HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an'da Dinde Olanlar/Olmayanlar
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an'da Dinde Olanlar/Olmayanlar
Konu Konu: cinsel engelli? Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

Merhaba.

Daha önce okuduklarımdan anladığıma göre 4:25'teki MUHSENAT lafzen KORUNAN, mecazen ise iffetli demekti. Şimdi bu kelimenin haSane (حصن)nin türevi olup cinsel engelsiz anlamına geldiğini okuyorum. 

Kısa bir araştırma yaptım; DOKUNULMAZLIK anlamına gelip MASUNİYET şeklinde Türkçemize girmiş olan "mahsuniyet"in de aynı kelimenin türevi olduğunu gördüm. MAHSUNİYET = muhsan (bağışık) olma hali. 

Sağlık açısından bu, aşı gibi önlemler sayesinde hastalıklardan etkilenmeyen demek; cinsel açıdan ise ilişkinin önündeki engellerden etkilenmeyen* yani CİNSEL ENGELSİZ.  

Arapça bilenlerden ricam: bu bilgi doğru mu? Önemlidir çünkü bazı ayetlerin meallerini daha tutarlı ve makul hale getiriyor.

Örneğin lafzen, YEMİNLE SAHİP OLUNANLAR anlamına gelen MA MELEKET EYMÂN, Çalıkuşu Feride örneğinde görüldüğü üzere cinsel ilişkiden başka bir amaçla eş alınanlar demek. Genç Feride, doktor binbaşı Emrullah'ın "meleket eymân"ıdır. Yaşlı doktorun cinsel gücü yok; Feride bunu bile bile onunla evlenmiştir.

Buna göre Nisâ 25'in ilk bölümü:

Ve kendi cinsel gücü cinsel engelsiz inanan kadınlara yetmiyenleriniz inanan genç kızları yemin nikahlı eş edinsinler...

Yani ihtiyar doktor emrullahlar cinsel ilişkide bulunmamaya kararlı genç ferideleri yemin nikahlı eş edinsinler.

Şimdi yarı ceza hükmü "muhsan"ın bu anlamına göre daha makul görünüyor. Ayetin ikinci bölümü: 

Eğer cinsel engelsiz olduklarında (iza uhsinne) bir ahlaksızlık ederlerse onlara cinsel engelsiz öteki kadınlara verilen "cezanın yarısı"nı verin...

Çünkü yemin nikahlı eşler edinen adam, cinsel ilişkiye kesinlikle yanaşmıyor; eşleri onunla ilişkide bulunamadıkları için başka erkeklerle uygunsuz durumlara düşmüştür, istemiyerek. Cezayı hafifleten bir zorlanmadır bu.

Ne dersiniz?

Sevgi ile,

Hasan Akçay

____________________________________

 

*Tahrim 12'deki ahsanet fercehâ Y N Öztürk'ün mevcut mealine göre iffetini bir kale gibi koruyan demek. Oysa cinsel ilişkiye girmeye hazır anlamına geliyor. Meryem, kendisine cinsel ilişkiyi haram edip bir mağaraya çekilmişken kararını değiştiriyor ve ilişkiye girmesinin önündeki engeli kaldırıp cinsel açıdan engelsiz hale geliyor. "Ahsenet fercehâ"nın doğru anlamı bu.



__________________
hasanakcay.net
allahindini.net
Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests


          Hayır Sayın Hasan Akçay!!!....HAYIR!!!
         
          Nur ve Ahzab surelerinin çeviri-yorumunda meydan savaşı veren siz, Hasan Akçay. Hayır.

          ''Çünkü yemin nikâhlı eşler edinen adam, cinsel ilişkiye kesinlikle yanaşmıyor;eşleri onunla ilişkide bulunmadıkları için başka erkeklerle uygunsuz durumlara düşmüştür, istemiyerek.Cezayı hafifleten bir zorlamadır bu.
           Ne dersiniz.''

           Hayır derim.
           Siz de mi ''ruhsat talebinde bulunuyorsunuz; imtiyaz mı istiyorsunuz çok eşliliğe ve de zinaya.

             Birbirleriyle evliliklerini,ahitleşmelerini toplumun şahitliğine ve defterine geçirmeniz yerine allah'a tasdik ettirmeniz, ihaneti ihanetcik;zinayı zinacık mı yapar?
             Boşanma diye bir kurum da var galiba.
             Buraya kadar olan konu  'evlilik kurumunun' hukuku.

             Fakat bir de -esasta- cinsel ilişki hariç evlilik kurumu benzeri -yani o kadar sağlam ve temiz- olan; ''yetimlerle'', isterseniz ''cariyelerle'', isterseniz ''meryemlerle'', isterseniz ''emelerle'', isterseniz ''carullahlarla'' ilgili bir kurum- hukuk var; ''İkişer-ikişer, üçer-üçer, dörder-dörder'' diye teşvik edilen ve meallerde  ''evlenin'' denilen, sizin se  ''evlendirin'' dediğiniz kurum- hukuk, İsa'nın ''toplumun hizmetçiliğine soyunan olun'' dediği,sebil ve kişinin kendisini topluma ''nezr etmesi''  diye ayrı bir kurum ve hukuk.
              Bu yönde yazacaklarım çok uzun sürecek,bir çok katılımcı olacak,arada küfür- kafirle konu sapacak;ben ise meramımı düzgünce anlatamayacağım.Bunun yerine ben size bir şey önersem,desem ki 'ben bu yöndeki bilgilerimi:
Sn.Av.İlhami Çetin'in, olayları ekonomi-sosyo-politik açıdan inceleyen, ADALET va RAHMET adlı sitesinin
       14.11.2007 tarih ve  142 no'lu makalesinden
       12.03.2008     ;;         5    ;;         ;;
       18.03.2008     ;;        19   ;;         ;;     
       15.04.2008     ;;        75   ;;         ;;
       01.06.2008     ;;        28-29-30      ;;
       04.08.2008     ;;         99                ;;
       08.10.2008     ;;        121,122,123,124 no'lu makalelerinden
edindim.Belki bir fikir verebilir.
               Sayın Hasan Akçay.
               Lütfen önerimi yanlış anlamayın.Lütfen tetkik edip, düşünce ve fikirlerinizi paylaşır mısınız?
            
                Saygılarımla.
                Galip Yetkin.
              


Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

14.11.2007 tarih ve  142 no'lu makalesinden
       12.03.2008     ;;         5    ;;         ;;
       18.03.2008     ;;        19   ;;         ;;     
       15.04.2008     ;;        75   ;;         ;;
       01.06.2008     ;;        28-29-30      ;;
       04.08.2008     ;;         99                ;;
       08.10.2008     ;;        121,122,123,124 no'lu makaleleri

Merhaba sayın Galip Yetkin. Makalelerin linklerini verir misiniz ya da okumamı istediğiniz bölümerini buraya alıntılar mısınız.

 

Ricam:

 

Benimle görüş alıp vermek istiyorsanız bir iletide bir konu üzerinde durun lütfen. Nisâ 25 gibi. Artı, örneğin "Nur ve Ahzab surelerinin çeviri-yorumunda meydan savaşı" veriğimi öne sürmek suretiyle kişisel takılmayın, niyet okumayın. Niyetimin ne olduğunu Allah bilir bir de ben. Ama meydan savaşı vermek gibi bir niyetim asla olmadı; neyin doğru olduğuna inanıyorsam onu dile getirmeye çalıştım.

 

Sevgi ile,

Hasan Akçay



__________________
hasanakcay.net
allahindini.net
Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

          
          Sayın Hasan Akçay. 

          'ilhami46.blogcu-archive' olarak girin.
          Çıkandan birincinciyi tıklarsanız, makalelerin sağında  Archive'e basın.
          İkinci sırayı tıklarsanız 2009 - 2008 - 2007  arşivleri aylar olarak karşınıza çıkacak.
           Ay olarak basarsanız karşınıza tarih sırasıyla makaleler çıkar.Makale numaraları makale sonundadır.Bazan aynı tarihte 4-5 makale yazılıdır ve makaleler ayrı numaralar almıştır.Konu başlıkları sizi şaşırtmasın.Bahsettiğim konular makale içinde bir, iki veya  üç paragraf halinde geçmektedir.

           Saygılarımla.
           Galip Yetkin.
Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

hasakcay Yazdı:
Daha önce okuduklarımdan anladığıma göre 4:25'teki MUHSENAT lafzen KORUNAN, mecazen ise iffetli demekti. Şimdi bu kelimenin haSane (حصن)nin türevi olup cinsel engelsiz anlamına geldiğini okuyorum. 

Kısa bir araştırma yaptım; DOKUNULMAZLIK anlamına gelip MASUNİYET şeklinde Türkçemize girmiş olan "mahsuniyet"in de aynı kelimenin türevi olduğunu gördüm. MAHSUNİYET = muhsan (bağışık) olma hali.

_____________________________________________________

*Tahrim 12'deki ahsanet fercehâ Y N Öztürk'ün mevcut mealine göre iffetini bir kale gibi koruyan demek. Oysa cinsel ilişkiye girmeye hazır anlamına geliyor. Meryem, kendisine cinsel ilişkiyi haram edip bir mağaraya çekilmişken kararını değiştiriyor ve ilişkiye girmesinin önündeki engeli kaldırıp cinsel açıdan engelsiz hale geliyor. "Ahsenet fercehâ"nın doğru anlamı bu.

Sevgili hocam, mahsuniyet ile ma'sumiyeti karıştırıyor olmayasın.

"cinsel ilişkiye girmeye hazır"

Değerli hocam, kelimelerin anlamlarını karşılarına yazar mısınız!

Ahsanet:...

Farcehâ:...

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

Abdurrahman hocam,  sözünü ettiğim kelimelerin kökeni ile ilgili tahminim, adı üstünde, yalnızca tahmin. Kesin bir bilgim yok. Doğrusunu öğrenmek için sordum. Nisâ 25'teki "muhsenât"ın CİNSEL ENGELSİZ olduğu iddiasına ise katılmıyorum; "iffeti korunan"lar onlar, ve Nisâ 24'tekilerin aksine bekâr kadınlar. Bunu daha önce müzakere ettik. Gerektiğinde yine açıklarım, Allah isterse.

Bilgi verirseniz sevinirim.

Sevgi ile,

Hasan Akçay

 



__________________
hasanakcay.net
allahindini.net
Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Sevgili Hasan hocam,

Diğer başlıktaki itirazlarınızı da okuduktan sonra, "muhsanât" ve "illâ mâ meleket eymânukum"dan tam olarak ne anladığınızı anlayabilmem için, 23 ile bir bağlantısının olup olmadığını da belirterek, Nisâ 24 ve 25'in anlaşılır bir çevirisini buraya yazar mısınız? Çünkü;

1- "Ve-lmuhsanât illâ mâ meleket eymânukum",

2- "Ve uhille lekum mâ verâe zâlikum",

3- "muhsınîn ğayra musâfihîn",

4- Fe men lem yestetı' minkum tavlen en yenkiha-elmuhsanâti-lmu'minât fe mimmâ meleket eymânukum min feteyâtikum-ulmu'minât",

5- "Muhsanâtin ğayra musâfihât ve lâ muttexizâti exdân",

6- "Fe izâ uhsınne",

7- "Fe aleyhunne nısfu mâ al-elmuhsanât"ı nasıl anladığınız, sizi net anlamam için, önemli.

Dikkat:

"Sizin "yeminler"inize sahip olanlar - Vellezîne akadet "eymân"ukum".

Çevirinizde özne değişmiş, özne "eymân"ukum.   

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

Nisâ 23:

 

Size şu kadınlar haram kılındı: anneleriniz, kızlarınız, kız kardeşleriniz, halalarınız, teyzeleriniz, erkek kardeşinizin kızları, kız kardeşinizin kızları…

 

 

Nisâ 24:

 

Ve Allah’ın üzerinize yazdığı üzere, yeminlerinizin sahip oldukları hariç, iffeti korunan evli kadınlar. Bunların dışındakileri mallarınızı vererek istemeniz size helal kılındı. Yeter ki uygunsuz değil iffetli davranın. Ve kendilerinden sağladığınız yarara karşılık onlara mehirlerini bir hak olarak verin. Ama mehirin belirlenmesinden sonra karşılıklı rızalaşmanız caizdir. Allah bilir, bilgedir.

 

 

Nisâ 25:

 

İçinizden kim iffetli bağımsız müminelerle evlenmeye güç yetiremiyorsa yeminlerinizin sahip olduğu genç müminelerinizden alsın. Sizin imanınızı Allah bilir. Ama hepiniz birsiniz. O halde iffetli olmaları, uygunsuz davranmamaları, gizli dost edinmemeleri koşuluyla ailelerinden izin alarak evlenin onlarla. Ve kendilerine mehirlerini güzelce verin. Koruma altına girdiklerinde uygunsuz davranırlarsa onlara bağımsız kadınların yarı cezası uygulanır. Darlanmaktan korkanlarınız içindir bu. Dişinizi sıkmanız kendi iyiliğinizedir. Allah esirger, bağışlar.

 

*

 

"Sizin "yeminler"inize sahip olanlar - Vellezîne akadet "eymân"ukum".  Çevirinizde özne değişmiş, özne "eymân"ukum.   

Teşekkür ederim. Bu ifadeyi siz tercüme eder misiniz.

Sevgi ile,

Hasan Akçay



__________________
hasanakcay.net
allahindini.net
Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

hasakcay Yazdı:

Nisâ 23:

 

Size şu kadınlar haram kılındı: anneleriniz, kızlarınız, kız kardeşleriniz, halalarınız, teyzeleriniz, erkek kardeşinizin kızları, kız kardeşinizin kızları…

 

 

Nisâ 24:

 

Ve Allah’ın üzerinize yazdığı üzere, yeminlerinizin sahip oldukları hariç, iffeti korunan evli kadınlar. Bunların dışındakileri mallarınızı vererek istemeniz size helal kılındı. Yeter ki uygunsuz değil iffetli davranın. Ve kendilerinden sağladığınız yarara karşılık onlara mehirlerini bir hak olarak verin. Ama mehirin belirlenmesinden sonra karşılıklı rızalaşmanız caizdir. Allah bilir, bilgedir.

 

 

Nisâ 25:

 

İçinizden kim iffetli bağımsız müminelerle evlenmeye güç yetiremiyorsa yeminlerinizin sahip olduğu genç müminelerinizden alsın. Sizin imanınızı Allah bilir. Ama hepiniz birsiniz. O halde iffetli olmaları, uygunsuz davranmamaları, gizli dost edinmemeleri koşuluyla ailelerinden izin alarak evlenin onlarla. Ve kendilerine mehirlerini güzelce verin. Koruma altına girdiklerinde uygunsuz davranırlarsa onlara bağımsız kadınların yarı cezası uygulanır. Darlanmaktan korkanlarınız içindir bu. Dişinizi sıkmanız kendi iyiliğinizedir. Allah esirger, bağışlar.

 

*

"Sizin "yeminler"inize sahip olanlar - Vellezîne akadet "eymân"ukum".  Çevirinizde özne değişmiş, özne "eymân"ukum.   

Teşekkür ederim. Bu ifadeyi siz tercüme eder misiniz.

Sevgi ile,

Hasan Akçay

Detaylarına girmeden; yaptığınız çeviride "muhsanât"a, aslında yok dediğiniz, "evli kadınlar", "bağımımsız/hür kadınlar" anlamını siz de vermişsiniz! Teşekkür ederim.

*

V-ellezîne aqadet eymânukum fe âtûhum nesîbehum: Ve ettiğiniz yeminlerinizin/ verdiğiniz sözlerinizin/sağ ellerinizin/kendinizin (sizi) bağladığı kişiler, onların da hisselerini kendilerine verin! Yani, dost/kardeş edindiğiniz kimselere de (size sığınmış muhacir kardeşlerinize de) hisselerini verin!   

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

Detaylarına girmeden; yaptığınız çeviride "muhsanât"a, aslında yok dediğiniz, "evli kadınlar", "bağımımsız/hür kadınlar" anlamını siz de vermişsiniz! Teşekkür ederim.

 

Merhaba Abdurrahman hocam. Her halde bazı iletilerimi okumadığınız için bu iletimdeki sözlerimi yanlış anlıyorsunuz.

 

Bakın,

muhsenâtın hepsi bekardır

demiş olamam, diyemem.

 

Açık ve net. MUHSENÂT

4:24'te evlidir,

4:25'te bekâr.

 

Onların HÜR kadınlar olması ise 47:4'e aykırıdır. Allah o ayet aracılığıyla köleliğin kaynağını kurutarak bir çırpıda sona ermesini sağlamış; daha önce edinilmiş olan köleleri ise her vesileyle özgür bıraktırıp tasfiye etmiştir. Yani İslamda KÖLE kadınlar yok ki HÜR kadınlar olsun. 

 

Çevirisini yapmaya çalıştığım ayetlerin ilk bölümleri:

 

24:Ve Allah’ın üzerinize yazdığı üzere, yeminlerinizin sahip oldukları hariç, İFFETİ KORUNAN evli kadınlar da size haram kılındı.

 

25:İçinizden kim İFFETİ KORUNAN bağımsız müminelerle evlenmeye güç yetiremiyorsa yeminlerinizin sahip olduğu genç müminelerinizden alsın.

 

Sevgi ile,

Hasan Akçay



__________________
hasanakcay.net
allahindini.net
Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 

Sayfa Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats