Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
hangi ayetde geçiyordu bilmiyorum:kadının evlenebilmesi için iddet süreleri verirken adet anından itibaren belli zaman süreci aşılmasından sözediliyordu...burada bir sorun yok..ama sonra ayette şöyle deniyor,eğer henüz adet görmediyse...yani henüz adet görmemiş bir hanım evlenebilir mi????????yine bir çeviri hatası mı var?????????çünkü bu durumu mantığım almıyor....saygılar dostlarım...mutlu cumalar diliyorum.
hangi ayetde geçiyordu bilmiyorum:kadının evlenebilmesi için iddet süreleri verirken adet anından itibaren belli zaman süreci aşılmasından sözediliyordu...burada bir sorun yok..ama sonra ayette şöyle deniyor,eğer henüz adet görmediyse...yani henüz adet görmemiş bir hanım evlenebilir mi????????yine bir çeviri hatası mı var?????????çünkü bu durumu mantığım almıyor....saygılar dostlarım...mutlu cumalar diliyorum.
Sn.Arkadaşım,neden aynı ısrarı ve hassaiyeti bilmediğin ayeti arayıp bulma konusunda göstermiyorsun?Sözünü ettiğin ayeti bul ve yaz bakalım konu nasıl seyredecek.
222 Sana âdet görmeden soruyorlar. De ki: "O eziyettir." Âdet halinde kadınlardan çekilin, temizleninceye kadar onlara yaklaşmayın. Temizlendikleri zaman Allâh'ın emrettiği yerden onlara varın. Allâh tevbe edenleri sever, temizlenenleri sever.
223 Kadınlarınız sizin tarlanızdır. Tarlanıza dilediğiniz biçimde varın. Kendiniz için ileriye hazırlık yapın ve mutlaka Allah'a kavuşacağınızı bilin. İnananları müjdele.
224 Allâh'ı,yemin(ettiğiniz iş)lerinize (yani) iyilik etmenize, (kötülüklerden) korunmanıza ve insanların arasını düzeltmenize engel yapmayın. Allâh, işitendir, bilendir.
225 Allâh sizi, yaptığınız kasıtsız yeminlerinizden sorumlu tutmaz; fakat kalblerinizin kazandığı (bile bile yaptığınız) yeminlerden sorumlu tutar. Allâh bağışlayandır, halimdir.
226 Kadınlarına yaklaşmamağa yemin edenler için ancak dört ay bekleme (hakkı) vardır. Eğer (o süre) içinde dönerlerse Allâh bağışlayan, merhamet edendir.
227 Eğer boşamağa kesin karar verirlerse, şüphesiz Allâh işitendir, bilendir.
228 Boşanmış kadınlar, üç kur'(üç âdet veya üç temizlik süresi bekleyip) kendilerini gözetlerler (hâmile olup olmadıklarına bakarlar). Eğer Allah'a ve âhiret gününe inanıyorlarsa, Allâh'ın kendi rahimlerinde yarattığını gizlemeleri (karınlardında çocuk bulunduğunu saklamaları) kendilerine helâl olmaz. Kocaları da bu arada barışmak isterlerse, onları geri almağa daha çok hak sahibidirler. Erkeklerin kadınlar üzerinde bulunan hakları gibi, kadınların da erkekler üzerinde hakları vardır. Erkeklerin, kadınlar üzerinde(ki hakları), bir derece fazladır. Allâh azizdir, hakimdir.
TALAK SURESİ :
1 Ey peygamber, kadınları boşa(mak iste)diğiniz zaman onları iddetleri içinde (âdetten temiz oldukları sırada) boşayın ve iddeti sayın (üç defa âdet görüp temizlenmelerini hesabedin). Rabbiniz Allah'tan korkun (bekleme süresi içinde) onları evlerinden çıkarmayın. Kendileri de çıkmasınlar. Ancak apaçık bir edepsizlik yapmaları durumu, bu hükmün dışındadır (o zaman evden çıkarabilirsiniz). Bunlar Allâh'ın sınırlarıdır. Kim Allâh'ın sınırlarını geçerse, kendisine yazık etmiş olur. Bilmezsin belki Allâh, bundan sonra (iddet süresi içinde) yeni bir iş ortaya çıkarır (gönülleri uzlaştırıp birleşme ortamı yaratır).
2 Sürelerinin sonuna vardıklarında ya onları güzelce (yanınızda) tutun, yahut, güzellikle onlardan ayrılın. (Eşinizi yanınızda tutmak veya ondan ayrılmak için) içinizden adâletli iki kişiyi de şâhid tutun. Şâhidliği Allâh için yapın. İşte içinizden Allah'a ve Son Güne inanan kimseye öğütlenen budur. Kim Allah(ın yasakların)dan sakınırsa (Allâh) ona bir çıkış (yolu) yaratır.
3 Ve onu ummadığı yerden rızıklandırır. Kim Allah'a dayanırsa O, ona yeter. Allâh, buyruğunu yerine getirendir. Allâh herşey için bir ölçü koymuştur.
4 (Yaşlılıklarından ötürü) Âdetten kesilen kadınlarınızın (bekleme süresinden) şüphe ederseniz, (bilin ki) onların bekleme süresi üç aydır. Henüz âdet görmeyenler de böyledir. Gebe olanların bekleme süresi, yüklerini bırakmalarına kadardır. Kim Allah'tan korkarsa (Allâh) ona işinde bir kolaylık yaratır.
Selam Kuşbulutu,
benim Ayetlerden ve Kur'an bütünselliğinden , henüz adet görmemiş bir bayanın kesinlikle evlenemeyeceği gibi, hatta yaşının adet görme yaşından daha büyük olması gerektiğini çıkarıyorum naçizane... Ayet'lerden adet meselesi dışında, çok önemli olarak, bayanın hak-hukuk-miras meselelerine, edep-edepsizlik durumlarına, kadın ve erkek haklarına VÂKIF olmasına , kendini tanıma ve kendi bedeni ile ilgili tasarrufta bulunabilme yetisine sahip olmasına, çocuğunu topluma verebilecek / yetiştirebilecek bir yaş'ta bulunmasına, kendini gözetebilmesini gerektiren bir yaş olgunluğuna kavuşmuş durumda olmasına Ayetler'de bahsedildiğini, DİKKAT ÇEKİLDİĞİNİ ve göndermeler yapıldığını düşünüyorum...
hangi ayetde geçiyordu bilmiyorum:kadının evlenebilmesi için iddet süreleri verirken adet anından itibaren belli zaman süreci aşılmasından sözediliyordu...burada bir sorun yok..ama sonra ayette şöyle deniyor,eğer henüz adet görmediyse...yani henüz adet görmemiş bir hanım evlenebilir mi????????yine bir çeviri hatası mı var?????????çünkü bu durumu mantığım almıyor....saygılar dostlarım...mutlu cumalar diliyorum.
Sn.Arkadaşım,neden aynı ısrarı ve hassaiyeti bilmediğin ayeti arayıp bulma konusunda göstermiyorsun?Sözünü ettiğin ayeti bul ve yaz bakalım konu nasıl seyredecek.
Selamlar..
..........dostum,ben ne bir ateistim ne de deist...burada olmamın nedeni de Tanrı'ya doğru ve güzelliğince ulaşma arzusudur...ben gerçek İslam'ı aradığım için buradayım ve bilgisiz olduğum konular için aydınlanmak tutkusunu,heyecanla arzuluyorum...saygılar...
222 Sana âdet görmeden soruyorlar. De ki: "O eziyettir." Âdet halinde kadınlardan çekilin, temizleninceye kadar onlara yaklaşmayın. Temizlendikleri zaman Allâh'ın emrettiği yerden onlara varın. Allâh tevbe edenleri sever, temizlenenleri sever.
223 Kadınlarınız sizin tarlanızdır. Tarlanıza dilediğiniz biçimde varın. Kendiniz için ileriye hazırlık yapın ve mutlaka Allah'a kavuşacağınızı bilin. İnananları müjdele.
224 Allâh'ı,yemin(ettiğiniz iş)lerinize (yani) iyilik etmenize, (kötülüklerden) korunmanıza ve insanların arasını düzeltmenize engel yapmayın. Allâh, işitendir, bilendir.
225 Allâh sizi, yaptığınız kasıtsız yeminlerinizden sorumlu tutmaz; fakat kalblerinizin kazandığı (bile bile yaptığınız) yeminlerden sorumlu tutar. Allâh bağışlayandır, halimdir.
226 Kadınlarına yaklaşmamağa yemin edenler için ancak dört ay bekleme (hakkı) vardır. Eğer (o süre) içinde dönerlerse Allâh bağışlayan, merhamet edendir.
227 Eğer boşamağa kesin karar verirlerse, şüphesiz Allâh işitendir, bilendir.
228 Boşanmış kadınlar, üç kur'(üç âdet veya üç temizlik süresi bekleyip) kendilerini gözetlerler (hâmile olup olmadıklarına bakarlar). Eğer Allah'a ve âhiret gününe inanıyorlarsa, Allâh'ın kendi rahimlerinde yarattığını gizlemeleri (karınlardında çocuk bulunduğunu saklamaları) kendilerine helâl olmaz. Kocaları da bu arada barışmak isterlerse, onları geri almağa daha çok hak sahibidirler. Erkeklerin kadınlar üzerinde bulunan hakları gibi, kadınların da erkekler üzerinde hakları vardır. Erkeklerin, kadınlar üzerinde(ki hakları), bir derece fazladır. Allâh azizdir, hakimdir.
TALAK SURESİ :
1 Ey peygamber, kadınları boşa(mak iste)diğiniz zaman onları iddetleri içinde (âdetten temiz oldukları sırada) boşayın ve iddeti sayın (üç defa âdet görüp temizlenmelerini hesabedin). Rabbiniz Allah'tan korkun (bekleme süresi içinde) onları evlerinden çıkarmayın. Kendileri de çıkmasınlar. Ancak apaçık bir edepsizlik yapmaları durumu, bu hükmün dışındadır (o zaman evden çıkarabilirsiniz). Bunlar Allâh'ın sınırlarıdır. Kim Allâh'ın sınırlarını geçerse, kendisine yazık etmiş olur. Bilmezsin belki Allâh, bundan sonra (iddet süresi içinde) yeni bir iş ortaya çıkarır (gönülleri uzlaştırıp birleşme ortamı yaratır).
2 Sürelerinin sonuna vardıklarında ya onları güzelce (yanınızda) tutun, yahut, güzellikle onlardan ayrılın. (Eşinizi yanınızda tutmak veya ondan ayrılmak için) içinizden adâletli iki kişiyi de şâhid tutun. Şâhidliği Allâh için yapın. İşte içinizden Allah'a ve Son Güne inanan kimseye öğütlenen budur. Kim Allah(ın yasakların)dan sakınırsa (Allâh) ona bir çıkış (yolu) yaratır.
3 Ve onu ummadığı yerden rızıklandırır. Kim Allah'a dayanırsa O, ona yeter. Allâh, buyruğunu yerine getirendir. Allâh herşey için bir ölçü koymuştur.
4 (Yaşlılıklarından ötürü) Âdetten kesilen kadınlarınızın (bekleme süresinden) şüphe ederseniz, (bilin ki) onların bekleme süresi üç aydır. Henüz âdet görmeyenler de böyledir. Gebe olanların bekleme süresi, yüklerini bırakmalarına kadardır. Kim Allah'tan korkarsa (Allâh) ona işinde bir kolaylık yaratır.
Selam Kuşbulutu,
benim Ayetlerden ve Kur'an bütünselliğinden , henüz adet görmemiş bir bayanın kesinlikle evlenemeyeceği gibi, hatta yaşının adet görme yaşından daha büyük olması gerektiğini çıkarıyorum naçizane... Ayet'lerden adet meselesi dışında, çok önemli olarak, bayanın hak-hukuk-miras meselelerine, edep-edepsizlik durumlarına, kadın ve erkek haklarına VÂKIF olmasına , kendini tanıma ve kendi bedeni ile ilgili tasarrufta bulunabilme yetisine sahip olmasına, çocuğunu topluma verebilecek / yetiştirebilecek bir yaş'ta bulunmasına, kendini gözetebilmesini gerektiren bir yaş olgunluğuna kavuşmuş durumda olmasına Ayetler'de bahsedildiğini, DİKKAT ÇEKİLDİĞİNİ ve göndermeler yapıldığını düşünüyorum...
...........özür dilerim hasan bey,ama talak 4.şıkta ''henüz adet görmeyenler de böyledir '' denilmiş...bunun açıklaması nedir..sevgi ve kutsal yaratıcı'nın adıyla selamlar...
"ellêi" ism-i mevsul, dişil, o dişi kimseler ki anlamındadır.
Sanırım ilk kadınları "menopoz"da diğerlerini de "henüz regl olamış" olarak anlamlandırmışlar. Bu çeviride sorun olduğu anlamına gelir. Veya daha vahim bir şey "regl görmemiş" kızlarla evlilik, fakat ona da "nisa" kelimesi "mani"dir diye biliyorum. Bir de "4:6"ya bak.
selam ve dua ile,
rıdvan
__________________ Tanrı'ya inanan adam olmak kolay, ve fakat Tanrı'nın inanacağı adam olmak zor!
Vellaiy yeisne minelmehıydı min nisaikum inirtebtum fe'ıddetuhunne selasetu işhurin vellaiy lem yehıdne ve ulatul'ahmali eceluhunne en yeda'ne hamlehunne ve men yettekıllhe yec'al lehu min emrihi yusren.
Ali Bulaç
4- Kadınlarınızdan artık adetten kesilmiş olanlarla henüz adet görmemiş bulunanların iddet (bekleme süre)leri, -eğer şüpheye düşecek olursanız (bilin ki)- üç aydır. Hamile kadınların bekleme-süresi ise, yüklerini bırakmaları (ile biter). Kim Allah'tan korkup-sakınırsa (Allah) ona işinde bir kolaylık gösterir.
Diyanet Vakfı
4. Kadınlarınız içinden âdetten kesilmiş olanlarla, âdet görmeyenler hususunda tereddüt ederseniz, onların bekleme süresi üç aydır. Gebe olanların bekleme süresi ise, yüklerini bırakmaları (doğum yapmaları)dır. Kim Allah'tan korkarsa, Allah ona işinde bir kolaylık verir.
Edip Yüksel
4. Menopoz dönemine girerek aybaşından kesilen kadınlarınıza gelince, kuşkunuz varsa, bekleme süreleri üç aydır. Aybaşı hali görmeyen ve gebe olanların süresi, yüklerini bırakmalarıyla sona erer. Kim ALLAH'ı dinlerse, onun işini kolaylaştırır.
Elmalılı Hamdi Yazır
4-Adetten kesilmiş kadınlarınız hakkında şüpheye düşerseniz, onların iddeti de üç aydır; adet görmeyenler de öyledir. Yüklülerin süresi ise doğum yapmalarıdır. Her kim Allah'tan korkarsa, Allah onun işine bir kolaylık verir.
Süleyman Ateş
4. (Yaşlılıklarından ötürü) Adetten kesilen kadınlarınızın (bekleme süresinden) şüphe ederseniz, (bilin ki) onların bekleme süresi üç aydır. Henüz adet görmeyenler de böyledir. Gebe olanların bekleme süresi, yüklerini bırakmalarına kadardır. Kim Allah'tan korkarsa (Allah) ona işinde bir kolaylık yaratır.
Yaşar Nuri Öztürk
4 Âdetten kesilen kadınlarınızın iddet bekleme sürelerinde kuşkuya düşerseniz, onların iddetleri üç aydır. Hiç âdet görmemiş kadınların süreleri de böyledir. Gebe olan kadınların süreleri ise yüklerini bırakmalarına kadardır. Kim Allah'tan sakınırsa, O ona işinde bir kolaylık nasip eder.
''henüz adet görmeyenler de böyledir '' S.Ateş
meallendirmesinde geçen '' henüz '' kelimesinin kanaatimce türkçe'nin kullanımından kaynaklandığını ve meal sahibinin maksadını aşmasına neden olduğunu düşünüyorum.
'' vellaiy '' '' onlar ki '' '' mehiyd den hayızdan yeis içinde olanlar''
'' vellaiy '' '' onlar ki '' hâyız görmediler
Rıdvan Kardeş'e buradaki '' henüz '' kelimesi ile alakalı dikkatli yaklaşımından dolayı teşekkür ederim.
bir önceki sayfada söylediğim gibi :
benim Ayetlerden ve Kur'an bütünselliğinden , henüz adet görmemiş bir bayanın kesinlikle evlenemeyeceği gibi, hatta yaşının adet görme yaşından daha büyük olması gerektiğini çıkarıyorum naçizane... Ayet'lerden adet meselesi dışında, çok önemli olarak, bayanın hak-hukuk-miras meselelerine, edep-edepsizlik durumlarına, kadın ve erkek haklarına VÂKIF olmasına , kendini tanıma ve kendi bedeni ile ilgili tasarrufta bulunabilme yetisine sahip olmasına, çocuğunu topluma verebilecek / yetiştirebilecek bir yaş'ta bulunmasına, kendini gözetebilmesini gerektiren bir yaş olgunluğuna kavuşmuş durumda olmasına Ayetler'de bahsedildiğini, DİKKAT ÇEKİLDİĞİNİ ve göndermeler yapıldığını düşünüyorum...
Vellaiy yeisne minelmehıydı min nisaikum inirtebtum fe'ıddetuhunne selasetu işhurin vellaiy lem yehıdne ve ulatul'ahmali eceluhunne en yeda'ne hamlehunne ve men yettekıllhe yec'al lehu min emrihi yusren.
Ali Bulaç
4- Kadınlarınızdan artık adetten kesilmiş olanlarla henüz adet görmemiş bulunanların iddet (bekleme süre)leri, -eğer şüpheye düşecek olursanız (bilin ki)- üç aydır. Hamile kadınların bekleme-süresi ise, yüklerini bırakmaları (ile biter). Kim Allah'tan korkup-sakınırsa (Allah) ona işinde bir kolaylık gösterir.
Diyanet Vakfı
4. Kadınlarınız içinden âdetten kesilmiş olanlarla, âdet görmeyenler hususunda tereddüt ederseniz, onların bekleme süresi üç aydır. Gebe olanların bekleme süresi ise, yüklerini bırakmaları (doğum yapmaları)dır. Kim Allah'tan korkarsa, Allah ona işinde bir kolaylık verir.
Edip Yüksel
4. Menopoz dönemine girerek aybaşından kesilen kadınlarınıza gelince, kuşkunuz varsa, bekleme süreleri üç aydır. Aybaşı hali görmeyen ve gebe olanların süresi, yüklerini bırakmalarıyla sona erer. Kim ALLAH'ı dinlerse, onun işini kolaylaştırır.
Elmalılı Hamdi Yazır
4-Adetten kesilmiş kadınlarınız hakkında şüpheye düşerseniz, onların iddeti de üç aydır; adet görmeyenler de öyledir. Yüklülerin süresi ise doğum yapmalarıdır. Her kim Allah'tan korkarsa, Allah onun işine bir kolaylık verir.
Süleyman Ateş
4. (Yaşlılıklarından ötürü) Adetten kesilen kadınlarınızın (bekleme süresinden) şüphe ederseniz, (bilin ki) onların bekleme süresi üç aydır. Henüz adet görmeyenler de böyledir. Gebe olanların bekleme süresi, yüklerini bırakmalarına kadardır. Kim Allah'tan korkarsa (Allah) ona işinde bir kolaylık yaratır.
Yaşar Nuri Öztürk
4 Âdetten kesilen kadınlarınızın iddet bekleme sürelerinde kuşkuya düşerseniz, onların iddetleri üç aydır. Hiç âdet görmemiş kadınların süreleri de böyledir. Gebe olan kadınların süreleri ise yüklerini bırakmalarına kadardır. Kim Allah'tan sakınırsa, O ona işinde bir kolaylık nasip eder.
''henüz adet görmeyenler de böyledir '' S.Ateş
meallendirmesinde geçen '' henüz '' kelimesinin kanaatimce türkçe'nin kullanımından kaynaklandığını ve meal sahibinin maksadını aşmasına neden olduğunu düşünüyorum.
'' vellaiy '' '' onlar ki '' '' mehiyd den hayızdan yeis içinde olanlar''
'' vellaiy '' '' onlar ki '' hâyız görmediler
Rıdvan Kardeş'e buradaki '' henüz '' kelimesi ile alakalı dikkatli yaklaşımından dolayı teşekkür ederim.
bir önceki sayfada söylediğim gibi :
benim Ayetlerden ve Kur'an bütünselliğinden , henüz adet görmemiş bir bayanın kesinlikle evlenemeyeceği gibi, hatta yaşının adet görme yaşından daha büyük olması gerektiğini çıkarıyorum naçizane... Ayet'lerden adet meselesi dışında, çok önemli olarak, bayanın hak-hukuk-miras meselelerine, edep-edepsizlik durumlarına, kadın ve erkek haklarına VÂKIF olmasına , kendini tanıma ve kendi bedeni ile ilgili tasarrufta bulunabilme yetisine sahip olmasına, çocuğunu topluma verebilecek / yetiştirebilecek bir yaş'ta bulunmasına, kendini gözetebilmesini gerektiren bir yaş olgunluğuna kavuşmuş durumda olmasına Ayetler'de bahsedildiğini, DİKKAT ÇEKİLDİĞİNİ ve göndermeler yapıldığını düşünüyorum...
evet baştada söylediğim gibi ,yine çeviri hatası var demek ki... güzelim kuran'ın yanlış anlaşılmalarının vebalini artık kimler ödeyecek,bunu öteki dünyada göreceğiz....çok çok teşekkürler....verdiğiniz yanıt ateizme atılmış iyi bir tokat daha olacak....saygılar sunuyorum....
"ellêi" ism-i mevsul, dişil, o dişi kimseler ki anlamındadır.
Sanırım ilk kadınları "menopoz"da diğerlerini de "henüz regl olamış" olarak anlamlandırmışlar. Bu çeviride sorun olduğu anlamına gelir. Veya daha vahim bir şey "regl görmemiş" kızlarla evlilik, fakat ona da "nisa" kelimesi "mani"dir diye biliyorum. Bir de "4:6"ya bak.
selam ve dua ile,
rıdvan
sevgili dostum,peki bu çeviri hatalarının vebalini kim ödeyecek? ateist bir arkadaşım bu hatayı kabullenmiyor ki...işte diyor, '' senin kitabın ( çok özür dilerim ) subyancı...daha adet görmemiş bir kızı bile , karınız olarak almanıza izin veriyor...''....süleyman ateş,bu çeviriyi yaparken ,hiç mi vicdanı sızlamadı???????? selam ve dua ile kalın...yaratan güç yanınızda olsun....saygılar.....
Kur'an'ı Kerim söz konusu olduğunda daha "titiz" olmak zorundayız. Öncelikle onun "kelamullah" olduğunu asla aklımızdan çıkarmamalıyız. Birde benim gözlemlediğim "tercümeler" ile "mushaf" metni "aynılaştırılıyor", bu tavrımızdan bir önce vaz geçmeliyiz.
selam ve dua ile,
rıdvan
__________________ Tanrı'ya inanan adam olmak kolay, ve fakat Tanrı'nın inanacağı adam olmak zor!
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma