Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
Katılma Tarihi: 06 ekim 2008 Yer: Turkiye Gönderilenler: 148
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
"Hani,senin Rabbin melaikeye " Ben yeryüzünde bir halife tayin edeceğim" dediği zaman da şöyle sormuşlardı: "Yeryüzüne fesat çıkaran ve kan dökmekte olan birini mi atayacaksın; üstelik biz seni hamd ile tesbih ve takdis edip dururken........BAKARA 30"
Kuran'da 25 yerde geçen Adem ismi 7 yerde Ademoğlu (beni Adem) şeklinde gelir. el-Edeme Ferra'ya göre "aracı, vesile" demektir.Zemahşeri ise bu kelimenin "bir toplumun lideri,öncüsü" anlamına kullanıldığını söyler.Bu kıssanın nakledildiği ayetlerde kullanılan zamirler şaşırtıcı bir değişkenlik gösterir. 29. ayette yeryüzündeki her şeyin insan için yaratılmasından söz edilirken ikinci çoğul şahıs (siz) kullanılırken, müteakip ayetlerde Adem'e işaretle ikinci tekil şahsa (sen) geçilmekte. Daha da ilginci bu kıssanın detaylı bir biçimde aktarıldığı Araf 11'de Adem'in yaratılışı ikinci çoğul zamirle, "siz.Adem" diyebileceğimiz bir formüle yol vermektedir.Kuran, Adem için kullandığı ifadeleri insan için de kullanır(23:12, 13).İnsan suresinin 2. ayetinde nutfe'den yaratıldığı söylenen ve türün tüm üyelerini içeren 'el-insan' lafzı Adem'i de kapsar.
"Ey insanlık ailesi! Sizi bir tek canlı varlıktan yaratan, ondan da eşini var eden ve her ikisinden de birçok erkek ve kadın üreten Rabbinize karşı sorumluluğunuzun bilincinde olun!....."NİSA SURESİ 1
Araf 11, Nisa 1 ve Hucurat 13 ışığında ,Adem'in de kendisinden yaratıldığı ilk organik bileşiğe (hücre) delalet eder.Kuran'da nefs 16, nufus 2 ve enfus 153 yerde gelir.Hepsinde de anılan şeyin maddi ve manevi unsurlarıyla birlikte "kendisi, zatı, özü" manasına gelir.Her can ölümü tadar. Nefis tatmin,rıza,yalvarma,korku,yatışma,fedakarlık,hile,haset,piş manlık ve vesvese ile nitelenir.İman ve küfür, hidayet ve delalet, günah ve takva, ödül ve ceza ile alakalı kullanılır.Kuran cisim ve ceset'i hiç ahiretle alakalı kullanmazken nefs'i ahiretle alakalı olarak sık kullanır.
"Doğrusu sizi yarattık, sonra sizi biçimlendirdik, ardından meleklere dedik ki: "Adem(oğlu) lehine emre amade olun........."A'RAF SURESİ 11
Bu ayette açık ve net olarak Adem Ademoğlu/insanoğlu yerine kullanılmıştır. "Sizi .. sizi.." ile başlayan hitap birden "ve Adem'e dedik ki.." şekline dönüşür.Bu Kuran'ın sembolik dil özelliğinin harika bir örneğidir. Adeta, "Onlar Kuran üzerinde derinliğine düşünmüyorlar mı?" ilahi emrinin sebebini ifade eder.
saygılar.................................................... ............! düşünceler etkindir,bugün başkadır,yarın başka İlim denizinin içinde bir adaya düştüm, özlemim hakka! Hükmün isabetlisini kavrayabilmek için Hanif olarak yüz döndüm,safa ulaşmak için el açtım hakka! G.ÇAKIL
Katılma Tarihi: 26 nisan 2007 Yer: Australia Gönderilenler: 854
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Merhaba,
Yogun bir is seyahatinden yeni dondum.
Bu baslik altindaki yazilanlari gozden gecirdim ve cok sasirdim. Lutfen kusura bakmayin ama dananin altinda buzagi aramaktan oteye gidilememis. Kuran'in kissa anlatim sanatina vakif oldugunu bildigim arkadaslar dahi kendilerini akintiya birakmislar.
Adem kissasi olsun diger yaratilis tasvirleri olsun, bunlar yaratilisin bilimsel yonunu ortaya koyan izahlar degillerdir. Muhataplarin sahip olduklari bilginin onlara geri okunmasidir. Bu okunuslarda verilen mesaj, bilimsel teknik ayrintilar olarak alinamaz. Kuran insana yoldan cikmanin ve yola gelmenin mesajini vermektedir. Buna ornek olarak ,Araf suresinde malum ayrintilar tekrar edildikten sonra ,muhataba donulerek takva dersi verilmektedir. Insanin oykusu ademin bunyesinde ortaya konmaktadir. Buradaki fiillerin,isimlerin Linguistics-Dilbilimi ve onun dallari olan grammar-gramer ve semantik, gramerin ic bolumunu olusturan morphology-morfoloji ve syntax vb. acilardan incelenmesiyle hicbir sonuca varamayiz. Bu incelemeler bize ayetteki islenen konunun nicin bu sekilde islendigini anlatmaz.
Kuran butun konularda oldugu gibi, bu konudada muhataplarinin kultur seviyesini esas almaktadir. Kuran'i her konuda sirf kelimeler uzerinden analiz edenler buyuk bir cikmaza suruklenirler.
Kuran muhataplarinin dilini-anlayislarini esas almistir. Bu muhtevanin icinde ki bilimsel olmayan kisimlar icin dahi boyledir.
Ornegin Kuran dunyanin duz oldugu bilgi duzeyini henuz asamayan bir topluma , illaki dunyanin yuvarlak oldugunu ispat etmeye calismamistir. Babasiz bir cocugun dogmayacagini,besikteyken konusamayacagini, denizlerin degneklerle yarilamayacagini, ve saireyi izah etmeye calismadigi gibi. Her ne kadar onlarin anlatim bicimleri kullanilsada, butun dikkatler ana mesajda toplanilir. Arap dil yapisinin hatalari aksakliklari bile ilahi bir duzenlemeye tabi tutulmadan oldugu gibi kullanilmistir. Cunku Kuran eksikliklerden munezzeh olanin sahsina degil, surekli yanilabilen insana bir hitapdir. Onun icinde bulundugu anlayis hali-dili kullanilarak onunla diyaloga gecilir.
Adem kissasi ehli kitap araciligiyla simdikilerin bildigine benzer bir bicimde bilinmekteydi. Kuran'in yontemi geregi bu mahalli bilgi bir malzeme olarak kullanildi. Kuran bu anlayisi hisseler cikartilacak bir kissa olarak anlatti.
Ayriyeten genel yaratilis anlatimlari ile Adem kissasi da tamamen ozdeslestirilmemelidir.
Bembeyaz bey bu vurgulari anlamamis olmaniz beni cok sasirtti. Adem ilk insandir , illaki insanlik onunla esinden besbinyil once turemistir gibi iddialar tamamen ilim disidir. Kuranin tamamen farkli amaclarla malzeme ettigi hususlari, kasit anlammis gibi almak cok buyuk bir hatadir. Isanin babasiz dogmasini bu konuya delil olarak vermenizde hayret konusu. Isa hakkinda ayri bir baslikta bu konuyu inceleyebiliriz. Ben katiyetle klasik anlayisin sandigi gibi, Meryemin sozluk anlamiyla bakireligi devam ederek hamile kalmasini kabul etmiyorum. Burdaki asil konu bir kimsenin nasil hamile kalmasi degildir. Kuran mevcut anlayisi zikrederek bir saptama yapmistir. Allah'in oglu olamaz. Isa sanildigi gibi Allah'in oglu degildir, O Meryem'in ogludur. Bu yuzden onu Allah'a ortak kosmayin. Bu hayat kurtarma operasyonudur. Sirke karsi verilen bu merkezi saldirida, Meryem'in kocasi (yahudi orflerine gore henuz sure dolmadigi icin nisanlisi) olan kimseden, bir bakire( kendini kutsal manastir hizmetine adamis bir kiz) iken hamile kalmasi detaydir. Kuran en onemli konuyu birakip mesajin kisir bir donguye sokulmasina izin vermez. En can alici-kurtarici konuda yogunlasir, detaylari sadece bu merkeze hizmet icin gundeme alir.
Insanligin bilimsel evrelerini Kuran'da aramak buyuk bir yanilgidir. Kuran'in bunlari izah ettigini iddia etmek muhataplarinin bu konularda tecrube sahibi olduklarini kabul etmeyi gerektirir ki bu buyuk bir sacmaliktir.
Yorgun, ve daginik bir zihin yapisiyla yazdigim icin ancak bu kadar oldu, kusura bakmayin.
Adem kissasi olsun diger yaratilis tasvirleri olsun, bunlar yaratilisin bilimsel yonunu ortaya koyan izahlar degillerdir. Muhataplarin sahip olduklari bilginin onlara geri okunmasidir.
Bu okunuslarda verilen mesaj, bilimsel teknik ayrintilar olarak alinamaz. Kuran insana yoldan cikmanin ve yola gelmenin mesajini vermektedir.
Buna ornek olarak ,Araf suresinde malum ayrintilar tekrar edildikten sonra ,muhataba donulerek takva dersi verilmektedir. Insanin oykusu ademin bunyesinde ortaya konmaktadir.
Buradaki fiillerin,isimlerin Linguistics-Dilbilimi ve onun dallari olan grammar-gramer ve semantik, gramerin ic bolumunu olusturan morphology-morfoloji ve syntax vb. acilardan incelenmesiyle hicbir sonuca varamayiz. Bu incelemeler bize ayetteki islenen konunun nicin bu sekilde islendigini anlatmaz.
__________________ Dinin bakış açısına göre,tüm bu fantastik harikulade evren,tüm bu karmakarışık şeyler, ancak, Tanrı’nın, insanların iyi ve kötü için çabasını gözlediği bir sahnedir.. Bu sahne,bu oyun için çok büyük!
inin ordan aşşağı dedik benden size bir hüda gelirse diyor yani benden size bir kuran yada incil yada tevrat demiyor bu kitapların özelliklerinden biri olan hüda diyor burdan almamız gereken mesaj nedir.
kuranın muhattapları şuan biziz ve kuranın çok farklı isimleri var rahmet furkan nur gibi,ama allah huda diyor neden huda. (HAKgelenek)
Selam KAKgelenek, sorunuz güzel, sanıyorum sizin de ilgili bir düşünceniz var!
"Huden", burada Kuran'ın bir ismi olarak gelmemiş.Huden, doğruyu / hakkı gösterme, hak yol, dini inanç, hidayet anlamınadır. "Fe immâ ye'tiyennekum minnî huden" nin tam çevirisi; "benden her ne zaman bir hidayet gelirse..."dir.
NOT: Bu ayrıntı, iletideki çeviriye de ilave edildi tarafımdan.
Kıssalar elbetteki inzal ortamının ilk anlayan özneleri tarafından bilinmekteydi. Fakat Kur'an'ı Kerim Kıssalardaki "nüans"larıda kendi mesajı doğrultusunda vermekteydi. Bunları "satır aralarından" ve "özellikle kelime seçimlerinden" anlamak mümkün. Bunları misallendirebileceğimi fakat konu dağılmaması için şimdilik bu kadar yazmayı uygun buluyorum.
selam ve dua ile,
rıdvan
__________________ Tanrı'ya inanan adam olmak kolay, ve fakat Tanrı'nın inanacağı adam olmak zor!
Katılma Tarihi: 31 temmuz 2007 Yer: Turkiye Gönderilenler: 736
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
selam muhliskul,
ne yazmışsınız bakalım..
"Ben katiyetle klasik anlayisin sandigi gibi, Meryemin sozluk anlamiyla bakireligi devam ederek hamile kalmasini kabul etmiyorum. Burdaki asil konu bir kimsenin nasil hamile kalmasi degildir. Kuran mevcut anlayisi zikrederek bir saptama yapmistir. Allah'in oglu olamaz. Isa sanildigi gibi Allah'in oglu degildir, O Meryem'in ogludur. Bu yuzden onu Allah'a ortak kosmayin. Bu hayat kurtarma operasyonudur. Sirke karsi verilen bu merkezi saldirida, Meryem'in kocasi (yahudi orflerine gore henuz sure dolmadigi icin nisanlisi) olan kimseden, bir bakire( kendini kutsal manastir hizmetine adamis bir kiz) iken hamile kalmasi detaydir. Kuran en onemli konuyu birakip mesajin kisir bir donguye sokulmasina izin vermez. En can alici-kurtarici konuda yogunlasir, detaylari sadece bu merkeze hizmet icin gundeme alir"
muhliskul kardeş,
kırmızı ile belirttiğim bölümdeki düşünceleriniz tamamen kur'an'a aykırıdır..
size hiç yakıştıramadım... ayete bir kez daha bakalım..
Al-i imran, 47.
"Meryem, “Ey Rabbim!” dedi, “Bana hiçbir erkek dokunmadığı halde nasıl oğul sahibi olabilirim?” [Melek] cevap verdi: “İşte öyle! Allah dilediğini yaratır; bir şeyin olmasını istediğinde sadece ‘Ol!’ der -ve o (şey hemen) oluverir."
evet...
kur'anda "ona hiç bir erkeğin dokunmadığı , bizzat meryem tarafından ifade ediliyor"...
siz... yok "nişanlısı onu hamile bıraktı" diyorsunuz..
biraz açıklar mısınız????
bu nasıl bir iş....???
"mucizeye karşı olacaz derken, kur'an'a mı karşı geliniyor" da bizim haberimiz yok...
selam ve dua ile...
__________________ Rabbim! ilmimi ve anlayisimi artir!
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma