Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
Katılma Tarihi: 31 temmuz 2007 Yer: Turkiye Gönderilenler: 736
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
evet.. nisa 1. ayette "zevc" diyor.. yani eşini...
"imrae" demiyor...
"Allah her canlıyı çift yaratmıştır..
unutmayalım...
araf 189.
"Allah, sizi bir tek nefisten (aynı özden) yaratan ve kendisi ile huzur bulsun diye eşini de ondan var edendir. (İnsan) eşiyle birleşince eşi hafif bir yük yüklenir (gebe kalır) ve (bir müddet) onu taşır. Gebeliği ağırlaşınca her ikisi de Rableri Allah’a, “Eğer bize iyi ve sağlıklı bir çocuk verirsen, elbette şükredenlerden olacağız” diye dua ederler"
zümer, 6.
"O, sizi bir tek nefisten yarattı. Sonra ondan eşini var etti. Sizin için hayvanlardan (erkek ve dişi olarak) sekiz eş yarattı. Sizi annelerinizin karnında bir yaratılıştan öbürüne geçirerek üç (kat) karanlık içinde oluşturuyor. İşte Rabbiniz olan Allah budur. Mülk (mutlak hâkimiyet) yalnız O’nundur. O’ndan başka hiçbir ilâh yoktur. O hâlde, nasıl oluyor da haktan döndürülüyorsunuz? "
Allahım ne güzel ayetler bunlar...
selam ve dua ile... :::):)
__________________ Rabbim! ilmimi ve anlayisimi artir!
Adem bir ilk insan mıdır? Bütün insanlar bir tek çiftten mi çoğaldı?
Adem, Türkçe’mizdeki adamdır, kadınıyla erkeğiyle adam. Yani insan. Adem cins isimdir, erkeği, dişisi yoktur. Adem insan cinsidir. Adem ve eşi denince sen ve eşin, o ve eşi.. her çift söz konusudur. İnsan ve eşi demektir.
Allah, insanı min nefsin vahidetin / bir ve aynı özden yarattı. Onun eşini de o aynı nefisten / özden yarattı. (Nisa 1)
Allah insanı kuru çamurdan yarattı.(55/14)
İblis dedi ki ben kuru çamurdan yarattığın bir beşere boyun eğemem (Bu imkansız). (15/33)
Allah’a göre İsa örneği ademin / insanın örneği gibidir; onu topraktan yarattı ve ona ol dedi, oluyor. (3/59)
Arkadaşı onunla tartışarak ona dedi ki, seni topraktan yaratanı mı inkar ediyorsun? (18/37)
O’dur sizi çamurdan yaratan. (672)
Sizi topraktan yaratması da O’nun ayetlerindendir. (30/20)
Bakın biz insanı kokuşmuş çın çın bir kuru çamurdan yarattık. (15/26)
Gerçek olan, biz sizi toraktan yarattık.(22/5)
İblis dedi ki; ben ondan (ademden) üstünüm, beni ateşten onu (ademi) topraktan yarattın. (7/12)
Ayetlerde görüldüğü gibi, adem, insan, beşer; sen ben o, biz siz onlarız.
Her şeye gücü yeten Allah neden sadece bir insan yaratsın, önce bunlardan olan kardeşleri bir biriyle karı koca olmalarına zorunlu / mecburi hükmetsin sonra da çoğalınca kardeş evliliği yasaklasın. Kardeş evliliğini Allah önce güzel bulacak sonra da kerih görüp yasaklayacak, olacak şey mi? Neden hem Allah her şeye gücünün yettiğine inanacak sonra da O’na bir çift yarattıracak ve bu insan çiftinden bütün insanları çoğalttıracaksınız, daha sonra da yasakladığı kardeş evliliğini yaptırmaya mecbur ve mahkum edeceksiniz! Olacak şey mi?
bembeyaz hocam haktansapmazın bu yazısına ne diyeceksiniz? ben teşekkürü bir borç bilirim.
Kur'ana bağlanıp hayatına onunla yön verenlere selam olsun.
inanan bir kula ALLAH yeter.
__________________ ..İNANAN BİR KULA ALLAH YETER.. ..YALANI ANCAK, ALLAH'IN AYETLERINE INANMAYANLAR UYDURURLAR...
Nisa 1. ayette, insanların yaratılış ve çoğalışları çok kısa ve özlü olarak şöyle anlatılıyor:
" Ey insanlar! hepinizi bir tek nefsten yaratan, o nefsten de onun eşi olan bir nefs daha yaratan ve o iki (nefs)den bir çok erkekler ve dişiler üreten Rabb'inize saygılı olun!..."
"...xaleqakum min NEFSİN vahidetin ve xaleqa minHÂ zeceHÂ ve besse minHUMÂ ricâlen kesîran ve nisâen..."
Arkadaşlar pür dikkat ! Nefs bir canlı hücre.. Allah bu canlıdan onun eşi olan bir canlı (hücre) daha yaratıyor. Bu iki canlı (hücrelerden) birçok erkek ve dişiyi çoğaltıyor.
Ayette geçen nefs kelimesi dişidir. Allah bu nefisten onun bir eşini daha yaratıyor, bu ikisinden / bu iki canlı (hücreden) bir çok erkek ve dişi canlıyı neşr ediyor, çğaltıyor.
Yaygın olan kanıya göre, Allah önce adem denilen ilk adamı yaratıyor, sonra ondan (veya aynı nefsten onun kadınını yaratıyor, ikisinin cinsel birleşmelerinden de çocuklarını dünyaya getiriyor, bu çocuklar da büyüyüp kardeş kardeş evleniyorlar... İşte insanlar böyle çoğalıyor. Adem de böylece her kesin babası / atası olmuş oluyor.
Böyle değil bu. Bunun böyle olması Allah'ın gücünün sınırlı olması demek olur ki, Allah bir çiftten daha fazlasını yaratamadığından zorunlu olarak önce kardeşlerin evliliğini (kerhen de olsa) caiz görmek zorunda kalmış oluyor, bilahare yaptığı yanlışı bir iki göbek sonra düzeltiyor.!!
Ademin dişisiyle erkeğiyle insan cinsi olduğunu bir önceki yazı da ayetlerle anlatmaya çalıştım. Allah izin verirse önümüzdeki günlerde Ademin ilk peygamber olmadığını ayetlerle ortaya koyacağım.
"EY İNSANLAR! Sizi bir tek can(lı)dan (aynı özden, aynı cevherden) yaratan, ondan (aynı özden, aynı cevherden aynı nefisten, aynı canlıdan) eşini var eden ve her ikisinden (adem ile eşinden) pek çok kadın ve erkek meydana getiren Rabbinize karşı sorumluluğunuzun bilincinde olun. Kendisi adına birbirinizden [haklarınızı] talep ettiğiniz Allah'a karşı sorumluluk bilinci duyun ve bu akrabalık bağlarını gözetin. Şüphesiz Allah, üzerinizde daimî bir gözetleyicidir."
evet oldu mu???
HAYIR OLMADI...
"EY İNSANLAR! Sizi bir tek can(lı)dan (aynı özden, aynı cevherden) yaratan, ondan (aynı özden, aynı cevherden aynı nefisten, aynı canlıdan) eşini var eden ve her ikisinden( Adem ile Ayşe veya Adem ile Havva) pek çok kadın ve erkek meydana getiren Rabbinize karşı sorumluluğunuzun bilincinde olun. Kendisi adına birbirinizden [haklarınızı] talep ettiğiniz Allah'a karşı sorumluluk bilinci duyun ve bu akrabalık bağlarını gözetin. Şüphesiz Allah, üzerinizde daimî bir gözetleyicidir." Şeklinde yazarmısınız tekrardan
Bir mecliste bu konuyu anlatırken, 'Adem ile Gülizar' derseniz, hemen tepki görürsünüz. 'Adem ile Havva' diye sizi ikaz ederler siz de 'ne farkeder kardeşim ha Havva ha Halime, ha Melike derseniz' orada tartışma çıkar. Her iki müslüman taraf da yanlışlıklar üzerine boşuboşuna tartışmış olurlar.
Allah, Adem ve eşi demiş uzatmağa ne gerek.Ayrıca 'zevc' başka anlamlara da gelebiliyor. Lütfen inceleyin.
Rabbekum ullezî halakakum min NEFSİN VAHİDEH: sizi "tek can"dan yaratan Rabbiniz... o TEK CAN kim?
ve halaka min"hé" zevcehé: ve o "dişi"den eşiniyaratan... (1)o DİŞİ kim? (2)ZEVCE (bembeyaz'a göre Adem'in eşi Havva olup) A'raf 189'da gebeliğinden söz edilen eş* ise Havva, dişi Adem'den mi yaratılmış?
*
Ayette geçen nefs kelimesi dişidir. Allah bu nefisten onun bir eşini daha yaratıyor, bu ikisinden / bu iki canlı (hücreden) bir çok erkek ve dişi canlıyı neşr ediyor, çğaltıyor. (haktansapmaz)
Sevgili Abdurrahman’ın “dişi”den kastı dişil (müennes) midir, bilmiyorum ama NEFS, kelime olarak dişil olsa bile biyolojik olarak ille dişidir denemez. Tıpkı UMMET gibi (2:213).
ummeten VAHİDEH (2:213): ummet biyolojik olarak dişi olamaz. UMMET diye dişi bir yaratık yok.
Başka örnekler:
İnne hézé ahî; lehu tıs’un ve tıs’ûne na’ceh
BİR koyun -na’cetun VAHİDEH (38:23)
BİR baskın -meyleten VAHİDEH (4:102)
BİR gürleme -Sayhaten VAHİDEH (36:49)
BİR gürleme -Zecretun VAHİDEH (37:19)
BİR emrimiz -emruna illa VAHİDEH (24:50)
BİR üfleyiş -nefhatun VAHİDEH(69:13)
BİR indiriliş -cumleten VAHİDEH (25:31)
Sevgi ile.
__________________________
*araf 189.
"Allah, sizi bir tek nefisten (aynı özden) yaratan ve kendisi ile huzur bulsun diye eşini de ondan var edendir. (İnsan) eşiyle birleşince eşi hafif bir yük yüklenir (gebe kalır) ve (bir müddet) onu taşır. Gebeliği ağırlaşınca her ikisi de Rableri Allah’a, “Eğer bize iyi ve sağlıklı bir çocuk verirsen, elbette şükredenlerden olacağız” diye dua ederler" (bembeyaz)
Selam, sayın Abdurrahman beye teşekkür eder ve Ademin peygamber olmadığıyla ilgili ayetleri de görmeyi sabırsızlıkla bekliyorum. Ve sadece kur'an dan cevap verdiği için'de ALLAH ondan razı olsun ve ilmini,ilmimizi artırsın, inşALLAH diyorum. saygılarımla....
“NeFS” kelimesi çoğulu “eNFuS” Kur’an’ı Kerim’de İnsan’dan başka hiçbir “yaratılmış” varlığa atfen kullanılmamıştır. Gramatik olarak ta “muenes/dişildir”. Buna uygun şekilde dişil fiil ve sıfat takıları alır. Kavramsal olarak “nefs” ne dişil ne erildir. “Zevc” ise yine gramatik kurala göre “muzekker/erildir”. Kavramsal olarak oda ne dişil nede erildir. Bu bağlamda “36:36” ayet-i kerimesii “4:1”’in bir benzeridir. Yine, 53:45, 35:11, 7:189, 30:21.
Benim anladığım “kadın olsun erkek olsun” “aynı benlikten” yaratılmıştır. “Nefs” “benlik” bütün insanların ortak kökenine işaret eder” kadın olsun erkek olsun “nefs/benlik” taşır.
Selam ve dua ile,
rıdvan
__________________ Tanrı'ya inanan adam olmak kolay, ve fakat Tanrı'nın inanacağı adam olmak zor!
26: Dikkat edin, biz insanı tıngırdayan kokmuş batak bir çamurdan yarattık. 27: Ve önceden canı da (insanın bütün gözeneklerine) nüfuz eden sıcak yelin ateşinden yaratmıştık.
28: Ve hani rabbin meleklere ben, tıngırdayan kokmuş batak bir çamurdan (ölümlü) bir beşer (insanlık alemini) yaratıyorum dediydi. 29: Onu şekillendirip ruhumdan ona üfleyince (onu canlandırınca) ona derhal boyun eğin! 30: Meleklerin hepsi ona boyun eğdiler.
Bu ayette melekler beşer denen canlı, bilinçli ve de ölümlü varlığa secde etmişler.
Beşer, elbeşerah nın çoğuludur. Onun için insanlık alemi olarak çevirdim.
38/71-73:
71: Ve hani rabbin meleklere ben çamurdan bir beşer (beşeriyet) yaratıyorum dediydi. 72: Onu şekillendirip ruhumdan ona üfleyince (canlandırınca) ona derhal boyun eğin! 73: Bütün melekler ona boyun eğdiler.
Burada da durum aynı; melekler beşer denen insana secde ediyorlar. Demek ki adam özel isim değilmiş.
Bakara 34-35 ve İsra 61-62’de geçen adem ve eşi de her kadın ve erkeği içerir. 18/50-51 ve 20/116’da da durum farklı değildir.
7/11:
Dikkat edin biz sizi yarattık. Ve biz size şekil verdik ve meleklere ademe boyun eğin dedik. Onlar da boyun eğdiler…
Bu ayet kesin bir şekilde ademin ; sen ben o, siz biz onlar denen bütün insanlar olduğuna son noktayı koyuyor.
Ayrıca:
20/123: Bir birinize düşman olarak (erkek kadın ikilisi ) hepiniz inin oradan! Benden size her ne zaman bir kılavuz gelir ve kim benim o gelen kılavuzuma uyarsa o şaşmaz ve mutsuz olmaz.
Burada ininiz/ihbitâ fiili her ne kadar ikili kipse de “cemî’an /toptan” ifadesiyle birden çok çiftin olduğu anlaşılıyor. Ayrıca “kum” zamiri de bunun böyle olduğunu perçinliyor. 2/36 ve 7/24’te fiil “ihbitû” şekliyle zaten çoğul gelmiş.
Gelecek iletimde ademin ne peygamber ne de ilk peygamber olmadığını ortaya koyacağım Allah izin verirse.
Katılma Tarihi: 05 ocak 2007 Yer: Turkiye Gönderilenler: 611
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
haktansapmaz yazdı.
20/123: Bir birinize düşman olarak (erkek kadın ikilisi ) hepiniz inin oradan! Bende size bir kılavuz gelince de kim benim kılavuzuma uyarsa o şaşmaz ve mutsuz olmaz.
Burada ininiz/ihbitâ fiili her ne keder ikli kipse de “cemî’an /toptan” ifadesiyle birden çok çiftin olduğu anlaşılıyor. Ayrıca “kum” zamiri de bunun böyle olduğunu perçinliyor. 2/36 ve 7/24’te fiil “ihbitû” şekliyle zaten çoğul gelmiş.
Gelecek iletimde ademin ne peygamber ne de ilk peygamber olmadığını ortaya koyacağım Allah izin verirse.
selam haktansapmaz hocam
inin ordan aşşağı dedik benden size bir hüda gelirse diyor yani benden size bir kuran yada incil yada tevrat demiyor bu kitapların özelliklerinden biri olan hüda diyor burdan almamız gereken mesaj nedir.
kuranın muhattapları şuan biziz ve kuranın çok farklı isimleri var rahmet furkan nur gibi,ama allah huda diyor neden huda.
selam ve dua ile
__________________ Nahl.6:Bir güzellik de vardır onlarda sizin için: Sabah saldığınız sırada, akşam topladığınız sırada. Ve lekum fîhâ cemâlun hîne turîhûne ve hîne tesrehûn
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma