Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Merhaba
Benim kanaatim Vahiy iletimine dair yapilan izahatlar bizim bu konuda uzmanca aciklamalar yapmamiza imkan verecek nitelikte degildir.
Bu kisitli bilgilerimize ragmen , Kuran'in vahiy esnasina yonelik yaptigi temel aciklamalar Allah ve Resul arasinda ucuncu bir sahsa yer birakmamaktadir. Cibril'in Resul'un kalbine vahyin ulasmasina yonelik rolu ile ilgili izahlar vahyin iletilmesini izah eden butun ayetlerin isigi altinda degerlendirilmelidir. Kuran'in Cibril'e referans vermesinin sebebini ehli kitap gelenegine yonelik konularla baglanti kurarak anlamaya calismamiz bize bazi ipuclarini vermektedir diye dusunuyorum.
Adeta Allah'in ortaklari gibi anlasilan melekler Kuran inancinin projesi degildir. Kuran zaten var olan bu inancin butun islevini Allah'a izafe ederek ici bosaltilmis bir paketten ibaret hale getirmistir.
Mutlak tevhid bir anda olusmamistir. Kuran muhataplarinin Allah'a ortak kostuklarini once fonksiyonel olarak ortadan kaldirmistir. Icerigi yok edilen bu inanislar boylelikle yok olmaya mahkum birakilmislardir.
Melekler Allah'in asti ilaheler degil, Allah'in her emrine uymakla yukumlu kullari olarak tanitilmistir.Eger inanilacaksa Meleklere ancak bu sekilde inanilabilinir. Onlari Allah ile kul arsinda araci-sefaatci olarak inanmak boylelikle yok edilmistir.
Muhammed'den belli bir sure sonra bir cok konularda oldugu gibi bu inanc da degisik bir tanimlamayla hortlatilmis ve daha sevimli bir sekilde gosterilerek yeniden kabullenilmistir.
Oysa Allah'in mulkte ortagi yoktur.
Allah'a emanet
|