Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
yenziğü [soyuntu şeklinde-soyarak]
ahrace [çıkarmıştı]
bedet [açıldı-görünür oldu]
sev’atiküm [noksanlar-gereksinmeler]
Araf 26 Ya beni ademe gad enzelna ğaleyküm libasey yüvari,, sev’atiküm ve rişev ve libasüt tagva zalike hayr. Ey cocukRı ademin kessin'indirdik üzerinize elbise örten,, noksanlarınızı ve süs ve elbisesi bilinç iştebu faydadır.
Zalike min ayatillahi lağallehüm yezzekkerun. İştebu den-ayetRiAllh’ın umulurki hatırlayıp umursarsınız.
Araf 27. Ya beni ademe la yeftin ennekümüş şeydanü kema ahrace ebeveyküm minel cenneti yenziğü ğenhüma libaasehüma Ey ccukRı ademin ayırmasın sizi şeytan nitekim çıkarmıştı ebeveynizi den-cennet soyarak onların elbiselerini
li yüriyehüma sev’aatihima. İçin göstermk onlara noksanlıklarını.*[gereksinmelerini>
Araf 20 Fe vesvese lehümüş şeydanü,, Böylece vesvese’verdi onlara şeytani,
li yübdiye lehüma mavuriye ğenhüma min sev’atihima için açmak onlara örtülü’olanı onlardan dan<noksanların[gereksinmeler>
ve gale ma nehaküma rabbeküma ğen hazihiş şecerati. ve dedi yasaklıyor’sizi rabbiniz den<bu şecerat
illa en teküna melekeyni ev teküna minel halidiyn olmayasınız ikimelek veya olmayasınız ebedi’kalıcı.
Araf 21. Ve gasemehüma inni leküma le minen nasıhıyn. Ve gasemetti’onlara şüphesiz ikinizin ile denim<isteyenler.
Fe dellahüma bi Ğurur. Fe lemma zagaş şecerate bedet, Böylece aşağı'indirdi'onları ile<Hile. Böylece tadınca o’ikisi şecerati açıldı[görünür oldu>,
lehüma sev’atiküma onlara noksanlıkları [gereksinmeleri>
ve dafiga yahsifani , ve giriştiler örtmeye [gereksinme temin etmeye>,
ğaleyhima miv veragıl. üzerlerini dan<veragı / yaprak / plaka [kehf 19 ayetinde gümüş'para anlamında kullanılmış'tır.]
Ve nadahüma rabbühüma elem Ve nida’etti rabbi’onlara men’etmedimmi
enheküma ğen tilkümüş şecerati ben’sizi,, den< ikinizi şecerati
ve egul leküma inneş şeydane,, leküma ğedüvvüm mübiyn. ve demedimmi ikinize bilinki şeytani,, ikinizin düşmanıdır apaçık.
Selam. Allah, ilkin yarattığı ademi ve zevcini kütlesiz bir yaşam formunda var ettiğini düşünüyorum. Araf 22 de ki bedet kelimesini açıldı olarak meallendirmek mümkün olduğu gibi görünür hale geldi, görünür oldu şeklinde meallendirmek te mümkündür. Bu günün klasik anlayışında olan, ademi ilk insan görüp öncesine insansı teoriler yerleştirmenin mantığı ispatlanabilir olamıyacağını düşünüyorum.
ilk insan türeyişinin izdivaç karmaşası, kütlesiz varlık formundan ışıma ile kütlesizlikten soyunca [yenziğü> kütleli yaşam formu oluştu. Burada çıkışı anlatan ahrace [çıkarmıştı> acaba bağ bahçe şeklindeki cennettenmi çıkarmıştır yoksa görünmeyen kütlesiz yaşam formunda olan cennetten mi çıkarmıştır ? cennette acıkma olmadığını hatırlayalım. Acıkma olmayınca bağ bahçenin ne anlamı olabilir? Ben derimki buradaki cennet görünmediği için cennet'dir.
Nebe’ 10 ve ceğalnel leyle libasa,n. [Ve öngördük geceyi elbise] Burada açıkca görüyoruz ki libasa demek, sırf bedeni örten elbise anlamında değil.selam.
|