Yazanlarda |
|
Doruk Newbie
Katılma Tarihi: 16 nisan 2005 Gönderilenler: 7
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
|
Yukarı dön |
|
|
Sinan_B Uzman Uye
Katılma Tarihi: 24 mart 2005 Yer: Germany Gönderilenler: 95
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Selam Doruk.
Allah Dualarini kabul etsin, Amin.
Actigin baslik neredeyse tartismalarin arasinda kaybolacakti. Firsat bulup yazamadik.
Doruk Yazdı:
Kur'an da bir ayette, Resullullah Efendimize, Allah: sadece sana özel
olmak üzere þu namazý kýl diye seslenirken, sünnet namazlarý diye ayrý
bir kategori oluþturmak mümkün müydü? Dayanaðý ne idi? |
|
|
Sünnet namazlari zorunlumudur diye soruldugunda hayir derler, ama
yapilmasi gerekir diye bir ekleme yapar bazilari. Kimilerine
göre kilinmayincada yadirgandigina sahit oldum. Sünnet namazlarinin
dayanaginin tam olarak ne oldugunu bende bilmiyorum, Hadislerdenmi
geldi, Mezheplerin uygulamasimidir bilemiyorum. Galiba Peygamber
efendimizin fazladan yaptigi ibadetleri Sünnetle baglamislar, sevaptir
diyerek bir nevi sartlanma olmus. Diger arkadaslar bu konuda daha aciklayici olabilirler.
Namaz rekatlari konusunda benim henüz sabit bir fikrim yok. ancak bende söyle bir soru sormak istiyorum:
Iki rekatlik Namaz ile dört rekatlik Namazin arasindaki fark nedir?
Arasindaki en belirgin fark Insanin fazladan bedensel aktivitesi ve
daha önemlisi, Saygi ve Tapinma acisindan fazladan egilmek, secdeye
kapanmak diyebiliriz. Namazin ictenlik boyutu oldugu gibi bunun birde
tabi bedensel göstergesi var, o acidan söylüyorum.
Diger farki ise sürec farki diyebiliriz.
Ama söyle ki, Ahmet bey iki rekatlik Namazi örnegin secdelerde uzun
kaldigi icin belki 10 dakikada tamamlar, Mehmet bey ise dört rekatlik
Namazi 5 dakikada kilabilir. Bu tabi ki toplu halde kilindigi zaman
olacak birsey degil, herkes Imama uyar, bir tertiplilik vardir, yoksa
herkesin Namazi farkli sürer. Tek basina Namaz kilindiginda bence
rekatlarin sürece bir etkisi yok, kisinin neyi ne kadar uzun yapmasi
süreci uzatir.
Rekata delil gösterilen Ayetler:
4:101 Yeryüzünde savaþ için yolculuða çýktýðýnýz
zaman inkarcýlarýn size saldýrmasýndan korkuyorsanýz namazý
kýsaltmanýzda bir sakýnca yok. Kuþkusuz inkarcýlar sizin açýk
düþmanýnýzdýr.
4:102 Sen içlerinde olup onlara namaz kýldýrdýðýn
zaman, onlardan bir grup sizi korumak için yanýnýzda bulunsun ve
silahlarýný da yanlarýna alsýn. Namaza duranlar secdeye vardýklarýnda
arkanýzda bulunsunlar. Sonra namaz kýlmamýþ olan grup gelsin ve seninle
birlikte namaza dursunlar, (namazý bitirmiþ olan grup ise) silahlarýný
alýp nöbet tutsunlar. Ýnkarcýlar, silahlarýnýz ve eþyanýz hakkýnda
dikkatsiz davranmanýzý ve böylece sizi ani bir baskýnla bozguna
uðratmayý umarlar. Yaðmur ve hastalýk gibi özürlerden ötürü
silahlarýnýzý býrakmanýzda bir sakýnca yok. Ancak alarmda olun. ALLAH
kafirlere alçaltýcý bir azap hazýrladý.
Ilk grubun bir kere secdeye vardigini anliyorum, diger grub ise
nöbette. Sen Secdeye varirken ben arkadayim, senin Namazin bitiyor,
sonra ben geciyorum sen arkamda duruyorsun, bende bir kere secdeye
varip Namazim bitmis oluyor. Bu Ayetten yola cikarak Namazin en az iki
rekat oldugu sonucuna varanlar var, cünkü Imam askerlere göre ikiser
kere Namaz kildigindan Namaz iki rekat olmus oluyor diyorlar.
Namazin bence esas gayesi Insanin Allah'a karsi teslimiyetinin ayri bir
göstergesidir, bu acidan bunun iki veya x rekat olmasinin hic bir
önemini göremiyorum. Önemli olan Namaza kendini verebilmektir.
Toplu halde kilinan Namazlar icin Rekatlarin bir tertiplilik geregi
oldugunu yorumlayabilirim. Cemaat icinde Ahmet bey secdede yeterince
zikrimi yapmadim derse ikinci rekatta buna firsat bulacak. Daha ayri
bir örnek, cemaatte hic kimse istedigi kadar rukuda secdede kalamaz,
Imam tekbir getirdiginde kalkmak zorunda, uyum geregi.
Kisi tek basina Namazini kiliyorda secdeye kapanipta on dakikadir
kalkmak bilmezde kalktiginda selam verip namazini bitirirse "sadece bir
rekat kildin, senin namazin sahih olmadi" diyebilirmiyiz? Kurani
Kerimde kimin ne kadar secdeye varabilecegide yazmiyor, yukardaki
Ayette enaz bir kere secdeye variyorlar, minimum! Tek basima kildigimda
bir rekatta gönlümden bes kere secdeye kapanmak geldiyse bunu
yapamazsin diyen bir Ayet aciklamasida yok. Kisi sadece rekatlara
konsantre olupta kendini Namaza veremezse beden egitiminden baska
birsey yapmis olmaz.
Ben rekat ve serbestligin arasinda orta bir yol tutturdum enaz
iki rekat kiliyorum Namazlarimi.
Kisacasi kesin bir görüse sahip degilim, henüz yeterli arastirmamda
yok, ben bu konuyu böylelikle yorumladim. Dogrusunu Allah bilir. Bilgi
ve görüslerimizi paylastikca olasi yanilgilarimizda ortadan kalkar
insaAllah.
Doruk Yazdı:
Namazýn içinde Allah kelamýndan baþka birþey okunmamasýnda kýraatin gereði delil olarak gösteriliyor. |
|
|
Bu konuda da kesin bir görüse sahip degilim. Ve bazende sunu soruyorum,
kisi örnegin ruku ve secdede istedigi sekilde Allah'i yüceltip
zikredemez mi? Kuranin bize ögrettikleri bir ölcüdür, ama illaki sadece
böyle olacak diye bir aciklamaya rastlamadim henüz. Benim sormak
istedigim diger bir konu ise, Namaz icinde Dua etmenin hükmü nedir?
Namaz Zikri Övgüyü kapsadigi gibi Duayida kapsamiyormu? Örnegin Fatiha Suresinde bizi dogru yola ilet diye dua ediyoruz.
Saygilar
|
Yukarı dön |
|
|
Doruk Newbie
Katılma Tarihi: 16 nisan 2005 Gönderilenler: 7
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
|
Yukarı dön |
|
|
ibrahim Katilimci Uye
Katılma Tarihi: 02 nisan 2005 Yer: Turkiye Gönderilenler: 94
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
“Namazda Yalnızca Kur’an Okumak”
Sakın ola, "Ettehıyyatü”yü namazda okumayın. Değil namazın bozulması, Araplar gibi kafirlikte ve münafıklıkta en şiddetli en ileri geçmiş olma ihtimali doğar. Çünkü "Ettehıyyatülillahi>>>Tahiyyat (dizdize oturmak, dizlerin birbirine değmesi) ettim ALLAH ile diye HADİS iftirası atılmış Resulullah'a... Allahümme Salli... den yukarıda ONDAN İLERİDE Allahümme BARİK ALA... İBRAHİM MAKAMI var... Resulullah efendim Allah ile dizdize oturduysa... İbrahim efendim Allah'ın başının üzerinde mi oturuyordu haşa? Sakıncalıdır okumayınız Ettehıyyatü'yü... Onun yerine NE GÜZEL, ALAK okuyun, Kalem okuyun, istediğinizi okuyun (ben zammı sure olarak kadede Ayetel Kürsi okudum son namazımda... Ondan önce de Ali İmran 56'yı okudum).
İbrahim'in BEREKET DUASI (Soyu için barik istemesi) Kur'an'da zaten var. Ama o zaman KUR'AN'DAKİ BİÇİMİYLE okuyalım lütfen... Bir KELİME değişirse o KUR'AN'dan değildir! Örneğin "Ben Allah'ım". Bu ayettir. Ama eksik ayet: "Firavun dedi ki: "Ben Allah'ım!". Siz Firavun ve Kala kelimelerini kaldırırsanız sonunuz ne olur ben bilemem! Yani okuyacaksanız "Ben Allah'ım" diye değil; "Firavun dedi ki, Ben Allah'ım"... "O ne yaman söz söyledi!", böyle okuyun ayeti...
İbrahim soyundan ve milletinden olan bizler için “Kema barekte” demiş. Ayetler belli bulup onu okuyun diğerini okumayın. Madem aynı şeyi söylüyor, bari Kur'an'daki Allah kelamından olsun. Semiallahü limen Hamideh ve Rabbena Lekel hamd demeyin. Bulun tamamını Kur'an'dan ORİJİNAL ayetiyle okuyun, veya okumayın onun yerine "Allahüekber" deyin.
Ebu Süfyan, Muaviye ve Yezid üçgeni olan bu 3-Gen(etik) bunları koymuş namaza... Orijinal namazda var mıydı? Yoktu! Neden? Çünkü: Resulullah Allah'ımızın dediğinden (Kur'an'dan okumak) dışına çıkmazdı. Kur'an'dan okumak farzdır ama DİGİTAL OLDUĞUNDAN, Kur'an’daki "Farklı yerlerden montaj edilmiş" bir YENİ ŞEY oluşturmak bir afettir. Adeta Allah'tan daha güzel bir şey yazabileceğinizi ima etmektir.
Bir hanif ÇOK DİKKATLİDİR, TİTİZDİR. Kur'an denen SAĞLAMA, o eylem ya da işlemi onaylamıyorsa, hemen terk ediniz. Yoksa titizlik: Bir eli 7 kere yıkamak daha sevaplıymış, adam, arkasında abdest alacaklar kuyruğunun hakkını çalıyor; hamaratlık, işgüçarlık: Adam tuvalete giriyor isticra ediyor.15 dakika ıkınıp sıkınıyor, "Son damla" diye... Adam yaz sıcağında en az 25 bardak su, bir o kadar çay, meşrubat içiyor, "Başını eline koyacaksın, kıbleye diz çökeceksin, besmele çekip üç yudumda suyu içip, her yudumdan sonra elhamdülillah diyeceksin...". Buyrun size HADİS, sahihtir(!). Bunlar TİTİZLİK değil! Bunlar sapıklık! Hanif'in titizliği başka elbette...
Ne biz, Ne Resulullah ne İbrahim babamız (tek dost) ne Cebrail ALLAH ile DİZDİZE-BİZBİZE oturmadılar ve de hiçbir VARLIK DAHA ALLAH'I GÖRMEDİ! Allah'ı görmek sadece İMTİHAN sonrasında ve sadece Sabıkun denen özel bir Naim mekanda mümkündür ki, o da Allah'ın zatı değil Cemali Şerifi (Hoowel-ogram). "Enel hak", "Hakkel Yakinlik”, “Aynel (Göz ile) yakinlik” , “İlmel yakinlik” bunlar hep palavra... Edebali bin Yezid zırvası. Hele cahillerin “İlmel yakinliğine” kargalar güler!
Alimler: İmamı gazali başta hepsini sayın... (İmamı Gazali’nin kitabında kendisi için ALİMLER ALİMİ dediğini de unutmayın). Alimler alimi Gazali'den gelin Fethullah'a kadar gidin... Madem alimlerdi, "Cuma günü tatil yapılmayacağını emreden Allah'ın TERSİNE ve muhalifi olarak neden CUMA'yı tatil yaptılar... Daha İLİM gerektirmeyen bir muhkem (tahkim edilmiş, tartışılmaz) bir ayeti ANLAMAYANA ALİM dedik!
3 vakitten 5'e çıkarılan namazı savundular (sırf şiilere Rafizi demek için). 5 vakiti bize kasnaklamak için de 55 vakit diye bir Mi'rac Hadis'i uydurdular -ki 5 taneye razı olalım. Yani eşeğimi çalıyorlar, bize kaybettiriyorlar, sonra bize bulduruyorlar ve biz seviniyoruz. "Oh la la! Bak 55 vakit kılacakmışız az daha, beş ile yırttık!" diye zil takıp oynuyoruz. Hem de sıkılarak, 40 rekat namaz ile zora koşulmuş bir dinin MÜNAFIĞI oluyoruz.
Münafıkız çünkü: Namazı zevkle kılar gibi yapıp, aslında ZORLA ve içimizden söylene söylene, yüksünerek ve hamallık yaptığımızı bilerek namaza kalkıyoruz. Hele yanımızda namaz kılan birileri varsa, bilhassa, Allah rızası yerine, onlarla birlik olabilmek için zevkle(!) namaza kalkıyoruz... Oysa Allah ne buyuruyor?
"Gündüz sizi çalışmakla yükümlü kıldık... Allah biliyor ki, günün işlerinden dolayı sizin az vaktiniz vardır... Allah size kolaylığı emrediyor... Allah size Kur'an'dan kolayınıza geleni okumanızı... Günün iki tarafında namaz kılmanızı.... Her biri iki rekat kılmanızı (seferiyken bir rekat)... Allah sizlerin gündüz meşgul olduğunuzu biliyor ve sizin için geceyi ibadet olarak diliyor...”.
Bu ayetleri cebimize mi koyacağız? Olmayan bir ikindinin dört rekat sünnetini HEM DE ÖNCE (yazık bize) sonra iki fazlasıyla 4 rekat farzını kılacağız! "Namazı DOSDOĞRU KIL". Dosdoğru kılınan namaz ile ISLAH EDER BİZLERİ ALLAH!
Hanifcandaşlar dikkat! Çok Dikkat! Bir daha dikkat! Yetmez bir daha Dikkat! Allah rızası için DİKKAT! Çok dikkat ediniz! Dikkat ediniz! Dikkafalılık etmeyelim lütfen... Atalarım gibi 20 rekatlık teravihde, 12 rekatlık yatsıda, Huşu mu kalır insanda, Vecd mi kalır insanda! Angaryanın adını huşu koymuşuz sevgideğerler. Bıraksınlar İSTEDİĞİMİZ KADAR namaz kılalım. Beni niçin şu kadar rekat diye sınırlıyorlar?
http://www.hanifislam.com/sohbet/074.2002.03.29.htm#4
|
Yukarı dön |
|
|
Sinan_B Uzman Uye
Katılma Tarihi: 24 mart 2005 Yer: Germany Gönderilenler: 95
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Selam Ibrahim,
her ne kadar Hans'in eline baksanda Din kardesimsin, simdi söyleyeceklerimi lütfen ciddiye al:
Bir daha herhangi bir konu acildiginda Hans Aiberg'in yazisini sapadan
boylu boyunca buralara yapistirma, konuyla ilgisi olsun olmasin, kendi
sözlerinle kisaca bir deginme yap ve link aktar, isteyen tiklar kendi
kaynagindan okur, istemeyende okumaz ve senin bu yaptigin dayatmalara
da maruz kalmaz. Öte yandan, böyle bütünlemesine bir yazisini aktarmak
istiyorsan konuya özel bir baslik ac, veya makale bölümüne ekle,
isteyen oradan okur. Diger basliklarda hadi neyse, oralarda zaten basli
basina Hans Aiberg'in yazilarini irdeliyorduk, bir basligin komple
alinti olmasi normaldi, ama böylede olmazki. Bak 19 culara cevap olarak
bir baslik acmissin, ne güzel, bastan sona kadar iletebilirsin, isteyen
o basliga tiklar okur yazilari. Sagol!
Saygilar.
Selam Doruk.
Namazin fazla ayrintilarina simdi girmek istemiyorum, zaten yeterli
bilgiye sahip degilim. Beni öncelikle mesgul eden Namaz vakitleri
konusu.
Vakitler konusunu insaAllah baska bir baslikta irdeleriz hep bir arada.
Ancak Rekat konusuyla ilgili daha genis yorum yapmak istedim.
Sözünü ettigin 19 sistemini herkes kavrayamaz, dogrulugu yanlisligi konu disi! Iletmis oldugun linklerdende haberdarim, sagol.
Olaya sorgulayarak yaklasalim:
19 sistemi Namaz rekatlari sayisini ortaya koyuyor fikri benim kafama
yatmiyor acikcasi, neden? Kurani Kerim sadece seviyesi yüksek
olacaklara, belli belirsiz kuruluslara, Mezehplere veya Hans Aiberg
gibi kisilere inmedi. Kurani Kerim sana, bana, alman yan komsuma, üc
yüz metre ötede bir insana, afrikaliya, eskimoya, kisacasi herkese
indi. Ve konu acik ve net emirler oldugu icin bu emirleri anlamaya
fazla bir ilim gerekmez, namazlarinizi kilin, abdesti
alin, oruc tutun diyor. Anlasilmasi net olan ifadelerin
disinda zaten konuya göre ilim gerek.
Bu arada aklima Kurani Kerimden bir hadise geldi, hangi Surede suan
bilmiyorum ama Allah yahudilere bir hayvan bogazlamalarini emrediyor,
onlar soruyorda soruyor, rengi nasil olacakti falandi filandi, Ayet
ardina Ayet tarif ediyor en sonunda bogazliyorlar, akabindeki Ayette
Allah "neredeyse kesmeyeceklerdi" diyor.
Subhan Allah neden rekat sayilarini acikca belirtmemisde, 19 sistemi
altinda gizlemis veya Nisa suresindeki Ayetlerden bu yorumu cikardin
demis olsun? Oysa örnegin Abdesti anlatiyor! Kurani Kerimi size
baskalari anlatacakta demiyor. Alim olan Allah okuyan kisiyi
samimiyetine kalbinin safligina göre yönlendirir diye inaniyorum. Ve
biliyoruz ki Allah'tan baskasi Hüküm koyamaz, sözde hadislerdeki veya
baska kaynaklardan aktarilan ek hükümlerin bir gercekliligi olamayacagi
yüzde yüz.
Nisa Suresindeki o Ayette bence Rekat yorumunu cikartmak zoraki bir
yorum olur. Söz konusu rekat olsa idi nöbetlese nöbetlese askerler
birer kere secdeye varacaklarina istedikleri kadar Namaz kilabilirlerdi.
4:101 Yeryüzünde savaþ için yolculuða çýktýðýnýz
zaman inkarcýlarýn size saldýrmasýndan korkuyorsanýz namazý
kýsaltmanýzda bir sakýnca yok. Kuþkusuz inkarcýlar sizin açýk
düþmanýnýzdýr.
102. Ayette: Sen içlerinde olup onlara namaz kýldýrdýðýn zaman,
onlardan bir grup sizi korumak için yanýnýzda bulunsun ve silahlarýný
da yanlarýna alsýn. Namaza duranlar secdeye vardýklarýnda arkanýzda
bulunsunlar. Sonra namaz kýlmamýþ olan grup gelsin ve seninle birlikte
namaza dursunlar, (namazý bitirmiþ olan grup ise) silahlarýný alýp
nöbet tutsunlar....
(1) Peygamber efendimizle birinci Grup Namaza duruyor, secdeye vardiklarinda digerleri arkalarinda gözetim yapiyor
(2) Sonra diger grub gelip Peygamber efendimizle Namaza duruyorlar, Namazini eda edenler ise nöbetciligi üstleniyor.
Her iki olaydada kac kere secdeye varildigi kesin degil. Secdeye
vardiklarinda arkalarinda dursunlar diyor sadece. Bundan birer Secde
manasi ciktigi gibi birden fazla secde manasida cikabilir. Önceki
Ayette Namazi su sebepten dolayi kisaltmanizda bir günah yok diyor
Allah, Namaz'in normale göre ne kadar kisa oldugu sonraki Ayette
anlasilmiyor, yada ben yorumlayamiyorum.
Namaz'i Rekatlarmi uzatir yoksa kisinin Allah'i uzun uzun anmasimi
süreci uzatir? Akla ilk gelen cevap belki her ikiside diyebilirsin,
bana göre Rekatlarin sürec bakimindan pek bir etkenligi yok, birer
Fatiha ile dört rekat Namaz kil hemen biter.
Kurani Kerimde Namaz'i kaliplastiran hic bir unsur göremedim, toplu
halde Namazlarin Rekat düzenlemesi olsa bile, unutmamak gereki ki,
Namaz sürecinin uzayip uzamasi Imam'in sebebiyle! Örnegin rukuda ve
secdeler kaliplastirilmis zikir degilde biraz daha uzun zikirler
edilip, ayaktayken birden fazla Ayet okunsa, otururkende bir kac Ayet
okunsa... normalde bes dakikada kilinan iki rekatlik Namaz eder belki
on dakika.
Namazin anildigi Ayetlerin hic birinde kim ne kadar Secdeye varmis veya
egilmis bilemiyoruz, Namaza duranlardan, egilenlerden secdeye
varanlardan bahsediyor Allah, ama rekat gibi bir kurallastirma yok.
Dogrusunu Allah bilir.
Saygilar.
|
Yukarı dön |
|
|
Doruk Newbie
Katılma Tarihi: 16 nisan 2005 Gönderilenler: 7
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
...
|
Yukarı dön |
|
|
Sinan_B Uzman Uye
Katılma Tarihi: 24 mart 2005 Yer: Germany Gönderilenler: 95
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Amin. InsaAllah.
Selam Doruk,
Doruk Yazdı:
Sinan kardeþim, þimdi ben elimi başıma koyup kendi adýma düþününce,
keþke vakitlerin, rekatlarýn, þekillerin yorumu üstünde bu kadar
debelenmeyip, vaktimi, emeðimi müslümanlar için daha çözüme ve ittifaka
yönelik iþler için harcasaydým diyorum. Beyhude bir çaba
imiþ, baðýþlamasý bol Rabb'imden af diliyorum. |
|
|
Bu konular hakkinda görüs bildirmek faydalidir, zamanini bosa gecirmis
degilsin. Fikirlerimizi paylasiyoruz, icabinda bir söz dagi yerinden
oynatir.
Özelestirinde haklisin. Ve sunu diyebilirim ki tek basina kilinan
Namazlarda ittifak konusu olmaz. Abdest ve Namaz'in kendisi ittifak
konusu. Kilinmasi gerektigi yaziyor Kur'anda, ama kimse kimsenin secde
adetine rukularina Kurani Kerimden ne okuyup okumayacagina karisamaz,
Allah bir sinirlama getirmemis.
Ben bu olayi birazda su örnekle aciklayabilecegimi umuyorum:
Bir adam kardesine kova ile evden cikip cesmeden su almasini söylüyor,
kardesi evden cikiyor ama hemen sonra geri geliyor, "Kova büyükmü
olacak kücükmü?", orta yollu olsun, "adimlarimi atarken ayaklarimin
mesafesi ne kadar olacak?", sen yeterki gitte gerisi mühim degil, "su
sogukmu olacak yoksa ocakta isitacakmisin?", sen sadece git suyu al
gel, gerisini bana birak.... sonra yine geri geliyor: "peki
arkadaslarda gelirse ne sekilde gidecegiz?", bunu kendi aranizda
kararlastirin...
Namazlarinizi kilin diyor Allah? Ne sekilde kilacagiz? Namaza duranlari, egilenleri, secdeye kapananlari aniyor.
Aramizda Peygamber efendimizde yokki kendisine sorsak. Kurani Kerimdeki
verilere göre mantigimizi calistirmamiz lazim, Namaza durmadan egilmek
olmaz, egilmeden önce secdeye varmakta olmaz. Birden bire secdeye
varilsa bile otomatikmen Namaza duruyor ve kisa süreligine egilmis
oluyoruz.
Ikinci soru, Ellerimiz kollarimiz ne sekilde duracak? Bir müdür bir
calisanini odaya cagirdiginda karsisinda nasil durur? Sözkonusu Müdür
degilde Yüce Yaratan olursa ne sekilde duracagimizda herkesin kendi
ictenlik saygisinin göstergesi olur. Namazda neler okuyacagiz? Kurani
Kerim örnek olmus. Örnegin ben Kurani Kerimdeki Allah'in örnek
gösterdigi mevcut dualari övgüleri kagida bastim, dua zikir övgü, bazi
Ayetlerde bazen ayri ayri bazen ic ice.
Toplu halde kilinan Namazlarda ittifak olmasi lâzim. Öncelikle uyum
olmasi icin, ayrica yaslisi var genci var, yere egilemeyip sandalyede
kilani var, kisacasi hastasi var, herkes icin en uygunu ne ise o
sekilde ortak karara varilir. Peygamber efendimizin uygulamalari
olmustur, uygulamasi örnektir, ama ben zannetmiyorum ki, mutlak ve
illaki su veya bu sekilde yapilacak demis olsun. Yoksa Hüküm yerine
gecerdi.
Dogrusunu Allah bilir.
Saygilar.
|
Yukarı dön |
|
|
kardelen Yeni Uye
Katılma Tarihi: 21 nisan 2005 Yer: Ingiltere Gönderilenler: 1
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
selam
Simdi bu namz konusunu burda asilan makaleler bakiyorum, Birde simidi bu baslik altinda yazilanlara baktim. Hadilseri bir tarafa birakinca herkes kafasina gore bir namaz sekliyle ortaya cikiyor. Kiminiz 19, cikarmissiniz rekatlari, kiminiz Kuran'dan kafalar iyice karisiyor.
Aibergin yazilari, superturks daki yazi birde simdi 19 bakis acisiyla yazilan gorus. Aslinda hepsini bir degerlendirelim bakalim.
saygi ile
kardelen
|
Yukarı dön |
|
|
Doruk Newbie
Katılma Tarihi: 16 nisan 2005 Gönderilenler: 7
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Sevgili Kardelen,
İçinde Allah korkusu duyduğun ve onu hakkıyla andığın ve seni kötülükten koruyan namaz, namazdır.
Kafanı karıştırmışım amacım bu değildi. Hakkını helal et.
|
Yukarı dön |
|
|
|
|