HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Genel Tartışma
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Genel Tartışma
Konu Konu: Kur’andaki Ceza Hukuku Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Şura40:''Bir kötülüğün cezası yine onun gibi bir kötülüktür, ama kim affeder, bağışlarsa onun mükafatı Allah'a aittir. Şüphesiz ki Allah, zalimleri sevmez.''

sanırım bu çeviri oldukça sakat bir çeviri olmuş. Bu çeviriye göre bu ayet kendi içerisinde iki kez çelişkiye düşmüş oluyor.

Kötülüğün karşılığı (yapana) kötülükse, ki doğru olan da budur, arkasından gelen "Kim af eder bağışlarsa" ifadesi bu söylemi ve bu hükmü boşa çıkarıyor. Biri, "Kötülüğün karşılığı kötülüktür" diyor, hiç bir neden göstermeden, hemen arkasından "kim (kötülüğü) afeder bağışlarsa onun mükafatı (af edip bağışlayanın mükafatı) Allah'a aittir" diyorsa saçmalıyordur. Demek oluyor ki, Allah kötülük yapanı da bağışlıyor, kötülüğü de yanına kar kalıyor. Ayrıca kötülük yapanı bağışlamak da büyük bir meziyet oluyor, öyleki büyük ki, mükafatını ancak Allah verebiliyor. Bu birinci çelişki; hem kötülüğün karşılığı kötülüktür, yani cezalandırılmalıdır diyor, hem de kötülük affa teşvik ediliyor! Af edilemez bir çelişki var bunda. İkinci çelişki de ayetin son cümlesi; "Allah zalimleri sevmez". Yani Allah zalimleri af etmez, bağışlamaz. Peki burada sözü edilen zalim kim? Ktülük yapan mı, onu af etmeyen mi? Kötülük yapansa, Allah kendisi zalimi bağışlamazken, bağışlayana nasıl en büyük mükafat veriyor? Yok kötülük yapan zalim değilse, geriye onu af etmeyen, bağışlamayan kalıyor zalim. Bu durumda Allah kötülüğü bağışlamayana zalim diyor ve sevmyor, cezalandırıyor! Sizce de müthiş çelişki olmuyor mu?

Meal sahiplerinin hemen hepsi, 37 - 43 arasını anlayamamış, yanlış çevirmiş. Bana göre, bu ayetlerde geçen yağfirûn, bağiy, yentesirûn, intesara, min ba'di zulmihi, 'AFÂ ve ASLEHA, sabera ve ğafera kavramları isabetli çevrilememiş.

Devam edelim inşaallah.   

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
prangasiz
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 mart 2010
Gönderilenler: 288
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı prangasiz

Sevgili medeni, Allah cariyeleri af edeceğini söylüyor ama onları satanlar için hiçbir ceza öngörmüyor demişsiniz.. emin misiniz?

Bu Allah nasıl bir Allah ki, keyfince davranıyor..? Elbette bu Allah, gerçek olan Allah değil..

Allah adıyla bir put edinmişlerde, ona tapınmışlar.. ama Allah cezalarını verecek elbet.. saygılarımla


__________________
"Asılan hırsız değil, yakalanandır."
Çek Sözü
Yukarı dön Göster prangasiz's Profil Diğer Mesajlarını Ara: prangasiz
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Değerli Medeni,

Allah ğafururrahimdir, eğer gerçekten iman etmişler, suçtan derhal döner af diler ve kendilerini ıslah eder/düzelirlerse, yasaklandıkları fiilerden uzak dururlarsa Allah ğafururrahimdir. Aksi takdirde, bu münafıklara karşı oldukça şedidul'ikaptır. Cariyerin, kölelerin ne suçu var ki, Allah onları af etsin? Allah'ın onlara ğufranı ve rahmeti, onları o zalimlerin elinden, zulmundan bir an önce kurtarmakla olacak. 

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
medeni0002
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 15 kasim 2010
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 936
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı medeni0002

Kıymetli haktansapmaz kardeş bir üstteki yorumunda yer alan sözler senin sözlerin mi,yoksa bir ayet mi,ayetse hangi ayet,birde bu durumların bu meseleyle ilintisini nereden buluyorsun?
örneğin ''su içmek kötüdür'' diye bir söz uydursak devamınada,''Allah zalimleri sevmez'' ayetini katsak,bu doğru bir amaca hizmet sayılır mı?


__________________
medeniyet
Yukarı dön Göster medeni0002's Profil Diğer Mesajlarını Ara: medeni0002 Ziyaret medeni0002's Ana Sayfa
 
medeni0002
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 15 kasim 2010
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 936
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı medeni0002

Nur33:Nikâh imkânı bulamayanlar, Allah kendilerini lütfundan zenginleştirinceye kadar iffetlerini korusunlar.
Nur32:’’İçinizde evli olmayanları, erkek kölelerinizden ve kadın kölelerinizden salih olanları evlendirin. Eğer fakir iseler Allah, kendi fazlından onları zengin eder. Allah geniş (nimet sahibi)dir, bilendir.’’
Tanrı, Nur33'de evlenmeye gücü yetmeyenlerin iffetlerini korusunlar derken onların nefislerinden(fıtrattan) dolayı iffetlerini koruyamayacaklarını bildiğinden,Nur32'de
müminlerin veya ülül emrin bunları  evlendirmelerini istiyor buna rağmen böyle bir imkan bulamayanlara da geçici ve ucuz yollu nefislerini tatmin etme imkanı sunmuş olamaz mı? yani bu ehveni şer olamaz mı?Bence bu bana daha mantıklı geliyor.Nur 32'de vaadlerde bulunuyor,Nur 33'de tatbikatını gösteriyor.Vaadlerin insanları evlendirme imkanına kavuşturamayacağını bildiğinden Nur33'tede tatbikatını veya kolaylık yollarını (belki buna geçici evlilik veya muta denebilir) gösteriyor gibime geldi.En doğrusunu Allah bilir.Fakir olanlara,paranız yoksa masturbasyonla idare edin diyen bir tanrıyı adaletli bir tanrı olarak görür müsünüz?Zaten oda öyle bir şey söylememiş bizzat kolaylık yollarını göstermiş,en doğrusunu Allah bilir.


__________________
medeniyet
Yukarı dön Göster medeni0002's Profil Diğer Mesajlarını Ara: medeni0002 Ziyaret medeni0002's Ana Sayfa
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

32 - Dullarınızı ve doğru, dürüst olan köle ve cariyerinizi evlendirin! ...

33 - Evlenemeyenler namuslu, iffetli dursunlar Allah onlara yardımda bulunup mal verinceye kadar...

Bundan kaçamak yapmak gibi bir ruhsat çıkmıyor.

" ... Korunmak isteyen cariyelerinizi evlendirin, dünyalık mal elde etmek için onları fuhşa zorlamayın/mecbur etmeyin! Ve kim onları fuhşa zorlar/mecbur ederse, bilsin ki onlara zorla fuhuş yaptırdıktan (gayri) sonra Allah gafurdur rahimdir.

Zoraki fuhuş yaptırmaktan dolayı/ sonra/gayri "Allah gafurdur rahimdir" sözünden şunu anlıyorum: Allah o mazlum kölecağızları o zalimlerin elinden alıp kurtaracak ve o zalimlere de acımayıp onları şiddetle cezalandıracak.

Yukardaki 24/33 ile ilgili kısa yorumumda bunları kast ettim. Başka türlü anlaşıldıysa yazdıklarım, ifade eksikliğime bağışlayın.

42/40 ile ilgli yazdıklarıma de tepkilerinizi/eleştirilerinizi bekliyorum. 

   

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
medeni0002
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 15 kasim 2010
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 936
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı medeni0002

Kıymetli haktansapmaz kardeş,42/40 ile ilgili yazdıklarına bende katılıyorum.
Şimdi sana bir kaç soru soracağım.
1-Muta nikahı ile normal nikah arasındaki fark veya farklar nelerdir?
2-Belki geleneksel anlayışla biri geçici diğeri kalıcı diyeceksin.Peki normal nikahla yapılan evlilikte geçicilik yok mu zannediyorsun?.Geçimsizlik hat safhaya çıkınca kalıcılık kalıyor mu?
3-Son yıllarda evlilikle ilgili medeni kanunlarımızda önemli değişiklikler yapıldı,bu değişikliğin en belirgin olanı ise sözleşmeli evlilik,yani taraflardan biri sözleşmesine aykırı işler yaptığı zaman evlilik bitmiş sayılıyor,hakime ise onaylamak kalıyor.peki bu sence tam bir muta nikahı değil midir?
4-O halde Rabbimin yasakladığı sadece zorla olan evlendirmedir.Hatta diyebilirimki daha bizim yeni yeni keşfettiğimiz evlilik çeşitlerine Kur'an asırlar önce işaretlerini vermiş,ancak gelenekçi bağnaz yapı bunların önünü tıkamıştır ve tek tip evliliği toplumlara dayatmışlardır.
5-Bence sözleşmeli geçici evlilik çok mantıklı evliliktir.Standart nikahla arasındaki farklarını faydaları yönünden değerlendirirsek şunlar göze çarpmaktadır:
a-SE(standart evlilik)te uzun süreli tek eşlilik insana çok sıkıcı gelebilmektedir.Belkide Tanrı bunu bildiğinden Nisa3'le poligami ruhsatını vermiştir.
b-Sözleşmeli evlilikte boşanmak çok kolay olmakta,diğerinde ise yıllar süren bir işkenceye dönüşmektedir.
c-Sözleşmeli geçici evlilik müslüman toplumların nüfusunun artışına da önemli katkılar sağlar.değişiklik olunca haliyle iştahta artacağından bu iştahla nüfusta artacaktır.(bizim ülkemizde nüfus faktörüne önem verilmediğine bakmayın,bazı ülkeler bu işi teşvik bile ediyor)
d-sözleşmeli evlilik tarafların sosyal ve medeni haklarını kayıt altında olduklarından daha sağlam hale getiriyor.
Benim bildiğim,Kur'anda nikahın 5 şartı var 1-tarafların rıza şartı,2-sözleşme,3-nikahın toplum önünde yapılması ve ilan edilmesi,4-kadının evli olmaması 5-Evlenilen kimsenin çok yakın akrabadan olmaması.Kur'an başka bir şart getirmemiş ve bu işi çok kolay hale getirmiş.Ama gelenekçi yaklaşım onlarca şart üretmiş,adeta toplumu zinaya teşvik etmişlerdir.şimdi can alıcı soruyu soruyorum sana,bu sözleşmeli geçici evlilik Kur'anın neresine ters?rıza şartı ondada var,ilan onda da var?Selamlar,sevgiler.



__________________
medeniyet
Yukarı dön Göster medeni0002's Profil Diğer Mesajlarını Ara: medeni0002 Ziyaret medeni0002's Ana Sayfa
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Zaten hem sormuş hem de  cevabını vermişsin! 1,2,3: Süre ve koşullarla sınırlı tutulan muta evliliğine girmeyeceğim. O nedenle mazur görün, sizinle bu konuyu tartışmayacağım.

 "4-O halde Rabbimin yasakladığı sadece zorla olan evlendirmedir." Hyır, ayette söz konusu yapılan zorla evlendirme değil, fuhuştur. Cariyelerine para karşılığı fuhuş yaptırıyorlar. Anlayacağın kadın satıyorlar, randevu evi işletiyorlar. Şiddetle yasaklanan, operasyona tabi tutulan (ben öyle değerlendiriyorum) bu fuhuş faaliyeti, kaddın ticaretidir.

Kuran'ın müeyyideleri genel, ama yanlış kanıya göre, her zaman ve her topluma yönelik müeyyideler, yani evrensel müeyyideler değildir. Benim Kuran ifadelerinden vardığım görüş, sonuç bu.

Selam ve sevgi ile.

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
medeni0002
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 15 kasim 2010
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 936
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı medeni0002

haktansapmaz kardeş,ayetin konusu hür kadınlarla ilgili değildir,dikkatini çekerim.cariyelerle ilgili.cariyenin bütün hayat masraflarına giren sahibi veya sahibesi ondan kendi rızası ile cinsel veya başka yönlerle faydalanamayacağını hangi mantıkla dile getiriyorsun(zaten böyle zor durumdaki bir insanın ister istemez kendi rızası ile yapacağı belli,şayet razı olmazsa belkide aç kalacaktır evlilik sözleşmesinde mehiri kadın alıyor,fakat böyle bir durumda sahibi veya sahibesi alıyor,değişen noluyorki)şiddetle yasaklanan,operasyona tabi tutulan demişsin ben böyle anlamadım,ortada operasyon yok sadece zorla evlendirilmemeleri için bir tavsiye var,nerden anlıyoruz bunu,yaptırımı olmaması tavsiye anlamına gelir.bence fuhuş veya geçici sözleşmeli evlilik meselesinde algılamaların tam yerine oturmamış,daha doğrusu geleneğin etkisinden kurtulamamışsın

__________________
medeniyet
Yukarı dön Göster medeni0002's Profil Diğer Mesajlarını Ara: medeni0002 Ziyaret medeni0002's Ana Sayfa
 
medeni0002
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 15 kasim 2010
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 936
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı medeni0002

Nisa24:’’Meşrû şekilde sahip olduğunuz, üzerlerinde meşrû haklarınız ve otoriteniz ve kendileriyle düzgün insanî münasebetleriniz olan câriyeler müstesna, evli kadınlarla evlenmek de size haram kılındı. Bütün bunlar, Allah’ın size meşrûiyyet sınırlarını çizdiği yazılı hükümlerdir. Bunların dışındakilerle, evlilik bağıyla bağlanmanız, sırf cinsel arzularınızı tatmin için karşılıklı erlik-dişilik suyu boşaltma, gayrimeşru ilişki amacı taşımamanız kaydıyla, nakit ve aynî mallarınızla mehirlerini vererek evlenme talebinde bulunmanız size helâl kılındı.
Evlilik akdine dayalı olarak onlardan faydalanmanıza karşılık, kararlaştırılmış olan mehirlerini verin, bu farzdır.
Mehir kesinleştikten sonra, karşılıklı rıza ile mehir konusunda değişiklik yapmanızda bir vebal yoktur. Şüphesiz Allah her şeyi bilir, hikmet sahibi ve hükümrandır.’’(Ahmet Tekin Meali)

Müminün5,6,7:’’Onlar mahrem yerlerini günahlardan korurlar. Yalnız eşleri ve cariyeleri ile ilişki kurarlar. Çünkü bunu yapanlar ayıplanamazlar. Ama bu sınırın ötesine geçmek peşinde olanlar, işte onlardır haddi aşanlar.’’(Suat Yıldırım Meali)

Nur33:’’Evlenme imkânı bulamayanlar ise, Allah lütfuyla kendilerini varlıklı kılıncaya kadar iffetlerini korusunlar. Meşrû şekilde sahip olduğunuz, üzerlerinde meşrû haklarınız ve otoriteniz, kendileriyle düzgün insanî münasebetleriniz olan köleler ve câriyelerden yazılı sözleşme yapmak, bir bedel karşılığında hürriyetlerine kavuşma sözleşmesi akdetmek isteyenlerle, hürriyete kavuşmalarında kendileri için bir hayır görüyorsanız eğer, onlarla hemen yazılı sözleşme yapın. Allah’ın size vermiş olduğu paradan ve servetten siz de onlara vererek hürriyetlerine kavuşmalarına yardımcı olun. Câriyeleriniz, evlenerek aile hayatı kurmak, iffetli yaşamak, İslâm’a girmek istedikleri takdirde dünya hayatının geçici hazlarını elde etmek, kazanç sağlamak için, baskıyla, zorla, istemedikleri, hoşlanmadıkları bir hayatı onlara yaşatmaya kalkmayın. Kim onları zorlarsa, bilinmelidir ki, zorlanmalarından sonra Allah onlar için çok bağışlayıcı, engin merhamet sahibidir.’’(Ahmet Tekin Meali)



__________________
medeniyet
Yukarı dön Göster medeni0002's Profil Diğer Mesajlarını Ara: medeni0002 Ziyaret medeni0002's Ana Sayfa
 

<< Önceki Sayfa Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats