HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an Hükümleri ve Kavramları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an Hükümleri ve Kavramları
Konu Konu: SALAT Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
kutupaneci
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 25 mart 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 156
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı kutupaneci

hasakcay Yazdı:

Hasan Akçay: Değerli kutuphaneci kardeşim, bıraksak herkes özgürce düşünse ve yaşasa... nasıl olur? Örneğin bazı hususlarda benim sizden ayrılmamı hoş görür müsünüz?

Kutuphaneci: Bu durumda sizinle konuşacak bir şeyimiz kalmamış demektir. bu fikir değil İNKAR dır.

*

Hasan Akçay: Benim anladığım, Kuran�da (İslamın 5 şartından biri anlamında) kurban kesmek yok.

Kutuphaneci: Allah size� Allah'dan başkası adına boğazlanmış hayvanları yasakladı (Nahl 115). daha sayısız ayetten anlaşılan kurban kesmektir. aksi aklın sınırlarını zorlamak olur.

İslamın gûya bir şartı olan kurban Nahl 115�in neresinde; Hac 34, Hac 36, Saffat 107, Kevser 2�nin neresinde?

*

Bu bölümdeki müzakereye katıldığıma katılacağıma pişman oldum.


hasakcay kardeşim,
ifade edemedim galiba, İNKAR dediğim şey Kuran ın korunmadığı/değiştiği sözüdür. eğer sen bu iddiada değilsen seni tenzih ederim.

Allah tan başkası adına kesilen hayvanların yenmesi yasaklandığına göre , Allah adına  kesilenler helal demektir. Allah adına  kesmek sence ne anlama geliyor?
bir hayvan yenmek için kesilse helaldir. üzerine Allah adı anılarak kesilen kurban edilmiş demektir. İbrahim peygamberin Allah a oğlu İsmaili kurban etmek istemesi hadisesi de Kuran da geçmektedir. bu kadar basit bir mantık hesabını yapabilmeniz gerekir. ayrıca Hac suresinde Allah ın kesilmesini istediği hayvanlar için kurban denmesi Allah a yakınlaştırıcı amel oluşundandır. yoksa kelime olarak kurban kelimesinin geçtiği ayetlere bakarsanız yanılgı olur.
burada esas olan Allah adına hayvan boğazlamanın Kuran da emrediliyor oluşudur. ve bu işleme kurrban kesme denilir.
burada mesaj yazan arkadaşlar, rica ederim ilkokul öğrencisi düzeyinde açıklama yapmak zorunda bırakmayın bizleri. kastınız mı var yoksa anlamadım.

Allaha emanet olun.


__________________
Artık sadece kainat kitabını okuyorum. Daima Rabbime teşekkür ederek.
Yukarı dön Göster kutupaneci's Profil Diğer Mesajlarını Ara: kutupaneci
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

kutupaneci Yazdı:
burada mesaj yazan arkadaşlar, rica ederim ilkokul öğrencisi düzeyinde açıklama yapmak zorunda bırakmayın bizleri. kastınız mı var yoksa anlamadım.

Allaha emanet olun.

Fesubhanallah.

Hasan Akçay: Değerli kutuphaneci kardeşim, bıraksak herkes özgürce düşünse ve yaşasa... nasıl olur? Örneğin bazı hususlarda benim sizden ayrılmamı hoş görür müsünüz?

 

Kutuphaneci: Bu durumda sizinle konuşacak bir şeyimiz kalmamış demektir. bu fikir değil İNKAR dır.

 

*

 

Kutuphaneci: Cuma gününün hangi gün olduğunu nasıl kabul ettiysek, kurban boğazlama işini nasıl bilebiliyorsak vs. vs.

 

Hasan Akçay: Benim anladığım, Kuran’da (bu anlamda yani İslamın olmazsa olmazlarından biri olarak) kurban boğazlamak yok.

 

Kutuphaneci: Allah size… Allah'dan başkası adına boğazlanmış hayvanları yasakladı (Nahl 115). daha sayısız ayetten anlaşılan kurban kesmektir. aksi aklın sınırlarını zorlamak olur.

Kurban kesmek ayet 16:115’in neresinde; 22:34, 22:36, 37:107, 107:2’nin neresinde?

 

*

 

Bu bölümdeki müzakerelere katıldığıma katılacağıma pişman oldum.

Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Kütüphaneci yazdı:

ailaksoy,haktansapmaz,hasakcay

hadislerden dalga geçtiğimiz 'recm ayetlerini keçi yedi' olayının bir benzerini şimdi siz mı iddia ediyorsunuz, yoksa ben mi yanlış anladım.
Kuranın  Allah tarafından kıyamete kadar muhafaza edilmeyeceğini iddia etmek demek, şu an değiştirilmiş olduğunu söylemektir.
bu durumda sizinle konuşacak bir şeyimiz kalmamış demektir. bu fikir değil İNKAR dır.

Sen ne zaman doğru anladın ki? Yukardaki benimle ilgili iddian tamamen indi görüşün olup dayanaktan yoksundur. Benim hangi yazıma yada ifademe dayanarak böyle bir anlayışa vardığını bilemem.

Gördüğün gibi kronikleşmiş hastalıklar kolayca bir çırpıda iyileşmiyor. Tam iyileştim diye umutlanırsın bir de bakarsın ani bir atakla tekrar, bu sefer daha ölümcül olarak, dönü vermiş! (!) parantez içerisinde acaba, demiştim ya!

Ben, EZ-ZİKR'in Kuran olduğuna ve 21/24'te ifade edildiği üzere; önceki zikirlerin de BU ZİKR'in / KURAN'ın içeriisinde muhafaza edildiğine inanıyorum.

NOT: "Zikrin içinde geçtiği ayetlerden bir demet çevirdim. Bundan sonraki iletide okuya bilirsiniz.  

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

ZİKR’İN İÇİNDE YER ALDIĞI BİR DEMET AYETİN ÇEVİRİSİ:

13/28: “O iman etmiş olanların kalpleri, Allah’ın ZİKRİ ile yatışır. Buraya dikkat edin;kalpler, Allah’ın ZİKRİ ile yatışır. “

15/9: “ Kesinlikle BU ZİKRİ biz indirdik onun muhafızları da biziz.”

16/43-44: “Biz senden önce de hep adamları elçi gönderdik, anlamıyorsanız şayet ZİKR’in ehline sorun! Beyyinelerle /açık ve kuvvetli delillerle, kitaplarla... Ve biz BU ZİKRİ sana, insanlara, kendilerine indirileni olduğu gibi iletesin diye indirdik. Ola ki onlar da tefekkür ederler.”

21/24: “Yoksa/peki, O’nun dışında/ O’nu dışlayıp bir takım ilahlar mı edindiler! Deki: getirin kanıtınızı! İşte bu benimle olanların ZİKRİ ve benden öncekilerin de ZİKRİ. Ama hayır, onların çoğu bunu anlamazlar.”

24/37: “ Öyle yiğitler ki, onları ne bir ticaret ne de her hangi bir alım satım ALLAH’ın ZİKRİ’nden ve /yani onu izlemeye devam edip arınmayı sağlamaktan  uzaklaştıramaz. Onda, kalplerin ve gözlerin yuvasından fırlayacağı günden çekinirler.”

25/17-18: “Ve onları, Allah’ın dışında taptıkları ile birlikte (cehenneme) süreceği zaman, (muttaqilere diyecek ki): Kullarımı siz mi şaşırttınız, yoksa onlar mı Yol’u şaşırdılar? Dediler ki: Sübhaneke / biz senden başka ilah tanımayız. Ama sen onları ve babalarını refah /mutluluk içerisinde yaşattın, öyle ki onlar da ZİKR’i terk ettiler /ZİKR’e sırt döndüler de ölü bir halk oldular.”

29/45: “Sana Kitap’tan indirileni oku / ilet de Kitab’ı izlemeye devam et’ Çünkü Kitab’ı izlemek (iman), her türlü çirkef ve iğrençlikten uzak tutar. Ve kesin olarak Allah’ın Zikri / Allah’ın sizi zikretmesi (sizin O’nu zikretmenizden) çok daha büyüktür. VE Allah yaptıklarınızı biliyor / karşılıksız bırakmaz.”

36/11: “Sen ancak Zikr’e uyup Rahman’dan içtenlikle çekineni uyaracaksın! Sen, bağışı ve değer biçilmez bir ücreti ona müjdele!”

39/23: “Allah hadisin en güzelini ayetleri benzeş ve çelişkisiz bir kitap halinde indirdi. Rab’lerinden çekinenlerin, ondan derileri ürperir ve hem derileri hem de kalpleri / bütün benlikleri Allah’ın ZİKRİ’ne esner / teslim olur. İşte bu Allah’ın Hüda’sı olup dilediğini onunla hidayet eder. Kimi de Allah şaşırtmışsa ona yol gösterecek kimse bulunmaz.”

43/36: “Ve kimin gözüne kara inmiş, Rahman’ın ZİKRİ’ne kör kalmışsa, biz ona bir şeytan mukayyed ederiz de o ondan ayrılmaz bir parçası olu verir.”

54/24-25: “Dediler ki: Bizden bir ölümlüye mi uyacağız? O zaman da biz, şaşkınlık içerisinde aklımızı yitirmişiz demektir.”

57/16: “(münafıkların / sözüm ona) mü’minlerin  kalpleri Allah’ın ZİKRİ’ne  yani Hak’tan inmiş olana boyun eğme zamanı gelmedi mi? Daha önce Kitap verilenler gibi olmasınlar; zaman uzadıkça kalpleri katılaşmış, onların büyük çoğunluğu dinden çıkmışlardı.”

68/51-52: “Azılı kafirler, ZİKR’i duyduklarında nefret dolu bakışlarıyla seni devirmek istiyorlar ve kesinlikle bu delirmiş diyorlar. Halbuki o (duydukları) bütün insanlara bir öğüttür (Zikirdir) .”  

Abdurrahman ÖZLÜK  

  

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

Ben, EZ-ZİKR'in Kuran olduğuna ve 21/24'te ifade edildiği üzere; önceki zikirlerin de BU ZİKR'in / KURAN'ın içeriisinde muhafaza edildiğine inanıyorum. (haktansapmaz)

Benim de söylediğim bu. Başka bir forumda buna 2:106 ile açıklık getirmeye çalıştım. Eğer elverişli bir müzakere ortamı sağlanabilirse meramımı burda da anlatırım, Allah isterse. Ama şu andaki durum... Neyse.

Sevgi ile.  

Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

haktansapmaz Yazdı:
Ben, EZ-ZİKR'in Kuran olduğuna ve 21/24'te ifade edildiği üzere; önceki zikirlerin de BU ZİKR'in / KURAN'ın içeriisinde muhafaza edildiğine inanıyorum.

Bunu örneğin Bakara 106'dan anlıyoruz: Zikr'in eski versiyonlarındaki hükümler unutulursa Allah onların daha iyisini ya da benzerlerini zikr'in son versiyonu olan Kuran'a koymuş ve ilahî korumanın sürekli olmasını sağlamıştır. 

Geçersiz kıldığımız ya da unutturduğumuz her hangi bir ayetin yerine onun daha iyisini ya da benzerini getiririz -Mâ nenseh min ayetin ev nunsihé te'tî bi hayrin minhé ev mislih... (2:106).

 

Peki, eski versiyonların lisanları korundu mu? Yani örneğin Tevrat ve İncil'den Kuran'a aktarılan ayetler Kuran'da da mı Aramca ve İbranice? Ya o kitaplardaki harfler, kelimeler? Aynı kaldılar mı?

 

Bunlar gözönünde bulundurulursa neyin ilahî koruma altında olduğu, sanıyorum, daha kolay anlaşılabilir.

 

Sevgi ile,
Hasan Akçay

Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
aliaksoy
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 05 subat 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 989
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı aliaksoy

Selam kardeşlerim;

Kütüphaneci kardeşin hezeyanını anlayışla karşılıyorum. Özellikle bir zamanlar aynı hezeyanların nice mislisini sergilemiş bir kimse olarak...

Salat tartışmasından bu yana mümkün mertebe ezberciliği terkettim. Çünkü "salat" konusunda karşılaştığım şeyin diğer konularda olmayabileceğini kim garanti edebilir ?

Mümkün mertebe eski alışkanlık ve ön yargılara dayalı fikirleri, yeniden inceleyip, yeni baştan öğrenme gayretine girdim.

Muhafazakarlığı da terkettim. Özellikle muhafazakarlık hususunda Ali Şeriati'nin tespitleri (Muhafazakarlığın şirk dininin en karakteristik özelliği olduğu, ilahi dinlerin ise daima muhafazakarlıkla mücadele ettiği yönündeki fikirleri ...) beni ziyadesiyle düşünmeye sevk etti.

Kuran'ın bir kısım ayetlerine diğer bir kısım ayetlerinden daha fazla önem verdiğimizi, bazı şeyleri görmezden duyamazdan geldiğimizi görüyorum.

Kuran'ın korunmuşluğu, Kuran'ın muhatap aldığı insanlar ve buna benzer daha nice nice konularda ön kabullere dayalı dogmalarımız var.

Belki kimi zaman üstümüze vazife olmayan şeyleri iş ediniyoruz, kimi zaman Allah'ın demediği şeyi "demiş" gibi anlamak ve anlatmak için çaba sarfediyoruz.

Mesela Kuran'ın evrenselliği... Kuran; "Bir başka dilde Kuran" olsaydı neler olurdu ? Belki bu ayeti çok zaman okuyup geçiyoruz da bu ayet neden nüzul olundu, bu ayet bize neyi anlatıyor yeterince düşünmüyoruz. Hani çıkıp; "Türk olana türkçe olmayan Kuran ha... Ayetleri açıklanmalı değil miydi ?" desem ne olur ? Haksız mı bulunurum ?

Kendi çapımızda Allah'ın rahmetine pranga vurup oturmuşuz, kelimelerini de tüketivermişiz. Bunun aksini söyleyen beyanları "eskilerin masalları" kabilinden dinlemekte ve dikte etmekteyiz.

Allah'ın dilemediğini diler olmuşuz.

Hadi Kuran'dan bir öğüt alıp hayır yarışlarında en önde olanlardan olsak  neyse... Bir de Kuran'ı kin ve nefretimize, vahşetimize malzeme yapmışız.

"Salatı ikame edin" bir emir de, "ilkin yaratmaya nasıl başlandığına bir bakın" sözü latife mi ?

Sevgili Kütüphaneci kardeşim;

Öfkelenmeyiniz.  Allah göklerde bir yere çekilip  zikri  / dini /  tevhit  ilkelerini koruma işini  size yahut bir başkasına bırakmış değil.  Bu  O'nun kendi üstüne yazdığı mutlak bir kaderdir.

Ama Hasan Akçay'ın sorduğu çarpıcı soruyu bir düşününüz. Eski kitaplar da bir zikir iken onlar korundu mu korunmadı mı? Korunmaları harfler ve yazılar ile mi, ilkeler ile mi ?

Kuran'ın hangi ayeti Kuran'ı öncekilerden üstün görür ? Kuran Allah'ın kelamı da İncil İsa'nın mı? İncil neyi korudu ise Kuran'da onu korumuştur.

"Bu zikri biz indirdik..." söze dikkat et... Ardınca gelen muhafazanın sebebi ne imiş... "Bu zikri BİZ İNDİRDİK"

Ya önceki kitapları kim indirdi ?

Önceki kitaplar (Zikir) nasıl korundular ise Kuran'da öylece korunacaktır. Çünkü Allah'ın sünnetinde bir değişiklik olmaz. Muhtemelen olmayacaktır da... Hem de hiç bir konuda...

Muhabbetlerimle...



__________________
"(Onu size indirdik ki) <Kitap, yalnız bizden önceki iki topluluğa indirildi, biz ise onların okumasından habersizdik (o Kitâpları okuyamıyor, dillerini anlayamıyorduk)> demeyesiniz."(En'am,156)
Yukarı dön Göster aliaksoy's Profil Diğer Mesajlarını Ara: aliaksoy Ziyaret aliaksoy's Ana Sayfa
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

 

haktansapmaz Yazdı:

Ben, EZ-ZİKR'in Kuran olduğuna ve 21/24'te ifade edildiği üzere; önceki zikirlerin de BU ZİKR'in / KURAN'ın içeriisinde muhafaza edildiğine inanıyorum.

Hasan Akçay yazdı:

Bunu örneğin Bakara 106'dan anlıyoruz: Zikr'in eski versiyonlarındaki hükümler unutulursa Allah onların daha iyisini ya da benzerlerini zikr'in son versiyonu olan Kuran'a koymuş ve ilahî korumanın sürekli olmasını sağlamıştır. 

Geçersiz kıldığımız ya da unutturduğumuz her hangi bir ayetin yerine onun daha iyisini ya da benzerini getiririz -Mâ nenseh min ayetin ev nunsihé te'tî bi hayrin minhé ev mislih... (2:106).(Hasan Akçay)

"NESİYE" fiili Kuran'da genelde hep "TERKETMEK"anlamınadır.Unutturduğumuz yani terk ettirdiğimiz yani terk ettikleri...

"NESX", anladığım kadarıyla "geçersiz kılma, hükmünü yada ayeti geçersiz kılma, silme değildir. Nesx, tebdil ; biri diğerinin yerine koyma.."Güneş gölgeyi izale etti": Güneş gölgenin yerine geçti. Yer değitiriyorlar.

Kanaatımca mekan değişikliği oluyor; bir yerden bir yere nakil ve tahvil vardır. Örneğin, kitabı istinsax ettim; bir kitabı diğerine nakl ettim demektir.

Muhabbetle.

 

 

 

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

selam,

kur'an'da ayet kelimesi tekil olarak 84 kez tekrarlanmış ve bunun 82'sinde "kanıt,delil,işaret,ispat,ibret,ders..."anlamında kullanılmıştır.diğer iki ayette de (2/106, 16/101) bu anlama geldiği düşünülmelidir!

kur'an'da tekil olarak ayet,kur'an cümlesi anlamında gelmediğini görüyoruz.merak edenler ilgili ayetlere bakabilirler.

muhabbetle.

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

haktansapmaz Yazdı:
selam,

kur'an'da ayet kelimesi tekil olarak 84 kez tekrarlanmış ve bunun 82'sinde "kanıt,delil,işaret,ispat,ibret,ders..."anlamında kullanılmıştır.diğer iki ayette de (2/106, 16/101) bu anlama geldiği düşünülmelidir!

kur'an'da tekil olarak ayet, kur'an cümlesi anlamında gelmediğini görüyoruz. merak edenler ilgili ayetlere bakabilirler.

muhabbetle.

Yani Bakara 106'nın konusu daha önceki ilahî kitaplardan Kuran'a aktarım olamaz çünkü içindeki ayet kelimesi tekildir; Kuran ayeti anlamına gelmez*.  Başka bir örnek vermeliyim.  

Anlıyorum. Teşekkür ederim.

_____________________________

*Abrogation claims of Muslim scholars başlıklı makaleden bir bölüm. http://www.quran-islam.org/160.html

Çeviren: Hasan Akçay

Biz bir ayet”i siler, unutturur ya da ertelersek ondan daha iyisini ya da onun dengini getiririz. Allah’ın her şeye kâdir olduğunu  bilmiyor musun? (2:106)   

Müfessirlerin iddiası:

 

Bu ayet Kuran’daki bazı ayetlerin öteki bazı ayetler tarafından neshedilmiş olduğunu onaylar. Çünkü onlara göre 2:106’daki ayet Kuran “ayet”i demektir.  

 

Oysa ayet kelimesi, Kuran’daki kullanımına göre, dört değişik anlama gelir.

 

a-Mucize: Andolsun, Biz Musa’ya açık seçik dokuz mucize verdik –Velekad éteyna Musa tıs’a âyât…(17:101)

 

b-ibret: Ve Nuh kavmi… elçileri yalanlayınca onları boğup insanlara ibret yaptık –Ve kavme nuhin… lemma kezzebû’r rusule ağrakna hum ve cealna hum li’n nai âyeta (25:37).

 

c-işaret: Dedi: “Rabbim! Bana bir işaret ver… -Kâle rabbi c’allî âyeta (819:10).

 

d-Kuran ayeti: Bu mubarek kitabı sana ayetlerini iyice düşünsünler diye indirdik -Kitabun enzelna hu ileyke mubarakun li yeddebberû âyâtihî…  (38:29) 

 

Şimdi 2:106’yı ele alırsak bu ayetteki ayet kelimesinin Kuran ayeti anlamına gelmediğini  kolayca görürüz. Öteki üç anlamdan her hangi biridir. Yani mucize, ibret, işaret. Çünkü:  

 

1-Eğer 2:106’daki ayet Kuran ayeti olsaydı unutturursak (ma nesneh) ifadesi ona uymazdı. Kuran’daki bir ayet nasıl unutulabilir? Müfessirlerin dayanaksız iddiası gereğince başka bir ayet tarafından neshedilmiş olsa bile hâla Kuran’da bulunmakta ve biz onu görüp durmaktayken? 

 

2- Onun bir benzerini getiririz (ne’ti bi...mislih) hiçbir anlam ifade etmezdi çünkü bir Kuran ayetini onun dengiyle değiştirmek abes iştir. Allah abes iş yapmaz.

 

3-Ama eğer 2:106’daki ayet mucize, ibret ya da işaret ise ayetteki bütün kelimeler yerli yerine oturur. Örneğin unutturursak sözleri zamanın akışı içinde olup biten gerçeği dile getirir. Musa ve İsa’nın mucizeleri çoktan unutuldu. Biz onlara Kuran’ın anımsatması sayesinde iman ediyoruz.  

 

Ondan daha iyisini ya da onun dengini getiririz (ne’ti bi hayrin minhé ev mislihé) de öyle. Aslında ilahî bir mucizedir olup biten.  Allah bir mucizeyi kullandıktan sonra atıp ondan daha iyisini ya da onun dengini elbet getirir. Buyurun:

 

Andolsun, Musa’yı ayetlerimizle firavun’a ve onun ileri gelen adamlarına gönderdik. Musa  onlara: “Ben alemlerin rabbinin elçisiyim,” dedi. Musa onlara ayeterimizi her getirişinde güldüler. Oysa gösterdiğimiz  her ayet öncekinden daha büyüktü. Belki dönerler diye onları azapla da yakaladık (43:46, 47, 48).

 

Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 

<< Önceki Sayfa 13 Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats