HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an'da İnanç Konuları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an'da İnanç Konuları
Konu Konu: Kurana Gore:RAMAZAN AYI ve Haram Aylar Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
safbilgi
Yasaklı
Yasaklı
Simge

Katılma Tarihi: 25 agustos 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 841
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı safbilgi

selam dostlar

Bu konuda yanı ramazan ayı hesabında zamanın belırlemesınde çelişkiller ve anlaşmazlık, Kuranla uyum saglayamama zaten hep vardı.Hıcr takvımı Halıfe Ömer zamanında yapıldı,peygamberımızın zamanında yoktu ve ölçüler farklıydı.Hesaplaması çok rahat şaşmaz ölçulerle Kurana uyum sağlayan bır konuyu tekrar ele almyoruz yanı ramazan ayının hesabı ve Kurandaki sayılı gunler kavramı zaten muammaydı.

Elmalılı hamdi tefsırını okuyanlar,hac ve ramazan ölçulerının mezheplerce belirlemesınde ne kadar sıkıntıyla ,ihtılafla ve uyduruk çelişkili hadislerce zorlamayla bu kurallarn getırildıklerını görurler.

Bu konuyu aramızda tartışıyoruz ve kesın  kurallara baglayıp ıyıce hemfıkır olduktan sonra topluma açabılırız.Senenın her gunu oruç tutulur istenıldığı kadar tutulur kimsenın ıtırazı yok ama ramazan yanı arapça anlamıyla  kavurucu sayılı gunlerde tutulan orucun kışın tutulmayacagını ve her sene 11 gun gerı gıtmesınınm uydurma olduğunu,Allahın bunu kozmık degışmez bır ölçuye bagladıgını bılelım.

Kandıl gecelerıde uydurma ama hangımız söylemeye cesaret edıyor yada teravi namazı ,bunu topluma nasaıl açıklayacaksın?Ama biz doğrusunu bilelım tartışalım,ispatını yapalım ki bir gun toplumda Kurana kulak verırse bılgıler hazır olsun.

Ramazan ayı hesabı bence önemli yada haram ay hesabı, hac vakıtlerı,bugun hac 3 gune sığmış binlerce kışı ölmüş izdıhamda.Allah ramazan ayını kendınız belırleyın her sene 11 gun gerıye gıtsın dememiş hakla batılı ayırmalıyız,hakkı örttuğumuz surece Allahın azabı üzerımıze olur...

Yukarı dön Göster safbilgi's Profil Diğer Mesajlarını Ara: safbilgi
 
Alperen
Admin Group
Admin Group
Simge

Katılma Tarihi: 09 nisan 2005
Gönderilenler: 2974
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Alperen

SELAM SAFBİLGİ

MAALESEF YANLIŞ DÜŞÜNÜYORSUN. MÜSLÜMAN ZİHİNLERE SERVİS EDİLEN BU SAFSATANIN İNANILACAK HİÇBİR YÖNÜ YOKTUR.

Konumuz  ramazan yani kavurucu sayılı gunler manasına gelen bu ayın zamanını belırleme.

BU BELİRLEME HİLAL’E GÖRE YAPILIYOR YANİ AY TAKVİMİNE GÖRE.

AY TAKVİMİ, AYIN DÜNYANIN ETRAFINDA TURLAMASINA ENDEKSLİ. 12 TUR YANİ 12 AY, 354 GÜN. GÜNEŞ TAKVİMİ İSE 12 AY, 365 GÜN. ARADA 11 GÜNLÜK FARK VAR. AY TAKVİMİ AY TAKVİMİDİR, GÜNEŞ TAKVİMİ DE GÜNEŞ TAKVİMİ. “AY TAKVİMİ NEDEN GÜNEŞ TAKVİMİNE GÖRE BÖYLE 11 GÜN KAYIYOR, BU SAÇMALIK” DEMENİN ANLAMI BULUNMAMAKTADIR. AYRICA “AY TAKVİMİNDEKİ AYLAR NEDEN HER SENE FARKLI MEVSİMLERE DENK GELİYOR?” SORUSU DA ANLAMSIZDIR. ÇÜNKÜ BAZ ALDIĞIMIZ TAKVİM MEVSİMLERE PARALEL İŞLEMİYOR.

RAMAZAN’IN KELİME ANLAMININ “KAVURUCU”, “YAKICI” OLMASI ORUCUN AY DEĞİL GÜNEŞ TAKVİMİNE GÖRE TUTULMASINI DA GEREKTİRMİYOR. ÇÜNKÜ SEN ORUCA AY’I REFERANS ALARAK BAŞLIYORSUN. DOLAYISIYLA MEVSİMLERDE DOLAŞMAK SENİN KADERİN.

hac ayetleri 3+7=10 gun oruç diyor, bunu neden diyor? sız ramazanı nasıl hesaplıyorsunuz?

HACC AYETLERİYLE RAMAZAN ORUCUNUN ALAKASI NEDİR? KAMERİ TAKVİME GÖRE ŞEHRU RAMAZAN GELDİĞİNDE ORUÇ TUTULUR. BURADAKİ ŞEHR AY DEMEKTİR, BİRİLERİNİN İDDİA ETTİĞİ GİBİ “GÖBEĞİ BÜYÜMÜŞ HAMİLE KADIN” DEĞİL. HARAM AYLAR VE RAMAZAN AYI, GERÇEK İFADE BU. ÇÜNKÜ ARAPLARIN ŞEHR KELİMESİNE O GÜN VE BUGÜN VERDİĞİ ANLAM BU. ALLAH O GÜNKÜ İNSANLARIN KULLANIKLARI DİL İLE İNDİRMİŞ KUR’ANI.

peygamberımızın dönemınde olmayan halife Ömerin yaptığı takvımle mi?

PEYGAMBERİMİZ DÖNEMİNDE OLMAYAN NEDİR? AY TAKVİMİ Mİ? ONU HZ. ÖMER UYDURMADI Kİ. AY TAKVİMİ NEREDEYSE İNSANLIK TARİHİ KADAR ESKİ. HZ. ÖMER’İN YAPTIĞI ŞEY SADECE AY TAKVİMİNDEKİ YIL RAKAMINI, HİCRETİ BAZ ALARAK SIFIRLAMAK. O NE AY İSİMLERİ UYDURDU, NE DE TAKVİM. TAKVİM ZATEN VARDI, AY İSİMLERİ DE ZATEN VARDI.

AYRICA BUGÜN SADECE MÜSLÜMANLAR DEĞİL YAHUDİLER DE DİNİ UYGULAMALARINI AY TAKVİMİNE GÖRE YAPMAKTADIRLAR. BU TAKVİMİ NE YAHUDİLER NE DE ARAPLAR İCAT ETMİŞTİR. HZ. ÖMER’E YÜKLENMENİN ANLAMI YOKTUR. ÇÜNKÜ O RAMAZAN AYINI DEĞİL SENENİN RAKAMINI BELİRLEMİŞTİR.

21 haziran yaz baslangıcı kuzey yarımkure için bu tarıh sonrası ilk  dolunay  parlak ve en buyuk rahalıkla insanlarca her yerden gözlenıyor dığerı ise ulkelerın anlaşamadığı insan gözünün kolayca sahıt olamayacagı ve her sene  mantıksızca 11 gun gerı olcak bir şekılde.Kış ayında kavurucu ay orucumu tutulur? Bır tarıh sabıttır her sene degışmez.

“AY TAKVİMİ NEDEN GÜNEŞ TAKVİMİ GİBİ DEĞİL?” SORU NE KADAR ANLAMSIZ DEĞİL Mİ? BUNUN GİBİ “AY TAKVİMİNDEKİ AYLAR NEDEN GÜNEŞ TAKVİMİNDEKİ GİBİ HER SENE AYNI MEVSİMLERDE DEĞİL”, SORUSU DA ANLAMSIZDIR. ÇÜNKÜ AY TAKVİMİNDE ÖLÇÜT AYIN DÜNYANIN ETRAFINDA 12 TUR ATMASIDIR. BU TUR’UN SÜRESİ 354 GÜNDÜR. DOLAYISIYLA 11 GÜNLÜK FARK DOĞALDIR.

ÜSTELİK 21 HAZİRAN HANGİ ÜLKE İÇİN KAVURUCU SICAKLARIN BAŞLADIĞI GÜNDÜR? İKLİMİ  ILIMAN YADA SERİN OLAN TOPRAKLARDAKİ MÜSLÜMANLAR İÇİN KAVURUCU SICAKLARIN TARİHİ NE ZAMANDIR? YANİ “ORUÇ KAVURUCU SICAKLARDA TUTULMALIDIR” DEMEK “HER YER ARABİSTANDIR” DEMEKTEN FARKSIZDIR.

Kuran ayetlerıne hangı hesaplama uyarsa o alınır kımse oruç yok demıyor saptırmayalım ,kanıtlarla ayetlerle hesaplamalarla tartşalım,biz dostlara yakışır bıçimde ,topluma uyalım ama sorgusuz ecdatperestlık yapmadan....

BUNUN ECDATPERESTLİKLE ALAKASI YOK. HESABA KİTABA GEREK YOK. KUR’AN AYETLERİNE GÖRE ORUÇ KAMERİ TAKVİME GÖRE TUTULACAK. ÇÜNKÜ HİLAL SÖZKONUSU.

YOKSA ALLAH AY TAKVİMİNE GÖRE ORUÇ TUTMAMIZI İSTEMİŞ DE “AMA AYARI GÜNEŞ TAKVİMİNE GÖRE YAPIN” DEMEYİ (HAŞA) UNUTMUŞ MU?

YADA “GÜNEŞ TAKVİMİNE UYARLANMIŞ AY TAKVİMİ” VAR DA BEN Mİ BİLMİYORUM ACABA?

Ayetlerden sayılı gun (Eyyamem Medudat) için çıkan sonuç 3+7=10 gun

SAYILI GÜN, KONU ORUÇ OLUNCA, “ŞEHRU RAMAZAN” SÖZ KONUSU OLDUĞUNDAN 29/30 GÜNDÜR. ASLINDA 10 GÜN DE SAYILI GÜNDÜR, BİR AY DA SAYILI GÜNDÜR. BUNUN GİBİ ASKERLİK SÜRESİ DE SAYILI GÜNDÜR, ÖMÜR DE. FAKAT “RAMAZAN AYI” DENMİŞSE O ZAMAN SAYILI GÜN, BİR KAMERİ RAZAMAN AYI KAÇ GÜNSE, O KADAR GÜNDÜR.

Hacca ve umreye(haram aylardaki sayılı gunler harıcı zıyaret) gıden veya gidemeyen müslümanlardan kurban kesemeyen yada kolayına gelen baska bir bagışta sunamayan kişi için 10 gunluk sayılı gün orucunun kafi olduğu belırtılıyor.

BUNUN RAMAZAN AYI (ŞEHRU RAMAZAN) İLE ALAKASI NEDİR?

Özet olarak bu yeni bilgileri uygularsak her sene kuzey yarımkure ıcın 21 hazıran gölgenın en kısa olduğu gun ,gunes en dık açıda ,kavurucu gunlerın baslangıcı ,en parlak ve iri gözlenmesı kolay dolunay zamanı ve yaz mevsımı baslangıcı kabul etmelıyız.Yaz mevsımının ilk dolunayıda ramazan ayının başlangıcı ve dolunayın hılale dönmesı için gereklı sayılı on gunde farz olan oruç suresı olmalıdır.

ÜSTTE DE DEĞİNDİĞİM GİBİ DÜNYANIN HER YERİNDE KAVURUCU SICAKLAR  21 HAZİRAN’DA BAŞLAMIYOR. HER YER ARABİSTAN DEĞİL.

ÜSTELİK ORUCA HER SENE, SABİT 21 HAZİRAN DA BAŞLANACAKSA “HİLALİ GÖZETLEYİN” EMRİNİN ANLAMI NEDİR? RAMAZAN HER SENE BELİRLİ BİR GÜNDE BAŞLIYORSA ALLAH NEDEN BÖYLE DEMİŞ OLSUN? RAMAZAN AYI MEVSİMLER İÇİNDE SÜREKLİ KAYMAKTADIR Kİ BAŞLANGICI GÖZETLENSİN. GÖZETLEME İŞİ HALİYLE O GÜN ÇIPLAK GÖZLE YAPILIYORDU, BUGÜN İSE BİLİMLE YAPILMALIDIR.

Haram Aylar ayetteki gıbi Allah katında dörttür ve hac vakıtlerını bıldırır,her ayın ilk on gunluk suresi yanı dolunayın hılale dönmesı, hac için toplanma zamanı olarak belirtılen diğer sayılı gunleri verir.

“EŞHURUL HURUM”, HARAM AYLAR DEMEKSE “ŞEHRU RAMAZAN” DA RAMAZAN AYI DEMEKTİR. YANİ O BİRİLERİNİN İDDİA ETTİĞİ GİBİ “GÖBEĞİ BÜYÜMÜŞ HAMİLE KADIN” DEMEK DEĞİL BURADAKİ ŞEHR. AYRICA HACC HARAM AYLARDADIR, HARAM AYLARIN İLK ON GÜNLERİNDE DEĞİL.

SÖZÜN ÖZÜ, BU ŞEYLERE “SAFSATA” DİYEN SEMAZEN YERDEN GÖĞE KADAR HAKLIDIR. DOSTLARIMIZ BU KONUDA UYANIK OLMALIDIR.



__________________
Yunus 105. Şu da emredildi: "Yüzünü dine bir hanîf olarak çevir. Sakın müşriklerden olma!"
Yukarı dön Göster Alperen's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Alperen
 
safbilgi
Yasaklı
Yasaklı
Simge

Katılma Tarihi: 25 agustos 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 841
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı safbilgi

Selam Alperen

Senınle nerdeyse tum konularda hem fıkır olsakta ben bu konunun daha çok araştırılması ve haklı yönleri olduğuna taraftarım.Sorularına yeni bilgileri baz alarak cevap vereceğim.

Öncelıkle bizde anlattığın gıbı ay takvimiyle gunes takvımının neden uymadığını biliyoruz.Saçmalık dediğim bu tarıhın mevsımsel olarak değişmesi,Kuran zamanı belırlemede hem gunesten hem aydan bahseder.Hangi bayram 11 gun gerıye atıyor her sene yada hayvanların üreme mevsımı nıye her yaz?tabiatın ve hayvanların şaşmaz ölçüleri değişimiyor.Haram aylarda konulan av yasağının, yabani hayvanların üreme mevsimi yaza denk gelmesi aklın ve mantığın dını İslamda olması gereken degıl mi?

İsra suresi17:12     Biz, geceyi ve gündüzü iki ayet yaptık; sonra gecenin ayetini silip gündüzün ayetini gösterici yaptık ki, Rabbinizden bir lütuf isteyesiniz, yılların sayısını ve hesabı bilesiniz. Biz her şeyi ayrıntılı bir biçimde açıkladık.

Furkansuresi25:45 Görmedin mi Rabbini, nasıl uzatmıştır gölgeyi? Eğer dileseydi, onu elbette hareketsiz kılardı. Sonra nasıl Güneş'i ona delil yapmışız!

Gece ve gündüzü belirleyen Ay değil Güneştir. Bu ayet yılın Güneş yılına göre olduğunu bir kez daha kanıtlıyor.

Ben yazıları yeterli okumadığını dusunuyorum çunku ne ben nede ilk yazı ramazan 21 hazıranda baslayacak demıyor,21 hazıran yaz baslangıcıdır,yazın ılk dolunayıda ramazanın baslangıcı ,yani iri ve parlak sekılde görulduğu ılk tarıh( bu tarıhlerde yeryuzune okadar yakın ve parlak iri net gözukur ki yazın eger gözlemleyıp şahıt olduysan  nerdeyse elını uzatsan tutacak gıbı hıssedersın) 

Dedğin gıbı 10 gunde sayılı gundur 30 gunde ama şu var eger Eyyuman Medudat bır deyımse ve bu deyım kullanıldığında bir sayı anlaşılıyorsa ve bu sayı Kuranda 3+7=10 olarak verılmışse üstelik arapça sözlük manasıda böyle ise bu anlaşılır.Dolunayın yani gökyüzünde butun olarak gözuken ayın,tamanının gözukmeyerek( hilale dönme suresıde) 10 gundur.Ayrıca ayın tam dönüşü 29.3 gıbı kusuratlıdır gun olarak,Kuranda ise 29,30 yada 31 gun geçmez,ama 10 gun gecer.

21 hazıran Kuzey yarımkure için yaz baslangıcıdır,bu blimsel tartışılmaz bir verıdır,guneş en dık açıyla gelır,bu ölçude gölge en kısadır ,bu tarıhten sonra ki ilk dolunay en iri ve parlaktır,elbette en kavurucu gun olmayabılır ama şaşmaz kozmık bir ölçüdür ve yaz başlangıcıdır.

''Şehr ''kelimesıne Elmallı hamdıden bak,''şöhretli,parlak'' manasınada gelıyor,biz burda göbegi buyumuş kadından maksat  parlak iri  dolunay olarak alıyoruz.Yanı gelenek hılal ,yenı bılgı ise dolunay dıyor.Ayların baslangıcı zaten dolunay olmalıdır,çunku en iyi gözlemlenen odur,hılali kaç kişi gözleyebılır 1. gunu incecıkken hava şartları çok net degılse?Tespıt için  bu ırı, parlak, net yeryuzune çok yakınlaşmış yazın ılk dolunayı gözlenecektır,yeni bilgiler kabul edılırse.

Eger Kuranın indiği tarıhler Arabıstanda yaza denk gelıyorsa bu tarıh sabıttır,ister kutupta ıster guney yarımkurede herkes bu tarıhe saygı duyup eşzamanlı baslamalıdır,çunku Kuran Arabıstanda yaz olan bir dönemde inmiştir,hacı adayları bu haram aylarda tum dunyadan gelıp Kuranın bu zamanlarda indiği Arabistanda buluşacaktır.Her şey açık,saptırmayalım.

21 hazıran sonrası ilk dolunay diğer dolunaylardan farklı olarak yere çok yakın iri parlaktır,ayırtedılır,yaz sıcakları başlamış gölge en kısa konumuna gelmiştir.Gölge uzunluğunun ilkel kabilelerde bile mevsım hesaplarında kullanıldığı bilinir.Ama gerek yoktur yaz dolunayı belirgınlığıiyle diğerlerınden ayırtedilir.

Bu yöntemde hem ayın şahıtlığı hemde mevsımlere uyum vardır,gölgenın en kısa olduğu gunesın dık geldığı 21 hazıran dan önce 13.dolunay olursa alınmayacaktır,yani artık gün gıbı.21 hazırandan sonraki yani guneşin en dık gölgenın en kısa olduğu tarıhten sonraki ilk belirgın olan dolunay alınır.

Aslolan yıne güneş takvımı yanı mevsımsel takvımdır,şu an batı medenıyetlerınde uygulanan ve Kurana görede yılları belirleyen.Bu sadece haram ayları belırleme yöntemidir,takvim değildir.Peygamberımızde takvım yada ajanda kullanmıyordu,kullansaydı Kadir gecesı ve diğer bazı özel tarıhler kesın olarak tarıhlerıyle ulaşırdı(kandıl gecelerının gerçek olmadığı ile ilgili bilgi sıtede var),peygamberimiz zamanında doğa olaylarına sahıtlıkle haram aylar belırlenırdı.İlk icad eden Mısır ve Arap yarım adasında uzun sure etkisi olmuş Roma imparatorluğu güneş takvimini yani mevsimsel takvımı kullanmışlar,355'i değişik şekillerde 365' e uydurmaya çalışmışlardır.

 

FECR SURESI

1.ANDOLSUN TAN YERININ AĞIRMA VAKTİNE,

2.ON GECEYE

Burdada orucun baslama vaktı olan tan yerının agırmasına ve gun sayısına atıf yapılmış.

Hac ile oruç zamanıda aynı dönemlerde haram aylarda ,ikisi çok farklı şeyler değil,ramazan ayıda (iki dolunay arası) ayette verılen 4 haram ayların içindedir,birincisidir ve hac yapılabılır,gelenekte ise ramazan ve devamındaki 2 ay hac zamanından sayılmaz ve uç gune sığar,yüzlerce kişi izdihamda ölür.Kurban bayramı 31 Aralık,ramazan bitimi 23 Ekim,tezata bak!!!!!

 

Hicr Takvimine göre haram aylar 12,1,2,3 ür.Bize göre olması gereken 9,10,11,12 dir.9.ay ramazandır ve haram aylara giriştir,Kurana uygun olan budur.Yani  haram aylar konusunda doğru bir uygulama olmadığı açık...

 

Yukardaki bılgılerı bı kenara atalım sadece ramazan kelımesının arapça manasının kavurucu olması ve yazı çağrıştırması bıle bence bu konunun arastırılıp tartışılmasına yeter...

 

Yukarı dön Göster safbilgi's Profil Diğer Mesajlarını Ara: safbilgi
 
gunes
Newbie
Newbie


Katılma Tarihi: 30 eylul 2006
Yer: Netherlands
Gönderilenler: 9
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı gunes

Merhaba Arkadaslar,

 

Araniza yeni katildim Hollanda dan yaziyorum. Oruc hakkindaki bu yeni gorus oldukca mantikli geldi bana. En azindan simdi yillardir suren yok birgun onceydi yok sonraydi tartismalari aciklik kazanacak ve bizde bunu aciklayamaminin ezikligini yasamayacagiz, yabancilar tarafindan alay konusuda olmayacagiz.Dusunun buradaki Araplar birgun onceden basladi. Bu kendi icimizdeki tutatsizligin sebebi Kuran olamaz diye dusunuyorum. Galiba taslar yerine oturmaya basladi. Emegi gecen arkadaslara tesekkur eder basarilar dilerim.

Herkese Saygi ve Selamlar,

Moderatör notu: Konunun işlendiği diğer link: 

http://63.231.71.139/forum_posts.asp?TID=2139&PN=1&T PN=6

http://63.231.71.139/forum_posts.asp?TID=2139

 

Yukarı dön Göster gunes's Profil Diğer Mesajlarını Ara: gunes
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

selamün aleyküm
benim kurani kerimden anladigim sudur
12x30=360 allahin sabit günleri ve aylarini icermekdedir.
buna göre kendimizi ayarlamaya calisirsik, sanirim tüm sorunlar, cözülür.
Söyle bir düsünelim, Seytan nerelere kadar gitmis,degilmi.
Ama foyasi ortaya cikiyor gün gectikce,cünkü Allahin bir emri bu.
Nerden cikartiyorsun dersen.Kurani kerimden.
IRAB aciklamali Kurani kerim var bende.
Umarim biraz yardimim olmusdur,hernekadar kurani kerimi
agir agir okuyup anlamaya calisiyorsam da.Allah im dogru yolu
bulmak isteyene yardimci oluyor,farkindayim.Insaallah.
En dogrusunu yine yüce Allah im bilir.
Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 

Eğer Bu Konuya Cevap Yazmak İstiyorsanız İlk Önce giriş
Eğer Kayıtlı Bir Kullanıcı Değilseniz İlk Önce Kayıt Olmalısınız

<< Önceki Sayfa 3
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats