HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Genel Tartışma
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Genel Tartışma
Konu Konu: Icki Haram mi / Seytam Pisligi mi ? Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests


         

Hiç akıl etmediler ki, belâgati övülen ve Alimlerin alimi olan Allah, infakla iffetli olma ayetinin baş tarafında içki içmek anlamında “Hamr”, masada kumar oynamak anlamında kumar oynamaktan bahsederken, infaktan hem de, artanın hepsini verin desin.Ayetin üstüyle altı alakasız konuyu Allah aynı ayete koysun? Bunu amatör bir edebiyatçı bile yapmaz.Niçin  Maide-90 ayette, içki içmenin ve kumar oynamanın şeytan işi pislikler derken, Bakara-219/1 ayette “Onlarda fayda vardır ama, zararı faydasından çoktur” desin. Boş laflara dalan lafazanların cevabı hazırdır.Canım işte şarap içen çoktu da, ürküp dinden dönmesinler diye tedrici yasaklandı derler ve örneklerde verirler. Peki onu da kabul ettik. Ama ayetin geçtiği ayetler serisinde bu konuda hiçbir emare yokken, pat diye bahsetmek, Kuran insicamına uyar mı?Kaldı ki, Bakara-218 ayetten sora gelen bu ayetin oradaki emrin sebebini açıkladığını düşünmek daha akli değil mi? Bakara-218 çok açık olarak İslam için hak yol çok açık belirtilmiştir. Bu emir:”Fi Sebilullah”’dır. Sebil ise, bir hakkı, bir menfaati özel mülkiyetten çıkartarak kamunun kullanımına açmaktır. Ayet bu emri verdikten sonra, “canım kamunun ortaklığı şart mı sanki, biz liberalist yoldan kazanır, kazanamayanların, elverişli kazanma alanları ve üretim arcı bulunmayanları da infak ederiz” diyeceklere de ihtarını Bakara-219 ayette bildiriyor. Hayalı ve iffetli olmak şartıyla diyor Bakara-219/2 ayette. Ferdiyetçilik ve sermayedarlığın da faydalı olduğunu ama, bunun hayrından çok şerri olduğunu çok gerçekçi bir şekilde ortaya ortaya koyar Bakara-219/1 ayette. Bu kolay ve bol kazançla mesrur olmanın ünahından kurtulmasın çaresi de Bakara-219/2 ayette açıklanıyor. Yani" Ancak bu eşek yükü paradan sadece iyalinin geçimliğini alıp, gerisini olduğu gibi devlet ve muhtaçların ihtiyaçlarına sarfederse o başka" denilmektedir. Bunu ise hiçbir İslam toplumu bu zamana kadar yapmamıştır. Çünkü onu yapmak kapitalizme aykırıodır. Kar sermayeye eklenerek iş sürdürülmezse kısa zamanda rakiplerin ayaklarının altında kalır? Peki Kuran'ı gönderen bunu bilmez mi? Haşa bilir de, senin kapitalizmle Kuran ilkeleri çeliştiğini görüp şeriat ve minhacını kollektivizm üzerine oturtmayı akıl edip edemeyeceğini sınamaktadır... 

 

Bu hak bir sözdür. Kapitalizmin yararını görmüş emperyalist devletler, eskiden feodal beyler vardır. Bunda menfaat yoktur der mi alemlerin Rabbi. Daha önemli bir şey söylüyor. Kolay yoldan kazanma(Meysere) ve bununla şâd olma sisteminde insanlara tabi ki fayda vardır ama, insanlar, yani toplumun tümü açısından faydası zararından çoktur.

Bu yazı Av İlhami Çetin'in Adalet ve Rahmet adlı sitesinden aktarılmıştır.


Hürmetlerimle.

Galip Yetkin.

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
Düşünür572
Groupie
Groupie


Katılma Tarihi: 06 nisan 2009
Gönderilenler: 82
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Düşünür572

   Selam.
   Açıklamalarınızdan açıkçası hiçbirşey anlamadım. Eğer bu ayetin, içkiye ve kumara haramdır, günahtır, sevaptır veya helaldir gibi düşüncelerinizi desteklemek için kullandığıysanız. Ayetin size göre veya sizce en doğru çevirisini bütün halinde yayınlasanız, bu kadar açıklama yapmanıza gerek kalmaz ve anlaşılır olur.
Yukarı dön Göster Düşünür572's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Düşünür572
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests


          Sayın Düşünür 572.

           Haklısınız.Gene yazarın ağızından şöyle açıklayayım.

           Bakara suresi 219. ayeti iki kısımdan oluşmuştur. Birinci kısmın manasının ikinci kısmından ap'ayrı konudan bahsetmesi mantıksızdır. Yoksa ayrı bir ayet numarası verilmesi gerekirdi. O halde birinci kısımda konu edilen 'içki' ve 'kumar'ın, ikinci kısımda konu edilen ''iffet''  ile bir ilişkisi olması gerekir.
           Niçin birer necis olan  ve vakti boşa harcamaya sebep olan 'içki içmek' ve 'kumar oynamak' için ''bazı faydaları da vardır'' densin.
           O anlamdaki kumarın ne faydası olabilir ki.
           Bilincin örtülmesinin ne ne faydası olabilir ki.

           Kumar uygun bir zar atışla hiç emek sarf etmeden koyduğunuz paranın bir veya birkaç mislini 'havadan' kazanmanın yoludur, 'kolay'
paradır. İçki de, içilen içki sonrası duyulan mutluluk gibi, kolay kazanılan paradan duyulan haz, şad olmadır,keyif duymadır.Yani Bakara 219/1'de geçen 'meysere' 'kolay kazanç'tır.Kolay kazanç ile semirmekten şad olmak- mest olmak 'hamr'dır.
           Bakara 219/2 de ise ihtiyaç fazlasının derhal zimmetten çıkartılıp  verilmesi gerektiği anlatılır.Bu yol kollektivist bir ekonomik yoldur.Burada söylenenler devlete çalışanlara değildir, çünkü onlar ihtiyaç miktarı olan maişet (maaş) almaktadırlar.Bu serbest meslek erbabınadır.Kazancınızdan ihtiyacınızı ayırıp bakiyasini zekat-vergi olarak derhal elden çıkarın denmektedir.İşte bu ayete uymayıp zekat veya vergiyi vermeyip 'havadan' gelen bu parayı sermayaye ekler ve böylece kolayından kazanırsanız, ayet bu paraya kumar; bu kolay kazançtan duyulan zevke de içki demekte . Yani kapitalist yoldan kolayca para kazanır, zengin olursunuz ama muhtacın aç kalması pahasına, onların göz yaşları,aç kalmaları pahasınadır der. Çünkü infak etmiyorsunuz.

             Ayet bize 'kolay kazançla şad olma' yolu olan kıapitalist kalkınma gerçeğini anlatmaktadır.Onun faydaları da vardır ama kan ve gözyaşına sebep olan ve yükü fakirlerin sırtına yükleyip, gelir dağılımındaki dengeyi zayıfların aleyhine bozmak gibi telâfisi imkânsız  bir zararı olup,adaletsiz bir kalkınma yoludur diyor ayet.

             Ayetin birinci kısmına bu anlam verilecek ki, sosyo ekonomik politikle ilişkili olan fıkra ile anlamlar uyumlu olsun.

             Bilinen içki ve kumarın birinci ve öncelikli anlamı ise, 'necis' olarak zaten Maide 90-91. ayette düzenlenmiştir. Necislik kardeşliği terk edip, rekabet sistemi ile mülkte galebe eden insanların sıfatıdır.Yani ferdiyetçiliğin verdiği bencillik ve cimriliktir kişiyi kirletip pisleten,necis eden.

             Hürmetlerimle.
             Galip Yetkin.
Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
Düşünür572
Groupie
Groupie


Katılma Tarihi: 06 nisan 2009
Gönderilenler: 82
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Düşünür572

   Selam.
   Niçin birer necis olan  ve vakti boşa harcamaya sebep olan 'içki içmek' ve 'kumar oynamak' için ''bazı faydaları da vardır'' densin.
   
Şimdi ilk olarak faydalarının olduğu ayette ifade ediliyor. Tıpben zaten günde 1 kadeh şarap içenlerin içmeyenlere göre 2-3 yıl daha fazla yaşadığı gösterildi. Kumar ve içkinin bir diğer faydaları ise insanları düşünmeye sevk etmesidir. Tabi bu bir kişişel görüştür belki kumar için pek söylenemez ama içki için ben öyle düşünüyorum. Tabiki bunun yanında çok büyük zararları vardır doğru kullanılmadığı takdirde. Karaciğere veya çok büyük iflaslara(kumar) veya içkinin çok alındığı takdirde cesaret vermesiyle oluşan, ayık ve mantıklı halde mantıksız ve saçma bulunan davranışlara yol açması gibi. Ayrıca ayette geçen hamır kelimesi bildiğim kadarıyla uyuşturucu ve benzeri maddeleride kapsıyor çünkü şarhoşluk edici madde anlamı oluşturuyor hamır.
   Bence bakara 291 deki ayet kumar ve içkiyi yasaklamak yerine, onların insanları çok kötü durumlara sokabileceğini ve bu durumlardan kesin ve garanti şeklinde uzak durmak için onlardan uzak durmamız gerektiğini fakat doğru kullanıldığında ise bir sorun yaratmayacağını bahsediyor. Çünkü açık bir şekilde günahtır demiyor hatta ayetin ikinci kısmında ayarını bize bırakıyor araştırdığım kadarıyla.
   Ayrıca ayetin içkiyi ve kumarı haram kılmaması, dinler tarihine göre daha mantıklı. Çünkü bildiğimiz gibi eski ahitte peygamberler ve insanlar gayet normal bir şekilde içki içiyorlar.
   Şimdi diyeceksiniz ki peki 2/219 böle diyorsa 5/90-91 nasıl böyle der? Benim anladığım en mantıklı sonuç, 91'in sonunda vazgeçdiniz mi derken ya adam gibi eğil olun içinçe veya kumar oynayıncada yada bırakın.
Yukarı dön Göster Düşünür572's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Düşünür572
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests


          Dostum Düşünür 572.

          Düşüncenize saygı duyuyorum.

          Fakat ben klasik meallarin dışında olaya sosyo-ekonomik yönden bir görüş getiriyorum

          Ve diyorum ki: ayetin birinci bölümünde işaret edilen 'şarap' ve 'kumar'ın, ayetin ikinci kısmındaki 'iyilik yolunda harcanacak ihtiyaç fazlası (zekat)'  ile bir ilişkisi olmalı.Allah bunları boşuna tek bir ayet içerisinde konu etmez, bir hikmeti olmalı.Zekat ekonomik bir terimdir.

          Bu ilişkiyi kurabilmek için İslam'ın getirdiği ekonomi politikayı  'Salat-ı ikâme-zekatı ita'nın ne anlattığını, 'umre ve hacc'ın içeriğini, 'sadakanın ve zekatın' neyi işaret ettiğinin vs.yi  iyi bilmek, 'haram(harim)  ve helal' ekonomik sistemini çözümlemek gerekir.Pek alışılmadık ve zor bir konudur. Bir çok tabunun yıkılması gerekir.Tehlikeli bir konudur.

          Şöyle basitleştirelim.
         
          İslam'ın ekonomik sistemi katı bir kollektivizmdir.Sovyetlerin yani Marks-Engels'in felsefesiyle bir benzerliği yoktur.İslam'ın getirdiği katılımcılık, Rusya'daki ise diktatörlüktür.

           Büyük-küçük sermayeye dayalı işler Devlet tarafından yerine getirilir, devletçiliğe 'haram/harim' usulü denir.Havra,manastır,mescid-i haram bunu sembolize eder. Devletin serbest bıraktığı işler ise şahıslar tarafından ve belirli bir sermaye ile yapılır, katı kurallara ve bakara219/2 ayetine tabidir.Buna 'helal veya komşuluk' usulü denilir.

           Helal usulünün esası şöyledir: Diyelim ki 1000. liralık günlük kâr yaptınız,bunun içinden ihtiyaç miktarınızı ayırır ve bakiyesini maliyeye yatırırsınız.Devlet kurulamadıysa ihtiyaç sahiplerini tespit edip infak bedellerini elden dağıtırsınız.

           İşte bu kişiler,samiriler,çerçiler,deccaller ihtiyaç fazlasını gözetmedikleri ve bakım mükellefiyetleri de olmadığından, çok az da vergi verdiklerinden ve kredi,teşvik, vergi affı vs. halkın vergileri ile karşılandığından ve kârı da sermayeye kattıklarından halk sömürülmüş ve mustazaaf durumuna düşürülmüş,dolayısı ile havadan kazanç sağlamışlardır.Bedensel bir güç kullanılmadığından Kur'an buna kolay para demiştir.Kumarda da bir emek sarf edilmeden bir gelir elde edildiğinden iki kazanç özdeşleştirilmiştir,kolay kazançtır. Nasıl ki içki içilince bir mutluluk duyulur,insan neşelenir,şen şakrak olursa, kolay elde edinilen servet sebebiyle de insan neşelenir,şad olur. Ama ya hakkı gasbedilen halk? İşte onlar için mahrumiyet, fakirlik muhtaçlık ve kölelik;raina olur, biter.Aylık kaç simit yesin ki maaşı yetsin diye hesap kitap yapılır diğerleri de, bu sene arabamı hangi dört-çekerle değiştirsem acaba diye dertlenir.

           İşte bu ayette kumar ve içki, kapitalizm ve liberalizmle özdeştirilir ve üç cümle le liberalist-kapitalizm ile kollektivizm sistemlerinin çok derin mukayesesi yapılır.

            İçki ve kumar budur. Vahşi kapitalizm.

            Saygılarımla
            Galip Yetkin.         
Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 

Eğer Bu Konuya Cevap Yazmak İstiyorsanız İlk Önce giriş
Eğer Kayıtlı Bir Kullanıcı Değilseniz İlk Önce Kayıt Olmalısınız

<< Önceki Sayfa 5
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats