Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
Katılma Tarihi: 24 haziran 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 669
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
selamlar,
Çeşitli mezhep bağlıları ile beraber,diğerlerine göre delilsiz lakin kendilerine göre saplantılı şekilde 6.duyu vs vasıtası veya benzerleriyle kuranda fazladan ayet vardır yada bazı ayetler kurandan çıkarılmıştır fikrini savunanlara rastladık.Herkesimin kendine göre yontmasının haricinde sırf sayı sistemine uygunluk sağlamıyor diye kurandan ayet eksiltenleride gördük,bu kargaşa içersinde müslümanlar inandım diyenler ne yapacak?hangisi doğru.keçi yedi saçmalığı mı gaibten ses duydum çıkardım saçmalığı mı...her nedense sözde! bilgi seviyesi arttıkça egzantirik yorumlar sergilemek bir hünermiş gibi algılanmakta,haydi onuda geçtim,en aklı başındayım diyen dahi oruca konuşmama yasağı gibi bir yasak ekleme örneğinde olduğu gibi bir yerlerde toslamakta..bunlarada yetmeyen egzantirik yorum ve yorumcu takipçilerinin,laçkalaşması..evet laçkalaşmak o takımlardan bazılarının bariz özelliği,hatta laçka olarak forum dahi kurabiliyorlar..aşmış ve üst levele geçmiş profçuklar tarzı..ne buluyoruz peki?bir hiç..
peki biz bunları nasıl farkediyoruz..sadece kuran okumakla..nasıl? kuranı okurken hiçbir bilgimiz yok ise en azından empati yaparak o zamana o döneme iniyoruz..örnek mi?Buyrun,
Kıyamet suresi..
16. Onu aceleye getiresin diye dilini onunla hareketlendirme!
17. Onu toplamak ve okumak bize düşer.
18. O halde, biz onu okuduğumuzda, sen onun okunuşunu izle.
19. Sonra onu açıklamak da bizim işimiz olacaktır.
Sure kıyametten bahsederken ansızın konu dışına çıkılıyor,ne geçmişe ne geleceğe,vahyin inme anına geliniyor.. Empati,isanın musanın yaşadıklarını kendisine ibret alan bir peygamber var ortada,isa ve musanın dinlerinin tahrifat edildiğini elbet biliyor,bunun olmaması için muazzam gayret sarfediyor sürekli çabalıyor,önerisiyle ortaya çıkan ürün eksikliğinde yine ders veriyor,dünya işlerini siz benden daha iyi bilirsiniz diyerek.. Karşısında titreyen kişiyi uyarıyor buna layık olan Allahtır,ben sadece sizin arkadaşınızım diyerek..saygı duydukları batıl ne varsa yıkma gayretinde çabasında.. İşte kıyamet suresinde peygamberin bu çabası net olarak ortaya çıkarılmış..gelen her ayeti zapt etmek için efor sarfeden ve endişe eden peygamberin haline bir bakın..Aklı işletin diye hemen her yerde uyarı alan peygamber yine kuranın kendisinde bakın!, kuranın toplanmasında ve bir araya getirilmesindeki emeğini hiçe sayanlarada bir göz atın..temiz değiller..kimi ırkçılığı bırakamamış kimide halaluya rüyalara dalmış.. evet ey peygamber endişe etme çaban taktire şayandır lakin o kuranın koruyucalarıda bir araya getiricileride biz olacağız,sonra onu toplumuna anlatasın diye sana açıklayanda biz olacağız..nerede..dershanede mi?yada laçka forumlarda mı?hayır yine kuranda. sağlıcakla
__________________ Herkes kendi ameliyle Allah’ın huzuruna gider
Alıntıladığınız kıyamet suresindeki ayetlerin peygamber(a.s)'ın vahiy alması ile ilgili olamıyacağı, 15.ayet ve yukarısında bahsedilen "insan"a ait özellikler olabileceği yorumunuda lütfen bir düşünün.
selam ve dua ile,
rıdvan
__________________ Tanrı'ya inanan adam olmak kolay, ve fakat Tanrı'nın inanacağı adam olmak zor!
Katılma Tarihi: 24 haziran 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 669
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Aleyküm selam baybora,
13. Haber verilir insana o gün önden gönderdiği de arkaya bıraktığı da.
14. Gerçek şu ki insan, öz benliği üzerine yönelmiş keskin ve derin bir bakıştır;
15. Dökse de ortaya tüm mazeretlerini.
tablo ahrette hesaba çekilenlerden bahsetmekte beraber,ortaya koyacağı mazeretlere aslında kendiside inanmamaktadır lakin insanın kendi benliği üzerine olan tahlili salt ahrete değil dünyayada ait bir olgudur,
16. Onu aceleye getiresin diye dilini onunla hareketlendirme!
diye direkt olarak hesabı görülen kişinin kast edildiği söylenebilir ancak hitabın şahsı bir anda değişmektedir,onlardan bahs edilirken ansızın onlar yerine sen 2.tekil kullanılmaktadır,burada onlardan bahs edilirken sen''e geçilmesinin sebebi nedir?
onlar ve sen geçişinden sonra onu okumak ve toplamak bize düşer ifadesi,hem kişinin amellerinin zapt edildiği bilgisi anlaşılabilir lakin onu okumak ve toplamak bize düşer derken hali hazırda toplanmamış ancak toplanacak manası anlaşılamaz mı?bu durumda hitabın sorguya uğrayandan başlangıçla, peygamberde son bulma ihtimali yok değildir,benim şahsi görüşüm evet hitap sorguya uğrayan yada uğrayacak olanı anarken elçinin gerçekte bilememekten meydana gelen gayretinin yersiz olduğunun anlatılmasıdır.Ayrıca,
20. Hayır, hayır! Siz hemencecik geleni seversiniz.
21. Ve sonradan geleceği terk edersiniz.
ayetiyle zamandada bir değişim fark edilmektedir,ilkinde kıyamet ve sorguya ait olduğunu düşündüm anlatım sonrasında 2.tekille beraber tekrar kıyametin kopmadığı zamana günmüz dünyasına dönülmüştür,ve sonradan geleceği terk edersiniz ifadesinden ben bunu anlamaktayım.
Yazarsanız bizde beraber değerlendirelim doğruya ulaşmaya çalışalım.
sağlıcakla
__________________ Herkes kendi ameliyle Allah’ın huzuruna gider
kuran üzerine... evet kuran üzerine yapılan her samimi çalışmanın yanında olmak gerekir... acaba rabbim benden ne istiyor... bu soruyu samimi olarak soran herkesin kuran üzerine eğilmesi eğilmesi eğilmesi gerekiyor...
__________________ O halde yüzünü, Allah'ı bir tanıyarak dine, Allah'ın insanları üzerine yaratmış olduğu fıtratına doğrult. Allah'ın yaratışında değişiklik bulunmaz. Dosdoğru din budur. Fakat insanların çoğu bilmezler.
Değerli Muvahhit'in alıntıladığı Kıyamet süres'inin bu ayetleri bir ara pasaj olmadığı, siyak ve sıbakla bir bütünlük içerisinde olduğu çok açıktır. Kaldıkı bu sure ve bu ayetler inen ilk vahiler de değildir. Değerli Rıdvan'ın söylediğini dkkate alıp bu ayetleri yeniden düşünüp anlamaya çalışmak lazım. Sure baştan sona konu birliği içindedir. Ayrıca bu tür algı, E'lâ /6 ayetiyle de çelişmektedir.
E'lâ / 6-7: Biz sana okutacağız ve sen asla unutmayacaksın. İllaki Allah'ın dediği (olur). Çünkü O açık olanı da gizli olanı da / görünen görünmeyen her şeyi bilyor.
Bir de Kıyamet'in bu ayetlerini İsra'nın 13-14 ayetleriyle birlikte okuyup değerlenrmekte yarar var:
13: Biz her kesin mutlu yada bedbaht edici sicil defterini boynuna bağladık. Ve biz Kıyamet günü onunla yüz yüze geleceği, yaptıklarının hepsini sergileyen amel defterini ortaya koyacağız: 14: Oku sicilini, bu gün kendi hesabını kendin görmeye yetersin!
Dikkat buyurun; burda da hitap birden 3. şahıstan 2. şahsa yöelmiştir. Bu Kuran'ın sık başvurduğu bir uslubudur. Sözün etkinliğini artırıyor bu.
Katılma Tarihi: 26 nisan 2007 Yer: Australia Gönderilenler: 854
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Merhaba,
Sayin Muvahhit, Konunun akisinin hic degismeden devam ettigini dusunuyorum. Konu Allah'in yaptiklarindan sorumlu kilmak uzere insana yeni bir hayat verilmesi. Huzura cikarilmasi.
Kiyamet dirilis surecinin baslamasi acisindan soz konusu edilmekte. Asil konu diriltme. Toplamayla ilgili olarak ucuncu ayetteki anlatim, aceleyle iliskisi acisindan yirminci ayetteki anlatim ilginctir. Ayet ucte biraraya getirilen kemikler olarak karsimiza cikiyor. Yirminci ayette Acile dunya ,yakin yasam anlaminda kullaniliyor.
Bence sorun lafzi tercumelerin isabetsizligi. Surenin olusturdugu sahne tam olarak canlandirildiginda kiyameti, dirilmeyi, ahireti-sonrayi ve hesabi anlamsiz ,gereksiz ve hatta imkansiz bulanlara sok tesiri yapacak bir nitelikte kiyamet tablosunun dehseti canlandirilmaktadir .
Birden bir muhataba yonelmesi bizi sasirtmamalidir. Benim bir kanaatim ;Inkarlariyla zor anlar yasattiklari resul teskin edilmektedir. Onun sadece verilen habere tabi olmasi, yakin olanin cazibesine kapilmamasi tavsiye ediliyor.Yani icinde bulunulan anin kurtarilmasina yonelik davranistan sakindiriyor. Inkarcilar verilen sozun muayyen bir zamanda tahakkukuna yonelik tarzda resulden surekli olarak beyanat istiyorlar. Burda , saatin surekli sorulmasi hatirlanabilir. Oysa her seye muktedir olan zamani geldiginde verilen haberin beyanini yapacak tevilini gerceklestirecektir. Hemde en ince ayrintisina kadar.
Katılma Tarihi: 24 haziran 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 669
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Aleyküm selam,
3. Hiç kuşkusuz, sen, gönderilen elçilerdensin;Yasin
252. Iste bunlar Allah'in ayetleri. Onlari sana hak olarak okuyoruz. Yemin olsun ki sen, gönderilen elçilerdensin.Bakara
Ayrıca bu tür algı, E'lâ /6 ayetiyle de çelişmektedir.
E'lâ / 6-7: Biz sana okutacağız ve sen asla unutmayacaksın. İllaki Allah'ın dediği (olur). Çünkü O açık olanı da gizli olanı da / görünen görünmeyen her şeyi bilyor.
Gördüğün gibi değerli Abdurrahman,çelişen bir durum yok ortada,daha evvel peygambere unutmayacağının bildirilmesi yeniden tekrarı bunu açıkca gösteriyor, yasin 3 ve bakara 252 ile görmüş olduk,sure elbet konu birliği içindedir lakin Allahın burada bir gerçeği anlattığınıda düşünürsek hata ettiğimizi sanmayız,kuranın eksik yada fazlalığı gibi spekülasyonlara benim anladığım manada asla geçit verilmemektedir,benim şahsi düşüncem bu,bilmem siz ne dersiniz bu konuda.Sağlıcakla
__________________ Herkes kendi ameliyle Allah’ın huzuruna gider
"...kuranın eksik yada fazlalığı gibi spekülasyonlara benim anladığım manada asla geçit verilmemektedir,benim şahsi düşüncem bu,bilmem siz ne dersiniz bu konuda.Sağlıcakla" Muvahhit
Katılma Tarihi: 26 nisan 2007 Yer: Australia Gönderilenler: 854
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Merhaba
Sayin Muvahhit, Kiyamet suresinde Kuran'in metinsel okunmasindan bahsedilmiyor. Sadece soz konusu edilenin okunmasindan bahsediliyor. "Biz sana kuran'i okudugumuzda okunusunu takip et." seklinde yapilan tercumeler de hata soz konusu. Orda kuran ozel bir isim seklinde gecmiyor. 16. ayetten itibaren atif eki surekli tekrarediliyor. Kuran ozel isim olarak 16dan once bahsedilmedigine gore ona atif yapiyor olamaz.
Çalışma düzenim ve yorucu çalışma ortamım, bedenen beni yoruyor, bu yorgunluğa sürekli okumalarımda eklenince hem fiziksel hem de zihinsel “yorgun oluyorum”. Kendime bir iki gün zihinsel “dinlenme” vermiştim. Sizin yazınızı görünce kısada olsa bir şey yazayım istedim. Bu vesile ile arkadaşlarında katkısıyla bu bahis “fikir alış-verişine” müsait olur diye düşünmüştüm. Hamdolsun, arkadaşlar “fikirlerini paylaşmışlar”.
Bende “cümlenin” yani sibak-siyak’ın “insan”a, “ke” zamirleriyle döndüğü kanaatindeyim.
Ayet-i Kerime’ler “edebi uslubla” san ki şöyle demektedir; “Mahkeme’de insana suçları bildirilir. Kendi kendisinin şahididir. İnsan suçları için, Özürlerini/mazeretlerini sayacaktır. İnsan’a denecektir ki, Özürler/mazeretler/bahaneler üretmek için “dilini oynatma”, "sesini çıkarma". Biz, “bütün delilleri tam ve eksiksiz” topladık. Sen bir de bizden dinle “suçlarını” sana bir bir nasıl açıklıyoruz.
Ben ayetlerin bağlamından bunu "anlıyorum", sizin "anladığınızı"da biliyorum, tercihim yukarıdaki gibidir. Ben alternatif "bir yoruma" işaret etmiş oldum.
2:252 ayet ise tilavet ile ilgilidir.
Allah(a.c) emanet olunuz
Selam ve dua ile,
rıdvan
__________________ Tanrı'ya inanan adam olmak kolay, ve fakat Tanrı'nın inanacağı adam olmak zor!
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma