HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an Hükümleri ve Kavramları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an Hükümleri ve Kavramları
Konu Konu: Arapça RAB Türkçe EFENDİ demek! Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
kurankuran
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 15 temmuz 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 135
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı kurankuran

Arapça RAB kelimesi Türkçe EFENDİ demek biliyor muydunuz!

Dostlarım. Sizler bilmeden de olsa birilerine EFENDİ diyor musunuz. Mesala
Allah'ın son nebisi ve elçisi ve bizimde onunla gönderilene uydugumuz ve ona iman ettiğimiz kişi olan Hz Muhammed'e (s.a.s) PEYGAMBER EFENDİMİZ mi diyorsunuz?
Bilmeden Aslında ona RAB diyor ve ona iftira atıyorsunuz! Halbuki nekadar masumane nekadar yaldızlı bir söz gibi geliyor değil mi insana! Bilmeden ne diyoruz!

Eğer sizde bu hata içerisinde olanlardan iseniz Gerçek ve Tek Efendiniz Olan ALLAH'a yonelip ona halis kullar olmanızı tavsiye ediyoruz.
Çünkü Türkçe deki bu EFENDİ kelimesinin Arapça Karşılığı RAB evet yalnıs duymadınız RAB kelimesidir. RAB kelimesi Kuran'da da EFENDİ anlamında kullanılmaktadır. Ve maalesef eğer birilerine EFENDİ diyorsanız aslında onlara RAB diyorsunuz farkında olmadan.

Falan filan EFENDİMİZ mi diyorsunuz? Aslında falan filan RABBİMİZ diyorsunuz.
Birine HocaEFENDİ mi diyorsunuz? Aslında ona HocaRAB diyorsunuz.
Birine adıfalanca EFENDİ mi diyorsunuz? Aslında ona adıfalanca RAB diyorsunuz.
Peygamber EFENDİMİZ mi diyorsunuz? Aslında Elçi RABBİMİZ diyorsunuz!

Eğer Kuran gelmeden önce yaşıyanlardan olsa idiniz ve siz birilerine EFENDİ diyerek hitap ediyorduysanız ve Kuran'da sizin kıssanız anlatılıyor olsa idi sizin dediğiniz bu söz Falanca Filanca'ya RABBİM diyor diye gececek idi! Bir düşünsenize aslında farkında olmadan bu zamana kadar ne diyormuşsunuz!
Ve unutmayın Kuran'da bu kelime boyle geciyorsa siz HESAP GUNU ALLAH kim EFENDİNİZ dediğinde ne diyeceksiniz dusunun! Efendi kelimesinin aslında RAB kelimesi oldugunuda unutmayın!

Ve maalesef bu bu zamana kadar birilerinin işine gelmedigi için şirin gosterildi ve bilmeden bizi küfre suruklediler!
Şimdi Kuran'ı okuyalım ve görelim Yaptığımız hatayı

İlk olarak Allah'ın dinini Zindan arkadaslarına tebliğ eden Hz Yusuf 'ın onlarla konusmasına bakalım.

  Yusuf 36        
Onunla birlikte zindana iki delikanlı daha girdi. Onlardan biri dedi ki: Ben şarap sıktığımı gördüm. Diğeri de: Ben de başımın üstünde kuşların yemekte olduğu bir ekmek taşıdığımı gördüm. Bunun yorumunu bize haber ver. Çünkü biz seni güzel davrananlardan görüyoruz, dedi.

   Yusuf Suresi   37. ayet 
قَالَ لَا يَأْتِيك 15;مَا طَعَامٌ تُرْزَقَ 75;نِهِ إِلَّا نَبَّأْت 15;كُمَا بِت ;َأْوِيلِ 607;ِ قَبْلَ أَنْ يَأْتِيَ 03;ُمَا ذَلِكُمَ 75; مِمَّا عَلَّمَن 16;ي رَبِّي إِنِّي تَرَكْتُ مِلَّةَ قَوْمٍ لَا يُؤْمِنُ 08;نَ بِاللَّه 16; وَهُمْ بِالْآخِ 85;َةِ هُمْ كَافِرُو 06;َ
    
Dedi ki: Size yedirilecek yemek gelmeden önce onun yorumunu mutlaka size haber vereceğim. Bu, Rabbimin bana öğrettiklerindendir. Şüphesiz ben Allah'a inanmayan bir kavmin dininden uzaklaştım. Onlar ahireti inkar edenlerin kendileridir.

Hz Yusuf  burda Zindan arkadaşlarına RABBİ yani EFENDİSİ olan Allah'a yöneldiğini ve RABBİNİN yani EFENDİSİNİN lutfundan bahsediyor.

  Yusuf 38       
Atalarım İbrahim, İshak ve Ya'kub'un dinine uydum. Allah'a herhangi bir şeyi ortak koşmamız bize yaraşmaz. Bu, Allah'ın bize ve insanlara olan lütfundandır. Fakat insanların çoğu şükretmezler.

Allah'a ortak koşmadıgından ve bunun Allah'ın bir lutfu oldugundan bahsediyor.

  Yusuf Suresi   39. ayet  
Ey zindan arkadaşlarım! Çeşitli tanrılar mı daha iyi, yoksa gücüne karşı durulamaz olan bir tek Allah mı?

  Yusuf 40       
Allah'ı bırakıp da taptıklarınız, sizin ve atalarınızın taktığı birtakım isimlerden başka bir şey değildir. Allah onlar hakkında herhangi bir delil indirmemiştir. Hüküm sadece Allah'a aittir. O size kendisinden başkasına ibadet etmemenizi emretmiştir. İşte dosdoğru din budur. Fakat insanların çoğu bilmezler.

Ve tebliğine devam ediyor.

      Yusuf Suresi   41. ayet  
يَاصَاحِ 76;َيِ السِّجْن 16; أَمَّا أَحَدُكُ 05;َا فَيَسْقِ 10; رَبَّهُ خَمْرًا وَأَمَّا الْآخَرُ فَيُصْلَ 76;ُ فَتَأْكُ 04;ُ الطَّيْر 15; مِنْ رَأْسِهِ قُضِيَ الْأَمْر 15; الَّذِي فِيهِ تَسْتَفْ 78;ِيَانِ  &nb sp;

Ey zindan arkadaşlarım ! Biriniz efendisine şarap içirecek; diğeri ise asılacak ve kuşlar onun başından yiyecekler. Yorumunu sorduğunuz iş kesinleşmiştir.

İşte hz Yusuf  un rüya yorumu. Burda Allah'tan baska RAB yani EFENDİ edinen zindan arkadasına onun kendi RABBİNE yani EFENDİSİNE şarap içireceğini söylüyor.
İşte burda çok açık şekilde RAB kelimesinin EFENDİ olduğunuda açıkça goruyoruz.

  Yusuf Suresi   42. ayet  
وَقَالَ لِلَّذِي ظَنَّ أَنَّهُ نَاجٍ مِنْهُمَ 75; اذْكُرْن 16;ي عِنْدَ رَبِّكَ فَأَنْسَ 75;هُ الشَّيْط 14;انُ ذِكْرَ رَبِّهِ فَلَبِثَ فِي السِّجْن 16; بِضْعَ سِنِينَ

Onlardan, kurtulacağını bildiği kimseye dedi ki: Beni efendinin yanında an. Fakat şeytan ona, efendisine anmayı unutturdu. Dolayısıyla birkaç sene daha zindanda kaldı.

Burdada goruyoruz ki aynı bir onceki ayette oldugu gibi Hz Yusuf'un Allah'tan baska RAB yani EFENDİ edinen arkadaşına  RABBİNİN yani EFENDİNİN yanında beni an diyor. İki kere burda RAB kelimesinin EFENDİ kelimesi oldugunu acıkca goruyoruz


Bir diğer kanıt ayet şudur.

  Yusuf Suresi   50. ayet
وَقَالَ الْمَلِكُ ائْتُونِ 10; بِهِ فَلَمَّا جَاءَهُ الرَّسُولُ قَالَ ارْجِعْ إِلَى رَبِّكَ فَاسْأَل 18;هُ مَا بَالُ النِّسْو 14;ةِ اللَّاتِ 10; قَطَّعْن 14; أَيْدِيَ 07;ُنَّ إِنَّ رَبِّي بِكَيْدِ 07;ِنَّ عَلِيمٌ

Kral dedi ki: "Onu bana getirin!" Elçi, Yusufa geldiği zaman, dedi ki: "Efendine dön de ona: Ellerini kesen o kadınların zoru neydi? diye sor. Şüphesiz benim Rabbim onların hilesini çok iyi bilir."

İşte burdada goruyoruz. Burda açık yeşil ile yazdıgımız hukumdar anlamına gelen Meliku kelimesi.

Mavi ile yazdıgımız ise RESULU kelimesi yani aslında PEYGAMBER diye dediğimiz kelime. Bu ayettende anlıyoruz ki Aslında Bu kelimenin aslı ise YALNIZCA ELÇİ'dir.
Biz türkçede Peygamber kelimesini Allah'ın elçisi olarak kullanıyoruz. Ama Kuran'da boyle bir kelime yoktur. Elçi kelimesi vardır sadece. Arapça Resuldur buda.
Peygamber kelimesi Kuran'da geçmez. Eğer burda biz bu kelimeyi PEYGAMBER ona gelince diye kullanırsak Kralın Hz Yusuf'a bir peygamber gönderdiğini söylemiş oluruz! Bakın nekadar yalnış bir etmiş oluruz ozaman bir dusunsenize. Biliyoruz ki Kuran'da çelişki yoktur. Hali ile burdan RESUL kelimesinin ELÇİ kelimesi oldugunu açıkça goruyoruz. Bu da bir başka uzun konu. Allah dilini eğip bukenleri islah etsin.

Kırmızı ile yazdıgımız kelime ise RAB yani EFENDİ kelimesidir. Hz Yusuf'un Kral tarafından gönderilen Elçiye RABBİNE yani EFENDİNE sor diyişini görüyoruz.
Burdanda Anlıyoruz ki Hz Yusuf'a gonderilen arkadası Kralın elçisi olduguna gore Hz Yusuf'unda ona dön RABBİNE sor dediğine gore arkadaşı Hukumdarı RAB yani EFENDİ edinmiştir.

İkinci Kırmızı kısımda ise Hz Yusuf kendi RABBİNDEN yani EFENDİSİNDEN yani ALLAH'tan bahsediyor.

Burdada açıkça goruyoruz ki RAB kelimesi Kuran'da da EFENDİ anlamına geliyor.

Şimdi sizde umarım Artık birilerine EFENDİ demekten Yani bilmeden onlara RAB demekten vazgecersiniz. Çünkü Bizim RABBİMİZ yani EFENDİMİZ sadece ALLAH'tır.
İlahımız bir tek olan Allah'da RABBİMİZ yani EFENDİMİZ çeşit çeşit mi? Hayır RABBİMİZ yani EFENDİMİZ bir tek ALLAH'tır. Yusuf suresi 39 u hatırlayın.

Ve işte Başta Mealciler olmak uzere bu zamana kadar bunu saklayan Ağzını eğip buken Allah'ın kelimeleri ile oynayan bu utanmazların Ayetleri kendi çıkarları veya korkuları! yuzunden nasıl çarpıttıgının kanıtı. Ve maalesef dinimize bulaşan her köşe bucak yayılan bu EFENDİ GİZLİ ŞİRKİ!
Sizin tek EFENDİNİZ Allah'tır! Eğer müslümansanız birine EFENDİ demekten korkkun!

Şimdi Arapça RAB kelimesinin EFENDİ kelimesi oldugunu oğrendiniz. Kuran'dan ayetlere bakalım şimdi bize Allah'ımız tek ilahımız tek EFENDİMİZ ne emrediyor



  En'am Suresi   1. ayet  
الْحَمْد 15; لِلَّهِ الَّذِي خَلَقَ السَّمَو 14;اتِ وَالْأَر 18;ضَ وَجَعَلَ الظُّلُم 14;اتِ وَالنُّو 85;َ ثُمَّ الَّذِين 14; كَفَرُوا بِرَبِّهِمْ يَعْدِلُ 08;نَ

Hamd, gökleri ve yeri yaratan, karanlıkları ve aydınlığı var eden Allah'a mahsustur. Sonra kafir olanlar Rab'leri ile denk tutuyorlar.

Efendimiz sadece Allah'tır. Onun dısında Efendiler edinen ona denk koşanlar ise kafir.

  Enam 48       
Biz, peygamberleri ancak müjdeleyiciler ve uyarıcılar olarak göndeririz. Kim iman eder ve kendini düzeltirse onlara korku yoktur. Onlar üzüntü de çekmeyecekler.

Bakın Allah'ın elçileri bile sadece ve sadece müjdeleyici ve uyarıcı. Allah onları sadece bunun için gondermiş ve bizim Efendimiz sadece ve sadece Allah.

  Enam 49       
Âyetlerimizi yalanlayanlara gelince, yoldan çıkmalarından dolayı onlar azap çekeceklerdir.

Eğer bu ayeti yalanlarsanız yoldan çıkmış olursunuz ve basınıza ne gelecegi açık.

  Enam 50       
De ki: Ben size, Allah'ın hazineleri benim yanımdadır, demiyorum. Ben gaybı da bilmem. Size, ben bir meleğim de demiyorum. Ben, sadece bana vahyolunana uyarım. De ki: Kör ile gören hiç bir olur mu? Hiç düşünmez misiniz?

Bakın burda Allah elçisine neler dedirtiyor. Sebep nedir? Çünkü iki ayet yukardada gordugumuz gibi Allah'ın elçisi sadece müjdeleyici ve uyarıcıdır. Ne hazineler onun yanındadır ne gaybı bilir nede melek. Sadece o kendisine vahy olana yani Kuran'a uyuyor.
Ve soruyor size kör ile gören bir olur mu hiç dusunmuyor musunuz diye. Görün bu ayeti. Allah'ın elçiside sadece ve sadece kendisine vahy olana uyuyor. Oda bir beşer.

    En'am Suresi   51. ayet  
وَأَنْذِ 85;ْ بِهِ الَّذِين 14; يَخَافُو 06;َ أَنْ يُحْشَرُ 08;ا إِلَى رَبِّهِمْ لَيْسَ لَهُمْ مِنْ دُونِهِ وَلِيٌّ وَلَا شَفِيعٌ لَعَلَّه 15;مْ يَتَّقُو 06;َ
           
Rablerinin huzurunda toplanacaklarından korkanları onunla uyar. Onlar için Rablerinden başka ne bir dost, ne de bir aracı vardır; belki sakınırlar.

           
Rablerinin huzurunda toplanacaklarından korkanları onunla uyar. Onlar için Rablerinden başka ne bir dost, ne de bir aracı vardır; belki sakınırlar.


Burdada sadece bir yerde rab kelimesi geçiyor işte meal olayı! kanıyan yara neyse ...
Efendimizden başka toplamma gununde ne bir dostumuz olacak nede bir aracımız olacak. Çok açık ve net. Allah hem ben efendiyim sadece diyor ve ekliyor benden baska ne bir dost nede bir aracı bulamazsınız diyor.


 Al-i İmran   79           
Hiçbir insanın, Allah'ın kendisine Kitap, hikmet ve peygamberlik vermesinden sonra insanlara: Allah'ı bırakıp bana kul olun! demesi mümkün değildir. Bilakis okutmakta ve öğretmekte olduğunuz Kitap uyarınca Rabbe halis kullar olunuz.

Buda diğer bir  ayet. Bir insana Allah elçilik verdikten sonra insanlara Allah'ı bırakın bana kul olun demesi mumkun değil. KUL yani her dediğimi yapın ben ne dersem odur o olur! demesi mumkun değildir. Siz elçiye değil Efendinize yani RABBİNİZE halis kullar olun sadece. Sizde elçi ile birlikte indirilene uyun sadece yani. Zaten elçide size kendisiyle indirilenin aksine kalkıp birşey ekliyemez çıkaramaz kendi basına kural koyup kendine sizi kul edemez!

Benim yaptıklarımı yaparsanız daha cok sevap kazanırsınız! diyemez. Benim sözlerim Allah'ın sözlerini tamamlar! benim yaptıklarımla din daha guzel diyemez.
Ben böyle yapıyorum hadi sizde beni TAKLİT edin diyemez! Benim her sözüm her uygulamam Allah'dandır diyemez. Sizde Allah'ın resulune bu İFTİRAYI ATAMAZSINIZ Allah hesap sorar.

 
  Enam   76           
Gecenin karanlığı onu kaplayınca bir yıldız gördü, Rabbim budur, dedi. Yıldız batınca, batanları sevmem, dedi.

  Enam   77           
Ay'ı doğarken görünce, Rabbim budur, dedi. O da batınca, Rabbim bana doğru yolu göstermezse elbette yoldan sapan topluluklardan olurum, dedi.

  Enam   78           
Güneşi doğarken görünce de, Rabbim budur, zira bu daha büyük, dedi. O da batınca, dedi ki: Ey kavmim! Ben sizin ortak koştuğunuz şeylerden uzağım.

  Enam 79       
Ben hanif olarak, yüzümü gökleri ve yeri yoktan yaratan Allah'a çevirdim ve ben müşriklerden değilim.

İşte burdada Hz İbrahim'in basından gecenleri goruyoruz. Kendisi sırası ile bir yıldızı ayı ve güneşi Kendi Efendisi zannediyor. Bakın ilah değil Rab yani Efendi.
Ve biri batınca kendi kendine diyor ki Rabbim bana dogruyu gostermezse elbette sapanlardan olurun diyor. Sonuç olarak Efendisinin kendisine yol gosterecegini umud ediyor. Bir Efendisi oldugunu biliyor yani! Ama onun Allah oldugunu henuz bilmiyor.

En sonunda Efendisinin Asla batmayacagını onun ise TEK İLAH olan ALLAH oldugunu anlıyor ve Herşeyi yok ike yaratan bu EFENDİSİ sandıgı şeyleride yaratan goklerin ve yeri yaratan TEK İLAH ALLAH oldugunu anlıyor. Ve diyorki Benim EFENDİM ne ay ne güneş ne yıldız ne yer ne gök sadece ALLAH ve ben ona herhangibi birseyi biraz dahi olsa ortak koşanlardan değilim! Yani mürşiklerden

Burdanda Anlıyoruz ki kavmi Allah'ı biliyor ama Allah'a ortaklar koşuyor. Ayetlerin devamını okumanızı tavsiye ederim.


  Enam 148       
Putperestler diyecekler ki: "Allah dileseydi ne biz ortak koşardık ne de atalarımız. Hiçbir şeyi de haram kılmazdık." Onlardan öncekiler de aynı şekilde yalanladılar ve sonunda azabımızı tattılar. De ki: Yanınızda bize açıklayacağınız bir bilgi var mı? Siz zandan başka bir şeye uymuyorsunuz ve siz sadece yalan söylüyorsunuz.

Burda ki putperestler şirk koşanlar. Diğer meallerede bakmanızı tavsiye ediyorum. Ayrıca burda goruyoruz ki bu kişiler Allah'ı biliyor ve ona iman ediyor. Gucununde farkındalar. Ama anlamadıkları şirklerinin mesuliyeti kendilerine ait.
Bu kişiler ATALARINIDA ortaya atarak ne ATALARIMIZ ne de biz Allah dilese idi ona ortak koşmazdık diyorlar. Bir nevi kendilerinden oncekilerede gonderme yaparak onlardan boyle ogrendiklerini soyluyorlar. Allah diyor ki oncekilerde Atalarını one surdu ve Allah dilese idi ona ortak kosmazdık dediler ve azabımızı taddılar.
Siz sadece ZAN a uyuyor ve yalan konusuyorsunuz. Yanınızda ise açıklayacagınız bir bilgi yok. Sadece rivayetler kulaktan dolma seyler.

  Enam 149       
De ki: Kesin delil, ancak Allah'ındır. Allah dileseydi elbette hepinizi doğru yola iletirdi.

Kesin olan delil ise SADECE Allah'ın yanındadır ve elbette dilese idi hepinizi dogru yola iletirdi.

  Enam   150           
De ki: Allah şunu yasak etti, diye şehadet edecek şahitlerinizi getirin! Eğer onlar şahitlik ederlerse, sen onlarla beraber şahitlik etme; ayetlerimizi yalanlayanların ve ahiret gününe inanmayanların arzularına uyma. Onlar, Rablerine eş tutuyorlar.

Ve de diyor Allah şunu yasak şunu yani aynı zamanda HARAM etti diyecek şahitlerinizi getirin. Eğer onlar şahitlik ederlersede sen sakın onlarla şahitlik etme onların arzularınada uyma diyor.
VE işte can alıcı nokta.

ONLAR RABLERİNE EŞ TUTUYORLAR. Yani onlar EFENDİLERİ tek ALLAH'a eşler koşuyorlar. Yani burdanda anlıyoruz ki eğer sizler birilerine EFENDİ der iseniz Allah'a eş koşmuş olursunuz. Ve onlar Allah'ın size bildirdiği dısında herhangibi birseyi Allah Yasak etti veya Haram Etti der ve buna şahitlik edip yemin ederlerse işte ozaman onlar Allah'a eş koşanlardan olmuş oluyorlar. Çunku onlar kendilerine Başka EFENDİLERİNİ kaynak gostererek şahitlik ediyorlar!

  Nahl   54           
Sonra da sizden o zararı giderdiğinde, içinizden bir zümre, hemen Rablerine ortak koşarlar!

Rum   33           
İnsanların başına bir sıkıntı gelince, Rablerine yönelerek O'na yalvarırlar. Sonra Allah, katından onlara bir rahmet tattırınca, bakarsınız ki onlardan bir gurup yine Rablerine ortak koşuyorlar

Kehf   14           
Onların kalplerini metin kıldık. O yiğitler ayağa kalkarak dediler ki: "Bizim Rabbimiz, göklerin ve yerin Rabbidir. Biz, O'ndan başkasına tanrı demeyiz. Yoksa saçma sapan konuşmuş oluruz.

  Enam   164           
De ki: Allah her şeyin Rabbi iken ben ondan başka Rab mı arayacağım? Herkesin kazanacağı yalnız kendisine aittir. Hiçbir suçlu başkasının suçunu yüklenmez. Sonunda dönüşünüz Rabbinizedir. Ve O, uyuşmazlığa düştüğünüz gerçeği size haber verecektir.

  Araf   172           
Kıyamet gününde, biz bundan habersizdik demeyesiniz diye Rabbin Adem oğullarından, onların bellerinden zürriyetlerini çıkardı, onları kendilerine şahit tuttu ve dedi ki: Ben sizin Rabbiniz değil miyim? Evet şahit olduk, dediler.

Hesap gunu bunu soracak unutmayın

  Yunus   32           
İşte O, sizin gerçek Rabbiniz olan Allah'tır. Artık haktan sonra sapıklıktan başka ne kalır? O halde nasıl döndürülüyorsunuz?

  İsra   2           
Biz, Musa'ya Kitab'ı verdik ve İsrailoğullarına: "Benden başkasını dayanılıp güvenilen bir rab edinmeyin" diyerek bu Kitab'ı bir hidayet rehberi kıldık.

  İsra   46           
Ayrıca, onu anlamamaları için kalplerine bir kapalılık ve kulaklarına bir ağırlık veririz. Sen, Kur'an'da Rabbinin birliğini yadettiğinde onlar, canları sıkılmış bir vaziyette, gerisin geri dönüp giderler.

  Meryem   65     
Göklerin, yerin ve ikisi arasındaki şeylerin Rabbidir. Şu halde O'na kulluk et; O'na kulluk etmek için sabırlı ve metanetli ol. O'nun bir adaşı olduğunu biliyor musun?

  Taha   12           
Muhakkak ki ben, evet ben senin Rabbinim! Hemen pabuçlarını çıkar! Çünkü sen kutsal vadi Tuva'dasın!.

  Fatır   13           
Allah, geceyi gündüzün içine sokar, gündüzü de gecenin içine sokar; güneş ve ayı emri altına almıştır. Her biri belirtilmiş bir süreye kadar akıp gider. İşte Rabbiniz Allah'tır. Mülk O'nundur. O'nu bırakıp da kendilerine taptıklarınız ise, bir çekirdek kabuğuna bile sahip değillerdir.

  Casiye   36           
Hamd, göklerin Rabbi, yerin Rabbi bütün alemlerin Rabbi olan Allah'a mahsustur.


İşte size guzel bir ornek. Okuyun.

  Cin 1       
De ki: Cinlerden bir topluluğun dinleyip de şöyle söyledikleri bana vahyolunmuştur: Gerçekten biz, harikulade güzel bir Kur'an dinledik

  Cin   2           
Doğru yola iletiyor, ona iman ettik. Kimseyi Rabbimize asla ortak koşmayacağız.

  Cin   3           
Hakikat şu ki, Rabbimizin şanı çok yücedir. O, ne eş ne de çocuk edinmiştir.

  Cin 4       
Doğrusu bizim beyinsiz olanımız Allah hakkında pekaşırı yalanlar uyduruyormuş.

  Cin 5       
Halbuki biz, gerek insanlar gerekse cinler Allah hakkında asla yalan söylemezler, sanmıştık.


Ve işte guzel bir örnek daha. Okuyun ve düşünün lütfen

  Cin 18       
Mescidler şüphesiz Allah'ındır. O halde, Allah ile birlikte kimseye yalvarmayın

  Cin 19       
Allah'ın kulu, O'na yalvarmaya kalkınca, neredeyse onun etrafında keçe gibi birbirlerine geçeceklerdi.

  Cin 20       
De ki: Ben ancak Rabbime yalvarırım ve O'na kimseyi ortak koşmam.

  Cin 21       
De ki: Doğrusu ben size ne zarar verme ne de fayda sağlama gücüne sahibim.

  Cin 22       
De ki: Gerçekten Allah'a karşı beni kimse himaye edemez, O'ndan başka sığınacak kimse de bulamam.


Dostlarım kıyamet gunu EFENDİ dediklerinizin yanına gittiğinizde size boyle derse ŞAŞMAYIN.
Buna Allah'ın elçisi Hz Muhammed (s.a.s) de dahil.
Allah size haber veriyor. Dunyada nasıl yasadı ise Allah'ın elçiside elbette ahirettede oyle olacak!
Dunyada bunu Allah dedirtiyse kıyamet gunu elbette aynı şeyi size soyleyecek.

Şimdi siz bunu gore gore hala daha LAF ile RİVAYET ile gelene inanıyor birde Allah dısında Efendiler ediniyor ve Allah'ın indirdiği kesin delil dısında birseye şahitlik ediyorsanız birkez daha dusunun derim.

Şimdi bugun birilerine efendi diyorsanız Allah size sordugunda  BEN DEĞİL MİYİM SİZİN EFENDİNİZ diye ozaman sizde evet sensin bizim EFENDİMİZ dediğinde sorarsa ŞU ŞU SİZİN EFENDİNİZ Mİ DİYE siz ozaman ne diyeceksiniz? Unutmayın Kullandıgınız EFENDİ kelimesinin karşılıpı Kuran'da RAB kelimesidir
Kuran'a bakalım.


Enam 22       
Unutma o günü ki- onları hep birden toplayacağız; sonra da, Allah'a ortak koşanlara: Nerede boş yere davasını güttüğünüz ortaklarınız? diyeceğiz.
   
Enam 23      
Sonra onların mazeretleri, "Rabbimiz Allah hakkı için biz ortak koşanlar olmadık!" demekten başka bir şey olmadı.
   
Enam 24      
Gör ki, kendi aleyhlerine nasıl yalan söylediler ve uydurdukları şeyler kendilerinden nasıl kaybolup gitti!
Yukarı dön Göster kurankuran's Profil Diğer Mesajlarını Ara: kurankuran Ziyaret kurankuran's Ana Sayfa
 
bisaniye
Groupie
Groupie
Simge

Katılma Tarihi: 19 haziran 2007
Yer: Nauru
Gönderilenler: 97
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı bisaniye

Selamun Aleykum

tebrik ederim çok güzel bir tespit ve çalışma olmuş,devamını bekleriz inşallah.

benim de bir konuyu anlamama vesile oldunuz. İnşallah Rabbimiz O lan, Şanı Büyük ve Ortaksız O lan ve Her Şeyi Hakk ı ile bilen Rabbimiz ilmimizi arttırarak yalnız O nu Rab edinmek nasib Olur.İnşallah.

Daha önce  Kuranı Anlamak ve Paylaşmak adlı başlık altında (istifade edebilirsiniz)

Rab ifadesini:

"Rab"=duyurarak seslenen genişleyip/genişletip yayılan/yayan

 

olarak anladığımı beyan etmiştim.Bunun hatalı olduğunu anlamama vesile olduğunuz için Allah Razı Olsun.

 

şimdi anladığım ise;

 

"Rab"=buyurarak seslenen genişleyip/genişletip yayılan/yayan

 

(buyruk sahibi,buyurmaya muktedir olan,buyruğunun gereğini yapmaya muktedir olan,yaptırım gücü olan,gecmişte yaptıklarını yayarak etki sağlamış olan,duyulmuş ve tanınmış olan)

 

Her iş Ancak Yüce Rabbimiz O lan Hz.Allah CC. adına yapılır veya O na döndürülür.

 

Vallahu Semiun Alim

 

 

 

Yukarı dön Göster bisaniye's Profil Diğer Mesajlarını Ara: bisaniye
 
dost1
Admin Group
Admin Group


Katılma Tarihi: 28 haziran 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 538
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı dost1

Selamün Aleyküm! Değerli kurankuran Kardeşim!

 

Allah Razı olsun. Önemli bir konuya dikkatimizi çekiyorsunuz. Rabbim ilminizi artırsın. İnşaAllah.

 

Türkiyede kullanılan “efendi” sözcüğü hiçbir zaman Arapçadaki “Rab” kelimesinin anlamında kullanılmaz.

 

Bir dilde kelimelere yüklenen anlamlar önemlidir. Kelimelerin lügat anlamları ile terimsel anlamları farklıdır .

 

Türkçede Batı Kökenli Kelimeler Sözlüğüne baktığımızda “efendi” sözcüğü ile ilgili verilen bilgiler:

 

efendi
1. Eğitim görmüş kişi için adlardan sonra kullanılan unvan: § “Nuri Efendi’nin muvakkithanesinde ne bu baş sallamaları ne manalı tebessümler ve kahkahalar vardı.” –Ahmet Hamdi Tanpınar, Saatleri Ayarlama Enstitüsü, 30. § “İmdi İstanbul’un karışık zamanında Üsküdar’da Ahmediye semtinde Veysel Efendi namında bir mütemevvil vardı.” –Ahmet Midhat Efendi, Dünyaya İkinci Geliş,  

 

2. Günümüzde bey unvanından farklı olarak özel adlardan sonra kullanılan ikinci derecede bir unvan.

 

3. Buyruğu yürüyen, sözü geçen kimse: § “Ben hayatın efendisiyim. Bulunduğum yerde yeis ve hüzün olmaz.” –Ahmet Hamdi Tanpınar, Huzur, 30. § “Mihverin yeni nizamı eski emperyalizmin efendilerini değiştirmekten başka hiçbir yenilik vaad etmiyor.” –Peyami Safa, 20. Asır Avrupa ve Biz, 134. § “Her fert kendi evinin efendisi, kendi hukukunun sahibidir.” –Ziya Gökalp, Kürt Aşiretleri Hakkında Sosyolojik Tetkikler, 139. § “Atatürk istediği kadar hizmetkârları efendi görmeyi dilemiş olsun…” –Adalet Ağaoğlu, Geçerken, 64.

 

4. Koca: § “Aslında Ali olan adına özellikle karısı Meryem’in sık sık ‘canım efendim’ diye ünleyişleri nedeniyle kendiliğinden bir ‘can’ eki takılmış ve yıllar içinde adı Gazi Alican çavuş olarak yerleşip, öylece kalmıştı.” –Buket Uzuner, Uzun Beyaz Bulut (Gelibolu), 24.

 

5. mec. Görgülü, nazik, kibar.

 

 6. (erkekler için) Seslenme sözü olarak kullanılır.

 

7. Hizmetlilere seslenme sözü.
Rumca : eféndi  

 Türkçede Batı Kökenli Kelimeler Sözlüğü

 

Güncel Türkçe sözlükte baktığımızda

efendi
isim Rumca

1 .     Günümüzde bey unvanından farklı olarak özel adlardan sonra kullanılan ikinci derecede bir unvan:
       “Yeni ev, Rüstem Efendi’ye kiraya verildi.”-
Y. Z. Ortaç.

2 .     Buyruğu yürüyen, sözü geçen kimse:
       “Köylü memleketin efendisidir.”-
Atatürk.

3 .     Koca:
       “Bizim efendi artık geceleri de eve gelmiyor.”-
C. Uçuk.

4 .   ünlem  (efe’ndi) Hizmetlilere seslenilirken kullanılan bir söz.

5 .   ünlem  (efe’ndi) Erkekler için kullanılan bir seslenme sözü:
       “Efendi! Allah’ın emriyle kızını bana ver.”-
S. F. Abasıyanık.

6 .   mecaz  Görgülü, nazik, kibar.

7 .   eskimiş  Eğitim görmüş kişiler için özel adlardan sonra kullanılan unvan.

Atasözü, deyim ve birleşik fiiller

Birleşik Sözler

 

anlamlarında kullanılmış.

Güncel Türkçe sözlükte baktığımızda “rab” kelimesi için verilen bilgiler :

 

Rab -bb'i
özel, isim, din b. (***) Arapça rabb

    Tanrı.

 

Rabbena
ünlem, eskimiş, din b. (***) (rabbena:) Arapça rabben¥

    "Tanrı'mız!" anlamında kullanılan bir söz.

Atasözü, deyim ve birleşik fiiller

rabbani
sıfat, eskimiş, din b. (***) (rabba:ni:) Arapça rabb¥n³

1 .     Allah ile ilgili, Allah'a bağlı, ilahî, Allah'tan gelen.

2 .     Kalbini ve fikrini Allah'a bağlamış ve sadece onunla meşgul olan.

 

anlamlarında kullanılmış.

 

 

Arapça sözlüklere baktığımızda

Rab: Asıl anlamı terbiye etmek yetiştirmek.

Emri, kudreti altında bulunan bir şeyin yegâne sahibi ve yöneticisi olup, her şey üzerinde kendi isteği ve ilmine uygun olarak tasarrufta bulunmak.

Her şeyi düzeltip, sivrilikleri çıkıntılıkları tesviye etmek, yaratılışı tam bir şekilde hâlden hâle geçirerek düzenle, arıtıp saflaştırıp olgunlaştırmak, ıslah etmek, terbiye etmek…

 

Rab kelimesi ism-i fail için istiare edilen bir mastardır.Tek başına sadece Yüce Allah için kullanılır. (Lisânu’l Arab rbb maddesi)

Sebe’15: Lekad kâne liSebein fiy meskenihim ayetün, cennetani an yemiynin ve şimal külu min rizkı Rabbiküm veşküru lehu, beldetün tayyibetün ve Rabbün Ğafur;
Andolsun ki Sebe’  için kendi meskenlerinde bir ayet vardı . Sağdan ve soldan iki cennet. (Kendilerine): “Rabbinizin rızkından yeyin ve O’na şükredin. Tayyib bir belde ve Ğafur bir Rab

 

ÂLİ İmran 80:Ve la ye'mureküm en tettehızül Melaikete ve Nebîyyiyne erbaba eye'muruküm bil küfri ba'de iz entüm müslimun;
Size melaike’yi ve Nebîleri rabler edinmenizi de emretmez. Siz müslimler olduktan sonra, sizi ( küfür ile  emreder mi?

Rab kelimesi başka bir isme izafe edildiğinde hem Yüce Allah için hem de başkası için kullanılır.

Fatiha 2: El hamdü lillahi rabbil alemin

Saffat;126:Allahe Rabbeküm ve Rabbe abaikümül evveliyn;
Sizin de Rabbiniz, ilk babalarınızın/atalarınızın da Rabbi olan Allah’ı?.

 

Ev sahibine rabbüddâr ( evin rabbi),  at sahibine rabbülferas (atın rabbi ) denir.

Yusuf 42:Ve kale lilleziy zanne ennehu nacin minhümezkürniy ınde Rabbik feensahuş şeytanü zikre Rabbihi felebise fiyssicni bid'a siniyn;
 (Yusuf,) bu ikisinden kurtulacağını zannettiği kimseye dedi ki: “Rabbinin indinde beni zikret!”... Şeytan  Ona Rabbinin zikrini unutturdu da nice yıllar zindanda kaldı.

Yusuf 50:Ve kalel melîkü'tuniy bih felemma caehür rasûlü kalercı' ila Rabbike fes'elhü ma balünnisvetilletiy katta'ne eydiyehünne, inne Rabbi bi keydihinne Alîym;
Melik dedi ki: “Onu bana getirin”. Ne zaman ki O’na rasûl geldi, : “Rabbine rücu’ et!. O’na, ‘ellerini kesen kadınların hali ne idi?’ diye sor. Muhakkak ki Rabbim, onların tuzaklarını  Aliym’dir.

Hazreti Ali “Ben bu ümmetin rabbanisiyim( Allah’a tabi olan bir ferdiyim)

Maide;44:”İnna enzelnet Tevrate fiyha hüden ve nur yahkümü bihen Nebîyyunelleziyne eslemu lilleziyne hadu ver Rabbaniyyune vel ‘ahbaru bimestuhfizu min Kitabillahi ve kânu aleyhi şüheda' fela tahşevünnase vahşevni ve la teşteru bi ayatiy semenen kaliyla ve men lem yahküm bi ma enzelAllahu feülaike hümül kafirun;
Tevrat’ı biz inzal ettik . Onda Huda/rehberlik,  ve Nur vardır. Teslim/İslam olmuş Nebîler  Onunla , Rabbaniler/ Rabbini tanımışlar/
kendisini Rabb'e adayanlar ve Ahbar /İlim ve Hikmet sahipleri da Onun üzerine şahidler olarak Kitabullah’dan  korumakla görevli oldukları ile Yahudi olanlara hükmeder. O halde insanlardan korkup ürpermeyin, benden ürperin. Benim ayetlerimi az bir bahaya satmayın. Kim Allah’ın inzal ettiği ile hükmetmez ise, işte onlar kafirlerin ta kendileridir.

 

Maide;63:”Levla yenhahümur rabbaniyyune vel ahbaru an kavlihimül’ isme ve eklihimüs suht* le bi'se ma kânu yasneun;
Rabbaniler/ Rabbini tanımışlar/
kendisini Rabb'e adayanlar ve Ahbar/İlim ve Hikmet sahipleri onları günah söylemekten ve haram yemekten nehyetseler ya. Onların yapıp üretmekte oldukları ne kötüdür.

Âli İmran;69:”Ma kâne li beşerin en yü'tiyehüllahul Kitabe vel Hükme ven Nübüvvete sümme yekule lin nasi kûnu ıbaden liy min dunillahi, ve lâkin kûnu Rabbaniyyine bima küntüm tüallimunel Kitabe ve bima küntüm tedrusun;
Bir beşer için olacak şey değildir;Allah kendisine Kitab, Hüküm ve Nübüvvet versin de sonra o ( insanlara: “Allahı bırakıp bana kullar olun” desin . Fakat: “Öğrettiğiniz Kitab’a ve okuyup ders yaptığınız çalışmalara göre RABBANİLER Rabbini tanımışlar/
kendisini Rabb'e adayanlar olun .”

 

Âli İmran;146:Ve keeyyin min Nebîyyin katele meahu ribbiyyune kesiyr fema vehenu lima esabehüm fiy sebiylillâhi ve ma daufu ve mestekânu* vAllahu yuhıbbus sabiriyn;
Nice Nebîler (vardı ki), kendileri ile beraber bir çok rabbiler /
kendisini Rabb'e adayanlar,  savaştı. Allah yolunda kendilerine isabet edenlerden dolayı gevşemediler, zaaf göstermediler ve boyun eğmediler. Allah sabredenleri sever.

Yusuf;39:”Ya sahıbeyissicni e erbabün müteferrikune hayrun emillahul Vahıdül Kahhar;
 Ey zindan arkadaşlarım.çeşitli/başka başka rab’lar mı daha hayırlı, yoksa Vahid’ül Kahhar olan Allah mı?.

Bu ayette rab kelimesinin çoğulu kullanılmış. Müşriklerin inancına göre çoğul olarak kullanılmış. Allah’a izafe edildiğinde çoğul kullanılmaz.

 

Yine rabbe kelimesinin değişik farklı anlamlar da kullanıldığı yerler de  vardır.

Başkasının velayeti ile ilgili anlaşmaya ribabet, fal oklarının toplandığı şeye rabebetdaha önceki eşten olan çocuğun bakımını üstlenen eşe rabbe ve rabbet bu çocuklara rabib ve rabibe, buluta rabâb, bir şeyin az olduğunu göstermek için  rubbe, ıslah edilen şeyleri belirtmek için rabbeb kelimeleri kullanılır.

( Müfredat ve Lisânü’l Arab. Rbb maddesi)

 Kusursuzluk sadece Allah'a mahsusdur.

 Doğrusunu en iyi bilen Allah'tır.

 Sevgi,saygı ve muhabbetle.

 Allah'a emanet olunuz.

Yukarı dön Göster dost1's Profil Diğer Mesajlarını Ara: dost1
 
adalet
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 02 ekim 2006
Gönderilenler: 1195
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı adalet

 Selam dostlar,
     Efendi kelimesi konusunda her iki kardeşi tebrik etmekle birlikte Kurankuran ile Dost1'in yazısını kıyasladığım zaman ilk yazıyı daha samimi ve içten buldum.Çünkü toplumumuzda özellikle efendi kelimesi Muhammed resül için kullanıldığında onu rabb edinmeye yönelik bir anlam taşıyor ve ilk yazılanı destekliyor.
  Bu durumda özellikle otorite kabul edilen ve yetiştirip terbiye eden anlamında kullanılan  rabb kelimesinin karşılığı olan efendiyi günlük anlamlarının dışında kavramsal olarak kullanmamak en doğrusudur.



__________________
"Bir kavme olan kininiz sizi adaletten ayırmasın.."
Yukarı dön Göster adalet's Profil Diğer Mesajlarını Ara: adalet
 
kurankuran
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 15 temmuz 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 135
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı kurankuran

Hepinizden Allah razı olsun dostlarım. Allah ilminizi artırsın. Tek efendimiz Allah bizi en güzele en dogru iletir işallah.
Yukarı dön Göster kurankuran's Profil Diğer Mesajlarını Ara: kurankuran Ziyaret kurankuran's Ana Sayfa
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Selam,

Adalet'in değerlendirmesine katılmakla birlikte,sonucu daha da genişletip sağlama alacak Kuran'ın şu ayetini yazmayı uygun buluyorum:

"..Melike dedi:"Rabbim, gerçekten ben kendime zulmettim;artık ben Süleyman'la birlikte (Ve eslemtu mea süleyman)Alemlerin rabbi olan Allah'a teslim oldum."27/44

Görüldüğü gibi birinci ağızdan hitabın nasıl olması gerektiği anlatılıyor.Kuran'ı kendisine tek rehber edinmiş hiçbir Mümin Kuran'da ki resulleri küçümsemeyi,onlara saygısızlık etmeyi aklından bile geçirmez.O halde bu hassasiyyetin ardında Muhlis olma yatar,bunu herkesin böyle algılaması gerekır.Kitap'ın bildirdiğine yapılacak her ilave Muhlis olmayı ortadan kaldıracak eylemlerdir.

Şunu da açıkça belirtmek gerekirki Muhammed Resul şu an içimizde değil,bizimle birlikte yaşamıyor.Yaşıyor olsaydı hangimiz"Efendimiz nasılsınız?"diyebilirdi?

Sonuç olarak:

Bugün yaşayan Kuran önderleriyle ilişkimizi Kuran boyutuna taşımanın yollarını bulmalıyız.Çünkü,diğerleri sanal olmanın ötesine geçemez.

Selametle

 

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
tunga
Newbie
Newbie
Simge

Katılma Tarihi: 08 nisan 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 19
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı tunga

hassasiyetinizi anlıyorum.

ama bu biraz da "egemenlik kayıtsız şartsız milletindir" deki gibi olmuş.

 

Yukarı dön Göster tunga's Profil Diğer Mesajlarını Ara: tunga
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

 

"Kötü örnek emsal teşkil etmez."

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
kurankuran
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 15 temmuz 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 135
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı kurankuran

Yusuf 42:Ve kale lilleziy zanne ennehu nacin minhümezkürniy ınde Rabbik feensahuş şeytanü zikre Rabbihi felebise fiyssicni bid'a siniyn;
 (Yusuf,) bu ikisinden kurtulacağını zannettiği kimseye dedi ki: �Rabbinin indinde beni zikret!�... Şeytan  Ona Rabbinin zikrini unutturdu da nice yıllar zindanda kaldı.

dost1 dostum yazınızı incelerken burada takıldım. Biraz konu dısı olacak ama yardımcı olursanız sevinirim.Eğer bu çeviri doğru ise ; ki çok mantıklı burdan şu anlam cıkıyor. Hz yusuf hapiste iken Allah'ın kendisine verdiği zikri unuttu ve bu yuzden hapiste kalmaya devam etti. Çunku o Allah'a değilde Allah dısında RAB edinen arkadasının RABBİNDEN yardım bekledi.
O Allah'ı zikri unuttugu için Allah ona yardım etmedi dolayısı ile Allah Hz Yusuf'u korumadı.

Eğer bu ayet böyle ise anladıgım bu. Kaldıkı çok mantıklı

TAM BİR ÇEVİRİ LAZIM. Zaten bu meal zırvası işallah yakın zamanda çökecek az kaldı. Allah sabır versin ve bizi rahmeti ile kurtarsın işallah bundan. Bunun içinde çalışmak istiyorum ama imkanlarımız sınırlı. Neyse hayırlısı.

Arapça biliyorsanız kelimeleri ve takıları açarak bu ayeti çevirir misiniz?

Allah ilminizi arttırsın. Allah razı olsun.

EK:
Ayrıca bu ayette birşey daha dikkatimi cekti burda Ayette SANDIĞI KİŞİYE Mİ dedi diyor cunku bu çok onemli. Eğer Allah bunu boyle soyluyor ise Hz Yusuf yalnış kişiye yani ölecek olana RABBİNİN yanında beni an demiş oluyor. Yusuf a.s Kendi RABBİNİ zikirden uzak kaldıgı unuttugu için bu hale dusuyor.

Halbuki tembihde bulundugu zindan arkadası değilde diğer zindan arkadası kurtuluyor. Aslında ona boyle birsey tembih etmediği için dolayısı ile o kişide kendi EFENDİSİNİN yanında Yusuf a.s mı anmıyor.

Nice sonra Allah'ın rahmeti uzerine kral bir ruya goruyorda Arkadası hz Yusuf u hatırlıyor ve benim boyle bir arkadasım var diyor.

Arapça biliyorsanız Kelime kelime takı takı açarak çeviri yaparsanız çok sevinirim dostum. Allah ilminizi artırsın
Yukarı dön Göster kurankuran's Profil Diğer Mesajlarını Ara: kurankuran Ziyaret kurankuran's Ana Sayfa
 

Eğer Bu Konuya Cevap Yazmak İstiyorsanız İlk Önce giriş
Eğer Kayıtlı Bir Kullanıcı Değilseniz İlk Önce Kayıt Olmalısınız

  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats