Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
selam dostlar,
bendeniz hadisleri savunan,"nafile içindir o" diyen arkadaşlara nafile için olduğuna nasıl emin olacağımızı ve hatta başarabilirlerse o hadisin -nafile veya farz fark etmez-gerçekten resulullah efendimiz tarafından buyrulduğunu ve nasıl şeksiz şüphesiz emin olacağımızı ispat ederlerse memnun olacağım.
ayrıca mezhepleri ve hadisleri temel alarak türban eylemleri yapan bacılarımızında bilmesi gereken birşey var.o da şudur:
aynı mezhepler ve hadisler kadının evinde oturmasını ve mecbur kalmadıkça dışarıya çıkmamasını söylüyor.
bu bağlamda sizin üniversiteye gitmeniz,kamu veya özel sektörde çalışmanız hak!! mezheplere göre çaiz değil.aynı şekilde mezhep bağlısı erkek arkadaşlarında,memur ve işçi kardeşlerimizinde sakallarını kesmesi hak!!!mezheplere göre mekruh veya haram.yine aynı hak mezheplere göre tavla veya satranç oynamak,şortlu erkekleri futbol oynarken seyretmek,bankayla iş yapmak vb.bir sürü şey caiz değil.ama gördüğüm kadarıyla kardeşlerimizin birçoğu bunların hiçbirine riayet etmiyor.mekruh ve haramları rahatça işliyor.fakat aynı kardeşler lafa gelincede bu konuda mangalda kül bırakmıyorlar ve bizi kıt zekayla ve hatta daha radikalleri kafirlikle suçlayabiliyor.
bakın kardeşim;biz neyi savunuyorsak mümkün mertebe bunu hayatımızda tatbik ediyoruz.peki siz bağlı olduğunuz mezhebin gereklerinin ne kadarını hayatınıza tatbik ediyorsunuz?birçoğunu edemiyorsunuz çünkü o hükümler kurani değil beşeri hükümler ve beşeri hükümlerde bir zaman sonra tatbik sahasından otomatikman çekilirler doğal olarak.ama kuranın hükümleri tüm çağlara ve tüm insanlara göre yorumlanıp uygulanabilir.
herkese selam ve sevgiler
__________________ "sadece iki şey sonsuzdur evren ve insan ahmaklığı..
ilkinden o kadar da emin değilim." (albert einstein)
|