HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an Çalışmaları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an Çalışmaları
Konu Konu: müslümanlar niçin bu kadar geri kalmışla Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
öğrenci98
Ayrıldı
Ayrıldı


Katılma Tarihi: 21 kasim 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 432
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı öğrenci98

Selamlar

Sayın Efrayim58;

Boşanmış kadına dair:

"O kadınları, imkânlarınız ölçüsünde, barındığınız yerin bir kısmında barındırın. Onları baskı altında tutmak için onlara zarar verme yönüne gitmeyin. Eğer hamile iseler yüklerini bırakıncaya kadar onlara nafaka verin. Eğer sizin için çocuk emziriyorlarsa, ücretlerini de verin. Aranızda örfe uygun biçimde konuşup tartışın. Eğer anlaşmakta zorluk çekerseniz o zaman, doğmuş olan çocuğu baba hesabına başka bir kadın emzirecektir."

"Geniş imkâna sahip olan bu geniş imkânından harcasın. Rızkı kendisine ölçü ile verilmiş olan da Allah'ın kendisine verdiğinden infak etsin. Allah hiçbir benliği, kendisine verdiği şey dışında yükümlü tutmaz. Allah, bir güçlükten sonra bir kolaylık yaratacaktır." 65/6,7 (y nuri öztürk)

Kocası ölmüş kadına dair:

"İçinizden ölüp de geriye eşler bırakan erkekler, eşlerinin evden çıkarılmaksızın bir yıla kadar geçimlerinin sağlanmasını vasiyet etsinler. Eğer kendileri çıkarlarsa, onların kendileri için yararlı gördüklerini yapmaları yüzünden size bir günah yoktur. Allah Azîz'dir, Hakîm'dir."

"Boşanmış kadınlar için örfe uygun bir geçim imkânı sağlanması Allah'tan korkanlar üzerine bir borçtur." 2/240,241 (y nuri öztürk)

Ana-babası olmayan çocuklara dair:

"Allah, bir adamın göğüs boşluğunda iki kalp yaratmamıştır. Zıhar yaptığınız eşlerinizi sizin anneniz yapmamıştır, evlatlıklarınızı da sizin oğullarınız kılmamıştır. Bu konularda söylediğiniz sözler, ağızlarınızın bir lakırdısıdır. Allah, hakkı söyler ve O, gerçek yola kılavuzlar."

"Evlatlıklarınızı öz babalarına nispet ederek çağırın! Böyle yapmanız Allah katında adalete daha uygundur. Eğer onların babalarını bilmiyorsanız, o takdirde onlar sizin din kardeşleriniz ve dostlarınızdır. Yanılarak işlediğiniz şeyde, üzerinize günah yoktur; fakat kalplerinizin kastetmiş oldukları müstesna. Ve Allah Gafûr ve Rahîm'dir." 33/4,5 (y nuri öztürk)

Gayrimeşru çocuklara dair:

".......Eğer onların babalarını bilmiyorsanız, o takdirde onlar sizin din kardeşleriniz ve dostlarınızdır......." 33/5 (y nuri öztürk)

Sorularınıza ilişkin acizane, Kur'an ın bana verdiği cevaplar şimdilik bu kadar...

Teşekkür ederim.

Muhabbetle... 

 

 

 

 



__________________
Benliğin galebe çaldığı hiçbir yerde, vahiyden, adaletten ve merhametten bahsedilemez.
Yukarı dön Göster öğrenci98's Profil Diğer Mesajlarını Ara: öğrenci98
 
efrayim58
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 13 subat 2007
Gönderilenler: 1098
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı efrayim58

 

     Efrayim,

     Sevgili öğrenci98,

     Verdiğin ayet örneklerine teşekkür ederim.Güzel derlemiş toparlamışsınız.

     Bu ayetlere dayanarak,annesiz babasız kalan çocuğun annesi babası kim olacak? bu soruya cevap tam net değil...

     Net cevap istiyorum...

     Bu çocukları, evlatlık mı vereceğiz?çocuk esirgeme kurumuna mı vereceğiz?,akrabalarının yanına mı vereceğiz?,son zamanlarda türeyen, bakıcı annelere mi, sevgi annelerine mi vereceğiz? 

     Sevgi ile,

Yukarı dön Göster efrayim58's Profil Diğer Mesajlarını Ara: efrayim58
 
öğrenci98
Ayrıldı
Ayrıldı


Katılma Tarihi: 21 kasim 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 432
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı öğrenci98

Merhabalar

Sayın Efrayim bey;

Diyorsunuz ki;

Bu çocukları, evlatlık mı vereceğiz?çocuk esirgeme kurumuna mı vereceğiz?,akrabalarının yanına mı vereceğiz?,son zamanlarda türeyen, bakıcı annelere mi, sevgi annelerine mi vereceğiz? 

Kur'an da  "bilmarufi = maruf ile (özelde Kur'an, genelde akılların ortak kararı ile)" ifadesi ile tanımlanan eylemlere de atıf var. Mesela:

"........örfe uygun olarak belirlediğiniz ücreti güzelce teslim etmek şartıyla bunu yapmanızda bir günah yoktur......" 2/233 (y nuri öztürk)

" .....kendilerince uygun gördüklerini örfe uygun biçimde yapmalarında sizin için bir sakınca yoktur....." 2/234 (y nuri öztürk)

Sormuş olduğunuz soruyu da aynı katogoride değerlendiriyorum. Çünkü net hükmün olmadığı yerde, kişisel insiyatiflerin sözkonusu olduğu kanaatindeyim. Şöyle ki:

"Ey iman sahipleri! Size açıklandığında canınızı sıkacak şeylerle ilgili soru sormayın. Kur’an indirilmekte iken onları sorarsanız size açıklanır. Allah onlardan vazgeçmiştir. Allah Gafur’dur, Halim’dir." 5/101 (y nuri öztürk)

Not:Ayrıca açılan başlıktan uzaklaşıldığı için dostlardan özür diliyorum...

Muhabbetle...

 

 



__________________
Benliğin galebe çaldığı hiçbir yerde, vahiyden, adaletten ve merhametten bahsedilemez.
Yukarı dön Göster öğrenci98's Profil Diğer Mesajlarını Ara: öğrenci98
 
efrayim58
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 13 subat 2007
Gönderilenler: 1098
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı efrayim58

 

       Efrayim

       Sevgili öğreni98

       Merhabalar

       Sayın Efrayim bey;

       Diyorsunuz ki;

       Bu çocukları, evlatlık mı vereceğiz?çocuk esirgeme kurumuna mı vereceğiz?,akrabalarının yanına mı vereceğiz?,son zamanlarda türeyen, bakıcı annelere mi, sevgi annelerine mi vereceğiz? 

       Sormuş olduğunuz soruyu da aynı katogoride değerlendiriyorum. Çünkü net hükmün olmadığı yerde, kişisel insiyatiflerin sözkonusu olduğu kanaatindeyim. Demişsiniz.

        Burada ayrılıyoruz sevgili öğrenci 98 Allah, bu önemli konuyu bizim insiyatifimize bırkmamış, bir zincir halinde ayetlerle uygulamamızı istemiş, ama biz görmemekte ısrarcıyız. Gözlemimi anlatmaya çalışayım. 

         1-) Sütün emilme zamanını verilmiş '2 sene'

         2-) Ve bu süt anne işi kurumsal hale getirilip, hiç mazeret kabul edilmiyor, sizin de belirttiğiniz gibi mutlak emmesi sağlanıyor.( Zaten bu süt anne konusu, islamiyetten önce kurumsal haldeydi.Birçok kadın bebeğini,sütü olduğu halde süt anneye verirdi.)

        3-) Buraya kadar kısmında, bebekler, mutlaka 2 yaşına kadar ana sütü alacaklar, her hangi bir sebepten dolayı ana sütünü alamayan bebek, yine süt anne ile anne sütüne ulaşacak, mamalar, inek, keçi sütleri,lapalar, v.s ortadan kalkacak...

         4-)Bebek, 2 sene ana sütü aldı ve süt ile, beslenme süresi bitti.Ailesinin( ölmesi, terk etmesi ,yoksulluk) gibi olumsuzluklar karşısında, bebek ortada kalırsa, bu bebeğin annesi babası kim olacak?Diye sorduğumda;'AYETTE NET BİR AÇIKLAMA OLMDIĞINDAN BURADA KİŞİSEL İNSİYATİFLER ÖNE ÇIKAR' DEMİŞTİNİZ. Ayet, burada devreye giriyor ve diyorki; 'anneyle ve kızkardeşle evlenmeniz haram olduğu gibi, süt anne ve süt kardeşle de evlenmeniz haramdır'. Mealen yazdığım bu açık seçik ayeti, nereye koyacağız.Yok mu sayacağız?

      O çocukların gideceği hiç bir yer yoktur, tek gideceği yer:SÜT ANNESİNİN YANIDIR.o annedir, ve kardeşidir ve orada herşeyi normal aile gibidir,ve herşeyi garantidedir.

       Denebilir ki; kendi ailesi zarar verdiği ortamda, nasıl güveneceğiz?

        Her aile yapmaz bu yanlışlığı. Ancak yaptığı zaman sığınacağımız liman yine süt annesidir o da yaparsa, yine süt annesidir.Annenin alternatifi olamaz. annenin alternatifi yine süt annedir.

        ÇÖZÜM;

       1-)Süt anne konusunu gençler bilmiyor, yaşlılar da ayette yazdığını bilmiyor. Bu eğitimi mutlaka vermek gerekiyor.

       2-) Her annenin bebeği en az 2 süt anne tarafından emzirilecek,emzirenler, devlet tarafından madi manevi destek görecek, kayıt altına alınacaklar ki, ileride birbirleriyle evlenmesinler.Ailenin başına gelecek bir felakette, çocuğun durumu garantiye alınsın.

        3-)Medeni kanunumuzda da değişiklik yapıp, süt anne ve süt kardeşlerin evlenmesi yasaklanacak.

         4-) sokağa atılan,10-15 günlük bebeğin süt anne tarafından emzirilmesi ile, o bebeği de ailesine kavuşturmuş olacağız.

         5-) Bu çözümlerle, evlatlık kurumu, milyonlarca dolar harcanan çocuk esirgeme kurumları, bakımevleri,sevgi anneleri,bakıcı anneler, sokak çocukları ve bu olumsuzluklardan çeşitli rantlar sağlayan kesimler v.s ortadan kalkacaktır.

         Allah'ın 'süt anne ve süt kardeş ile evlenmek haram...' ayetini ben böyle uygulamanın doğru olacağını düşünüyorum.

          Allah'ın 'süt anne ve süt kardeş ile evlenmek haram...' ayetini siz nasıl anlıyor ve nasıl uygulanmasını istiyorsunuz?

           Sevgi ile,

           Not:Ayrıca açılan başlıktan uzaklaşıldığı için dostlardan ben de özür diliyorum... Çok önemli ve çok hasas bir konudan bahsediyoruz.İnşallah, bizi affederler...Ayrıca da konumuza da uygun konumuz' müslümanlar niçin bu kadar geri kalmışlar ' değilmiydi?

Yukarı dön Göster efrayim58's Profil Diğer Mesajlarını Ara: efrayim58
 
feridun_45
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 17 mart 2008
Gönderilenler: 166
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı feridun_45

selam.

efraim58-öğrenci98 bu güzel açıklamalardan dolayı sizlere çok teşekkür ederiz...

gerçekten bu konu üzerinde hiç düşünmediğimiz  hayatımıza aksettirmediğimiz ama allahın uygulanmasını emrettiği bir konu....

isterseniz bu konuya yeni bir başlık altında devam edelim....

efraim kardeş size bir soru sormak istiyorum....boşanınca çeşitli sebeplerden anneninde bababında bakamadığı ve ortada kalmış çocuğu süt anneye veya kardeşe verilmeli yorumunuz bencede doğru bir tespit gibi ama ,islami ahlakla yetiştirilememe gibi bir endişe varsada yinede süt anneye verirmisiniz..öğrenci 98 in aşağıdaki cevabı galiba bu noktada devreye girecek

öğrenci 98 dediki:

Kur'an da  "bilmarufi = maruf ile (özelde Kur'an, genelde akılların ortak kararı ile)" ifadesi ile tanımlanan eylemlere de atıf var. Mesela:

"........örfe uygun olarak belirlediğiniz ücreti güzelce teslim etmek şartıyla bunu yapmanızda bir günah yoktur......" 2/233 (y nuri öztürk)

" .....kendilerince uygun gördüklerini örfe uygun biçimde yapmalarında sizin için bir sakınca yoktur....." 2/234 (y nuri öztürk)

Sormuş olduğunuz soruyu da aynı katogoride değerlendiriyorum. Çünkü net hükmün olmadığı yerde, kişisel insiyatiflerin sözkonusu olduğu kanaatindeyim. Şöyle ki:

"Ey iman sahipleri! Size açıklandığında canınızı sıkacak şeylerle ilgili soru sormayın. Kur’an indirilmekte iken onları sorarsanız size açıklanır. Allah onlardan vazgeçmiştir. Allah Gafur’dur, Halim’dir." 5/101 (y nuri öztürk)

yani ''ortak akılla  çocuk için en doğru karar vermek adına''

selametle kalınız.

not: bu arada hayır umulan bir tartışma-fikir mütaalasınında nasıl olacağına ilişkin güzelde bir örnek  sergilediğiniz içinde size şahsi teşekkür etmek isterim

Yukarı dön Göster feridun_45's Profil Diğer Mesajlarını Ara: feridun_45
 
efrayim58
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 13 subat 2007
Gönderilenler: 1098
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı efrayim58

 

     Efrayim

     Sevgili feridun-45

     Efraim58-öğrenci98 bu güzel açıklamalardan dolayı sizlere çok teşekkür ederiz...Demişsiniz. Allah sizden razı olsun,Allah'ın selameti üzerinize olsun.

     Türkiye'deki müslümanların büyük çoğunluğu, süt kardeş ve süt anneyle evlenilmez diye bilirler.Yine büyük çoğunluğu Kuran-ı Kerim'de bu konunun geçtiğini ve haram olduğunu bilmezler.Etrafınızda sorarak test edebilirsiniz...

     Bilgi noksanlığımıza rağmen,ortak bir kültürümüz var.

     1-)Devletin bu konudaki bakış açısının değişmesi ve süt anne kurumunun desteklenmesi, öğretilmesi,uygulanması,kayıt altına alınması v.s

      2-) Medeni kanunumuzda değişiklik yapılarak,süt anne ve süt kardeşle evlenilmesinin  yasaklaması.

     Halkımız kolayca adapte olacak.Sorun devlet zihniyetinde, halkımızda değil.

     İlginizin devamını bekler, tekrar teşekkür ederim.

     Sevgi ile,

Yukarı dön Göster efrayim58's Profil Diğer Mesajlarını Ara: efrayim58
 
öğrenci98
Ayrıldı
Ayrıldı


Katılma Tarihi: 21 kasim 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 432
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı öğrenci98

Merhabalar

Sayın Feridun ve Efrayim beyler;

İyi temennilerinize yürekten katılıyorum. Fikirler ve inançlar farklı olsa bile medeni bir şekilde sohbet edebilmeliyiz, işte o zaman hep ileri gidebiliriz diye düşünüyorum.

Efrayim beyin söylediklerini marufun içine dahil edebiliriz lakin, mutlak manada öyle olduğuna inanmıyorum. Zaten kendisi de herhangi bir ayetin net ifadesinden ziyade, yorum yaptığını beyan ediyor.

Süt anne ve süt kardeşle evliliğin yasak olmasını, sadece evlat edinme ile ilişkilendirilmesini yetersiz ve eksik görmekteyim. O konuyu ifade eden ayetleri görmezden geldiğim falan da söz konusu değil ve olamaz da.

Süt anne ve süt kardeşle evlenmenin yasağını evvela, genetik yapıyla yakından alakalı olduğu kanaatindeyim. Kişinin öz kardeşine cinsel isteğinin uyanmaması konusununun arka planındaki unsurlardan birinin de süt olduğuna inanıyorum. İstisna ilişkilerin arka planında ise süt kardeşle evlilik yasağının etkin rol oynayabileceği kanısındayım. Çünkü maalesef yapılan evliliklerin çoğunda bu unsur hesaba katılmaksızın hareket ediliyor ve belkide ileride problem olarak karşımıza çıkıyor. Dolayısı ile öz anne ve öz kardeşle evlilik neyi ifade ediyorsa, süt anne ve süt kardeş ile evlilik aynı şeyi ifade ediyor.

Teşekkürler...

Muhabbetle...

 

 



__________________
Benliğin galebe çaldığı hiçbir yerde, vahiyden, adaletten ve merhametten bahsedilemez.
Yukarı dön Göster öğrenci98's Profil Diğer Mesajlarını Ara: öğrenci98
 
efrayim58
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 13 subat 2007
Gönderilenler: 1098
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı efrayim58

       Efrayim

       Sevgili öğrenci98,

        Sevgili kardeşim, bu süt anne ve süt kardeşle evlenmenin haramlığını bence 3 boyutta incelemek gerekir.

        1-) sizin de değindiğiniz şekilde 'genetik boyutu'  

         2-) 'Benim değindiğim konu'

         3-) 'Ahlaki ve sosyolojik boyutu'

          Bu 3 konudan da bi haberiz.İlk defa ben böyle bir açılımda bulunuyorum.

           10 sayfa da olsa, bu konuları anlatan, ne dini ne tıbbi ne de sosyolojik  bir kitap, bulamazsınız.En azından ben rastlamadım.

          Bu nedenle, anlattığım çözüm önerileri şahsıma aittir.Özellikle eleştirileriniz ve konuya katkılarınız çok önemli...

          Sevgi ile,

Yukarı dön Göster efrayim58's Profil Diğer Mesajlarını Ara: efrayim58
 
beyyine84
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 15 ocak 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 106
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı beyyine84

islam sözcğğünün kökü s-l.m harfelerinden oluşan silim selam selamet sözcükleridir esas kök bunlardır

bu sözcükler ik ortaya çıkışı berayat olarak uzaklık anlamında ortaya çıkmıştır kasik kaynaklarrda dibe vurulduğunda

bu sonradan sıkıntıdan dertden tasadan sıkıntıdan bunalımdan savaşdan kötülükden katliamdan uzak alnlamında kullanılmıştır

selime dedidiğimiz sözcüğün anlamıda da sağlam olmak demektir aklı selim deriz sağlam kafa ile deri yani kökün birincisi sağlam demektir

arapça da bir kelimeden 200 hatta 300 kelime türetebilirsiniz iş böle olduğunda seleme sözcüğünü esleme sözcüğüne dönüştürdüğümüzde anlamda geçişli fiile dönüşür sağlam oldu sözü sağlamlaştırıldı anlamına gelir bunun mastarı olan islam sözcüğünün anlamıda uzaklaştırmak demektir

bu genelleşmiş yaygınlaşmış anlamı ile dertten sıkıntıdan tasadan bunalımdan sıkıntıdan savaşdan korkudan uzaklaştırmak demektir

islam dini dediğinde dert bırakmayan tasa bırakmayan bunalım bırakmayan sıkıntı bırakmayan savaş bırakmayan bir din demektir

müslüman da islamın kökündeki s-l-m harflerinden oluşna bir kavramdır

müslümanı insan bazına indirgersek müslüman Allahın dini islamı bilen ve hayatında idame ettiren kişi anlamında olduğu aşikardır

aynı şekilde selam kelimesi de s-l-m kökünden türetilmiş bir kelime olup oda güvende olmak demektir her türlü sıkıntıdan dertten tasadan korkudan savaşdan katliamdan zulümden uzak olan demektir

selam sözcüğünü ayetlerle beraber işlediğimizde selamın güvende olmak anlamında geldiği şu ayetle sabittir

"Ey Nuh" denildi. "Sana ve seninle birlikte olan ümmetler üzerine bizden selam ve bereketlerle (gemiden) in. (Sizden türeyecek diğer kâfir) Ümmetleri de yararlandıracağız, sonra onlara bizden acı bir azab dokunacaktır." (HUD SURESİ / 48)



Şüphesiz, Allah ve melekleri Peygambere salat(destek,yardım) ederler. Ey iman edenler, siz de ona salat edin ve tam bir teslimiyetle ona selam verin. (AHZAB SURESİ / 56)

rabbimiz kuranda cenneti selam yeri olarak bizlere tanırmıştır

Onda 'boş bir söz' işitmezler; sadece selam (ı işitirler). Sabah akşam, onların rızıkları orda (bulunmakta)dır. (MERYEM SURESİ 62)

ve arkadaşlar islam müslüman ve selam sözcüklerini heb beraber incelediğimizde müslümana ama tam bir teslimiyet içersinde bulunan kişiye kattığı tek bir anlam vardır

her türlü sıkıntıdan dertten tasadan üzüntüden savaşdan katliamdan uzak duran kişi modeli dir

ve islam dinin bizlere dertsiz tasasız sıkıntısız bir hayat verir lakin bu bilgi ile haşyet ile ittika etme ile takva ile ibadet ile analışabilecek bir gerçektir

bu bilgiler ile şimdiki islam alemi karşıaştırıldığında islam alemin Allah katındaki yeri müslüman mı kafirmi müşrik mi gerçi kafir müşrik iç içe kavramlar dır şirk küfrün uygulanması anlamında rabbin tekliğini inkar etme ve ortak koşma eylemine ise şirk deniliyor

saygılarımla

el ismetü lillahi vahdeh
kusursuzluk Allaha aittir
en iyi bilen o dur
Yukarı dön Göster beyyine84's Profil Diğer Mesajlarını Ara: beyyine84
 
mert8
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 23 nisan 2006
Yer: Saudi Arabia
Gönderilenler: 111
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı mert8

Bıisim Allah erRahman erRahim

Allah ın izni ile

islam dini neden bu kadar geri kalmıştır      sorusuna günümüzden bir cevap. . . (gazetelerden alıntı ve yorumsuz)

Ergenekon Operasyonu'nun son dalgasında  profesör ve akademisyenlerin tutuklanması . . .

Allah a emanet olun

mehmet rende

Yukarı dön Göster mert8's Profil Diğer Mesajlarını Ara: mert8
 

<< Önceki Sayfa Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats