Yazanlarda |
|
Guests Guest Group
Katılma Tarihi: 01 ekim 2003 Gönderilenler: -259
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Şura40:''Bir kötülüğün cezası yine onun gibi bir kötülüktür, ama kim affeder, bağışlarsa onun mükafatı Allah'a aittir. Şüphesiz ki Allah, zalimleri sevmez.''
sanırım bu çeviri oldukça sakat bir çeviri olmuş. Bu çeviriye göre bu ayet kendi içerisinde iki kez çelişkiye düşmüş oluyor.
Kötülüğün karşılığı (yapana) kötülükse, ki doğru olan da budur, arkasından gelen "Kim af eder bağışlarsa" ifadesi bu söylemi ve bu hükmü boşa çıkarıyor. Biri, "Kötülüğün karşılığı kötülüktür" diyor, hiç bir neden göstermeden, hemen arkasından "kim (kötülüğü) afeder bağışlarsa onun mükafatı (af edip bağışlayanın mükafatı) Allah'a aittir" diyorsa saçmalıyordur. Demek oluyor ki, Allah kötülük yapanı da bağışlıyor, kötülüğü de yanına kar kalıyor. Ayrıca kötülük yapanı bağışlamak da büyük bir meziyet oluyor, öyleki büyük ki, mükafatını ancak Allah verebiliyor. Bu birinci çelişki; hem kötülüğün karşılığı kötülüktür, yani cezalandırılmalıdır diyor, hem de kötülük affa teşvik ediliyor! Af edilemez bir çelişki var bunda. İkinci çelişki de ayetin son cümlesi; "Allah zalimleri sevmez". Yani Allah zalimleri af etmez, bağışlamaz. Peki burada sözü edilen zalim kim? Ktülük yapan mı, onu af etmeyen mi? Kötülük yapansa, Allah kendisi zalimi bağışlamazken, bağışlayana nasıl en büyük mükafat veriyor? Yok kötülük yapan zalim değilse, geriye onu af etmeyen, bağışlamayan kalıyor zalim. Bu durumda Allah kötülüğü bağışlamayana zalim diyor ve sevmyor, cezalandırıyor! Sizce de müthiş çelişki olmuyor mu?
Meal sahiplerinin hemen hepsi, 37 - 43 arasını anlayamamış, yanlış çevirmiş. Bana göre, bu ayetlerde geçen yağfirûn, bağiy, yentesirûn, intesara, min ba'di zulmihi, 'AFÂ ve ASLEHA, sabera ve ğafera kavramları isabetli çevrilememiş.
Devam edelim inşaallah.
|
Yukarı dön |
|
|
prangasiz Uzman Uye
Katılma Tarihi: 11 mart 2010 Gönderilenler: 288
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Sevgili medeni, Allah cariyeleri af edeceğini söylüyor ama onları satanlar için hiçbir ceza öngörmüyor demişsiniz.. emin misiniz?
Bu Allah nasıl bir Allah ki, keyfince davranıyor..? Elbette bu Allah, gerçek olan Allah değil..
Allah adıyla bir put edinmişlerde, ona tapınmışlar.. ama Allah cezalarını verecek elbet.. saygılarımla
__________________ "Asılan hırsız değil, yakalanandır."
Çek Sözü
|
Yukarı dön |
|
|
Guests Guest Group
Katılma Tarihi: 01 ekim 2003 Gönderilenler: -259
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Değerli Medeni,
Allah ğafururrahimdir, eğer gerçekten iman etmişler, suçtan derhal döner af diler ve kendilerini ıslah eder/düzelirlerse, yasaklandıkları fiilerden uzak dururlarsa Allah ğafururrahimdir. Aksi takdirde, bu münafıklara karşı oldukça şedidul'ikaptır. Cariyerin, kölelerin ne suçu var ki, Allah onları af etsin? Allah'ın onlara ğufranı ve rahmeti, onları o zalimlerin elinden, zulmundan bir an önce kurtarmakla olacak.
|
Yukarı dön |
|
|
medeni0002 Uzman Uye
Katılma Tarihi: 15 kasim 2010 Yer: Turkiye Gönderilenler: 936
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Kıymetli haktansapmaz kardeş bir üstteki yorumunda yer alan sözler senin sözlerin mi,yoksa bir ayet mi,ayetse hangi ayet,birde bu durumların bu meseleyle ilintisini nereden buluyorsun? örneğin ''su içmek kötüdür'' diye bir söz uydursak devamınada,''Allah zalimleri sevmez'' ayetini katsak,bu doğru bir amaca hizmet sayılır mı?
__________________ medeniyet
|
Yukarı dön |
|
|
medeni0002 Uzman Uye
Katılma Tarihi: 15 kasim 2010 Yer: Turkiye Gönderilenler: 936
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Nur33:Nikâh imkânı bulamayanlar, Allah kendilerini
lütfundan zenginleştirinceye kadar iffetlerini korusunlar. Nur32:’’İçinizde evli olmayanları, erkek
kölelerinizden ve kadın kölelerinizden salih olanları evlendirin. Eğer fakir
iseler Allah, kendi fazlından onları zengin eder. Allah geniş (nimet sahibi)dir,
bilendir.’’ Tanrı, Nur33'de evlenmeye gücü yetmeyenlerin iffetlerini korusunlar derken onların nefislerinden(fıtrattan) dolayı iffetlerini koruyamayacaklarını bildiğinden,Nur32'de müminlerin veya ülül emrin bunları evlendirmelerini istiyor buna rağmen böyle bir imkan bulamayanlara da geçici ve ucuz yollu nefislerini tatmin etme imkanı sunmuş olamaz mı? yani bu ehveni şer olamaz mı?Bence bu bana daha mantıklı geliyor.Nur 32'de vaadlerde bulunuyor,Nur 33'de tatbikatını gösteriyor.Vaadlerin insanları evlendirme imkanına kavuşturamayacağını bildiğinden Nur33'tede tatbikatını veya kolaylık yollarını (belki buna geçici evlilik veya muta denebilir) gösteriyor gibime geldi.En doğrusunu Allah bilir.Fakir olanlara,paranız yoksa masturbasyonla idare edin diyen bir tanrıyı adaletli bir tanrı olarak görür müsünüz?Zaten oda öyle bir şey söylememiş bizzat kolaylık yollarını göstermiş,en doğrusunu Allah bilir.
__________________ medeniyet
|
Yukarı dön |
|
|
Guests Guest Group
Katılma Tarihi: 01 ekim 2003 Gönderilenler: -259
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
32 - Dullarınızı ve doğru, dürüst olan köle ve cariyerinizi evlendirin! ...
33 - Evlenemeyenler namuslu, iffetli dursunlar Allah onlara yardımda bulunup mal verinceye kadar...
Bundan kaçamak yapmak gibi bir ruhsat çıkmıyor.
" ... Korunmak isteyen cariyelerinizi evlendirin, dünyalık mal elde etmek için onları fuhşa zorlamayın/mecbur etmeyin! Ve kim onları fuhşa zorlar/mecbur ederse, bilsin ki onlara zorla fuhuş yaptırdıktan (gayri) sonra Allah gafurdur rahimdir.
Zoraki fuhuş yaptırmaktan dolayı/ sonra/gayri "Allah gafurdur rahimdir" sözünden şunu anlıyorum: Allah o mazlum kölecağızları o zalimlerin elinden alıp kurtaracak ve o zalimlere de acımayıp onları şiddetle cezalandıracak.
Yukardaki 24/33 ile ilgili kısa yorumumda bunları kast ettim. Başka türlü anlaşıldıysa yazdıklarım, ifade eksikliğime bağışlayın.
42/40 ile ilgli yazdıklarıma de tepkilerinizi/eleştirilerinizi bekliyorum.
|
Yukarı dön |
|
|
medeni0002 Uzman Uye
Katılma Tarihi: 15 kasim 2010 Yer: Turkiye Gönderilenler: 936
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Kıymetli haktansapmaz kardeş,42/40 ile ilgili yazdıklarına
bende katılıyorum.
Şimdi sana bir kaç soru soracağım.
1-Muta nikahı ile normal nikah arasındaki fark veya farklar nelerdir?
2-Belki geleneksel anlayışla biri geçici diğeri kalıcı diyeceksin.Peki normal
nikahla yapılan evlilikte geçicilik yok mu zannediyorsun?.Geçimsizlik hat
safhaya çıkınca kalıcılık kalıyor mu?
3-Son yıllarda evlilikle ilgili medeni kanunlarımızda önemli değişiklikler
yapıldı,bu değişikliğin en belirgin olanı ise sözleşmeli evlilik,yani
taraflardan biri sözleşmesine aykırı işler yaptığı zaman evlilik bitmiş
sayılıyor,hakime ise onaylamak kalıyor.peki bu sence tam bir muta nikahı değil
midir?
4-O halde Rabbimin yasakladığı sadece zorla olan evlendirmedir.Hatta
diyebilirimki daha bizim yeni yeni keşfettiğimiz evlilik çeşitlerine Kur'an
asırlar önce işaretlerini vermiş,ancak gelenekçi bağnaz yapı bunların önünü
tıkamıştır ve tek tip evliliği toplumlara dayatmışlardır.
5-Bence sözleşmeli geçici evlilik çok mantıklı evliliktir.Standart nikahla
arasındaki farklarını faydaları yönünden değerlendirirsek şunlar göze
çarpmaktadır:
a-SE(standart evlilik)te uzun süreli tek eşlilik insana çok sıkıcı
gelebilmektedir.Belkide Tanrı bunu bildiğinden Nisa3'le poligami ruhsatını
vermiştir.
b-Sözleşmeli evlilikte boşanmak çok kolay olmakta,diğerinde ise yıllar süren
bir işkenceye dönüşmektedir.
c-Sözleşmeli geçici evlilik müslüman toplumların nüfusunun artışına da önemli
katkılar sağlar.değişiklik olunca haliyle iştahta artacağından bu iştahla
nüfusta artacaktır.(bizim ülkemizde nüfus faktörüne önem verilmediğine
bakmayın,bazı ülkeler bu işi teşvik bile ediyor)
d-sözleşmeli evlilik tarafların sosyal ve medeni haklarını kayıt altında
olduklarından daha sağlam hale getiriyor.
Benim bildiğim,Kur'anda nikahın 5 şartı var 1-tarafların rıza
şartı,2-sözleşme,3-nikahın toplum önünde yapılması ve ilan edilmesi,4-kadının
evli olmaması 5-Evlenilen kimsenin çok yakın akrabadan olmaması.Kur'an başka
bir şart getirmemiş ve bu işi çok kolay hale getirmiş.Ama gelenekçi yaklaşım
onlarca şart üretmiş,adeta toplumu zinaya teşvik etmişlerdir.şimdi can alıcı
soruyu soruyorum sana,bu sözleşmeli geçici evlilik Kur'anın neresine ters?rıza
şartı ondada var,ilan onda da var?Selamlar,sevgiler.
__________________ medeniyet
|
Yukarı dön |
|
|
Guests Guest Group
Katılma Tarihi: 01 ekim 2003 Gönderilenler: -259
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Zaten hem sormuş hem de cevabını vermişsin! 1,2,3: Süre ve koşullarla sınırlı tutulan muta evliliğine girmeyeceğim. O nedenle mazur görün, sizinle bu konuyu tartışmayacağım.
"4-O halde Rabbimin yasakladığı sadece zorla olan evlendirmedir." Hyır, ayette söz konusu yapılan zorla evlendirme değil, fuhuştur. Cariyelerine para karşılığı fuhuş yaptırıyorlar. Anlayacağın kadın satıyorlar, randevu evi işletiyorlar. Şiddetle yasaklanan, operasyona tabi tutulan (ben öyle değerlendiriyorum) bu fuhuş faaliyeti, kaddın ticaretidir.
Kuran'ın müeyyideleri genel, ama yanlış kanıya göre, her zaman ve her topluma yönelik müeyyideler, yani evrensel müeyyideler değildir. Benim Kuran ifadelerinden vardığım görüş, sonuç bu.
Selam ve sevgi ile.
|
Yukarı dön |
|
|
medeni0002 Uzman Uye
Katılma Tarihi: 15 kasim 2010 Yer: Turkiye Gönderilenler: 936
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
haktansapmaz kardeş,ayetin konusu hür kadınlarla ilgili değildir,dikkatini çekerim.cariyelerle ilgili.cariyenin bütün hayat masraflarına giren sahibi veya sahibesi ondan kendi rızası ile cinsel veya başka yönlerle faydalanamayacağını hangi mantıkla dile getiriyorsun(zaten böyle zor durumdaki bir insanın ister istemez kendi rızası ile yapacağı belli,şayet razı olmazsa belkide aç kalacaktır evlilik sözleşmesinde mehiri kadın alıyor,fakat böyle bir durumda sahibi veya sahibesi alıyor,değişen noluyorki)şiddetle yasaklanan,operasyona tabi tutulan demişsin ben böyle anlamadım,ortada operasyon yok sadece zorla evlendirilmemeleri için bir tavsiye var,nerden anlıyoruz bunu,yaptırımı olmaması tavsiye anlamına gelir.bence fuhuş veya geçici sözleşmeli evlilik meselesinde algılamaların tam yerine oturmamış,daha doğrusu geleneğin etkisinden kurtulamamışsın
__________________ medeniyet
|
Yukarı dön |
|
|
medeni0002 Uzman Uye
Katılma Tarihi: 15 kasim 2010 Yer: Turkiye Gönderilenler: 936
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Nisa24:’’Meşrû şekilde sahip olduğunuz, üzerlerinde meşrû
haklarınız ve otoriteniz ve kendileriyle düzgün insanî münasebetleriniz olan
câriyeler müstesna, evli kadınlarla evlenmek de size haram kılındı. Bütün
bunlar, Allah’ın size meşrûiyyet sınırlarını çizdiği yazılı hükümlerdir.
Bunların dışındakilerle, evlilik bağıyla bağlanmanız, sırf cinsel arzularınızı
tatmin için karşılıklı erlik-dişilik suyu boşaltma, gayrimeşru ilişki amacı
taşımamanız kaydıyla, nakit ve aynî mallarınızla mehirlerini vererek evlenme
talebinde bulunmanız size helâl kılındı.
Evlilik akdine dayalı olarak onlardan faydalanmanıza karşılık, kararlaştırılmış
olan mehirlerini verin, bu farzdır.
Mehir kesinleştikten sonra, karşılıklı rıza ile mehir konusunda değişiklik
yapmanızda bir vebal yoktur. Şüphesiz Allah her şeyi bilir, hikmet sahibi ve
hükümrandır.’’(Ahmet Tekin Meali)
Müminün5,6,7:’’Onlar mahrem yerlerini günahlardan korurlar. Yalnız
eşleri ve cariyeleri ile ilişki kurarlar. Çünkü bunu yapanlar ayıplanamazlar.
Ama bu sınırın ötesine geçmek peşinde olanlar, işte onlardır haddi aşanlar.’’(Suat
Yıldırım Meali)
Nur33:’’Evlenme imkânı bulamayanlar ise, Allah lütfuyla
kendilerini varlıklı kılıncaya kadar iffetlerini korusunlar. Meşrû şekilde
sahip olduğunuz, üzerlerinde meşrû haklarınız ve otoriteniz, kendileriyle
düzgün insanî münasebetleriniz olan köleler ve câriyelerden yazılı sözleşme
yapmak, bir bedel karşılığında hürriyetlerine kavuşma sözleşmesi akdetmek
isteyenlerle, hürriyete kavuşmalarında kendileri için bir hayır görüyorsanız
eğer, onlarla hemen yazılı sözleşme yapın. Allah’ın size vermiş olduğu paradan
ve servetten siz de onlara vererek hürriyetlerine kavuşmalarına yardımcı olun.
Câriyeleriniz, evlenerek aile hayatı kurmak, iffetli yaşamak, İslâm’a girmek
istedikleri takdirde dünya hayatının geçici hazlarını elde etmek, kazanç
sağlamak için, baskıyla, zorla, istemedikleri, hoşlanmadıkları bir hayatı
onlara yaşatmaya kalkmayın. Kim onları zorlarsa, bilinmelidir ki,
zorlanmalarından sonra Allah onlar için çok bağışlayıcı, engin merhamet sahibidir.’’(Ahmet
Tekin Meali)
__________________ medeniyet
|
Yukarı dön |
|
|
|
|