Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
Kısasa kısas yani suçlu ne su işlemişse onu aynısıyla cezalandırmak.Boğazlamışsa birini,cezasını boğazlayarak vermek,silahla öldürmüşse aynı şekilde...
Sanırım sizin sorunuz her ölüm cezası için tek tip bir uygulamanın dinimizce uygun olup olmadığıdı..Bir gerçek varki mevcut hukuk sistemini,Allah'ın sistemiyle kıyasladığımızda çok oldukça farklılık mevcut.Örneğin İslam hukukunda öldürülen birinin ailesi,öldüreni affedebiliyor ama bizim hukukumuzda,yakınlar affetse ve davacı olmasa bile kamu davası açılıyor ve kişi cezalandırılıyor.
Son olarak sorunuz ülkemiz adına biraz geç kalınmış bir soru:)
Kısasa kısas yani suçlu ne su işlemişse onu aynısıyla cezalandırmak. Boğazlamışsa birini, cezasını boğazlayarak vermek, silahla öldürmüşse aynı şekilde...
Sanırım sizin sorunuz her ölüm cezası için tek tip bir uygulamanın dinimizce uygun olup olmadığıdı.. Bir gerçek varki mevcut hukuk sistemini, Allah'ın sistemiyle kıyasladığımızda çok oldukça farklılık mevcut. Örneğin İslam hukukunda öldürülen birinin ailesi, öldüreni affedebiliyor ama bizim hukukumuzda,yakınlar affetse ve davacı olmasa bile kamu davası açılıyor ve kişi cezalandırılıyor.
KISAS cezasını birini boğazlayanı boğazlamak, birini silahla öldüreni silahla öldürmek ve örneğin birinin canını almak için diri diri derisini yüzenin diri diri derisini yüzmek ... diye algılarsak İslam Yargıçların Yargıcı'na has adil din olmaktan çıkar; sadizm olur. Doğru olan, 42:40 dahil, kısasla ilgili ayetleri bir bütün olarak okumaktır her halde.
O zaman anlaşılar ki kısas adına öngörülen ceza suçluya işlemiş olduğu kötülüğü aynen yapmak değil suça denk olan cezayı vermektir:
Bir kötülüğün cezası ona denk bir kötülüktür -Ve cezâü's seyyietin seyyietün mislühé... (42:40)
Örneğin can alanın canını almak. Ama can almak için birisinin diri diri derisini yüzen insanın diri diri derisini yüzmek değil; idam etmek, kurşuna dizmek, boynunu kılıçla kesmek... Mal çalana bedel ödetmek için el kesme cezası çektirmek değil, malın bedelini ödetmek...
Katılma Tarihi: 30 nisan 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Örneğin can alanın canını almak. Ama can almak için birisinin diri diri derisini yüzen insanın diri diri derisini yüzmek değil; idam etmek, kurşuna dizmek, boynunu kılıçla kesmek... Mal çalana bedel ödetmek için el kesme cezası çektirmek değil, malın bedelini ödetmek... (hasan akçay)
Selam
yukarıda kırmızıyla belirttiğim kısımda ne demek istediğinizi anlayamadım açıklarsanız sevinirim.
__________________ O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
KISAS cezasını birini boğazlayanı boğazlamak, birini silahla öldüreni silahla öldürmek ve örneğin birinin canını almak için diri diri derisini yüzenin diri diri derisini yüzmek ... diye algılarsak İslam Yargıçların Yargıcı'na has adil din olmaktan çıkar; sadizm olur. Doğru olan, 42:40 dahil, kısasla ilgili ayetleri bir bütün olarak okumaktır her halde.
Sevgili Hasan,
Birinin derisini yüzen birine verilecek en adil ceza nedir? Elbette o insanında derisini yüzerek öldürmek,bundan daha adil bir ceza düşünemiyorum.Tabi bu satırları okuyanlar Mircanın sadist olduğunu düşünmeleri istemem.Bence bu hak,maktulun yakınlarındır.Bu kişiler dilerse bu tip bir cezanın uygulanmasını talep edebilmelidirler.İşlenen suçun cezası tamamen yargı organlarına bırakılmışsa,tek tip hükümler uygulanmalıdır.Yani sizinde dediğiniz gibi idam,kurşuna dizme vs.
Şüphesiz ölüm arasında farklılıklar var.Boğularak ölenin çektiği acıyla,boğazlanarak,yanarak,silahla ölenin çektiği acı aynı değil.Bu nedenle aynı tarz ceza verilmeli derken bunuda gözönünde bulundurmak gerekli diye düşünüyorum.
Katılma Tarihi: 24 haziran 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 669
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Selam.... idam yada ölüm cezası... ne kadar batağa batmış bir toplumuz...ve hala da batmaya devam ediyoruz... tüm evrene bir düzen bir kural getiren Allahın sözleri ne kadar da kulak arkası edilir olmuş... yazık ki çok yazık.. bizim yöneticiler sapmış...çünkü seçenler zaten sapan bir topluluk... Allahın emrini hiçe sayacaksın yani büyükleneceksin ve BEN diyeceksin... Allah güneşe aya doğaya bir düzen getirmiş...bunu da beğenmiyoruz deyin bakalım...yanılımıyorsam dünya 1670km hızla dönüyor...hızlı mı yavaş mı o zaman değiştirin bakalım... ölüm cezasını kaldıran koalisyon yönetimi...en basitinden ölümü defalarca hak etmiş birine yaşam hakkını imzalarıyla vermiş ve bu memlekette insan hayatı beş paralık hale getirilmiştir... Allahın iradesi ve emri çiğnenerek en basitinden o imralı da ki müsvetteye bile yaşam hakkı tanınmıştır... BU ZULÜMDÜR... İDAM CEZASININ KALDIRILMIŞ OLMASI...ALLAHA KAFA TUTMAKTIR... DEMEKTİR Kİ:SEN HERŞEYİ BİLEBİLİRSİN..SENİN MERHAMETİNDE ÇOK OLABİLİR AMA BİZİM MERHAMETİMİZ KADAR OLAMAZ..BAK SEN KISAS DEDİN BİZ İSE TAMAMEN HAYAT HAKKI TANIDIK...BURADA SENİN SÖZÜN GEÇMEZ...BURADA BİZ SAPKINLARIN SÖZÜ GEÇER... TÜRLÜ VAATLERLE BAŞA GELİPTE BU ZULMÜN ALTINA İMZA ATANLARA LANET OLSUN..... ŞİRKİN ÇOCUKLARI......
__________________ Herkes kendi ameliyle Allah’ın huzuruna gider
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma