HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an'da Dinde Olanlar/Olmayanlar
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an'da Dinde Olanlar/Olmayanlar
Konu Konu: ŞEKİLSEL SALAT KUR’ANDA YOK MU? Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Bir: ZULEFEN MİNEL LEYL yalnızca gece saatleri değil gündüzün iki ucuna "yakın gece saatleri"dir. GÜNDÜZÜN İKİ UCU ise gün batımı ve gün doğumu demek. Uçtur onlar, süre değil, boyutsuz birer nokta. Gündüze yakın gece saatleri ise süredir.   Hasakçay

 

Kısmen doğru, ama sadece "gündüzün iki ucuna yakın gece saatleri"dir, başka da değildir, başka anlama da gelmez diye  iddia ettiniz mi bu, "Arap Dilinin yaratıcısı benim, kimse bu dili benim kadar bilemez" iddiasıyla eşdeğer bir olur. Gündüze ve geceye uzanan saatlere de zulef deniyor doğru. Ama  bu, zulefin anlamlarından sadece bir tanesidir. Daha başka anlamları da vardır. Onlardan bir kaçı: Derecét: Basamaklar; menzilét: Konaklar; tâifét: Kısımlar, bölümler, gruplar. Lugatlarda "Zulefun min-elleyl" karşısına, iki noktadan sonra  "Tâifetun minelley" yazmışlar. Yani geceden bölümler, gece bölümleri.

 

Fiil olarak "zelef" tek "yaklaşmak" anlamına gelmiyor. "İlerlemek, aşırı gitmek, mübalağa etmek" anlamlarına da geliyor. Zelef dalkavukluk, yağcılık için de kullanılıyor.  İlerlemek anlamından hareketle, zulefen min-elleyl'e "ilerleyen gece saatleri" anlamını vermek yanlış olmaz. 

 

Bu kadar ısrarcı, inatçı olmasanız, illa da benim dediğim demeseniz!

Diyorsunuz ki: Tarafeyinnehâr= gündüzün iki ucu. Zulefen minelleyl/ de = gündüzün iki ucu. Yani şunu diyorsunuz: Gündüzün iki ucu =gündüzün iki ucu. "Tarafeyinnehâr; gündüzün iki ucu", dedikten sonra arkasından aynı anlama gelen "ve zülefen minelleyl; gündüzün iki ucu" demeye ne gerek var? "Sabah ve akşam" deyince nasıl sabah = akşam olmuyorsa, tarafeyinnehâr da = zulefen minelleyl olmuyor. Bu, "Bukraten ve esîlâ"nın hemen peşi sıra "bil'aşiyyi vel'ibkâr" demeye benzer ki, gayet tabi saçmalamak oluyor. Kuran'da saçmalık olmaz.

Esen kalın.  

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

Merhaba. İyi seneler.

 

GÜNDÜZÜN UÇLARI konusunda daha önce mealen bir de şöyle diyerek itiraz etmiştiniz: "Arzın uçları" başkadır, "günün uçları" başka. 

 

Önce... Yanlışlıkla mı "günün uçları" yazdınız? "Tarafeyin nehar"ın doğru çevirisi "gündüzün iki ucu"dur. "Gün"ün Arapçası: yevm. Elbet bilirsiniz. 

 

Siz neye dayanarak arzın uçları ile günün uçlarının aynı uçlar olduğunu iddia ediyor ve "etraf" çoğul iken "iki uçtur/ doğu ve batıda ufukta iki noktadır" diyorsunuz? Ankara için iki uç, İstanbul için iki uç... şeklindeki açıklama çabanız hikaye.

 

Arzın uçlarını gündüzün uçlarından ayıramazsınız. Çünkü gündüz, yeryüzünün güneşe dönük olduğu zamandır. Yani gündüzün tanımında yeryüzü ile güneş ışıklarının birlikteliği var. Onu yok edemezsiniz. Eğer çöl fırtınası olup esebilirseniz arzın yüzünden çölün kumlarını bile süpürüp atabilirsiniz ama güneşin ışıklarını kazıyıp atmaya gücünüz asla yetmez.

 

Birliktelik günbatımında sona erer ama gün doğumunda yeniden başlar. Gün batımından sonra ne olduğunu anlamak içinse isterseniz Ali Aksoy'un önerisine uyalım:  Öncelikli anlam, ilk muhatapların anlamaları muhtemel kavramlar üzerine bina edilmelidir.  

 

Çölde üç vaha düşünelim. En batıdaki Bedr Vahası'nda güneş batmaktadır ve orda bir bedevi var. Onun on kilometre doğusunda Omar Vahası, onun da on kilometre doğusunda Doha Vahası. 

 

--> --> thumbnail graphic

Doha . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Omar . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Bedr

 

 

Bedevi doğuya bakar. Doha Vahası'nı göremez çünkü onun "gasakil leyl" dediği gece karanlığı orayı kaplamış ve çöl, o ucundan eksilmiştir. Bedevimiz, Omar Vahası'nı ise görür ilkin. Çünkü orası henüz tam değil alaca karanlıktır. Ama biraz sonra gecenin tam kararmasıyla çölün o ucu da eksilir

 

Allah'ın yerküreye gelip onu uçlarından eksilttiğiyle ilgili ayeti duyan o bedevînin aklına ilk gelen bu olmuştur. Çünkü onun kendi çöl yaşamındaki bir doğal olayı anlatıyor ayet. Ve der ki: "Allah çölü de onun uçlarından eksiltiyor. Ona ben tanığım."

 

*

 

Yeryüzü güneşe dönük olmayı bıraktığı an gün ışığıyla vedalaşmış olur. Ondan sonrası gecedir, karanlık. 

 

Güneşin batmasıyla birlikte arzın akşamki ucu karanlığa karışarak görüntüden düşüp eksilir. Allah "geceyi gündüzün üzerine yuvarlıyor"un anlamı bu (39:5) - yukevvirul leyle alen nehâr, يكور الليل علي النهار.

 

   

Eğer Tâ Hâ 130'da yapıldığı gibi gündüzün 2'den çok ucundan söz ediliyorsa aynı zamanda güneşin 1'den çok yerde doğup batmasından söz ediliyor demektir. Örneğin Ankara + Konya + İstanbul. O üç yerde güneş  üç kere doğar, üç kere batar. 6 uç. Etrafen nehar işte odur.

 

Bu sayfanın sol alt ucunda hiç durmadan dönen bir yerküre var. Bakar mısınız. Hiç durmadan dönüyor ve gün batımında hiç durmadan onun bir ucu eksiliyor. Yani üç tane, milyon tane, milyar tane değil arzın sınırsız sayıda ucu var. Bu aynı zamanda gündüzün sınırsız sayıda ucu var demek. Çünkü arzın uçları başka zamanda değil gün batımında eksiliyor. Bakın sol alt uçtaki o yerküreye. Bir daha bakın. Açık ve net göreceksiniz.

 

Ama yeryüzünün sınırlı sayıdaki yerlerinden söz edildiğinde uç sayısı da sınırlanır. Buna dair bir itirazınızı cevaplamıştım: 

 

Ankara için iki uç, İstanbul için iki uç... şeklindeki açıklama çabanız hikaye

 

Yeryüzünün İstanbul gibi belirli bir tek yerinde güneşin bir günde yalnızca bir kez doğup bir kez batması "sünnetullah"tır, hikaye değil. 1 + 1 = 2. Lütfen!

 

Sevgi ile,

Hsan Akçay 



__________________
hasanakcay.net
allahindini.net
Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Enbiya 42-46'ya bakar mısın! O tehdit yüklü cümlelerin göbeğinde  "Efelé yeravne enné ne'til'erda nenqusuhé min etrâfihé efehumulğâlibûn ?" cümlesinin ne görevi var? O arada prantez içi bir cümle olarak mı bulunuyor? Burada kendine nasıl, ne diye yer bulmuş? Sizin yüklediğiniz anlam ve yoruma göre konu bütünlüğü ile hiç bir alakası kurulamayacak olan bu cümlenin burada değil de, tasvir ettiğiniz, çölde güneşin batışını izleyen, "vay be, Allah'ın kudretine bak, çöller bir bir nasılda kayboluyor/eksiliyor!" diyen, Allah'ın kudretini düşünen, Allah'ın beğenisini kazanmış örnek mü'min bedevi kulunu övdüğü bir pasajın içinde yeralması gerekirdi. Halbu ki, sözkonusu cümleye, Allah'ın kafir bir kavme yönelik olan ve baştan sona azap ile tehdit içereren bir psajın göbeğinde yer verilmiş.

Saygı ile.     

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

Merhaba.

Enbiyâ 44'te Allah'ın "Yeryüzüne gelip onu uçlarından eksilttik" demesini O'nun kafirlerin cezasını infaz ettiğine yoruyorsunuz. Bu yoruma Kuran ne der?

 

1.Allah süre tanımıştır. Sizin yorumunuz onu iptal ettiği gibi üstelik bir de sözünden dönmeyen Allah'ı (3:9) sözünden döndürüyor.

 

Nahl 61: Eğer Allah insanları zulümleri yüzünden cezalandırsaydı, yeryüzünde kıpırdayan hiçbir şey bırakmazdı; ama onları belirli bir süreye kadar erteliyor - velâkin yuahhıruhum ilâ ecelin musemmâ. (Ayrıca bkz. 14:42, 35:45)

 

2.Allah "Biz mucizeleri yalnızca korkutmak için yollarız," diyor - ve mâ nursilu bil âyâti illâ tahvîfâÇünkü mucize görüp ödü kopan insan, içten değil korkudan "İman ettim!" deyiverir ve münafık olur. Allah bunu istemiyor. Onun için mucize yollamayı bırakmıştır (17:59). Sizin yorumunuzda ise mucizevi infazlar var.      

 

3.Ayetin önünde ve ardında uyarı var bahanesiyle ilahî mesajın kapsamını daraltıp yalnızca ilk muhataplara indirgiyorsunuz.

 

Oysa Kuran'ın her yerinde bulunan GENEL bir uyarı o. Öreğin Fetih 13, 14'te de var. Savaştan geri kalan münafıkların Fetih 15'te dile getirilen sonraki ÖZEL tavırlarına o GENEL uyarıyı gerekçe yapıp göz yummamızı haklı kılar mı bu?

 

 

Öte yandan benim yorumumdaki bedevi, size göre, örnek mü'min bir kul imiş. Doğrusu bu benim aklıma gelmemişti. Ben onu Enbiyâ 44'ü kendi elindeki "evren kitabı"na bakarak anlayan, sizin ve benim gibi, sıradan bir insan olarak tanıtmak istemiştim. Becerememişim.

 

Kıssadan hisse: Kuran ile birlikte "evren kitabı"mızı biz de okumalıyız; öyle ki Allah'ın Kuran'a koyduğu mesajı evrensel olsun, ÖLÜ BİR MESAJ olup çıkmasın.

 

"Evren Kitabı"mıza ek olarak  geçmiş toplumlar hakında Kuranî kıssalar ve çevremizde onların acı sonuna dair arkeolojik kalıntılar var. Elbet okuyup görerek ders almalıyız. Ama çok tanrılı Yunan dinindeki baştanrı Zeus'un tavrını Allah'ımıza layık görmemeliyiz.

 

İslamın Allah'ı, insanların arasına dalıp onlarla didişmez ve kızdıklarını oracıkta infaz edivermez. 

 

*

 

Her ne kadar kafirlerin cezalanması suçlarının doğal sonucu olarak kendiliğinden yerine gelirse de (5:33) ve her ne kadar Allah kafirleri hemen cezalandırmaya NİYETLİ DEĞİLDİR, yoksa "yeryüzünde kıpırdayan hiçbir şey bırakmaz" ise de (16:61) size göre Allah o işe NİYETLİDİR, sonuç olarak kafirleri ve onların yurtlarını ceza olarak eksiltti.

 

Eksiltti = tamamen yok etmedi.

 

Allah

(1)kafirlerin hangilerini eksiltti, hangilerine dokunmadı?

(2)eksiltmeye uğratmadığı kafirleri neden infaz etmedi?

 

(3)Kafirlerin eksiltilmeyen yurtları nereler idi?

(4)Allah oraları neden kafirlere bıraktı?

 

Sevgi ile,

Hasan Akçay



__________________
hasanakcay.net
allahindini.net
Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Enbiyâ 44'te Allah'ın "Yeryüzüne gelip onu uçlarından eksilttik" demesini O'nun kafirlerin cezasını infaz ettiğine yoruyorsunuz. Bu yoruma Kuran ne der?

 

1.Allah süre tanımıştır. Sizin yorumunuz onu iptal ettiği gibi üstelik bir de sözünden dönmeyen Allah'ı (3:9) sözünden döndürüyor.

 

Nahl 61: Eğer Allah insanları zulümleri yüzünden cezalandırsaydı, yeryüzünde kıpırdayan hiçbir şey bırakmazdı; ama onları belirli bir süreye kadar erteliyor - velâkin yuahhıruhum ilâ ecelin musemmâ. (Ayrıca bkz. 14:42, 35:45)

....

 

Saptırmaya üzerinize yok. Ayetleri tez,nizi desteklemek için istediğiniz doğrultuda delil kullanmaya oldukça ustasınız! "İlé ecelin musemmé" Ahirete kadar uzanan bir süre mi?

"Sen içlerinde olduğun halde Allah onlara azap edecek değildi... (8/32). Onların nesi var/neleri kaldı ki; onlar Mescidi Haram'dan uzaklaştırıyorken, onlar O'nun (Allah'ın) müttefikleri/dostları da değil (düşmanları) iken, Allah onlara hangi (kalan) sebeple azap etmesin?

 

O söz konusu ettiğiniz "belirlenmiş süre", Mekke'den Allah'ın Elçisi çıktıktan itibaren bitmiş/gelmiş olamaz mı? Ahireti, yeniden dirilişi inkar eden bir toplumu ahiret azabıyla tehdit etmenin, korkutmanın bir anlamı var mıdır? 22'de "Ey Allah, şayet bu (va'dettiğin azap) gerçekse durma hemen üzerimize gökten taş yağdır ve o (sözünü ettiğin) elîm azabı bize getir, dediler. Allah ise, Elçisine hitaben 23 ve devamındaki ayetlerle yanıtladı. Sağır misali, söylediğim ayetleri/dellileri duymuyorsunuz, hep ezberinizi okuyorsunuz.

Saygı ile.

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

Allah’ın savaşlarla ve onların sonuçlarıyla olan kevnî ilişkisini fiilî infaz ilan etmektir asıl saptırma.

 

KAFİR Komunist Çin ile KAFİR Milliyetçi Çin arasındaki savaşı Allah mı çıkardı? KAFİR Komünistler milliyetçilerin ülkesini uçlarından eksiltmekle kalmadılar, topyekun kendi topraklarına kattılar. Böylece Allah KAFİR komunistleri koruyup KAFİR milliyetçileri infaz mı etti?

 

Ya şu doğal yıkımlar? Allah onları yollayıp oralardaki insanları infaz mı etti?

 

1995 Japonya depremi. Şiddet: 7.2, ölen: 6 000.

1999 Türkiye depremi.... Şiddet: 7.4, ölen: 50 000.

 

Allah KAFİR Japonları hafifce, MÜSLÜMAN Türkleri acımasızca mı infaz etti? Yani Abdurrahman Hocam, siz de "7.4 YETMEDİ Mİ?" diyorsunuz; farkında mısınız?

 

 

2010 Çin'de sel baskını (Ölen: 132)

http://www.guardian.co.uk/world/gallery/2010/jun/20/china-fl ooding-evacuation

 

2010 Cidde'de sel baskını (ölen: 116).

http://archive.arabnews.com/?page=1&section=0&articl e=129229&d=8&m=12&y=2009

 

1999 Türkiye'de deprem (Şiddet: 7.4, ölen: 50 000).

http://tr.wikipedia.org/wiki/1999_G%C3%B6lc%C3%BCk_Depremi

 

2010 Japonya'da deprem (Şiddet: 6.9, ölen: yok).

http://news.smh.com.au/breaking-news-world/69-earthquake-hit s-central-tokyo-20101130-18eva.html

 

Fesubhanallah.



__________________
hasanakcay.net
allahindini.net
Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Söz konusu olan kendilerine peygamberlerin geldiği kavimlerin tekzibi ve Allah'ın bunlara azabı. Kuran'ın o söylemlerinin evreselliği ise ayrı bir tartışma konusu. Siz tartışmamızın konusu olan ayetlerdeki söylemi evrensel görüyor oalbilirsiniz, bense görmüyorum.
Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
takva81
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 13 ocak 2010
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 288
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı takva81

selamlar ...

    şimdi allahın dinine kimse bir eklenti yapamaz hem fikiriz değilmi.

    peki bu  namazın rüküsü secdesi kıyamı kıraatı tadili erkanı içindeki şartında dışındaki şartlarına hep insan ürünü...



__________________
ben yanlız kendimi kurana adadım.
Yukarı dön Göster takva81's Profil Diğer Mesajlarını Ara: takva81
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

Merhaba Abdurrahman Bey.

 

NAHL 61: Eğer Allah insanları zulümleri yüzünden cezalandırsaydı, yeryüzünde kıpırdayan hiçbir şey bırakmazdı; ama onları belirli bir süreye kadar erteliyor - velâkin yuahhıruhum ilâ ecelin musemmâ. (Ayrıca bkz. 14:42, 16:61)

....

Saptırmaya üzerinize yok. Ayetleri tez,nizi desteklemek için istediğiniz doğrultuda delil kullanmaya oldukça ustasınız! "İlé ecelin musemmé" Ahirete kadar uzanan bir süre mi?...

 

O söz konusu ettiğiniz "belirlenmiş süre", Mekke'den Allah'ın Elçisi çıktıktan itibaren bitmiş/gelmiş olamaz mı? (haktansapmaz)

 

 

Olamıyor efendim. İhaleyle kısaltıp uzatamayız o süreyi. Erteleme "gözlerin (korkudan) donup kalacağı gün"edir. 14.42’ye baksaydınız "Olamaz mı?" demezdiniz:

 

Sakın Allah'ı zalimlerin yapmakta olduğundan habersiz sanma. O onları gözlerin donup kalacağı bir güne erteliyor, hepsi bu... -li yevmin teşhasu fîhil ebsâr.

 

GÖZLERİN (KORKUDAN) DONUP KALACAĞI GÜN, bırakın elçinin Mekke’den çıktığı günü, Mekke’yi fethettiği gün bile değil.

 

Bakın, Huneyn savaşı fetihten sonradır. Müşrikler o zaman bile korkmuyordu; tam aksine, gözleri donup kalacak derecede korkanlar inananlardı:

  

Tevbe 25: Yemin olsun ki Allah size birçok yerde yardım etti. Huneyn gününde de. Hani, çokluğunuz sizi böbürlendirmişti de bu hiçbir işinize yaramamıştı. Tüm genişliğine rağmen yeryüzü size dar geldi; sonra sırtınızı dönüp kaçtınız -velleytum mudbirîn.

 

GÖZLERİN KORKUDAN DONUP KALACAĞI GÜN ahretteki "yargı günü"dür. Bu kesin.  Çünkü Kuran'daki tarifi açık ve net.  Mekkî sûrelerde "gözlerin korkudan donup kalması"na ek olarak bir sürü nitelikleri sayılıp dökülüyor.

  

*

 

Değerli hocam! 21:44’te  Allah’ın "Bizim, arza gelip onu uçlarından eksilttiğimizi görmüyorlar mı?" demesini  yanlış yorumladınız -min etrâfihâ. Şimdi onu onur meselesi mi yapıyorsunuz? Lütfen rahat olun. Yanılmayan bir Allah.

 

Benim yorumum da yanlış olabilir. Yorumlar kesin gerçek değil ki.

 

İzin verin, "zulefen minel leyl"in namaz vakitleriyle ilgisini anlatayım artık. Çünkü okuyan dostlara bir bakıma sözüm var. Allah isterse.

 

Sevgi ile,

Hasan Akçay



__________________
hasanakcay.net
allahindini.net
Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
bakimahmut
Groupie
Groupie
Simge

Katılma Tarihi: 02 aralik 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 66
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı bakimahmut

Selam,

Hasan Bey;

Sizden talebim namaz vakitleri konusuna gelmeden önce, Allah'ın azabı konusuna ilişkin En'am 65 ve Meryem 75 ayetlerine dair kısa bir açıklama yaparmısınız?

 

 

 

 



__________________
..İNANAN BİR KULA ALLAH YETER.. ..YALANI ANCAK, ALLAH'IN AYETLERINE INANMAYANLAR UYDURURLAR...
Yukarı dön Göster bakimahmut's Profil Diğer Mesajlarını Ara: bakimahmut
 

<< Önceki Sayfa 15 Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats