Yazanlarda |
|
yakamoz Katilimci Uye
Katılma Tarihi: 25 ekim 2007 Yer: Turkiye Gönderilenler: 55
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Selam,
Allah adına yalan söz isnad eden, O'nun demediğini Allah emretti diyenden daha zalim kimdir? Benim inandığım Allah bu tip kişilere karşı yumuşak davranmayı emretmiyor. Bu şahıs arınma, öğrenme niyetinde olsaydı dediklerinize katılabilirdim ancak malesef durum hiçte öyle içaçıcı değil ve bu zihniyetle bu arkadaş gelecekte vaad etmiyor.
Açtığı başlıkla hakkında bilgi sahibi olmadığı birine iftira attı, şimdide Allah'a iftira atıyor. Ben bunu kendi adıma kabullenemem. Siz herşey normalmiş gibi alttan alıp hakaretlere eyvallah demeyi kabulediyorsanız bu elbette sizin kendi tecihinizdir.
|
Yukarı dön |
|
|
melekisrafil Yasaklı
Katılma Tarihi: 11 ekim 2008 Yer: Turkiye Gönderilenler: 70
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
yakamoz Yazdı:
Selam atakan2007,
Olmayan ayeti nasıl yazsın ki, kelime oyunları ve hakaretle yıldırmaya çalışıyor. Müslümanım diyene yakışan varlığını iddia ettiği ayeti yazmaktır. Değilsede zaten Allah adına iftira atıyor demektir ki; Bunu yapanın adı müslüman olmaz!
Delikanlı gibi çıkıp deseki bence ha ayet ha hadis aynı şeydir, nasıl olsa "Resulullah hevasından konuşmaz" tamam deyip müzakereyi bitiririz ama bunuda demiyor diyemiyor. Muhtemelen zaman kazanmaya çalıştığı süre içerisinde kadını erkeğe kul, köle yapan sözüm ona ayeti arıyor. Ama bulamayacak elbette. Bulabilseydi zaten hakaretler eşliğinde ayeti asardı.
İlk zamanlar kızıyordum lakin şimdi acıyorum kendisine. Allah ıslah etsin.
Muhabbetle,
|
|
|
____
Hadi ordan senin müslüman olduğuna inanmıyorum ki.
önce müslüman olduğunu inandır,Müslümanım demekle müslüman olamazsın.
__________________ melekisrafil
|
Yukarı dön |
|
|
hasanoktem Admin Group
Katılma Tarihi: 10 eylul 2006 Gönderilenler: 2837
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
melekisrafil yazdı :
Sana aynen katılıyorum.
Buhari-müslim diyorsunuz tamam,numaralarda oda tamam.Yazmışsın.
Bu hadisin gerçek Buhari-Müslim olduğunuda inceledinizmi?.
Bakın bende aynı kitapların orijinali ve arapça olanı var,rastlamadım.Bulmadığım içinde sizi itham etmiyorum.
Bir hadistede Hz.Aişenin evlendiği zaman,16 veya 17 yaşında olduğunu bir tarihte okumuştum.Ancak 9 yaşındayken Nişanlı olduğunuda yazıyor.Takdir edersinki,adet üzere nişan ile izdivaç aynı değildir.
Altı yaşındaki kız ile evlenmeyi bende Kurana aykırı buluyorum.Teşekkür ederim.
..............................
Selam melekisrafil,
hadis numaralı ve aynen yerinde duruyor.
sözkonusu hadisi '' Kur'an'a aykırılık '' tan dolayı red etmen umut verici. tüm Hadis İDDİAlarına mahfuz Kur'an'a uygunluk arıyoruz, başka birşey değil. Sevgili Allah Elçisine ve sahabelerine daha fazla iftira edilmesini , Allah Elçisine RABB yardımcılığı kadrosunun tahsis edilmesini istemiyoruz hepsi bu... yoksa, Kur'an'a davet eden , Yüce Allah'ı birlemeye çağıran Müslümanların, Sevgili Resul'e bir düşmanlıkları mı olacaktı...
eğer, derdimiz, tasamız rıza-i ilahi ise okuduğumuz hadis İDDİAlarını ne yapıp edip, bin dereden olmayacak suyu getirip bir şekilde müşkillerini halletmeye / çelişkilerini kapatmaya çalışmak ve böylelikle Allah Resulünü ve sahabeleri kendilerine atfedilen çirkin yakıştırmalarla başbaşa bırakmak olmamalı, öyle değil mi?
hadisi tekrar verip, dediklerinize bakalım :
Hadis No : 5597 |
Ravi: Aişe |
Tanim: Resulullah (sav), ben altı yaşında iken benimle evlendi. Medine'ye geldik. Beni'l-Haris İbnu'l-Hazrec kabilesine indik. Ben hummaya yakalandım. Saçlarım döküldü, (İyileşince) saçım yine uzadı. Annem Ümmü Ruman, ben arkadaşlarımla salıncakta oynarken, bana geldi, benden ne istediğini bilmeksizin yanına gittim. Elimden tuttu. Evin kapısında beni durdurdu. Evimizde, ensardan bir grup kadın vardı. "Hayırlı, bereketli olsun!", "Uğurlu mübarek olsun!" diye dualar, tebrikler ettiler. Annem beni onlara teslim etti. Onlar kılık-kıyafetime çeki düzen verdiler. Beni, [kuşluk vakti aniden] Resulullah (sav)('ın gelişinden) başka bir şey şaşırtmadı. Annem beni O'na teslim etti. O gün ben dokuz yaşında idim. |
Kaynak: Buhari, Nikah 38, 39, 57, 59, 61; Müslim, Nikah 69, (1422); Ebu Davud, Nikah 34, (2121), Edeb 63, (4
|
diyorsunuz ki :( kırmızı yazılar sizin)
Sana aynen katılıyorum.
tamam '' aynen '' katılmanız umut verici.
Bu hadisin gerçek Buhari-Müslim olduğunuda inceledinizmi?.
Bakın bende aynı kitapların orijinali ve arapça olanı var,rastlamadım.Bulmadığım içinde sizi itham etmiyorum.
evet, sizin de bildiğiniz gibi, verdiğimiz ve henüz vermediğimiz tüm bu hadis ve benzeri çirkin hadis İDDİAları aynen hem arapçası ve hem de türkçesi ile aynen yerlerinde duruyor... eğer hemen bugün, Buhari ve Müslim'in ( bir de kalan 4 kişinin) kitaplarının yeni ve farklı varyantları basılmadıysa tabi. hem, bu hadisleri bulamadıysanız, bizi yeni hadis ler uydurmakla itham etmeliydiniz, '' sizi itham etmiyorum '' demeniz yanlış değil mi? bulamadıysanız derhal itham ediniz lütfen.
Bir hadistede Hz.Aişenin evlendiği zaman,16 veya 17 yaşında olduğunu bir tarihte okumuştum.Ancak 9 yaşındayken Nişanlı olduğunuda yazıyor.Takdir edersinki,adet üzere nişan ile izdivaç aynı değildir.
hadisleri iyi inceleseydiniz, hem kendi aralarında, hem Kur'an ile , hem Allah'ın sünneti ile, kesin bilimsel verilerle çeliştiğini , bir hadis'in söylediğini diğer hadis'in yalanladığını veya farklı bilgiler verdiğini görecektiniz ve bunların Allah Resulünün sözleri olamıyacağını daha iyi anlayacaktınız. fakat sürekli ön kabullerle hareket ettiğiniz için, objektif bakamıyorsunuz. yukarıdaki hadis için yaptığınız kurtarma operasyonundan belli bunlar. halbuki, OBJEKTİF bakıp, hadis'i kurtaracağınıza, Sevgili Resul'ü bu ve benzeri çirkin hadis İDDİAlarından kurtarmaya çalışmanız daha uygun olmaz mı?
Altı yaşındaki kız ile evlenmeyi bende Kurana aykırı buluyorum.Teşekkür ederim.
bu hadis'i Kur'an'a uymadığı için / Kur'an'a aykırı olduğu gerekçesiyle reddetmeniz umut verici. bu ilkeyi tüm hadis İDDİAları için de uygulamanız temennisiyle. Kur'an'ı BAZ alan bu ilkeniz nedeniyle ben de teşekkür ederim.
selam
__________________ Andolsun, size öyle bir kitap indirdik ki sizin bütün şeref ve şanınız ondadır. Hâlâ aklınızı kullanmayacak mısınız? ENBİYA 10
|
Yukarı dön |
|
|
melekisrafil Yasaklı
Katılma Tarihi: 11 ekim 2008 Yer: Turkiye Gönderilenler: 70
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
yakamoz Yazdı:
Selam,
Allah adına yalan söz isnad eden, O'nun demediğini Allah emretti diyenden daha zalim kimdir? Benim inandığım Allah bu tip kişilere karşı yumuşak davranmayı emretmiyor. Bu şahıs arınma, öğrenme niyetinde olsaydı dediklerinize katılabilirdim ancak malesef durum hiçte öyle içaçıcı değil ve bu zihniyetle bu arkadaş gelecekte vaad etmiyor.
Açtığı başlıkla hakkında bilgi sahibi olmadığı birine iftira attı, şimdide Allah'a iftira atıyor. Ben bunu kendi adıma kabullenemem. Siz herşey normalmiş gibi alttan alıp hakaretlere eyvallah demeyi kabulediyorsanız bu elbette sizin kendi tecihinizdir.
|
|
|
___________
Yalan ve iftira etmeye doymadınmı?.En az on tana email yazdın,Bana hakaret ettin,Buna hakın varmıydı?.Bana yazma,yazacaksan ya başkasına veya ortaya yaz dedim.Binbir kaçamakla,yumurtlamaya çalıştın.Ayıp değilmi?.Nasıl müslümansın?,Nasıl hanifsin?,Anlıyamadım.
Kadının itaati hususunda ayet istedin,kendin bul dedim kurtulamadım.Şimdi bir tane gönderiyorum.Biliyorum sen başkalarının yorumlarınıda kabul etmezsin.Çünkü sen çoook zekisin.Buyur.
(NİSA suresi 34. ayet)
Diyanet Açıklamalı Allah'ın insanlardan bir kısmını diğerlerine üstün kılması sebebiyle ve mallarından harcama yaptıkları için erkekler kadınların yöneticisi ve koruyucusudur. Onun için sâliha kadınlar itaatkârdır. Allah'ın kendilerini korumasına karşılık gizliyi (kimse görmese de namuslarını) koruyucudurlar. Baş kaldırmasından endişe ettiğiniz kadınlara öğüt verin, onları yataklarda yalnız bırakın ve (bunlarla yola gelmezlerse) dövün. Eğer size itaat ederlerse artık onların aleyhine başka bir yol aramayın; çünkü Allah yücedir, büyüktür.
_________
Bu ayete göre Kadınlar erkeklere itaat edecekmi etmeyecekmi?.Erkekler o evin reisimi?,değilmi?,yoksa kokla reismidir?,erkek itaat beklemezmi?.
Ancak Allaha itaat yoksa,o zaman kocaya itaat edilmez.
1-koca falan kişilere gitme diyorsa gitmeyecektir.Kadını erkek koruyacak,kolluyacaktır.
2-Eve başkalarını alma demişse,kadın almayacaktır.sorumluluk vardır
3-Yatağına çağırıyorsa,gidecektir.
İslam budur.yanlışmıyım.itirazın varsa azarlama sırası bendedir unutma.Müslüman olmuyorsanda insan ol.senin yorumlarını kabul etmiyorum.Hatta koca gerekirse karısını dövebilir bile.
itaat hususunda çok ayet var.yoksa sen Allaha itaat etmiyormusun?.
itimatın yoksa,Arapçasınıda göndereyimmi?.
Diyeceksin burada yatak geçmiyor.
Ben üç madde yazmıştım.değilmi?.Bu üç maddeyi erkek istemişse kadın itaat edecektir,istememişse bir şey yok.
Mesela babana gidebilirsin,veya komşulara gidebilirsin kocası izin vermişse,veya umumi olarak,istediğin yere gitmekte serbestsin demişse,tabiiki kadın gidebilir.ifade edebildimmi?.
__________________ melekisrafil
|
Yukarı dön |
|
|
melekisrafil Yasaklı
Katılma Tarihi: 11 ekim 2008 Yer: Turkiye Gönderilenler: 70
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
atakan2007 Yazdı:
melekisrafil Yazdı:
Ben kıvırmıyorum,belki seni kıvırtıyorum.O Üç şeyde kadın kocasına mutlaka itaat edecektir,İtaat etmesze boşanmayı hak eder.Ben böyle inanıyorum,sana ne?.
|
|
|
Sen inanabilirsin. Ama bana söylermisin bunlar Allah'ın emri mi ki itaat edelim. Bak son astığın iki yazı ne kadar hoş şeyler anlatıyor. Hükmü veren Allah itaat edilmesi gereken Allah. Daha ötesi yok benim için. Allah, bu üç şeye kadınlar itaat etsin yoksa yoksa boşanırsın demek tövbe haşa Allah adına hüküm koymaktır. Ben buna karşıyım.
KÂFİRÛN SÛRESİ
1. |
De ki: “Ey Kâfirler!” |
|
2. |
“Ben sizin kulluk ettiklerinize kulluk etmem.” |
|
3. |
“Siz de benim kulluk ettiğime kulluk edecek değilsiniz.” |
|
4. |
“Ben sizin kulluk ettiklerinize kulluk edecek değilim.” |
|
5. |
“Siz de benim kulluk ettiğime kulluk edecek değilsiniz.” |
|
6. |
“Sizin dininiz size, benim dinim de banadır.” |
|
|
|
_____
(NİSA suresi 59. ayet)
Diyanet Açıklamalı Ey iman edenler! Allah'a itaat edin. Peygamber'e ve sizden olan ülülemre (idarecilere) de itaat edin. Eğer bir hususta anlaşmazlığa düşerseniz Allah'a ve ahirete gerçekten inanıyorsanız onu Allah'a ve Resûl'e götürün (onların talimatına göre halledin); bu hem hayırlı, hem de netice bakımından daha güzeldir.
(AHZÂB suresi 33. ayet)
Diyanet Açıklamalı Evlerinizde oturun, eski cahiliye âdetinde olduğu gibi açılıp saçılmayın. Namazı kılın, zekâtı verin, Allah'a ve Resûlüne itaat edin. Ey Ehl-i Beyt! Allah sizden, sadece günahı gidermek ve sizi tertemiz yapmak istiyor.
_________
Bu ayetler Allahın emrimidir?.o Büyük ve üstün zekanla ne anlıyorsun izah edermisin.O üç kurala uyuyormu?,Yoksa senin kafanamı uydurayım?.At gözlüğü ilemi bakıyorsun?.Lütfen gözlüğünü çıkarda,bana hakaret etme,
Yoksa bana hakaret etmeyide,senin allah anlayışınmı emretti.Hadi ordan.yumurtlama.
__________________ melekisrafil
|
Yukarı dön |
|
|
melekisrafil Yasaklı
Katılma Tarihi: 11 ekim 2008 Yer: Turkiye Gönderilenler: 70
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
hasanoktem Yazdı:
melekisrafil yazdı :
Sana aynen katılıyorum.
Buhari-müslim diyorsunuz tamam,numaralarda oda tamam.Yazmışsın.
Bu hadisin gerçek Buhari-Müslim olduğunuda inceledinizmi?.
Bakın bende aynı kitapların orijinali ve arapça olanı var,rastlamadım.Bulmadığım içinde sizi itham etmiyorum.
Bir hadistede Hz.Aişenin evlendiği zaman,16 veya 17 yaşında olduğunu bir tarihte okumuştum.Ancak 9 yaşındayken Nişanlı olduğunuda yazıyor.Takdir edersinki,adet üzere nişan ile izdivaç aynı değildir.
Altı yaşındaki kız ile evlenmeyi bende Kurana aykırı buluyorum.Teşekkür ederim.
..............................
Selam melekisrafil,
hadis numaralı ve aynen yerinde duruyor.
sözkonusu hadisi '' Kur'an'a aykırılık '' tan dolayı red etmen umut verici. tüm Hadis İDDİAlarına mahfuz Kur'an'a uygunluk arıyoruz, başka birşey değil. Sevgili Allah Elçisine ve sahabelerine daha fazla iftira edilmesini , Allah Elçisine RABB yardımcılığı kadrosunun tahsis edilmesini istemiyoruz hepsi bu... yoksa, Kur'an'a davet eden , Yüce Allah'ı birlemeye çağıran Müslümanların, Sevgili Resul'e bir düşmanlıkları mı olacaktı...
eğer, derdimiz, tasamız rıza-i ilahi ise okuduğumuz hadis İDDİAlarını ne yapıp edip, bin dereden olmayacak suyu getirip bir şekilde müşkillerini halletmeye / çelişkilerini kapatmaya çalışmak ve böylelikle Allah Resulünü ve sahabeleri kendilerine atfedilen çirkin yakıştırmalarla başbaşa bırakmak olmamalı, öyle değil mi?
hadisi tekrar verip, dediklerinize bakalım :
Hadis No : 5597 |
Ravi: Aişe |
Tanim: Resulullah (sav), ben altı yaşında iken benimle evlendi. Medine'ye geldik. Beni'l-Haris İbnu'l-Hazrec kabilesine indik. Ben hummaya yakalandım. Saçlarım döküldü, (İyileşince) saçım yine uzadı. Annem Ümmü Ruman, ben arkadaşlarımla salıncakta oynarken, bana geldi, benden ne istediğini bilmeksizin yanına gittim. Elimden tuttu. Evin kapısında beni durdurdu. Evimizde, ensardan bir grup kadın vardı. "Hayırlı, bereketli olsun!", "Uğurlu mübarek olsun!" diye dualar, tebrikler ettiler. Annem beni onlara teslim etti. Onlar kılık-kıyafetime çeki düzen verdiler. Beni, [kuşluk vakti aniden] Resulullah (sav)('ın gelişinden) başka bir şey şaşırtmadı. Annem beni O'na teslim etti. O gün ben dokuz yaşında idim. |
Kaynak: Buhari, Nikah 38, 39, 57, 59, 61; Müslim, Nikah 69, (1422); Ebu Davud, Nikah 34, (2121), Edeb 63, (4
|
diyorsunuz ki :( kırmızı yazılar sizin)
Sana aynen katılıyorum.
tamam '' aynen '' katılmanız umut verici.
Bu hadisin gerçek Buhari-Müslim olduğunuda inceledinizmi?.
Bakın bende aynı kitapların orijinali ve arapça olanı var,rastlamadım.Bulmadığım içinde sizi itham etmiyorum.
evet, sizin de bildiğiniz gibi, verdiğimiz ve henüz vermediğimiz tüm bu hadis ve benzeri çirkin hadis İDDİAları aynen hem arapçası ve hem de türkçesi ile aynen yerlerinde duruyor... eğer hemen bugün, Buhari ve Müslim'in ( bir de kalan 4 kişinin) kitaplarının yeni ve farklı varyantları basılmadıysa tabi. hem, bu hadisleri bulamadıysanız, bizi yeni hadis ler uydurmakla itham etmeliydiniz, '' sizi itham etmiyorum '' demeniz yanlış değil mi? bulamadıysanız derhal itham ediniz lütfen.
Bir hadistede Hz.Aişenin evlendiği zaman,16 veya 17 yaşında olduğunu bir tarihte okumuştum.Ancak 9 yaşındayken Nişanlı olduğunuda yazıyor.Takdir edersinki,adet üzere nişan ile izdivaç aynı değildir.
hadisleri iyi inceleseydiniz, hem kendi aralarında, hem Kur'an ile , hem Allah'ın sünneti ile, kesin bilimsel verilerle çeliştiğini , bir hadis'in söylediğini diğer hadis'in yalanladığını veya farklı bilgiler verdiğini görecektiniz ve bunların Allah Resulünün sözleri olamıyacağını daha iyi anlayacaktınız. fakat sürekli ön kabullerle hareket ettiğiniz için, objektif bakamıyorsunuz. yukarıdaki hadis için yaptığınız kurtarma operasyonundan belli bunlar. halbuki, OBJEKTİF bakıp, hadis'i kurtaracağınıza, Sevgili Resul'ü bu ve benzeri çirkin hadis İDDİAlarından kurtarmaya çalışmanız daha uygun olmaz mı?
Altı yaşındaki kız ile evlenmeyi bende Kurana aykırı buluyorum.Teşekkür ederim.
bu hadis'i Kur'an'a uymadığı için / Kur'an'a aykırı olduğu gerekçesiyle reddetmeniz umut verici. bu ilkeyi tüm hadis İDDİAları için de uygulamanız temennisiyle. Kur'an'ı BAZ alan bu ilkeniz nedeniyle ben de teşekkür ederim.
selam
|
|
|
_____________
(((Hadis No : 5597 |
Ravi: Aişe))) |
1-Bunu hadis olarak ben göndermedim.
Benim hadis bildiklerin ayetlerle tenakkuz halinde asla olamaz.
Mesela:Buhar- ve Müslimde Peygamberimiz,peygamberliğin ne manaya geldiğini,şirkten nasıl korunduğunu şöyle ifade ediyor.Vefatına yakın:((Korkarım Yahudi,hıristiyanlar gibi kabrime tapar hale gelirsiniz.))Yani sakın bana veya kabrime tapmayın.çünkü Allahdan başkasına tapılmaz,ilah kabul edilmez.
bu hadisin Ayetlere muhalifi varmı?,Yoktur.peki alinin velinin,delinin sözlerini dinliyoruz,belkide uygundur diyoruz da.iş Buhari veya Müslime gelince neden itiraz ediyoruz?.
Her söz hadismidir,İsrailiyyat yokmu?..bunu öğrenmek ve ayırt etmekte müslümanın görevi değilmi?.
selamlar. |
|
__________________ melekisrafil
|
Yukarı dön |
|
|
hasanoktem Admin Group
Katılma Tarihi: 10 eylul 2006 Gönderilenler: 2837
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
melekisrafil yazdı :
(((Hadis No : 5597 |
Ravi: Aişe))) |
1-Bunu hadis olarak ben göndermedim.
Benim hadis bildiklerin ayetlerle tenakkuz halinde asla olamaz.
Mesela:Buhar- ve Müslimde Peygamberimiz,peygamberliğin ne manaya geldiğini,şirkten nasıl korunduğunu şöyle ifade ediyor.Vefatına yakın:((Korkarım Yahudi,hıristiyanlar gibi kabrime tapar hale gelirsiniz.))Yani sakın bana veya kabrime tapmayın.çünkü Allahdan başkasına tapılmaz,ilah kabul edilmez.
bu hadisin Ayetlere muhalifi varmı?,Yoktur.peki alinin velinin,delinin sözlerini dinliyoruz,belkide uygundur diyoruz da.iş Buhari veya Müslime gelince neden itiraz ediyoruz?.
Her söz hadismidir,İsrailiyyat yokmu?..bunu öğrenmek ve ayırt etmekte müslümanın görevi değilmi?.
selamlar. |
Aleyküm Selam melekisrafil,
kımızı yazılar sizin:
(((Hadis No : 5597 |
Ravi: Aişe))) |
1-Bunu hadis olarak ben göndermedim.
Benim hadis bildiklerin ayetlerle tenakkuz halinde asla olamaz.
ne kadar güzel. bir söz hadis İDDİAsı bile olsa Ayet'lerle tenakuz halinde bulunamaz. şayet Ayetlerle tenakuz halinde ise o söz asla hadis OLAMAZ demektir hemfikir olduğumuz ifadenize göre.
Mesela:Buhar- ve Müslimde Peygamberimiz,peygamberliğin ne manaya geldiğini,şirkten nasıl korunduğunu şöyle ifade ediyor.Vefatına yakın:((Korkarım Yahudi,hıristiyanlar gibi kabrime tapar hale gelirsiniz.))Yani sakın bana veya kabrime tapmayın.çünkü Allahdan başkasına tapılmaz,ilah kabul edilmez.
bahsettiğiniz bu hadis, Kur'an'a uygundur. çünkü: en büyük zulüm olan şirkten sakınmayı emrediyor, Allah'tan başkasına tapmayın diyor. yani Ayet'lerle çakışıyor. şimdi bu Hadis'in Kur'an'a aykırı olduğunu niye söyleyelim ki...
bu hadisin Ayetlere muhalifi varmı?,Yoktur.peki alinin velinin,delinin sözlerini dinliyoruz,belkide uygundur diyoruz da.iş Buhari veya Müslime gelince neden itiraz ediyoruz?.
Her söz hadismidir,İsrailiyyat yokmu?..bunu öğrenmek ve ayırt etmekte müslümanın görevi değilmi?.
Buhari'nin, Müslim'in veya geri kalan 4 kişinin veya kim olursa olsun herhangi birisinin sözünü dinlemediğimizi de nereden çıkardınız? dinleriz vede Ayet'ler ile çakışan, Kur'an'a muvafık ve mutabık olan her bir sözünü alır ve başımızın üstünede koyarız. yeterki Kur'an ile uyuşsun. zaten Kur'an ile uyuşan bir sözün reddi, çakıştığı/uyuştuğu Ayet'in reddi demek olacağından böyle bir şey olamaz. fakat şunuda söylemek gerekir ki, Kur'an ile uyuşan / çakışan her sözü başımız üstüne koyarız fakat, bu sözlerin mutlaka Hz.Muhammed'e ait olduğunuda iddia edemeyiz. o değerli ve güzel söz, Sevgili Resul'e ait olabileceği gibi, herhangi bir Sahabe'ye veya salih bilge bir Müslüman'a da ait olabilir. çünkü bunu yeryüzünde ispatlıyabilecek kimse yoktur. ve Yeryüzünde Kur'an dışında hiçbir bilgi kaynağı kalmamış olsa bile, yine de eksik/ muhtaç ve malül durumda bulunmayan MAHFUZ Kur'an, tek başına kalsa BİLE, bize yine yeter.
Selam ile |
__________________ Andolsun, size öyle bir kitap indirdik ki sizin bütün şeref ve şanınız ondadır. Hâlâ aklınızı kullanmayacak mısınız? ENBİYA 10
|
Yukarı dön |
|
|
melekisrafil Yasaklı
Katılma Tarihi: 11 ekim 2008 Yer: Turkiye Gönderilenler: 70
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
((yakamoz))) Bu ayetlere inanıyormusun.Şimdi sen kafana göre yorumla,yalnız,at gözlüğü ile bakma.
(NİSA suresi 34. ayet)
Diyanet Açıklamalı Allah'ın insanlardan bir kısmını diğerlerine üstün kılması sebebiyle ve mallarından harcama yaptıkları için erkekler kadınların yöneticisi ve koruyucusudur. Onun için sâliha kadınlar itaatkârdır. Allah'ın kendilerini korumasına karşılık gizliyi (kimse görmese de namuslarını) koruyucudurlar. Baş kaldırmasından endişe ettiğiniz kadınlara öğüt verin, onları yataklarda yalnız bırakın ve (bunlarla yola gelmezlerse) dövün. Eğer size itaat ederlerse artık onların aleyhine başka bir yol aramayın; çünkü Allah yücedir, büyüktür.
(NİSA suresi 59. ayet)
Diyanet Açıklamalı Ey iman edenler! Allah'a itaat edin. Peygamber'e ve sizden olan ülülemre (idarecilere) de itaat edin. Eğer bir hususta anlaşmazlığa düşerseniz Allah'a ve ahirete gerçekten inanıyorsanız onu Allah'a ve Resûl'e götürün (onların talimatına göre halledin); bu hem hayırlı, hem de netice bakımından daha güzeldir.
(AHZÂB suresi 33. ayet)
Diyanet Açıklamalı Evlerinizde oturun, eski cahiliye âdetinde olduğu gibi açılıp saçılmayın. Namazı kılın, zekâtı verin, Allah'a ve Resûlüne itaat edin. Ey Ehl-i Beyt! Allah sizden, sadece günahı gidermek ve sizi tertemiz yapmak istiyor.
Kadın kocasına itaat etmek durumundadır.Yani emirlerini dinler.islama aykırı,şirke götürücü durumlarda itaat edilmez.
- Kadın falan yere gitme demişse,kadın gidemez.
- Falan kişileri eve alma demişse alınmaz.
- Yatağına çağırırsa,gider.
Çalışmaya,para kazanmaya gönederemez.Çünkü nafaka temini erkeğe aittir.Gerekirse zorla ev işlerinde bile çalıştıramaz.o saydığım üç şey hariç.
şimdi sorarsın bunlara ayrı ayrı ayet isterim.onuda sen bul.yoksa inanma.Ben inanıyorum.Çünkü peygamberimizin açıklamalarıda var.
Ayriyeten Allah c .c. Şöyle nasihat ediyor.
(NİSA suresi 25. ayet) İçinizden, imanlı hür kadınlarla evlenmeye gücü yetmeyen kimse, ellerinizin altında bulunan imanlı genç kızlarınız (sayılan) cariyelerinizden alsın. Allah sizin imanınızı daha iyi bilmektedir. Hep aynı köktensiniz (insanlık bakımından aranızda fark yoktur). Öyle ise iffetli yaşamaları, zina etmemeleri ve gizli dost da tutmamaları şartı ve sahiplerinin izni ile onları (cariyeleri) nikâhlayıp alın, mehirlerini de normal miktarda verin. Evlendikten sonra bir fuhuş yaparlarsa onlara, hür kadınların cezasının yarısı (uygulanır). Bu (cariye ile evlenme izni), içinizden günaha düşmekten korkanlar içindir. Sabretmeniz ise sizin için daha hayırlıdır. Allah çok bağışlayıcı ve esirgeyicidir.
(MÜ'MİNÛN suresi 5. ayet) Ve onlar ki, iffetlerini korurlar;
(NÛR suresi 31. ayet) Mümin kadınlara da söyle: Gözlerini (harama bakmaktan) korusunlar; namus ve iffetlerini esirgesinler. Görünen kısımları müstesna olmak üzere, zinetlerini teşhir etmesinler. Baş örtülerini, yakalarının üzerine (kadar) örtsünler. Kocaları, babaları, kocalarının babaları, kendi oğulları, kocalarının oğulları, erkek kardeşleri, erkek kardeşlerinin oğulları, kız kardeşlerinin oğulları, kendi kadınları (mümin kadınlar), ellerinin altında bulunanlar (köleleri), erkeklerden, ailenin kadınına şehvet duymayan hizmetçi vb. tâbi kimseler, yahut henüz kadınların gizli kadınlık hususiyetlerinin farkında olmayan çocuklardan başkasına zinetlerini göstermesinler. Gizlemekte oldukları zinetleri anlaşılsın diye ayaklarını yere vurmasınlar (Dikkatleri üzerine çekecek tarzda yürümesinler). Ey müminler! Hep birden Allah'a tevbe ediniz ki kurtuluşa eresiniz.
(NÛR suresi 33. ayet) Evlenme imkânını bulamayanlar ise; Allah, lütfu ile kendilerini varlıklı kılıncaya kadar iffetlerini korusunlar. Ellerinizin altında bulunanlardan (köleler ve câriyelerden) mükâtebe yapmak isteyenlerle, eğer kendilerinde bir hayır (kabiliyet ve güvenilirlik). görüyorsanız, hemen mükâtebe yapın. Allah'ın size vermiş olduğu malından siz de onlara verin. Dünya hayatının geçici menfaatlerini elde edeceksiniz diye, namuslu kalmak isteyen câriyelerinizi fuhşa zorlamayın. Kim onları zor altında bırakırsa, bilinmelidir ki zorlanmalarından sonra Allah (onlar için) çok bağışlayıcı ve merhametlidir.
__________________ melekisrafil
|
Yukarı dön |
|
|
melekisrafil Yasaklı
Katılma Tarihi: 11 ekim 2008 Yer: Turkiye Gönderilenler: 70
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Kardeşlerim bu ayetlerden ne anlıyorsunuz?.
Arapçasını göndermeme gerek varmı?.
(NİSA suresi 34. ayet)
Diyanet Açıklamalı Allah'ın insanlardan bir kısmını diğerlerine üstün kılması sebebiyle ve mallarından harcama yaptıkları için erkekler kadınların yöneticisi ve koruyucusudur. Onun için sâliha kadınlar itaatkârdır. Allah'ın kendilerini korumasına karşılık gizliyi (kimse görmese de namuslarını) koruyucudurlar. Baş kaldırmasından endişe ettiğiniz kadınlara öğüt verin, onları yataklarda yalnız bırakın ve (bunlarla yola gelmezlerse) dövün. Eğer size itaat ederlerse artık onların aleyhine başka bir yol aramayın; çünkü Allah yücedir, büyüktür.
(NİSA suresi 59. ayet)
Diyanet Açıklamalı Ey iman edenler! Allah'a itaat edin. Peygamber'e ve sizden olan ülülemre (idarecilere) de itaat edin. Eğer bir hususta anlaşmazlığa düşerseniz Allah'a ve ahirete gerçekten inanıyorsanız onu Allah'a ve Resûl'e götürün (onların talimatına göre halledin); bu hem hayırlı, hem de netice bakımından daha güzeldir.
(AHZÂB suresi 33. ayet)
Diyanet Açıklamalı Evlerinizde oturun, eski cahiliye âdetinde olduğu gibi açılıp saçılmayın. Namazı kılın, zekâtı verin, Allah'a ve Resûlüne itaat edin. Ey Ehl-i Beyt! Allah sizden, sadece günahı gidermek ve sizi tertemiz yapmak istiyor.
(NÛR suresi 4. ayet)
Diyanet Açıklamalı Namuslu kadınlara zina esnasında bulunup, sonra (bunu isbat için) dört şahit getiremeyenlere seksener sopa vurun ve artık onların şahitliğini hiçbir zaman kabul etmeyin. Onlar tamamen günahkârdırlar.
(NÛR suresi 23. ayet)
Diyanet Açıklamal ıNamuslu, kötülüklerden habersiz mümin kadınlara zina isnadında bulunanlar, dünya ve ahirette lânetlenmişlerdir. Onlar için çok büyük bir azap vardır.
(NÛR suresi 31. ayet)
Diyanet Açıklamalı Mümin kadınlara da söyle: Gözlerini (harama bakmaktan) korusunlar; namus ve iffetlerini esirgesinler. Görünen kısımları müstesna olmak üzere, zinetlerini teşhir etmesinler. Baş örtülerini, yakalarının üzerine (kadar) örtsünler. Kocaları, babaları, kocalarının babaları, kendi oğulları, kocalarının oğulları, erkek kardeşleri, erkek kardeşlerinin oğulları, kız kardeşlerinin oğulları, kendi kadınları (mümin kadınlar), ellerinin altında bulunanlar (köleleri), erkeklerden, ailenin kadınına şehvet duymayan hizmetçi vb. tâbi kimseler, yahut henüz kadınların gizli kadınlık hususiyetlerinin farkında olmayan çocuklardan başkasına zinetlerini göstermesinler. Gizlemekte oldukları zinetleri anlaşılsın diye ayaklarını yere vurmasınlar (Dikkatleri üzerine çekecek tarzda yürümesinler). Ey müminler! Hep birden Allah'a tevbe ediniz ki kurtuluşa eresiniz.
(NÛR suresi 33. ayet)
Diyanet Açıklamalı Evlenme imkânını bulamayanlar ise; Allah, lütfu ile kendilerini varlıklı kılıncaya kadar iffetlerini korusunlar. Ellerinizin altında bulunanlardan (köleler ve câriyelerden) mükâtebe yapmak isteyenlerle, eğer kendilerinde bir hayır (kabiliyet ve güvenilirlik). görüyorsanız, hemen mükâtebe yapın. Allah'ın size vermiş olduğu malından siz de onlara verin. Dünya hayatının geçici menfaatlerini elde edeceksiniz diye, namuslu kalmak isteyen câriyelerinizi fuhşa zorlamayın. Kim onları zor altında bırakırsa, bilinmelidir ki zorlanmalarından sonra Allah (onlar için) çok bağışlayıcı ve merhametlidir.
(NİSA suresi 34. ayet)
Diyanet Açıklamalı Allah'ın insanlardan bir kısmını diğerlerine üstün kılması sebebiyle ve mallarından harcama yaptıkları için erkekler kadınların yöneticisi ve koruyucusudur. Onun için sâliha kadınlar itaatkârdır. Allah'ın kendilerini korumasına karşılık gizliyi (kimse görmese de namuslarını) koruyucudurlar. Baş kaldırmasından endişe ettiğiniz kadınlara öğüt verin, onları yataklarda yalnız bırakın ve (bunlarla yola gelmezlerse) dövün. Eğer size itaat ederlerse artık onların aleyhine başka bir yol aramayın; çünkü Allah yücedir, büyüktür.
__________________ melekisrafil
|
Yukarı dön |
|
|
melekisrafil Yasaklı
Katılma Tarihi: 11 ekim 2008 Yer: Turkiye Gönderilenler: 70
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
hasanoktem Yazdı:
melekisrafil yazdı :
(((Hadis No : 5597 |
Ravi: Aişe))) |
1-Bunu hadis olarak ben göndermedim.
Benim hadis bildiklerin ayetlerle tenakkuz halinde asla olamaz.
Mesela:Buhar- ve Müslimde Peygamberimiz,peygamberliğin ne manaya geldiğini,şirkten nasıl korunduğunu şöyle ifade ediyor.Vefatına yakın:((Korkarım Yahudi,hıristiyanlar gibi kabrime tapar hale gelirsiniz.))Yani sakın bana veya kabrime tapmayın.çünkü Allahdan başkasına tapılmaz,ilah kabul edilmez.
bu hadisin Ayetlere muhalifi varmı?,Yoktur.peki alinin velinin,delinin sözlerini dinliyoruz,belkide uygundur diyoruz da.iş Buhari veya Müslime gelince neden itiraz ediyoruz?.
Her söz hadismidir,İsrailiyyat yokmu?..bunu öğrenmek ve ayırt etmekte müslümanın görevi değilmi?.
selamlar. |
Aleyküm Selam melekisrafil,
kımızı yazılar sizin:
(((Hadis No : 5597 |
Ravi: Aişe))) |
1-Bunu hadis olarak ben göndermedim.
Benim hadis bildiklerin ayetlerle tenakkuz halinde asla olamaz.
ne kadar güzel. bir söz hadis İDDİAsı bile olsa Ayet'lerle tenakuz halinde bulunamaz. şayet Ayetlerle tenakuz halinde ise o söz asla hadis OLAMAZ demektir hemfikir olduğumuz ifadenize göre.
Mesela:Buhar- ve Müslimde Peygamberimiz,peygamberliğin ne manaya geldiğini,şirkten nasıl korunduğunu şöyle ifade ediyor.Vefatına yakın:((Korkarım Yahudi,hıristiyanlar gibi kabrime tapar hale gelirsiniz.))Yani sakın bana veya kabrime tapmayın.çünkü Allahdan başkasına tapılmaz,ilah kabul edilmez.
bahsettiğiniz bu hadis, Kur'an'a uygundur. çünkü: en büyük zulüm olan şirkten sakınmayı emrediyor, Allah'tan başkasına tapmayın diyor. yani Ayet'lerle çakışıyor. şimdi bu Hadis'in Kur'an'a aykırı olduğunu niye söyleyelim ki...
bu hadisin Ayetlere muhalifi varmı?,Yoktur.peki alinin velinin,delinin sözlerini dinliyoruz,belkide uygundur diyoruz da.iş Buhari veya Müslime gelince neden itiraz ediyoruz?.
Her söz hadismidir,İsrailiyyat yokmu?..bunu öğrenmek ve ayırt etmekte müslümanın görevi değilmi?.
Buhari'nin, Müslim'in veya geri kalan 4 kişinin veya kim olursa olsun herhangi birisinin sözünü dinlemediğimizi de nereden çıkardınız? dinleriz vede Ayet'ler ile çakışan, Kur'an'a muvafık ve mutabık olan her bir sözünü alır ve başımızın üstünede koyarız. yeterki Kur'an ile uyuşsun. zaten Kur'an ile uyuşan bir sözün reddi, çakıştığı/uyuştuğu Ayet'in reddi demek olacağından böyle bir şey olamaz. fakat şunuda söylemek gerekir ki, Kur'an ile uyuşan / çakışan her sözü başımız üstüne koyarız fakat, bu sözlerin mutlaka Hz.Muhammed'e ait olduğunuda iddia edemeyiz. o değerli ve güzel söz, Sevgili Resul'e ait olabileceği gibi, herhangi bir Sahabe'ye veya salih bilge bir Müslüman'a da ait olabilir. çünkü bunu yeryüzünde ispatlıyabilecek kimse yoktur. ve Yeryüzünde Kur'an dışında hiçbir bilgi kaynağı kalmamış olsa bile, yine de eksik/ muhtaç ve malül durumda bulunmayan MAHFUZ Kur'an, tek başına kalsa BİLE, bize yine yeter.
Selam ile |
|
|
|
____
Kardeşim bak ne kadar güzel ve ne kadar insanca cevap verdiniz.teşekkür eder,selam eder,gözlerinden öperim.Burada seninle mutabıkım.Hatta birazda ileri giderek.desemki.Kinayeli anlama,alınma:
Sıradan bir kişi dahi kalksa deseki ben biliyorum.Müslümanlıkta Allah birdir.bunu söliyen fasık biride olsa,ben amenna derim.Fasıklığı beni ilgilendirmez.Senin gibi inanan bir kardeşim söylediğinde ise,tereddüt bile etmem.
Kuran (haşa) olmasa bile.her insan kainat kıtabına bakarak,Bir Allahı,bilmek bulmak,inanmak onun üzerine farzdır.ibrahim as.da böyle başlamadımı?.
Değerlerimizin kıymetini bilelim,değerli kardeşim.
selamün aleykum.
__________________ melekisrafil
|
Yukarı dön |
|
|
|
|