HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Genel Tartışma
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Genel Tartışma
Konu Konu: Tevbe 5 ve Kıyame31-32 Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
medeni0002
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 15 kasim 2010
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 936
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı medeni0002

                     selamlar,Kıymetli arkadaşlar.
                     Tevbe5'in ve Kıyame31-32'nin diyanet işleri yeni mealini yazıp sorularımı soracağım inşaallah:
                     Tevbe5:<<Haram aylar çıkınca bu Allah’a ortak koşanları artık bulduğunuz yerde öldürün,onları yakalayıp hapsedin ve her gözetleme yerine oturup onları gözetleyin.Eğer tövbe ederler,namazı kılıp zekâtı da verirlerse,kendilerini serbest bırakın.Şüphesiz Allah çok bağışlayıcıdır,çok merhamet edicidir.>>
                     Kıyame31:<<Fakat o,ne doğrulamış,ne de namaz kılmıştı.
                     Kıyame32:<<
Fakat yalanlamış ve yüz çevirmişti.>>

                     Kıymetli dostlarım ben,Tevbe suresi 5.ayeti şöyle anlıyorum.ayet müminlere savaş stratejileri çiziyor.
ayetin akışından haram aylardan önce savaş başladığını anlıyorum.haram aylar girince savaş duruyor.bu ayların bitiminde müşrikler müminlere saldırılarını başlatıyorlarsa müminlerde nefsi müdafa gereği onlara karşılık veriyorlar ve düşmanları buldukları yerde öldürüyorlar.
                     <<
bulduğunuz yerde öldürün,onları yakalayıp hapsedin>>burada iki mesaj var.1.si öldürme fiili 2.yakalayıp hapsetme fiili.öldürme fiilinin önce gelmesi sizce neden olabilir?bence bu,aktif olarak savaşı sürdürenlere karşı bir fiil,savaşmayıp veya savaşamayıp ta teslim olanları veya esir alınmış olanları da yakalayıp hapsetme fiilinin kullanıldığını düşünüyorum.
                     <<
ve her gözetleme yerine oturup onları gözetleyin.>>ifadesi de savaş kesinkes bitene kadar müminlerin pür dikkat olmalarına işaret ediyor diye anlıyorum.
                     <<Eğer tövbe ederler,namazı kılıp zekâtı da verirlerse>>ifadesi ise benim biraz kafamı karıştırıyor,gerçi tevbe ederlerse ifadesinden müminliğe geçmeye karar verip bu şekilde müminlere teslim olanlarda bulunabilir,ancak bu bence şüpheli bir iman gibime geliyor.
                     sebeplerine gelince savaş gibi kin ve düşmanlığın zirvede olduğu bir ortamda islama kalbi nasıl ısınmış olacakkki gönülden iman etsin.hem kılıç korkusuyla müslüman olan bir insan kılıç korkusunun tehlikesi ortadan kalkınca ihanet etmeyeceği ne malüm.hem burada sanki kılıç korkusuyla insanlar mümin olmaya teşvik edilmiş olmuyor mu?.büyük ihtimalle Rabbimin böyle bir amacı olmaz,fakat ayetin mealininin sunuluş tarzı insanlara bu mesajı da veriyor gibime geliyor.burada <<eğer tövbe ederlerse>>ifadesini müslümanlığı kabul etmek değilde savaştan vazgeçmek olarak anladığım zaman konu mantığıma daha uyar hale geliyor.çünkü zaten böyle kin ve nefretin zirvede olduğu bir ortamda büyük bir muhabbetle bir insanın mümin olmasını beklemek biraz saflık olmaz mı?yani sanki kılıç baskısı olduğu zaman o kılıca muhabbet besleyip islamı kabul edecek öyle mi?işte ayetteki <<tövbe ederlerse>>ifadesini savaştan vageçerlerse şeklinde anladığım zaman mana yerine oturuyor,o zaman o insan savaştan vazgeçtiği için ona namaz mı kıldırılacak.burada benim pek mantığıma yatmıyor.zaten müşrik bir insandan namaz kılması beklemek abesle iştigal etmek olmaz mı?yüce Rabbim abes bir şey yaptırmayacağına göre buradaki salat bence Kur'an sistemini (devletini)tanımak anlamındadır.zekatı da arınmak olarak aldığım zaman yani müminlere kötülük yapmaktan arındığı zaman mana mantıklı bir şekilde yerine oturuyor.o halde bu ayeti ben meal olarak şu şekilde anlıyorum.
                     Tevbe5:<<Haram aylar çıkınca bu Allah’a ortak koşanları artık bulduğunuz yerde öldürün,onları yakalayıp hapsedin ve her gözetleme yerine oturup onları gözetleyin.Eğer tövbe ederler,Kur'an sistemini tanıyıp müminlere kötülük yapmaktan arınırlarsa,kendilerini serbest bırakın.Şüphesiz Allah çok bağışlayıcıdır,çok merhamet edicidir>>
                     Kıyame31'de ise diyanetin meali (gerçi çoğu meal bu tarzda vermişte)öyle bir tarzda vermişki bu meali okuyan insan<<Allah Allah,kafirlerde namaz kılarmıymış?>>gibi bir şüpheye kapılması işten bile değildir.zaten peygamberi doğrulamamış birinin salat yapmayacağı da bellidir.o halde buradaki salat de Tevbe52teki gibi Kur'an sistemini(devletini)tanımak anlamında yerine konulursa anlam çok mantıklı hale geliyor.buna göre benim mealimde şu halde oluyor:
                     Kıyame31:<<O,(Peygamberi)doğrulamamış,Kur'an sistemini(devletini) de tanımamıştı>>
                     Kıyame32:<<Fakat yalanlamış ve yüz çevirmişti>>
şimdi bu durumda bazı arkadaşlar buradaki salatın anlamı desteklemek derlerse bununda manayı bozduğunu söylüyorum.çünkü müşrikler Kur'an sistemini (devletini)desteklemezler,fakat savaşta yenildikleri zaman Kur'an devletini tanırlar ve onların barış şartlarını da kabul ederler.burada desteklemek ifadesi manayı tamamen bozacağını düşünüyorum.o halde bu ayet örneklerinde görüleceği üzere salat kelimesi müminler hakkında Kur'an sistemini desteklemek,gayri müslimler hakkında ise Kur'an sistemini(devletini)tanımak anlamında olması mantığa en uygun anlamlandırma olacağı kanaatindeyim.
                     Kıymetli dostlarım,yanılıyorsam nasıl yanıldığımı ortaya koymanızı veya bu kanuda beni daha fazla bilgilendirmek isteyen arkadaşların fikir,bilgi desteği ve katkılarını bekliyorum.
                     selamlar,sevgiler.


__________________
medeniyet
Yukarı dön Göster medeni0002's Profil Diğer Mesajlarını Ara: medeni0002 Ziyaret medeni0002's Ana Sayfa
 
Fers
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 29 nisan 2011
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 188
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Fers

 

.....

Yukarı dön Göster Fers's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Fers
 
Fers
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 29 nisan 2011
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 188
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Fers

 

 

...

 

Yukarı dön Göster Fers's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Fers
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests


          Müstakim yol, kişinin kendisini topluma nezr etmesi, bu da ''Sebulullah'' olup, 'sebil' de hak ve menfaatlerin ammenin müşterek menfaatine sunulması, toplum lehine fedakarlıktır.

          Mescid, havra, manastırlar da bu sebilin yaşandığı yerler olup Bakara- 219 ve Nahl-71'e uygun, dış etkilerden uzak bir ekonomik ve sosyal hayatın yaşandığı sistemlerdir, yani beyt yaşam biçimidir. 'Salatın ikame zekatı ita' edildiği sistemdir.Bu günkü anlamı sosyal devlet, kollektivist yaşamıdır.Kişiler devlete çalışır ve beyt'ül maldan maişetini alır,buna 'haram usulü' denir; devlete çalışmayanlar da Bakara-219'a göre günlük kazançlarından ihtiyaç fazlasını derhal 'beyt'ül mal'a teslim ederler,buna da 'helal usulü' denilir.

           Eğer sosyal devlet kurulmamışsa gelir sahipleri gece ise gece,gündüz ise gündüz, hiç geciktirmeden ihtiyaç fazlasını Bakara 219'a göre muhtaçlara dağıtırmak mecburiyetindedir.

           Tevbe suresi Allah ve Resulü'nün müşriklerden uzak olduğunu söylerken 7. ayette bir istisna getirmektedir:''Mescid-i haram yanında kendileriyle anlaşma yaptıklarınız''.Halbuki oradaki ifade :''İnd el mescid el harami fema İSTİKAMU''dur, yani 'ihtiyaca yeteri kadar' prensibi üzerine yaşayan, yani nimete nankörlük etmeyen 'fityan (embiya-60)' adı verilenler istisna tutulmuş,bunlarla anlaşma yapılmış ve hac ilan edilmiştir. Bunlar haricindekilere yani nimete nankörlük edenlere düşünüp taşınıp karar vermeleri için de 4 aylık zaman tanınmış müşriklerin savaşmadığı bu haram aylar bitiminde savaş ültimatomu verilmiştir.

           Şu halde orada iki çeşit müşrik vardır.Birincisi kapitalist, sömürücü yani nimete nankörlük yapan müşrikler, ki dört ay sonuna kadar mescid el haram sistemine dahil olmayacaklar; işte bunlar ''öldürülecek'', yani Mekke'de yaşama hakkı tanınmayıp sürülecek gerekirse savaşılacak olanlar vs.. ile ikinciler de fityanlardır ki bunlarla mescid el haram sistemi kurulmuştur.

             Öldürme bu yönde anlaşılmalıdır.Onları cezası ahırette verrilecektir ve davacısı da Allah'tır.

        Saygılarımla
        Galip Yetkin.


          


Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests


           Kıyame 31-32 ayetleri için  'İşte Kur'an' sitesinde Sayın Fers'in  paralelinde açıklamalar var.
          
           Bilgilerinize.
           Galip Yetkin.

            
 
Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
Fers
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 29 nisan 2011
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 188
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Fers

selam galipyetkin...


mescid, havra, manastırlar toplumun menfaatlerinin gözetildiği yerler:  yani  " içine kapanık kendi kendini idare edebilen, halkın devlete çalıştığı hazineden kendine pay aldığı, salatın ikame edildiği, zekatın ita edildiği, kabile tarzı" bir sistem ama bugünkü anlamı sosyal devlet, kollektivist yaşam ve devlete çalışmayanlarında bakara 219' a göre günlük kazançlarından ihtiyaç fazlasını 'beyt'ül mal'a yani hazineye teslim etme..?

(bakara 274 teki "aleni veya gizli" ifadesi ve nahl 71 deki "sahip oldukları güce dayalı paylaşımı adaletli bir şekilde yerine getiremeyenlere" yapılan vurgu bu tarz bir siyasi otoriteyle uyuşmadığını düşünüyorum)
ihtiyaç fazlasını infakta bulunmak, ihtiyaç fazlasının belirlenmesini kişinin vicdanına bırakmayan devlet idaresindeki bir mülkiyet, eğer sosyal devlet oluşmamışsa, gece ise gece, gündüz ise gündüz yani "herzaman" ihtiyaç fazlalarını infakta bulunmaya zorlayan bir sistem ve kişinin kendini topluma adaması, toplum lehine fedakarlık.

bakara 219' un ve Nahl-71' in bu sistemle bağlantısı hangi noktada, bu sistem Kur'an anlayışına uygun anlamına mı geliyor bu ifadede verilen örnekleme ?

kısaca "Bakara- 219 ve Nahl-71'e uygun" ve "bakara 219' a göre" ifadesini tam anlayamadım...

Yukarı dön Göster Fers's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Fers
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests


          Her halde açık bir şekilde ifade edemedim:

          1-Müslümanlardan havra, manastır,mescit,karya veya komünlerin dışında da yaşayanları var idi.İşte  Bakara-219/2 ayetine göre, geliri kendisi ve iyalinin ihtiyacının üzerine çıktığı an bu kişilerin infak mecburiyeti başlar ve Nahl-71'e göre kendilerini muhtaç olanlara,onları kendilerine eşitleyene kadar devam eder.

           2-Havra, manastır, mescit, karya ve komünlerde harim yani kollektivist bir düzende yaşanıyorsa infakı zaten buradan karşılanır ve ürettiğinin artanı sisteme kalır.Buralarda yatılı kalmayan,dışarıda sermayeye dayalı iş tutan buraya bağlı eleman günlük kazancından kendisinin ve iyalinin infak miktarını ayırır ve artanını bağlı olduğu kurumun beyt-ül malına derhal yatırır.

           3-Eğer kollektivist devlet kurulmuşsa sistemin devamı için kuvvetli misak yapılır yani anayasaya bu yönde madde konulur ve uymayanlar Maide 38 deki gibi müeyyideye tabi tutulur.

      Sagılarımla
      Galip Yetkin.

 



Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 

Eğer Bu Konuya Cevap Yazmak İstiyorsanız İlk Önce giriş
Eğer Kayıtlı Bir Kullanıcı Değilseniz İlk Önce Kayıt Olmalısınız

  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats