Yazanlarda |
|
t_yasa Groupie
Katılma Tarihi: 06 nisan 2010 Yer: Turkiye Gönderilenler: 49
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Annesine,teyzesine,halasına,yengesine sarılıp yatan delikanlılar,babasına,amcasına,dayısına sarılıp yatan genç kızlar. Bu insanlar zina yapmış oluyorlar mı? Hayır.
Dayısına amcasına bilmem ama babasına sarılıp yatan genç kızların zinaya yaklaştığını nasıl iddia edebilirsiniz. Evleninceye kadar canım istedikçe babamın yanına sokulup yattım ben, bu ne biçim iddia. Örnek verirken ipin ucunu kaçırıyorsunuz söylemek istediğim buydu benim.
P*rno oyuncuları da işlerini yapan insanlar ama kimse bu çalışan(!) kadınları veya erkeklerin zina yapmadığını iddia edemez pek tabi.
Oyuncular diyorsunuz, büründükleri rollere göre zinaya yaklaşan da oluyor yaklaşmayan da.
Öğrenciler demişsiniz, bahsettiğiniz ortamda yapaşıp da zina yapan da var, yapmayan da, yaklaşan da var yaklaşmayan da.
Akrabalık ilişkilerine gelince ben öyle çevremde ergen çağa gelip de halasına teyzesine vs sarılan erkek görmedim, kızlar için de geçerli bu durum. Sarılsalar zinaya yaklaşma olur mu sanmıyorum. Ama baba - kız örneğinde ipin ucu kaçmış sanki yine.
Olaylara siz de tek taraflı bakıyorsunuz.
1-)Bütün bunların hepsi normal ve çağdaş yaşamın bir gereğidir.
dediğinizde ben çağdaş olmak için bunların ille de yapılması gerektiğini anlıyorum. Ne ilgisi var Allah aşkına, enseste yaklaşmanın ya da ensest ilişki yaşamanın çağdaşlık olduğunu kim iddia etti.
Eşim hala fırsatını bulunca annesine sarılıp yata kanepede, bu zinaya yaklaşma mıdır? Yok artık. Yazılarınızın ciddiye alınmasını istiyorsanız örneklerinizi biraz daha kabul edilebilir vermelisiniz.
Bence çağdaş yaşama bakış açısınızı biraz gözden geçirmelisiniz.
|
Yukarı dön |
|
|
Guests Guest Group
Katılma Tarihi: 01 ekim 2003 Gönderilenler: -259
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Dilimizde de "yaklaşma" fiili cinsel ilişki anlamına da kullanılır. "Yaklaşma!" emir sözcüğü çoğu zaman kişinin niyetinde "yapma!" anlamına sarfedilir. Kuran'da da hep bu anlamda gelmiştir. "Salata yaklaşmayın!", salata sakın gelmeyin!" demektir. "Yetimin malına yaklaşmayın!" derken, "yetimin malını asla yemeyin!" diyor. "Ey insan, senle eşin bahçede oturun, istediğinizden istediğiniz kadar yiyin ama şu ağaca/bitkiye/ota yaklaşmayın, yani yemeyin! Aksi taktirde, ne kadar mesafede yaklaşılmayacak, ne kadar uzaklıkta durulacak, bunun da verilmesi gerekti!
Zinaya yaklaşmayın, "sakın zina yapmayın" demektir. Yaklaşma fiili mutlak anlamda bir nesneye yakın olma anlamına alırsak çok sıkıntı olur. Erkekle kedının yanyana gelmelerine asla imkan tanımamak olur ki, bu bir cinse zindan hayatı yaşatmakla eştir. Yasak, yasak olan fiilden kesinlikle uzak durmayı vurgulamak için asıl fiile tercih edilmiş. "Bu işten uzak dur!" demekle, "bu işi kesinlikle yapma!" demek isteriz.
|
Yukarı dön |
|
|
t_yasa Groupie
Katılma Tarihi: 06 nisan 2010 Yer: Turkiye Gönderilenler: 49
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Sayın haktansapmaz'a katılmakla beraber birkaç şey daha söylemek istiyorum.
Yaklaşma derken, aklından o kişiyle yatmayı geçirme, arzulama, düşüncesi istemsizce gelse bile bunu eyleme dökmek için planlar yapma, bu doğrultuda hareket etme de algılanabilir pekala. Bütün bunlar da kişinin niyetiyle alakalıdır.
Babama sarılıyorum acaba zinaya yaklaşıyor muyum, dayımla başbaşa kaldım zinaya yaklaşmış mı oluyorum, yok teyzemi öptüm zinaya mı yaklaştım vesveseleri insanı bunalıma sokar.
|
Yukarı dön |
|
|
efrayim58 Uzman Uye
Katılma Tarihi: 13 subat 2007 Gönderilenler: 1098
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Efrayim
Sevgili t-yasa
Hemen işi şahsa indirgeyiveriyorsunuz. Evleninceye kadar canım istedikçe babamın yanına sokulup yattım ben, Eşim hala fırsatını bulunca annesine sarılıp yata kanepedev.s diyorsunuz.
Dünyada 9 milyar insan var. Bütün bu insanlar için ölçü şart. Kitabımız ölçüyü koymuş. Ahmet'e, Mehmet'e veya bir topluma göre ölçü olmaz.Kadınlara,erkeklere bakışlarını kısmasını,zinaya yaklaşmamasını emretmiş.
Ayrıca konumuz değil ama, bir araştırın bakalım Türkiye'de ve dünyada resmi ve gayri resmi ensest ilişki istatistiklerine...
Siz çok temiz duygularla yazıyorsunuz,hayranlıkla okuyorum yazılarınızı.
Hani bazı safhane düşünüp' erkekler geneleve gitmeseler genelevler ortadan kalkar' diyenler varya, o temiz düşünen ama gerçeklerden kaçan ve gerçekleri görmek istemeyenlere benzetiyorum sizi
Allah sizin gibilerini artırsın.
Sevgi ile,
|
Yukarı dön |
|
|
t_yasa Groupie
Katılma Tarihi: 06 nisan 2010 Yer: Turkiye Gönderilenler: 49
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Sevgili efrayim58;
Dünyada 9 milyar insan var. Bütün bu insanlar için ölçü şart. Kitabımız ölçüyü koymuş. Ahmet'e, Mehmet'e veya bir topluma göre ölçü olmaz.Kadınlara,erkeklere bakışlarını kısmasını,zinaya yaklaşmamasını emretmiş.
Ölçü şart derken nedir ölçü, bu ölçüyü kitabımız yaklaşma diyerek mi koymuş, peki nedir yaklaşmamanın ölçüsü, bunu belirtmiş mi yoksa ben mi kaçırmışım, kim koyacak bu ölçüyü Allah sınırları kesin çizmemişse eğer?
Ayrıca konumuz değil ama, bir araştırın bakalım Türkiye'de ve dünyada resmi ve gayri resmi ensest ilişki istatistiklerine...
Siz ensest yapan insanların zinaya yaklaşmamanın ölçüsü konularak bundan vazgeçeceğine inanıyor musunuz? Ensest ilişki demişsizin, demek ki ortada bir ilişki olmuş, zinaya yaklaşılmamış, direkt olarak zina edilmiş. bu insanlar Allah2ın kesin yasaklama emrine karşılık bunu yapıyorlar hem de zorla, yaklaşmama ölçütüne mi uyacaklar?
Tartışmalarımız ruh hastalarından ziyade normal insanlar üzerinden gitmeli, zira kızına tecavüz eden insan müsveddesi bir babanın hükmünün zina eden bir insanla eşit olduğuna zaten inanmıyorum.
|
Yukarı dön |
|
|
t_yasa Groupie
Katılma Tarihi: 06 nisan 2010 Yer: Turkiye Gönderilenler: 49
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Ek olarak, hakkımdaki düşünceleriniz için teşekkür ediyorum.
|
Yukarı dön |
|
|
efrayim58 Uzman Uye
Katılma Tarihi: 13 subat 2007 Gönderilenler: 1098
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Efrayim
Sevgili t-yasa
Zorla yapılan ilişki ile, zina ayrı şeylerdir. İki tarafında beraber kurdukları ilişkiyle,zorla yapılan tecavüz ilişkisi aynı sepete koyamazsınız.
Ölçü şudur: Ergen olanlar zinaya yaklaşacak ortamda bulunamazlar.
İlla çarpıcı örnek ararsanız, küçükken anne oğlunu,baba da kızını yıkar ama ergen olduktan sonra,yıkamamalılar.Yıkarlarsa zina yapmışmı olurlar hayır, peki ne olur zinaya yaklaşmış olurlar.
Belki 1000 aile böyle yaparsa içinden bir aile hata yapabilir.Bütün aileler hata yapacak değiller tabi.
Bir oramda olup el sıkışmakla olmaz bütün bunlar. Hepsini zinaya yaklaşma ayetiyle açıklayamazsınız.
Zina, tabiri caizse,muz kabuğu,karpuz kabuğu gibidir.Bana bir şey olmaz,ben düşmem diye, bile bile üzerine basarsanız,hakikatten düşmediğiniz gibi,nasıl düştüğünüzü anlayamazsınız bile.
Sevgi ile
|
Yukarı dön |
|
|
Yorumcu Uzman Uye
Katılma Tarihi: 08 mart 2010 Gönderilenler: 171
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Sevgili Efrayim.Zina kavramına yüklediğin anlam geleneksel,dolayesiyle yanlış.Allah,sadece zinaya yaklaşmayın mı diyor.Kavgaya,dövüşe, adam yaralamaya veya Adam öldürmeye,hırsızlığa veya haram yemeye veya yalan haber yaymaya veya masum insanlara iftira atmaya veya yetim hakkı yemeye.v.b. de yaklaşmayın demiyor mu?
Sevgili Efrayim.Sen akıllı adamsın.Lütfen biraz düşün.Kur"an,fuhuş,iftira ve zina olayında şahit isterken,adam öldürme veya adam yaralama veya hırsızlık olayında,neden şahitlerden hiç söz etmiyor.Veya etmiyor mu?
Kur"an,"zinaya yaklaşmayın o fahşa"dır,"diyor. fahşadan,daha doğrusu,fahşa ve zina"dan maksat,her konuda hududullahın dışına çıkmaktır.Yani Allah"ın koyduğu,gizli,açık bariz yasakları çiğnemektir.
Bundan dolayı,bir kadın veya erkek,anadan uryan veya kadın üstsüz olmadığı sürece,pilaja gitmekle veya mayo,bikini giymekle zinaya yaklaşmış olmaz.Ayet,zinaya yaklaşmaktan anlaşılan şeyde yanlış.Ayet,zinaya yaklaşmayın,o aşırılıktır"diyor.Yani kişi,bir konuda aşırılığa gitmeden,örneğin,kadın sütyenini,erkek mayosunu çıkartmadan fuhuş yapmış olmaz.Yani ayet,fuhuş yapmayı yasaklıyor,cinsel organ sahibi olmayı yasaklamıyor.
Eğer gelenekcilerin zinaya yaklaşmaktan anladıkları şey doğru ise,hepimizin hadim olması gerekir.Hiç kusura bakma,ben hadim madim olamam.Rahibe veya rahipte olamam.Cinsellik güzel bir nimet ve meşru çerçevelerde kalmak süretiyle,bu nimetten yararlanmak ve böyle güzel bir duyguyu bize bahşettiği için Allah"a şükretmek lazım.
Selam ile.
|
Yukarı dön |
|
|
t_yasa Groupie
Katılma Tarihi: 06 nisan 2010 Yer: Turkiye Gönderilenler: 49
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Zorla yapılan ilişki ile, zina ayrı şeylerdir. İki tarafında beraber kurdukları ilişkiyle,zorla yapılan tecavüz ilişkisi aynı sepete koyamazsınız.
Aynen böyle düşünüyorum işte bu yüzden ensest bana zina değil de farklı bir şey gibi geliyor.
İlla çarpıcı örnek ararsanız, küçükken anne oğlunu,baba da kızını yıkar ama ergen olduktan sonra,yıkamamalılar.Yıkarlarsa zina yapmışmı olurlar hayır, peki ne olur zinaya yaklaşmış olurlar.
Söylediğiniz şey zorunlu haller dışında gerçekleşirse olsa olsa edebe aykırı bir hal alır, neticede kimse kimseyi keyfi olarak banyoya sokup yıkamaz değil mi? Bunu yapıyorsa ortada ters giden bişeyler vardır.Ancak imkanlar bu durumu zorunlu kılıyorsa yapacak bişey yoktur.
Zina olayına yorumcu arkaşımızın dediği gibi bakıyorum ben de. Sevgili Efrayim bu konudaki sınırlarınız örfi olarak şekillenebilir ancak ve başkasına bu sınırları dayatamazsınız. Ben kendi yaşam tarzımı başkasına dayatamam, kendime koyduğum veya karakterim sebebiyle kendiliğinden oluşumuş sınırlarım var önceki iletilerimde biraz bahsettim ama benim sınırlarım diğer kadınları bağlamaz, bunları hüküm diye başkalarına dayatamam.
Geleneklere göre dini hüküm koyulamaz, dini hükmü ancak Allah koyar. Zinaya yaklaşmamayı ve zina yapmamayı ayrı şeyler olarak algılamanız bunun dini bir hüküm olduğunu göstermiyor maalesef. Bu sorularınıza başkalarında cevap bulamazsınız ancak içinizde bulursunuz. Sze göre kadınlı erkekli denize girmek rahatsızlık veriyorsa girmessiniz olur biter ama bu durumu zinaya yaklaşmak olarak yorumlamak bize düşmüyor ki tekrar ediyorum zinaya yaklaşmak ile yapmak bence aynı şeydir.
İçkiye yaklaşmamak için nasıl ki üzüm yemekten ya da boza içmekten vazgeçmiyorsak zinaya yaklaşmamak adına toplumdan soyutlanmanın da anlamı yoktur.
|
Yukarı dön |
|
|
efrayim58 Uzman Uye
Katılma Tarihi: 13 subat 2007 Gönderilenler: 1098
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Efrayim
Sevgili t-yasa
Yine söylemek durumundayım ama çok temiz ve safhane düşünceler içindesiniz.
İlla çarpıcı örnek ararsanız, küçükken anne oğlunu,baba da kızını yıkar ama ergen olduktan sonra,yıkamamalılar.Yıkarlarsa zina yapmışmı olurlar hayır, peki ne olur zinaya yaklaşmış olurlar.Dedim.
Söylediğiniz şey zorunlu haller dışında gerçekleşirse olsa olsa edebe aykırı bir hal alır, neticede kimse kimseyi keyfi olarak banyoya sokup yıkamaz değil mi? Bunu yapıyorsa ortada ters giden bişeyler vardır.Ancak imkanlar bu durumu zorunlu kılıyorsa yapacak bişey yoktur. Demişsiniz.
Ben de onu söylüyorum işte ters giden birşeyler var.
15-20 sene önce, üç il hariç, diğer illerde aile içindeki kadınlar erkekler yanaktan öpüşürlermiydi? hayır.Şimdi dudaktan bile öpüşüyorlar...
15-20 sene önce külotlu çorap giymeyen kadınlar,şimdilerde evde hiç çekinmeden herkesin içinde çorabını çıkarabilmektedir.
Evde erkekler kadınlar mayolarını giyip güneşlenebilmekte, uygunsuz oturabilmekte v.s v.s
Tüm bunlar zina yapmak değildir. Sizin deyişinizle 'ters giden şeylerdir'.
Allah, tüm bu aksaklıklara karşı 'zinaya yaklaşmayınız' demiştir.
ZİNA YAPMAK ZATEN SOSYAL CİNAYETTİR.
Bazılarının dediği gibi, aldatılan eşlerin sorunu değil,tüm toplumun ortak sorunudur.
Bundan dolayıdır ki,Allah,zina yapmayın dememiştir.
Nasrettin hoca,kızını çeşmeye göndermeden sıkı sıkıya tembihlermiş 'aman kızım testiyi kırma' diye. Komşular bu duruma itiraz ederlermiş ' hocam kızı niye sıkıştırıyorsun daha çocuk testi mesti kırmadıki' Hocanın cevabı hazır' testi kırıldıktan sonra ne önemi var'
Sevgi ile,
|
Yukarı dön |
|
|
|
|