HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an'da Dinde Olanlar/Olmayanlar
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an'da Dinde Olanlar/Olmayanlar
Konu Konu: KUR’AN’DAKİ MUSA İLE BİLGİN KUL KISSASI Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
barış
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 13 eylul 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 339
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı barış

Selam,

Sevgili Semazen, bizlerle paylaştığın çalışmanın devamını da  uygun bir zamanında bizlerle paylaşmaya devam edersen, okumaktan mutluluk duyacağımı belirtir, şimdiden teşekür ederim.

Saygıyla.



__________________
Asra andolsun ki,iman eden, sâlihât işleyen, hakkı ve sabrı tavsiyeleşenlerin haricindeki tüm insanlar kesinlikle tam bir hüsran içindedir.
Yukarı dön Göster barış's Profil Diğer Mesajlarını Ara: barış
 
Semazen
Ayrıldı
Ayrıldı
Simge

Katılma Tarihi: 26 ocak 2006
Gönderilenler: 679
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Semazen

barış Yazdı:
Selam,

Sevgili Semazen, bizlerle paylaştığın çalışmanın devamını da  uygun bir zamanında bizlerle paylaşmaya devam edersen, okumaktan mutluluk duyacağımı belirtir, şimdiden teşekür ederim.

Saygıyla.

Değerli Barış,

Özelden gönderdiğiniz mesajı da okuyarak buradayım..

Ancak, biz bu konu üzerine söyleyeceklerimizi aslında tamamlamıştık.. Safbilgi rumuzlu üyeye hitaben yazdığımız mesajlarda Kurân'ın peygamberlerin kimler olduğunu belirleyen bir isimlendirme formatının olduğunu, yâni  Kurân'ın bu konuyu özel bir şekilde standardize ettiğini söylemiştik.. Bu konudaki ilkeleri belirlemeye çalışmıştık.. Son olarak da, bu formatın bir istisnasının bulunduğunu ve bu istisnanın -aksine- formatı güçlendirdiğini vurgulamıştık..

Dolayısıyla, bizim bu incelemede bir tek söylemediğimiz o istisnai isim kalmıştı...

Konuya ilişkin benden istediğiniz bu isim midir??

Selam,

N_S

Yukarı dön Göster Semazen's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Semazen
 
barış
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 13 eylul 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 339
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı barış

SEMAZEN YAZMIŞTI.

Siz, size göre "açık" bana göre "istisnâ" olan detayı soramadığınızdan; önceki paragraf tarafımdan geliştirilmiş bir simülasyon olduğundan bu mesele (formattaki istisna) "müphem" kalacak maalesef!!!! :)

Selam Semazen,

Öncelikle, formatı güçlendiren istisna isimle ilgili müphem durum kalmaması amacıyla dikkatinizi foruma çekmek istemiştim.

Ancak, bu kıssa ile ilgili paylaşmak istediğiniz her düşüncenizi de okumaktan doğrusu mutluluk duyarım. Şu ana kadar paylaştıklarınızdan anladığım kadarıyla, bu kıssa üzerinde çalışmışsınız, ayrıntılı Arapça karşılaştırmalar vs. yapmaktasınız. Sadece bu kişinin peygamber olup olmamasıyla değil, kıssanın her yönüyle ilgili çalışmalarınızı yada fikirlerinizi kısa kısa da olsa paylaşmanızı rica ediyorum aslında.

Çok şey istiyorsun sen de, derseniz de canınız sağolsun:)
Benim gibi okumaya istekli çok kişi olduğuna ve faydalanacaklarına eminim.
Saygıyla.


__________________
Asra andolsun ki,iman eden, sâlihât işleyen, hakkı ve sabrı tavsiyeleşenlerin haricindeki tüm insanlar kesinlikle tam bir hüsran içindedir.
Yukarı dön Göster barış's Profil Diğer Mesajlarını Ara: barış
 
barış
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 13 eylul 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 339
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı barış

NİSA 172 Ne Mesih Allah'ın bir kulu olmaktan çekinir ne de Allah'a yakınlaştırılmış melekler. Allah'a kulluk ve ibadetten çekinerek kibre saplanan bilsin ki, Allah onların tümünü huzurunda haşredecekir.


Ben bu ayette, meleklerin de Allah'ın kulu olarak nitelendirildiklerini görünce,
bilgin kulun da melek olabileceğini düşünmüştüm. Enam 8-9.ayetlerde, meleklerin er kişi olarak görünebilecekleriyle birleştirince de, (çocuğun öldürülmesini de gözönüne alarak) bilgin kulun yakınlaştırılmış bir melek olduğu fikri uyandı bende. Örneğin Zümer suresi 75.ayette de bahsi geçen meleklerden.
Tamamen meallerden okumayla oluşmuş bir fikir sadece. Paylaşmak hata olmaz inşallah, En doğrusunu Allah bilir.




__________________
Asra andolsun ki,iman eden, sâlihât işleyen, hakkı ve sabrı tavsiyeleşenlerin haricindeki tüm insanlar kesinlikle tam bir hüsran içindedir.
Yukarı dön Göster barış's Profil Diğer Mesajlarını Ara: barış
 
Semazen
Ayrıldı
Ayrıldı
Simge

Katılma Tarihi: 26 ocak 2006
Gönderilenler: 679
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Semazen

barış Yazdı:
SEMAZEN YAZMIŞTI.

Siz, size göre "açık" bana göre "istisnâ" olan detayı soramadığınızdan; önceki paragraf tarafımdan geliştirilmiş bir simülasyon olduğundan bu mesele (formattaki istisna) "müphem" kalacak maalesef!!!! :)

Selam Semazen,

Öncelikle, formatı güçlendiren istisna isimle ilgili müphem durum kalmaması amacıyla dikkatinizi foruma çekmek istemiştim.

Ancak, bu kıssa ile ilgili paylaşmak istediğiniz her düşüncenizi de okumaktan doğrusu mutluluk duyarım. Şu ana kadar paylaştıklarınızdan anladığım kadarıyla, bu kıssa üzerinde çalışmışsınız, ayrıntılı Arapça karşılaştırmalar vs. yapmaktasınız. Sadece bu kişinin peygamber olup olmamasıyla değil, kıssanın her yönüyle ilgili çalışmalarınızı yada fikirlerinizi kısa kısa da olsa paylaşmanızı rica ediyorum aslında.

Çok şey istiyorsun sen de, derseniz de canınız sağolsun:)
Benim gibi okumaya istekli çok kişi olduğuna ve faydalanacaklarına eminim.
Saygıyla.

Değerli Barış,

Bu kıssa üzerinde yaptığım başka bir çalışma henüz bulunmuyor..

Bahsi geçen "format, standart" görüşümün istisnası Hz. Meryem'dir.. :) Böyle olunca, iddiamı doğrulayacak geçmiş mesajlarımda saydığım delillere ilave olarak müthiş bir delil daha sunmuş oluyorum..

Peki, hem formatın istisnası hem de formatı doğrulayan bir delil nasıl olabilir???

Şöyle....

Ne diyoruz?! Hz. X peygamber değildir?

Çünkü, kendisinden Hz. Mûsa ile birlikte bir kıssa içinde kıssanın aktörü olarak bahsedilmiştir.. Ancak, buna rağmen ismi verilmemiştir... Kurân'da hep böyledir zâten  demiştik... Format gereği...

Mesela, Hz. Harun'un ismi zikredilmiştir.. Musa Peygamberin kardeşidir ve o da peygamberdir.. Formata göre, eğer Hz. Harun'a peygamberlik verilmeseydi, onun da adını Kuran'da göremeyecektik.. O da isimsiz bir kahraman olarak geçecekti..

Buna mukabil, karşı cephenin insanlarının isim veya lakaplarını Kurân'da görmek mümkündür.. Ebu Leheb gibi... Zâten bunların safı biliniyor.. Oysa, biz hakdan yana olanların peygamber olup olmadıklarını tespite çalışıyoruz.. Yaptığımız tespit neticesinde, çok rahat biçimde Hz.X'in peygamber olmadığını söyleyebiliyoruz...

Bu formatın istisnası -söylediğim gibi- Hz. Meryem'dir... İstisnadır, çünkü peygamber olmamasına rağmen onun adı peygamber olanlarla beraber aynı kıssa içinde alenen zikredilmiştir... Meselâ, Hz. Zekeriya ve Hz. İsâ ile birlikte.... Oysa, formatımız ne söylüyordu?? Bir peygamberin yanında bir başkasının adı veriliyorsa, bu onun da peygamber olmasındandır...

Evet, işte Hz. Meryem'in adı Hz. Zekeriya ve Hz. İsa ile birlikte veriliyor ve o bir peygamber değil.... :)

Çünkü, o tek!! Bu yüzden babasız doğum mucizesi ona has! 

Çünkü, o tek! Onun da adını vermezseniz, babasız doğum mucizesini anlatmak zorlaşır... Meryem oğlu İsa demeye mecbursunuz... Mucizeyi başka türlü anlatamazsınız...

Çünkü, o tek!! Kurân'da ondan başka kadın adı var mı??? :)

Yusuf kıssasındaki Züleyha'nın, İbrahim kıssasındaki Hacer'in, Süleyman kıssasındaki Belkıs'ın, Musa kıssasındaki Âsiye'nin adını Hz. Meryem gibi açıkça Kurân'da bulabilir  misiniz???

Bulamayız!!

O müstesnâ! Onun adı Kurân'da var ve o bu formata göre Hz.X'in peygamber olmaması gibi bir peygamber değil!!

Sevgiler,

Neyzen_Semazen 

Yukarı dön Göster Semazen's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Semazen
 
muhiddin
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 15 temmuz 2006
Yer: ABD
Gönderilenler: 266
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı muhiddin

Selam

sn.Baris, kehf 77.ayette belde halkindan yiyecek istiyorlar(birlikte).Sizinde bildiginiz gibi melekler acikmaz ve yemek yemez,dolayisiyla yiyecekte talep etmez.Bu durum, Alim kulunda Musa (a.s)gibi bir insan oldugunu gosteriyor.Saygideger Semazen'in yaklasimi bana gorede en saglikli olan yaklasimdir,sizin farkinda oldugunuz gibi, bende bunun farkindayim,Allah herkese Dogru yolu uzerinde nice Fark edisler nasip etsin.  

Saygilar

 



__________________
muhiddin
Yukarı dön Göster muhiddin's Profil Diğer Mesajlarını Ara: muhiddin
 
savana
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 30 nisan 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı savana

Semazen Yazdı:

barış Yazdı:
SEMAZEN YAZMIŞTI.

Siz, size göre "açık" bana göre "istisnâ" olan detayı soramadığınızdan; önceki paragraf tarafımdan geliştirilmiş bir simülasyon olduğundan bu mesele (formattaki istisna) "müphem" kalacak maalesef!!!! :)

Selam Semazen,

Öncelikle, formatı güçlendiren istisna isimle ilgili müphem durum kalmaması amacıyla dikkatinizi foruma çekmek istemiştim.

Ancak, bu kıssa ile ilgili paylaşmak istediğiniz her düşüncenizi de okumaktan doğrusu mutluluk duyarım. Şu ana kadar paylaştıklarınızdan anladığım kadarıyla, bu kıssa üzerinde çalışmışsınız, ayrıntılı Arapça karşılaştırmalar vs. yapmaktasınız. Sadece bu kişinin peygamber olup olmamasıyla değil, kıssanın her yönüyle ilgili çalışmalarınızı yada fikirlerinizi kısa kısa da olsa paylaşmanızı rica ediyorum aslında.

Çok şey istiyorsun sen de, derseniz de canınız sağolsun:)
Benim gibi okumaya istekli çok kişi olduğuna ve faydalanacaklarına eminim.
Saygıyla.

Değerli Barış,

Bu kıssa üzerinde yaptığım başka bir çalışma henüz bulunmuyor..

Bahsi geçen "format, standart" görüşümün istisnası Hz. Meryem'dir.. :) Böyle olunca, iddiamı doğrulayacak geçmiş mesajlarımda saydığım delillere ilave olarak müthiş bir delil daha sunmuş oluyorum..

Peki, hem formatın istisnası hem de formatı doğrulayan bir delil nasıl olabilir???

Şöyle....

Ne diyoruz?! Hz. X peygamber değildir?

Çünkü, kendisinden Hz. Mûsa ile birlikte bir kıssa içinde kıssanın aktörü olarak bahsedilmiştir.. Ancak, buna rağmen ismi verilmemiştir... Kurân'da hep böyledir zâten  demiştik... Format gereği...

Mesela, Hz. Harun'un ismi zikredilmiştir.. Musa Peygamberin kardeşidir ve o da peygamberdir.. Formata göre, eğer Hz. Harun'a peygamberlik verilmeseydi, onun da adını Kuran'da göremeyecektik.. O da isimsiz bir kahraman olarak geçecekti..

Buna mukabil, karşı cephenin insanlarının isim veya lakaplarını Kurân'da görmek mümkündür.. Ebu Leheb gibi... Zâten bunların safı biliniyor.. Oysa, biz hakdan yana olanların peygamber olup olmadıklarını tespite çalışıyoruz.. Yaptığımız tespit neticesinde, çok rahat biçimde Hz.X'in peygamber olmadığını söyleyebiliyoruz...

Bu formatın istisnası -söylediğim gibi- Hz. Meryem'dir... İstisnadır, çünkü peygamber olmamasına rağmen onun adı peygamber olanlarla beraber aynı kıssa içinde alenen zikredilmiştir... Meselâ, Hz. Zekeriya ve Hz. İsâ ile birlikte.... Oysa, formatımız ne söylüyordu?? Bir peygamberin yanında bir başkasının adı veriliyorsa, bu onun da peygamber olmasındandır...

Evet, işte Hz. Meryem'in adı Hz. Zekeriya ve Hz. İsa ile birlikte veriliyor ve o bir peygamber değil.... :)

Çünkü, o tek!! Bu yüzden babasız doğum mucizesi ona has! 

Çünkü, o tek! Onun da adını vermezseniz, babasız doğum mucizesini anlatmak zorlaşır... Meryem oğlu İsa demeye mecbursunuz... Mucizeyi başka türlü anlatamazsınız...

Çünkü, o tek!! Kurân'da ondan başka kadın adı var mı??? :)

Yusuf kıssasındaki Züleyha'nın, İbrahim kıssasındaki Hacer'in, Süleyman kıssasındaki Belkıs'ın, Musa kıssasındaki Âsiye'nin adını Hz. Meryem gibi açıkça Kurân'da bulabilir  misiniz???

Bulamayız!!

O müstesnâ! Onun adı Kurân'da var ve o bu formata göre Hz.X'in peygamber olmaması gibi bir peygamber değil!!

Sevgiler,

Neyzen_Semazen 

Selam semazen

bilgin kul sizin değiminizle hz x kıssasındaki bahsi edilenkişinin peygamber olması durumunda bu kıssanın verdiği mesaj nedir?bu olaylar neden anlatılmıştır.Bu kıssa niye kurandadır gibi sorular sormuşsunuz bu başlık altında.

Zorda olsa sürekli kesintiye uğratılarak bu kıssada bahsi edilen kişinin peygamber olmayacağını o kişinin meryem gibi Allah tarafından rahmet verilmiş bir kişi olduğunu anlatabilmişsiniz sonunda.

Şimdi aynı soruları bende size sormak istiyorum izninizle.

Bahsi geçen kişi peygamber değil.Kendine ilim ve rahmet verilmiş biri.

peki bu kıssanın bize verdiği mesaj nedir?Mesaj ne gibi değişikliğe uğradı?



__________________
O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Yukarı dön Göster savana's Profil Diğer Mesajlarını Ara: savana
 
Semazen
Ayrıldı
Ayrıldı
Simge

Katılma Tarihi: 26 ocak 2006
Gönderilenler: 679
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Semazen

Savana Yazdı:

Şimdi aynı soruları bende size sormak istiyorum izninizle.

Bahsi geçen kişi peygamber değil.Kendine ilim ve rahmet verilmiş biri.

peki bu kıssanın bize verdiği mesaj nedir?Mesaj ne gibi değişikliğe uğradı?

Merhaba Sn. Savana,

İnşaALLAH, ilk fırsatta sorunuzun cevabı olarak fikirlerimi paylaşmaktan memnuniyet duyarım.. Ancak, dar zamanda forumla iletişim kurabilen bir insan olarak izninizle önceliği farklı bir detaya vereceğim...

Bu öncelik -bana göre- yaşadığımız "acı kayıp" vak'alarına bağlı bir öncelik.. Bu yüzden, bu başlık altında yazılanları dikkatle okuyacak kadar ilgi göstermiş veya bundan sonra ilgi gösterecek okurlara hitaben şunu sormak istiyorum... Gerçekten önemli ve yerinde bir soru.....

Mâlum, Kurân'ın İsimlendirme Formatı bendenize nasip olmuş te'lif bir çalışmadır.. Bu incelemeyi yaparken ve sunarken Kurân dışında hiçbir kaynaktan esinlenmedik ve alıntı yapmadık..

Bu doğrultuda, genele hitaben soracağımız şudur..

Bu formatın, dolayısıyla ortaya konulmuş bu modelin ilmî değeri  ve kalitesi nedir?? Neticede bu bir Kurân incelemesidir.. "İkra" emrinin yerine getirilmesi için çabadır... Elde edilen modele bakarak bu "okumanın"  bildiğimiz okumalardan farkı nedir?? Böyle bir okuma ile konuya ilişkin elde edilmiş cevap ve ortaya konulmuş model veya format, Kurân'ımızın mucize oluş sırrına uygun olarak yapılacak okumaların farkına örnek teşkil etmekte midir???

Cahilce ahkâm kesenlerin ve "ben sonunda dinsizliği seçtim" diyenlerin okudukları (!) Kurân ile Semazen'in okuduğu Kurân farklı mıdır ki, onlar okuyarak (!) dinlerinden istifâ  ederken Semazen'in imânı terfi etmektedir???? :)

Müslüman olmak ya da olmamak?? İşte asıl mesele!!

Neyzen_Semazen

Yukarı dön Göster Semazen's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Semazen
 
iman
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 16 haziran 2006
Gönderilenler: 751
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı iman

Selam

semazen yazdı

-----------------

Bu doğrultuda, genele hitaben soracağımız şudur..

Cahilce ahkâm kesenlerin ve "ben sonunda dinsizliği seçtim" diyenlerin
okudukları (!) Kurân ile Semazen'in okuduğu Kurân farklı mıdır ki, onlar
okuyarak (!) dinlerinden istifâ ederken Semazen'in imânı terfi
etmektedir???? :)

-------------

Sanırım (doğru olup olmaması benim anlayışımla sınırlı olmakla birlikte)
aradığınız detay şu.

Kötü tarikat şeyhlerini örnek göstererek tüm tarikat
yapısını eleştirmek için Kurandan mesnet arayanların,

Kötü tarikat şeyhlerinin "Musa ve bilgin kul kıssası" nı mesnet göstererek
veli kavramını saptırdıklarını dolayısıyla müridlerini istismar ettikleri
mesnetlerden birinin de bu kıssayla ilgili ayetler olduğuna ilişkin bir tezin
konu edildiği forum:

Semazenin,
ileri sürülen tez'e değilde
bu tezin ilham aldığı hakkı yılmaz tefsirinde
zorlamalar bulunduğu sırf bu yönüyle bile kuranın böyle okunamıyacağı
iddiasının,

bazı katılımcıların kendi savunmalarınıda yıkacak şekilde
eleştirisi konuyu mecraından çekerek meal ve tefsirlerin kuranı anlamaya
katkısı yönüne getirmiştir.

Daha sonrada sağduyuya sağdan geldiği üzere,

İddianızın temelini oluşturan

   Mushaf sizin iddianızı ispatlamak için değil
   Kuran ın iddiasını anlamak için okunur

böyle okunmassa, şeytan (hevese tabi fikir, ahlaksız vicdan, vahye tabi
olmayan akıl) tarafından
ayetlerin (hem yaratılmış, hem mushafta) vaazına aykırı anlaşılabileceği ve
sapıtmaya sebep olabileceği vurgulanmıştır.


Bundan başka
kendi adıma anlayışımı kontrol mekanizmama göre de savınız forum
konusuylada kendini doğrulamıştır.

şöyleki

Ayet te bilgin kul'un vasfının belirtilmemesine rağmen, veli olması (Allah
dostu) tarikat şeyhinin mesneti olamıyacağı gibi, peygamber olmasıda
tarikat şeyhinin aleyhine bir durum değildir.

Dolayısıyla formun tezi:
ilmi manada ciddiyyetten düşerken,
cehalet karşısında dirayet kazanmış,

Fakat bu forumdada ayet
Allah yanında takvadan başka bir üstünlük ölçüsü olamayacağını
sağduyuya ispatlarken


şimdiye kadar dikkatimi çekmeyen her yaratılanın göreviyle Allaha
sorumlu olduğu ve görev hiyerarşisinin insanın takdirinde olmadığı, bu
sebeple böyle bir hiyerarşinin insanın sığınma mesneti olamıyacağına,

dolayısıyla

insanlık tarafından oluşturulmuş müesseselere saygının ahlaka ne
mesnetle girdiğine dair (bana) yeni bir araştırma konusu açmıştır.

Allah rızasına
ve elbette imanınız adına
ufkumu açan yorumlarınıza
Sebep olan herkese teşekkür ediyor

okuyucunuz olarak sorunuza muhatap olmaktan haz duyduğum
cevabımı takdirinize arzederken
saygılar sunuyorum.
Yukarı dön Göster iman's Profil Diğer Mesajlarını Ara: iman
 
Semazen
Ayrıldı
Ayrıldı
Simge

Katılma Tarihi: 26 ocak 2006
Gönderilenler: 679
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Semazen

iman Yazdı:


İddianızın temelini oluşturan

   Mushaf sizin iddianızı ispatlamak için değil
   Kuran ın iddiasını anlamak için okunur

böyle okunmassa, şeytan (hevese tabi fikir, ahlaksız vicdan, vahye tabi
olmayan akıl) tarafından
ayetlerin (hem yaratılmış, hem mushafta) vaazına aykırı anlaşılabileceği ve
sapıtmaya sebep olabileceği vurgulanmıştır.

Gönülden teşekkürler..

Yukarı dön Göster Semazen's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Semazen
 

Eğer Bu Konuya Cevap Yazmak İstiyorsanız İlk Önce giriş
Eğer Kayıtlı Bir Kullanıcı Değilseniz İlk Önce Kayıt Olmalısınız

<< Önceki Sayfa 8
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats