HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Genel Tartışma
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Genel Tartışma
Konu Konu: Kur’anda çelişkili ayetler var mı? Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
asım
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 14 agustos 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1700
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı asım

tanrı bir kitap indirmeli miydi...

peygamber göndermeli vahy ile konuşmalı mıydı...

bunlar tanrının hayata direkt müdahalesi sayılır...

normal dışı şeylerdir...

insanlığın geneline baktığımızda kitap peygamber vahy ile sürekli karşı karşıya kalınmıyor...

bir grup insan bunlarla karşılaşıyor bir grupta hiç karşılaşmıyor...

ve karşılaşmayanlar her zaman çoğunlukta...

diyebiliriz ki peygamberler ve onların karşılaştıkları insanlar çok istisna bir oran da...

yedi milyar insan var dünyada...

hiç biri de bir peygamberle bizzat karşılaşmadan yaşıyor ve ölüp gidiyorlar...

bazı toplulukların ellerinde atalarından kalma bazı metinler var...

bunların tarihin derinliklerindeki  zamanlar da küçük köy gibi yerlerde tanrıyla konuştuğunu iddia eden insanların sözleri olduklarını söylüyorlar...

tanrı artık neden vahy indirmiyor...

neden yeni kitaplar peygamberler göndermiyor...

yedi milyar insanı yazının bile zar zor bulunup yazıldığı dönemlerden kalma metinlerle idare ediyor...

neden bazı insanların elinde bu metinler varken çoğunluğun elinde yok...

ve bu metinlerin çoğunda değişiklik tahrifat yapılabilme ihtimali var...

bunu bizzat bu metinlere inananlar tesbit edebiliyor...

ellerindeki sözlerden bazılarını zayıf bazılarını uydurma bazılarının sağlam olduğu iddia edebiliyorlar...

tanrının tüm insanlığa bu metinlerle yol gösteriyor olması mümkün değildir...

doğru ve eğri  en iyi şekilde sadece bu metinlerle bilinebiliyorsa ...

insanların çoğu doğruyu bulmaktan mahrum bırakılmış demektir...

doğru olanı bu metinlere bakmadan bulabilmek mümkün değil se insanların çoğuna haksızlık yapılıyor demektir...

bu çoğunluk yaptıkları yanlışlardan sorumlu tutulmamak lazım gelir...

o zamanda metinlere sahip olanlar açısından bir haksızlık söz konusu olur...

onların yaptıkları bu metinlere uygunluk açısından değerlendirilip cennet cehenneme gidecekler...

diğerleri eğer sorumsuz olacak sa metinlere sahip olmak bir dezavantaj olur...

eğer onlar da sorumlu olacak sa bu metinden sorumlu olmayıp başka bir şeyden sorumlu olmalılar...

ne olabilir...

mesela akılcı vicdanlı davranmadıkları için sorumlu tutulabilirler...

bu durumda metin sahipleri hem akıl vicdan hem de ellerindeki metinlerden sorumlu tutulmak ururmunda kaldıkları için yine adaletsizlik ortaya çıkmakta...

sadece aklı olanlar akıllla kitabı olanlar kitabla sorumlu tutlacak desek...






__________________
O halde yüzünü, Allah'ı bir tanıyarak dine, Allah'ın insanları üzerine yaratmış olduğu fıtratına doğrult. Allah'ın yaratışında değişiklik bulunmaz. Dosdoğru din budur. Fakat insanların çoğu bilmezler.
Yukarı dön Göster asım's Profil Diğer Mesajlarını Ara: asım
 
takva81
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 13 ocak 2010
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 288
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı takva81

selamlar.

    şimdi 1450 yıl geçti ama  yinede kuran çelişkileri bitmedi. birileri çıkıp ola orta ayet alıp bunda çelişki varmı diye soruyor...

    

İnna(A)llâhe lâ yestahyî en yadribe meśelen mâ be’ûdaten femâ fevkahâ(c) feemme-lleżîne âmenû feya’lemûne ennehu-lhakku min rabbihim(s) veemme-lleżîne keferû feyekûlûne mâżâ erâda(A)llâhu bihâżâ meśelen yudillu bihi keśîran veyehdî bihi keśîra(n)(c) vemâ yudillu bihi ille-lfâsikîn(e)
 

 

Bilmeli ki Allah bir sivri sineği hattâ daha üstününü bir mesel yapmaktan sıkılmaz, iman edenler bilirler ki o şüphesiz hakdır, rablarındandır, amma küfre saplananlar Allah böyle bir mesel ile ne murad etmiş? Derler, evet Allah onunla bir çoklarını şaşırtır, yine onunla bir çoklarını yola getirir, hem onunla ancak o fasıkları şaşırtır
 

   şimdi kalbinde hastalığı var olanların allah hastalığını artırır. bir arap için bir sivri sinekten dağa beter bir şey olamaz. gece başında uyku uyutmaz. vızzzzz. vızzzzz.   aklını karıştırır. uykunu bozar sabaha kadar o sinekle uğraşırsın. uyku rahatlık veriri insan uyudumu kendini iyi hisseder. ama bir taraftan o sivrisinek vızıltısı .

   aklı karışanların sonu hüsran. şimdi ben diyorumki..

   '' senin sütün çiğ''  bu kelime  ne anlama geliyor. ola orta atılmış bir kelam.. gerçek anlamda vardır mecaz anlamda vardır.  sen benim bu sözüm için. süt içmiş. çiğ demiş dersen o senin görüşündür. yok bir haksızlık görmüş. de söylemiş dersen o yine senin görüşündür.

     kuran insanlara bir yol göstericidir. her bisal kuranda ayrı ayrı verilmi.dir. bakın yağudilerin buzağısına. her şeyi en ayrıntısına kadar okuyorsunuz. onu da okuyun.   bakın buzağı denen neymiş. bir süre de. bir anlam diğerinde. açıklaması.

    şurdan başlıyor... 2/67...

 

Hani bir zamanlar Musa kavmine demişti ki Allah, size bir bakara (sığır) boğazlamanızı emrediyor. Onlar da "ayol sen bizimle eğleniyor, alay mı ediyorsun?" dediler. Musa da: "Böyle cahillerden biri olmaktan Allah'a sığınırım." dedi.
 

   ve bu bakaranın açıklamasıda. şurda...  7/148

 Musa'nın arkasından kavmi, tutmuş süs takılarından böğüren bir buzağı heykeli edinmişlerdi. O buzağının kendilerine bir söz söylemediğini ve bir yol gösteremediğini görmemişler miydi? Fakat yine de onu tanrı edindiler ve zalimlerden oldular...

    evet hikmet dolu kurana andolsunki insanların çoğu şüphe içindeler.



__________________
ben yanlız kendimi kurana adadım.
Yukarı dön Göster takva81's Profil Diğer Mesajlarını Ara: takva81
 
tesliman
Ozel Grup
Ozel Grup
Simge

Katılma Tarihi: 29 aralik 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 113
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı tesliman


sayın ııvvıı yazının başlangıcına bakarsan
nedenini anlarsın
ayrıca ben çelişki bulamayanlardanım demedim
çelişki bulumasam da
bunun Tanrısallığa kanıt olmadığını düşünenlerdenim diyorum

sayın boğanak bey..
böyle aşıklamalar yaptığımız sürece bir kitapta
çelişki bulabilme imkanımız var mı?
bana bir örnek verebilir misiniz
çelişki diyebilmemiz için nasıl bir şey yazmalıydı ki
onu tevil edemeyip çelişki diyebilelim?

sayın asım bey..
çok doğru bir noktaya temas ettiniz
işte benim gelmek istediğim noktada burası
itiraf ediyorum ki kitap
insanın başını döndürecek güzellikler içeriyor
ama bu yeterli olmuyor
çünkü ortada yanıtsız koskocaman sorular kalıyor
kitap hakkında beni şüphelere sevkeden de
sorduğunuz bu sorulardı..
neden evrensel değil de yöresel?
neden her çağda değil de belli çağlarda?
zira böyle bir durumda doğal olarak
indiği yörenin ve çağın diliyle dillenmek zorundaydı
bu ise diğer yörelerin ve çağların
onu anlamamalarını
hatta yanlış anlamalarını doğuracaktı
işte böyle bir yöntemi Tanrıya yakıştıramamamın
yegane nedeni de budur..


__________________
Yaradan bana akıl-vidan ve bir de yaşam kitabını vermişken
neden kendime havadan klavuzlar bekleyim??
Yukarı dön Göster tesliman's Profil Diğer Mesajlarını Ara: tesliman Ziyaret tesliman's Ana Sayfa
 
Boğanak
Newbie
Newbie
Simge

Katılma Tarihi: 10 mayis 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 28
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Boğanak

Sayın Tesliman;

Aşıklama sözcüğü ile ne demek istediğinizi anlamadım, örneklerinizden aldığım belgilerden de bir  çelişki göremedim. Allah dosdoğru yola soksun hepimizi.Allah'ın sıfatları iyi bilinmeden okunağımız bir yandan çelişkiler kitabı olur. 

__________________
Kuday/Hüda/ilâh yoktur, Allah vardır. O bütün varlıkların çalabıdır.
Yukarı dön Göster Boğanak's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Boğanak
 
hasanoktem
Admin Group
Admin Group


Katılma Tarihi: 10 eylul 2006
Gönderilenler: 2837
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasanoktem

 

Tesliman yazdı :

1-KURAN APAÇIK BİR KİTAP MIDIR YOKSA KAPALI/MUĞLAKBİR KİTAP MIDIR?

aslında apaçık olmadığını.. geçmişte ortaya çıkmış mezhepler
ve günümüzde
onlarca forumdaki metrelerce tartışmalar
kanıtlamaktadır..
ancak önemli olan kurandaki çelişkiler olduğu için
haydi ayetlerle bakalım:

aşağıdaki ayetlere göre son derece yalın ve açık bir kiaptır:

4/174)Ey insanlar! Size Rabbinizden kesin bir delil geldi ve size apaçık bir nur (Kur’an) indirdik.

(39/28)Bunu, çarpıtılmaz Arapça bir Kur'an olarak indirdik ki, korunup sakınabilsinler.

ama aşağıdaki ayetlere bakacak olursak iş değişir:

(3/7)Diğerleri de müteşabihtir. Kalplerinde bir eğrilik olanlar, fitne çıkarmak ve onun olmadık yorumlarını
 yapmak için müteşabih âyetlerinin ardına düşerler. Oysa onun gerçek manasını ancak Allah bilir.

Allahtan başkası tarafından anlaşılamayan
ve yorumlayarak fitneye/kaosa düşürülebilen bir metin
apaçık sınıfında mıdır yoksa muğlak mı?

(74.31) kalplerinde hastalık bulunanlar ile kâfirler, “Allah, örnek olarak bununla neyi anlatmak istedi”
desinler.İşte böyle. Allah, dilediğini saptırır, dilediğini doğru yola iletir.

burada da ne demek istendiğini sorsunlar ve sırf imtihan/muğlaklık olsun diye
indirilmiş bir mesajdan söz etmekte..

kısacası kitabın kendisi de
içeriğinin bir kısmının apaçık olmadığını itiraf etmektedir..
yani kendi kendisiyle çelişmektedir..


Sevgili Tesliman,

MAVİ yazılar senin :

aslında apaçık olmadığını.. geçmişte ortaya çıkmış mezhepler
ve günümüzde
onlarca forumdaki metrelerce tartışmalar
kanıtlamaktadır..
ancak önemli olan kurandaki çelişkiler olduğu için
haydi ayetlerle bakalım
: .

apaçık olup olmadığını mezheplerin belirleyemeyeceğini bak sen de itiraf ediyorsun...keza, sitede forumlardaki uzun tartışmaların da ölçü olmadığı...herkes aynı açıklıktaki bir sözü farklı bir yalınlıkta, farklı bir bakış açısıyla, farklı bir zaviyeden karşıladığında, değişik ön yargılarla, ve hatta ön İNFAZ isteğiyle yaklaşınca, arınma isteği konusunda doğal olarak farklılık peyda olunca, hâliyle sonuçta metrelerce uzayan bir forum oluşuyor...peki bunda Kur'an'ın suçu ne?

hani söylenegelen bir deyimdir :

yahu bana inanmamak ve dediğimi yapmamak için bin dereden su getirsem yine bana inanmayacaksın, yine de dediğimi yapmayacaksın...

" Sussam olmaz, konuşsam duymaz anlamazsın." diyor şarkısında... hatta...

yani bir konuda anlaşıp anlaşamamayı sözün açık/ apaçık olup olmaması belirlemiyor...karşı taraf, yani ben/sen/biz belirliyoruz...

işte yanıldığınız nokta lardan biri de budur yani...

söz istediği kadar açık olsun...

anlamak istemeyen, duymak istemeyen, veya kendine ait süzgeçten kafasına göre, süzgecine göre, heva ve heves tanrılarının onu güdülemelerine göre NE anlamak istiyorsa, NEYİ anlamak istiyorsa onu anlıyor...ben bu söz 'den bunu anlıyorum, ben bu ayeti böyle OKUyorum diyor...e peki burada gerçekte apaçık olan Kur'an'ın kendi suçu ne bir söyler misin? suç onda değil, biz de...Kur'an bize kapalı değil, bize açık, fakat maalesef biz ona kapalıyız...yani biz ona kendi heva ve heves tanrılarımızın gösterdiği istikamette kendimizi ona kapatmışız...bu yaptığımız yetmezmiş gibi " bakınız Kur'an kapalı..." diyebiliyoruz. e pes doğrusu... apaçık Kur'an'a yaklaşmak ve onu anlamak istiyorsak niyetimizi sahih ve temiz kılmalıyız öncelikle...hem ön İNFAZ ile yaklaşacaksın, hem de bana kendini açmıyor, o halde bu kapalı diyeceksin...büyük bir yanılgı ve çelişkiye düşersin böylelikle...yahu bir öğretmen bu eda ile bir öğrencisi ile bile konuştuğunda/ öyle olumsuz bir şekilde yaklaştığında, öğrenci  hemen içine kapanır, kendisini kapatır...ondan sonra ona bir tek cümle bile yazdıramazsın...bu sadece bir misal...yani demek istiyorum ki yaklaşım çok önemli...bu Ayet ten daha önce de sözetmiştim anahtar rol oynuyor anlamında :

" De ki arınmağa gönlün var mı? "

işte olayın mihver/ odak noktası...

arınmağa gerçekten gönlün olsun, ön İNFAZ ile yaklaşma, bak nasıl da sana inzal olacaktır Kur'an...sen arınmağa hakkaten niyet et ve kendini ona AÇ...o zaman onun zaten ağuşunu açmış apaçık ve net bir şekilde seni bekler durumda olduğunu, hayretler içerisinde göreceksin zaten...aksi halde göremezsin...sürekli çarpuk çurpuk bir şeyler görür ve bunları da Kur'an dan zannedersin...apaçık olan , her gün kainat kitabı ayetlerini okuyadurduğun Yüce Allah'ı bile yanlış tarif edersin...

aşağıdaki ayetlere göre son derece yalın ve açık bir kiaptır:

4/174)Ey insanlar! Size Rabbinizden kesin bir delil geldi ve size apaçık bir nur (Kur’an) indirdik.

(39/28)Bunu, çarpıtılmaz Arapça bir Kur'an olarak indirdik ki, korunup sakınabilsinler.

ama aşağıdaki ayetlere bakacak olursak iş değişir:

(3/7)Diğerleri de müteşabihtir. Kalplerinde bir eğrilik olanlar, fitne çıkarmak ve onun olmadık yorumlarını
 yapmak için müteşabih âyetlerinin ardına düşerler. Oysa onun gerçek manasını ancak Allah bilir.

Allahtan başkası tarafından anlaşılamayan
ve yorumlayarak fitneye/kaosa düşürülebilen bir metin
apaçık sınıfında mıdır yoksa muğlak mı?

(74.31) kalplerinde hastalık bulunanlar ile kâfirler, “Allah, örnek olarak bununla neyi anlatmak istedi”
desinler.İşte böyle. Allah, dilediğini saptırır, dilediğini doğru yola iletir.

burada da ne demek istendiğini sorsunlar ve sırf imtihan/muğlaklık olsun diye
indirilmiş bir mesajdan söz etmekte..

kısacası kitabın kendisi de
içeriğinin bir kısmının apaçık olmadığını itiraf etmektedir..
yani kendi kendisiyle çelişmektedir
.. .

boyut ve kategori farkı var bir kere...indiği toplum bir bahane...içindeki kıssalarla/ öğütlerle hemen tüm toplumları kapsayacak done lerle gelmiş...alemşumul,mekanşumul, zamanşumul olarak gelmiş...kafanı taktığın : indiği toplum ve dil, sadece mecburi ve doğal bir bahane...done üstüne done lerden sadece biri...üslubuna baktığımızda: Kur'an iki türlü söz kullanır :uyaran sözler ve belirleyen sözler...uyarı nesnelerini daha çok " yıldızlar "ve " dağlar " gibi toplumun ortak olarak çok iyi bildiği doğal varlıklardan seçer. yedinci asırda hicaz'da penguen veya panda dan sözetmez...

Kur'an; insanı tefekküre yönlendirmek için, " atılmış bir damla sıvı"  halinden Hz.insan haline yükseliş evrelerinden sözeder...fakat anatomi  alanına girerek biyolojik bilgiler vermez...bunu şimdi çocuğu olduğumuz bu çağa biz OKUtturup, ayeti güncelleyerek, çağımıza şahidlik ederek yeniden ve işte şimdi biz OKUtturacağız, yani biz şahidlik ettireceğiz...niyetimiz iyi ise tabi...

Kur'an ölümden sonra dirilmeye şahid olarak, kainat kitabının mevsimsel olarak " ölüşüne ", diğer mevsimde ise " canlanmasına " dikkatimizi çeker mesela...fakat kalkıp da hücre biyolojisine girip de bitkinin hücresinden sözetmez...bunu şimdi biz yapacağız, ayet lerin manasını yeniden çağımıza okutturarak...daha önce de dediğim gibi: Kur'an lafzı bir kere manası sürekli inen bir kitaptır...işte o sürekli inen mana ile çağımıza şahidlik ettirerek anlamaya çalışacağız Kur'an'ı...tabi arınmağa gönüllü isek...İNFAZ a değil...

Kur'an, Güneş,Ay ve yıldızlar gibi varlıkların yaratıcısının egemenlik ve otoritesinden , birlik ve kudretinden/ gücünden sözeder...ancak astronomi ilmine girmez...bunu şimdi biz, yeniden OKUyacağız, çağımıza şahidlik edeceğiz...bize düşer bu...çağımıza düşer buna tanıklık...

Kur'an tarihi olaylardan sözeder...fakat bu konudaki özel ad- soyadlar lar ve mekanlar tartışmasına girmez...buradaki gayesi kronoloji de değildir...tağutlaşan/ firavunlaşan/ azgınlaşan/ israf eden azgın toplumların başlarına gelen felaketlerden söz ederek uyarılarını yapar, bırakır...uyarılarını konuşulan güncel dil ile yapar...misallendirme, benzetme, teşbih ve mecazları hemen her halkın anlayabileceği bir biçimde vasati anlamda verir...misalen " yedi gök " gibi...

sağlık, hayvancılık, bilim, zirai işler gibi alanlarda insanlara birşey söylemez...fakat varlığın oluşuna dikkat çeker...sivrisineğe dikkat çeker...deve nin ilginç yaratılışından sözeder...kuşların havada asılı duruşuna dikkatimizi çeker...fakat kalkıp da bu konu ile alakalı fizik kanunlarından sözetmez...onu biz OKUtacağız mesela...

o yüzden diyoruz ya lafzı bir kere manası sürekli iniyor diye...

zaman (biz insanlara göre...)ihtiyarlasa bile Kur'an asla ihtiyarlamaz...

evet, boşuna denmemiştir bu...

Kur'an, birtakım belirlemeler yapmak ve fakat aslında asıl gayesi öncelikle toplumu gösterilen hedefe doğru hazırlamak...tabi bu durumda artık " uyaran söz "lere ihtiyaç olacaktır...işte Kur'an bunları; benzer, ayrıntılı; birbirinden güzel ve benzeşen olarak nitelemektdir :

şöyle ki :

" bir ayetin yerine benzerini getirmeden " 2/106

" sonra ayrıntılanmıştır " 11/1

" en güzeline uyun " 39/55

" diğerleri müteşabihlerden/ayrıntılı olanlardan / benzeşenlerdendir..."3/7

3/7:

yine O'dur sana ilahi kelamı indiren. O'nun ayetlerinden bir kısmının hükmü kesin ve nettir; bunlar ilahi kelamın anasıdır. gerisi de müteşabihlerden oluyşmuştur. kalplerinde hastalık / yamukluk bulunan kimseler, fitne çıkrmak ve tevil etmek amacıyla, onun müteşabih olan kısmının peşine düşerler. oysa onun gerçek te'vilini kimse bilemez, yalnızca Allah (bilir); ve ilimde derinleşenler derler ki: " biz O'na inanırız, tümü Rabbimizin katındandır. derin kavrayış sahiplerinden başkası bu gerçeği fark edemese de."

bu ayeti arınma niyetiyle yaklaşıp gerçekten anlamak isteyen anlayacaktır...açıktır çünkü : müteşabihin ardına kalbinde hastalık / yamukluk bulunanlar ve fitne çıkarmak isteyenler/ fitne çıkrmayı hedefleyenler düşecektir...bu ayet, yüreklerin sınanması ve vahiy üzerinde derin düşünmeye davet etmektedir. nasıl ki Kur'an varlığın hakikatini tefsir ediyorsa, kendi kendisini tefsir ediyorsa, işte muhkemler de müteşabihi bunun gibi tefsir etmektedir açıkça...

Allah, öğretilerin en güzelini, biri diğerine atıf yaparak tekrarlanan , çift kutuplu bir hitap olarak indirmiştir .......( zümer 23)sadece bu ayet bile bu kelamın Yüce Allah eseri olduğunu ispata yeter...bir aciz kulun mağarada oturup yazabileceği şeyler değil bunlar...( önümde masa, üstümde elektrik lambası, yemeğim önümde, çayım sağımda, altımda koltuk var olduğu halde sadece Kur'an'ı baştan sona okumaktan bile acizim...sadece okumaktan bile...o halde, kim benim bir mağarada oturup da hem de Kur'an gibi bir kitabı yazabileceğimi iddia edebilir...bu kadarı da fazla artık...( -kusura kalma ama-hakikaten saçmalık...;

evet, bu ayet te :

3/7 den bir farklı taraf olarak :ayetlerin lafza ve manaya ilişkin olarak iki boyutunun olduğu vurgulanıyor...lafız ile ilgili olanı " çift kutuplu " olmasıdır..." mesani " özelliğinde de bahsedildiği gibi, ayetlerin anlaşılmasında Kur'an'ın muhtelif yerlerinde geçen kavramın alt alta, yan yana, çapraz veyani kutuplarını veyani geçtiği yerlerdeki bağlamını esas alarak kavramı tam anlamıyla ve bütün yönleriyle tanıtmaktadır bize...Kur'an'a eklemlenmiştir kavram tabiri caizse...her farklı anlamından her farklı bağlamda söz edilip bağlamına göre tarifi yapılmıştır yani...

ve tabi ki, biz beşer kulların kullandığı dilin içerisine yerleştirilen vahyi manaların Yüce Allah'a nispeti veya Yüce Allah a aid ifadeler hâliyle müteşabih olacaktır...başka türlü nasıl olabilir ki...nihayetinde aşkın olan vahyin, gerçekte biz kulların idrakimizin fevkinde olması kadar doğal ne olabilir...

işte istediğin gibi sana 1000 dereden su...

fakat sen baştan ahdetmişsin ve açıkça söylediğin gibi...

1000 dereden su da getirsek, sen yine inanmamaya kendini konuşlandırmışsan , artık ne yapabiliriz ki, hidayet dilemekten başka...

DİĞER AYETLER İLE İLGİLİ DE DEVAM EDECEĞİM İNŞ.

selam ile
 



__________________
Andolsun, size öyle bir kitap indirdik ki sizin bütün şeref ve şanınız ondadır. Hâlâ aklınızı kullanmayacak mısınız? ENBİYA 10
Yukarı dön Göster hasanoktem's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasanoktem
 
takva81
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 13 ocak 2010
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 288
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı takva81

selamlar.

  kovulmuş yerilmiş. iblisin şerrinden allaha sıhın..

    insan kuran okumaya başladığında bunu demeli. bu sana vahy edilenler. levhi mahuzdan .. diğerleri allahın katında. ve biz ademe  ruhumuzdan üfledik. gönderdik. vahy ettik.

     ve meyreme ruhumuzu gönderdikte o (ruh) ona tastamam bir  beşer gibi göründü..

 allahın ruhu. insana vahy yolu ile allahı ruhundan bazı şeyleri alır. ruh bilgi dir. insan aklı bu bilgiye şerrinden sakındığı iblisden kurtuldumu erer. insan oğluna allah her daim. ruhunu gönderir. mesela onun ruhundan ilim adamları bilim adamları iblisin şerrinden sakınarak sebeplenir.

             bilim insanı ruhun kırıntılarına ulaştımı. bir tv bir radyo bir telefon.. vs.. gibi levhu mahuzdan aldıklarını insanların hizmetine sunarlar. ilim insanlarıda. hz nebi. allahdan aldığı zipli dosyaları insanların hizmetine sunarlar. insan bu zipli dosyaları. hayatına kurar.

   

İkra/ bi-ismi rabbike-lleżî ḣalak(e)

Yaratan Rabbinin adıyla oku!
 

   şimdi  elinde kuran olanların ve olmayanların akibeti.. bakar dururlarda. bir şey bulamazlar. buldukları çelişkiden ibaret. gönüllerindeki ikiliklerini. kuran ayetlerini ikileyerek pekiştirirler.  burda bunu demiş. şurda şunu demiş. acabaaaaaaaa..

     soruları hiç bitmez. oysa allah onlara bir sivri sineği hatta dağada ilgincini musallat eder.

     bocalar dururlar. ya bu kuran bize geldi. acaba kuran gelmeyenler. ne olacak. bu kuranı okumayan bir çok insanın akibeti ne.  ana kitabı(levhi mavhuz) bilmeden atar tutarlar. ölümsüz ruhdan bir haberler..

     resül  ravramı hep yanlıdır. bir bilgiye dayanmadan açıklanmıştır.

   ibrahime gelen resüllerin haberi sana geldimi. ibrahim ilim sahibi. resüller bilim sahibi. 

      allah resül göndermediği bir beldeye azap edecek değildir. bilim oraya mutlaka gelmiştir. pasifik okyanusundan elnino kasırgası.. filorida sağillerine. doğru ilerliyor. resüller. bu bilgiyi veriyor... helak geliyor... kaçınılmaz.

      kitapta  nuhuda an o hem resül hem nebiydi.  nuh onlara ben size başınıza gelecek bir azaba karşı rabbinizin gönderdiği. bir elçiyim.

    nuh ey oğlum bu gün çok çetin bir gündür. gel yanıma gemiye bin.. oğluda hayır ben bir yüksek dağa çıkarım.. ve aralarına su giriverdi...

      evet çelişki arayanlar. bu ayetlari bir bir çelişkilendirsin... ikilesinler. baksınlar. allah bir kurana sıkıştıranlarda baksın. resülleri. yok sanalarda baksınlar.

  salihi gönderdik.  o  resüllerdendi.. ben sizin için gönderilmiş. bir elçiyim. şu günün azabından sakının.  ve azab iyiden iyiye belli olunca. gidip saliğe biz iman ettik dediler. ama azap hak oldu..

       şimdi resüller. küresel ısınıyoruz. sera gazı salımı hat safhada. ozon tabakası deliniyor. güneş ışınları dağada ısıtacak.  diyor. bacaların hangisi kapandı.. hangi arabalar sustu. .. karbon salımı ne halde.

       şimdi.  allahın sözü. yalan diyenlerin. ikili üçlü diyenlerin... iblisin peşinde gidenlerin. şeytanı racimden kurtulamayanların.

     allah bir beldeye resül göndermeden asla helak edici değildir. ne anlarsınız....  



__________________
ben yanlız kendimi kurana adadım.
Yukarı dön Göster takva81's Profil Diğer Mesajlarını Ara: takva81
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Selam:

Konuya küçük bir pencere de ben açmak istiyorum.

1. Kur'an 610 yılında Muhammed(as)in elinde olan bir
hitap, bir manifesto değildir. Öyle olsaydı, Allah'ın
insanlığa kıyamete kadar söyleyeceği temel ilkeler
evrensel beyanname formatında sıralanırdı apaçık olarak
ve de çelişkisiz. Öyleymiş gibi bakarsak hayal
kırıklığına uğrarız.

2. Kur'an Muhammed'(as)in El Kitap(sistem/yazılım)
okuma(Kuran) ları çerçevesinde yürüttüğü 23 yıllık bir
iktidar mücadelesinin TUTANAĞIDIR. Onda Allah'a yapılmış
iftira(refere etmek onun adına konuşmalar- bu iftira
yalan iftira değildir, gerçek iftiradır. yani O'nun
söyleyebileceği şeylerdir refere edilen şeyler. Kuranda
kınanan şey yalan iftiradır-) olduğu gibi, orada
bulunanların karşı konuşmaları, kulisler, eski
hikayelerden bölümler vardır.
Kuranı bir dizi film senaryosu ya da meclis tutanakları
gibi görmeye çalışmak gerek. Misal fatiha da 5. ayette
iyyake nabudu yu kim söylüyor? direkt geçişler vardır.
sahnede olayı canlandırarak düşünürseniz o zaman oradaki
aktörlerden birinin konuştuğunu görebilirsiniz.
Yani kuran bir hitap değil, bir ansiklöpedidir,
tutanaktır.

3. Muhammed'in(as) yaptıkları ve söyledikleri arasında
tabii ki farklılıklar olacaktır. mücadele eden bir lider,
mesafe kat ediyor ve daha önce diyemediği ya da
yapamadığı şeyleri diyebileceği veya yapabileceği bir
dönem gelmiştir demektir.
Tayyibi düşünün, 2002 deki tayyip ile 2011 deki tayyip
aynı şeyleri mi konuşuyor? tabii ki hayır. nesh
anlaşılmadığı için çelişkiden bahsediliyor.
Kuranın başından sonuna kadar değişmeyen şey, onun insan
projesi, makasidi dir. sürec değiştikçe dil de gündem
de, öncelikler de değişmiştir.

4. Muhammed(as) in 10 sene daha yaşadığını düşünün. hacc
ayetleri ne olurdu? kölelik ne olurdu? kadınların durumu
ne olurdu. kur'an gelişmeci oladuğu kadar pragmatist bir
tutumla mevcut kavram ve olayları islah etmeye
çelışmıştır.
Tıpkı Tayyibin Lutfen Forumu zor duruma sokmayalim ü kullanması ve referans
göstermesi gibi. Bir gün gelecek Lutfen Forumu zor duruma sokmayalim'ü belki de
referans göstermeyecektir. 10 yıl sonra Muhammed(as)
belki de kabeyi yıktıracaktı.

5.Kuranın kendisinin evrenselik ve mutlaklık iddiası
yoktur. Kur'an 610- 632 yılları haylaz arap sınıfına
tepkisel olarak, muhalif bir dille ve de sınıfa dalarak
yapılmış bir İTAB dır. Ve Kur'anın Bu uslübu Tanrının
evrensel karakterini yansıtmaz.

Tanrıyı kuranın satır aralarında okumalıyız. ya da Önce
O'nu empaty ile tanıyıp sonra O'na kuran, ,incil... vs
nispet etmeliyiz.
Varsayalım ki mekkeliler akıllı uslı adamlardı. ne
olacaktı yine perçemlerinden mi yakalayacaktı? ilk inen
sürelerdeki İTAP larını yapacak mıydı? yapacak idiyse
demezler mi: Yaa ne kızıyor? şimdi ne oldu ki?(Kur'anın
muhalif tanrısı. yoksul kul da yayınladım)

6. 23 yılık süreçte 'Tanrının ilmi' MUhammed'in ilmi
kadardır. bunu çözmeden hiç bir şeyi çözemezsiniz. Tanrı
Muhammed'(as) in algısı çerçevesinde
değerlendirmelisiniz. Muhammed(aS)İN
KURGULADIĞI/SİSTEMLEŞTİRDİĞİ (KADERULLAHE)tanrıyı
görüyorsunuz kuranda.

Muhammed'(as)in Kavli olan Kur'an Muhammed(as)in O'nu
doğru tanıması oranında KELAMULLAH tır. Kelamullah___
kavli muhammed. (lekavlü resulin kerim)

Tayyibin 2002 den 2011 e kadar söyledikleri nasıl
gelişimsel bir sürec izliyorsa ve bu anlaşılabilir bir
şeyse, Kuranın 610 yılından 632 yılına göre
söylediklerinin birbirleri ile çelişmesi anlaşılabilir
bişeydir.
7. Unutmayalım ki Kuran Alfabenin/yazı dilinin
gelişmediği (7 harflik bir alfabe) bir dönemde ilkel
şartlarda hasbel beşer yazıya geçirilmiş bir tutanaktır.
Ve onda zikr vardır. korunan da o dur. tevrat insanlık
düşmanı ırkçı bir zırva bile olsa onda da zikr vardır der
kuran.

8.Maide: 47 de "incil ehli ALAHIN ONDA İNDİRDİKLERİ ile
hükmetsinler"   denir. İncilin yerine yer yüzünde
referansı ne olursa olsun her sözü koyabilirsiniz. sözü
referansına göre değil, vicdan ve akıl ölçeğine göre/ ya
da başka bir ifade ile Allah'ın karakterine yakışıp
yakışmadığına göre ölçerseniz, Ömer gibi ebu hanife gibi
bir adam olursunuz. yoksa eş'ari, skolastik mantığı
içinde bocalar durursunuz.
Selamlar tesliman, bu konuyu açtığın için teşekkürler.
Ahmet günaydın.

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
Boğanak
Newbie
Newbie
Simge

Katılma Tarihi: 10 mayis 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 28
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Boğanak


Numaralara yorumlarımı ekledim amacım tartışmak değil.Bu forumun sonu gelmez, sadece herkes net düşüncelerini söylesin, kimse kırılmasın.Çünkü herkes anladığı kadar bir şeyler yazıyor.

1. Kuran hükümleri zamanötesidir, geçmişte anlaşılmayanlar ise şartlar oluşunca anlaşılmasına rağmen kuşku altına sığınılıp  O  tanınmak istenmiyor,yani kitabın çelişkili olduğuna inanılıyor, açılan konu destekleniyor.

2. İktidar kazanımı için Mehmet yalvacın yalan söylediği anlatılıyor, sözdeşi kandırmaca yaptığı.Böyle düşünmeniz normal Türkiye de iktidara gelip de halkı kandırmayan pek azdır.El emin bulmak pek azdır.

3 Elçinin yaptıklarını kuran olarak görüyorsanız  söylediklerini de hadis olarak görüyorsanız sizin için bu farklılıklara inanmaktan başka çare yoktur.Asıl çelişkileri buralarda görüyoruz, ama korunan vahiyse zaten ona inanılmıyor, çelişkili olduğu söyleniyor.

4.Gene ülkemizin durumu size o kadar etkiliyor ki iktidar mücadelesinden politikacıların başka bir değişle çokyüzlülerin gerek atayı gerek de dini kullanması vahiy dönemini de öyle düşünmenize itiyor.

5 Kuran'ın insan tarafından yazıldığının bir başka yorumu ama hissettiğim kadarıyla bir yaratıcıya inanılıyor ama  kuranın Tanrı tarafından gönderildiğine inanılmıyor

6. Mehmet yalvacın bunlar benim sözüm değildir demesinin bir nevi yalanlanmasıdır.

7. Tarihsel olarak bu tip zorluklardan sözedilir, elçiye uyanlar elçinin seçtiği ehil kişiler ve ayetlere inanıp bu ehil kişilere de uyanlar gelen vahiylerin korunmasını sağlamışlardır.Koruyucu kişilerin olması önemlidir, ama bu önemsiz gibi gösterilmektedir ve geriye sadece zikr kaldığı söyleniyor. Yani sadece Allah'ı anma mı? Bütün korkular Tanrı'nın getirdiği kurallar mı?

8.Burayı anlamakta zorlandım.Tarihte bağnazlığın ve skolastik düşüncenin içinde hapsolma varsa bundan olumsuz bir anlam çıkarmamız gerektiğini anladım sadece.
 





__________________
Kuday/Hüda/ilâh yoktur, Allah vardır. O bütün varlıkların çalabıdır.
Yukarı dön Göster Boğanak's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Boğanak
 
Boğanak
Newbie
Newbie
Simge

Katılma Tarihi: 10 mayis 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 28
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Boğanak




Gözüme çarpanlardan bir tanesini daha yazayım gönül ister ki hepsini temizleyeyim ama bu zaman kaybından başka değildir.Ne kadar söylense de mutlaka çelişki diyenler çıkacaktır.

2-HER TOPLUMA FARKLI ŞERİAT MI AYNI ŞERİAT MI VERİLMİŞTİR?


(5/48)Sizden her biriniz için bir şeriat ve bir yol koyduk

(42/13)“Dini dosdoğru tutun ve onda ayrılığa düşmeyin!” diye Nûh’a emrettiğini, sana vahyettiğini, İbrâhim’e, Mûsâ’ya ve İsâ’ya emrettiğini size de şeriat kıldı.


Bu iki ayette çelişki kanısı neye göre varıldı pek bilemiyorum, burada iki tane farklı anlamda şeriat  sözcüğü kullanılmış, ayrıca iki ayet topluma hitap etmez biri bireye / ferde diğeri ise elçilerin kuralları getirdiği toplumlara hitap eder.

burada iki tane bilimi iyi öğrenmemiz gerekiyor,  mantık bilimi ve kökenbilim




__________________
Kuday/Hüda/ilâh yoktur, Allah vardır. O bütün varlıkların çalabıdır.
Yukarı dön Göster Boğanak's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Boğanak
 
hanif_42
Admin Group
Admin Group
Simge

Katılma Tarihi: 18 kasim 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 100
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hanif_42

 Selamlar

pascalos Yazdı:
1. Kur'an 610 yılında Muhammed(as)in elinde olan bir
hitap, bir manifesto değildir. Öyle olsaydı, Allah'ın
insanlığa kıyamete kadar söyleyeceği temel ilkeler
evrensel beyanname formatında sıralanırdı apaçık olarak
ve de çelişkisiz. Öyleymiş gibi bakarsak hayal
kırıklığına uğrarız.


  Bismillahirrahmanirrahim
'' İşte bu (kitap) insanlara bir tebliğdir. Bununla uyarılsınlar  ve Ancak Allah ın bir tek İlah olduğunu bilsinler.Akıl sahipleri öğüt alsınlar'' 14 İbrahim 52

  Manifestomu? Bundan daha büyük bir ifade olabilirmi. Ancak Allah ın tek bir ilah olduğunu bilsinler.
  Kitap nedir.Tebliğat.Sizce neyin tebliğatlarıdır? Bu arada İlah nedemektir?

pascalos Yazdı:
Kur'an Muhammed'(as)in El Kitap(sistem/yazılım)
okuma(Kuran) ları çerçevesinde yürüttüğü 23 yıllık bir
iktidar mücadelesinin TUTANAĞIDIR. Onda Allah'a yapılmış
iftira(refere etmek onun adına konuşmalar- bu iftira
yalan iftira değildir, gerçek iftiradır. yani O'nun
söyleyebileceği şeylerdir refere edilen şeyler. Kuranda
kınanan şey yalan iftiradır-) olduğu gibi, orada
bulunanların karşı konuşmaları, kulisler, eski
hikayelerden bölümler vardır.
Kuranı bir dizi film senaryosu ya da meclis tutanakları
gibi görmeye çalışmak gerek. Misal fatiha da 5. ayette
iyyake nabudu yu kim söylüyor? direkt geçişler vardır.
sahnede olayı canlandırarak düşünürseniz o zaman oradaki
aktörlerden birinin konuştuğunu görebilirsiniz.
Yani kuran bir hitap değil, bir ansiklöpedidir,
tutanaktır.


  Muhammedin iktidara giden yoldaki geçirdiği serüvenin tutanağı demişsiniz.Hani derler ya gülsemmi ağlasammı.

   Kur an ı Kerim de tasavvurlara (Paradigmalar)binaen yeryüzünde ne varsa. Hayat tasavvurları ( biz nerden geldik,buda neciyiz, nereye gidiciyiz) insani hukuksal tasavvurlar ( Nikah,boşanma,miras,çocuk,evlatlık,eş,ebeveyn,ekonomi,borçla nma,akrabalık vs) Tüketilecekler (yiyecek içecek vs) Eşya ve tabiaat hukuku, Gmkyüzüyle ilgili (astronomi) tasavvurlar.Hiç bir şeyi eksik bırakmadan vermektedir Kur an i Kerim ve yukarıda saydıklarım sadece bir kaçıydı bunları çoğaltabiliriz.Bütün bunlara rağmen Kur an ın peygamberin iktidar mücadelesi olduğunu ilan etmenin nasıl akli bir gerekçesi olabilir?

   Bismillahirrahmanirrahim

'' Andolsun ki : Biz bu Kur an da insanlara emsal olacak hertürlü misali verdik. İnsan ise ekseri herşeyde cedelleşir.'' 18 Kehf 54

   Her türlü misalin verilmesinde muhammed a.s ın nasıl bir çıkarı olabilir ki iktidara giden yolda?

   '' O vakit Yusuf babasına dedi ki : Ey babam. Şüphesiz ben rüyamda onbir (11) gezegeni ,güneşi ve ayı'ı secde eder gördüm.'' 12 Yusuf 4
   Sizce bu ifadenin iktidara giden yolda bunu iddia edene neyi kazandırır? Bu astronomi bir bilgidir ve güneş sisteminde 11 gezegenin varlığından bahseder. Okuma yazma bilmeyen (sizlerin tabiriyle) mekkeliler epey mesafe katetmişler sizlerin ulaşamadığı sanırım.

pascalos Yazdı:
23 yılık süreçte 'Tanrının ilmi' MUhammed'in ilmi
kadardır. bunu çözmeden hiç bir şeyi çözemezsiniz. Tanrı
Muhammed'(as) in algısı çerçevesinde
değerlendirmelisiniz. Muhammed(aS)İN
KURGULADIĞI/SİSTEMLEŞTİRDİĞİ (KADERULLAHE)tanrıyı
görüyorsunuz kuranda.


     Diyecek pek fazla bir şey göremiyorum bu kurduğunuz cümlelere. Kur an ı bilmeyen birine belki normal gelebilir bu kurduklarınız.Kur an muhtevasına yüzeyselde olsa göz atan birinin bu muhtevada bir kitabın insan(lar) tarafından ortaya koyamayacağını rahatlıkla farkeder...Muhammed a.s kitabı kendi algıları çerçevesi içinde yazmış olmuş olsaydı ve bunu yazarken (daha önceki yazılarda farklı başlıklarda bu ima edilmişti) etrafından esinlenmiş olsa idi ( eski yazıtlar,eski ahit yeni ahit vb ) tasavvursal bağlamda farklılık arzetmemiş olması gerekirdi.Oysaki Kur an ı kerim in verdiği tasavvurlar (paradigmalar) ın eşi ve benzeri yok. Ne eski yazıtlarda nede kendi içinde bulunduğu toplumun inanışında. O zaman sizce bunları nerden devşirmiş olabilir? Kendiliğinden mi? Bu çok zorlama cevap olurdu...

   Son cümle olarak Kur an hakkında Allah tan geldiğine dair herhangi bir şüphenin olmamasına rağmen kitap hakkında şüphe uyandırmak,özellikle kendi muhtevasından hareketle ayetleri tebdil tağyir tahrif ederek öğretinin tümüne vakıf olmadan parçacı yaklaşarak hareket etmemeyi yazan ve anlatan arkadaşlara tembihlemeyi bir borç bilirim. Kur an ciddi bir söz dür ve yukarıda yazdığım cümlelerden hareketle davrananları da ihmal etmemiştir..bknz Araf 175 Bakara 59 hicr 90 91 ayetler. Ölüm önemli bir derstir. Selamlar
  


__________________
Tek bir doğru duruş noktası vardır bölünemeyen.
Yukarı dön Göster hanif_42's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hanif_42
 

<< Önceki Sayfa 11 Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats