Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
İlk önce namaz vakitlerini anlatırken Allahın Kurandaki uslubuna dikkat etmek gerekir.Allah Kuranda namaz vakitlerini anlatırken isim tamlaması şeklinde açıklar.Salatel fecri(fecrin salatı) salatel işai(akşamın salatı) nur suresi 58- Ey inananlar! Ellerinizin altında olan köle ve cariyeler ve sizden henüz erginliğe ermemiş olanlar, sabah namazından önce, öğle sıcağında soyunduğunuzda ve akşam namazından sonra yanınıza gireceklerinde üç defa izin istesinler. Bunlar, sizin açık bulunabileceğiniz üç vakittir. Bu vakitlerin dışında birbirinizin yanına girip çıkmakta size de, onlara da bir sorumluluk yoktur. Allah size ayetlerini böylece açıklar. Allah bilendir, Hakim'dir. Meallerde sıkça yapılan bir hata işa kelimesini yatsı diye tercüme edilmesidir.Kuranda işa kelimesine bakıldığında bunun akşam olduğu görülür.hud suresi 114 te bu ayaetle aynı doğrultudadır.Tarefeyinnehari(gündüzün iki tarafı)ve zülefen minelleyli(geceden züleflerde saçaklarda veya sarkan bölümlerde diye tercüme edebiliriz)zülefen minelleyli tarefeyinnehari yi açıklayan olarak düşünmek yerinde olaur.Yani akşam ve fecr hem gündüzün iki tarafı aynı zamanda geceden sarkan bölümlerdir.Nur suresi 58 de isimleri zikredilmişti.Kuranda ismi zikredilen başka namaz vakti yoktur.Orta salat ise essalatelvusta isim tamlaması değil sıfat tamlamasıdır vakit ve aitlik değil nitelik nitelik bildirir.Orta salat orta ümmet;(ümmeten vasaten) şeklinde Kuranda geçtiği gibi.Namazların rekatları kısaltılmış namazda her gurup bir rekat kılıyor imam ise resulullah tam kılıyor.Yani bu ayette hem tam olanı hemde kısaltılmış olanı gösterilmiştir.
Sabah ve akşam namazlarının her biri 2 rekattır.Kuranda bunun dışında namaz ve vakit yoktur.
Selam hüdaya tabi olanlara
kütüpanecinin imzası.
Rivayeti tümden terk ettim. Artık Kuran'dan başkasını savunmam. Aksi yazılarımı yok bilin. Hakkınızı helal edin. Salat ve selam ile.
selam kütüpaneci konu önemli ama en önemlisi yeni gördüğüm imzanız rabbim seni korusun rabbim yar ve yardımcın olsun gerçekten müthiş bir imza yolun açık olsun selam sana
__________________ Ölüm her aklına geldiğinde Ah edip vah edip inleme Bu halinle tanrıyı incitmiş olacaksın Ecel kapını çaldığı zaman Evi telaşa verme O geldiği zaman Sen gitmiş olacaksın...
Katılma Tarihi: 25 mart 2008 Yer: Turkiye Gönderilenler: 156
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
aleykum selam kuranyeter kardeşim. salat konusunda sanırım aynı görüşlere sahibiz. bu konuda site sahiplerinin fikirlerini de almak isterdim. zira onlar kuran da geçen salatı üç vakit olarak ve de taraf kelimesini gündüzün bölümleri olarak açıklamışlar. bu fikir önce beni de yanıltı. fakat elhamdülillah Kuran ı iyice inceleyince salatı fecr in güneş doğana kadar sürdüğünü anladım. saltı işa zaten açıkça güneş battıktan gecenin karanlığı bastırana kadar süren zaman. tarfeyinnehar gündüzün uçları. bu iki vaktin dışındaki vakitler (öğle,ikindi,yatsı) Allah a yakınlaşmak, hamd ve tesbih maksadıyla ikame edilecek.
imzama dikkat çekmişsin:) sana ve tüm Hanifdostlara teşekkür ederim. bu forumdaki farklı görüşlerden bir çoğuna katılmasam da benim Kuran a ve hadis kültürüne bakışımı çok değiştirdiniz. yakın zamana kadar hadislere takılıp dinimi sağlıklı bir zemine oturtamıyordum. bir çok meselede acabalar ve sorular havada kalıyordu. artık Kuran ı ve islam kültürünü sağlıklı olarak anlamaya başladığıma inanıyorum. İnşallah Arapça yı iyice öğrenebilirsem daha iyi olcak. peki şimdi yanılgıda olmadığını nasıl bilebilirsin? diye sorarsanız; öncelikle Allah tan ilmimi ve takvamı arttırmasını diliyorum. ve şunu belirteyim ki, daha önce açık kalan veya eksik kalan, sonuca kavuşturamadığım bir çok mesele çözülmeye ve aydınlanmaya başaldı. zira artık rivayetler hakikatleri gölgeleyemiyor. selametle...
__________________ Artık sadece kainat kitabını okuyorum. Daima Rabbime teşekkür ederek.
Katılma Tarihi: 25 mart 2008 Yer: Turkiye Gönderilenler: 156
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
haktansapmaz Yazdı:
Selam.
Arapçada çoğul enaz ÜÇtür.
Selam üzerinize. çoğulun en az üç olduğunu söylemekle bir günde kılınan namaz sayısı da en az üç diyorsan, o halde salatı fecr ve salatı işa dan başka Kuran da vakti tam olarak belirtilmiş ve ikame edilmesi emredilmiş olan üçüncü vakti de söyler misin?
__________________ Artık sadece kainat kitabını okuyorum. Daima Rabbime teşekkür ederek.
__________________ Dinin bakış açısına göre,tüm bu fantastik harikulade evren,tüm bu karmakarışık şeyler, ancak, Tanrı’nın, insanların iyi ve kötü için çabasını gözlediği bir sahnedir.. Bu sahne,bu oyun için çok büyük!
Kütüphaneci kardeşimi Allah kelamına verdiği değer ve önem nedeni ile tebrik ediyorum. Bu bir süreçtir. Hiç de kolay değildir.
Bir zamanlar bir çoğumuz, "Heykellere tapmadığıma göre müşrik değilim" diyerek seviniyor, peygamberlere karşı gelen insanları da " ne aptal adamlarmış, hiç heykele tapılır mı?" diye kınıyorduk.
İman, basit ve sorunsuz bir şeydi hepimiz için.
Amma ne zaman ki, şirkin heykellere tapmaktan ibaret olmadığını, Allah kelamının daima -indiği topluma göre- yepyeni / değişik bir inanç getirdiğini, "ataların dini" anlayışının Peygamber'in getirdiklerine iman etmeye mani olduğunu ve kendimizin de Kuran'ın dışında atalardan devralınmış bir inanç çizgisini "İslam" adı altında savunur olduğumuzu öğrendik iş değişti...
Böylelikle Allah kelamına gerçekten iman etmenin ne denli zor olduğunu da öğrenmiş, kendi nefislerimizde tecrübe etmiş olduk.
Yaban eşeklerinin arslandan kaçışmasının ne demek olduğunu hergün ve defalarca görür olduk.
Ve müminlerin uğradıkları eziyeti, hakareti kendi nefislerimizde ufak ufak yaşamaya başladık.
Kuran bizi hiç yanıltmadı. En çetin tartışmalarda, en ummadığımız hususlarda Kuran'ın gelenek dininin kokuşmuş yönlerini nasıl deşifre ettiğini ve her itirazcıya nasıl cevaplar verdiğini gördük, yaşadık..
Hakikat şu ki, Kuran'ın takdir ve tayin eylediği dinin ne kadar kolay ve akılcı olduğunu da gördük.
Ve Şeytan'ın Allah'ın dosdoğru yolu üzerinde kurduğu tuzakları da sezinledik. İnsanın nasıl şeytanlaştığını da...
Allah'a dinini öğretme sevdasına kapılanların karmakarışık dinlerini terkettik.
Bu zorlu bir süreçtir ve henüz bitmemiştir.
Tartışılmakta olan güncel konuya gelince, bu husustaki fikirlerim malumdur.
Kuran'da 2 yahut 3 vakit namaz olduğunu iddia eyleyen kardeşlerime sözüm o ki;
Eğer Hz. Peygamber namazın nasıl kılınacağını takdir etme yetkisine sahip idi ise, vakitlerini takdir ve tayine neden yetkili olmasın ?
Eğer namazın nasıl kılınacağnı rivayetler vasıtası ile Hz. Peygamber'den öğrenmiş olduğunuzu düşünüyorsanız, vakitlerini de ondan öğreniniz.
Yok bu yol açmazlar ve arızalarla dolu ise, namazı bırakıp salata koşunuz.
Hem bu salatın nasıl icra edileceği Kuran'ın her bir ayetinde en ince ayrıntıları ile açıklanmıştır.
Muhabbetlerimle...
__________________ "(Onu size indirdik ki) <Kitap, yalnız bizden önceki iki topluluğa indirildi, biz ise onların okumasından habersizdik (o Kitâpları okuyamıyor, dillerini anlayamıyorduk)> demeyesiniz."(En'am,156)
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma