HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an Çalışmaları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an Çalışmaları
Konu Konu: Cebrail Vahiy Melek Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
prenses
Newbie
Newbie
Simge

Katılma Tarihi: 24 kasim 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 21
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı prenses

ibrahimim Yazdı:
vahdett Yazdı:

sevgılı kardesım yazını tam olarak okumadım sadece ınceledım lakın ana mantıgınızda hata olabılır nasılmı kuranın ayetlerını sıralamıssınız ve bır anlayıs olusturuyorsunuz ve budur dıyıp bır sonuca ulasmıssınız hepınız hatası zaten bu hanı pyg as bu konu hakkında soyledıklerı hanı sahabelrın ıfadelerı hanı ondan sonrakı selefın anlayısları hanı alımler hıc bırı yok dının kaynakları sadece aklı ve vahıy degıldır hatta sızın yaptıgınız bırazdaha otesı vahyı aklın olcusunde calıstırıyorsunuz mutezıle bıle aklını vahyın gosterdıgı anlayısta calıstırıyordu sızler onlarıda gecmıssınız

gelın bırakın bu anlayısları pyg as dızının dıbıne oturalım ve dınımızı pyg as ogrenelım cunkı o allahın elcısıdır allaha en yakın olan ve allahın muradını hepımızden daha ıyı bılendır herhangı bır anlayısa sahıp olmadan pyg as soralım cet edelım sahabeler alımlere soralım dın hussunda fazla cesaretlı olmıyalım rabbımıze ve dınımıze karsı bılmeden zulm edebılırız allah korusun haddımızı bılerek dınımızı ogrenelım esselamun aleykum

 

 

 

 
vahdett Yazdı:

sevgılı kardesım yazını tam olarak okumadım

Neden okumadın? Tam okumadan nasıl değerlendirebilirsin?

vahdett Yazdı:

sadece ınceledım lakın ana mantıgınızda hata olabılır nasılmı kuranın ayetlerını sıralamıssınız ve bır anlayıs olusturuyorsunuz ve budur dıyıp bır sonuca ulasmıssınız

Sevgili kardeşim! Konu tarih konusu değil, gaybi bir konu olan Melek bunu Kuran’dan başka hiçbir yerde bulamazsınız. Yoksa siz Allah’ın sözlerini yeterli bulmuyormusunuz?

vahdett Yazdı:

 hepınız hatası zaten bu hanı pyg as bu konu hakkında soyledıklerı hanı sahabelrın ıfadelerı hanı ondan sonrakı selefın anlayısları hanı alımler hıc bırı yok

Hepimizin hata yaptığını nereden çıkarıyorsun? Sakın ön yargı olmasın. Resulullahın a.s ve sahabelerin sözlerinin bize kadar sağlıklı geldiğini nereden çıkarıyorsun, nasıl garanti ediyorsun? İstersen bu konuyu bir zahmet siz bize araştırın bakalım nasıl çelişkilere çıkacak karşımıza, çünkü rivayetlerin içine daldığımızda konunu ne özü kalıyor ne aslı.

vahdett Yazdı:

dının kaynakları sadece aklı ve vahıy degıldır hatta sızın yaptıgınız bırazdaha otesı vahyı aklın olcusunde calıstırıyorsunuz

Bu dinin kaynağı: Hüküm vaaz etme ve bağlayıcılık açısından Kur’an tek kaynaktır:

İmana taalluk eden konuların, gayb haberlerinin, helal ve haram konularının, çerçevesini Kur’an belirler.

İlimde derinleşmek, Kuran’ı ve diğer ilimleri öğrenmede Kur’an ana kaynaktır:

Kur’an’ın mantalitesine uyumlu tarihi olaylar,

 rivayetler, Kur’an’ın dili, nüzul ortamı, ilk indiği

 toplumun tarihi arka planı vb.. konularda Kur’an

 merkeze konularak akıl, temiz vicdan/fıtrat,

 fizik kuralları, bilim ve diğer ilimler kaynak

olabilir.

vahdett Yazdı:

mutezıle bıle aklını vahyın gosterdıgı anlayısta calıstırıyordu sızler onlarıda gecmıssınız

Mutezileyle ilgili sanki kaynak mı bırakmışlar! Onları geçtikse ne mutlu bize çünkü düşüncelerimize en yakın onları görüyorum. Mezhepçi olduğum sanılmasın, hiçbir hizbe hiçbir mezhebe bağlı değilim ELHAMDÜLİLLAH   

vahdett Yazdı:

gelın bırakın bu anlayısları pyg as dızının dıbıne oturalım ve dınımızı pyg as ogrenelım cunkı o allahın elcısıdır allaha en yakın olan ve allahın muradını hepımızden daha ıyı bılendır herhangı bır anlayısa sahıp olmadan pyg as soralım cet edelım sahabeler alımlere soralım dın hussunda fazla cesaretlı olmıyalım rabbımıze ve dınımıze karsı bılmeden zulm edebılırız allah korusun haddımızı bılerek dınımızı ogrenelım

Resulullah’ın dizinin dibi Kuran’a uymaktır, oda öyle yaptı.

vahdett Yazdı:

esselamun aleykum

Aleyküm selam ve rahmetullah  

Allah’a emanet ol.

 

sevgili ibrahimim iyi bir cevap vermişsin.ben olsam cevap bile vermezdim!! çünkü vahdet kardeş daha yazıyı bile okumamış gerçi okusada değişen birşey olmayacak gibi görünüyor.çünkü yazdığı şeylerdende anlaşıldığı gibi tüm kapıları kapatmış fikirlere.ona göre birileri onun yerine düşünüp araştırmış(alimler,sahabiler, v.s..).halbuki kurana baktığımızda allah ayetinde derki:

[18]* 16:103 Kuran'ın dışındaki  kitaplar kısmen tahrife uğramışlardır. Kuran'ı mevcut Tevrat ve İncil çevirileriyle karşılaştırırsak Kuran'ın orijinalliği ortaya çıkar. Örneğin, Tevrat'ın Çıkış 32:20 ayetiyle Kuran'ın 2:93 ayetini karşılaştırınız. Dr. Maurice Bucaille'nin "The Bible, the Quran and Science" (Tevrat-İncil, Kuran ve Bilim) adlı kitabı bu konuda bir klasiktir. Bu ayetin son bölümü şu biçimde de anlaşılabilir: "Amaçladıkları kişinin dili anlaşılmaz bir dil, bu ise mükemmeldir, apaçıktır."

 

73. Kendilerine ayetlerimiz apaçık olarak okunduğu zaman inkar edenler inananlara, "Hangimiz daha gönençli ve hangimiz sayısal üstünlüğe sahiptir," derler.

* 19:81 Kendini heykellere adamak (7:138) şirkin sadece bir türüdür. Allah'ın isminin yanında başka isimleri anmaktan hoşlanmak (39:45), din adamlarının Tanrı adına koyduğu din kurallarını izlemek (9:31; 42:21, 6:148), peygamberlerin ve evliya olduğuna inanılan kimselerin şefaat ve yardımına inanmak (2:48;10:18), peygamberlerin hatasız olduğunu ileri sürmek (18:110) gibi tavırlar da şirktir. Müşrik kafalar, şeytanın hipnozu altında bulunduklarından Kuran'daki apaçık ayetlere rağmen kendilerinin hâlâ tek Tanrıcı olduklarını sanırlar (6:23). Bak 18:32-42.

 taha 71:Dediler ki: "Bize gelen apaçık kanıtları ve bizi Yaratan'ı bırakıp seni seçmeyiz. Nasıl yargı vereceksen ver. Yargın bu dünya hayatıyla sınırlıdır!"

hac 16. Böylece, biz onu apaçık ayetler olarak indirdik. ALLAH dilediğini ve dileyeni doğruya ulaştırır.*[3]

nur 1.Bu, indirerek yasa olarak yayımladığımız bir sure olup öğüt alasınız diye içine apaçık ayetler yerleştirdik.

nur 34. Size apaçık ayetler, sizden önce geçmiş kimselerden örnekler ve erdemliler için bir öğüt indirmiş bulunuyoruz.


bak kardeşim bunlar açıkça ayetler işte inkarın varsa rabbime yönel ben söylemiyorum rabbim söylüyor.

 42:52 Muhammed dahil hiçbir insan kimseye kurtuluş için klavuzluk edemez (28:56) ancak, her mümin Tanrı tarafındın belirlenen "doğru yola" klavuzluk edebilir. Bir başka deyişle, dini ve hidayeti belirleyen Tanrı olup, bize düşen onun tebliğidir. Muhammed peygamberi ayrı bir hidayet kaynağı haline getirmek şirktir. Bak 6:112-114; 39:11.

başka söze gerek yok.allah razı olsun ibrahim kardeş..yazılarının devamını beklerim..allaha emanet olun



__________________
ttp://ibadetleriniz olmasa Allah sizin neyinize değer versin!!!
Yukarı dön Göster prenses's Profil Diğer Mesajlarını Ara: prenses
 
prenses
Newbie
Newbie
Simge

Katılma Tarihi: 24 kasim 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 21
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı prenses

39/11 De ki: "Dini Allah'a halis kılarak O'na kulluk etmekle emrolundum."

6/114 ALLAH'tan başka yasa koyucu mu arayayım? O ki size kitabı detaylı olarak indirmiştir. Kendilerine kitap vermiş olduklarımız onun Rabbin tarafından indirilmiş olduğunu bilirler. O halde kuşkulananlardan olma.

42/52 Biz böylece sana katımızdan bir ruh vahyettik. Sen kitap nedir iman nedir bilmezdin. Ancak onu, dilediğimiz kulları doğruya ulaştıran bir ışık kıldık. Sen elbette doğru yola kılavuzluk ediyorsun.

18/110 De ki, "Ben sizin gibi bir insandan başka bir şey değilim. Tanrınızın bir tek Tanrı olduğu bana vahyedildi. Rabbiyle karşılaşmayı uman herkes erdemli işler yapsın ve Rabbine olan kulluğa hiç kimseyi ortak koşmasın."

peygamber ne şefaat edebilir nede başka bişey o sadece habercidir.ona uyun



__________________
ttp://ibadetleriniz olmasa Allah sizin neyinize değer versin!!!
Yukarı dön Göster prenses's Profil Diğer Mesajlarını Ara: prenses
 
muhliskul
Ayrıldı
Ayrıldı
Simge

Katılma Tarihi: 26 nisan 2007
Yer: Australia
Gönderilenler: 854
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı muhliskul

 Merhaba,

Bu forumun 18.sayfasinda izah ettigim bir hususu biraz acmak istiyorum.

Bundan once bir hususu vurgulamak gerekir. Kuran'in isabetli anlasilmasi icin, orjinal hitap ortaminda ifade ettigi  anlamin iyi tespit edilmesi sarttir. Mesaji anlasilsin diye muhatap toplumun dilini esas alan vahyin, icerigindeki kelimeleri  secilirken ve onlar kullanilirken soz konusu toplumun kargasaya suruklenilmesi dusunulemez. Yani Kuran Ilk muhataplari Araplar tarafindan anlasilsin diye Arapca  gonderilmis ve onlarin dil kullanimlari esas alinmistir. Aksi takdirde Kuran ile birlikte birde sozluk gonderilmesi icab edecekti.

O halde Kuran'da her kelime gibi Melek kelimeside Mekke'de bilindigi sekliyle kullaniliyordu. Inanci sekillendiren her kelimede oldugu gibi, Melek kelimesinin de  bilinen,meshur anlam koku  esas  alinarak bu kelimeye izafe edilen yanlis inanclar onaylanmamis ve yeni duzenlemeler yapilmistir.   

   

Yukarı dön Göster muhliskul's Profil Diğer Mesajlarını Ara: muhliskul
 
emre
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 04 kasim 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 137
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı emre

Selam ,

6:101

بديع السموت والأرض أنى يكون له ولد ولم تكن له صحبة وخلق كل شيء وهو بكل شيء عليم

Daha önce bu forumda  6.sure 101.ayet ile ilgili yazdığım meali -ayeti bir üstteki ayetle birlikte değerlendirmemiş olmam nedeniyle- sildim.

Yeni meal çalışmamı, yine bu foruma yazma gereği duyuyorum:

 

6.100 Allah'a bir de cinleri (ins olmayanları/ kendilerini insten farklı bir konuma oturtanları / ins ten farklı bir konuma oturtulanları) ortak koştular. Oysaki, onları O yaratmıştır. Bilgisizce O'na oğullar ve kızlar isnat etme saçmalığını gösterdiler. Şanı yücedir O'nun! Onların nitelemelerinin ötesindedir O!

6.101 O, göklerin ve yerin eşsiz yaratıcısıdır. O (doğurması söz konusu edilmeyen) Yüce Yaratıcı’ya (nesep yolu ile) bir çocuk nasıl ilişkilendirilebilir? Kendisine  bir refika / bir eş de isnat edilmemiş.  Her şeyi O yaratmıştır ve her şeyi hakkıyla bilen O'dur.

 

                 

37.150 Yoksa biz, melekleri, bunların tanıklık ettikleri bir sırada, dişiler olarak mı yarattık?

37.151 Dikkat edin, onlar, iftiralarının bir eseri olarak mutlaka şöyle diyecekler:
37.152 "Allah doğurdu!" . Muhakkak ki onlar yalancıdırlar.

37.158 Allah'la cinler arasında bir nesep oluşturdular. Cinler (kendilerini insten farklı bir konuma oturtanlar/ ins ten farklı bir konuma oturtulanlar ), kendilerinin Allah’ın huzuruna getirileceklerini bilmişlerdi.

 

Yüce Yaratıcı , Kitabını Arapça inzal ettiği için, Arapçanın yapısı gereği kendisinin doğurmadığını vurgulamak için “o” zamiri ile kendisinin tek olduğunu ifade etmiş,  bununla beyinlerde çok tanrıcılığa giden yolları kapamıştır.

Arapça’da Ortak Edinmeyen Yüce Yaratıcı için “HÜVE” ve “HU” eril zamirleri kullanılabilirken“HİYE” ve “HA” dişil  zamirleri  kullanılmamaktadır.

Şayet Hiye ve Ha  “dişil zamirleri” Yüce Yaratıcı için kullanılsa idi; hem çoğul anlam ve hem de doğurganlık  ,hamile kalabilen ,doğurabilen bir tanrıça ,birçok tanrılar, tanrıçalar, kız melekler ,kızlar, oğullar anlamları peşi sıra ortaya çıkacaktı. .Bu sebeple Arapça’da Yaratıcı’nın doğurgan olmadığını vurgulamak için de dişil değil eril O  zamirleri kullanılmaktadır.

Ayrıca  yine bilindiği üzere “O” zamirleri ; “Yücelik belirten Biz” zamirini “O” ile karşılamakta oldukları için Yüce Yaratıcı’nın çoğul olmadığını , tek ve ortaksız olduğunu da belirtmektedirler.

 

Türkçemizde olmayan Hu zamirindeki  bu anlamları, Türkçe ifade edebilmek için 6:101 ayeti  yeni çalışmamda parantezlerle meallendirdim.

 

 

Saygılarımla

Yukarı dön Göster emre's Profil Diğer Mesajlarını Ara: emre
 

Eğer Bu Konuya Cevap Yazmak İstiyorsanız İlk Önce giriş
Eğer Kayıtlı Bir Kullanıcı Değilseniz İlk Önce Kayıt Olmalısınız

<< Önceki Sayfa 7
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats