Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
BAKARA-158- Gerçekten Safâ ile Merve Allah'ın alâmetlerindendir. Onun için her kim hac veya umre niyetiyle Kâ'be'yi ziyaret ederse, bunları tavaf etmesinde ona bir günah yoktur. Her kim de gönlünden koparak bir hayır işlerse, şüphesiz Allah iyiliğin karşılığını verir, o her şeyi bilir.
BAKARA-196- Hac ve umreyi de Allah için tamam yapın. Eğer bunlardan alıkonursanız, o zaman kolayınıza gelen bir kurban gönderin. Bununla beraber bu kurban, kesileceği yere varıncaya kadar başlarınızı tıraş etmeyin. İçinizden hasta olana veya başından bir rahatsızlığı bulunana tıraş için oruç veya sadaka yahut da kurbandan ibaret bir fidye gerekir. Engellemeden kurtulduğunuz zaman da her kim hacca kadar umre ile sevab kazanmak isterse, ona da kolayına gelen bir kurban gerekir. Bunu bulamayana ise üç gün hacda, yedi de döndüğünüzde ki tam on gün oruç tutması lazım gelir. Bu hüküm, ailesi Mescid-i Haram civarında oturmayanlar içindir. Allah'tan korkun ve bilin ki Allah'ın azabı gerçekten çok şiddetlidir.
BAKARA-
197- Hac, bilinen aylardadır. Her kim o aylarda hacca başlayıp kendisine farz ederse; artık hacda kadına yaklaşmak, günah işlemek ve kavga etmek yoktur. Siz hayırdan ne işlerseniz, Allah onu bilir. Kendinize azık edinin. Şüphesiz ki azıkların en hayırlısı Allah korkusudur. Ey akıl sahipleri! Benden korkun!
198- Rabbinizin lütfunu istemenizde size bir günah yoktur. Arafat'tan indiğiniz zaman Meş'ar-i Haram yanında (Müzdelife'de) Allah'ı zikredin. O'nu, size gösterdiği şekilde zikredin. Doğrusu siz, bundan önce gerçekten sapmışlardandınız.
BAKARA-200- Nihayet hac ibadetlerinizi bitirdiğiniz zaman, önceleri babalarınızı andığınız gibi, hatta daha kuvvetli bir anışla Allah'ı anın. İnsanlardan kimisi: "Ey Rabbimiz! Bize dünyada ver!" der. Onun için ahirette hiçbir kısmet yoktur.
AL-İ İMRAN-
96- Şüphesiz insanlar için kurulan ilk mabed, Mekke'deki çok mübarek ve bütün âlemlere hidayet kaynağı olan Beyt (Kabe)dir.
97- Onda apaçık deliller, İbrahim'in makamı vardır. Oraya giren güvene erer. Ona bir yol bulabilenlerin Beyt'i haccetmesi Allah'ın insanlar üzerinde bir hakkıdır. Kim inkâr ederse, şüphesiz Allah bütün âlemlerden müstağni (kimseye muhtaç değil, her şey ona muhtaç)dir.
MAİDE-2.Ey iman edenler! Allah'ın (koyduğu din) nişanelerine, haram aya, hac kurbanına, (bu kurbanlıklara takılı) gerdanlıklara ve de Rab'lerinden bol nimet ve hoşnutluk isteyerek Kâ'be'ye gelenlere sakın saygısızlık etmeyin. İhramdan çıktığınızda (isterseniz) avlanın. Sizi Mescid-i Haram'dan alıkoydular diye bir takımlarına beslediğiniz kin, sakın ha sizi, haddi aşmaya sürüklemesin. İyilik ve takva (Allah'a karşı gelmekten sakınma) üzere yardımlaşın. Ama günah ve düşmanlık üzere yardımlaşmayın. Allah'a karşı gelmekten sakının. Çünkü Allah'ın cezası çok şiddetlidir.
MAİDE-97 - Allah, Kâbe'yi, o Beyt-i haram'ı, haram ayı, kurbanı ve (kurbanlardaki) gerdanlıkları insanlar için bir nizam kıldı. Bu, Allah'ın göklerde ve yerde olan herşeyi bildiğini ve Allah'ın herşeyi hakkıyle bilici olduğunu sizin de bilmeniz içindir.
TEVBE-3.Hacc-ı ekber gününde, Allah ve Resûlünden bütün insanlara bir bildiridir: Allah ve Resûlü, Allah'a ortak koşanlardan uzaktır. Eğer tövbe ederseniz, bu sizin için hayırlıdır. Ama yüz çevirirseniz, şunu iyi bilin ki, siz Allah'ı âciz bırakabilecek değilsiniz. İnkârcılara, elem dolu bir azabı müjdele!
TEVBE-19. Siz hacılara su dağıtma ve Mescid-i Haram'ı imar etme işiyle Allah'a ve ahiret gününe iman edip, Allah yolunda cihad edenlerin yaptığı işi bir mi tutuyorsunuz? Bunlar Allah katında eşit olamazlar. Allah zalimler topluluğuna hidayet ihsan etmez.
HAC-
25- Şüphesiz inkâr edenlere, Allah'ın yolundan, yerli ve yolcu bütün insanlar için eşit kılınan Mescid-i Haram'dan alıkoyanlara ve orada zulümle yanlış yola saptırmak isteyene can yakıcı bir azab tattırırız.
26- Bir zamanlar Kâbe'nin yerini İbrahim'e şu şekilde hazırlamıştık: Sakın bana hiçbir şeyi ortak koşma; tavaf edenler, orada (kıyama) duranlar, ruku edenler ve secdeye varanlar için evimi tertemiz et.
27- İnsanları hacca çağır; yürüyerek veya incelmiş binekler üstünde (uzak yollardan) her derin vadiyi aşarak sana gelsinler
KUR,AN da HAC alıntıladığım bazı Ayet lerde böyle acaba sorun ne anlatılmak istenen ne Haceri Esved PEYGAMBER imiz (a.s.v.)
tarafından kaldırılmamış KABE putlardan temizlenirken sonrasında HAC cederken Hz. Ebu Bekir, Hz. Ali, Hz. Ömer,
Hz.Osman tarafından da kaldırılmamış sebeb ne haceri esved i
konu yaparaktan bir dolapmı döndürülmek isteniyor.
İnsanlara haccı duyur... (22:27). Ondaki yararları görsünler ve adaklarını yerine getirirken Allah’ı ansınlar... (22:28).
Sonra kirlerini gidersinler ve adaklarını yerine getirip Eski Ev’i tavaf etsinler. -Sümme’l yakdû tefesehüm vel yûfû nuzûr ehüm vel yettavvafû bi’l beyti’l atîk (22:29).
Bu ayetin 2:158 ile birlikte okunması gerekiyor. Çünkü ikisi de belli bazı yerlerin tavafıyla ilgili. 2:158 Safa ile Merve’nin tavafından söz ediyor; 22:29 ise o Ev’in tavafından.
Tavafın 2:158’e göre ihtiyarî, 22:29’a göre zorunlu olması ise Yüce Allah'ın "İşletin!" buyurduğu akla yatmıyor. Her halde o Ev’i tavaf ta ihtiyarîdir.
Bir dolaptır dönüyor ama...
O Ev’in tavaf edilmesini anlaşılmaz bir hırsla isteyen ulemaya ise 22:29 güven vermemiş görünüyor. Her halde o yüzden, başka destekler arayıp 2:125 ve 22:26’daki taife kelimesini tavaf diye çarpıtmışlar.
Yazdıkları meallerde diyorlar ki tahhire beytiye li’t taifîne ve’l âkifîne ve’r rukkai’s sücûd, "Tavaf edenler, ibadete kapananlar, rüku ve secde edenler için evimi temizleyin!" demektir.
Oysa taife Türkçemize tayfa olarak geçmiş olan kelimedir. Çoğulu taifîn, insan kümeleri demek. Anılan ayetlerde ise o Ev’i ziyaret eden kalabalıklar anlamına geliyor:
Bakara 125:
Kabe’yi halk için bir odak noktası ve bir güven yeri kıldık. İbrahim’in makamını bir namaz yeri olarak kullanın. "Ziyaretçiler, kendini ibadete verenler ve eğilip secde edenler için Evimi temiz tutun," diye İbrahim ve İsmail’i görevlendirdik. (E Yüksel, Mesaj)
O Ev’in "tavaf"ı konusunda ulemanın Kuran ile sorunu var. Bir dolap çevirdikleri ortada.
Kabe benim için de saygındır; önemlidir çünkü tevhidi temsil eder. İslamdan önce müşriklerin tapınağıydı. Tevhidin yüz karası bir mel'anetin yuvasıydı. İlk müslümanlar orayı ele geçirince şirk sona erdi. Önemli olan o tarihî geçiş olayıdır.
Ben Kabe'yi tavaf ederken Kabe'nin tarihindeki şirkten tevhide o geçişi tefekkür ettim. O yüzden onu daha bir içten sevdim; saydım. Yıkılıp bir daha yapılan, bir daha yıkılıp bir daha yapılan çatısını önemsemedim; taşlarını yücelemedim; işlevi tavafın başladığı yeri belli etmek olan o kara taşa tapınmadım.
Hiç bir şey kutsal yani ilahî değil, tek olan İlah'ımızdan başka. Allah'tan başka ilah yok.
Hacca gitmek asla KÖTÜ bir şey değil. Kötü olan, uygulamdaki bazı ayrıntılar. Hatırlar mısın, onlara bu bölümün başındaki duamda değinmiştim:
Rabbim! İlk müslümanların heyecanını yerinde anlamaya çalışıyorum ki onlar gibi davranma gücünü kendimde toplayayım. Uygulamadaki bazı ayrıntılarise beşeri düzenlemedir. Onlardaki şirk eğiliminden Sana sığınırım.
Alıntı hasan akçay dan dikkat aşağıya bir alıntı daha yapıştırıcam.
Kendi görüşümü şu şekilde açıklamıştım:
Tavafın 2:158’e göre ihtiyarî, 22:29’a göre zorunlu olması ise Yüce Allah'ın "İşletin!" buyurduğu akla yatmıyor. Her halde o Ev’i tavaf ta ihtiyarîdir.
Ama bu yalnızca beşerî görüştür. Yorumsuz ilahî gerçek ise şu:
Safa ve Merve’nin tavaf edilmesi günah değildir –lâ cünâhe (2:158); Kâben’in tavaf edilmesi farzdır: "Beyti’l-Atîk’i tavaf etsinler –yettavvafû bi’l beyti’l-atîk (22:29).
Hasan akçay, edip yüksel, bir dolap dönüyor ama arada bir gördüm ruhat mengi bakalım hayırlısı.
SAYIN MUTA
CİLBAB KONUSUNDA HASAN AKÇAYA KARŞI YURUTTUĞUNUZ SERT VE KÖRUKÖRUNE TARTIŞMADAN ,DİNE BAKIŞ AÇINIZIN GELENEK VE ECDATPERESTLIKLE İÇİÇE GEÇTİĞİ RAHATLIKLA ANLAŞILIYOR,DOLABI KİMİN DÖNDÜRDÜĞÜDE....
SİZ VE PARALELINIZDEKILER , BU TAŞI ÖPMEYE VE SEFAAT ISTEMEYE,İZDIHAMLARDA ÖLMEYE,KATIL OLMAYA DEVAM EDINIZ,BİZSE KABEYI GUZELCE ZIYARET EDICEZ,7 KEZ DÖNMEYECEZ,O TAŞIDA ÖPUP SEFAAT ISTEMEYECEZ.HASAN AKÇAYIN KABE ZİYARETININ IHYIYARI OLDUĞU GÖRUŞU VERDIĞİ AYETLERLE SABIT,AYRICA KABE BIR ÇOK KEZ YIKILIP TEKRAR İNSA EDILDI,HACER TASI EMEVİ YOZLAŞMASIYLA TEKRAR ORAYA KONMUŞ OLABILIR,ARAPPERESTLIK YAPMAYALIM...
Geçen gün bizim semtte kadınlar toplanıp mevlit yapmış. Sonra da bir kadın bir kutu getirmiş. "Şimdi hep beraber umreye gideceğiz" gibi bişey deyip kutuyu açmış. Kutuda bir küçük taş parçası varmış. Bu parça haecrül Esvedden kopmuşmuş. Hep beraber ellerini yüzlerini sürmüşler.
Aman Allahım!
Hanif Çözümü :
Anladığım ve araştırdığım kadarıyla Kabe'den Hacerül Esvedi çıkartarak oraya tavaf başlangıcı bir başka işaret koymak gerekir. Üstüne de "ey millet tarihler sonra bunu da putlaştırmayınız. Bu bir işarettir. yararı zararı olmaz. İşaretlere iyyake na'budu ve iyyake nestain denmez. Yardım Allah'tan istenir." yazılmalı.
Doğru ve Hikmetler Allah'ındır.
Rabbimim Kurandaki tanimlamasini kabul edemeyip, araya taslardan aracilar koymaya calisanlarin dustukleri bu aci durumu gorebiliyormusunuz.
Alahin ayetleri yerine GOktaslarini araci kabul eden zihniyet daha sonra taslardan umdugunu Allah yerine Peygamberlere tapma noktasina getirmis. Allah ile Resullerini (elcilerini ) birbirien karistirmis ve hadisler adi altinda Peygamberimizi Allahin dininin ortak yapimcisi yapmistir.
__________________ Müslümanim diye hic utanmiyorum.... Mevsim Bahar..Ben artık özgur bir müslümanım. Bir elimde KURAN, Bir elimde bahar çiçekleri ve arkamda 1400 yıllık hurafe, hadis, mezhep ve şeyhlerın enkazı.
CİLBAB KONUSUNDA HASAN AKÇAYA KARŞI YURUTTUĞUNUZ SERT VE KÖRUKÖRUNE TARTIŞMADAN ,DİNE BAKIŞ AÇINIZIN GELENEK VE ECDATPERESTLIKLE İÇİÇE GEÇTİĞİ RAHATLIKLA ANLAŞILIYOR,DOLABI KİMİN DÖNDÜRDÜĞÜDE....
SİZ VE PARALELINIZDEKILER , BU TAŞI ÖPMEYE VE SEFAAT ISTEMEYE,İZDIHAMLARDA ÖLMEYE,KATIL OLMAYA DEVAM EDINIZ,BİZSE KABEYI GUZELCE ZIYARET EDICEZ,7 KEZ DÖNMEYECEZ,O TAŞIDA ÖPUP SEFAAT ISTEMEYECEZ.HASAN AKÇAYIN KABE ZİYARETININ IHYIYARI OLDUĞU GÖRUŞU VERDIĞİ AYETLERLE SABIT,AYRICA KABE BIR ÇOK KEZ YIKILIP TEKRAR İNSA EDILDI,HACER TASI EMEVİ YOZLAŞMASIYLA TEKRAR ORAYA KONMUŞ OLABILIR,ARAPPERESTLIK YAPMAYALIM...
Sayın saf bilgi yazdığınız yazıyı alıntıladım diyorsunuzki dam üstünde saksağan vur beline kazmayı. Ezber bozuldu diye katilmi olduk kim diyor ki haceri esvedin şefaat yetkisi var birde
benim parelelimde kim var veya ben kimin parelelinde olmaya çalışıyorum gelenek ten kasıt PEYGAMBER efendimiz (a.s.v.)sa
evet ben gelenekçiyim o ne yapmış ise onu yaparım sunni ne demek hasan akçay a sor aydınlatsın gelenek aynı zamanda hanif islam dır malumunuz hz. İbrahim geleneğini yürütende sunni islam dır. Tartışmadan kasıt hurafeler ise çarpıtmadan olmayan şeyi yazıp olmuş gibi gösterip onun üzerinden tartışmak abesle iştigaldir hasan akçay ile tartışmamız çarpıtma
sının yakalanması dır "AYNI OLAYI İKİ AYRI VERSİYON ANLATIYOR HAZRET" çarpıtma yapanın sözüne itibar olmaz malum birde cilbab hasan akçay kim ki Ayet lerden hareke koyup çıkarıyor kafasına göre yorum yapıyor şimdi hasan akçay
ın hac ihtiyari mi farz mı lafını kendi yazısı ile nasıl tekzip ettiğini
göstereyim de olay aydınlansın.
Kendi görüşümü şu şekilde açıklamıştım:
Tavafın 2:158’e göre ihtiyarî, 22:29’a göre zorunlu olması ise Yüce Allah'ın "İşletin!" buyurduğu akla yatmıyor. Her halde o Ev’i tavaf ta ihtiyarîdir.
Ama bu yalnızca beşerî görüştür. Yorumsuz ilahî gerçek ise şu:
Safa ve Merve’nin tavaf edilmesi günah değildir –lâ cünâhe (2:158); Kâben’in tavaf edilmesi farzdır: "Beyti’l-Atîk’i tavaf etsinler –yettavvafû bi’l beyti’l-atîk (22:29).
hasan akçay ALLAH ın emri AKLA YATMIYORMUŞ ama herhalde o ev i ? tavaf ihtiyari imiş çarpıtmanın alasını yapıp kafa karıştırdıktan sonra bu sefer safa ile merve nin tavafı günah değil KABE NİN TAVAFI FARZ DIR demesi ne demek aynen yazdığım gibi adam ikili yazıyor kıblesi belli değil. Dini nefsi arzularına alet etmek yanlıştır siz gidin KABE yi tavaf etmeyin ama insanlara yanlış bilgi vermeyin.Birde KABE nin yıkılmasını
konu ediniyorsunuz size ve sizin gibilere Ayet ile cevap.
TEVBE-19. Siz hacılara su dağıtma ve Mescid-i Haram'ı imar etme işiyle Allah'a ve ahiret gününe iman edip, Allah yolunda cihad edenlerin yaptığı işi bir mi tutuyorsunuz? Bunlar Allah katında eşit olamazlar. Allah zalimler topluluğuna hidayet ihsan etmez.
Demek ki KABE İMAR EDİLİRMİŞ bir şey niye imar edilir fazla söze gerek yok.
Çarpıtmaya bak haceri esved emevi yozlaşması ile tekrar oraya
konmuş olabilirmiş peki madem salladın taşı oradan kim çıkarmış ki onu niye yazmıyorsun taşın oraya konmuş olabilirmiş
mış mış mış çarpıt sonra çarpıtmanın üzerine yorum yap insanları o kadar saf mı zannettiniz ayıptır yazıktır.
Sayın saf bilgi klasik bir laf ama özüm de sözüm de TÜRK tür birde ELHAMDULİLLAH Müslüman ım haksızlık kimden gelirse ona karşı olurum yanıla bilirim insanım ama kasıtlı olarak" yanlış
yapmam.
birde hep kendilerinin yaşadığı kimsenin bilmediği olaylar onların cephesinde yaşanır sanki onlardan başka kimse HAC ca gitmemiş konu şu.
Geçen gün bizim semtte kadınlar toplanıp mevlit yapmış. Sonra da bir kadın bir kutu getirmiş. "Şimdi hep beraber umreye gideceğiz" gibi bişey deyip kutuyu açmış. Kutuda bir küçük taş parçası varmış. Bu parça haecrül Esvedden kopmuşmuş. Hep beraber ellerini yüzlerini sürmüşler.
Aman Allahım!
taş kopmuşmuş iyide haceri esved ten kopan taş ,taşa karşı olanlara malzeme vermek için TÜRKİYE ye gelmiş sonra taşa yüz
Tavafın 2:158’e göre ihtiyarî, 22:29’a göre zorunlu olması ise Yüce Allah'ın "İşletin!" buyurduğu akla yatmıyor. Her halde o Ev’i tavaf ta ihtiyarîdir.
Ama bu yalnızca beşerî görüştür. Yorumsuz ilahî gerçek ise şu:
Safa ve Merve’nin tavaf edilmesi günah değildir –lâ cünâhe (2:158); Kâben’in tavaf edilmesi farzdır: "Beyti’l-Atîk’i tavaf etsinler –yettavvafû bi’l beyti’l-atîk (22:29).
Sevgi ile,
Hasan Akçay
SAYIN MUTA
BURDA KENDINI TEKZİP ETMEK YOK,GELENEKSEL TEFSIRIN İKİ AYET ARASINDAKİ ÇELIŞKİSİNE DIKKAT ÇEKIYOR VE DİĞER AYETTEDE SAFA LLE MERVE GIBI KABENINDE IHTİYARİ OLMASI GEREKTIĞİNİ BELIRTIYOR.HAC KUTSAL TOPRAKLARDA TANIŞIP KAYNAŞMADIR,ÖNCE HACCIN NE OLDUĞUNU ÖGRENIN,ONDAN SONRA HACCIN OLMAZSA OLMAZ FARZLARINI BELIRLEYIN.
KABE BİR ÇOK KEZ YIKILDI,SULAR ALTINDA KALDI,DEPREMLER OLDU,SALDIRIYA UGRADI,İBRAHIMIN HATIRASI KABE HER SEFERINDE TEKRAR İNSA OLDU.,O YUZDEN BU TAŞ EMEVI YOZLAŞMASIYLA İNSA SIRASINDA TEKRAR KONMUŞ OLABILIR.EMINIM BU YIKILMAYI ILK KEZ DUYUYORSUNUZ,OYSA HADİS UYDURMALARINI,SAÇMALIKLARINI ÇOK İYİ BİLİYORSUNUZ,HACER TAŞINI HZ ALI VEYA PEYGAMBERMIZIN ÖPTUĞU,CENNETTEN GELDİĞİ SADECE UYDURMA HADISTIR,SAMİRİNİN BUZAGISI GIBI ARAP PUTPERESTLİĞİNİ HORTLATAN EMEVI OYUNUNA GELMEYIN,O TAŞI ÖPMEDEN,ŞEFAAT İSTEMEDEN GIDIN MUSLUMANLARLA KAYNAŞIN, KUTSAL,TARIHI TOPRAKLARI VE KABEYİ GUZELCE GEZIN,ZIYARET EDIN ,TAŞ ÖPMEK İÇİN İZDIHAMDA KATIL OLMAYIN,(TAİFE ZIYARET DEMEKTIR 7 KEZ DÖNME DEGIL,KURANDA BU KELIME DİĞER AYETLERDEDE BU ŞEKILDE KULLANILMIŞTIR).
Gerçekten anlamakta zorlandığım bazı şeyler var nemi benim yazıp ta söylediklerime direk cevap yok yine miş mış var.Birde hasan akçay ın tavaf üzerine yazdığı yazıyı bak 2-158. göre İHTİYARİ 22-29 a göre zorunlu olması beşeri görüştür akla yatmıyor diyor hasan akçay birde o evi tavaf da ihtiyaridir demiş
oluyor hasan akçay ın söylemiyle beşeri görüş buraya kadar tamam zannedersem. Şimdi işin püf noktası yorumsuz İlahi gerçek şu hasan akçay deyimi ile SAFA İLE MERVEN İN TAVAF EDİLMESİ GÜNAH DEĞİLDİR 2-158 GÖRE KÂBE NİN TAVAF EDİLMESİ FARZ DIR 22-29 ile Safa merve arasında say yapmak ta ayet le söylenirse "Şüphe yok ki Safa ile Merve Allah'ın şiarlarındandır. Her kim Beyt'i hacceder yahut umre yaparsa bunların arasında say etmesinde bir beis yoktur" (el-Bakara, 2/ 158)." zaten Ayet söylüyor geleneksel islam ın beşeri yorumu mezhepleri bağlar bunuda çocuklar bile bilir safa ile merve nin tavaf ını KÂBE tavafı ile birleştirmek burada galiba yanlız hasan akçay ın aklına gelmiş 2-158 safa ile merve tavafı(say) 22-29-HAC.- Sonra kirlerini giderip temizlensinler. Adaklarını yerine getirsinler. Kâbeyi tavaf etsinler.) BURADA BEŞERİ YORUM YOK AYET VAR YANLIŞ NEREDE hasan akçay geleneksel tefsire göre iki ayet arasında çelişki varmış gibi göstermep ayet leri ve yorumları vermeden tam bir çarpıtma yapıyor yorumsuz ilahi gerçekdiye yazdığı ise hasan akçay zaten herkesin bildiğini yazıyor buradan da şu çıkıyor sayın saf bilgi TAVAF VAR VE FARZ DIR (KÂBE) SAFA VE MERVE NİN DE SÖZLÜK ANLAMINI ÖĞRENMENİZİ ÖNERİRİM ONDAN SONRADA HACERİ ÜL ESVEDİ KONUŞURUZ. Sonraki yazdıklarınız kusura bakmayın ama yine miş mış cevap verdim zaten hayali kurgu film de olur saygılar.
SİZ EY imana ermiş olanlar! Namaz kılacağınız zaman yüzünüzü, ellerinizi ve dirseklere kadar kollarınızı yıkayın ve [ıslak] ellerinizi başınızın üzerine hafifçe sürün ve bileklere kadar ayaklarınızı [yıkayın]. Eğer boy abdestini gerektiren bir halde iseniz kendinizi temizleyin. Ama eğer hasta iseniz yahut seyahatteyseniz yahut tabii ihtiyacınızı gidermişseniz yahut bir kadınla birlikte olmuşsanız ve su bulamıyorsanız, o zaman, temiz toprağa ellerinizi sürün ve onunla yüzünüzü ve kollarınızı hafifçe ovun. Allah sizi zora koşmak istemez; ama sizi tertemiz kılmak ve nimetlerinin tamamını size bahşetmek ister ki şükredenlerden olasınız.
MAİDE-95.
Siz ey imana ermiş olanlar! Hac yaparken av hayvanı öldürmeyin. Ve sizden kim onu kasden öldürürse, öldürdüğüne eş değerdeki hayvanı iki dürüst kişinin onunla ilgili vereceği karara istinadenkurban edilmek üzere Kâbe'ye getirerek tazmin etmekle yükümlüdür; yahut muhtaçları doyurmak suretiyle veya ona denk olacak kadar oruç tutarak günahının kefaretini ödemelidir: [Bu,] yaptığı fiilin tam ağırlığını hissedebilsin diyedir. Allah geçmişi silmiştir. Ama her kim onu yeniden işlerse, Allah cezasını ona gösterecektir. Zira Allah kudret sahibidir, kötülerden intikam alandır.
MAİDE-97.
Allah, Kâbe'yi, o Beytu'l-Harâm'ı bütün insanlık için bir sembol kıldı; ve [aynı şekilde] kutsal [hac] ayı ve boyunlarında takı olan kurbanlıklar, Allah'ın göklerde ve yerde olan her şeyden haberdar olduğunu ve Allah'ın her şeyin tam bilgisine sahip bulunduğunu size anlatmayı amaçla[yan sembollerdi]r.
Burada anlaşılmayacak ne var nerede iki KÂBE lafı veya iması geçiyor.
Aramızdaki dıyalog iyice körler sagırlar tartışmasına döndü.Clbab konusunda yuruttuğunuz saglıksız muzakere burdada vuku buldu.
Size tek tavsıyem önce gelenek ve hadis ılletınden kurtulup yalnız Kuran deyın,sonrada arapçanızı Hasan Akçay kadar gelıştırıp ondan sonra ona cılbab ve hac konusunda yaptığı ayet tefsırlerı yuzunden laf atın...
Aramızdaki dıyalog iyice körler sagırlar tartışmasına döndü.Clbab konusunda yuruttuğunuz saglıksız muzakere burdada vuku buldu.
Size tek tavsıyem önce gelenek ve hadis ılletınden kurtulup yalnız Kuran deyın,sonrada arapçanızı Hasan Akçay kadar gelıştırıp ondan sonra ona cılbab ve hac konusunda yaptığı ayet tefsırlerı yuzunden laf atın...
HAKLISINIZ SAYIN SAF BİLGİ ZATEN VERİLECEK CEVAP KALMADIMI BÖYLE OLUR BİRDE SİZ KİMSİNİZ NEDEN MALUM KİŞİ
NİN YERİNE CEVAP VERİYORSUNUZ ONUN AVUKATI MISIN YOKSA
DİLİNİ KUŞ MU YUTTU BİRDE MEAL, TEFSİR KARIŞTIRMA HASAN AKÇAY TEFSİR Cİ OLDUDA HABERİMİZ Mİ YOK HA BAK BENİM VERDİĞİM KARŞI CEVAPLARI BELKİ SEN ANLAMAYA BİLİRSİN AMA MALUM ZAT GAYET İYİ ANLAR EĞER BENİM İLE BİR SORUNUN
VARSA" BİLGİ ALIŞ VERİŞ" YAZ YAZIŞALIM YOK EĞER HASAN AKÇAY IN YERİNE YAZACAKSAN ONUDA BİLELİM SAĞLIKSIZ MÜZAKERE İMİŞ HAYDİ ORADAN BE EVVELA SİZ ADAMIN ÇARPITMALARINI BİLE ANLAMAMIŞSINIZ ONUN BİLDİĞİ ARAPÇA
ONUN OLSUN Kİ BEN HALA KOPYA DA YAPABİLİR DİYORUM ÇÜNKÜ O KADAR KARIŞTIRMIŞ Kİ NE DEDİĞİNİ KENDİ BİLE ANLAMIYOR SİZDE ANLAMIYORSUNUZ İSBATI.
Kendi görüşümü şu şekilde açıklamıştım:
Tavafın 2:158’e göre ihtiyarî, 22:29’a göre zorunlu olması ise Yüce Allah'ın "İşletin!" buyurduğu akla yatmıyor. Her halde o Ev’i tavaf ta ihtiyarîdir.
Ama bu yalnızca beşerî görüştür. Yorumsuz ilahî gerçek ise şu:
Safa ve Merve’nin tavaf edilmesi günah değildir –lâ cünâhe (2:158); Kâben’in tavaf edilmesi farzdır: "Beyti’l-Atîk’i tavaf etsinler –yettavvafû bi’l beyti’l-atîk (22:29).
BEŞERİ GÖRÜŞ DİYE VERDİĞİ BİLGİ GÜYA ARAPÇASI KUVVETLİ YA SANKİ KENDİ SÖYLEDİĞİ BİLGİDEN FARKLI BİR ŞEY SÖYLÜYOR İNTİBA SINI UYANDIRARAK ULEMA AYAKLARINA YATIYOR BİLGİLİ OLAN BİR KERE ÇARPITMA YAPMAZ TAMAMMI
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma