HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Genel Tartışma
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Genel Tartışma
Konu Konu: Adem Hakkında Sorular Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
muhliskul
Ayrıldı
Ayrıldı
Simge

Katılma Tarihi: 26 nisan 2007
Yer: Australia
Gönderilenler: 854
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı muhliskul

Sayin Cin 13 bahsetiginiz Partheno( bakire) -genesis(dogum) hakkinda detayli arastirmalarim var fakat Meryem hakkinda anlatilanlardan farkli bir durum soz konusu. Bu bazi bitki ve hayvan turlerde olagan karsilasilan bir hal. Mamal olarak ilk kez bu durum 2004 te labaratuvar ortaminda yuzlerce fareye denenerek iki disinin yumurtasindan  nucleuslarin birlestirilmesi sonucu olusmustur. Bunlardan yalnizca kaguya ismi verilen fare yasayabilmistir. Meryem'in hangi labaratuvar ortaminda olagan halin haricinde hamile kalmasi soz konusu olabilir. Zaten Kuran'daki anlatim toplumun mitolojik anlatimindaki bir abartmayi onlara geri soylemekten ibarettir. Burda cok sonralari gerceklesecek bilimsel bulusun labaratuvar haricinde gerceklestirilmesi degildir. Amac, kabullenilen Meryem'in dogum sekline istinaden oglunu tanrilastiranlara, Allah'in oglunun olmayacagi anlatilmaktadir. Tartisma bir kadina erkek dokunmadan onun hamile kalip kalamayacagi degildir.

Allah'a emanet.

 

Yukarı dön Göster muhliskul's Profil Diğer Mesajlarını Ara: muhliskul
 
cin13
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 23 ocak 2007
Gönderilenler: 385
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı cin13

Merhabalar.
Sayın Muhliskul, partenogenezin ne olduğunu biliyorum. Partenogenez gibi bilimsel terimleri ayrıntılı olarak yazmamamın nedeni bu sitenin bunu amaçlamaması.Kendim söyleyip kendim dinlemek istemem.Onu örnek vermemin nedeni bu olasılığın da var olduğunu, bakireyken doğumun olasılığının sıfır olmadığını söylemek.

Siz bu konuda yukarıdaki gibi düşünüyor olabilirsiniz. Birileri de sizin gibi düşünmüyor olabilir. Söylemek istediğimi tekrarlıyorum:
Amaç, bu olayın nasıl gerçekleştiğini tartışmak değil, bir önceki iletimde sizden ve Sayın Asım'dan alıntıladıklarım olmalıdır.



__________________
Dinin bakış açısına göre,tüm bu fantastik harikulade evren,tüm bu karmakarışık şeyler, ancak, Tanrı’nın, insanların iyi ve kötü için çabasını gözlediği bir sahnedir.. Bu sahne,bu oyun için çok büyük!
Yukarı dön Göster cin13's Profil Diğer Mesajlarını Ara: cin13
 
asım
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 14 agustos 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1700
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı asım

Altay Türkleri’nin yaratılış destanı (1)
SORU: Altay Türkleri’nin yaratılış destanında Tanrı Bay Ülgen (bazen Kayra Han) insanı balçıktan yaratıyor. Onları bir adaya gönderiyor. Burada her türlü meyveyi yiyebiliyorlar. Ancak bir ağaçtaki meyveyi kesinlikle yememeleri gerektiğini emrediyor. Tanrı Ülgen’in, Erlik adında daha önce yardım ettiği fakat kötülüğü yüzünden yanından kovduğu bir insan üstü yaratık var. Tanrı Ülgen’den intikam almak ve onun yarattığı insanları yoldan çıkarmak için adaya gidiyor ve onlardan yasak meyveyi yemelerini istiyor. Adada bulunan Doğanay ismindeki insan, kesinlikle yemeyeceğini, tanrının onu yasak ettiğini söylüyor. Ancak Doğanay’ın eşi Ece, Erlik denen yaratığın oyununa gelerek yasak meyveyi yiyor. Tanrı Ülgen bunları cezalandırıyor. Bu destanı okuduğum zaman bana İslâm’daki insanın yaratılışını, Hz. Adem ile Havva’nın şeytanla aralarında geçen olayları anımsattı. Aradaki benzerlik konusunda düşünceleriniz nedir? Bu destanın İslâm dininden önce olmasının bir özelliği var mı? Türklere peygamber gönderilmiş midir? (Onur Tensu)

CEVAP: Yaratılış öyküsü, Kur’ân’ın orijinal anlatımı değildir. Bu öykü Tevrat’ta daha ayrıntıyla yer alır. Belki ondan önce de vardı. Muhakkak ki aslı, ilahi olan dinlerden çeşitli inanışlara, efsaneleşerek geçmiştir. Bunların ayrıntısı bizi ilgilendirmez. Kur’ân’da anlatılana inanınırız ama bunun da yoruma ihtiyacı vardır. Anlatılan öykünün temel mesajı şudur: “İlk aşamasında insan henüz cinsel üreme yolunu bilmiyordu. Nefis onu kadınla birleşmeye yönlendirdi. Çünkü insan, bulunduğu bahçede sonsuzluk arıyordu. Kendisinin ölümlü olduğunun farkına vardı. Fizik bedeniyle sürekli yaşamasının mümkün olmadığını anlayınca çocukları aracılığıyla adının sürmesini istedi.

Kadın da onu kendisine çekti. Böylece cinsel birleşmeyle üreme oldu. Bulundukları yer artık çocuklarıyla birlikte yaşamalarına yeterli olmadı. Yaşamaları için üretmeleri gerekiyordu. Oysa dağ başındaki ormanda üretim yapılamıyordu. Bunun için yüce Allah onların gönüllerine, düzlüğe inip yaşamlarını sürdürmeleri düşüncesini doğurdu. Daha önce ormanlık bölgedeyken yukarıdan aşağı düzlüğe inip arttılar, tarımsal yaşama geçtiler. Tabii bu gelişim bir anda olmadı, binlerce yıl sürdü.” DEVAM EDECEK


__________________
O halde yüzünü, Allah'ı bir tanıyarak dine, Allah'ın insanları üzerine yaratmış olduğu fıtratına doğrult. Allah'ın yaratışında değişiklik bulunmaz. Dosdoğru din budur. Fakat insanların çoğu bilmezler.
Yukarı dön Göster asım's Profil Diğer Mesajlarını Ara: asım
 
muhliskul
Ayrıldı
Ayrıldı
Simge

Katılma Tarihi: 26 nisan 2007
Yer: Australia
Gönderilenler: 854
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı muhliskul

Merhaba Cin 13, hassasiyetinize katiliyorum. Sizin bu konuya yonelik bilginizin oldugu hususunda hic bir suphem yok, yanlis bir anlama olduysa duzeltmek isterim.

Benim kisa bir serh dusmemin sebebi, Meryem olayinin meshur versiyonuna Kuran'da  referans veriliyor olmasindan yola cikilarak bir inanc tabusunun cikarilamayacagidir. 

Bu durumu gunumuzde yapilan biyolojik labaratuvar deneylerinin sonuclarina benzer olarak gorup, meryemin bu sekilde hamile kalmis olabilecegini soylememizin temel espiriye golge dusurecegine inaniyorum. 

Meryem ve Isa kissalarindaki bakire, Allah'in oglu gibi tanimlamalarin,yanlis  degerlendirilmesinin Isa'nin yasadigi donem icin bunlarin ifade ettigi anlamlara ulasmamiza engel olacagindan  oturu, bu hususa ozel dikkat cekmek istedim.

Bakire  ve Allah'in ogullari kelimeleri  yahudi kulturundeki anlamlarindan  uzaklastirilarak bildigimiz anlamlara kavusturulmuslardir. Yahudi kulturunde Allah'in kullari anlamindaki bu ifade yunan-roma ( Greco-Roman ) kulturune aktarilirken islenen kasitli veya yanlis aktarim,   yahudi merkezden cok   centile(Gentile) kesimde populer olan hristiyanlikta cok farkli bir inancin olusmasina sebeb vermistir. Boyle bir inanc ortaminda bakire kelimesi de  kacinilmaz olarak yeni bir anlama kavusmaktadir.  Tamamiyle sosyolojik bir olusum olarak karsimiza cikan bu olayi biyolojik izahlarla aciklamamiz pek mumkun gorunmemektedir. 

Kuran kissa olarak anlattiklarini muhataplarinin bildiklerinden derlemistir. Bu bilgileri sirke karsi olarak verdigi mesajlarina malzeme olarak kullanmis ve resulunu verdigi mucadelede bunlarla guclendirmistir. Bazen butun bilinenler ayni birakilmis fakat anahtar kisimlarin  icerigi  degistirilerek  yeni bir anlayisin olusmasi saglanmistir.

 

Allah'a emanet

Yukarı dön Göster muhliskul's Profil Diğer Mesajlarını Ara: muhliskul
 
ibrahimim
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 17 ekim 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 506
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ibrahimim


Selamlar...

Kur'an kıssalar üzerinden mesaj vermiştir, asıl amacı budur zaten… Peki, bu amacı güderken o toplum tarafından bilinen doğru-yanlış (hikaye, mit…, efsane, masal, kıssa vb.) ayrımı yapmadan ne varsa  olduğu gibimi aktarmış!? Yoksa asıl amacı kıssalar üzerinden hisse vermek ve aynı zamanda muhatapları tarafından rölatif anlaşılmaya müsait bir dil mi kullanmıştır.

Kanaatimce kıssalarda anlatılanın, bakanın fotoğrafı nasıl okuduğuyla, meseleye hangi pencereden baktığıyla da bir ilişkisi var. O zaman şu soru sorulabilir, her bakma her okuma farklı olacak, o zaman kıssada anlatılan hangisi?. Hepsi desem, yada hiç biri, bütün bir meseleyi çözmeyle alakalı derim… Şöyle bir örnek verebiliriz.

 

Allah odur ki gökleri, görebileceğiniz bir direk olmadan yükseltti, sonra Arş üzerine istiva etti (mülkünün tahtına oturdu), güneşi ve ay'ı iradesine boyun eğdirdi. Her biri, belli bir süre için akıp gitmektedir. (Yaratma) işi(ni) düzenler, ayetleri açıklar ki, Rabbinizle karşılaşacağınıza kesin olarak inanasınız. (RA'D/2)

 

Bu direğin ne olduğu dün farklıydı bugün farklı, güneşin ve ayın akıp gitmesi dün farklı, bugün farklı…

Burada öyle bir dil kullanılmış ki her dönem farklı anlaşılıyor, peki bu anlatılanlar/anlaşılanlar yanlış mı!? Elbette ki değil. Anlatılan doğru anlaşılan (farklı farklı olsa da) doğru…

 

Vahye ilk şahit olan insanlar güneşin-ayın akıp gitmesini doğudan doğup batıdan batan, yakın tarihte ise güneş sabit sadece dünya etrafında dönen, çağımızda ise galaksiler güneş sistemleri hepsi hareket halinde akıp gitmekte… İşte bunların hepsi kendi döneminde doğru ve ayetin anlattığı da bunların anladığıdır.

 

Davut ile Süleyman’ı da (an); hani onlar, toplumun davarının yayıldığı bir ekin hakkında hükmediyorlardı, biz de onların hükümlerine tanık idik. O hükmü Süleyman’a bellettik. Onların hepsine de hükümdarlık ve bilgi verdik. Davut'a dağları ve kuşları boyun eğdirdik, onunla beraber tespih ediyorlardı. Biz (bunları) yaparız. (ENBİYÂ/78,79)

 

Bu kıssada anlatılan iki hâkimin ayrı görüş sergilediği, birinin daha isabet ettiği şeklindedir.

 

(Çocuk) Onun yanında koşma çağına erişince (İbrahim ona): "Yavrum, dedi, ben uykuda görüyorum ki ben seni kesiyorum; (düşün) bak, ne dersin?" (Çocuk): "Babacığım, sana emredileni yap, inşallah beni sabredenlerden bulacaksın." dedi. İkisi de böylece (Allah’ın emrine) teslim olup (İbrahim, kurban etmek için) çocuğu alnı üzerine yıkınca, Biz ona: "İbrahim!" diye ünledik. "Sen rüyayı doğruladın, işte biz, güzel davrananları böyle mükâfatlandırırız!" Gerçekten bu, apaçık bir sınav idi. (SÂFFÂT/102-106)

 

Burada da İbrahim a.s meseleyi yanlış anlamış bir içtihatta bulunmuştu, olay yanlış olmasına rağmen İbrahim a.s tarafından doğru olarak okunmuştu. Allah’ta, yanlış olan bu İbrahim’in doğrusunu, güzel davranma olarak ele almıştır.

 

Sadece kıssaları değil, her konuda insanların ister toplumsal isterse bireysel olsun, meseleyi ele alışları farklı olduğundan farklı yorumlar ve farklı anlayışlar ortaya çıkacaktır. Bu yüzden her yorumu/anlayışı yerinde kendi şartları içerisinde okuyup değerlendirmek gerekir. Her anlayışın kendi döneminde doğruları ve yanlışları vardır ve bu o dönem has ve geçerlidir. Bir yönüyle de tarihle olan savaşımız bu yüzdendir.

 

Kıssaların asıl amaçladığını yakaladıktan sonra, ister bilimsel bakın, ister sosyal açıdan bakın, nereden bakarsanız bakın zenginlik olacağı kanaatindeyim. Allah basiretli kafaların doğru okuyacağını söylemiş.

 

Allah kıssalarda hem doğruyu söyler, hem de onlar üzerinden mesajını verir.

 

En doğrusunu bilen Allah’tır.

 

Selam ve dua ile.   

 




__________________
Ey inananlar, Allah'tan korkarsanız O size iyi ile kötüyü ayırdedici bir anlayış verir, kötülüklerinizi örter ve sizi bağışlar. Allâh büyük lutuf sâhibidir
Yukarı dön Göster ibrahimim's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ibrahimim
 
efrayim58
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 13 subat 2007
Gönderilenler: 1098
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı efrayim58

     Efrayim

     Sevgili asım

     selamlar....
sayın efrayim...
kanaatimce....
herhangi bir söz söylem öğüt vaaz öneri önerme kanun kural yaklaşım düşünce muhatabını daha dürüst daha erdemli daha cömert daha saygılı merhametli düşünceli efendi yardımsever mert dikkatli şefkatli onurlu sabırlı iyiliksever haddini bilir zalime karşı mazluma yoldaş kötülüğe düşman iyilğin askeri olmasına yaklaştırıyorsa ...
yani kuranın amacına hizmet ediyorsa...
kişiyi allaha daha iyi kul ve tüm yaratıklara  daha yararlı bir duruma doğru gitmesine yardımcı oluyorsa ....
ister tevratta yazsın ister incilde isterse bir kayanın üstünde ....
islamii dir  değerlidir ....
böyle bir amaca yardım etmiyorsa uğraşmaya değmez...
     Demişsiniz.

       Havva'nın kime zararı var?

       Efrayim'in Tevra'tta,Yusuf Peygamberin oğlu diye yazılmış ise,ne var bunda?

       Sela, Kuran-ı Kerim'de geçmez ama Tevrat'ta geçmesinin kime ne zararı var?

       Adem'in iki oğlundan birinin adı Habil, diğerinin adı, Kabil. Kuran-ı Kerim'de, bu isimlerden bahsedilmez ama, Tevrat yazmış biz müslümanlar da kabul etmişiz ne var bunda?

       Amin, Kuran-ı Kerim'de yok ama Tevrat'ta yazması bizim için yeterli değilmi? v.s v.s v.s

       Sevgili asım...

        Hangi gerekçeyle olursa olsun, yukarıdaki terimler, ayetlerde yoksa benim gölümde, hayatımda, dualarımda, anlayışımda da yoktur, olamaz da. Nedeni, ayetim kabul etmemiş, ben niye çeşitli gerekçelerle kabul edeyim?

        Sevgi, ile,

      

     

Yukarı dön Göster efrayim58's Profil Diğer Mesajlarını Ara: efrayim58
 
baybora
Ayrıldı
Ayrıldı
Simge

Katılma Tarihi: 06 eylul 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 547
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı baybora

selam,

Benim nacizane kanaatim; "Kıssa'dan Hisse"dir.

Misal vermem gerekirse;

Süleyman(a.s) güçlü ordusuyla ilerlerken, dişi "karınca": "yavrularım yuvanıza girin, süleymanın ordusu "farkında olmadan" sizi ezmesin" der. Süleyman(a.s) bunu duyar. Süleyman(a.s) Allah(a.c) şükreder."

Şimdi bu kıssada anlatılan "hisse" sülyeman(a.s)'ın hayvanlarla konuşması mı? Yoksa çok güçlü olmasına rağmen, "karıncayı" incitmekten korkan bir ordu mu?

yani Kur'an'ı Kerim maksadını ve muradını nasıl söylüyor?

Yunus(a.s)'ın "balığın karnında" kalması mı? "İçine düştüğü sıkıntı/dert mi?"

İbrahim (a.s)'ın "zürriyetini" tevhide "nezretmesi mi?" veya "oğlunu yatırıp kesmesi mi?" ve bu olay Allah(a.c) tarafından takdir alıyor olması ilginç değil mi?

"Deve yi kesmek mi?" veya "kamu malını yemek mi?"

tekrar etmekte fayda görüyorum:

Kur'an'ı Kerim, "maksadını ve muradını nasıl söylüyor?"

Elbetteki Allah(a.c) her şeye gücü yetendir.

selam ve dua ile,

rıdvan



__________________
Tanrı'ya inanan adam olmak kolay, ve fakat Tanrı'nın inanacağı adam olmak zor!
Yukarı dön Göster baybora's Profil Diğer Mesajlarını Ara: baybora
 
bembeyaz
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 31 temmuz 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 736
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı bembeyaz

muhliskul yazdı:

Evet Kuran Meryem'e bir erkek dokunmamis oldugu halde cocugunun olacagini,onun besikte konusacagini ve daha nice mucizeleri sergileyecegini nakletmistir. Nuh'a, Ibrahim'e Musa'ya v.b yonelik bilinen  mucizelerden bahsetmistir. Benim soyledigim bunlarin kuran'da olmadigi degildir. Kuran'in bu bilinenleri kissa olarak anlatarak baska mesajlar verdigini soyluyorum. Kuran bunlari bilmeyen topluma ,yeni kissalar anlatmiyordu. Bilakis bunlari cok iyi bilenlere bildiklerini tekrar ediyordu. Oyle tekrar ediyordu ki, onlari yoldan cikaran bilgiler panzehir niteligi tasimaktaydi. Iste butun mesele bu inceligi kavramakta.

 Kuran'i keloglan  hikayesi anlatan bir kitap haline getiren zihniyetin rahatsizligini hic yadirgamiyorum. "

demişsiniz...

bu görüşlerinize katılmıyorum...

kuran bütüncül bakmamışsınız...

yukarıda yazdığım ayetleri değerlendirdikten sonra düşüncelerinizi yeniden gözden geçirmenizi tavsiye ederim...

ayrıca kıssaların nasıl anlaşılması gerektiği ile ilgili yanlış bir yoldasınız....

ibrahimim güzel yazmış orayı bir daha okuyunuz..

selam ve dua ile.....

 



__________________
Rabbim! ilmimi ve anlayisimi artir!

www.ahmeteminseyhan.blogcu.com/

selam ve dua ile...
Yukarı dön Göster bembeyaz's Profil Diğer Mesajlarını Ara: bembeyaz Ziyaret bembeyaz's Ana Sayfa
 
baybora
Ayrıldı
Ayrıldı
Simge

Katılma Tarihi: 06 eylul 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 547
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı baybora

selam,

ilgilenen arkadaşlara;

1. "muhammed ahmed halefullah'ın (çev. Şaban karataş), "Kur'an'da anlatım sanatı" Ankara okulu." 

2. "kur'an kıssalarının anlam ve değeri" "ıv. Kur'an haftası kur'an sempozyumu. 17-18 ocak 98" Fecr yayın evi.

eserlerine bir göz atmalarını öneririm.

selam ve dua ile,

rıdvan

 



__________________
Tanrı'ya inanan adam olmak kolay, ve fakat Tanrı'nın inanacağı adam olmak zor!
Yukarı dön Göster baybora's Profil Diğer Mesajlarını Ara: baybora
 
hasanoktem
Admin Group
Admin Group


Katılma Tarihi: 10 eylul 2006
Gönderilenler: 2837
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasanoktem

baybora Yazdı:

selam,

Benim nacizane kanaatim; "Kıssa'dan Hisse"dir.

Misal vermem gerekirse;

Süleyman(a.s) güçlü ordusuyla ilerlerken, dişi "karınca": "yavrularım yuvanıza girin, süleymanın ordusu "farkında olmadan" sizi ezmesin" der. Süleyman(a.s) bunu duyar. Süleyman(a.s) Allah(a.c) şükreder."

Şimdi bu kıssada anlatılan "hisse" sülyeman(a.s)'ın hayvanlarla konuşması mı? Yoksa çok güçlü olmasına rağmen, "karıncayı" incitmekten korkan bir ordu mu?

yani Kur'an'ı Kerim maksadını ve muradını nasıl söylüyor?

Yunus(a.s)'ın "balığın karnında" kalması mı? "İçine düştüğü sıkıntı/dert mi?"

İbrahim (a.s)'ın "zürriyetini" tevhide "nezretmesi mi?" veya "oğlunu yatırıp kesmesi mi?" ve bu olay Allah(a.c) tarafından takdir alıyor olması ilginç değil mi?

"Deve yi kesmek mi?" veya "kamu malını yemek mi?"

tekrar etmekte fayda görüyorum:

Kur'an'ı Kerim, "maksadını ve muradını nasıl söylüyor?"

Elbetteki Allah(a.c) her şeye gücü yetendir.

selam ve dua ile,

rıdvan

 

Allah razı olsun Rıdvan Kardeşim, dediklerinize katılıyorum.

 

'' kıssa'dan hisse '' alınması gereken  ;( gerek kıssa'lardan ve gerek Peygamber davranışlarından...) bizim / bizden sonrakilerin zamanşumül , cihanşumül bir biçimde sürekli ihtiyacımızın olacağı kesinlik taşıyan , alınması elzem , vak'a dan pay; vak'a dan nasib'tir, bütün bunlar...

misalen:

 

Peygamberlerin tüm davalarının aslının ve esasının tevhid-şirk davası üzerine bina edildiğini,

 

- Adem'den tövbe edip arınmayı , hatalardan dönebilme faziletini...

 

- İbrahim'den, tefekkür, taakkul edip, Yüce Ğalık'a yürekten bağlanıp teslim olmayı, munib( asi olmayıp,tek Allah'a yönelen), hâlim, evveh ( çok içli ), ince kişilik örneğini, tevhid uğruna girişilen şanlı ve kutlu mücadeleyi...

 

- Yusuf'dan, Allah'ın yasak çizgilerine , tüm kalbî temayüllerini dizginleme gayretini gösterip ictinab edebilmeyi, harama karşı ihtiraz'da bulunabilmeyi, hainlik etmemeyi, dürüstlük ve vefa'nın önemini...

 

- Eyyüb'den bela, imtihan, hastalık, Peygamberlik görevi karşısında sabbar ve şâkir bir âbd / bir kul olabilmeyi, yılmamayı, pes etmeden yoluna devam etme gayretini , azimetini...

 

- Musa'dan, problem üretme merkezi gibi çalışan toplumunu, büyük bir gayret ve azimetle tevhid'e yönlendirme gayret ve azimetini, bütün dünya bir insan'a , hatta bir bebeğe kötülük etmek isterse bile Yüce Hafiz istemedikçe kimsenin ama hiç kimsenin , o bebeğin bile kılına dahi bir zarar veremeyeceğini, zalimlikte sınır tanımayan Fir'avn'e karşı dik durabilme izzet ve şerefini, yalnız Yüce Allah'a salat etmenin güzel ve hayırlı âkibetini...

 

- Süleyman'dan sahib olunabilecek en büyük dünyevi mülk'ün, ilmin, gücün  bile bir insanı azdırıp kibre, tuğyan'a sürüklememesi gerektiğini, Yalnız ve ancak Rabbine kul olma bilinciyle hareket edip, zaafiyet ve müstağnilik ten ictinab edebilme cehdini, ilahi hükümlere uygun hükmetmeyi...

 

Veddua

Muhabbetle



__________________
Andolsun, size öyle bir kitap indirdik ki sizin bütün şeref ve şanınız ondadır. Hâlâ aklınızı kullanmayacak mısınız? ENBİYA 10
Yukarı dön Göster hasanoktem's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasanoktem
 

<< Önceki Sayfa 14 Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats