Yazanlarda |
|
Guests Guest Group
Katılma Tarihi: 01 ekim 2003 Gönderilenler: -259
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
medeni0002 Yazdı:
haktansapmaz kardeş,ayetin konusu hür kadınlarla ilgili değildir,dikkatini çekerim.cariyelerle ilgili.cariyenin bütün hayat masraflarına giren sahibi veya sahibesi ondan kendi rızası ile cinsel veya başka yönlerle faydalanamayacağını hangi mantıkla dile getiriyorsun(zaten böyle zor durumdaki bir insanın ister istemez kendi rızası ile yapacağı belli,şayet razı olmazsa belkide aç kalacaktır evlilik sözleşmesinde mehiri kadın alıyor,fakat böyle bir durumda sahibi veya sahibesi alıyor,değişen noluyorki)şiddetle yasaklanan,operasyona tabi tutulan demişsin ben böyle anlamadım,ortada operasyon yok sadece zorla evlendirilmemeleri için bir tavsiye var,nerden anlıyoruz bunu,yaptırımı olmaması tavsiye anlamına gelir.bence fuhuş veya geçici sözleşmeli evlilik meselesinde algılamaların tam yerine oturmamış,daha doğrusu geleneğin etkisinden kurtulamamışsın |
|
|
Ben hür kadınları... mı dedim? Yazılanları daha dikkali okumalısın! Ben zaten cariyelerini.. diye yazdım.
Kusura bakma Medeni kardeş, iyice saçmalamaya başladın. Birader, Peygamber boşuna mı geldi, Medine'de ve diğer İslam beldelerinde her isteyen istediğini yapa bilir mi? Allah Peygamber, kurduğu devlet/sağladığı otorite o ülkede armut mu topluyor? Her dileyen dilediğini yapar da ona ses çıkarmıyor mu? Siz zan ediyor musunuz ki, durup dururken mi "cariyelerinize fuhuş yaptırmayın" uyarısı geldi? Daha önce de söyledim; hadise olmadan, suç yokken faraza hadiselere, suçlara yönelik hükümler vaz olunmaz. Birileri kazanç sağlamak için cariyelerini işletti ki, bu da duyuldu yada biri Peygamber'e şikayette bulundu ki, bu uyarıcı, yasaklayıcı ayetler geldi.
Önceden edinmiş oldukları cariyere Peygamber yurdunda fuhuş yaptıcaklar o güya müslümanlar (o münafıklar), Allah ve Peygamber de buna oh ne âlâ diyecek, öyle mi? Bey efendinin malıdır cariyesi, dilediği gibi kullanır! İsterse biner, isterse aç bırakır, isterse başkalarını sırtına bindirir; canı ne isterse yaptırmaya hakkı vardır! Bu nasıl Kurandır senin okuduğun kardeş?
Allah selamet versin.
|
Yukarı dön |
|
|
medeni0002 Uzman Uye
Katılma Tarihi: 15 kasim 2010 Yer: Turkiye Gönderilenler: 936
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
haktansapmaz kardeş, Nisa24:''...(köle veya cariyelerinize)Evlilik akdine dayalı olarak onlardan faydalanmanıza karşılık,kararlaştırılmış
olan mehirlerini verin,bu farzdır.
Mehir kesinleştikten sonra,karşılıklı rıza ile mehir konusunda değişiklik
yapmanızda bir vebal yoktur.'' bu ayeti dikkatlice okumanı tavsiye ediyorum.onlardan faydalanmada var,onlara mehir vermede var.hatta mehiri değiştirme hakkıda verilmiş. niçin yaptırım getirilmediğini anladın değil mi?senin algılama kusurun nedir biliyor musun?Allah'ın caiz ve helal gördüğü sözleşmeli geçici evliliği zina olarak görmendir.Müminün suresinde(5-6-7)de ayıplanamazlar dediği halde sen ayıplamaya kalkışıyorsun ve Allah'ın sınırlarını çiğniyorsun.Ne diyeyim Allah seni ve senin gibileri ıslah etsin.
__________________ medeniyet
|
Yukarı dön |
|
|
Guests Guest Group
Katılma Tarihi: 01 ekim 2003 Gönderilenler: -259
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Medeni kardeş, cariye mülktür, nikahta cariyeye bedel, mehir ödenmez. Cariyenin hürden farkı kalmaz yoksa. Cariyeye vereceğin mehri kiminle kararlaştırıyorsun? O senin mülkün, karşında kimse yok ki. Hürden farkı, cariyeyenin bir mülk sahibi olamaması. Cariyeyi karşına alıp onunla mehir annlşması imzalamanız söz konusu bile olamaz. Köle ve cariyelerin mülkü olamaz, kendileri mülktürler. Mehir hür kadına ödenir. Sen karıştırıyorsun galiba. İmanla birlikte ıslah da olman lazım. Daha salih yaklaş Kuran'a! :))
Muhabbetle.
|
Yukarı dön |
|
|
medeni0002 Uzman Uye
Katılma Tarihi: 15 kasim 2010 Yer: Turkiye Gönderilenler: 936
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
haklısın dostum,beni aydınlattığın için teşekkür ederim,madem sen beni aydınlatarak bana iyilik yapmış oldun bende sana bir iyilik düşünüyorum,Nur 33'de fuhuştan bahsetmiş olsaydı onun yaptırımını unutmazdı,o halde burada ya fuhuş kastedilmemiştir yada senin fuhuş olarak gördüğün şeyi Allah nikah olarak görüyordur düşüncesindeyim,bu kanaatlerim halen değişmiş değildir.biz unutabiliriz,yanılabiliriz,Allah asla unutmaz.İstersen bu ayetin arapçasını bir oku.Ben okudum arapçasında fuhuş veya zina kelimelerini göremedim.senin anladığın manadaki fuhuş veya zina kelimesini ayette hangi kelimeler karşılıyor.lütfen arapçasını yazar mısın?selamlar,sevgiler.
__________________ medeniyet
|
Yukarı dön |
|
|
prangasiz Uzman Uye
Katılma Tarihi: 11 mart 2010 Gönderilenler: 288
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Sevgili Medeni,
İnsanlardan bazıları tekrar edip durmaktan dolayı bir zaman sonra artık tepki vermez hale gelirler..
bir yazım vardı ve bir yere asmıştım, o yazıyla daha evvel tanışan ve bilgilenen kimse, artık o yazı ve benzerlerinin yoğun şekilde tekrarıyla gına getirmiş olacak ki, yine o yazımı gördüğünde, ''Maşallah'' ifadesini kullanmıştı.. oysa ona göre, maşallahlık o yazı ve zamanı, diğerlerine göre daha yeniydi, onların da faydalanması gerekirdi..
Forumda sanırım yenisin, şimdi yukarıya bakarak şöyle düşünmen yanlış olmaz; forumu okuyabildiğin kadar oku, özellikle Haktansapmaz, Hasan Akçay, Malik bin nebi, Evrensel, yalnız kürt, Muhliskul, İsimsiz, Cin 13, Ali Aksoy, Mustafacanta ve diğerleri.. forumun sol tarafında forumda ara kısmı var, oraya nickleri yaz ve iletileri gözden geçir.. Haktansapmaz ile başlamanı öneririm... bu şekilde sorularının birçoğunun cevabını bulacağını sanıyorum..
saygılarımla
__________________ "Asılan hırsız değil, yakalanandır."
Çek Sözü
|
Yukarı dön |
|
|
Guests Guest Group
Katılma Tarihi: 01 ekim 2003 Gönderilenler: -259
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
... ولاتكرهو فتياتكم على البغاء ...
Sevgili Medeni, buradaki el-biğâ' zina/fuhuştur.
|
Yukarı dön |
|
|
medeni0002 Uzman Uye
Katılma Tarihi: 15 kasim 2010 Yer: Turkiye Gönderilenler: 936
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Kıymetli prangasiz ve haktansapmaz,wikiled adlı sözlük sitesinin البغاءkelimesine verdiği anlamlar şunlardır: boş,punk,acemi,azimli,boş lâf,değersiz,değersiz tip,dişi köpek,fahişe,fahişelerle düşüp kalkmak,fahişelik etmek,fikir isçisi,haspa,kalitesiz,kancık,kararlı,kav,kız,küçük orospu,meslek,mesleki,meslekten yetişme,meslekten yetişme kimse,mütehassis,orospu,pankçı,para için yapan,para için yapan kimse,pasaklı kadın,pasaklı olmak,pis kadın,profesyonel,saçmalık,serseri,sürtük,toy,uzman,zamparal ık etmek,zırva,çeteci,çürük tahta
__________________ medeniyet
|
Yukarı dön |
|
|
medeni0002 Uzman Uye
Katılma Tarihi: 15 kasim 2010 Yer: Turkiye Gönderilenler: 936
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
البغاء kelimesinin kökü بغي dir,sözlüklerden arama yapılırken kök kelime üzerinden arama yapılırsa o kelimeyle ilgili bütün anlamlarını getirir.
__________________ medeniyet
|
Yukarı dön |
|
|
Guests Guest Group
Katılma Tarihi: 01 ekim 2003 Gönderilenler: -259
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Sevgili Medeni kardeşim, بغي
Kelimeler kök olarak çok farklı anlamlar içere biliyorlar. Bağiy da kök olarak yerine göre farklı anlamlara gele biliyor. Onlardan bazıları: talap etmek, haktan dönmek, zulum, cinatet, isyan, bol yağmur, fesad.
Bir kelimenin kök anlamlarının tümünü bütün türevlerine de yüklemek yenlış olur. Konumuz olan biğâ' kelimesi zina, fuhuş için kullanılıyor. Nitekim Kuran'da da bir kez yer almış ve bu anlamıyla yer almıştır, başka da bir anlam yüklenemiyor. Bunda anlaştık mı?
|
Yukarı dön |
|
|
medeni0002 Uzman Uye
Katılma Tarihi: 15 kasim 2010 Yer: Turkiye Gönderilenler: 936
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Kıymetli haktansapmaz,kelimelerin kökleri ile türevlerinin anlamlarının farklı olabileceği görüşünüze katılıyorum.Ben düşünüyorumki bu meallendirmeler insan işi şeylerdir.Vahiy sadece Kur'andır.Nice meallendirmelerde bile hatalar olduğunu hanifdostların değişik linklerinde onlarca örneğini gördük.Nur33'deki meallendirmede''Dünya hayatının geçici menfaatlerini elde etmek için iffetli olmak isteyen cariyelerinizi fuhşa zorlamayın. Kim onları buna zorlarsa bilinmelidir ki hiç şüphesiz onların zorlanmasından sonra Allah (onları) çok bağışlayıcıdır, çok merhametlidir.''buyurulmuştur.benim bu konudaki yorumlarımdan biri de şu şekildedir.Fuhşa zorlamayın ifadesini biz garip karşılamıyoruz.bu gayet normal bir cümledir.çünkü zorla evlendirmekte bir nevi fuhşa zorlamak gibi bir şey olur.Niçin çünkü nikahın asli şartlarından rıza şartı ihlal edildiği için nikah caiz olmamış oluyor haliylede nikahsızlık oluyor.elbette Allah böyle bir şeyi temenni etmeyeceği için bu şekilde zorlamayı kabul etmez.Bizim eleştirdiğimiz şey bu kelimeye illaki fuhuş anlamı veripte (fuhuş yaptırılana hoşgörü,yaptıranada hiçbir müeyyide getirmeyen)bir tanrı algısı ortaya çıkarılması çelişkinin bir başka boyutu olduğu için bu ayeti biraz fazla irdeledik ancak artık bu kadarını yeterli görüyorum en azından araştırılmasına fırsatlar doğuracak soru işaretlerini ortaya koymuş olduk belki bizden daha bilgin bir okuyucu çıkarda çok mantıklı şekilde bizleri ikna ederler.Bu konuda en son görüşlerini almak istiyorum.selamlar,sevgiler.
__________________ medeniyet
|
Yukarı dön |
|
|
|
|