Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Bu arada, konuya vukufu olmayanların düşecekleri bir hatayı önleme amacıyla, şu hususu da belirtmeden geçmeyelim…
Kur'an-ı Kerim'de çeşitli yerlerde "İlahımız", "İlahınız" gibi ifadeler geçmekte; ancak akabindede "İLAH"ın, "ALLAH" olduğu vurgulanmaktadır…
Allah kelimesi ile ilah kelimesi aynıdır.Allah lafzı; el ismi tarif ile,ilah kelimesinden oluşmaktadır.Arapça dil kurallarına göre bir kelime cümle arsında kulanılırken el tarifinden sonra gelen kelimenin başı elif ile başlıyorsa bu hafzedilerek birleştirilir
Bu takdirde el ismi tarif ile ilah kelimesi birleştirilir el,ilah yerine elllah şekline okunur.elifi a gibi seslendirdiğimiz için bu kelimeyi Allah diye okuruz
bi ismi el ilah er rahman er rahim
okunması ne kadar zor değilmi.
onun için eliflerin hafz edilerek okunuş şekline bakalım
bismillahirrahmanirrahim
Peki bu duruma göre, "ALLAH"ın, bir "İlah" yani "tanrı" olduğu ileri sürülemez mi?
Sürülemez!..
Yokya??
1- De ki: Sığınırım ben insanların Rabbine,
2- İnsanların hükümdârına,
3- İnsanların ilâhına,(ilahinnas)
4- O sinsi vesvesecinin şerrinden.
5- O ki, insanların göğüslerine vesveseler fısıldar.
6- Gerek cinlerden, gerek insanlardan.
Bu gibi tanımlamalar, "İlah"a yani "tanrı"ya tapanlara yapılan açıklamalardır.
Yani onlara denilmektedir ki;
"Sizin, İLAH sandığınız, TANRI dediğiniz şey mevcut değildir; gerçekte var olan SADECE "ALLAH"tır!.. Sizin ve bizim "İlah"ımız hep aynı ve tektir…Ve dahi, O da "ALLAH"tır.."
Evet, bu açıklamalardan gaye, o kişilerin belirli bir "tanrı" varsayımından kurtulup, "ALLAH"ı idrak etmeye çalışmalarıdır…
Şimdi, elimizi vicdanımıza koyarak düşünelim…
Varlığına iman ettiğimiz, ya da inanmadığımız, ancak her iki halde de "ALLAH" adını verdiğimiz TANRI ile; burada tarif edilen Hazreti MUHAMMED'in açıkladığı "ALLAH" aynı mıdır?..
Hazreti MUHAMMED'in açıkladığı "ALLAH" için "TANRI" kelimesi kullanılabilir mi, ya da "TANRILIK" mefhumu kabul edilebilir mi?..Düşünülebilir mi?!..
Yani, gerçekte, dün - bugün - yarın varolan ve sonsuza dek varolmakta devam edecek olan, "BAKİ" "VECH"tir.
"VECH"in perdesi olan yegane şey ise, o şeye ait olan "İSİM"dir…Ki o isim, sonradan "VECH"in bir manası üzerine konmuş bir perdedir… Perdedin ardındaki varlık ve onu meydana getiren manalar ise "ALLAH" isimlerinden varlıklarını alırlar…
Sonuç olarak şunu kesinlikle bilelim ki…
Kur'an-ı Kerim'de ve Hz. Muhammed'in açıkladığı "ALLAH" kavramında ötede ya da ötende, yani senin dışında bir tanrı kavramından sözedilmeyip; sadece kendisi var olan sonsuz-SINIRSIZ "TEK" farkettirilmeye çalışılmaktadır (ahmed hulusi)
Yani kısaca kulluk edilecek bir ilah yok.Zira sen kendin bir ilahsın demek istiyor bu şeytan.Kuranın tanımladığı ilah kavramıyla bu şeytanın tanımladığı ilah kavramı arasında zerre kadar bir ilgi yoktur.
KURAN,ALLAHIN VARLIĞININ TEKLİĞİNDEN DEĞİL, OTORİTESİNİN TEKLİĞİNDEN BAHSEDER
Bunlar ise birbirinden çok farklı şeylerdir.Kurana baktığımızda bütün müşrik kavimlerin Allaha inandıklarını, fakat buna rağmen sadece Allah ait bu otoriteye bir takım varlıkları dahil ettiklerini görmekteyiz
Tevbe 31- Onlar, Allah'ın yanısıra bilginlerini ve rahiplerini de kendilerine Rab edindiler, Meryem oğlu Mesih'i de. Oysa onlar bir olan Allah'a ibadet etmekle emrolunmuşlardı. Allah'dan başka hiçbir ilâh yoktur. O, müşriklerin ortak koştuğu şeylerden de münezzehtir.
Ehli kitap hiç bir zaman alimleri için bunlar bizim ilahımız dememişlerdir.Onların önüne geçip secde de etmemişlerdir.Ama buna rağmen Allah onların bu davranışlarını, alimleri ilah edinmek tanımnlamıştır. Zira onlar sadece Allah ait olan helal ve haram belirleme yetkisini,otoritesini alimlere vermişlerdir ki bunuda maide suresinden anlıyoruz
Maide
41- Ey peygamber, ağızlarıyla "inandık" deyip, kalbleriyle inanmamış olanlardan ve yahudilerden küfürde yarış edenler seni üzmesin. Onlar yalana kulak verirler, sana gelmeyen diğer bir topluluğa kulak verirler, kelimeleri yerlerinden değiştirirler, "eğer size bu verilirse alın, bu verilmezse sakının" derler. Allah birini şaşırtmak isterse, sen onun için Allah'a karşı hiçbir şey yapamazsın. Onlar öyle kimselerdir ki, Allah, onların kalblerini temizlemek istememiştir. Onlar için dünyada rezillik var ve yine onlar için ahirette de büyük bir azab vardır.
Kendilerini bu otoriteye layık gören bir çok yönetici ve eli tabaka,yönetmekte oldukları topluma en acımasız bir şekilde davranmışlar ve onları hayvanlar gibi kullanmaktan çekinmemişlerdir.
Lokman 13- Hani bir zaman Lokman, oğluna öğüt vererek demişti ki: "Yavrucuğum! Allah'a ortak koşma, çünkü Allah'a ortak koşmak (şirk), elbette büyük bir zulümdür."
Yeryüzündeki insanları tamamı Allah şirk koşşalar dahi Allaha zerre kadar zulmedebilmeleri mümkünmü?
Allah insanlara şirk koşmayın diye emrederken kendi menfaati için mi bunu söylüyor yoksa insanların menfaati için mi ?
Allah şirk koşan insanlar, en başta kendilerine sonrada bulundukları topluma zulmetmektedirler
Yeyüzünde asırlardan beri insanları acımasızca katleden,despotlar kime zulmettiler
Ya Allahın istekleri, emirleri bir toplumda geçerli olacak ve o toplum huzur ve emniyet içinde yaşamını sürdürecek
Yada, kendi arzu ve isteklerini ilah edinen insanların dedikleri egemen olacak ve o toplumdaki insanlar bu despotlara kul ve köle olacak
Kısaca Allahın kuranda bize vermek istediği mesaj şudur
Ya benim otoritemi ( ilahlığımı) kabul eder sadece benim emrime göre hareket eder hem bu dünyada hem ahirette kurtulanlardan olursunuz
Yada ilah edindikleriniz otoritelerin isteği üzere davranır hem bu dünyada sürünür hemde ahirette ziyana uğrayanlardan olursunuz
Zaten böyle davrandığı için Muhammed ümmeti 1350 seneden beri sürüm sürüm sürünmüyormu?
Allahın kitabını, emirlerini bir tarafa bırakıp sözde fenafillah olmuş eviyanın kerametleriyle kendilerini avutmadılarmı asırlardır.Avrupa bilmde ve teknolojide ilerlerken
Zaten vahdeti vücud inancı değilmidir muhiddin bin arabi gibi sufileri
allah bana kulluk eder bende ona
allah ve kul ayırımını insanlar uydurmuştur, hakikatte bu ikisi aynı varlıktır
dedirten
Aslında bu inanç; hernekadar Allahı tenzih adına varlığın mevcudiyetini yok kabul ediyor gibi görünsede, gerçekte varlığın mevcudiyeti adına Allahın varlığını inkar eden ATEİST bir düşüncenin, İslami kılıfa sokuşturulmak istenen şeklinden başkası değildir
|