HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an Çalışmaları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an Çalışmaları
Konu Konu: KUR"AN VE HZ.MUHAMMEDİN EN BÜYÜK MUCİZESİ Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Sevgili Naci, ayetlere takla attırıyorsam bana neden soru sormaya devam ediyorsun?  Şimdiye kadar yorumlarım doğruydu da şimdi ne oldu? Ben ayetleri sulandırıyorsam senin yaptığına ne demeli? İşine gelince Süleyman Ateş çevirisi, işine gelmeyince de "Naci! boşalt doldur!"

Makro bakış!...

Bu dünya hayatından önce cennette 1000 yıl yaşadık... Orada ölüm var mıydı? Oradan bu dünyaya indik. Yaşadığın 1000 yıl hayattan hatırladığın? Hiç. Oradaki iman yada inkar durumuna göre burada da iman ettik cennetlik, orada inanmadık burada da inanmadık cehennemlik olduk. Bu dünyadaki ömür neden 1000 yıl değil? yada her kesin ömrü neden eşit değil, sabit değil? Öldük ve tekrar mekan değiştirdik geldiğimiz gezegene geri döndük.. Ne kadar kalacağız bu cennette? Sonra ne zaman sonra tekrar bu dünyaya geri döneceğiz... Uzay mekiğine binmiş her biri bin yıl süren uzay turu!... Senin bu kurgunun neresi Kurani? Makro bakış!...

Hoşça kal!

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
malik bin nebi
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 24 kasim 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 439
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı malik bin nebi

Selam sevgili metehan kardeşim, inceliğin ve güzel ifadelerin için teşekkürler umarım gerçekten öyleyimdir:),

Bu arada asa'na dayanmış sağlam bir şekilde ayakta dururken eteğinden çekiştiren olmadan zaten asa yaprak için havaya kalkmaz:),

Selam abdurrahman abi, meal'in alternatifleri olabilir sırıtın yerler var haklısın, lakin mesajın ne olduğu anlaşılabiliyor kanaatindeyim,

 

Esen kalasınız.



__________________
bildiklerimizle değil yaptıklarımızla, ellerimizin neleri ile değil hayatlarımızın nasılları ve nedenleri ile,,,

Beni bir yere oturtmaya çalışmayın,çünkü ben bir yerde oturmuyorum, sadece yürüyorum
Yukarı dön Göster malik bin nebi's Profil Diğer Mesajlarını Ara: malik bin nebi
 
yeni islam
Yasaklı
Yasaklı


Katılma Tarihi: 09 temmuz 2009
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 90
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı yeni islam

Sevgili Naci, ayetlere takla attırıyorsam bana neden soru sormaya devam ediyorsun?  Şimdiye kadar yorumlarım doğruydu da şimdi ne oldu? Ben ayetleri sulandırıyorsam senin yaptığına ne demeli? İşine gelince Süleyman Ateş çevirisi, işine gelmeyince de "Naci! boşalt doldur!

Sevgili Haktansapmaz.Ayetlere takla da attırsa,ben kendi beyniyle düşünen,yorum yapan herkesi takdir ederim.Sizi takdir etmem ayri şeydir,yorumlarınıza katılıp,katılmamam ayri şeydir.

Ancak,Kur"an"ın veya ayetlerin bu yaşama tuttuğu ışıktan hareketle yaptığınız yorumların büyük çoğunluğuna katıldığımı,size daha öncede belirtmiştim.Ama ben sizin bazı yorumlarınızı veya bu anlamdaki yorumlarınızı doğru buldum,buluyorum diye,her yorumunuzu kabul etmek zorunda değilim. 

Evet,bana göre bazı ayetleri,bilhassa bu yaşam öncesi ve bu yaşam sonrası ayetleri fena halde sulandırıyorsun.Bu ve buna benzer ayetlerin, bilhassa zahiri anlamlarına kulaklarını tıkıyor,görmemezlikten geliyorsun.Her ne hikmetse,bu veya buna benzer ayetlerin hepsi,sadece temsili anlamlar ihtiva ediyormuş.

Allah,Allah yolunda öldürülenlerin,açıkca diri olduğunu söylerken,siz bunun tam aksini iddia ediyorsunuz.İşinize gelen ayetlerin zahiri anlamlarına sarılıyorsunuz,işinize gelmeyince,temsili anlamlarına sarılıyor ve ayetlere yüklediğiniz temsili anlamlarla,ayetleri sınırlamaya çalışıyorsunuz.

Ben istesem,kendi çevirilerimi de yaparım.Ancak,ayetleri yamultmadığım anlaşılsın diye,bilinen çevirileri kullanmayı tercih ediyorum.

Ama bazan, S.Ateş,"Dönüşlü göğe andolsun"gibi komik bir çeviri yapınca onu da düzeltmek zorunda kalıyorum.Duyan allah için söylesin,"dönüşlü göğe andolsun"gibi bir iafde olabilir mi? Ya dönen göğe andolsun"denir,ya da "dönülen göğe andolsun" denir.Benim dediğim gibi.

Makro bakış!...

Bu dünya hayatından önce cennette 1000 yıl yaşadık... Orada ölüm var mıydı? Oradan bu dünyaya indik. Yaşadığın 1000 yıl hayattan hatırladığın? Hiç.Kur"an"ın bir adı da Zikir"dir.Zikir,zikretmek,hatırlamak hatırlamak demektir.Eğer biz geçmişimizi hatırlasaydık,zaten Kur"an"a gerek kalmazdı.Kur"an"ın asıl hikmeti,bize geçmiş ve geleceğimizi hatırlatmaktır.Bundan dolayı ben,genel hatlarıyla da olsa,geçmişimi ve geleceğimi biliyorum. Oradaki iman yada inkar durumuna göre burada da iman ettik cennetlik, orada inanmadık burada da inanmadık cehennemlik olduk.Evet.Bana göre öyle.Ama yanılmış da olabilirim tabii.Çünkü yorumlarımın doğru olduğuna dair vahiy almıyorum. Bu dünyadaki ömür neden 1000 yıl değil? yada her kesin ömrü neden eşit değil, sabit değil?Bana göre,dünya hayatı sabit olup,1000 yıldır.Bu dünya da 10 yıl yaşayanlar,orada 990 yıl yaşamış oluyorlar.Bu dünya da,90 yıl yaşayanlar,orada 910 yıl yaşamış oluyorlar.Ve Nuh"un kavminin arasında 1000 yıldan 50 yıl eksik kalması demek,Nuh bu dünya da,50 yıl yaşadı demektir. Öldük ve tekrar mekan değiştirdik geldiğimiz gezegene geri döndük.. Ne kadar kalacağız bu cennette? Sonra ne zaman sonra tekrar bu dünyaya geri döneceğiz... Uzay mekiğine binmiş her biri bin yıl süren uzay turu!... Senin bu kurgunun neresi Kurani? Makro bakış!...

Beni bu düşünceye veya bu tür yorumlara götüren ayetleri,makalemde verdim.Hemde fazlasıyla verdim.Ama siz söz konusu ayetlerin zahiri manalarını hiç dikkate almaz,ayetlere işinize geldiği gibi temsili anlamlar yüklerseniz,ben size ne anlatabilirim ki? Ayrica,size sorduğum çok önemli bir soruya cevap vermediğinizi de hatırlatırım.Eğer siz,peygamber veya ölmüş müminlerin şu anda yaşamadıklarını veya şuursuz olduklarını düşünüyorsanız,ki öyle anlaşılıyor,bana göre siz,müslüman bir ateistsiniz.

Selam ile.


Yukarı dön Göster yeni islam's Profil Diğer Mesajlarını Ara: yeni islam
 
Metehan2003
Ayrıldı
Ayrıldı
Simge

Katılma Tarihi: 11 ocak 2009
Yer: Micronesia
Gönderilenler: 474
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Metehan2003

Müslüman teslim olandır.Kime?Neye? Tanrıya yani Allaha ve
Onun buyruklarına...Müslüman kelimesi Arabca da SLM
kökünden gelen selam=barış Barış halinde kendini teslim
edendir.
Ateizm, tanrı tanımazlık, bir tanrının varlığına
inanmamaktır.Ateizm kelimesi Yunanca da "Tanrı" anlamına
gelen "Theos"tan türemiştir. İnanç (teizm) karşıtı
(ateizm) düşüncedir.Hiçbir şekilde ve koşulda tanrının
olamayacağını savunan görüştür.
Peki yukarıdaki bilgiler ışığında bir kimse diğerine ;
"müslüman bir ateistsiniz"derse ne
anlarsınız_?
a-kişinin aklı hımarlıdır
b-Ne dediğini bilmediği gibi ilim ve irfandan nasibini
alMAmıştır
c-Zırvalıyor ve dahi saçmalıyordur
d-Hepsi



__________________
"Allah dilemedikçe siz bir şey dileyemezsiniz"
Yukarı dön Göster Metehan2003's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Metehan2003
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Sevgili Naci, aslında senin sulandırdığın ayetlerin suyunu ben absorbe etmeye, sündürmeye, suyunu çekmeye çalıştım. Kuran bir çok konuda teşbihi anlatımdır. Ben lafızların zahiri manasını dışlamıyorum. Mesela necm'e yıldız derken, tarık'a gece kapı çalan derken, Ennecm'ussaqib'e delici yıldız derken; bunun teşbihi anlatımla Muhammed Resul ve beraberindeki Kuran'ın kastedildiğini söylüyorum.

Allah Yolu'nda öldürülenler ölmedi mi? Şayet anladığımız manada bir dirilik kast ediliyorsa, bu anlamda normal ölümle ölenler de aynı anda diridirler. Ama Allah bunların diri olduğunu söylemiyor. Biz onların diriliğini idrak edemiyoruz, Allah'a göre onlar diridirler. "Allah katında" diye çevirdikleri, "Allah'a göre" demektir. Bu dünya hayatında diri olmak, cesetle birlikte yaşıyor olmaktır. Onlar öldükten sonra eski cesetleriyle mi, yeni bir cesetle mi yaşıyorlar? Yoksa ervah olarak mı yaşıyorlar? Ayetten anladğım kadarıyla ölümden sonraki bu hayat cesetsiz bir hayattır. Allah ölüm sonrası toplu bir dirilişten ve hesaptan söz ediyor! Ölüm sonrası cesetli dirilişin bu dünya toprağında olacağını anlıyoruz Kuran'dan. Bu anlamda, ölenlerin, peygamberler dahil, maal ceset yaşadıklarını Kuran'dan ben çıkarsayamıyorum. Öbür türlü hayata ve şuurlu olmaya gelince, nasıl bir hayat ve şuur olduğunu henüz ben anlayabilmiş değilim. İnkar etmiyorum Allah'ın söylediğini, sadece algılayamadığımızı söylediği o hayatın ben de nasıllığını anlayamadığımı söylüyorum.

Vesselam.  

 

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
yeni islam
Yasaklı
Yasaklı


Katılma Tarihi: 09 temmuz 2009
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 90
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı yeni islam

haktansapmaz Yazdı:

Sevgili Naci, aslında senin sulandırdığın ayetlerin suyunu ben absorbe etmeye, sündürmeye, suyunu çekmeye çalıştım. Kuran bir çok konuda teşbihi anlatımdır. Ben lafızların zahiri manasını dışlamıyorum. Mesela necm'e yıldız derken, tarık'a gece kapı çalan derken, Ennecm'ussaqib'e delici yıldız derken; bunun teşbihi anlatımla Muhammed Resul ve beraberindeki Kuran'ın kastedildiğini söylüyorum.Evet.Ayetlere mecazi yorumlar yapıyorsun.Ayetlere bu tür yorumlar yapmak caizdir ve yapılmalıdır da.Ama bana göre,Ayetlerin zahiri anlamları,ayetlerin öncül anlamlarıdır.Ayrica,ayetlerin öncül anlamları,herkes için bağlayıcıdır.Ama ayetlerin mecazi veya sembolik anlamları,ayetlere o anlamları yükleyenler için bağlayıcı olur.

Bana göre Kur"an,aynı yıldızdan,"ennecmu izaheva"yani "arzu edilen yıldız" olarak ta söz etmektedir.ve bu mana ayetin zahiri manasıdır.

Allah Yolu'nda öldürülenler ölmedi mi?Ölmedi. Şayet anladığımız manada bir dirilik kast ediliyorsa, bu anlamda normal ölümle ölenler de aynı anda diridirler.Bana göre evet.Ama inananlarla,inanmayanların konumları birbirinden çok farklıdır. Ama Allah bunların diri olduğunu söylemiyor. Biz onların diriliğini idrak edemiyoruz, Allah'a göre onlar diridirler. "Allah katında" diye çevirdikleri, "Allah'a göre" demektir.Konuyla ilgili her iki ayeti birlikte düşün.Sen ayetin sadece birine göre yorum yapıyorsun.Halbuki ayetler birbirini tefsir etmekte açıklamaktadır. Bu dünya hayatında diri olmak, cesetle birlikte yaşıyor olmaktır. Onlar öldükten sonra eski cesetleriyle mi, yeni bir cesetle mi yaşıyorlar? Müşrikler bedensiz veya Can halınde veya astral bedenleriyle yaşiyorlar.Müminler ise,cennette ve her iki halde de yaşayabiliyorlar.Şimdi bende sana mecazi bir yorum yapayım.Belkıs"den haber getiren hudhud,Allah"ın bakara/38.de belirttiği gibi, belkıse indirdiği hidayettir.Belkısın teslim olarak Süleymanın çağrısına uyması,Belkısın ölüp,göğe dönmesidir.Süleymanın getirtiği taht,belkısın,cennetten ayrılıp,dünya"ya inmeden önceki bedenidir.Belkıs,biraz değişmiş olsada bedenini tanır ve tekrar bedenine yerleşir.Belkısın Süleymanla birlikte girdiği saray,Süleymanın ikametgahıdır.Belkısn,Süleymanlbirlikte Alemlerin Rabbine teslim olması,Belkıs"ın,Süleymanın eşi olması"dır. Yoksa ervah olarak mı yaşıyorlar? Ayetten anladğım kadarıyla ölümden sonraki bu hayat cesetsiz bir hayattır.Müşrikler için öyle.Bundan dolayı müşrikler,diğer bir ifade ile şeytanlar,cennete girmeye çalışırken,ışın saçan silahlarla kovuluyorlar,yani cennete sokulmuyorlar. Allah ölüm sonrası toplu bir dirilişten ve hesaptan söz ediyor! Ölüm sonrası cesetli dirilişin bu dünya toprağında olacağını anlıyoruz Kuran'dan.Allah yeryüzünün varislerinin müminler olduğunu söylüyor.Peygamberler bile yeryüzüne varis olamamışken,bu nasıl bir varis olma? Ölme eşeğim ölme,yonca biterde yersin,öyle mi? Siz,yeryüzünden,neden sadece bu yeryüzünü anlıyorsunuz? Kur"an,YEDİ TABAKA GÖĞÜ,YERDEN DE BİR MİSLİNİ YARATTIK"diyor.Yani yerin,bir mislinin,bir benzerinin de gökte olduğunu söylüyor.Bana göre orada da fizik yasaları var.yani orada da zaman ,mekan kuralları geçerli.Oranında yeryüzü, güneşi,doğusu,batısı,veya sabah,akşamı var.Bana göre bunlar Kur"an"da son derece açık.Yedi tabakadan maksat,bilhassa insan tabakalarıdır.Yani insan kesimleridir.Çocuklar,gençler,yaşlılar,inananlar,inanmayanla r.vs.vs. Bu anlamda, ölenlerin, peygamberler dahil, maal ceset yaşadıklarını Kuran'dan ben çıkarsayamıyorum. Öbür türlü hayata ve şuurlu olmaya gelince, nasıl bir hayat ve şuur olduğunu henüz ben anlayabilmiş değilim.Ben anladım.Hani ayet diyor ya "bugün gözleriniz çok keskin."Gerçek bilincimize,gerçek bilgi veya şuurumuza orada sahip oluyoruz. İnkar etmiyorum Allah'ın söylediğini, sadece algılayamadığımızı söylediği o hayatın ben de nasıllığını anlayamadığımı söylüyorum.Sevgili haktansapmaz.Ben Kur"an"ı bilhassa bu açılardan inceledim.Konuyla ilgili,Kur"an"da,bana göre yüzlerce,binlerce ayet veya resim vardır.Elbette en doğrusunu Allah bilir.

Selam ile.

Vesselam.  

 

Yukarı dön Göster yeni islam's Profil Diğer Mesajlarını Ara: yeni islam
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Sevgili Naci, aslında senin sulandırdığın ayetlerin suyunu ben absorbe etmeye, sündürmeye, suyunu çekmeye çalıştım. Kuran bir çok konuda teşbihi anlatımdır. Ben lafızların zahiri manasını dışlamıyorum. Mesela necm'e yıldız derken, tarık'a gece kapı çalan derken, Ennecm'ussaqib'e delici yıldız derken; bunun teşbihi anlatımla Muhammed Resul ve beraberindeki Kuran'ın kastedildiğini söylüyorum.Evet.Ayetlere mecazi yorumlar yapıyorsun.Ayetlere bu tür yorumlar yapmak caizdir ve yapılmalıdır da.Ama bana göre,Ayetlerin zahiri anlamları,ayetlerin öncül anlamlarıdır.Ayrica,ayetlerin öncül anlamları,herkes için bağlayıcıdır.Ama ayetlerin mecazi veya sembolik anlamları,ayetlere o anlamları yükleyenler için bağlayıcı olur.

Bana göre Kur"an,aynı yıldızdan,"ennecmu izaheva"yani "arzu edilen yıldız" olarak ta söz etmektedir.ve bu mana ayetin zahiri manasıdır.

Dikkatinizi çekerim, siz “Ennecmi izé hevé” ya “arzulanan yıldız” dediniz. Halbuki Yıldız hevé fiilinin naib-i faili yada mefulu değil, failidir bizzat. “Arzulayan yıldız” demeniz gerekir.  Nitekim S. Ateş “inen yıldız”, ben “doğan yıldız” dedim ve ayetin zahiri anlamını terk etmedim.  Ayetin teşbih sanatıyla Muhammed’e işaret ettiğini söyledim.

Allah Yolu'nda öldürülenler ölmedi mi?Ölmedi. diyorsun. Sen de ve her kes de biliyor ki, her öldürülen ölmüştür. Hiç kimse “öldürülenler diridirler” deyip onlarla birlikte yaşamaya devam etmiyor ve hiç kimse dirilerini toprağın altına gömmez. Şayet anladığımız manada bir dirilik kast ediliyorsa, bu anlamda normal ölümle ölenler de aynı anda diridirler.Bana göre evet.Ama inananlarla,inanmayanların konumları birbirinden çok farklıdır. Ama Allah bunların diri olduğunu söylemiyor. Biz onların diriliğini idrak edemiyoruz, Allah'a göre onlar diridirler. "Allah katında" diye çevirdikleri, "Allah'a göre" demektir.Konuyla ilgili her iki ayeti birlikte düşün.Sen ayetin sadece birine göre yorum yapıyorsun.Halbuki ayetler birbirini tefsir etmekte açıklamaktadır. Bu dünya hayatında diri olmak, cesetle birlikte yaşıyor olmaktır. Onlar öldükten sonra eski cesetleriyle mi, yeni bir cesetle mi yaşıyorlar? Müşrikler bedensiz veya Can halınde veya astral bedenleriyle yaşiyorlar.Müminler ise,cennette ve her iki halde de yaşayabiliyorlar. “Müşrikler bedensiz yaşıyorlar” söyleminin aksine, müşriklerin bedenleri içinde ateşe maruz kaldıklarını Kuran ayetleri defalarca söylüyor. Şimdi bende sana mecazi bir yorum yapayım.Belkıs"den haber getiren hudhud,Allah"ın bakara/38.de belirttiği gibi, belkıse indirdiği hidayettir.Belkısın teslim olarak Süleymanın çağrısına uyması,Belkısın ölüp,göğe dönmesidir.Süleymanın getirtiği taht,belkısın,cennetten ayrılıp,dünya"ya inmeden önceki bedenidir.Belkıs,biraz değişmiş olsada bedenini tanır ve tekrar bedenine yerleşir.Belkısın Süleymanla birlikte girdiği saray,Süleymanın ikametgahıdır.Belkısn,Süleymanlbirlikte Alemlerin Rabbine teslim olması,Belkıs"ın,Süleymanın eşi olması"dır. Bu da bir yorum nihayet, ne diyelim; atış serbest.  ervah olarak mı yaşıyorlar? Ayetten anladğım kadarıyla ölümden sonraki bu hayat cesetsiz bir hayattır.Müşrikler için öyle. Yeniden dirilişten ve yanan derilerinin her seferinde yenilenmesinden, ciltlerinin aleyhlerine şahitlik etmesinden ne anlıyorsunuz? Bundan dolayı müşrikler,diğer bir ifade ile şeytanlar,cennete girmeye çalışırken,ışın saçan silahlarla kovuluyorlar,yani cennete sokulmuyorlar. Ateşte/azapta değiller yani, ha bire zorluyorlar cennete girmeyi! Kim bilir belki bir gün atış yapanların gafletinden yararlanır girerler cennete J). Allah ölüm sonrası toplu bir dirilişten ve hesaptan söz ediyor! Ölüm sonrası cesetli dirilişin bu dünya toprağında olacağını anlıyoruz Kuran'dan.Allah yeryüzünün varislerinin müminler olduğunu söylüyor.Peygamberler bile yeryüzüne varis olamamışken,bu nasıl bir varis olma? Ölme eşeğim ölme,yonca biterde yersin,öyle mi? Ölünce görürüz J). Siz,yeryüzünden,neden sadece bu yeryüzünü anlıyorsunuz? Başka bir yeryüzünden söz etmediği için. Kur"an,YEDİ TABAKA GÖĞÜ,YERDEN DE BİR MİSLİNİ YARATTIK"diyor. Yani yerin,bir mislinin,bir benzerinin de gökte olduğunu söylüyor. İyi de, anlamıyor, yada anlamak istemiyorsun; Kuran yerin bir benzerinin de göklerde olduğunu söylemiyor ki. Bunu sen söylüyorsun. Kuran hiçbir ayette yerden, çoğul yada ikili olarak söz etmiyor. Kuran’ın söylediği; yerin de göklerin bir benzeri olarak yaratıldığıdır. 20 yılı aşkın Kuran'la meşğulsun; sen hiç "Erd"ın (yerin) çoğulu olan "erdîn/erdûn, ikilisi olan erdân/erdayn'e rastladın mı? Bana göre orada da fizik yasaları var.yani orada da zaman ,mekan kuralları geçerli.Oranında yeryüzü, güneşi,doğusu,batısı,veya sabah,akşamı var.Bana göre bunlar Kur"an"da son derece açık.Yedi tabakadan maksat,bilhassa insan tabakalarıdır.Yani insan kesimleridir.Çocuklar,gençler,yaşlılar,inananlar,inanmayanla r.vs.vs. Nevi şahsınıza münhasır bir görüş. Bu anlamda, ölenlerin, peygamberler dahil, maal ceset yaşadıklarını Kuran'dan ben çıkarsayamıyorum. Öbür türlü hayata ve şuurlu olmaya gelince, nasıl bir hayat ve şuur olduğunu henüz ben anlayabilmiş değilim.Ben anladım.Hani ayet diyor ya "bugün gözleriniz çok keskin."Gerçek bilincimize,gerçek bilgi veya şuurumuza orada sahip oluyoruz. Ayet, bu anlayışla, “Bugün görüşün keskin” dediği şahıs her halde bir tek sensin J). Çünkü ayet bir kişiden; sekerât-ı mevt halinde olan inkarcı kişiden bahsediyor da. İnkar etmiyorum Allah'ın söylediğini, sadece algılayamadığımızı söylediği o hayatın ben de nasıllığını anlayamadığımı söylüyorum.Sevgili haktansapmaz.Ben Kur"an"ı bilhassa bu açılardan inceledim.Konuyla ilgili,Kur"an"da,bana göre yüzlerce,binlerce ayet veya resim vardır.Elbette en doğrusunu Allah bilir. Elbette.

Vesselam.

Selam ile.

 

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 

Eğer Bu Konuya Cevap Yazmak İstiyorsanız İlk Önce giriş
Eğer Kayıtlı Bir Kullanıcı Değilseniz İlk Önce Kayıt Olmalısınız

<< Önceki Sayfa 14
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats