HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an Hükümleri ve Kavramları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an Hükümleri ve Kavramları
Konu Konu: KUR’AN’ DA İSMİYLE GEÇEN 19 RESUL Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
mirror
Katilimci Uye
Katilimci Uye


Katılma Tarihi: 13 mart 2007
Gönderilenler: 92
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı mirror

 

Özet Diyalog:

Naci Çelik sordu:Kur"an,bilhassa hayvan isimlerini sıfat anlamları ile kullanmaktadır.Ancak,hiç bir peygamber ismini sıfat anlamıyla asla kullanmaz.Meryem suresinin 7.Ayeti de,aynı format ile,ONUN ISMI YAHYA"DIR diyor.Yahya,yaşayan anlamındadır.şimdi burdaki,yahya kelimesi,Zekeriya,ya müjdelenen gelecek peygambere ait özel bir isim"midir,yoksa,sadece gelecek peygamberin sıfatlarından birimidir?Önce bu soruya bir cevap ver,ondan sonra,tartışalım.

Alperen cevapladı:Yahya bir özel isimdir.Aynı zamanda bu isimdeki şahsın bir niteliğidir.

aHMeD ise bir nevi "adlaşmış sıfat".Haşr Suresinden verdiğim örneklerden de görüleceği üzere isim sıfat anlamında da kullanılmıştır. Yüce Allah'ın sıfatları O'nun güzel isimleri olarak tanıtılmıştır.

Tartışma konusu ayetler:

«Meryem oğlu İsa da: Ey İsrailoğulları, ben size Allah’ın elçisiyim, benden önce gelen Tevrat’ı doğrulayıcı ve benden sonra gelecek, Ahmed isminde bir elçiyi müjdeleyici olarak gönderildim demişti.»Ve iz kale 'iysebnu meryeme ya beniy israiyle inniy resulullahi ileykum musaddikan lima beyne yedeyye minettevrati ve mubeşşiren biresulin ye'tiy min ba'diy ismuhu ahmedu felemma caehum bilbeyyinati kalu haza sihrun mubiynun. (61/6 S. Ateş çevirisi)

«Ey Zekeriyyâ, biz sana bir oğul müjdeleriz, onun ismi Yahya’dır.» (Meryem 19/7)Ya zekeriyya inna nübeşşiruke bi ğulamin ismühu yahya lem nec'al lehu min kablü semiyya

Selam Alperen

Her iki tarz ve ifadede aynı ama sen birine sıfat birine isim dedın ve maalesef  keyfi davrandın.Ayrıca hamd eden bir peygamberin geleceğini haber vermek,vurgulamak bunu sıfat olarak söylemek mantıksız, Kur‘an’da bu tür düşük bir ifadenin yer alması olası değildir..

Gerekçe olarak Allah'ın sıfatları O'nun özel isimleri olarak tanıtılmıştır dedın,peki senın mantığına göre Allah sanki sıfat değil mi?İşimize gelince sıfat,işimize gelince isim bu nasıl oluyor?Ben Rahman denince herhangi bir sıfatı anlamıyorum, peki ya siz?

ALLAH EL İLAH=TEK İLAH :tapılmaya layık tek ortaksız kudret (Nas 3 İnsanların ilahına)

RABB:besleyip terbiye edip eğiten

(İSRÂ suresi 110. ayet) De ki: "İster Allah diye yakarın, ister Rahman diye yakarın. Hangisiyle yakarırsanız yakarın, en güzel isimler/Esmâül Hüsna O'nundur

Yukar ki ayete göre esmaul husna Allahın güzel isimleridir.Sıfat demek için o kelimenın bir ismi tamlaması gerekir.Yani bir kelimeye sıfat demek için delil olarak isim ile tamlama şeklinde  kullanımı olmalıdır.

Özet olarak Ahmed isim değil sıfattır demek için Kuranda bir ismi tamlarken kullanımı olmalıdır.

sıfat Turk Dil kurumu
isim Arapça ¹ifat

SIFAT 2 gr. Bir ismi, nitelik, nicelik, yer, sıra vb.bakımından niteleyen, belirten kelime: "Beyaz (ev), güzel (çocuk), beş (gün), bu (kitap) gibi."

Sevgi ve saygı ile

 

Yukarı dön Göster mirror's Profil Diğer Mesajlarını Ara: mirror
 
mirror
Katilimci Uye
Katilimci Uye


Katılma Tarihi: 13 mart 2007
Gönderilenler: 92
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı mirror

Selam Mircan

Verdiğim İslami sitenin sözlüğünde,Kuran arap toplumuna indiği dönemde,İlyas isminin anlamı yağmurlarla hukmeden peygamber olarak geçiyor ve Kurandada bu anlamda kullanımı muhtemel.Tevrat tahrıfte edılmış olsa İlyas bir çok yerde yağmur ile anılıyor.Tufan ise şiddetli yağmur anlamıyla Nuh ile birlikte sözluklere kadar girmiş ve nam yapmıştır.

(ANKEBÛT suresi 14. ayet) Yemin olsun, biz Nûh'u toplumuna göndedik de o onların arasında bin yıldan elli yıl eksik kaldı. Sonunda onları tufan yakaladı. Çünkü zalimlerdi onlar.

(HÛD suresi 44. ayet) Ve denildi: "Ey yer! Suyunu yut ve ey gök, sen de tut." Ve su çekidi. İş bitirilmişti. Gemi, Cûdi üzerine oturdu ve haykırıldı: "O zalimler topluluğu geri gelmez olsun!

tufan

isim (tu:fa:nı) Arapça µ°f¥n

 1 . Nuh Peygamber zamanında yağan ve bütün dünyayı su altında bırakan şiddetli yağmur.

         2 . mecaz Şiddetli yağmur.

Verdiğim sözluk İsrail'in anlamı için ise yetersiz kalıp herhangı bir anlam verememiş bu yuzden Yakubun lakabı diyerek geçiştirmiştir,sözluk herhangi bir anlam veremediği için bunu kayde deger bulmuyorum...

http://www.sevde.de/Isim_Sozlugu/Isim_Sozlugu.htm

Tevrat ve İncilin yada herkesın bişeyler eklediği wıkıpedıanın evet bu Nuh peygamberın lakabıdır,diğer ismidir demesını herhaldekı beklemıyordun dımı?Yağmurlarla anılan bu peygamber Tevratta tahrıf edılerek aslından yani çift ismi Nuh kıssasından koparılmıştır.

Çıft isimlerın konusunun ustunun örtulmesınde en buyuk sebeb 1400 sene boyunca Kuranın yahudılerden gıren hadıslerle anlaşılmaya çalışılmasıdır..Bakış açımızdaki en buyuk fark yahudilerin tum peygamberleri ustun ırk ve dın tıcareti için sahıplenmesınden kaynaklanıyor ve bu yuzdende tarıhı çarpıtmalarından...oysa yeryuzunde her kavme peygamber gönderilmiştir,adıl olan budur.Ayrıca Kurandaki yahudiler kavramı aşırı gıdenler anlamındadır ve kapsamı geniştir.İsrailoğulları İbrahimden sonraki nesillerdir:

(BAKARA suresi 124. ayet) Hani Rabb'i, İbrahim'i bazı kelimelerle imtihana çekmiş, o da onların hakkını vermişti de Rab şöyle demişti: "Seni insanlara önder yapacağım." İbrahim, "soyumdan birilerini de" deyince Allah: "Benim ahdime zalimler eremezler." buyurdu

(MÂİDE suresi 70. ayet) Yemin olsun ki biz, İsrailoğullarının kesin sözlerini almış da onlara resuller göndermiştik. Ne zaman bir resul onlara nefislerinin hoşlanmadığı birşeyi getirdiyse bir kısmını yalanladılar; bir kısmını da öldürüyorlardı

(BAKARA suresi 132. ayet) İbrahim de oğullarına şunu vasiyet etti, Yakub da: "Oğullarım! Allah sizin için bu dini seçmiştir. O halde ancak müslümanlar olarak can verin.

(ÂLİ IMRÂN suresi 68. ayet) Şu bir gerçek ki, insanların İbrahim'e gönülce en yakın olanları, elbette ona uyanlar, bu peygamber, bir de iman sahipleridir. Allah, müminlerin Velî'sidir.

(HAC suresi 78. ayet) Allah uğrunda O'na yaraşır bir gayretle didinin. O sizi seçmiş ve dinde size hiçbir güçlük çıkarmamıştır. Babanız İbrahim'in milletini esas alın. Allah sizi, önceden de şu Kitap'ta da "Müslümanlar/Allah'a teslim olanlar" diye adlandırdı ki, resul sizin üzerinize bir tanık olsun, siz de insanlar üzerine tanıklar olasınız. O halde namazı kılın, zekâtı verin ve Allah'a sarılın. O'dur sizin Mevlâ'nız. Ne güzel Mevlâ'dır O, ne güzel yardımcıdır O!

(ÂLİ IMRÂN suresi 84. ayet) De ki: "Allah'a, bize indirilene, İbrahim'e, İsmail'e, İshak'a, Yakub'a, torunlarına indirilmiş olana, Mûsa'ya, İsa'ya ve diğer nebilere Rablerinden verilmiş bulunana inandık. Onlardan hiçbirini ötekinden ayırmayız. Biz O'na teslim olanlarız

(MERYEM suresi 58. ayet) İşte bunlar, Allah'ın kendilerine nimet lütfettiği peygamberlerdendir: Âdem'in soyundan, Nûh'la birlikte taşıdıklarımızdan, İbrahim ve İsrail'in soyundan, kılavuzluk edip seçtiğimiz kimselerden. Kendilerine Rahman'ın ayetleri okunduğunda, ağlayarak secdelere kapanırlardı.

http://www.yeniyorumlar.org/turkce/4.sayi/Hz.Ibrahim.htm

Yukarı dön Göster mirror's Profil Diğer Mesajlarını Ara: mirror
 
Alperen
Admin Group
Admin Group
Simge

Katılma Tarihi: 09 nisan 2005
Gönderilenler: 2974
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Alperen

mirror Yazdı:

Verdiğim İslami sitenin sözlüğünde, Kuran arap toplumuna indiği dönemde, İlyas isminin anlamı yağmurlarla hukmeden peygamber olarak geçiyor ve Kurandada bu anlamda kullanımı muhtemel.Tevrat tahrıfte edılmış olsa İlyas bir çok yerde yağmur ile anılıyor.Tufan ise şiddetli yağmur anlamıyla Nuh ile birlikte sözluklere kadar girmiş ve nam yapmıştır.

Selam Mirror

İşte bu bir hastalık. Bunu sana yüklenmek için söylemiyorum. Sadece rahatsızlandığını ve kendine dışarıdan baktığında bunu görebileceğini ifade ediyorum. Bir tarikatçıdan farklı davranmıyorsun maalesef.

Naci’nin söylediklerini %100 doğru kabul ediyorsun ve ne söylense ne gösterilse elinin tersiyle itiyorsun. Israrla yine, yine ve yine aynı yerde dönüp duruyorsun. Çünkü sence Naci’nin teorisi mutlak hakikat.

İlyas isminin “yağmurlara hükmeden peygamber” olmadığını bunun İsrailiyat kaynaklı bir bilgi olduğunu defalarca yazdım, gösterdim. Tevrat kaynaklı bir hikayeye binaen edilmiş yapılmış bir açıklama. İsmin anlamı da değil.

Bu iddia Kur’andaki İlyas portresine uymuyor, söyledim. İlyas Peygamberle ilgili ayetlere bak, alakası yok.

İlyas kelimesinin anlamı asıl bakılması gereken yerlerde, adamların kendi sözlüklerinde bile bu anlama gelmiyor. Hakkındaki hikayelere değil kelimenin kökenine bakılmalı. İlyas/Elijas/Eliyáhu or Eliyáh iki farklı ismin birleşmesinden oluşan bir isim. Elohim ve YAHoWa.

EL bir takı, Tanrı anlamına geliyor. Melek isimlerinde de geçiyor mesela. Mikael, Gabriel, Rafael, Uriel, Jehudiel, Barachiel. Arapçada bu EL takısı İL’e dönüşmüş durumda. Cebrail, Mikail, İsrafil, Azrail. Bu yüzden Arapçada ELyas yerine İlyas. Yahowa ise Tanrı demek. Yáhu/Yáh bunun kısaltılmışı. Arapça Ya Huve. En kısası ise Hu.

İbranice’nin kendi şiveleri içinde söylenişler zamanla değişmiş. Eliyah, Eliyahu, Elijah. Grekçe (Late Latin, from Greek Elias, from Hebrew ElIyAh) Elias. Arapça ise İlyas.

Bu meselenin bir yanı. Aslında Tevrattaki hikaye doğru kabul edilse ve İlyas “yağmurlara hükmeden” anlamında alınsa bile Naci’nin teorisi aklanmıyor. Çünkü deniliyor ki Nuh da yağmurlarla anılan bir peygamber. İyi de İlyas yağmurlara hükmediyor, Nuh ise yağmurlarla boğuşuyor ve gemiyle ancak hayatta kalıyor. Benzerlik süper(!) değil mi?

Teori neresinden bakarsanız bakın dökülüyor.

mirror Yazdı:

Özet olarak Ahmed isim değil sıfattır demek için Kuranda bir ismi tamlarken kullanımı olmalıdır.

Mirror söylediklerimi çarpıtarak bana silah olarak kullanma lütfen. Ahmet bir isim tabiki, onlarca Ahmet adında arkadaşım ve akrabam var. Son peygamberimiz Ahmet adıyla da anılıyor tabiki. Bunun aksini söylenmiyorum. Ahmed ve Muhammed aynı kök ailesinden akraba iki kelime. Ahmed özel ismi Muhammed olan Peygamberimizin İncil’deki adının yani adlaşmış sıfatının (Periclytos/Paraklit) karşılığı.

Naci’nin çift isim olarak verdiği diğer HİÇBİR isimde böyle bir akrabalık YOK. Demek istediğim şu: Ahmed-Muhammed ile diğerleri o listede bir arada bulunamaz. Nuh-İlyas mesela. Kur bakalım alakayı etimolojik açıdan. Tevrattan hikaye bulup Kur’ana yamamaktan ve ters mantıkla çıkarım yapmaktan bahsetmiyorum.

mirror Yazdı:

Yukar ki ayete göre esmaul husna Allahın güzel isimleridir.Sıfat demek için o kelimenın bir ismi tamlaması gerekir.Yani bir kelimeye sıfat demek için delil olarak isim ile tamlama şeklinde kullanımı olmalıdır.

Sıfat’ın işlevinin ne olduğunu bilmiyor değilim.

Esmaül Hüsna ayrıdır, Rabbimizin özel ismi ayrıdır. İlki adlaşmış sıfat(niteleme sıfatları), ikincisi özel isim.

Adlaşmış Sıfat: Bazen kişinin tam olarak bilinmediği ya da niteliğinin vurgulanmak istendiği durumlarda isim söylenmeyip sıfat, ismin yerine geçirilebilir. Bu tür sözcüklere adlaşmış sıfat denir. Adlaşmış sıfatlar niteleme sıfatlarıyla yapılır.

Korkak insanların kendine güveni yoktur.”
cümlesinde niteleme sıfatı olan “Korkak” sözcüğü,
Korkakların kendine güveni yoktur.”
cümlesinde “insanlar” isminin düşmesiyle adlaşmış sıfat olmuştur.

Rahman Allah yücedir. / Rahman yücedir.
Rahim Allah yücedir. / Rahim Yücedir.



__________________
Yunus 105. Şu da emredildi: "Yüzünü dine bir hanîf olarak çevir. Sakın müşriklerden olma!"
Yukarı dön Göster Alperen's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Alperen
 
Alperen
Admin Group
Admin Group
Simge

Katılma Tarihi: 09 nisan 2005
Gönderilenler: 2974
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Alperen

Dışarıdan bakanlara bu tartışmanın tuhaf ve hatta gereksiz göründüğünü düşünüyorum.

Nuh Peygamber ile İlyas Peygamber sanki aynı çağın insanı. Adamlar tutuyor ikisini aynı kişi ilan ediyor. Hem de alakasız ve ters irtibatlarla.

Kur’anda bu iki isim aynı zaman kuşağında anılmıyor. Nuh’un adı Ademin peşisıra geliyor. İlyas’ın adı ise Zekeriya, Yahya ve İsa ile bir arada anılıyor.

Arada binlerce yıl var. Ama ikisi aynı kişi.

Ne adına üretiliyor ve savulunuyor bu safsata? Naci’nin “hiç kimsenin bilmediği bir şeyi biliyorum, keşfettim” kaprisi adına.

İyi de Mirror neden mürit tadında yer alıyor bu işin içinde?



__________________
Yunus 105. Şu da emredildi: "Yüzünü dine bir hanîf olarak çevir. Sakın müşriklerden olma!"
Yukarı dön Göster Alperen's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Alperen
 
elmuh
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 07 eylul 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 435
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı elmuh

Selam Alperen,

Bu teorilerin detayına inip tartışmanın ne faydası olduğunu anlamış değilim. Daha girişi yanlış. Üzerine oturduğu mantık yanlış. Varsayalım ki İlyas ve Nuh aynı anlamı ifade etmiş olsun. Bu benzerlik, bu ikisinin aynı kişiler olduğunu ispatlar mı ? Varsayalım benzer birtakım olaylarla birlikte anılmış olsun, bu durum onların aynı kişiler olduğunu ispatlar mı ? Kuran'da bu kişilerin iki ayrı ismi olduğu açık açık söylenmiş mi ? Kuran'ı Sudoku'ya döndürdüler.

Çok açık, güçlü ipuçları bulunsa bile, bu ancak bilimsel şüpheye esas olur. Bu durumda bile ispat olarak tanımlamanın yakınından bile geçmez. Bir kuramın ispatlanabilmesi için kuramın, kendisine, kendi şartlarına göre uygulanabilir her türlü testi geçebilecek, şüpheye imkan vermeyecek bir yapıda olması gerekir. Burada daha kuramın oluşturulma biçimi hatalı...

Bu çürük temel üzerine bina inşa edilip, binadaki dairelerin ne kadar özel, güzel olduğu anlatılıyor.

Dikkati kuramın çürük temelinden detaylardaki tartışmalara çekip, bulanık suda, ne tür bir balık avlamak istiyorlar ise, balık avlamaya çalışıyorlar. Olur ya hani belki birilerinin kafalarını bulandırıp, yandaş kazanırız diye uğraşıyorlar.

Sonuçta bütün isimleri tek tek ele alıp, üzerlerine senaryo yazıp, doğru mu diye tartışılmasını daha temelden anlamsız buluyorum.

Selam ile.

 



__________________
O, odur ki, sizi karanlıklardan aydınlığa çıkarsın diye kulu üzerine, gerçeği apaçık gösteren ayetler indiriyor. Allah size karşı gerçekten çok şefkatli, çok merhametlidir.
Yukarı dön Göster elmuh's Profil Diğer Mesajlarını Ara: elmuh
 
mirror
Katilimci Uye
Katilimci Uye


Katılma Tarihi: 13 mart 2007
Gönderilenler: 92
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı mirror

Alperen yazdı:

İşte bu bir hastalık. Bunu sana yüklenmek için söylemiyorum. Sadece rahatsızlandığını ve kendine dışarıdan baktığında bunu görebileceğini ifade ediyorum. Bir tarikatçıdan farklı davranmıyorsun maalesef.

Bu sıtenın admini ve sorumlusu  olarak sahsa,nicke yönelmeden sağlıklı muzakere etmeyi ve forum ılkelerını uymayı önce kendin yerıne getırmelısın.Eger yazdığın delıller guçlu ise zaten okuyucuların gözunde haklısındır,sinirli,nicke yönelen yazılar ancak haksız tarafın uslubudur...Yazacak hiç bir şeyi olmayan,delılı olmayan kımseler bu tur polemıklere gırerler ve daha ılk iletide sorgulamadan safsatacı hakaretiyle giriş yapan Elmuha dedığım gıbı bu tur seylere cevap vermıycem,sen ve Elmuh bana murıt dıyorsun bende ıade edıyorum,bunlar çocukça ve vakıt kaybı,eğer ki burası bir cemaat değilse ki olmadığına inanıyorum, lutfen karşı görüşlere tahammullu olalım,bu kısa açıklamadan sonra konuya dönuyorum:

Nuh Peygamber ile İlyas Peygamber sanki aynı çağın insanı. Adamlar tutuyor ikisini aynı kişi ilan ediyor. Hem de alakasız ve ters irtibatlarla.

Peki sen farklı çağlarda yaşadıklarına nasıl kanaat getırdın,hadıslerle mı,rivayetlerle mı?Buna şahıtmıydın?

Yahudıler tum peygamberleri sahıplenmış ve tarıhı çarpıtmıştır,tek Kuran demiş olsan bıle Ebu Hureyre gıbı yahudi devşirmelerının yahudı soyunu yuceltmek adına soktuğu rivayetlerle Kurana baktığında, batıl gelenek senın bu yargılarında rol oynuyor.

Ey İsrailoğulları,size verdiğim nimeti ve sizi alamlere üstün kıldığımı hatırlayın.2/47

Eğer zavallı ve beyinsiz din adamları gibi,ayetin dikkat çektiği İsrailoğullarının yahudiler olduğunu düşünür veya kabul edersek,yahudi ırkının,ki yahudiler bir ırk değildir,bu durumda yahudi dininin,yahudilerin iddia ettiği gibi üstün ve seçkin bir din olduğunu,hemen kabul etmemiz gerekir.Yahudilk Kuranda aşırıya gidenler demektir.

Kur’anda bu iki isim aynı zaman kuşağında anılmıyor. Nuh’un adı Ademin peşisıra geliyor. İlyas’ın adı ise Zekeriya, Yahya ve İsa ile bir arada anılıyor.

Arada binlerce yıl var. Ama ikisi aynı kişi.

Ne adına üretiliyor ve savulunuyor bu safsata? Naci’nin “hiç kimsenin bilmediği bir şeyi biliyorum, keşfettim” kaprisi adına.

Şunu sende çok iyi biliyorsun ki Kuranda peygamber isimleri karışıkta anılır ve bu konuda çok daha fazla örnek var,öyleyse safsata olan senın bu iddan:

(NİSA suresi 163. ayet) Biz, tıpkı Nûh'a ve ondan sonraki peygamberlere vahyettiğimiz gibi sana da vahyettik. Biz İbrahim'e, İsmail'e, İshak'a, Yakub'a, torunlarına, İsa'ya, Eyyûb'e, Yûnus'a, Hârun'a, Süleyman'a da vahyettik. Dâvud'a da Zebur'u verdik

Senın mantığına göre ,Yunus,Harun,Suleyman İsadan sonra mı ??

 

Yukarı dön Göster mirror's Profil Diğer Mesajlarını Ara: mirror
 
mirror
Katilimci Uye
Katilimci Uye


Katılma Tarihi: 13 mart 2007
Gönderilenler: 92
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı mirror

Mırror yazdı:

Özet Diyalog:

Naci Çelik sordu:Kur"an,bilhassa hayvan isimlerini sıfat anlamları ile kullanmaktadır.Ancak,hiç bir peygamber ismini sıfat anlamıyla asla kullanmaz.Meryem suresinin 7.Ayeti de,aynı format ile,ONUN ISMI YAHYA"DIR diyor.Yahya,yaşayan anlamındadır.şimdi burdaki,yahya kelimesi,Zekeriya,ya müjdelenen gelecek peygambere ait özel bir isim"midir,yoksa,sadece gelecek peygamberin sıfatlarından birimidir?Önce bu soruya bir cevap ver,ondan sonra,tartışalım.

Alperen cevapladı:Yahya bir özel isimdir.Aynı zamanda bu isimdeki şahsın bir niteliğidir.

aHMeD ise bir nevi "adlaşmış sıfat".Haşr Suresinden verdiğim örneklerden de görüleceği üzere isim sıfat anlamında da kullanılmıştır. Yüce Allah'ın sıfatları O'nun güzel isimleri olarak tanıtılmıştır.

Tartışma konusu ayetler:

«Meryem oğlu İsa da: Ey İsrailoğulları, ben size Allah’ın elçisiyim, benden önce gelen Tevrat’ı doğrulayıcı ve benden sonra gelecek, Ahmed isminde bir elçiyi müjdeleyici olarak gönderildim demişti.»Ve iz kale 'iysebnu meryeme ya beniy israiyle inniy resulullahi ileykum musaddikan lima beyne yedeyye minettevrati ve mubeşşiren biresulin ye'tiy min ba'diy ismuhu ahmedu felemma caehum bilbeyyinati kalu haza sihrun mubiynun. (61/6 S. Ateş çevirisi)

«Ey Zekeriyyâ, biz sana bir oğul müjdeleriz, onun ismi Yahya’dır.» (Meryem 19/7)Ya zekeriyya inna nübeşşiruke bi ğulamin ismühu yahya lem nec'al lehu min kablü semiyya

Selam Alperen

Her iki tarz ve ifadede aynı ama sen birine sıfat birine isim dedın ve maalesef  keyfi davrandın.Ayrıca hamd eden bir peygamberin geleceğini haber vermek,vurgulamak bunu sıfat olarak söylemek mantıksız, Kur‘an’da bu tür düşük bir ifadenin yer alması olası değildir..

Gerekçe olarak Allah'ın sıfatları O'nun özel isimleri olarak tanıtılmıştır dedın,peki senın mantığına göre Allah sanki sıfat değil mi?İşimize gelince sıfat,işimize gelince isim bu nasıl oluyor?Ben Rahman denince herhangi bir sıfatı anlamıyorum, peki ya siz?

ALLAH EL İLAH=TEK İLAH :tapılmaya layık tek ortaksız kudret (Nas 3 İnsanların ilahına)

RABB:besleyip terbiye edip eğiten

(İSRÂ suresi 110. ayet) De ki: "İster Allah diye yakarın, ister Rahman diye yakarın. Hangisiyle yakarırsanız yakarın, en güzel isimler/Esmâül Hüsna O'nundur

Yukar ki ayete göre esmaul husna Allahın güzel isimleridir.Sıfat demek için o kelimenın bir ismi tamlaması gerekir.Yani bir kelimeye sıfat demek için delil olarak isim ile tamlama şeklinde  kullanımı olmalıdır.

Özet olarak Ahmed isim değil sıfattır demek için Kuranda bir ismi tamlarken kullanımı olmalıdır.

sıfat Turk Dil kurumu
isim Arapça ¹ifat

SIFAT 2 gr. Bir ismi, nitelik, nicelik, yer, sıra vb.bakımından niteleyen, belirten kelime: "Beyaz (ev), güzel (çocuk), beş (gün), bu (kitap) gibi."

ALPEREN YAZDI:

Ahmet bir isim tabiki, onlarca Ahmet adında arkadaşım ve akrabam var. Son peygamberimiz Ahmet adıyla da anılıyor tabiki

Selam Alperen

Bir yandan diyorsun ki bu İncilde sıfattı sonra Kuranda yer aldı adlaşmış sıfat oldu,toplumda Ahmed isim olarak kullanılsada Muhammedin isimlerinden biri zannedılsede bu aslında sıfattır,isim değildir.Öteki yandan Muhammed ile Ahmed aynı kapıya çıkan iki kelimedir diyorsun ama Ahmedi sıfat alıp Muhammedi isim alıyorsun??Peki sence Salih diye bir isim ve peygamber var mı?

Ahmed kelimesinin Kuranda sıfat olarak kullanıldığı ve bir ismi tamladığı hiç bir yer yok,dolayısıyla sıfat demek için delılın yok.

Bence çırpınan ve kaçamak cevaplar veren sensın Alperen,diyalog kısır dönguye ve tekrara girdiği için bu Ahmed isminin konusunu daha fazla uzatmayacağım,okuyucular karar verecektir...

Yukarı dön Göster mirror's Profil Diğer Mesajlarını Ara: mirror
 
mirror
Katilimci Uye
Katilimci Uye


Katılma Tarihi: 13 mart 2007
Gönderilenler: 92
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı mirror

Selam Elmuh

Sana ve polemiklerine cevap vermedikçe daha çok uste çıkıyor,tekrar tekrar aynı şeyleri konuyu baltalamak,engellemek,konuya son verdirmek için yolluyorsun,bundan zevk mi alıyorsun?Senden izin belgesi mi alıcaktım,19 resul konusunu sorguya açmadan önce?

Sen konuya vakıf değilsen yada anlamsız buluyorsan benım suçum ne?Sen 19 kodunuda safsata olarak degerlendiriyosun,Edıp Beyden bagımsız 114 dernegıne  zan yapılan forumda ,geri durmamış,bu konudaki en sıvrı,saldırgan çıkışları yıne sen yapmışsın,ilgiliyi konuyu okudum ve sana  yakıştaramadım...

Konuyu en başından tekrar oku,Naci beyin delillerini sitesinden oku,19 kodu hakkında bılgı sahıbı ol,Kuranın ikişerli anlatımı ve uslubunu bil,ondan sonra yorum yap,bunların hıç birini yapmadan ahkam kesmek olmaz.

Allah sözün en güzelini birbirine benzer, iki şerli bir Kitap halinde indirdi... 39/23 S. Ateş

 

Yukarı dön Göster mirror's Profil Diğer Mesajlarını Ara: mirror
 
mirror
Katilimci Uye
Katilimci Uye


Katılma Tarihi: 13 mart 2007
Gönderilenler: 92
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı mirror

Selam Mircan

Ben Yakub hakkındaki göruşlerimi aktarmadan önce sen Yakub hakkındaki bılgılerini,kımın oğlu olduğunu..vs aktarırsan sevıırım..

Sevgilerimle

Yukarı dön Göster mirror's Profil Diğer Mesajlarını Ara: mirror
 
elmuh
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 07 eylul 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 435
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı elmuh

mirror Yazdı:

Selam Elmuh

Sana ve polemiklerine cevap vermedikçe daha çok uste çıkıyor,tekrar tekrar aynı şeyleri konuyu baltalamak,engellemek,konuya son verdirmek için yolluyorsun,bundan zevk mi alıyorsun?Senden izin belgesi mi alıcaktım,19 resul konusunu sorguya açmadan önce?

Sen konuya vakıf değilsen yada anlamsız buluyorsan benım suçum ne?Sen 19 kodunuda safsata olarak degerlendiriyosun,Edıp Beyden bagımsız 114 dernegıne  zan yapılan forumda ,geri durmamış,bu konudaki en sıvrı,saldırgan çıkışları yıne sen yapmışsın,ilgiliyi konuyu okudum ve sana  yakıştaramadım...

Konuyu en başından tekrar oku,Naci beyin delillerini sitesinden oku,19 kodu hakkında bılgı sahıbı ol,Kuranın ikişerli anlatımı ve uslubunu bil,ondan sonra yorum yap,bunların hıç birini yapmadan ahkam kesmek olmaz.

Allah sözün en güzelini birbirine benzer, iki şerli bir Kitap halinde indirdi... 39/23 S. Ateş

Selam mirror,

Önce ne yazdığımı doğru oku, doğru anla. Kurtulmak için çarpıtmalara sığınma.

Sana benden izin almalısın diyen oldu mu ? Nerede dedim göster. Sen konuyu açtın bende cevap verdim, sözkonusu iddiaların temelinde yaklaşım hatası olduğunu iddia ettim.

Bir konuda haklısın, bu iddiaları tartışmaya değer bulmuyorum ve insanların kafasını karıştırmanızı istemiyorum, ama bunu sabote ederek değil, başka bir yöne çekerek değil, doğruyu göstererek, işin mantığındaki çarpıklığı ortaya koyarak yapıyorum. Baltayı savunduğunuz teorinin temeline vuruyorum. Bu sabotaj ise, evet sabote ediyorum. Zevk mi alıyorum ? Evet, insanları uyarmaktan zevk alıyorum. Senin adına ise, bu tür fikirleri savunduğun için, gittiğin yolun farkında olmadığın için, sadece üzüntü duyuyorum. Şöyle geriye çekil ve bir bak, nereden nereye...

Diğer taraftan, 114 derneğine falan saldırdığım yok, konuyu saptırma. Kendine müttefik bulmak için böyle kışkırtmalardan medet umma. Bahsettiğin forumda, kullandığım safsata sözcüğünü de lütfen gösteriver. Çok istiyor isen geç o foruma, konuya onlar cevap vermedi, söylediklerime sen cevap yaz, ama orada neden bahsettiğim hakkında hiçbir fikrin olmadığı belli, önce ne söylediğimi iyi oku, iyi anla.

 



__________________
O, odur ki, sizi karanlıklardan aydınlığa çıkarsın diye kulu üzerine, gerçeği apaçık gösteren ayetler indiriyor. Allah size karşı gerçekten çok şefkatli, çok merhametlidir.
Yukarı dön Göster elmuh's Profil Diğer Mesajlarını Ara: elmuh
 

<< Önceki Sayfa 10 Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats