Kuran'dan anladigim kadari ile, kulun dinin kurallari acisindan muhtac oldugu butun ogutler Kuran'da mevcuttur.
Kuran'i hakkiyla kavrayan bir kimsenin ,Islami layikiyla yasamasi icin gerekli butun bilgiler Kuran'da mevcuttur.
Bu kimse Kuran'daki verilen temel bilgiler isiginda kavrayis sergileyebilirse, Kuran'in deginmedigi alanlarda cozumler uretme kapasitesine sahip olacaktir.
Bu kavrayisin mumkun olabilmesi icin, vahyin indigi ortamda ki ifade ettigi otantik anlamini cok iyi bilmesi gerekir.
Bu alandaki eksiklikler, onu yanlis anlayislara sevketme riskini ,yuksek derecede tasimaktadir.
Kuran insanlarin ihtiyarlari disinda olarak Muhammed'e vahyolunmustur. Bundan sonra Kuran'i kendi ortamina inzal edebilmek kisinin kendi gayretlerine kalmistir.
Bu kimsenin samimiyeti ve cabalari oraninda ilahi destek onun yardimina kosacaktir.
Kuran'in anlayisi ile ilgili olarak 14 asirdir yasananlar bize bunu gostermektedir.
Insanlara bilmediklerini ogretenin sunneti, bunun kalemle(bir arac ve gerec veya sebeble ) olusudur.
Yazmak icin kalem-arac nicin gerekli ise Kuran'i anlamak icin arac da bu yuzden gereklidir.
O halde gunumuz icin, bize Kuran yeter, dagdaki coban bile onu rahatlikla anlar dersek, biraz gercekci davranmamis oluruz.
Cunku biz henuz bize yeterli olacak Kuran'i net olarak anlyabilmis degiliz.
Ozellikle bu cobanin ve bizim karsimizda 14 asir gibi buyuk bir engel varken.
Bu ifadelerimden karamsar sonuclar cikarmak isteyenler serbesttir onlar istedigini anlasinlar ama akil sahibi arkadaslar goreceklerdirki ben burda ciddi bir sorumlulugun karsisinda oldugumuz bilincindeki bir kimseyim.
Bu sorunlarin halledilmesi icin gayret gostermenin en buyuk sorumlulugumuz olduguna inanan bir kimseyim.
Hizmet vermek isteyen samimi arkadaslar bu isi hafife almak yerine kollari sivamali ve ne yapacaklarini belirlemelidirler.
Forumda laklak yapma tiryakilerine bu sozler anlamsiz gelecektir.
Allah'a emanet..
-----------------
yahu muhliskul kardeşim.. sen gerçekten bilge bir adamsın...
seni tanımaktan gurur duyuyorum. ne kadar da harika ifade etmişsin... altına imzamı atıyorum..
seni tebrik ediyorum.. selamlarımı ve saygılarımı sunuyorum...
gerçekten güzel birikime sahip olduğunuzu gördüm...
her görüşünüze katılmayabilirim.. ama sizi takdir ediyorum... müthişsiniz...
Türkiye nin ve İslam aleminin sizin gibi görüşleri olan aklı başında insanlara ihtiyacı var.. hakîm bir insansınız..
paylaşımlarınız için teşekkürler...
Allah razı olsun....
selam ve dua ile...
__________________ Rabbim! ilmimi ve anlayisimi artir!
Katılma Tarihi: 17 mart 2008 Yer: Netherlands Gönderilenler: 421
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
O halde gunumuz icin, bize Kuran yeter, dagdaki coban bile onu rahatlikla anlar dersek, biraz gercekci davranmamis oluruz.
Peki, o cok anlasilir, icinde celiski olmayan Kitab'in anlasilirligini, berrakligini bulandirmak icin, o Kitab'in aciklayicisi olarak, birsuru yalan uyduranlar olmasa idi.. Benim nenem, dedem Kuran okusaydi hergun anlayarak.. !!? Sadece, yasini arapcadan olulere, fatihayi namazda anlamadan tekrarlatan mantik zihniyet olmasa idi.. ?? Ozaman o dagdaki coban onu rahatlikla anlayamaz midi ??
Bukadar senedir, anlasilmasin diye, birileri okadar caba gostermis, ee meyveleri olacak tabii ki.. Coban nasil anlasin, bir yerde elma diye cevir bir yerde armut.. bir yerde, eksilt bir yerde ekle..
Yani, Kurani coban anlamiyorsa, bu cobanin sucu eksikliginden kaynaklanmiyor.. !!
Peygamberimiz de, kurani makam ile mi teblig etmistir.. ?? Bir de turkce olarak makam ile okuyun bakalim.. Bana komik geliyor, turkce olarak makamla okuyunca, araplar neden gulmuyor ozaman, yoksa kendi aralarinda, sohbet ederkende makam ile mi ediyorlar..
Kuran cok kolay anlasilir bir kitap iken, onu anlasilmaz deyip raflara kaldiranlari sutten cikmis ak kasik, dagda Allah'in verdigi imkanlarla cobanlik yapan adami da 70+70 ilimleri bilmedigi, dolayisle de Kurani anlayamacagi..
Birileri, hala Kuran anlasilmaz diyorsa, bu Kuran'dan kaynaklanmiyor.. Bu Kuran'i bunca senedir, bu hala, terkedilmis birakanlardan kaynaklaniyor.. Kuran'in apacik ayetlerini anlasilmasi guc hala getirenler utansin.. ne diyeyim..
Allah, o cobani neyden sorguya cekecek ?? Hadislerden mi ??
Kurani terkedilmis olarak birakan ummet kim.. ?? Peygamber kimi sikayet ediyor acaba.. ??????
Kardeşlerim, Kur'an'da kendi icad ettiklerimiz dışında herşey vardır ve apaçık bir kitaptır, bundan kimsenin şüphesi olmasın. Kur'an'ı anlamak için MUTLAKA 80 ham ilim ve 150 tali ilim görmeye gerek yok. bu şekilde düşünmek , '' Andolsun ki biz, Kur'an'ı öğüt almak için kolaylaştırdık, ÖĞÜT ALAN YOK MUDUR? şeklinde bize seslenen Yüce Allah'a karşı zulüm isnadı anlamına gelir, lütfen daha dikkatli olalım. tüm insanlık alemine , size MÜBİN bir kitap , bir MEKTUP, açık bir MESAJ gönderdim diyen Yüce Allah'ın Kur'an'daki bu NET söylemine karşı hatalı ve aykırı bir düşüncedir bu. yarattığı biz kullarını en iyi tanıyan Yüce Rabbimizin, bizim rahatlıkla anlıyabileceğimiz ,ebedi cennet ve ebedi cehennem hayatımızı, çok ciddi bir geleceğimizi ilgilendirecek kadar önemli olan bir kitabı, bize ZOR ANLAŞILIR bir vaziyette göndereceğini mi zannediyorsunuz? böyle düşünüyorsanız, lütfen tertil üzere Kur'an'ı tekrar okumanızı tavsiye ederim. samimi bir şekilde Kur'an'a yönelen bir kul, mutlaka kendisini cennete götürebilecek, cehennemden koruyabilecek kadar bir bilgiye ulaşabilir. bu Yüce Allah için çok kolaydır.
sorun ise şuradadır kardeşlerim,
apaçık olan Kur'an'a BİZ APAÇIK DEĞİLİZ MAALESEF...
Kur'an'ı anlamak için '' sahih '' olmak '' tahir '' olmak lazım. '' tahir '' olmanın da dereceleri vardır mutlaka. malum '' her bilenin üstünde bir bilen vardır = RASİHİN , 3/7 ; 4/162 ) sadece necaset değil tabiki anlatmak istediğim. pak ve temiz olmak; Yüce Allah'a yönelişinde samimi olup riya dan uzak olmak ; liyakatli olup tüm zulüm mekanizmalarından uzak durmak ; yüreğini ,kalbini tövbetün nasuha ile arındırmış olup tekrar günah işlememek konusunda azimkar olmak , benliğini , herşeyini kendisini yaratan Rabbine BAĞLAMAK ( SALAT ETMEK ) EDEBİLMEK işte bütün mes'ele budur kardeşlerim, mes'ele budur. bunları yapabiliyor musun ? bunları yapabiliyorsan kesinlikle ve kesinlikle Kur'an'ı anlarsınız. bu şekilde hele bir yönelin Yüce Allah'a doğru, Yüce Allah sizi geri mi çevirecek ? bu mümkün değil. '' ve la yazlimü rabbüke ehada '' Yüce Rahman hiçkimseye zulmetmez '' ne dağdaki çobana zulmeder , ne bir kenti en kolay ve daha çabuk nasıl yok ederimin hesabını yapıp, laboratuvarlarda çalışarak gece gündüz yeni bir bomba icad etmenin peşinde olan bilimciye zulmeder, nede sabah akşam rabbinin rızasını arayarak ilimde derinleşmeye çalışanlara zulmeder... kesinlikle zulmetmez, O Rab'tır. en yüce mürebbidir, en güçlü terbiye edicidir. sıfatlarının ve sünnetinin gereğini yapar, ADALET yapar, GEREĞİNİ yapar. kalbi tuğyan karanlığı ile dolu olan ve RAHMAN'a yönelişinde binbir yamukluk ( şahıs olarak kimseyi kastedmiyorum ) bulunanlar tabiki okuduklarından bir şey anlamıyacaklardır : ''
La ikrahe fid dıni kad tebeyyener ruşdü minel ğayy* fe mey yekfür bit tağuti ve yü'mim billahi fe kadistemseke bil urvetil vüska lenfisame leha* vallahü semıun alım
256 Dinde zorlama yoktur. Doğruluk, sapıklıktan seçilip belli olmuştur. Kim tâğût (şeytân)ı inkâr edip Allah'a inanırsa, muhakkak ki o, kopmayan, sağlam bir kulpa yapışmıştır. Allâh işitendir, bilendir.
demek ki, bizim Yüce Allah'a inanıyoruz demeden önce tağuti bakışımızı, tuğyanımızı terketmemiz ve samimi,müstakim bir yönelişle temizlediğimiz o kalbimize Yüce Allah'ı yerleştirmemiz gerekir. işte o zaman Kur'an'ı anlayacak feraset ve basireti Yüce Rahman bize lutfedecektir kardeşlerim. ( ben de bunu yapmanın gayretindeyim) peki, biz ne yapıyoruz :
84 Ve Onlardan ölen birinin üzerine asla namaz kılma, onun kabri başında durma. Çünkü onlar Allâh'ı ve Elçisini tanımadılar ve yoldan çıkmış olarak öldüler.
evet, maalesef Allah'ı ve Sevgili Elçisini tanımıyoruz, ne Kur'an'da anlatılan Yüce Allah'ı tanıyoruz nede Resüllerini tanıyoruz. daha doğrusu işimize öyle geldiği için orada tarif edilen orjinal ve korunmuş tarifi bırakıp şüpheli olduğu kesin olan tanımların, zan'ni tariflerin peşinden koşturuyoruz. suyu membaından, çıkış noktasından değilde , illaki ve billaki içine birşeyler karışmış , içine birşeyler bulaşmış, KİRLENMİŞ olanını içmeye çalışıyoruz. illaki ve billaki şirk koşacağız. şirk koşmadan iman etsek daha iyi olmaz mı kardeşlerim :
106.
Ve ma yü'minü ekseruhüm billahi illa ve hüm müşrikun
106 Onların çoğu, Allah'a ortak koşmadan inanmazlar.
Kardeşlerim, Kur'an'da kendi icad ettiklerimiz dışında kulluğumuzu ilgilendiren her şey var. Kur'an nakıs(eksik), malül, muhtaç değildir asla. eksik olan biziz, malül olan , muhtaç olan biziz, haşa bize hidayetimiz için mutlaka gerekli kamil bir kitabı göndermekten acizmiş gibi gösterilen Yüce Allah değil. insanlık tarihi ile birlikte sürekli olarak bize vazedilen bu tevhid dininin temeli, aslı, niteliği, ruhu velhasıl herbir noktası TEK BİR İLAH'a dayanır. tek bir din kurucusu olarak ALLAH'ı tanır. O' EHAD'tir. yani YALNIZ'dır. asla ve kat'a biz ne kadar arzulasak da yanında kimse yoktur. Rab Yardımcılığı düşüncesi ŞİRK'tir ve tevhid dininde böyle bir şey olamazda, olmamıştır da... Sevgili Resüllerinin misyonları O'NUN yanına bir koltuk çekmek değildir. Resüllerin misyonu O'na Resül olmaktır, elçilik yapmaktır, O'nun apaçık beyanını insanlara tebliğ etmek, NEZİR VE BEŞİR olmaktır. demin dediğim gibi tabiki her bilenin üstünde bir bilen olacaktır. ve tabiki herkes samimi gayret ve sa'yi sonucunda , gösterdiği azimet neticesinde ulaşabildiği noktadan sorumlu olacaktır. yüzyılından sorulacaktır. güncel pratiğinden mes'ul tutulacaktır. kimin şahidliğini tüm şahidliklerinFEVKİNDE tuttuğunun hesabını verecektir :
En'am 19 : De ki: "Şâhidlik bakımından hangi şey daha büyüktür?" De ki: "Benimle sizin aranızda Allâh şâhiddir. Bu Kur'ân bana vahyolundu ki, onunla sizi ve ulaştığı herkesi uyarayım. Siz gerçekten Allâh ile beraber başka tanrılar olduğuna şâhidlik ediyor musunuz?", "Ben şâhidlik etmem!" de: "O, ancak tek bir Tanrıdır, ben sizin ortak koştuğunuz şeylerden uzağım" de.
Sevgilerimle
__________________ Andolsun, size öyle bir kitap indirdik ki sizin bütün şeref ve şanınız ondadır. Hâlâ aklınızı kullanmayacak mısınız? ENBİYA 10
Kuran inanmamız gerekli olan her şeyi açık ve net olarak vermiştir.Korumamız gereken Allah’ın sınırları bellidir.
Kitabımızdan bellidir ki resule imanetmek ve uymak şarttır.Çünkü peygamberimizde birçok güzel örnek vardır.
Peygamber nasıl bir örnektir? Peygamberimiz kendine indirilene inanmış, inançlarından dolayı üzerine düşen sorumlulukları yerine getirmede gösterdiği çaba,gayret ve uygulamalarında örnektir. İnanmış olanlarında ona maddi manevi;canla başla yardım etmeleri ve onu desteklemeleri ve de uymaları gerekir.Yan çizmeleri değil.
Müslüman kişinin adaletin yerleşmesi için çalışması en önde gelen görevidir..Yaşamı çirkinleştiren her şeyle mücadele etmesi onun için hiçbir zaman pasif olmaması gerekir.Peygamberi örnek aldım sevdim diyen kişi ,çevresinde problem çözen ;olmak zorundadır
Kuran bilime önem vermiştir.
Allahkendi varlığınınve Kuran’ın hak üzere olduğunun bilinmesive şüphesiz bir iman için yalnız bilimde uzmanlığı olacak kişilerin onaylayabileceği özellikleri örnek göstermiştir.
İnsanın yaradılış evreleri,denizlerin birbirine karışmaması,dağların durumları gibi.
Allah bizleri hem ilim yapmaya hem ayetlerini savsata dan ,zandan uzak anlamaya yöneltmiştir.Her bilim ve ona önem veren bilim adamı bizim için değerlidir,kıymetlidir.
Çünkü bilim ispatlamaktadır ki söylenen söz gerçektir. Söylenen sözler ,onu tasarlayan,var eden güçlü ve hikmet sahibi Allah’tandır.
Sözün geçerlisini,güzelini,zamanla eskimeyenini yalnızca o söyleyebilir.
Allah bir şeye yeterli ve tam diyorsa yeterli tamdır. Tartışması olamaz.
Tarihten yararlanabilir miyiz? Elbette. Kuran’da geçen her tarihi olayın değerlendirmesiniyapmak Peygamberimizigereğince tanımak için.Bu bir gerekliliktir hatta zorunluluktur.
Peygamberimizedoğa üstü güçler verildiği ve bu yüzden herkesin anlayamadığı Kuran’ı anladığı ve anlattığı gibi masalların gerçekle yüzleşmesi ,yüzleştirme zamanıdır.
Kuran okuyan dışardan empoze edilen anlayışları aramaya kalkarsa tabi ki anlamaz Kuran nasıl öğüt veriyor derse anlar.
__________________ Ey iman edenler, Allah'tan sakının ve sözü doğru söyleyin. (Ahzab Suresi, 70)
"Kur'an'ı anlamak için '' sahih '' olmak '' tahir
'' olmak lazım. '' tahir '' olmanın da dereceleri vardır mutlaka. malum
'' her bilenin üstünde bir bilen vardır = RASİHİN , 3/7 ; 4/162 )
sadece necaset değil tabiki anlatmak istediğim. pak ve temiz olmak;
Yüce Allah'a yönelişinde samimi olup riya dan uzak olmak ; liyakatli
olup tüm zulüm mekanizmalarından uzak durmak ; yüreğini ,kalbini
tövbetün nasuha ile arındırmış olup tekrar günah işlememek konusunda
azimkar olmak , benliğini , herşeyini kendisini yaratan Rabbine
BAĞLAMAK ( SALAT ETMEK ) EDEBİLMEK işte bütün mes'ele budur
kardeşlerim, mes'ele budur. bunları yapabiliyor musun ? bunları
yapabiliyorsan kesinlikle ve kesinlikle Kur'an'ı anlarsınız. bu şekilde
hele bir yönelin Yüce Allah'a doğru, Yüce Allah sizi geri mi çevirecek
? bu mümkün değil. '' ve la yazlimü rabbüke ehada '' Yüce Rahman
hiçkimseye zulmetmez '' ne dağdaki çobana zulmeder , ne bir kenti en
kolay ve daha çabuk nasıl yok ederimin hesabını yapıp, laboratuvarlarda
çalışarak gece gündüz yeni bir bomba icad etmenin peşinde
olan bilimciye zulmeder, nede sabah akşam rabbinin rızasını arayarak
ilimde derinleşmeye çalışanlara zulmeder... kesinlikle zulmetmez, O
Rab'tır. en yüce mürebbidir, en güçlü terbiye edicidir. sıfatlarının ve
sünnetinin gereğini yapar, ADALET yapar, GEREĞİNİ yapar. kalbi tuğyan
karanlığı ile dolu olan ve RAHMAN'a yönelişinde binbir yamukluk (
şahıs olarak kimseyi kastedmiyorum ) bulunanlar tabiki okuduklarından
bir şey anlamıyacaklardır : ''
Allah razı olsun Hasan hocam,karanlığa küfretmek yerine bir mum yakıp aydınlatmak bu olsa gerek..
__________________ "Bir kavme olan kininiz sizi adaletten ayırmasın.."
Katılma Tarihi: 26 nisan 2007 Yer: Australia Gönderilenler: 854
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Merhaba,
Sayin Ozben yazinizin geneline katiliyorum. Sadece bir konuda emin degilim. Kuran'in bilimsel ispati hususunda konunun daha genis degerlendirmesi yapilmalidir. Kuran'in bazi anlatimlarindan , vahyedildigi ortamin kanaatini yansitan ifadeler olmasi onun bilimsel ispatini nasil etkiler? Ornegin Kuran deklere etmeksizin o gunun inanci olan dunyanin duz olusunu anlatiminda barindirsa ne olur?
Ben Kuran'i bilimsellikle savunmanin cok sakincali olduguna inaniyorum. Inanista bilimsel davranmak, yani aklin muhakemesi ile kainatin degerlendirmesi yapilarak,ondaki isaretlerin anlasilmasi tabiki mumkundur ve gereklidir.
Kuran'in yeterliligi konusu uzerinde yapilan yazismalar, isin ana merkezinden cikarilmaktadir. Kuran kendisinin yeterli oldugunu iddia ettigi alanlarda tabiki yeterlidir ve zaten hic bir inananin buna itirazi olamaz. Benim itirazim bunun anlasilmasinda ki kargasayadir. Bu kargasalar yanlic inanclarin olusumuna zemin hazirlamaktadir. Bunlari ifade etmem karsisinda anlamamakta dayatan arkadaslari da ben anliyamiyorum. Iyi muhakeme yapmak zorunlulugumuz var. Sitede muthis bir fanatizm basini aldi gidiyor. Tamamen hakli gorunme kaygilarinin on plana cikdigi bir gidisat var.
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma