Yazanlarda |
|
bembeyaz Uzman Uye
Katılma Tarihi: 31 temmuz 2007 Yer: Turkiye Gönderilenler: 736
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
demek ki hz. adem in çocukları varmış... bakın adem in iki oğlu diyor ayet...,
yoksa adem in iki oğlu, yani; çocukları olduğuna inanmıyor musunuz?????
maide, 27...
Abdülbaki Gölpınarlı
|
Oku onlara Âdem'in iki oğluna ait gerçek haberi. Hani onlar, Tanrıya yaklaşmak için kurban sunmuşlardı da birininki kabul edilmişti, öbürününki kabul edilmemişti ve o, seni mutlaka öldüreceğim demişti ona, o da demişti ki: Allah ancak, kendisinden çekinenlerin kurbanını kabul eder.
|
Ali Bulaç Meali
|
Onlara Adem'in iki oğlunun gerçek olan haberini oku: Onlar (Allah'a) yaklaştıracak birer kurban sunmuşlardı. Birininki kabul edilmiş, diğerininki kabul edilmemişti. (Kurbanı kabul edilmeyen) Demişti ki: 'Seni mutlaka öldüreceğim.' (Öbürü de:) 'Allah, ancak korkup-sakınanlardan kabul eder.'
|
Diyanet İşleri Meali(Eski)
|
Onlara, Adem'in iki oğlunun kıssasını doğru olarak anlat: İkisi birer kurban sunmuşlar, birininki kabul edilmiş, diğerininki edilmemişti. Kabul edilmeyen, "And olsun seni öldüreceğim" deyince, kardeşi: "Allah ancak sakınanların takdimesini kabul eder" demişti.
|
Diyanet İşleri Meali(Yeni)
|
(Ey Muhammed!) Onlara, Âdem’in iki oğlunun haberini gerçek olarak oku. Hani ikisi de birer kurban sunmuşlardı da, birinden kabul edilmiş, ötekinden kabul edilmemişti. Kurbanı kabul edilmeyen, “Andolsun seni mutlaka öldüreceğim” demişti. Öteki, “Allah, ancak kendisine karşı gelmekten sakınanlardan kabul eder” demişti.
|
Diyanet Vakfı Meali
|
Onlara, Adem'in iki oğlunun haberini gerçek olarak anlat: Hani birer kurban takdim etmişlerdi de birisinden kabul edilmiş, diğerinden ise kabul edilmemişti. (Kurbanı kabul edilmeyen kardeş, kıskançlık yüzünden), "Andolsun seni öldüreceğim" dedi. Diğeri de "Allah ancak takva sahiplerinden kabul eder" dedi (ve ekledi:)
|
Edip Yüksel Meali
|
Onlara Adem'in iki oğlunun olayını doğru anlat. Birer kurban adamışlardı da, birisinden kabul edilmiş, diğerinden edilmemişti. "Seni öldüreceğim!," dedi. "ALLAH ancak erdemli olanlardan kabul eder," dedi. *
|
Elmalılı Hamdi Yazır
|
Onlara Âdem'in iki oğluyla ilgili haberi hakkıyle oku. Hani her ikisi birer kurban sunmuşlardı, birinden kabul edilmiş, diğerinden kabul edilmemişti. (Kurbanı kabul edilmeyen, ötekine):" Seni öldüreceğim" demişti. Diğeri ise şöyle demişti: "Allah, yalnız kendisinden korkanlardan kabul eder".
|
Elmalılı Meali (Orjinal)
|
Hem onlara Âdemin iki oğlunun kıssasını hakkıyle oku, hani ikisi birer yakınlık takdim ettiler de birinden kabul edildi diğerinden edilmedi «seni mutlak öldürürüm» dedi, obiri yok dedi: Allah ancak müttekılerden kabul buyurur
|
Ömer Nasuhi Bilmen
|
Onlara Âdem'in iki oğlunun haberini bihakkın oku. O vakit ki, onlar iki kurban takdim etmişlerdi. Birisinden kabul edilmiş, diğerinden kabul edilmemişti. «Seni elbette öldüreceğim» dedi, diğeri de, «Allah Teâlâ ancak muttakî olanlardan kabul eder» deyiverdi.
|
Muhammed Esed
|
VE ONLARA gerçeği göstermek için Âdem'in iki oğlunun kıssasını 35 anlat; nasıl ikisinin birer kurban sunduklarını ve birinden kabul edildiği halde diğerinden kabul edilmediğini. [Onlardan biri, Kâbil,] “Seni mutlaka öldüreceğim!” demişti. [Kardeşi Hâbil] cevap vermişti: “Unutma ki Allah, yalnız O'na karşı sorumluluk bilinci duyanların [kurbanı]nı kabul eder.
|
Suat Yıldırım
|
27,28,29. Onlara Âdem'in iki oğlunun gerçek olan haberini oku:Onların her ikisi birer kurban takdim etmişlerdi de birininki kabul edilmiş, öbürününki kabul edilmemişti.Kurbanı kabul edilmeyen, kardeşine: “Seni öldüreceğim” dedi.O da: “Allah, ancak müttakilerden kabul buyurur, dedi. Yemin ederim ki, sen beni öldürmek için el kaldırırsan, ben seni öldürmek için sana el kaldırmam. Çünkü ben âlemlerin Rabbi olan Allah’tan korkarım.”“Ben isterim ki sen, kendi günahınla beraber benim günahımı da yüklenesin de cehennemliklerden olasın. Zalimlerin cezası işte budur!” [3,62; 18,13; 19,34] {KM, Tekvin 4,3-12; Makkabe 7,11} *
|
Süleyman Ateş Meali
|
Onlara iki Adem oğlunun haberini gerçek olarak oku: Hani her biri birer kurban sunmuşlardı, (kurban) birinden kabul edilmiş, ötekinden kabul edilmemişti. (Kurbanı kabul edilmeyen, kabul edilene): "Seni öldüreceğim" demişti. (O da); "Allah, sadece korunanlardan kabul eder" dedi. *
|
Şaban Piriş Meali
|
Onlara Adem’in iki oğlunun hikayesini doğru olarak anlat, İkisi de birer kurban sunmuşlar, birinin ki kabul edilmiş; diğerinin ki edilmemişti . (Kurbanı kabul edilmeyen):-Kesinlikle seni öldüreceğim! dedi. Diğeri:-Allah, ancak muttakilerin sunduğunukabul eder.
|
Ümit Şimşek Meali
|
Onlara Âdem'in iki oğlunun kıssasını dosdoğru oku. Onlar birer kurban sunmuşlar, birininki kabul edilmiş, diğerininki edilmemişti. Kurbanı makbul olmayan, diğerine “Seni öldüreceğim” dedi. O ise “Allah ancak takvâ sahiplerinin ibadetini kabul eder,” cevabını verdi.
|
Yaşar Nuri Öztürk
|
Onlara Âdem'in iki oğlunun haberini de gerçek olarak oku. Hani, ikisi birer kurban sunmuşlardı da birinden kabul edilmişti, ötekinden kabul edilmemişti. "Seni mutlaka öldüreceğim." dedi. Öteki: "Allah sadece takva sahiplerinden kabul eder." dedi.
|
asım ın hayrettin karaman hocadan aktardıkları yeterli cevaplar içeriyor.... orayı dikkatli okuyunuz...
çoğalmanın mahiyetini bilmiyoruz ama onların çoğaldıklarını kur an söylüyor...
nisa, 1. ayet...
"Ey insanlar! Sizi bir tek nefisten (aynı öz, aynı cevher, aynı maddeden) yaratan ve ondan (o cevherden) da eşini yaratan; ikisinden birçok erkek ve kadın (meydana getirip) yayan Rabbinize karşı gelmekten sakının. Kendisi adına birbirinizden dilekte bulunduğunuz Allah’a karşı gelmekten ve akrabalık bağlarını koparmaktan sakının. Şüphesiz Allah, üzerinizde bir gözetleyicidir"
selam ve dua ile......
__________________ Rabbim! ilmimi ve anlayisimi artir!
www.ahmeteminseyhan.blogcu.com/
selam ve dua ile...
|
Yukarı dön |
|
|
bembeyaz Uzman Uye
Katılma Tarihi: 31 temmuz 2007 Yer: Turkiye Gönderilenler: 736
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
kur an-ı Kerim hz. adem in bir eşi olduğunu söylüyor... açık ve net...
öyleyse; adının havva veya ayşe, fatma, zeynep, gülşen, çicek, papatya, nazan, dilara, alara, ayça, sema, nur, büşra, naciye, hayriye, aliye, fikriye, serap , susaz, nagihan, meral, vs vs.vs olmasının ne önemi var...
farz edelim havva olsun ne olur???
kıyamet mi kopar????
evet açıklayalım bunu şekilci takılan kardeşim.....
lafızcılar... lafıza takılıp kalanlardır...
cevizin kabuğunu yalamakla ceviz yemiş olmazsınız...
veya kavanozu yalamakla reçel yemiş olmazsınız....
öze gelin... ruha gelin.. maksada gelin...
hadi kafayı biraz daha çalıştırınız....
selametle...
__________________ Rabbim! ilmimi ve anlayisimi artir!
www.ahmeteminseyhan.blogcu.com/
selam ve dua ile...
|
Yukarı dön |
|
|
efrayim58 Uzman Uye
Katılma Tarihi: 13 subat 2007 Gönderilenler: 1098
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Yusuf peygamberin oğlu Efrayimdir.
Adem'in eşi Havva'dır.
Adem'in iki oğlundan biri Habil, diğeri Kabil'dir.
Amin, 'kabul et' anlamında, islami bir terimdir.
Sela, kitabımızda geçmesede, islami bir terimdir.
Vaiz, kitabımızda geçmesede, islami bir terimdir.
Diyenler, açık seçik söylemek gerekirse,bilerek veya bilmeyerek, Tevrat'ın içindeki her yazılanı Kuran-ı Kerim'deki yazılanlarla eş tutmak isteyenlere yardımcı olmağa çalışanlardır.
'Allah, yazmazsa yazmasın, biz Allah'ın, Adem'in eşi yazdığını bilyoruzya; o zaman ismi Ayşe veya Havva yeya Hatma ne fark eder. Allah, yazmasa da biz isim koyabiliriz ne var bunda böyle basit ayrıntılara takılıp, işin özünü kaçırıyorsunuz' demek, en hafifinden aymazlıktır. Bizim görevimiz, Allah'ın o isimleri neden yazmadığının hikmetini, bize yararlarını bulup çıkarmak ve insanlık yararına sunmaktır.İsim ilavesi AYETLERİN RUHUNA, BÜTÜNLÜĞÜNE AYKIRIDIR.
Ayrıca, Allah'a ' Ayetlerinde Adem'den bahsettin, Adem'in eşinden de bahsettin ve Adem'in iki oğlundan da bahsettin ama isimlerini bize bildirmeyi unuttun ama biz insanlar, onlara isim verdik hem de kutsallık verdik' demiş olmuyormuyuz Allah korusun...
Sevgi ile,
|
Yukarı dön |
|
|
bembeyaz Uzman Uye
Katılma Tarihi: 31 temmuz 2007 Yer: Turkiye Gönderilenler: 736
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Allah teferruatla uğraşmaz...
kehf suresini ve ashab-ı kehfi okuyun...
şekilciler kaybeder...
erdeme ulaşamayanlar kaybeder....
islamın ruhunu kavrayamayanlar kaybeder...
rasul de kanun yapar (hüküm koyar)
Allah herkesi imtihan eder...
acaba rasulüme uyacaklar mı???
yoksa akıl yürütüp sapıtacaklar mı??? diye..
salt akıl değil, vahyin ışığında akıl yürütünüz...
şekli bırakıp öze geliniz....
birine isim vermekle kutsallık verilmez...
hayret doğrusu...
selametle..
__________________ Rabbim! ilmimi ve anlayisimi artir!
www.ahmeteminseyhan.blogcu.com/
selam ve dua ile...
|
Yukarı dön |
|
|
bembeyaz Uzman Uye
Katılma Tarihi: 31 temmuz 2007 Yer: Turkiye Gönderilenler: 736
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
bakara 177
"Gerçek erdemlilik, yüzünüzü doğuya veya batıya çevirmeniz (şekilcilik) ile ilgili değildir; 143 ama gerçek erdem sahibi, Allah'a, Ahiret Günü'ne, meleklere, vahye 144 ve Peygamberlere inanan, servetini -kendisi için ne kadar kıymetli olsa da- akrabasına, yetimlere, ihtiyaç sahiplerine, yolculara, 145 (yardım) isteyenlere ve insanları kölelikten kurtarmaya 146 harcayan; namazında devamlı ve dikkatli olan ve arındırıcı [malî] yükümlülüğünü ifa eden kişidir; ve [gerçek erdem sahipleri] söz verdiklerinde sözlerini tutan, felaket, zorluk ve sıkıntı anlarında sabredenlerdir: İşte onlardır sadakatlerini gösterenler ve işte onlardır Allah'a karşı sorumluluklarının bilincinde olanlar."
bakara, 189..
"SANA ayın evrelerini soruyorlar. De ki: “Onlar, haccın ve insanların [öteki faaliyetlerinin] vaktini gösterir.” 165 Öte yandan erdemlilik, [zannedildiği gibi] evlere arkalarından girmeniz (şekilcilik) değildir; ama gerçek erdem sahibi, Allah'a karşı sorumluluk bilinci duyandır. 166 O halde evlere kapılarından girin ve Allah'a karşı sorumluluğunuzun bilincinde olun ki gerçek mutluluğa erişebilesiniz."
şekle, süreye, ritüellere, merasime, seronomiye takılmayın...
ruhu kavrayın.. erdeme ulaşın.. gerçek erdeme.....
kuran a kulak veriniz.....
selametle....
__________________ Rabbim! ilmimi ve anlayisimi artir!
www.ahmeteminseyhan.blogcu.com/
selam ve dua ile...
|
Yukarı dön |
|
|
Guests Guest Group
Katılma Tarihi: 01 ekim 2003 Gönderilenler: -259
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Sayın Bembeyaz, Muhammed Esed'ten alıntıladığın ayetlerde geçen Elbirr, erdemlilik anlamına değildir. Elbirr, imanında sadık olan kişidir. Takındığın ulema, ukala kişiliğinden tevbe edip 2/177'ye bir kaç gece yoğunlaşırsan anlarsın. Allah'ın sözlerini anlamak için biraz da sen zahmet edip araştırsan! Hemen hazır meallerden yapıştırmayıversen. Bir tane mealle de yetinmiyorsun, 10'nunu birden kopyalayıp yapıştırıyorsun!!
Sana yönelik bu hitap uslubum benim de hoşuma gitmiyor, ama devamlı tepeden bakışın, alaycı uslubun beni buna zorluyor. Umarım bu kötü huyunu bırakır beni de senden özür dilemeye mecbur edersin. Benim bu tavrım seni kibrinden uzaklaştırabilmek içindir.
Muhabbetle.
|
Yukarı dön |
|
|
Guests Guest Group
Katılma Tarihi: 01 ekim 2003 Gönderilenler: -259
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
ADEM KİMDİR, NEDİR, NE DEĞİLDİR?
Adem bir ilk insan mıdır? Bütün insanlar bir tek çiftten mi çoğaldı?
Adem, Türkçe�mizdeki adamdır, kadınıyla erkeğiyle adam. Yani insan. Adem cins isimdir, erkeği, dişisi yoktur. Adem insan cinsidir. Adem ve eşi denince sen ve eşin, o ve eşi.. her çift söz konusudur. İnsan ve eşi demektir.
Allah, insanı min nefsin vahidetin / bir ve aynı özden yarattı. Onun eşini de o aynı nefisten / özden yarattı. (Nisa 1)
Allah insanı kuru çamurdan yarattı.(55/14)
İblis dedi ki ben kuru çamurdan yarattığın bir beşere boyun eğemem (Bu imkansız). (15/33)
Allah�a göre İsa örneği ademin / insanın örneği gibidir; onu topraktan yarattı ve ona ol dedi, oluyor. (3/59)
Arkadaşı onunla tartışarak ona dedi ki, seni topraktan yaratanı mı inkar ediyorsun? (18/37)
O�dur sizi çamurdan yaratan. (672)
Sizi topraktan yaratması da O�nun ayetlerindendir. (30/20)
Bakın biz insanı kokuşmuş çın çın bir kuru çamurdan yarattık. (15/26)
Gerçek olan, biz sizi topraktan yarattık.(22/5)
İblis dedi ki; ben ondan (ademden) üstünüm, beni ateşten onu (ademi) topraktan yarattın. (7/12)
Ayetlerde görüldüğü gibi, adem, insan, beşer; sen ben o, biz siz onlarız.
Her şeye gücü yeten Allah neden sadece bir insan yaratsın, önce bunlardan olan kardeşleri bir biriyle karı koca olmalarına zorunlu / mecburi hükmetsin sonra da çoğalınca kardeş evliliği yasaklasın. Kardeş evliliğini Allah önce güzel bulacak sonra da kerih görüp yasaklayacak, olacak şey mi? Neden hem Allah her şeye gücünün yettiğine inanacak sonra da O�na bir çift yarattıracak ve bu insan çiftinden bütün insanları çoğalttıracaksınız, daha sonra da yasakladığı kardeş evliliğini yaptırmaya mecbur ve mahkum edeceksiniz! Olacak şey mi?
Melekler kime secde ettiler?
(Devam edecek inşallah).
|
Yukarı dön |
|
|
savasen Uzman Uye
Katılma Tarihi: 24 eylul 2005 Yer: Turkiye Gönderilenler: 331
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Selam,
Bakara 30: Bir zamanlar Rabbin meleklere: "Ben, yeryüzünde bir halife atayacağım." demişti de onlar şöyle konuşmuşlardı: "Orada bozgunculuk etmekte olan, kan döken birini mi atayacaksın? Oysaki bizler, seni hamd ile tespih ediyoruz; seni kutsayıp yüceltiyoruz." Allah şöyle dedi: "Şu bir gerçek ki ben, sizin bilmediklerinizi bilmekteyim." (Y. Nuri Öztürk)
Ayetin konusu ilk yaratılma değil; yaşayanların halife atanması. Halife atanacaklar yeryüzünde yaşıyorlar.
A'raf 11: Andolsun ki sizi yarattık, sonra sizi biçimlendirdik, sonra da meleklere "Âdem'e secde edin" dedik. Onlar da secde ettiler. Ama İblis etmedi, secde edenlerden olmadı o.
İnsanlar (çoğul) yaratılmışlar, biçimlenmişler. Secde emri daha sonra.
Yani Kur'andaki "Adem" ismi şahıs ismi olsa bile "Adem" ilk insan değil.
__________________ En uzak mesafe iki kafa arasındaki mesafedir.
Birbirini anlamayan...
Can Yücel
|
Yukarı dön |
|
|
efrayim58 Uzman Uye
Katılma Tarihi: 13 subat 2007 Gönderilenler: 1098
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Efrayim
Sevgili bembeyaz
'Allah isim bildirmesede bildirmesin.İnsanlık Adem'in eşinin ismini Havva koymuş, ne var bunda. Niye şekilcilik yapıyorsunuz da özü kaybediyorsunuz' demek;
Allah' a ve ayetlerine uygun mu?
Sizi daha makul düşünmeye davet ederim.
Sevgi ile,
Not: Bir caminin adı 'havva ana' camisi. Duaya başlarken 'ismi gibi kutsal, bu mekanda yapılan dualarımız' diye başlanırsa, isme de kutsallık verilmiş olmuyormu?
|
Yukarı dön |
|
|
baybora Ayrıldı
Katılma Tarihi: 06 eylul 2007 Yer: Turkiye Gönderilenler: 547
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
selam,
savasen kardeşim,
"uzman" olup olmadığınızı bilmiyorum. Fakat yorumunuzu aynı metni okuyarak bulmam "raslantı" ile izah edilirmi bil(e)mem.
bu vesile ile şunları belirtmek isterim;
Kur'an'ı Kerim "bir konuda teferruata yer vermiyorsa";
1. Muhatabı, konu hakkında onu anlamasına yetecek kadar ayrıntılı bilgiye sahibtir ve diğer ayrıntılar faydasız, hatta bazen gereksizdir.
2. Ayrıntılar Kur'an'ı Kerim'in o anda "önemle" işaret ettiği nokta açısından önemsizdir.
3. Kur'an'ı kerim, "Beşer" dilinin eksiklik arzettiği gaybi bir şeye atıfta bulunmaktadır.
Yorumunuz için teşekürler,
Allah(a.c) ilminizi/ilmimizi ziyade etsin.
selam ve dua ile,
rıdvan
__________________ Tanrı'ya inanan adam olmak kolay, ve fakat Tanrı'nın inanacağı adam olmak zor!
|
Yukarı dön |
|
|
|
|