HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an'da Dinde Olanlar/Olmayanlar
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an'da Dinde Olanlar/Olmayanlar
Konu Konu: 39 Başörtüsü takmak Kuranda Var mi ? Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
savana
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 30 nisan 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı savana

tamer selin yazdı

"ayrıca örtünenler  örtünmeyenlerden  her yönü ile  üstün ve kerim..nedenmi  onlar  yaşayıyorlar islamı  dünyanın her yerinde..sizin kokanalar  hariç ...zaten  kabul edemediğim  nokta bu  açık olupta adama gibi adam bi islamı yaşayan birine rastlamadım.."

selam

Kuran  kuran diyip ve kuranı okuyupta nasıl bu kadar saldırgan , hoşgörüsüz ve iftiracı bir ruha sahip olabiliyorsunuz?

 

tebrikler!



__________________
O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Yukarı dön Göster savana's Profil Diğer Mesajlarını Ara: savana
 
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

savana Yazdı:
Nur 31'i sizin anladığınız şekilde yazarmısınız?

24/31. İnanan kadınlara söyle bakışlarını kıssınlar, cinsel organlarını saklasınlar; kendiliğinden görünenlerin dışındaki ziynetlerini göstermesinler. Örtülerini yırtmaçlarının üzerine vursunlar. Ziynetlerini kimseye göstermesinler ama şunların görmesinde sakınca yoktur: kocaları, babaları, kocalarının babaları, oğulları, kocalarının oğulları, erkek kardeşleri, erkek kardeşlerinin oğulları, kızkardeşlerinin oğulları, kendi kadınları, ant içip aldıkları, kadınlara bağlı ihtiyaçsız erkekler ve kadınların avretlerinden habersiz çocuklar. Gizledikleri ziynetlerini belli etmek için ayaklarını vurmasınlar. Ey inananlar, topluca ALLAH'a yöneliniz ki başarılı olasınız.

 

Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

Edip Yüksel

24/31. İnanan kadınlara da söyle, gözlerini sakınsınlar, iffetlerini korusunlar ve açıkta olması gereken yerleri hariç, alımlı yerlerini göstermesinler. Örtülerini göğüslerinin üzerine kapasınlar. Vücutlarının alımlı yerlerini kimseye göstermesinler; ancak kocaları, babaları, kocalarının babaları, oğulları, kocalarının oğulları, kardeşleri, erkek kardeşlerinin oğulları, kızkardeşlerinin oğulları, diğer kadınlar, cinsel iktidara sahip olmayan erkek hizmetkarlar ve işçiler ve kadınların cinsel yönlerini henüz anlamayan çocuklar hariç. Gizledikleri alımlı bölgelerini sergilemek/bildirmek için ayaklarını yere vurmasınlar. Ey inananlar, topluca ALLAH'a yöneliniz ki başarılı olasınız.

Tamamen çarpık bir çeviri bu. O yüzden kırmızı harfli ifadelerin Arapça metinde karşılığı yok.

Nur 31 böyle çarpıtılınca iş, evlatlık edinilen garibanlara zulmetmeye kadar varıyor. Örneğin Hayrettin Karaman’ın iddiası:

Evlatlıklar aileden telakki edilip özevlat gibi sevilemez; onlarla bir arada bulunulamaz; yoksa mahremlik-namahremlik ile ilgili kurallar çiğnenir.

Buna cevabım:

Kafalar karışık çünkü 24:31'deki avret, ziynet ve ma meleket eyman üküm kelimeleri kadınları tesettür zindanına tıkmaya azimli ulema tarafından anlamca çarpıtılmış. Yüce Allah'ın ne dediği son derece açık ve net olduğu halde.

Avret kelimesi 24:58'de geçiyor:

İnananlar! Ant içip aldıklarınız ve yaşına ermemiş olanlarınız üç vakitte izin istesinler: sabah salâtından önce, giysilerinizi çıkardığınız öğlen vakti ve akşam salâtından sonra. Bunlar sizin için üç avret vaktidir. Bunun dışında onlar için de sizin için de sakınca yok; bir arada bulunabilirsiniz. Allah size ayetlerini işte böyle açıklıyor. Bilir O, bilgedir.

Buradaki "avret"in vücut olduğu kesin çünkü giysilerinizi çıkardığınız vakit ortaya çıkıyor: hıyne tedaûne siyâb eküm.

hıyne: ne zaman ki
tedaûne: çıkarırsınız
siyab eküm: giysilerinizi

24:58'de o yüzden özçocuklarınız ile ant içip aldıklarınız (ma meleket eyman üküm) yani bakımını üstlendiğiniz çocuklar aynı konumdadır. İkisi de izin alacak; avret yerleriniz ikisine de yasaktır.

Avret bir de Ahzab 13'te geçiyor:

Bazıları "Evlerimiz tehlikeye açık (avretün)" deyip izin istiyordu. Oysa açık değildi. Kaçmak istiyorlardı.

Görüldüğü gibi avret burada tehlikeye açık demek. Münafıklar savaştan kaçmak için "Evlerimiz tehlikeye açık," diyorlar -inne büyûtena avretün. Savaşmak için uzaklaşırlarsa evleri yağma edilecekmiş.

24:31'deki "avret"e gelince:

İnanan kadınlar kendiliğinden görünenler dışındaki ziynetlerini (kimseye) göstermesinler. Ama şunların görmesinde sakınca yok: kadınların ant içip aldıkları, kadınlara bağlı ihtiyaçsız erkekler, kadın avretinden anlamıyan çocuklar...

Buradaki avret, ziynetler ile eşanlamlı. Bu konuda görüş birliği tam. Görüş ayrılığı, "ziynetler"in ne anlama geldiğinde.

Tesettürcü ulemaya göre ziynetler, ziynet yerleridir; yani ziynetlerin takıldığı yerler: kolyenin takıldığı yer olan gerdan, zincirin takıldığı yer olan memeler, halhalın takıldığı yer olan ayak bilekleri...

Ama bu mümkün değil. Çünkü ziynetlerinizi açıp göstereceğiniz kimseler arasında ma meleket eyman üküm var. Kim onlar? Yine anılan ulemaya göre ellerinizin altında bulunan (köleler). Onlar size mahrem imiş. Tıpkı erkek kardeşiniz ve babanız gibi.

Açar mısınız memelerinizi erkek kölenize?

Ulema bu imkansızlığı gidermek için kölelerin iğdiş ya da şehvetinden emin olduğunu varsayar (Bkz. Bursevî). Aslında Allah'ın sözlerinde öyle bir kayıt yok. Ama hadi öyledir diyelim.

Başörtülü kardeşlerimize sordum: İğdiş edilmiş kölenize başınızı, memelerinizi açar mısınız?

Başörtülü bir müminenin cevabı:

Hayır! Çünkü önemli olan onun bana nasıl baktığı değil yalnızca, benim ona nasıl baktığımdır.

Anladınız mı? Kardeşimiz, iğdiş köleyi seksî bulabileceğini söylüyor. Hattâ onunla evlenebileceğini... Koynuna girecekmiş iğdiş kölenin. Yatakta onunla aşk oyunları yapacakmış. Kölesinin orasını burasını okşayacakmış. Orgazm oluncaya kadar. Ve kölesine emredecekmiş: "Öp beni, sık beni!"

Osmanlı sarayında iğdiş harem ağaları ile erkeksizlikten imanı gevremiş kadınlar arasında bu tür seks ilişkileri yaşanmadı mı dersiniz? Emin misiniz?

Yani erkek köleler ister iğdiş edilmiş olsun ister şehvetinden emin, farketmez. Tesettürcü ulemanın öne sürdüğünün aksine köle, sahibesine mahrem olamaz; kadın isterse iğdiş kölesiyle evlenebilir. Köle, sahibesine namahremdir. Evlenmedikçe ona vücudunun alımlı yerlerini ya da avret yerlerini açamaz.

O halde 24:31'deki avretle eşanlamlı ziynetler, ziynetlerin yerleri o-la-maz. Ziynetlerin kendileridir onlar. Kolye, zincir, halhal... Ve avret, tehlikeye açık demek; tıpkı Ahzab 13'teki gibi: evlerimiz tehlikeye açık -inne büyûtena avretün.

İnanan bir kadın olarak güvendiğiniz kimselere, bakımını üstlendiğiniz çocuklara ve size bağlı ihtiyaçsız erkeklere (örneğin işçilerinize) açabilirsiniz altın zincirinizi. Hattâ o zincir, işçilerinizin size aldığı doğum günü armağanı ise açmak zorundasınız. Yoksa "Beğenmedi," derler; kendilerini aşağılanmış hissederler.

Ama memelerinizi kocanızdan başka hiç kimseye açamazsınız; işçilerinize açamazsınız. Emme yaşını geçmiş olan özçocuklarınıza açamazsınız; evlatlık edindiğiniz çocuklara açamazsınız.

Mahremlik- namahremlik başka, avret yerlerinizi açmanız bambaşka.

Allah'ın dininde tesettür yok. İnanan kadınlar özgürdür; ister başaçık olurlar ister başörtülü.

Ama kadınlar tesettür dinine bağlanıp "Başörtüsü Allah'ın emri!" derlerse "Köle, sahibesinin her yerine bakabilir," diyen süleyman ateşlere de uyup memelerini işçilerine açacaklar; (iğdiş) köleleriyle sevişecekler.

Sevgi ile, Hasan Akçay

Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 
tamerselin
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 15 kasim 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 123
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı tamerselin

savana ....sizler örtü diyene  yahudiler ve diğerleri  gibi saldırırsanız  bende  filistinli kardeşler gibi  karşı koyarım......dediğim anlaşılmıştır sanırım..

__________________
6-Şüphesiz, inkâr edenleri uyarsan da, uyarmasan da, onlar için farketmez; inanmazlar.Bakara suresi
Yukarı dön Göster tamerselin's Profil Diğer Mesajlarını Ara: tamerselin Ziyaret tamerselin's Ana Sayfa
 
savana
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 30 nisan 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı savana

hasan akçay yazdı

"24/31. İnanan kadınlara söyle bakışlarını kıssınlar, cinsel organlarını saklasınlar; kendiliğinden görünenlerin dışındaki ziynetlerini göstermesinler. Örtülerini yırtmaçlarının üzerine vursunlar. Ziynetlerini kimseye göstermesinler ama şunların görmesinde sakınca yoktur: kocaları, babaları, kocalarının babaları, oğulları, kocalarının oğulları, erkek kardeşleri, erkek kardeşlerinin oğulları, kızkardeşlerinin oğulları, kendi kadınları, ant içip aldıkları, kadınlara bağlı ihtiyaçsız erkekler ve kadınların avretlerinden habersiz çocuklar. Gizledikleri ziynetlerini belli etmek için ayaklarını vurmasınlar. Ey inananlar, topluca ALLAH'a yöneliniz ki başarılı olasınız."

bu ayeti bu şekilde anladığımda sormam gereken bazı sorular var.

biz kadınların taktığımız  küpe kolye bilezik halhal gibi ziynetleri gösterebileceğimiz kişiler ayette ard arda sıralanmış.Bunlar dışında kalan kişilere takılan ziynet eşyalarını göstermek o halde yasak.

Peki bu yasağın sebebi ne?

ziynetleri görmesinde sakınca olmayan kimseler belirtilirken vurgulanan kimseler neden özellikle erkek? 



__________________
O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Yukarı dön Göster savana's Profil Diğer Mesajlarını Ara: savana
 
savana
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 30 nisan 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı savana

tamerselin Yazdı:
savana ....sizler örtü diyene  yahudiler ve diğerleri  gibi saldırırsanız  bende  filistinli kardeşler gibi  karşı koyarım......dediğim anlaşılmıştır sanırım..

 

sizler kim ,bizler kim?kim kime saldırmış ne zaman saldırmış?konunun filistinle alakası ne?

Tamer örtü örtü deyip duruyorsun.Örtülüleri iffetli ve iman sahibi mümin ilan edip açık olanlara kokona diyorsun. Örtüye  dayanak olarak gösterdiğin ayet nasıl açıklanmış yukarıda oku.O ayetin neresinde çarşaf giyme türban takma var? bu kadar çok örtüye neden  meraklısınız. Sizde temmuz sıcağında kara çarşaf yada pardüse giyip pazar alışverişine çıkın bakalım nasıl oluyormuş o sıcakta buram buram terlemek sıcaktan bunalım geçirmek.Kadınların yaşadığı çileyi birazda siz çekin bakalım,fikirleriniz bu konuda aynı mı olacak?

 



__________________
O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Yukarı dön Göster savana's Profil Diğer Mesajlarını Ara: savana
 
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

biz kadınların taktığımız  küpe kolye bilezik halhal gibi ziynetleri gösterebileceğimiz kişiler ayette ard arda sıralanmış. Bunlar dışında kalan kişilere takılan ziynet eşyalarını göstermek o halde yasak. (savana)

 

Hayır. Yasak değil. Çünkü bu liste öne sürüldüğünün aksine inanan kadının mahremlerini değil güvenebileceği kimseleri içeriyor. Ama kadın bunların dışında daha bir sürü insana güvenebilir. Örneğin amcası, dayısı, süt kardeşleri (4:23), iş arkadaşları, amiri, patronu... Bunlara niçin yasak olsun? Listede kocanın erkek kardeşleri (kayınçolar) var ama babanın erkek kardeşleri yani özamcalar yok. Ziynetleri kayınço denen elin yabanına göstermek helal olup dururken öz amcaya göstermek neden yasak olsun?

 

Peki bu yasağın sebebi ne?

 

Bu ayeti 7:31-32, 24:60 gibi ziynetler konusundaki başka ayetlerle birlikte okursanız yasak edilenin ziynet takınmak değil ziynet teşhirciliği olduğunu anlarsınız. Teşhircilik neden yasak olmasın?

 

 

ziynetleri görmesinde sakınca olmayan kimseler belirtilirken vurgulanan kimseler neden özellikle erkek? 

 

Bakara suresindeki inek öyküsünü hatırlarsanız vurgu mızmızlığı yapmazsınız. Mızmızlığın sonu yok ki. Kadınlar vurgulansaydı bu kez de neden özellikle kadınlar derdik.

 

Sevgi ile, Hasan Akçay

Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

Nur 31’deki ziynetler, örneğin Edip Yüksel’in öne sürdüğü gibi,  kadın vücudunun alımlı yerleri anlamına gelseydi; örneğin göğüsler, memeler anlamına gelseydi ayette listelenen müstesna kişiler, inanan kadına  mahrem olurdu. Kadının o kimselere memelerini açması sakıncasız olurdu. Çünkü Yüce Allah illa diyor yani  onlar hariç.

 

MAHREM, "evlenilmesi yasak" demek.. Örneğin abi ablaya mahremdir; ana oğula mahremdir.

 

Tanımlamak gerekirse mahremler, bir kimsenin karşı cinsten birinci derece akrabalarıdır.

 

Buna göre 24:31’de anılan müstesna kimseler, tesettürcülerin öne sürdüğü gibi, inanan kadına mahrem olabilir mi; mümkün mü bu?

 

Örneğin

kadınlara bağlı ihtiyaçsız erkekler 

it tabi’îne gayri ûli’l ırbati min er ricâl

 

Hayır! Çünkü, kadına akraba değiller.

 

Yine örneğin

kadının hemcinsleri – nisâ ihinne?

 

Hayır! Çünkü karşı cinsten değiller.

 

Bunu daha kolay görmeniz için bir tablo sunuyorum. Tablonun solundaki sütunda inanan erkeğe akraba olan kadınlar var. Yüce Allah 4:23’te onları tanıtırken şöyle diyor:

 

sana mahrem olanlar

hurrimet aleyküm.

 

O halde bunda kuşku yok – la raybe fih. Onlar mahremdir.

 

Sağdaki sütunda ise 24:31’de anılıp ta tesettür dininde inanan kadına mahrem ilan edilen kimseler var. Ama bu mümkün değil çünkü ya karşı cinsten değiller ya da akraba değiller.

 

Lütfen inceleyin.

 

4:23'e göre////////////////////////////////24:31'e göre
erkeğe mahrem olanlar////////////////////kadına mahrem olanlar

(erkeğin cariyeleri YOK)----------------kadının erkek köleleri
(avretten anlamayan çocuklar YOK)----avretten anlamayan çocuklar
(erkeğe bağlı ihtiyaçsız kadınlar YOK)---kadına bağlı ihtiyaçsız erkekler
(erkeğin karısı YOK)--------------------kadının kocası
(erkeğin kendi erkekleri YOK)-----------kadının kendi kadınları –nisâ ihinne

erkeğin ağabeyinin kızı-----------------(kadının amcası YOK)
erkeğin ablasının kızı-------------------(kadının dayısı YOK)
erkeğin süt kardeşi--------------------(kadının süt kardeşi YOK)
erkeğin üvey kızı----------------------(kadının üvey babası YOK)
erkeğin gelini--------------------------(kadının damadı YOK)

erkeğin süt annesi------------------------------------------------------ ---------
iki kız kardeş bir arada------------------------------------------------------- --

erkeğin anası--------------------------kadının oğlu
erkeğin kızı----------------------------kadının babası
erkeğin ablası-------------------------kadının ağabeyi
erkeğin halası-------------------------kadının ağabeyinin oğlu
erkeğin teyzesi------------------------kadının ablasının oğlu
erkeğin kaynanası---------------------kadının kayın babası

 

Sorun kendinize:

 

Kadına bağlı ihtiyaçsız erkekler ona mahrem midir; örneğin Bayan Sabancı kendisine bağlı fabrika müdürlerinden biriyle evlenemez mi ki memelerini müdürlerine açabilsin?

 

Kadının erkek kölesi ona mahrem midir; yani kadın kölesiyle evlenemez mi ki inanan bir kadın memelerini kölesine açabilsin?

 

Gerçek şu:

 

İnanan bir kadın o kimselere takı anlamına gelen ziynetlerini açabilir ama vücudunun göğüs, memeler ve eğer saç baş avret ise saç baş gibi avret yerleri anlamındaki ziynetlerini açamaz Yoksa iş fuhuşa varır..

 

Yüce Allah 24:31’de ziynetler derken kadının asla saçını başını, memelerini kastetmiyor; geranlığını, altın zincirini kastediyor.

 

"Memeler de bazı istisnai durumlarda açılıversin canım," demek "Kadın da birazcık gebe oluversin!" demeye benzer. Gebeliğin birazı olmaz. Biraz gebelik bal gibi tam gebeliktir.

 

Nur 31’deki ziynetler ya kolye ve zincir gibi "takı parçaları"dır ya da gerdan ve memeler gibi vücut parçaları.

 

İkisinden birini seçmek zorundasınız.

 

Ya tesettürü seçip fuhuşa varan edepsizliğe batacaksınız ya da takıları seçip İslamın istediği gibi ahlaklı bir insan olacaksınız.

 

Sevgiyle,

Hasan Akçay
Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 
iman
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 16 haziran 2006
Gönderilenler: 751
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı iman

Selam

yanlış anladığım için hasan akçay kardeşten
açıklamasını istediğim soruyu iptal ettim. Özür
dilerim.

saygı ve sevgiyle
Yukarı dön Göster iman's Profil Diğer Mesajlarını Ara: iman
 
savana
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 30 nisan 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı savana

selam

sn Hasan Akçay açıklamalarınız  için teşekkürler.Çok açık ve net bir şekilde anlatmışsınız.Bunca zamandır böylesine basit bir anlamı olan bir ayet  nasıl bu kadar çarpıtılıp tesettür ve kapanmaya gerekçe gösterilmmiş hayret yani...Demekki başörtüsü takmayanlar bazılarının sandığı gibi kokona sayılmıyor.:)

 

 



__________________
O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Yukarı dön Göster savana's Profil Diğer Mesajlarını Ara: savana
 

<< Önceki Sayfa 46 Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats