Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
Kardeş sen oarda başörtüsü Allahın emridir diyorsun ama Allah başörtüsünü hangi ayette emretmiş getriip buraya yazmıyorsun.
.....
selam
.........el-Kiffâl'in yaptığı "kişinin hakim örfe (el-‘âdetu'l-câriyye: geçerli âdet) .................. Doğrusu, günde yüz kere tevbe edip Allah'a yöneliyorum" (Abdullah b. Ömer'den rivayetle İbni Hanbel, Buhârî ve Beyhakî).
Size Kurandna deliniz nedir diye soruluyor cevabiniz El-kiffal den, Ibni Hanbelden, Buhariden, Beyyakiden. Biz Kurana iman ediyoruz, bu sahislarin Kurandan ne anladiklarina degil. Aradaki ince noktayi gorebiliyormusunuz bilmiyorum. Alla size Kurandna mi hesap soracak yoksa Buhariden, Beykaiden, Hanbelden yada Kiffalden mi hesap soracak.
Hesap gununde sorulacak sorularin icinde. Hey Kulum neden EL-Killafe, Buhariye, Beyakiye, Zorrakiye , Sartakiye uymadin diye bir soru var mi .
YOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOk. O zaman beni baglamiyor oyle degil mi ?
__________________ Müslümanim diye hic utanmiyorum.... Mevsim Bahar..Ben artık özgur bir müslümanım. Bir elimde KURAN, Bir elimde bahar çiçekleri ve arkamda 1400 yıllık hurafe, hadis, mezhep ve şeyhlerın enkazı.
Katılma Tarihi: 30 nisan 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Nur 31. Mümin kadınlara da söyle: Bakışlarını yere indirsinler. Cinsel organlarını/ırzlarını korusunlar.Süslerini/zînetlerini, görünen kısımlar müstesna, açmasınlar. Örtülerini/başörtülerini göğüs yırtmaçlarının üzerine vursunlar. zinetlerinişu kişilerden başkasına göstermesinler: Kocaları yahut babaları yahut kocalarının babaları yahut oğulları yahut kocalarının oğulları yahut kardeşleri yahut erkek kardeşlerinin oğulları yahut kız kardeşlerinin oğulları yahut kendi kadınları yahut ellerinin altında bulunanlar yahut ihtiyaç içinde olmayan erkeklerden kendilerinin hizmetinde bulunanlar yahut kadınların kaygı duyulacak yerlerini henüz anlayacak yaşa gelmemiş çocuklar. zinetlerinden, gizlemiş olduklarının bilinmesi için ayaklarını yere vurmasınlar. Ey müminler, Allah'a topluca tövbe edin ki kurtuluşa erebilesiniz!
Selam ebu muharrem
Ayetin olması gereken ,çelişki içermeyen ,alımlı sayılan yerleri bir açıp bir kapattırmayan olması gerekli tesfirini elimden geldğince yazayım ...
Mümin kadınlara söyle bakışlarını kıssınlar ırzlarını korusunlar.Zinetlerini kendiliğinden görünenler müstesna açmasınlar."(Zinet takı kendiliğinden nasıl görünür?örnek:üste giyilen giysinin kolu altında gizlenen bileziklerin elin hareketiyle buluzun kolundan dışarı çıkıp görünmesi)"Başörtülerini göğüs yırmacının üzerine vursunlar.(baörtüsünü neden oraya vuruyor? gizlenen ne?Gizlenen bir önceki cümlenin konusu olan zinetler.O halde o zinet nedir? gerdana takılan gerdanlık yada altın zincir yada zincirler işte örtüyü oraya koyup o zinetleri gizlemiş oluyorsunuz).Zinetlerini şu kişlerden başkalarına göstermesinler: Kocaları yahut babaları yahut kocalarının babaları yahut oğulları yahut kocalarının oğulları yahut kardeşleri yahut erkek kardeşlerinin oğulları yahut kız kardeşlerinin oğulları yahut kendi kadınları(buraya kadar sayılan kişilerin özelliği nedir neden bu kimseler burada sayılıp dökülmüş? Bu kişler yanında kadın neden takılarını gösterebilir?Bu kişilerin tamamı kadının etrafında bulunan akraba ve yakınları veya güvenebileceği kimseler bu kimseler yanında kadın dilerse kollarını dirseklerine kadar altın bilezikle doldurup rahatca gezebilir bu kimseler kadın için tehdit sayılmaz)yahut ellerinin altında bulunanlar yahut ihtiyaç içinde olmayan erkeklerden kendilerinin hizmetinde bulunanlar(ihtiyaç içinde bulunmayan erkek ne demek?Kadının emrinde çalışan paraya ihtiyacı olmayan geçimi kadın tarafından temin edilen erkek demek) yahut kadınların kaygı duyulacak yerlerini henüz anlayacak yaşa gelmemiş çocuklar.(Kadının taktığı zinetlerinin değerinden anlamayan çocuklar, aklı henüz böyle şeylere ermeyen çocular.Bu çocuklarda kadının takılarını zinetlerini görebilir çünkü bu çocuklar kadın için tehdit oluşturmaz o zinetleri çalıp gaspetmeyi o çocuklar akıl edemezler) zinetlerinden, gizlemiş olduklarının bilinmesi için ayaklarını yere vurmasınlar. (nedir peki ayağı yere vurunca gizli olupta (gizli olması yani kadının onu saklıyor olması ayetin başındaki zinetlerini gizlesinler emrinden dolayı )bilinecek zinet? kadının ayağında takılı halhaldan başka bişey değil )Ey müminler, Allah'a topluca tövbe edin ki kurtuluşa erebilesiniz!
Bakın gördünüzmü ayette anlatılan (kadını korumak amaçlı )takı teşhirciliğini önlemek.Takılarımı ayetin başında emredildiği gibi gizledim yabancılara teşhir etmedim.Kocamın kayın pederimin amcamın çalışanlarımın yanında o takılarımı rahatça açtım.
Bu ayette örtünme, açılma ,açma kapama ,emri yoktur bunu iddia eden tessettüre kurandan onay almaya çalışan kesimdir.Ayetin anlamı çok basit açık ve nettir.Ancak tesettürcüler oradaki zineti kadının zinet yerleri olarak değerlendirip çelişkilerle dolu anlamsız tesfirlerle bu ayeti açıklamaya çalışmışlardır.Bu ayete binaen osmanlı sarayındaki harem ağaları kadınların heryerine serbestçe bakabilmişlerdir çünkü o harem ağaları kadının emrinde çalışanıdır ancak ayetteki ihtiyaçsız erkeklere atfen bu harem ağaları genellikle iğdiş ediliyordu ki onların kadına cinsel yönden ihtiyaçsız olduğundan emin olunuyordu.Bu ayeti bu şekilde meallendirenlere göre kadının evinde çalışan erkek hizmetlisi kadının heryerine bakablir sırtına kese bile atabilir mi?Yeterki iğdiş edilmiş olsun?hani ne oldu zinaya yaklaşayın emri?
__________________ O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Katılma Tarihi: 11 ocak 2007 Yer: Turkiye Gönderilenler: 77
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
selam
sizin açıkladığınız nur31 e göre humurun amacı takıları korumak.Yani takısı olmayan veya olupta takmayan bir kadın humuru istediği gibi takabilir öylemi?
Süslerini/zînetlerini, görünen kısımlar MÜSTESNA, açmasınlar. Yani görünen kısımlarda bilezik ve gerdanlıklarını gösterebilirler.Tek taş yüzüklerini ve pırlantalarını gösterebilirler .Epey çelişkisiz olmuş evet.
Ayrıca amaç takı olsa,o takıları humurun üstüne de koyabilirler veya daha başka şekilde de teşhir edebilirler.Gerdanlık takmazlar,altın kemer takarlar.İnsan bu bir şekilde takılarını teşhir edebilir.Ama göğüslerinin yerini değiştiremez ,ve üzerini açık kalan kısmını humurla örter .
Katılma Tarihi: 30 nisan 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
selam
Bu kadar mı anlaşılmaz anlatmışım ?Yada anlattıklarımı siz mi bu kadar yanlış anlıyorsunuz.Kardeş kendiliğinden görünen demek ne demek?Bir takı kendiliğinden nasıl görünür?Kendiliğinden görünmesi demek siz onu göstermek istemediğiniz halde gayri ihtiyari görünen demek.Bilezik teşhiri serbest mi diyorum yoksa o bilezikleri kadın elbiseninin kolu içinde saklamalı mı? işte o saklı, elbise kolu altındaki bileziğin ,elin hareketiyle aşağı kayıp görünmesi müstesna.O zaman o takı kendiliğinden görünmüş olur.
Başörtüsüne gelince o başörtüsü zaten kadının başında.iklim gereği araplar kadın erkek hep başörtü takıyor zaten.Kadına diyor ki hani o başına taktığın başörtüyü geri doğru atma gerdanın üzerine vur !Oradaki zinetini kapa millete gösterme! Kadın zinet takmıyorsa başörtüsünü ister takar ister takmaz .. O ayette başörtüsünü takın alımlı yerleri örtün anlamı yok.Kadın niye gerdanlık takmasın ?Altın takmasın ?Allahın helal ettiğini (araf31-32-33)siz mi yasak edeceksiniz?Takmak serbest ama takı teşhiri yasak.
Ayetin anlamı takıları teşhir edip sergileme özgürlüğü değil.Takıları güvenemeyeceğiniz kimseler yanında teşhir etme yasağı .Ayette belirtilen birinci ve ikinci derece akrabalar (güvenebileceğin)yanında özgürce takıyı teşhir edebilirsin takıp takıştırabilirsin diyor.
O ayette kapanmak yok artık bunu görün.
__________________ O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Katılma Tarihi: 11 ocak 2007 Yer: Turkiye Gönderilenler: 77
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
selam
sayın savana,Nur31 inci ayet bir giyiniş kusurunun düzeltilmesi için.Bu açıkça görülüyor.Bu ayet takı için olsa,ki,takıyı zaten üzerini örterek gizleyemezsiniz.veya madem gizleyeceksiniz niçin takı takarsınız?Yani Allah hem takıyı takmaya izin verecek hemde zaten bazı kimseler hariç onları göstermesine izin verecek.Bu apaçık bir çelişkidir.Ben bir nikahlayacağım bana helal olan ancak nikahım olmamış bir bayanın takılarını görsem ne olur görmesem ne olur.Özellikle tekrar belirteyim,sanatçının dekolte giyinişi tabiki beni zinaya teşvik eder,ve etkiler.Kalbinde hastalık olanlar daha çok etkilenirler.Ayeti o zamandan bu zamana intikal ettirirsen bu anlama işi olur.Olayı takıya bağlarsan,takıyı başka insanlara göstermek günah dersin ve sözünü ettiğin ayetlerle de çelişirsin.Sende bilirsin ki,takının amacı başka insanlara ifrata kaçmadan göstermektir.Bu da gayet normaldir.Hiçbir erkek takılan takıdan tahrik olmaz ama dekolteden tahrik olur.Biraz daha anlamak istersek daha güzel olacak
Katılma Tarihi: 30 nisan 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
ebu muharrem Yazdı:
selam
sayın savana,Nur31 inci ayet bir giyiniş kusurunun düzeltilmesi için.Bu açıkça görülüyor.Bu ayet takı için olsa,ki,takıyı zaten üzerini örterek gizleyemezsiniz.veya madem gizleyeceksiniz niçin takı takarsınız?Yani Allah hem takıyı takmaya izin verecek hemde zaten bazı kimseler hariç onları göstermesine izin verecek.Bu apaçık bir çelişkidir.Ben bir nikahlayacağım bana helal olan ancak nikahım olmamış bir bayanın takılarını görsem ne olur görmesem ne olur.Özellikle tekrar belirteyim,sanatçının dekolte giyinişi tabiki beni zinaya teşvik eder,ve etkiler.Kalbinde hastalık olanlar daha çok etkilenirler.Ayeti o zamandan bu zamana intikal ettirirsen bu anlama işi olur.Olayı takıya bağlarsan,takıyı başka insanlara göstermek günah dersin ve sözünü ettiğin ayetlerle de çelişirsin.Sende bilirsin ki,takının amacı başka insanlara ifrata kaçmadan göstermektir.Bu da gayet normaldir.Hiçbir erkek takılan takıdan tahrik olmaz ama dekolteden tahrik olur.Biraz daha anlamak istersek daha güzel olacak(ebu muharrem yazdı)
Selam
Takı takmak yasak değil aksine helal yazımı dikattli olumuyorsunuz .
Takı teşhirciliği yasaklanan.Koluna bir bilezik takanla kolunu dirseklerine kadar burma bilezikle dolduranın durumu bir mi?
bunardan hangisi tehlikye açık???
Hangisine ;takılarını takıp takıştırıp yabancılar yanında gösterme başına iş alma tavsiyesi yapılır?
hangisine kocanın babanın kaynananın amcanın güvenebileceğin kimseler yanında dirseklerine kadar burma bilezikleri doldurabilirsin onlardan sana zarar gelmez tavsiyesi yapılır?
Lütfen nur 31i okurken gelenekçi zihniyetin gözlüğünü çıkarıpta bir okuyun bakalım orada ne göreceksiniz.
selametle
__________________ O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Katılma Tarihi: 30 nisan 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Selam tesliman
Takı takmak haram değil aksine helaldir bir önceki yazımda belirttim (araf31-32-33) . Yasaklanan takı teşhiri.
Takı teşhiri nedir ne değildir bunları uzun uzun burada anlatmaya gerek varmı bilmiyorum ama bir ara vaktim olunca yazarım.
nur31de örtünüp kapanma gizlenme yoktur bunu söyleyen gelenek .Örtünüp kapanmayı nur 31 emrediyor derseniz Kadını ayetin başındaki anlatıma göre önce bir güzel kapatıp alımlı yerlerini tesettüre sokarsınız ayetin devamına uyup o kapattığınız yerleri kadının kayın pederi kocası amcası kadının emrinde çalışan erkek işcileri yanında bir güzel açarsınız.Ayeti dikkatli okuyun lütfen.
Burda başörtüsü düşmanlığı felan yapılmıyor.eğer bir ayeti çelişkilerden arınmış gerçek anlamıyla anlamak düşmanlıksa evet ben düşmalık yapıyorum.Yaptığım düşmanlıkta Allahın Ayetlerini çarpıtıp çelişkilerle dolu dayatma meallendirmeyedir
__________________ O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Katılma Tarihi: 11 ocak 2007 Yer: Turkiye Gönderilenler: 77
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
selam
selam savana,zineti takı olarak anlamaya devam ediyorsunuz ve anlaşılan bu sizin kesin kararınız.İsmimden anlayacağınız ben erkeğim.Takı kullanmasını sevmem ama bir erkek arkadaşım var o çok sever.şimdi sizin dürüstlüğünüze istinaden bu erkek arkadaşım aynı zamanda takılarını teşhir de eder.Gerçi ben kıskanmam ama size göre bu arkadaşım günah işliyordur.Bunu ayetler ışığında açıklayabilir misiniz veya nasıl örtmeli?
Katılma Tarihi: 30 nisan 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Nur 31. Mümin kadınlara da söyle: Bakışlarını yere indirsinler. Cinsel organlarını/ırzlarını korusunlar.Süslerini/zînetlerini, görünen kısımlar müstesna, açmasınlar. Örtülerini/başörtülerini göğüs yırtmaçlarının üzerine vursunlar. zinetlerinişu kişilerden başkasına göstermesinler: Kocaları yahut babaları yahut kocalarının babaları yahut oğulları yahut kocalarının oğulları yahut kardeşleri yahut erkek kardeşlerinin oğulları yahut kız kardeşlerinin oğulları yahut kendi kadınları yahut ellerinin altında bulunanlar yahut ihtiyaç içinde olmayan erkeklerden kendilerinin hizmetinde bulunanlar yahut kadınların kaygı duyulacak yerlerini henüz anlayacak yaşa gelmemiş çocuklar. zinetlerinden, gizlemiş olduklarının bilinmesi için ayaklarını yere vurmasınlar. Ey müminler, Allah'a topluca tövbe edin ki kurtuluşa erebilesiniz!
Selam ebu muharrem
Bakın bizim üzerinde konuştuğumuz ayet nur 31.Nur 31 nasıl başlıyor MÜMİN KADINLARA SÖYLE...! yani ayet kadınlara hitap ediyor.Kadınların taktıkları takıları TEŞHİR etmesi yasaklanıyor.
Siz erkek arkadaşınızın nasıl takı takması gerektiğini bu ayeti beis ederek mi soruyorsunuz?ayet kadınlara hitap ediyor.
Bende şimdi nur31 sizin anladığınız şekilde tesettür olarak anlasam ve erkelerde başörtüsü takmak zorundadır.Çarşaf giyip gezmelidir desem nasıl olur?
Takı teşhirinin ne olup olmadığını uzun uzun anlatmak gerekli sanıyorum.
Bir kadın takı teşhiri nasıl yapar.
örneğin;Kollarını dirseklerine kadar altın bileziklerle doldururp veya kalın altın hasır bileklikler takktığında bu kadının abartılı takıları ona bakanları etkiler.Kadın kollarında altın hasır bileklikler, boynunda beşi bir aradalar sokağa çıktığında çarşıda pazarda yanından gelip geçenlerin elbette gözüne takılır bu taktıkları. Cebinde beş kuruşsuz gezen paraya ihtiyacı olan biri niyeti bozup kadının peşine düşüp onu gasp edebilir ..etmez mi?
Yada bir kadın düşünün ki parmağına bilmem kaç karatlık bir villa değerinde elmas yüzük takmış.Sokağa böyle çıkıp dolaşıyor .O elmas yüzüğü elde etmek adına niyeti bozuk kimseler kadını öldürür bile..Bir villa parası nede olsa kaldı ki bir bileziği bile gasp etmek için insan öldüren hırsızlar kapkaçcılar dolu ortalık.
Kadını pahada fazla takılarını takıp takıştırıp güvenemeyeceği kimseler yanında teşhir etmemesi emrediliyor nur 31 de.
Yoksa zinetleri takmak yasak değil aksine helal araf 30 31 32ye bakın.Orada zinetlerinizi mescitlerde takın süslenin temiz giyinin ama ısraf etmeyin yani aşırı gitmeyin diyor.Zineti takarken ölçülü olup teşhircilik yapmamayı salık veriyor.
__________________ O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma