HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an Hükümleri ve Kavramları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an Hükümleri ve Kavramları
Konu Konu: KURANDAKI HAC Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
hanif
Yasaklı
Yasaklı


Katılma Tarihi: 31 mart 2005
Yer: Germany
Gönderilenler: 380
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hanif

Cihadmı ? çapulcukmu adlı makalemizde, müslüman olmayan toplumlara savaş açarak islamı tebliğ etmenin kuran dışı olduğunu belirtmiştik. Peki bunun başka bir yolu yokmu? Elbette var

İşte bu noktada karşımıza hac kavramı çıkıyor

Hac kavramının tartışma anlamında olduğuna dair kurandan referanslar

Bakara 76 وإذا لقوا الذين ءامنوا قالوا ءامنا وإذا خلا بعضهم إلى بعض قالوا أتحدثونه 05; بما فتح الله عليكم ليحاجوكم به عند ربكم أفلا تعقلون

76- Üstelik iman edenlere rastladıklarında inandık derler, birbirleriyle başbaşa kaldıkları zaman, "Rabbinizin huzurunda aleyhinize delil olarak kullansınlar diye mi tutup Allah'ın size açıkladığı gerçekleri onlara da söylüyorsunuz? Hiç aklınız yok mu be?" derlerdi.

 

 

 

Bakara 139 قل أتحاجونن 75; في الله وهو ربنا وربكم ولنا أعمالنا ولكم أعمالكم ونحن له مخلصون

139- De ki: "Allah hakkında bizimle tartışmaya gireceksiniz? Oysa O, bizim de Rabbimiz, sizin de Rabbinizdir. Bizim amellerimiz bize, sizin amelleriniz de size. Şu kadar var ki, biz O'na ihlas ile sarılıyoruz.

 

 

 

Bakara 258 ألم تر إلى الذي حاج إبراهيم في ربه أن ءاتاه الله الملك إذ قال إبراهيم ربي الذي يحيي ويميت قال أنا أحيي وأميت قال إبراهيم فإن الله يأتي بالشمس من المشرقفأ 78; بها من المغرب فبهت الذي كفر والله لا يهدي القوم الظالمين

258- Allah, kendisine hükümdarlık verdi diye, Rabbi hakkında İbrahim'le tartışanı görmedin mi? Hani İbrahim, ona: "Benim Rabbim odur ki, hem diriltir, hem öldürür." dediği zaman: "Ben de diriltir ve öldürürüm." demişti. İbrahim: "Allah güneşi doğudan getiriyor, haydi sen onu batıdan getir!" deyince o inkâr eden herif şaşırıp kaldı. Öyle ya, Allah zalimler topluluğunu doğru yola iletmez.

 

 

Al-i Imran 20 فإن حاجوك فقل أسلمت وجهي لله ومن اتبعن وقل للذين أوتوا الكتاب والأميين ءأسلمتم فإن أسلموا فقد اهتدوا وإن تولوا فإنما عليك البلاغ والله بصير بالعباد

20- Buna karşı seninle tartışmaya kalkışırlarsa de ki: "Ben, bana uyanlarla birlikte kendimi Allah'a teslim ettim". Kendilerine kitap verilenlere ve (kitap verilmeyen) ümmîlere de ki: "Siz de İslâm'ı kabul ettiniz mi?" Eğer İslâm'a girerlerse hidayete ermiş olurlar. Eğer yüz çevirirlerse, sana düşen şey ancak tebliğ etmektir. Allah kulları görendir.

 

 

 

Al-i Imran 61 فمن حاجك فيه من بعد ما جاءك من العلم فقل تعالوا ندع أبناءنا وأبناءكم ونساءنا ونساءكم وأنفسنا وأنفسكم ثم نبتهل فنجعل لعنة الله على الكاذبين

61- Sana (gerekli) bilgi geldikten sonra artık kim bu konuda seninle tartışacak olursa, de ki: "Gelin, oğullarımızı ve oğullarınızı, kadınlarımızı ve kadınlarınızı, kendimizi ve kendinizi çağıralım, sonra da lanetleşelim; Allah'ın lanetinin yalancılara olmasını dileyelim".

 

 

 

Al-i Imran 65 ياأهل الكتاب لم تحاجون في إبراهيم وما أنزلت التوراة والإنجيل إلا من بعده أفلا تعقلون

65- Ey Kitap ehli! İbrahim hakkında niçin tartışıyorsunuz? Oysa Tevrat da, İncil de ondan sonra indirilmiştir. Siz hiç düşünmüyor musunuz?

 

 

Al-i Imran 66 ها أنتم هؤلاء حاججتم فيما لكم به علم فلم تحاجون فيما ليس لكم به علم والله يعلم وأنتم لا تعلمون

66- İşte siz böylesiniz. Haydi biraz bilginiz olan şey hakkında tartıştınız, ya hiç bilginiz olmayan şey hakkında niçin tartışıyorsunuz? Allah bilir, siz bilmezsiniz.

 

 

Enam 80 وحاجه قومه قال أتحاجوني في الله وقد هدان ولا أخاف ما تشركون به إلا أن يشاء ربي شيئا وسع ربي كل شيء علما أفلا تتذكرون

80- Kavmi onunla tartışmaya başladı. O da onlara dedi ki: "Beni doğru yola eriştirdiği halde Allah hakkında benimle tartışıyormusnuz? O'na ortak koştuklarınızdan hiç korkmuyorum, ancak Rabbimin dilediği şey hariç. Rabbim ilmiyle her şeyi kuşatmıştır. Hiç düşünmez misiniz?"

 

 

Mümin 47 وإذ يتحاجون في النار فيقول الضعفاء للذين استكبروا إنا كنا لكم تبعا فهل أنتم مغنون عنا نصيبا من النار

47- Hele ateş içinde birbirlerini tartışırlarken, zayıf olanlar, büyüklük taslayanlara: "Hani bizler size tabi idik. Şimdi siz bizden bir ateş nöbetini savabiliyor musunuz?" derler.

Allahın son Resulü o binayı turlayarak hac yapmadı

Tevbe suresi

- Allah'dan ve Resulü'nden bir ültimatomdur bu, kendileriyle antlaşma yaptığınız müşriklere:

Hacda iki zıt kutup vardır demiştim.Müminler ve müşrikler.Yukakarıdaki ayettegörüldüğü gibi bir tarafta Allahın resulü, diğer tarafta müşrikler


2- Bundan böyle yeryüzünde dört ay daha istediğiniz gibi gezip dolaşın. Şunu da bilin ki, Allah'ı aciz bırakacak değilsiniz. Allah kâfirleri mutlaka perişan edecektir.

3- Büyük hac günü Allah ve Rasulü tarafından insanlara bir ilandır ki, Allah da Resulü de müşriklerle yapılan antlaşmalara artık bağlı değildir. Eğer hemen tevbe ederseniz, bu sizin için hayırlıdır. Yok yine tevbeden yüz çevirirseniz biliniz ki, Allah'ı yıldıracak değilsiniz. Kâfirleri acı bir azap ile müjdele.

Resulullah ne yapıyor burda o binanın etrafını mı dolanıyor, yoksa müşriklere meydan okuyarak tartışıyormu.?

Burda karşımıza bir kavram daha çıkıyor.Büyük hac. Büyük hac olduğuna göre küçük hacda olur.


4- Ancak kendileriyle antlaşma yapmış olduğunuz müşriklerden size olan ahitlerinde hiçbir eksiklik yapmamış ve sizin aleyhinize hiçbir kimseye yardımda bulunmamış olanlar bunun dışındadır. Siz de onlarla olan antlaşmanızın hükümlerine antlaşma süresinin sonuna kadar uyunuz. Muhakkak ki, Allah müttakileri sever.


Müslümanlarla yaptığı anlaşmaları bozan müşriklere ancak savaş ile meydan okuyarak hac/tartışma yapılır. Yani tartışmanın en son noktası

Küçük olan hacda ise sadece mesaj iletilir


5- Şu haram aylar bir çıktı mı artık o müşrikleri nerede bulursanız öldürün, yakalayın, hapsedin ve bütün geçit başlarını tutun. Eğer tevbe ederler ve namaz kılıp zekatı verirlerse onları serbest bırakın. Muhakkak ki, Allah çok bağışlayandır, çok merhamet edendir.

6- Eğer müşriklerden biri aman dilerse, ona aman ver. Ta ki, Allah'ın kelâmını dinlesin. Sonra onu güvenlik içinde olduğu yere kadar gönder. Çünkü bunlar gerçekten de bilgisiz bir kavimdirler.

7- O müşriklerin Allah katında ve Resulü katında herhangi bir ahdi nasıl olabilir? Ancak yasaklara itaate göre antlaşma yaptıklarınız var ki, bunlar size karşı doğru durdukça siz de onlara doğru olun. Allah sakınanları elbette sever.

 

Hz İBRAHİM VE İSMAİL HANİF Mİ, DUVARCI USTASI MI?

Bakara 127- Ve ne vakit ki İbrahim, Beyt'in/sistemin temellerini yükseltmeye başladı, İsmail ile birlikte şöyle dua ettiler: Ey Rabbimiz, bizden kabul buyur, hiç şüphesiz işiten sensin, bilen sensin.

Bu ayetteki beyt kelimesini mecazi olarak değil maddi anlamda alırsak, o zaman Put kıran Hz İbrahimi duvarcı ustası olarak kabul etmemiz gerekir.Hz İbrahim bir taraftan kutsallaştırılan cansız nesneleri kıracak, hatta bunun için ataşe atılacak, sonrada kalkacak put öyle olmaz böyle olur dercesine kupik bir bina yapacak,Yüce Allahta bunu onaylayarak ayetlerle bize haber verecek.Bu çelişki olur

Hz İbrahim salt estetik görünümleri için o putları kırmış olamaz

Zaten bir sonraki ayetlerde bu beytin ne olduğunu anlamak mümkün

Bakara128- Ey bizim Rabbimiz, hem bizim ikimizi yalnız senin için boyun eğen müslümanlar kıl, hem de soyumuzdan yalnız senin için boyun eğen müslüman bir ümmet meydana getir ve bize ibadetimizin yollarını göster, tevbemize rahmetle bakıver. Hiç şüphesiz Tevvâb sensin, Rahîm sensin.

Bakara129- Ey bizim Rabbimiz, bir de onlara içlerinden öyle bir peygamber gönder ki, onlara senin âyetlerini tilavet eylesin, kendilerine kitabı ve hikmeti öğretsin, onları arındırsın. Hiç şüphesiz Azîz sensin, hikmet sahibi Sensin.

Bakara 130- İbrahim'in milletinden, kendine kıyan beyinsizden başka kim yüz çevirir? Biz onu dünyada seçkin birisi yaptık, hiç şüphesiz o, ahirette de iyilerden biridir.

Beyt kelimesinin bir bina değil, bir yaşam tarzı (sistem ) olduğunu bakara 130 daki millet kelimesi açıkça ortaya koyuyor.

Sen onların milletlerine uymadıkça Yahudiler de Hıristiyanlar da senden asla hoşnut olmazlar.De ki: "Allah'ın kılavuzluğu erdirici kılavuzluğun ta kendisidir."İlimden sana ulaşan nasipten sonra bunların boş ve iğreti arzularına uyarsan, Allah katında ne bir Veli'n olur ne de bir yardımcın. (Bakara 120)

 

 

 

"Yahudi yahut Hıristiyan olun ki doğruya kılavuzlanasınız." Dediler.De ki: "Hayır, öyle değil.hanif, İbrahim milletinden olalım.O, müşrik olmadı." (Bakara 135)

 

Güzellikler sergileyerek ve özü-sözü doğru bir halde İbrahim'in milletine uyarak yüzünü Allah'a teslim edenden daha güzel dinli kim olabilir! Allah İbrahim'i dost edinmişti. (Nisa 125)

 

De ki: "Beni, dosdoğru yola Rabbim iletmiştir. Güçlü, pürüzsüz bir dine, hanîf olan İbrahim'in milletine. Müşriklerden değildi o." (En’am 161)

 

Toplumunun büyüklük taslayan kodamanları dediler ki: "Ey Şuayb! Ya kesinlikle milletimize dönersiniz yahutta seni ve seninle birlikte inananları kentimizden çıkarırız." Dedi ki: "Ya istemiyorsak; zor ve baskıyla mı?" (Araf 88)

 

"Allah bizi, kurtardıktan sonra tekrar ona dönersek yalan düzüp Allah'a iftira etmiş oluruz. Rabbimiz Allah istemediği sürece, sizin milletinize dönmemiz söz konusu olamaz. Rabbimiz, bilgice herşeyi kuşatmıştır. Allah'a dayanıp güvendik biz. Ey Rabbimiz! Toplumumuzla bizim aramızda hak ile hükmet. Sen, çözüm getirenlerin en hayırlısısın." (Araf 89)

 

Yûsuf dedi ki: "Rızıklanacağınız herhangi bir yemek size gelmeden önce onun yorumunu ikinize mutlaka bildiririm." Bu, Rabbimin bana öğrettiği şeylerdendir. Ben, Allah'a inanmayan ve âhireti de tamamen inkâr eden bir toplumun milletini terk ettim." (Yusuf 37)

 

"Ve atalarım İbrahim'in, İshak'ın Yakub'un milletine uydum. Bizim herhangi birşeyi Allah'a ortak tutmamız söz konusu olamaz. İşte bu, Allah'ın bize ve diğer insanlara bir lütfudur. Ama insanların çokları şükretmiyorlar." (Yusuf 38)

 

Küfre sapanlar kendi resullerine şöyle dediler: "Ya tam bir biçimde bizim milletimize dönersiniz yahut da sizi yurdumuzdan mutlaka çıkarırız." Rableri de onlara şunu vahyetti: "Zalimleri muhakkak helâk edeceğiz." (İbrahim 13)

 

Daha sonra sana şunu vahyettik: Bir hanîf olarak İbrahim'in milletine uy! O, müşriklerden değildi. (Nahl 123)

 

"Çünkü onlar sizi ellerine geçirirlerse ya taşlayarak öldürürler yahut da sizi kendilerinin milletine döndürürler. O takdirde bir daha asla kurtulamazsınız." (Kehf 20)

Hac 78- Allah uğrunda gerektiği gibi cihad edin. Sizi o seçmiş, babanız İbrahim'in milleti olan dinde sizin için bir zorluk çıkarmadı. Daha önce ve Kur'ân'da, Peygamberin size şahid olması, sizin de insanlara şahid olmanız için, size müslüman adını veren O'dur. Artık namaz kılın, zekat verin, Allah'a sarılın. O sizin sahibinizdir. O ne güzel sahip ve ne güzel yardımcıdır!

 

 

 

 

"Öteki millette işitmedik böyle bir şey. Bu bir uydurmadan başka şey değildir." (Sad Suresi 7)

 

Millet Nedir? Toplumun Milleti Ne demektir?

 

Toplumun milleti demek, toplumun din anlayışından kaynaklanan yaşam tarzı demektir. O toplumun inandığı değerlerden dolayı oluşan hayat stili demektir. Toplumsal müeyyideleri ,sınırlamaları demektir. O toplumun İman ettiği değerlerinden kaynaklanan toplumsal ilkeleri ve prensipleri demektir.

Bir Elçi mesaj ile geldiğinde toplumun yerleşik düzenine aykırı hareket etmektedir. Çünkü getirdiği mesajın toplumsal yansımaları vardır. Gündelik hayatı, yaşam tarzını kökten değiştiren ilkeleri vardır. Bu mesaj o toplumun kökleşmiş, kemikleşmiş sosyal, siyasi, ekonomik vd. dengelerini kökünden sarsmaktadır. Bu ise yerleşik düzenden nemalanan kodomanların huzurunu kaçırmaktadır.

Örneğin Sevgili Peygamberimize iman etmeyen Mekkenin İleri gelenlerinin umurunda olan ve olmayan konular nelerdi acaba? Tuzu kuru olanların rahatını kaçırmayacak bir din, bir mesaj onları Hz. Muhammed’e bu denli düşman eder miydi acaba? Mesele biraz da sosyal, siyasi, ekonomik dengelerin kökten sarsılması değil miydi? Mesela Kölelik sisteminin kaldırılması ihtimali yada onlarında eşit haklara sahip olması bile başlı başına Hz. Muhammed’e düşman olmak için yeterli neden olamaz mıydı?

 

Hz. İbrahim zamanındaki o dikili olan putlar acaba neleri simgeliyordu? O putların arkasında acaba ne gibi yüklemeler vardı? Hz. İbrahim o putları kırarken acaba o taş parçalarının arkasındaki hangi kokuşmuş inançları ve değerleri parçalıyordu? Hiçbir insan kendi eliyle yapmış olduklarına tapacak kadar gerizekalı değildir. Mutlaka o puta yüklemiş olduğu bir değer vardır. Putların simgelediği şeylerdir aslolan. Hz. İbrahim’in kavmi müşrikti yani Allah’a iman etmenin yanı sıra putlara da daha doğrusu onların simgelediklerine de tapınıyorlardı. Belki de Allah’a yakınlaştırsınlar diye, iyiniyetle yapıyorlardı bunu.

 

Hz. İbrahim’e karşı çıkanlar birkaç taş parçasına olan sevdalarından dolayı bunu yapıyor olamazlar. Birkaç taş parçası için onun ateşe atmış olamazlar. Yerleşik düzenin kodomanları acaba nelerden rahatsız oldular da bu düşmanlığı yaptılar? Aynen bunun gibi Hz. İsa’yı çarmıha germeye niyetlenen güruh da devrin kodomanları değil miydi? Ne vardı bu Allah’a şirksiz iman etmede. Ne vardı bu Lailahe illallah mesajında? Hangi dengeleri nasıl sarsıyordu bu mesaj? Nasıl sarsıntı bu ki Elçi ya öldürülüyor yada sürülüyordu memleketinden?

Dolayısıyla "toplumun milleti" tamlamasını; o toplumun inançlarından kaynaklanan yaşam tarzını,

"Hanif İbrahim’in Milleti" tamlamasından ise İbrahim’in hanif yaşam tarzını, hanif duruşunu, hanif bakış açısını, Allah’ı birlemeyi hayatının odağına oturtmayı ve böylece tavır belirlememek olarak niteleyebiliriz.

Yani kısaca içinde yaşanılan toplumundan ayrı, özgün bir sistem belirlemek ve ona göre davranmak. Aynı toplum içinde olabilirsiniz ama sizin yaşam tarzınız inandığınız değerlerden ötürü farklıysa siz farklı bir millettensiniz. İbrahim atamız gibi toplumunuzda Tek Başınıza bir ümmetsiniz

 

 

Hz İBRAHİMİN ÖNDERLİĞİ İNŞAAT SEKTÖRÜNDE Mİ ?

 

Bakara 124- Şunu da unutmayın ki, bir zamanlar İbrahim'i Rabbi, birtakım kelimeler ile imtihan etti, o, onları sona erdirince, Rabbi ona, "Ben seni bütün insanlara imam yapacağım." buyurdu. İbrahim, "Zürriyetimden de yap!" dedi. Rabbi ona "zâlimler benim ahdime nail olamaz!" buyurdu.

Bakara 125- Biz bu Evi, insanlar için toplanma yeri ve emniyetli kıldık. Siz de İbrahimin (hanif) onuruna arka çıkın/destek verin . Ayrıca İbrahim ile İsmail'e şöyle ahid verdik: "Evimi,saygı duyacak boyun eğecek ve itatat edecek topluluklar için temiz tutun!"

 

Allahin emri; Siz de İbrahimin (hanif) onuruna arka çıkın/destek verin

Allahın bu emri nasıl yerine getirilecek.Müşrik arapların; İbrahimim ayak izleri diye uydurdukları o makete salya sümük sürerek mi,o putun önünde namaz kılarak mı, yoksa onun bize kuranda anlatıldığı şekilde mücadelesini aynen sürdürerek mi

Bakara 258- Allah, kendisine hükümdarlık verdi diye, Rabbi hakkında İbrahim'le tartışanı görmedin mi? Hani İbrahim, ona: "Benim Rabbim odur ki, hem diriltir, hem öldürür." dediği zaman: "Ben de diriltir ve öldürürüm." demişti. İbrahim: "Allah güneşi doğudan getiriyor, haydi sen onu batıdan getir!" deyince o inkâr eden herif şaşırıp kaldı. Öyle ya, Allah zalimler topluluğunu doğru yola iletmez

Hac;sadece müslümanları ilgilendiren bir mesele değil.tartışabilmek için mutlaka muhatabın olması gerekir.Kuranda bize emredilen hac;Hz İbrahimin onurlu tevhid mücadelesini sürdürmek.Sakın bana kimse günümüzde bu nasıl yapılır diye sormasın.Günümüzde 3 müslümanın bile bir araya geşemediğini bende biliyorum. Ben sadece kurana göre olması gereken haccı ortaya koymaya çalışıyorum kurandan anlayabildiğim kadarı ile

Uluslar arası düzeyde dev tartışma konferansları tertip ederek,kurani gerçekleri müslüman olmayan toplumlara sunmak.Hakikati arayan ama buna rağmen bilmeyen insanlar böylece bu konferanslara katılarak doğruyu elde etme imkanına sahip olacaklar.

3 gün sürecek bir organize olduğu için gelen misafirlere ikramda bulunulacak. Allahın rızık olarak yarattığı hayvanlar kesilerek ziyafet verilecek.Aynen atamız İbrahimin kendine gelen misafirlere ikramda bulunduğu gibi

Hud 69- Andolsun ki, İbrahim'e de elçilerimiz müjde ile geldiler ve "selâm" dediler, o da "selâm" dedi ve hemen gidip onlara kızartılmış bir buzağı getirdi.

Gelelim beyt/ev kelimesine.Yüce Allah gerçekten müthiş bir benzetme yapmış. Maddi evler insanları sıcaktan soğuktan ve birtakım olumsuzluklardan korur.Allahın evide işte bu işlevi görüyor.Yani emniyetli olması.

Peki nasıl bir emniyet bu

Ali İmran 96- Şüphesiz insanlar için ilk ortaya çıkarılan ev, bekke ile bereketli ve bütün âlemlere hidayet olandır

Bir bina nasıl olursa alemlere hidayet olur.Kurandan başka bir hidayet kaynağımı var ?

 

Ali İmran 97- Onda apaçık ayetler, İbrahim'in (hanif) onuru vardır. Oraya giren emniyettedir. Ona bir yol bulabilenlerin evi tartışması Allah'ın insanlar üzerinde bir hakkıdır. Kim inkâr ederse, şüphesiz Allah bütün âlemlerden müstağnidir.

Maddi bir evin nesi tartışılacak.Estetik güzelliği mi, yoksa mimari yapısı mı? Diğer bir husus ise Allahın vaadı

İşte Allahın vaadı.Oraya giren emniyettedir.Maddi bir bina bu emniyeti sağlayabilri mi ?

Hem kaldı ki hiç bir kimse istesede istemesede mekkedeki o binanın içine giremiyor,sadec etrafını dolanıyorlar.Peki Allahın vaadı ne oldu.? Alllah oraya giren emniyettedir diyorsa demekki bu ev,hem girilebilir hemde dünyadaki tüm insanları içine alabilir mahiyette olmasi gerekmez mi?? Aksi takdirde Yüce Allahı ne dediğini bilmeyen yerine koymuş olmazmıyız?

Kuranın bütünlüğüne göre bakalım bu emniyet nasıl bir şey

Fussilet 40- Âyetlerimiz hakkında doğruluktan ayrılıp inkâra sapanlar bize gizli kalmazlar. O halde ateşe atılacak olan mı daha hayırlıdır, yoksa kıyamet günü emniyet içinde gelecek olan mı? İstediğinizi yapın. Şüphesiz ki Allah, yaptığınız şeyleri hakkıyla görür.

Hicr 45- Allahtan korkanlar, elbette cennetlerde ve pınarların başındadırlar.

Hicr 46- Onlara: "Selametle emniyet içinde oraya girin" denir.

 

Enam 80- Kavmi onunla tartışmaya başladı. O da onlara dedi ki: "Beni doğru yola eriştirdiği halde Allah hakkında benimle mücadele mi ediyorsunuz? O'na ortak koştuklarınızdan hiç korkmuyorum, ancak Rabbimin dilediği şey hariç. Rabbim ilmiyle her şeyi kuşatmıştır. Hiç düşünmez misiniz?"

Enam 81- "Hakkında hiçbir delil indirmediği halde, siz Allah'a ortak koşmaktan korkmuyorsunuz da, ben sizin ortak koştuklarınızdan nasıl korkarım?" Eğer bilirseniz söyleyin, bu iki topluluktan hangisi emniyet içinde olmaya daha layıktır?

Enam 82- İman edenler ve imanlarına zulüm ile karıştırmayanlar... İşte emniyet içinde olanlar bunlardır ve doğru yolda olanlarda onlardir.

Enam 83- İşte bunlar, kavmine karşı İbrahim'e verdiğimiz delillerimizdir. Dilediğimizi derecelerle yükseltiriz. Muhakkak Rabbin hikmet sahibidir, bilendir.

Tüm bu deliller karşısında beytin maddi bir bina olmadığını,yüce Allahın sistemi olan islam olduğunu çok rahat bir şekilde söyleyebiliriz.Dolayısıyla Allahın evi olan islama girenler hem bu dünyada bir takım kötülüklerden uzak bir şekilde erdemli bir hayat yaşarlar hemde cehnneme azabından emin olurlar.

İşte Allahın bize emrettiği bu,bizlerden istediği bu.Delil getirerek ve tartışarak bayram havası şenliği içinde İslamı başka toplumlara götürmek,ulaştırmak. Bunun içinde dev organiyasyonlar tertip etmek.Sakın kimse nerde diye sormasın

Yer önemli değil.Her ülkede ayrı ayrı yapılır. İlla dünyanın tek bir yerinde yapılacak diye Allahın bir emri yok

Şimdi gelelim haccın kurallarına

196- Ömrünüzde tartışmayı Allah için tam yapın. Eğer bunlardan alıkonursanız, o zaman kolayınıza gelen bir hediye. Hediye ulaşacağı yere varıncaya kadar başlarınızı tıraş etmeyin. İçinizden hasta olana veya başından bir rahatsızlığı bulunana oruç veya sadaka yahut da bir fidye gerekir. Kim ömründe tartışmayı tamamlarsa, ona da kolayına gelen bir hediye (gerekir). Bunu bulamayana ise üç gün tartışma esnasında, yedi de döndüğünüzde ki tam on gün oruç tutması lazım gelir. Bu hüküm, ailesi yasaklara itaate hazır olmayanlar içindir. Allah'tan korkun ve bilin ki Allah'ın azabı gerçekten çok şiddetlidir.

203- Bir de sayılı günlerde Allah'ı zikredin kim iki gün içinde dönmek için acele ederse ona günah yoktur. Kim geri kalırsa ona da günah yoktur. Ama bu, takva sahipleri içindir. Allah'tan korkun ve bilin ki, siz ancak O'nun huzuruna varıp toplanacaksınız.

Yukarıda görüldüğü gibi haccın müddeti 3 gündür

197- Tartışma, bilinen aylardadır. Her kim o aylarda tartışmayı kendisine farz ederse; artık tartışma esnasında kadına yaklaşmak,günaha dalmak ve kavga etmek yoktur. Siz hayırdan ne işlerseniz, Allah onu bilir. Kendinize azık edinin.

Şüphesiz ki azıkların en hayırlısı Allah korkusudur. Ey akıl sahipleri! Benden korkun!

198- Rabbinizin lütfunu istemenizde size bir günah yoktur. tanışmadan sonra yasak şiarda Allah'ı zikredin. O'nu, size gösterdiği şekilde zikredin. Doğrusu siz, bundan önce gerçekten sapmışlardandınız.

199- Sonra insanların akıp geldiği yerden siz de akıp gelin. Allah'tan bağışlanmanızı isteyin. Çünkü Allah çok bağışlayıcıdır, çok merhamet edicidir.

 

200- Nihayet bu kurallları (menasikekum) tamamladığınızda, önceleri babalarınızı andığınız gibi, hatta daha kuvvetli bir anışla Allah'ı anın. İnsanlardan kimisi: "Ey Rabbimiz! Bize dünyada ver!" der. Onun için ahirette hiçbir kısmet yoktur.

 

Yukarı dön Göster hanif's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hanif
 
Huysuz Melek
Katilimci Uye
Katilimci Uye
Simge

Katılma Tarihi: 18 mart 2006
Yer: United States
Gönderilenler: 75
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Huysuz Melek

ilginc . Insalarin putlarini yikan Hz Ibrahim yeni bir PUT yapmamistir. Hz Ibrahim ile ilgili tesbitleriniz gayet guzel. Elinize saglik.

sizin ortaya koydugunuz hac modeli Birlesmis Milletler gibi, yani bir baska deyisle haram aylarda birlesmis milletler genel kurulunu toplarsak bu hac yerine gecermi ?

Yada hac gorevini yerine getirmek icin bolgesel mini birlesmis milletler olustursak bunlarda haram aylarda toplansa bizde istirak etsek hac gorevi yerine getirilir mi ?

yada dialog adi altinda bulunduklari bolgelerde hiristiyanlar ile bir araya agelen toplanti yapan, tartisanlar bunu haram aylarda 3 gun yaparlarsa hac olur mu ?

Yukarı dön Göster Huysuz Melek's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Huysuz Melek
 
Sinan_25
Ozel Grup
Ozel Grup


Katılma Tarihi: 24 eylul 2005
Yer: Almanya
Gönderilenler: 333
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Sinan_25


Selam.

Suana kadar bu ölcüde okumamistim görüslerini. Huysuz Melek nickli kardesim benimde aklimda olan sorulari sormus sagolsun.

Saygilar

Not: Melek kardesim, diger baslikta Namaz konusunda söylediklerim senin arastirma gayene yönelik degil, genel görüsün cevap olarak sundugu aciklamalara yönelik idi.
Yukarı dön Göster Sinan_25's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Sinan_25
 
hanif
Yasaklı
Yasaklı


Katılma Tarihi: 31 mart 2005
Yer: Germany
Gönderilenler: 380
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hanif

sizin ortaya koydugunuz hac modeli Birlesmis Milletler gibi, yani bir baska deyisle haram aylarda birlesmis milletler genel kurulunu toplarsak bu hac yerine gecermi ?

burayı anlamadım birleşmiş milletler derken halkı sözde müslüman olan milletlerimi kast ediyorsunuz yoksa avrupayı mı?

Yada hac gorevini yerine getirmek icin bolgesel mini birlesmis milletler olustursak bunlarda haram aylarda toplansa bizde istirak etsek hac gorevi yerine getirilir mi ?

Elbette olur ama hani nerde sözü edilen toplum.Kurandaki haccı uygulayabilmek için şirkten arınmış ve dört dörtlük kuran bilgisine sahip olan ve kalabalık içinde konuşmasını becerebilen en azından uzman bir kadro olması lazım.Ben şahsen kendi yaşadığım ülkede böyle bir toplum göremiyorum.Bu toplantılara gelen insanlara hikayeler,maslalar değil, net bir kuran mesajı sunulması gerekli.Ayrıca bu iş için baya yüklü bir finans kaynapınada ihtiyaç var.Tüm bunlar oluşturulmuşsa neden olmasın?

yada dialog adi altinda bulunduklari bolgelerde hiristiyanlar ile bir araya agelen toplanti yapan, tartisanlar bunu haram aylarda 3 gun yaparlarsa hac olur mu ?

Hayır, haccın amacı kesinlikle bu değil.Başka dinin mensubları ile bir araya gelip aşure çorbası oluşturmak hiç değil.Bu islama ihanet olur.Allahın bizden istediği delilleriyle birlikte mesajı sunmaktır.İsteyen kabul eder istemeyen etmez.Birilerine şirin görünecez diye Allahın mesajından taviz veremeyiz

 

 

 

Selam

Yukarı dön Göster hanif's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hanif
 
ebuzer
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 18 mart 2006
Yer: Fiji
Gönderilenler: 244
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ebuzer

Hımmm...Şok oldum.

Buna benzer şeyleri okumuştum.Doğrusu benim de aklıma   bazı sorular takılıyordu.Lakin Kurani bilgi noksanlığımdan dolayı ,bir   türlü sorularımı cevaplayamamıştım.(Cevaplıyacak kimseyide bulamamıştım.Cesaret bile edememiştim.) Haq razı olsun Zihnim biraz daha berraklaştı.Daha çok akletmem gerekecek.

Müsaadenle;

1400 yıllık zaman süreci içerisinde sizin fikirlerinize parelel kimseler,akımlar varmıydı?(Eğer varsa; isim,yer ve zaman belirtirmisiniz?

 



__________________
HAKİKATİ NERDE BULURSAN AL..
Yukarı dön Göster ebuzer's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ebuzer
 
ebuzer
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 18 mart 2006
Yer: Fiji
Gönderilenler: 244
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ebuzer

Dahası,,

Hacc ı bu şekilde anlayacaksak Namazı,Zekatı nasıl anlamamız gerekiyor?

(Birileri Namaz yok diyor mesela)

Kuran ı okurken Zahiri ve Batıni olarak ikiye mi ayıracağız? Hangi Surenin Hangi ayetin Hangi Manasını esas alacağız?

Eğer Hacc bu ise kendi aramızda Türkiyede bir Hacc toplantısını yapamazmıyız?( bu vesile ile Allah ın emrettiği gibi tanışıp kaynaşmış olamaz mıyız?)



__________________
HAKİKATİ NERDE BULURSAN AL..
Yukarı dön Göster ebuzer's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ebuzer
 
hanif
Yasaklı
Yasaklı


Katılma Tarihi: 31 mart 2005
Yer: Germany
Gönderilenler: 380
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hanif

 

Eğer Hacc bu ise kendi aramızda Türkiyede bir Hacc toplantısını yapamazmıyız?( bu vesile ile Allah ın emrettiği gibi tanışıp kaynaşmış olamaz mıyız?)

  

Yukarı dön Göster hanif's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hanif
 
Huysuz Melek
Katilimci Uye
Katilimci Uye
Simge

Katılma Tarihi: 18 mart 2006
Yer: United States
Gönderilenler: 75
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Huysuz Melek

hanif bey

Birlesmis milletler derken, Hac cagrisinin sadece muslumnalar degil insanliga yapilan bir cagri olmasindan yola ciktim. Yani musluman olanlar olmayanlar bir araya geliyor. tartisiyorlar konusuyorlar anlaminda. Ama yaziniz uzun oldugu icin sakin bir kafayla yeniden okumam gerekiyor.

Yukarı dön Göster Huysuz Melek's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Huysuz Melek
 
hanif
Yasaklı
Yasaklı


Katılma Tarihi: 31 mart 2005
Yer: Germany
Gönderilenler: 380
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hanif

hanif bey

Birlesmis milletler derken, Hac cagrisinin sadece muslumnalar degil insanliga yapilan bir cagri olmasindan yola ciktim. Yani musluman olanlar olmayanlar bir araya geliyor. tartisiyorlar konusuyorlar anlaminda

Tam 12 den isabet işte kuranın emrettiği hac bu

Bu arada yeri gelmişken bir uyarıda bulunmak istiyorum.Nikiniz, meleklere dişi tasvirini çağıştırıyor.Melekleri, dişi olarak tasvir etmek müşriklerin inancı olduğu için kuranda eleştirilmiştir

Necm 27. Ahirete iman etmeyenler meleklere dişilerin adlarını takıp duruyorlar

Necm 28. Onların bu hususta bir bilgileri yoktur. Sadece zanna uyuyorlar. Zan ise, şüphesiz hakikat bakımından birşey ifade etmez.

Zuhruf 19- Onlar Rahman olan Allah'ın kulları olan melekleri de dişi saydılar. Onlar meleklerin yaratılışına şahit mi oldular? Onların şahitlikleri yazılacak ve onlar sorguya çekileceklerdir.

 

Yukarı dön Göster hanif's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hanif
 
ebuzer
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 18 mart 2006
Yer: Fiji
Gönderilenler: 244
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ebuzer

hanif dost

makelenizden kafama sorular takılmıştı cevaplarsanız sevinirim.

(not:yanlış anlaşıldıysam özür dilerim)



__________________
HAKİKATİ NERDE BULURSAN AL..
Yukarı dön Göster ebuzer's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ebuzer
 

Sayfa 11 Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats