HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Genel Tartışma
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Genel Tartışma
Konu Konu: BİR TÜRBAN SORUSU Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
berguzar
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 20 ekim 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 262
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı berguzar

Merhaba arkadaşlar;

Aklıma takılan bir soru var,eğer bu soru kafama takıldı diye bilmeden bir günaha düşersem de Allah beni affetsin diyorum.

Hatırladığım kadarı ile bir ayet var, şu an bulamadığım için yazamıyorum ama bilenler hemen hatırlayacaklardır.

Orada diyor ki; hem nur suresi 31. ayette ve o aklıma gelmeyen ayette, inanan kadınlara söyle görünmesinde sakınca olmayan yerlerini örtsünler ve diger ayette, inanan kadınlara söyle, dış giysilerine üzerlerine alsınlar,bu onların tanınıp incitilmemeleri için iyidir diyordu sanırım ayette.

Şimdi aklıma takılan ise şudur:Peygamberimiz zamanında kölelik kurumu vardı, cariyeler vardı. Şimdi Allahın mesajı evrensel ve herkese hükmediyorsa ki hükmediyor, neden inanan kadınlar ibaresi var, ya da diyelim ki, aynı şeyi de kölelerden ve cariyelerden istiyorda bizdeki meallerde biz bunu anlayamıyoruz.

Çünkü Allah mesajlarında özel bir zümreye mesaj vermez, bütün insanlığa mesaj verir.

Benim görüşüm başörtüse sanırım sosyal statünün bir göstergesi olduğu için, Allah da bunu bildiği için ayetlerde bu yönde. Çünkü tarihsel süreçten biliyoruz ki, başörtüsü her toplumda mevcut ama sosyal statü gereği, yani bir ayraç gibi duruyor.

Lütfen bana yardımcı olurmusunuz, ben ayetleri doğru mu anlıyorum, ya da bize başka türlü mü anlatmaya çalışıyorlar?

Şimdiden teşekkür ederim, hepiniz Allaha emanet olunuz...



__________________
benim namazım, bütün ibadetlerim, hayatım ve ölümüm bütün alemlerin rabbi olan ALLAH içindir.
Yukarı dön Göster berguzar's Profil Diğer Mesajlarını Ara: berguzar
 
savana
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 30 nisan 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı savana

30 Mümin erkeklere söyle: Bakışlarını yere indirsinler. Cinsel organlarını/ırzlarını korusunlar. Bu onlar için daha arındırıcıdır. Kuşkusuz, Allah, yapmakta olduklarınızdan haberdardır.

31 Mümin kadınlara da söyle: Bakışlarını yere indirsinler. Cinsel organlarını/ırzlarını korusunlar. Süslerini/zînetlerini, görünen kısımlar müstesna, açmasınlar. Örtülerini/başörtülerini göğüs yırtmaçlarının üzerine vursunlar. Süslerini şu kişilerden başkasına göstermesinler: Kocaları yahut babaları yahut kocalarının babaları yahut oğulları yahut kocalarının oğulları yahut kardeşleri yahut erkek kardeşlerinin oğulları yahut kız kardeşlerinin oğulları yahut kendi kadınları yahut ellerinin altında bulunanlar yahut ihtiyaç içinde olmayan erkeklerden kendilerinin hizmetinde bulunanlar yahut kadınların kaygı duyulacak yerlerini henüz anlayacak yaşa gelmemiş çocuklar. Süslerinden, gizlemiş olduklarının bilinmesi için ayaklarını yere vurmasınlar. Ey müminler, Allah'a topluca tövbe edin ki kurtuluşa erebilesiniz!

58 Ey iman edenler! Ellerinizin altında bulunanlarla, ergenlik yaşına gelmemiş olanlarınız sizden üç vakitte izin istesin: Sabah namazından/duasından önce, öğlen vaktinde elbiselerinizi çıkardığınızda, gün battıktan sonra yerine getirilen namazdan/duadan sonra... Kaygılanacağınız üç vakittir bunlar. Bunlar dışında size de onlara da bir günah yoktur. Aranızda dolaşırlar, birbirinize bakabilirsiniz. Allah, ayetleri size işte böyle açıklıyor. Allah Alîm'dir, Hakîm'dir.

59 Çocuklarınız ergenlik çağına ulaştığında, kendilerinden öncekilerin izin istediği gibi izin istesinler. Allah size ayetleri işte böyle açıklıyor. Allah her şeyi bilir, hikmeti sınırsızdır.

60 Artık nikâh arzuları kalmamış, hayızdan ve evlattan kesilen kadınların, süslerini göstermek için ortalıkta dolaşmamaları şartıyla giysilerini bırakmalarında kendileri için bir günah yoktur. Ama sakınmak için titiz davranmaları, onlar için daha hayırlıdır. Allah, her şeyi işitir, her şeyi bilir.

 

Selam

Bu ayetleri dikkatlice peşpeşe okuduğumuzda hiç kafa karışıklığına mahal vermeden  bütün soruların cevabı açık ve net şekilde veriliyor.

nur 30 ------>erkeklerin örtünmesinin asgari sınırı

erkekler cinsel organlarını örtüp saklayacak sakınacak

Nur 31-------->kadınların örtünmesinin asgari sınırı

kadınlar cinsel organlarını örtüp saklayacak sakınacak

kadınlar yaka açıklığını örtüp saklayacak(dolayısıyla yaka açıklığı cuubdan kısmen görünen göğüsler açılmayacak ortaya serilmeyecek)

Kadınlar dilerse listede sayılan kimseler yanında cuublarını açıkta bırakan kıyafetlerle gezabilirler

nur 58----->kadın ve erkeğin örtmesi zorunlu yerlerini çocukları yanında dahi açmasınlar

Nur 58 de sorulması gereken soru şu Kadın ve erkeğin elbiselerini çıkarttıklarında  çocukların görmesinde sakınca olan görünen yerleri nereleridir?kolları?bacakları?göbekleri? diz kapakları?omuzları?baldırları?kalçaları?

Bu soruya cevabı nur 30 ve 31 verir...Erkeklerin elbiselerini çıkarttığında çaığa çıkan cinsel organları

kadınların elbiselerini çıkarttıklarında açığa çıkan cinsel organları ve göğüsleri

İşte bunların çocuklar yanında bile açılması yasak

nur60-------------->hayızdan kesilmiş oturan kadınlar giyisilerini çıkarabilirler ancak ortalıkta gezip dolaşmamak şartıyla

Bu ayet  nur 58 59 la bağlantılı.Bu ayetlerde anne babanın odasına ailenin diğer fertleri çat kapı dalıp girmesinler izin istesinler annae baba elbisesini çıkartmış olabilir nur31de örtünüp saklanılması gereken yerler aile bireylerinin yanındada açılamaz uyarısı yapılıyor

Nur 60da evde oturan yaşlı kadınlar elbiselerini çıkarabilirler bunda bir sakınca yok deniyor.Ancak elbiseleri çıktığında süslerini(göğüslerini) göstermek için ortalıkta gezinmeinler temkinli olsunlar uyarısı yapılıyor.

nur 58le evde yaşayan anne- baba veya oğul- gelin vs ye temkinli olun örtünüp saklanması gereken yerlerinizi çocuklarınıza bile açmayın uyarısı yapıldıktan sonra hayızdan kesilmiş babanneye anneanneye de sizde temkinli olun benim yaşım geçmiş zaten elbiselrimi atıp çıplak dursam kime ne zararı olur sanısına kapılmayın sülerinizi(göğüslerinizi) açıp göstermeyin.Sakınmanız (başkalarının görmemesi )şartıyla elbiselrinizi dilediğinizce çıkarabilirsiniz deniyor

Not:Sevgii hasan akçay bu başlığı açıp nur suresini anlayışınızı anlatmanızı böldüğüm araya girdiğim veya sabote ettiğim için özür dilerim .alternetif anlayış olarak araya konulmuş bir yazı olarak değerlendiriniz lütfen.




__________________
O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Yukarı dön Göster savana's Profil Diğer Mesajlarını Ara: savana
 
savana
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 30 nisan 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı savana

Ziynetlerini kimseye açmasınlar ama şunlara başka:

kocaları,

babaları,

kocalarının babaları,

oğulları,

kocalarının oğulları,

erkek kardeşleri,

erkek kardeşlerinin oğulları,

kız kardeşlerinin oğulları,

kadınları (Yani onların

anaları

kaynanaları

kendi kızları

kocalarının kızları

kızkardeşlerinin kızları

erkek kardeşlerinin kızları

erkek kardeşlerinin hanımları)

yeminle aldıkları,

ihtiyaçsız erkek tâbileri,

kadınların avretlerinden habersiz çocuklar.

Selam

Nur 31de verilen listenin kadına çizmiş olduğu daireyi incelemek istiyorum

 

Kadının  çevresinde bulunan ve bulunması muhtemel erkek ,kadın akrabaları

Kadının yeminle bakımını üstlenmiş olduğu erkekler, kadınlar ,kızlar,çocuklar

 

Kadın için ücret karşılığı çalışan erkekler.(ücret karşılığı çalışmış olmaları onları kadına bağımlı kadına tabi yapmakta her gün yapmakta oldukları işi yapmak zorundalar .İhtiyaç sahibi olamamaları da bu anlatımı desteklemekte.Tüm ihtiyaçları aldıkları ücret ile karşılandığından onlar artık bakıma muhtaç ,yoksul vs olarak nitelendirilemezler.Kadının yeminle edindikleri ile aralarındaki fark bence bu.Kadının yeminle edinip bakımını üstlendiği kimseler ihtiyaç sahibi olan ve kadın tarafından ihtiyaçları karşılanan kimseler.Kadına tabi olan ifadesindeki erkekler gibi her gün aynı işi/görevi yapıp yerine getirme zorunluluğuyla mükellef değiller.

 

Kadınların avretinden anlamayan çocuklar:

Bu çocuklar kadının tabisi (ücret karşılığı kadına çalışanların)

çocukları değil , yeminle edinmiş olduğu kadın ve erkeklerin çocukları değil,akrabalarının çocuklarının çocukları değil.olamaz da.Çünkü kadının çalışanları yeminle edindikleri kadınların avretinden haberli olmalarına rağmen kadın onların yanında örtüsünü atıp göğüs yırtmacı açık giyisiyle gezebilmekte.

 Bu çocuklar listede sayılan kişilerin oluşturduğu dairenin dışında kalan kimselerin çocukları

Örneğin:Mahalle bakkalı Necati  veya onun karısı yanında kadın örtüsünü yırtmacı üzerine salacak.

Ancak Bakkal Necati’nin kadınların avretinden anlamayan oğlu veya kızı yanında örtüsünü göğüs çatalı üzerine salmak zorunda değil.

 

Nur 31deki avret nedir?

Avret =kadının sakınıp gizlemesi gereken yerleri.Bu yerler nur 58de de bahsi edildiği üzere giyimsizken ortaya çıkan yerleri.

 

Kadının giyimsizken ortaya çıkan yerlerinden anlamayan yabancıların(nur31de çizilen daire dışında kalan kimselerin)çocukları yanında örtüsünü göğüs yırtmacı üzerine salma zorunluluğu yok.

 

Kısacası Nur31de  kadının avretinden habersiz veya haberli kadının kardeşinin oğlu ne ise kadının avretinden habersiz Bakkal

 

Necatinin oğlunun konumuda o.

 

Kadının avretinden haberli/anlayan Bakkal Necati ve karısı veya Necatinin ergen oğlu kızı daire dışında ,kadının avretinden haberli/anlayan  kardeş, kız kardeş kayınpeder vs ve onların  çocukları ise daire içinde.

Kadın nur 31de çizilen daire içinde kalanlar yanında giyimini çıkarıp çıplak kalmıyor.Giyimsizken ortaya çıkan avretlerini onlara sergilemiyor.

 

Tek yaptığı/yapabildiği yaka yırtmacı açık giyisi  üzerine saldığı örtüyü çıkarmak.

 

 

Nur31deki süs/ ziynete genel bakış

 

Süslerini/zînetlerini, görünen kısımlar müstesna, açmasınlar. Örtülerini/başörtülerini göğüs yırtmaçlarının üzerine vursunlar. Süslerini şu kişilerden başkasına göstermesinler:

 

Süslerin yani göğüslerin görünen kısımları nedir?yaka yırtmacından görünen kısmı ve veya giyisiye rağmen belli olan şeklidir.Açılmaması emredilen bu.Yaka yırtmacı olan elbiseyi çıkartıp atıp süsünü/göğüslerini açma!..Örtünü göğüs yırtmacının üzerine sal şu kişilerden başkası yanınında……………………………..Gizlemiş olduğun süslerinin bilinmesi için ayaklarını yere vurma.

Ayakları yere vurmak bence bir değim.Bir kadının gizlemiş süslerini belli etmek için ayaklarını yere vurması ,zıp zıp zıplaması,hop hop hoplaması şeklinde bir eylem söz konusu değil.

 

 Bu değim ayete bağlı kalarak şu şekilde açıklanabilir Nur 31in başında SÜSLERİNİ AÇMA emriyle örtünüp saklanmış olan süslerini AÇAMADIĞIN GİBİ BELLİ DE etme.Anlamındadır.O saklayıp durduğun kimselere açmadığın sülerine dikkat çekecek şekilde yürüme !koşma !dolaşma! vs anlamında.




__________________
O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Yukarı dön Göster savana's Profil Diğer Mesajlarını Ara: savana
 
savana
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 30 nisan 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı savana

Tüm ihtiyaçları aldıkları ücret ile karşılandığından onlar artık bakıma muhtaç ,yoksul vs olarak nitelendirilemezler.

Özür dilerim, ben farklı anlıyorum. Çünkü üzerinde durulan konu ziynetler olduğuna göre "erkek tâbiler"in ihtiyaç duymadığı şeylerin ziynetler olması gerekir. Yani ihtiyacın konusu olan şeyler bakım kelimesinin çağrıştırdığı kalınacak yer, yenilecek gıda, giyilecek örtüler olamaz. "Ziynet"tir onlar.

Ve ziynetler kadının ya saçı, gerdanı, göğüs çatalı gibi  şehvet uyandırdığına inanılan yerleridir ya da saç tokası, kolye, zincir gibi takıları. Kısacası, o ihtiyaçsız erkek tâbiler ya kadının vücuduna ihtiyaç duymuyor ya da takılarına. (hasan akçay yazdı)

Evet çok doğru ayetin konusu kadının örtüp saklaması gereken süsleri/ziynetleri.Ancak kadına verilen emir doğrultusunda bir takım insanlardan bahsedilip bu insanlar yanında salmış olduğun örtünü salmana gerek yok deniyor.Bahsi edilen insanların kadının örtüsünü salarak sakladığı süsü neden görebileceğine dair veya bu insanlar dışında kalan kimselerin neden göremeyeceğine dair ayette açıklama yok.Buradaki NEDEN sorusuna yoruma dayalı cevap bulup bu cevaba göre anlam inşaa etmek bence sakıncalı ve yersizdir.Daha detaylı şöyle açıklayayım.Diyelim örtüp sakladığım ziynet altın zincirim.Listedeki kayın pederim veya ablamın çocukları niye zincirimi görebilir de Bakkal Necati göremez?Buna cevaben kayınpederimden veya ablamın çocuklarının zincirimden iğrenmesi veya o zinciri çalmasından emin olabilirim ,ancak Bakkal Necatiden emin olmam şekinde verilen cevaplar tamamen kişisel yoruma ve tahmine dayalı muallakta kalan cevaplardır.Aynı soruyu ziyneti /süsü kadının yaka açıklığı olan giyisisi olarak anlayan anlayışta soramaz.Benim yaka açıklığımdan kısmen görünen göğüslerim "-Bakkal necatinin yanında açılamaz çünkü o şehvete kapılır veya bakışlarını oraya diker" diyemez.Bakkal necatinin gözleri varsa kadının emrinde çalışan erkeklerin ,kadınların ,yeminle bakımını üstlendiği erkeklerin ve kadınlarında gözleri var onlarında şehvetle bakabilme olasılığı var.Demek ki örtüp sakınılan süsün şehveti provake ettiğinden ayette bahsedilmiyorsa tahmin yürütüp bu emrin gerekçesi budur demek yanlıştır ayete ilave etmektir.

Ayette bir grup insan için kadına tabi denmiş ve bu insanlar için ihtiyaçsız kelimesi kullanılmış.

Tabi olmak =bağımlı olmak

Sadece ,kadına tabi/bağımlı olan erkekler şeklinde ifade olsaydı bu ifadenin  anlamı şu kimseleride içine alırdı ...yatalak olup bakımı kadın tarafında sağlanan erkekler.....kadının emri altında çalışan kadının edinmiş olduğu köle erkekler...vs vs ancak cümlede ihtiyaşsız erkekler diye belirtilip bize bu erkeklerin  kadın için çalışan ve kadının verdiği ücret karşılığı geçimini ikame ettiren erkekler ve onların ailelerini anlamamız sağlanıyor.Örneğin kadın için maaşla nalbantlık yapan bir nalbant ihtiyaçsızdır.Çünkü yaptığı işin ücretini alıp kendi yaşamını ikame etmektedir.O nalbant dilerse işten ayrılıp başka biri yanında işe girip mesleğini ücret karşılığı  yapar.

Kadınların avretinden anlamayan çocuklar:

Bu çocuklar kadının tabisi (ücret karşılığı kadına çalışanların) çocukları değil ,

 

Niçin değil? Bir kadının erkek hizmetçisi evli ve çocukluysa, eşi de aynı yerde hizmetçilik ediyorsa çocukları pek alâ yanlarında kalabilir ve hanımefendinin yakın çevresinde bulunduklarına göre ziynetlerini görebilirler. Ana babaları için sakıncasız olan o ziynetler çocuklar için neden sakıncalı olsun?   (hasan akçay yazdı)

 

Niçin değil ...çünkü kadın için çalışan nalbant kadını yaka yırtmacı açık görebiliyorsa o nalbantın çocukları, karısı  hayli hayli görür.Kız kardeşinin oğlu kadını  bu elbiseyle görebiliyorsa kız kardeşinin oğlunun kızıda görür.GÖREMEZMİ? işin cılkını çıkarıp görür mü göremez mi polimiğine nasıl girmezssek o halde kadına bağımlı çalışan kişinin aile fertleride görür mü görmezmi tartışmasına mahal vermeden görürler sonucuna varırız.

 

Demekki ayetin sonunda bahsi geçen kadının avretinden anlamayan çocuklar kadını görebilen daire içinde kalan KİMSELERİN dışında kalanların çocukları.Bakkal Necati'nin Terzi Muzaffer'in manav Hüseyin'in dabrukacı Mehmetin vs vs nin çocukları.Bu çocukların temsil ettiği grup bu.

 

 

 

 

Çünkü kadının çalışanları yeminle edindikleri kadınların "avret"inden haberli olmalarına rağmen kadın onların yanında örtüsünü atıp göğüs çatalı açık giyisiyle gezebilmekte.

 

(1)Kadının çalışanları erkektir, ricâl. Hanımefendinin göğüs çatalını mı görmeleri sakıncasız, zincir denen takısını mı?

 

Bir kadının örtüsünü salıp birşeyi saklamış olması.O şeyi sakınılması gereken yapar.Bu çok doğru.

 

Ancak bir kadının göğüs yırtmacı neden şu şu kimseler yanında sakıncasız şu şu kimseler yanında sakıncalı diye sormak

Ya da altın zinciri neden falanca yanında sakıncalı neden sakıncasız diye sormakla eşdeğerdir.Cevabı ayette verilmemiştir. Bu sorulara verilecek her türlü cevap kişisel yorumların ürünüdür.Ek hüküm içerir.

Kimi :göğüs yırtmacı şehvet uyandırıcı der...kimi ziynet iğrendirici der ..kimi kadının giyiminde yakın çevresinde bulunan kişiler yanında biraz daha gevşetme yapılmış der .....

 

Yukarda açıklamaya çalıştım. Erkek çalışanların görmesi sakıncasız olan ziynetler onların çocukları tarafından neden görülemesin; ne sakınca var bunda?

 

Sakıncalı demedim aksine o çocukların görmesinde sakınca ,zaten yok dedim.Kadına bağımlı tabilerin temsil ettiği gruptaki insanlar o çocuklar

 

 

(3)Anılan avret göğüs çatalı gibi kadın vücudunun şehvet uyandıran yerleri ise erkek "tâbi"lere açılabilir mi? Allah açılabileceğini söylüyor; o halde hangi "ziynet"i kastediyor; kadının göğüs çatalını mı zincir denen takısını mı?

 

Anılan avret :giyimsizken ortaya çıkan vucut parçaları kadının veya erkeğin ergen olmayan çocuğunun bile bu vücut parçalarını görmesi sakıncalı/yasak.İzin almadan odalarına giremezler.

Nur31de kadının avretinden anlamayan ifadesi var.Yani kadın giyimsizken ortaya çıkan yerlerinin ne anlam ifade ettiğini bilmeyen anlamayan -Nur 31da çizilen dairenin dışında kalan kimselerin -ÇOCUKLARI.Göğüs yırtmacının avret olduğundan bahsedilmiyor.O avret değil, olamaz giyilen elbisenin açıkta bıraktığı kısım o.

O elbiseyi çıkarıp attığında açığa çıkan, kadının avreti.

Kadına tabi olan erkeklere veya kadının akrabası kadın ve erkeklere gösterilmesi yasak olan avret o.

 

Hayrunnisa hanımefendinin korumaları onun erkek "tâbi"leridir. Hanımefendi onlara göğüs çatalını, saçını... açabilir mi? 

 

Evet Hayrunnisa hanfendi göğüs yırtmacı olan giyisisiyle bu kimseler yanında durabilir.Bu izin ona Allah tarafından verilmiş.Ancak o elbisyele Bakkala ekmek almaya giderken yakasına örtüsünü salacak.

 

Size sürekli itiraz etmek beni çok üzüyor çünkü son derece saygı değer bir hanımefendisiniz. Ama isterseniz yine de devam ederim.

 

Hayır sevgili Hasan kardeşim itiraz ve muhalefet değil anlayışın sunumu.Daha önceki yazımdada belirttiğim üzere

 




__________________
O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Yukarı dön Göster savana's Profil Diğer Mesajlarını Ara: savana
 
savana
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 30 nisan 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı savana

Selam berguzar

Sorularınızın cevabına ilişkin faydası olur düşüncesiyel bu sitede yapılan müzakereye ait sayfaları kopyaladım

 



__________________
O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Yukarı dön Göster savana's Profil Diğer Mesajlarını Ara: savana
 
berguzar
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 20 ekim 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 262
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı berguzar

Merhaba savana;

İlginiz için çok teşekkür ederim. O forumun tamamını bitirememiştim, sanırım kopukluk oradan geliyor benim açımdan:)

Allaha emanet olunuz..



__________________
benim namazım, bütün ibadetlerim, hayatım ve ölümüm bütün alemlerin rabbi olan ALLAH içindir.
Yukarı dön Göster berguzar's Profil Diğer Mesajlarını Ara: berguzar
 
osman1
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 19 kasim 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 178
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı osman1

 

  Kur'an ona iman edenlerin kitabı değil mi....

  Kur'ana iman etmeyenlere ne....

  Bugün köleliği icad edelim demiyor Kur'an ama var olan bir realiteyi rehabilite ediyor..Bundan tabii ne olabilir

 selam

Yukarı dön Göster osman1's Profil Diğer Mesajlarını Ara: osman1
 
Alperen
Admin Group
Admin Group
Simge

Katılma Tarihi: 09 nisan 2005
Gönderilenler: 2974
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Alperen

Alperen Yazdı:
Başı örtmek Araplarda iklim gereği şart olan bir örftür. Bu gelenek çöl ikliminde hayat süren tüm Araplar için halen geçerlidir. O gün de Müşrik-Müslüman, Erkek-Kadın herkes zorunlu olarak başını örtüyordu. Bunun aksini ortaya koyan herhangi bir mevcut değildir.

Bugün bile bir müşrik yada ateist kadını koyun çölün ortasına. Bakın nasıl da örtüverecek başını hemen bir örtüyle. Bu bir zorunluluk...

O gün başörtüsü Dindar-Müşrik ayıracı değildi. Hür-Köle ayıracıydı. Başörtüsü sosyal sınıf belirteci idi. Bunu nereden biliyoruz? Mezheplerin halen yürürlükte olan kitaplarından. Forumda delilleriyle sunulmuştu ki bir köle kadın müslüman bile olsa başörtüsü takması yasaktır. Namazda bile. İşte bu bilgi başörtüsünün o günkü fonksiyonunu ortaya koyuyor. Bu hususta hiçkimse "mezheplerden bize ne" diyerek sıyıramaz. Bu tarihi bir bilgidir ve kanıttır.


Devamını okuyun.





__________________
Yunus 105. Şu da emredildi: "Yüzünü dine bir hanîf olarak çevir. Sakın müşriklerden olma!"
Yukarı dön Göster Alperen's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Alperen
 
osman1
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 19 kasim 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 178
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı osman1

Alperen Yazdı:
[QUOTE=Alperen]Başı örtmek Araplarda iklim gereği şart olan bir örftür. Bu gelenek çöl ikliminde hayat süren tüm Araplar için halen geçerlidir. O gün de Müşrik-Müslüman, Erkek-Kadın herkes zorunlu olarak başını örtüyordu. Bunun aksini ortaya koyan herhangi bir mevcut değildir.

Bugün bile bir müşrik yada ateist kadını koyun çölün ortasına. Bakın nasıl da örtüverecek başını hemen bir örtüyle. Bu bir zorunluluk...

O gün başörtüsü Dindar-Müşrik ayıracı değildi. Hür-Köle ayıracıydı. Başörtüsü sosyal sınıf belirteci idi. Bunu nereden biliyoruz? Mezheplerin halen yürürlükte olan kitaplarından. Forumda delilleriyle sunulmuştu ki bir köle kadın müslüman bile olsa başörtüsü takması yasaktır. Namazda bile. İşte bu bilgi başörtüsünün o günkü fonksiyonunu ortaya koyuyor. Bu hususta hiçkimse "mezheplerden bize ne" diyerek sıyıramaz. Bu tarihi bir bilgidir ve kanıttır.



Hangi aklını kullanan müslüman Allahın emrini bırakır da Allaha karşı laf söyleyen birini red ve terk eylemez...

Kaldı ki o muazzam imamın böyle bir zıt içtihadda bulunabileceğini sanmıyorum ama zıt laf eden ister babam olsun Allaha karşı savunulabilinir mi?

Hem din adamlarını rab edinmek bu değil mi?

Allahın başörtü emri apaçık iken

HemAllahın emri  her mü'mineyi kapsamaktadır

selam


Yukarı dön Göster osman1's Profil Diğer Mesajlarını Ara: osman1
 
efrayim58
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 13 subat 2007
Gönderilenler: 1098
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı efrayim58

        Efrayim

         Giyinmek, örtünmek ölçü olamaz önemli olan takva elbisesidir diyenlere:

         Kadınlar yarın sokaklara, astarları hatta sütyen ve külotları ile çıkarlarsa  

         Hanıml arımızın tercihidir biz karışmayız, ancak anadan üryan olursa karışırız çünki dinimiz yasaklıyor mu diyeceğiz?

         Türban diyenlere:

          Değişik spor alanlarında nasıl türban takacak?

           Denize, havuza nasıl girecek?

          Bilimsel çalışmalarını , denizde, uzayda nasıl gerçekleştirecek?

           Bütün bunların bir ölçüsü olmalı... Biz hanif dostlara düşen bu ölçüyü yakalamak...

            Sevgi ile,

Yukarı dön Göster efrayim58's Profil Diğer Mesajlarını Ara: efrayim58
 

<< Önceki Sayfa 33 Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats