HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an Çalışmaları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an Çalışmaları
Konu Konu: ÖZGÜRLÜK VE ADALET ANLAYIŞIMIZ Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
atilla bozkurt
Yeni Uye
Yeni Uye
Simge

Katılma Tarihi: 03 nisan 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 8
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı atilla bozkurt

ÖZGÜRLÜK HAYATIN KENDİSİDİR

 

Yakup Aslan

 

Bir kısım alışkanlıklar, gelenekler veya ifadeler, çoğu zaman hayatımızda ayak bağımız, engelimiz, zindanımız, muhasaramız olabiliyor. Zorlayıcı bir güç olarak, kainatın şartlarına uymak zorunda olan insan, tarihi birikim, ideolojiler ve bunlardan daha da önemlisi izole edilmiş bir ben merkezli düşüncenin esiri haline getirilmek istenmektedir. Doğumdan ölüme kadar olan süreç içerisinde dünya, insanlık, özelde birey bu kısıtlamalarımızdan açık veya dolaylı olarak etkilenmektedir. Bireyden topluma yansıyan bu kısıtlamalar, zorlukların, sınırlamaların, marjinalleşmelerin yine çoğuldan bireye doğru indirgenmesini sağlamaktadır. Bireyden, topluma doğru bu alışkanlıklarımızdan kaynaklanan kopma ve soyutlanmaların boyutu genişledikçe sıkıntılar artmaktadır. Hayatın devam etme gayesi olan hedef ve amaç, bu sınırlamalar neticesinde daralıyor ve netice olarak da donuyor, çıkmazlar üretiyor. Gelenek ve alışkanlıklarla birlikte, almış olduğumuz kültür karşısında gerçeklerin, realitenin anlamsızlaştığını, tıkanıp, çaresizleştiğimizi gördüğümüzde yeni yorumlar, anlamlar, kavramlar veya çıkış yolları bulmaya çalışırız. Alışkanlıklarla, geleneklerimiz sorun olmaya başladığında geliştirmeye, olgunlaştırmaya çalıştığımız anlam, kavram ve yorumların bizi bir çatışmanın içerisine sürüklediğini görürüz. Zira bu yenilikçilik, geçmişle yüzleşmek, karşılaşmak ve kimi zaman da çatışmak durumunda kalmaktadır. Bununla yaşamı, içinden çıkılmayan bir labirente dönüştürüyoruz. Buna rağmen, yenilenme, ufkumuzu açma gayretleriyle hayatın gerçeklerine daha sağlıklı bakabildiğimizi de fark ederiz. Bireye indirgenen bu gelişme, topluma doğru genişleme gösterdiğinde hayatın yeni bir anlam kazandığını anlarız. Yenilenmeyi, değişmeyi ve ufkun açılmasını sağlamak bireyden topluma doğru genişledikçe, engellerin, çatışmaların şekli de değişecektir. Zihin gelenek, alışkanlık ve kalıplaşmış kavramlardan soyutlandığı zaman, insan aklının henüz yanına yaklaşmadığı, dokunmaya korktuğu gerçeklerin varlığını görür. Aydınlanma, ilerleme, yenilenme ve değişim için, böyle bir arınmanın gerekli olduğu artık bilinen bir gerçektir.

Bireyden topluma doğru genişleyecek böyle bir açılım sağlandığı zaman, adalet ve özgürlük yeni bir anlam kazanacaktır. İnsanların tamamının sürekli gündeminde olan, insanları peşinden sürükleyen, özgürlük kavramının da böyle bir açılım ve yenilenmeyle yeni bir anlam kazanacağını düşünüyorum. Dünya, bir kompleks, ukde, tıkanma sendromu şeklinde biçimlenen, yer yer ideolojilere göre şekillenen özgürlük kavramını tanımının peşinde sürükleniyor. Zihnin bakış açısı yenilendiği zaman, bu kavram yeniden ele alınmalı ve yerli yerine oturtulması için gayret gösterilmelidir. Özgürlüklerin hayaliyle yaşamış olan birey ve toplumlar için, böyle bir çaba hayati önem taşımaktadır. Dünyada geçmiş birçok ayaklanma, isyan, mücadele ve devrimin özgürlük arayışlarından soyutlanmış olduğunu söyleyemeyiz. Birey veya toplum tıkandığı, yetersiz kaldığı, çıkmazlarla karşılaştığı, çelişki sendromunu yaşadığı zaman, özgürlük arayışı içerisinde olmuştur. Özgürlükle ilgili edebiyatın, felsefenin, düşüncenin ve birikimin bu arayışların neticesinde geliştiğini de biliyoruz. Tıkanma ve boşluk büyüyünce, hedef, amaç da genişleme gösteriyor. Dolayısıyla, özgürlük bu amaca varmak için gereklidir. Özgürlüğün tarifi,  dünyada her geçen gün yeniden yapılıyor. Yapılan her tanımın, bütün insanların talep ve düşüncelerine uygun olacağı söylenemez, ancak tarifin tartışmaya açılabilmesi bile tek başına özgürlükle ilişkilidir. Şimdiye kadar yapılan tariflerin, genellikle gelenek, alışkanlıklarımız, hakim otorite veya modernizm kaynaklı olduğundan, soruna çözüm de sağlayamamıştır. İnsan düşüncesinin, kabiliyetinin, varlık gayesinin belirgin bir kalıp içerisinde kalması zorunluluğu getirmediği taktirde, bireyin bile tek başına çıkmazlara, tıkanmalara, çarpışmalara çözüm üretebileceği görülecektir. Otorite odaklarının aynılaştırma çabalarının olmayacağı bir özgürlük, farklılıkların hayatı zenginleştirici gayretler içerisinde olduğu bir özgürlüğe dönüşebilir. Dünyadaki farklılıkların, bir düzenleme içerisinde hayatı kolaylaştırmaya yardımcı olduğu düşünüldüğünde, insanlar arasındaki farklılığın da aynı gayeye hizmet edebileceği görülür. Böyle bir bilinç, daha düzeyli ve yeniliğe açık bir toplumu şekillendirir. Kendi ideolojisine endekslenmiş insan zekasını referans kabul eden iktidarlar, daha baştan birey düşüncesini kısıtlama ve izole etme yolunu tercih etmektedir.

Tarihte kalmış birçok yenilikçi devletin, bireye değer vererek, onun içgüdülerinden kaynaklanan özgürlükleri belli bir sistem içerisinde gelişime açarak, insan olmanın gayesi önündeki engelleri aralayarak tarihe isimlerini yazdırabildiler. Bugün de, geleneklerin, alışkanlıkların, kalıplaşmış çıkmazları aşabilirsek, özgürlükleri belli bir sisteme oturtarak hayata kolaylık sağlamak imkanımız yok değil. Bireyin, özgürlüğü önündeki engelleri tanıması ve kendisine bina ettiği kalıtımlaşmış zindanından kurtulmasıyla işe başlanabilir. Birey, toplum ve eşya ile ilişkisini yaratılışın gayesine uyumlu hale getirebilirse, özgürlük arayışlarını da geçmiş kalıpların dışına taşırabilir. Kalıtımlaşmış alışkanlıkların zindanından kurtulduğu an, zihni izole eden, hareket manevrasını daraltan, yanlış olduğundan kuşku duyulmayan, bütün kavramlar, olgular, değerler sorguya alınmalıdır. Bireyin kendisini sorguya alması, çıkmazların, kilitlenmelerin, marjinalleşmelerin, toplumdan kopmaların, düşünce ve yaşam üzerindeki baskıların, kişisel zindanların boyutu belirlenecek ve çözüm yolları üretilecektir. Kuşkusuz, özgür insan olmanın yolundaki engelleri aşmak kolay olmayacaktır. Çözüm üretmek değil, bunu göze almak bile zordur. İktidarlara, güçlere rağmen böyle bir yolda çaba harcamak güç olacaktır. Özellikle güç, teröre dönüştüğünde bütün gayretler heder olabilir. Çabaların boşa çıkmaması için, güzel ve doğru olan güç olmalıdır. O zaman, zihnin önündeki perdelerin açıldığı, özgürlük üzerindeki baskıların kalktığı, endişelerin, kaygıların sadece insan merkezli olduğu görülecektir. Tercih ve yenilenme talebi bireysel olacağından, sonuçlarını göğüslemek insana acı vermeyecektir. Kaygıların, endişelerin, çekilen zahmetlerin anlam bulması da sağlanmış olacaktır. Belli bir sisteme bağımlı olmayanlar, dayatmaların, engellemelerin, çıkmazların, alışkanlıkların ve sınırlandırmaların kendisinden kaynaklanmadığını, içinde tutulmaya çalışılan bu zindanın başkaları tarafından şekillendirildiğini bilirler. Bütün bunların kendi iradesinden kaynaklanmadığını bildiği an, bireyi ve toplumu kuşatan, onların istek ve taleplerini karşılayan özgürlük alternatiflerini ortaya koyabileceklerdir. Marjinal ve hisarlara hapsedilmiş özgürlük anlayışları, bireyden topluma akmadığı müddetçe gelenek ve çıkmazlardan kurtulmuş olamayız.

Selam ile.    



__________________
düşünmez misiniz?
Yukarı dön Göster atilla bozkurt's Profil Diğer Mesajlarını Ara: atilla bozkurt
 

Eğer Bu Konuya Cevap Yazmak İstiyorsanız İlk Önce giriş
Eğer Kayıtlı Bir Kullanıcı Değilseniz İlk Önce Kayıt Olmalısınız

  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats