HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Genel Tartışma
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Genel Tartışma
Konu Konu: MAKAMI MAHMUD BİR KÖŞK MÜ? Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
Sinan_B
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 24 mart 2005
Yer: Germany
Gönderilenler: 95
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Sinan_B


Selam.

Admin kardes, sagolsun, Forumun ana sayfasinda bizlere su Linki sunmus:

http://63.231.71.139/Derlemeler/sturks/dabbet.htm

Benim yorumumla o sitede ki yorumun arasinda ki fark, ben Dabbe hadisesinde "O söz tepelerine indiginde" Ayet sözünü yorumlarken, bunu Kiyamet ile birlikte yorumlamayip Ahiret ortaminda meydana gelecek bir hadise olarak yorumladim Dabbenin zuhurunu. Tekrar dirildigimizde  Dabbenin inanmamis insanlarin önlerine cikip Gercegi yüze vurmasi olarak yorumlamistim.

Yukardaki Linkte ise kendi sahsi yorumunu sunan arkadas/arkadaslar bu olayi Kiyamet ile yorumlamislar. Ki, öylede olabilir. Kiyametin olmasi bir seylerin bitisi olsada öte yandan ciddi bir sürecin baslangicidir(aynen ölmek ve dirilmek gibi!), 1. "O söz tepelerine indiginde", 2. "O söz tepelerine inmistir" sözü ise baslayan bir sürecin bitmesi, sorgulamanin yapilmis olmasidir(Ayetlere bakin!), ölü sagir kör davranip sirtlarini cevirdikleri, ardina biraktiklari gercek onlari kusati vermis olacak.

Verilen sitede ki yorumlarda da Dabbe nin Insanmi hayvanmi tartismasi yapilmiyor, Hz. Süleymanin hadisesinden güzel örnek vermisler.

Dabbe kiyamete yol acan bir sebepte olabilir, Kiyamet ile birlikte meydana gelen bir hadisede olabilir, kiyamet sonrasi tekrar diriliste bir yaratigin kendilerine toplanmadan önce bir konusmasida olabilir, yani yorum alani var. Kiyamet kavrami altinda bile farkli farkli yorumlar olur, insanlar toplu halde Evrenin yok olusunu, Kiyameti yasada gercek Kiyameti ölüp dirilmekle yasayacaklar, en cetin gün ile tekrar dirildigimizde yüzlesecekler. Topraktan bir bir cikipta Yaratana döndürüldügümüz gün.

Neyseki, Dabbe konusunda bunun insanmi hayvanmidir v.s. tartismasi cok abes. Birilerinin veya birisinin ortaya cikip ben Dabbeyim, Dabbetler var demesi de bir yalandan ibaret, Ayetlerin zittina zittina konusmus olur. Üstüne üstlük Ayetler beni destekliyor demeside yalan ötesi bir iftira.

Ne benim sahsi görüslerimde nede verilen Linkteki sahsi yorumlamada Dabbenin Kiyamet öncesi meydana gelmesine yer verilmedi/verilmemis. Bunlar sahsi yorumlardir, yaniliyorda olabiliriz.

Allah vaadinden sasmaz, Vaad etmekle beraber Dabbeyi acikliyor, Dabbe vaadimden önce zuhur edecek demiyor.

Saygilar.
Yukarı dön Göster Sinan_B's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Sinan_B
 
ibrahim
Katilimci Uye
Katilimci Uye
Simge

Katılma Tarihi: 02 nisan 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 94
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ibrahim

Sinan ve Alperen baslamisiniz dabbetin ehl-i sunnetli tarifini yapmaya birde sayin aibergin acikladigi gibi kelime kokeninen bakalim. Bu acidan bakinca sizin anlatiklariniz hikaye gibi geliyor.

"ARZ, Almancası “Erd”, İngilizcesi “Earth”, Dancası “Jord” (“Yurt” okunur). O Arz'ın DİBİ dersen tamlama şöyle olur: "Dabbetül Arz!". 7 anlamından biri de DİP demek. “Deep”, DERİN demek, derinlik demek vs. Türkçesi de DİP demek (Cehennem’in DİBİ der gibi) ve Sanskritçe “Dab” demek. Arapça DABBE ne demek acaba?

http://www.hanifislam.com/sohbet/107.2002.07.07.htm#0 

Dabbet”

KUR'AN'DAN konuştuklarımız, bu herkese açık. İkinci olarak: HA/VET (İsa gelecek mi/geldi Mİ? gibi daha KESİNLEŞMEMİŞ bilgiler...) Ve üçüncü olarak KENDİ şahsımla ilgili -elbette-sır içeren konular. Bazı şeyler yazılır, bazıları yazılmaz. Bazı şeyler de vardır ki, "GELECEĞE YAZILMIŞTIR" bunun ardına düşmemek gerekir. Jana ve Mighty "Sürekli bağlantı halindeler". Mighty BİZ+LER+in öğrencisi, elbette bazı şeyleri netleştirmek için soru soruyor. Ve ben bunları başka yerde değil DOĞRUDAN burada yazabilirim.

Kur'an'dan yazdığım anda HEMEN "İşittik-iman ettik” deyiniz. Mesela "Kolonilerde isyancılar ağır su ve hava konusunda ölecekler" dediğimde bu HA/VET'tir. Bunu GELECEĞE yazıyorum, kendimize değil! Çünkü gerçekleştiği anda HA/VET oluyor. Mesela Â'lâ suresinde "Ğussae >>> Petrol" bulununca Kur'an HA/VET'ten kurtuluyor. Ama "Kıyamet KOPACAK” veya “DABBET geldi" derken, İsa+Mehdi+Yahya/Hızır derken, bunlar HA/VET onaylanmadan ve hayır veya evet diye sizler müşahade etmeden, HANS söyledi DOSDOĞRU diyemeyiz. Çünkü Kur'an'da: 1. Ap-açık. 2. Dosdoğru. 3. Bütün gerçekler üzerinde (Sahihat, essah) TEK HAK(ıykat).

(alperen ve sinan bu  HAVET hem EVET hemde HAYIR demek  ister kabul et ister etme)

Bunlar ÖZELLİKLE vurgulanmıştır. DOSDOĞRU, TASTAMAM, APAÇIK. TEK HAKİKAT ÜSTÜ HAKİKAT derken bunlar ZAMAN içinde gerçekleşecek ve ORTAYA ÇIKACAK fenomenlerdir. Bu bakımdan candaş, soruyu HANGİSİNE matuf (hedef alınmış) sorduğunu iyice belirtmelisin. Ben Dabbet'im dedim. Elimden alındı. Sonra yeniden verildi (İki kez dirilip iki kez ölmek ile eşit). Elimden alındı (Öldüm) sonra yeniden verildi.

BEN > DABBET
BEN > KUR'AN'ın ŞAHSİYETİYİM.
BEN ANLATILMAMIŞ KUR'AN'IM!
BEN BEN DEĞİLİM > BEN KUR'AN'IM!
BEN BENDEKİ BENİN BENDESİYİM!

"Bend+etmek"den hatırlayınız. Sadık bendesiyim. "Bir ben var ben de benden içeri" denenin sadık bendesiyim. ALLAH'IN AYETLERİNİ YETERİNCE/AÇIKÇA dekodlamaktır görevim. KESİN ve KESKİN açıklarım. ŞAHİN de değilim, çünkü barış güvercini uçuranım. GÜVERCİN de değilim çünkü "Kininizle geberin" diyecek kadar ALLAH emrine de bağlıyım. BEN derken MELAMİYİM, alçakgönüllü/tavaza habiyim, tevazu sahibiyim. Nefsimi "kuçu kuçu" diye peşimden sürüklerim. Asla peşine takılmam. NEFSANİ gördüğünüz/göreceğiniz herşey bile Ali İmran 113-115 olanlardır. NEFSİMDEN değildir, misyonumdandır. Ben yaklaşık 20 kadar "Profesyonel fahişeye" NAMAZIN tadını verdim. Onlarla BERABER oldum ama, CİNSEL değil DİNSEL'di. Ali İmran 115 böyle istedi yaptım.

Hayyalessalat bendeniz. “Amenerresülü bima ünzile...”yi okudum. En sonunda "Âlel kavmil kâfiruûn” derken de "WEMB"i gördüm. Fatiha yerine “Amenerresülüyü” okudum! Kadei Ahir'den çıkarken de Vakıa 25-26'yı... Sonra HEMEN arkasından SELAMEN SELAME diyerek namazdan çıktım. Ve "Esselamü aleyküm"süz selam verdim.

Tavsiye ederim, bu çok güzel oluyor. Selamen selame dedikten sonra yine selamen selame diyerek selam verip namazı bitiriyorsunuz. DÖRT KEZ SELAM VERMENİN sırrını öğrendim. Tavsiye ederim. Dört kere BARIŞ BARIŞ BARIŞ BARIŞ dedim.

Ve duamda: "Rabb’im hanifcandaşlarım benim ikizkardeşlerim birbirine GÖNÜL koymasınlar. Onlar birbirlerine asla "kinin ile geber" demesinler. Rabb’im, Tüm Müslümanları, onların ebeveyn/sılayı rahimleri ve BENİ (=HANİFLERİ) Cehennem azabından koru. Rabb’im sen mağfiret edicisin...” diye okudum. Amin dedim.

Bir şey unuttum: BANA DEĞİL Rabb’im, BİZ+LERDEN isteyene ver dedim. O zaman çok ağladım, çok. GÖZYAŞI ABDESTTİR. Cehennem’in ödü patlar. Ağlayın haniflerim ağlayın -sadece namazda- 2 dakika içinde ağlayın günde üç kez yarım damla gözyaşı dökün. ÜÇ damla yaş ile Cehennem size HARAM olur... Ağlarken "Allah'a MÜTTEKİ" olarak ağlayın. Robot gibi namaz kılmayın. Alışkanlık yapmayın namazı... Allah'a ayırdığımız 2 x 3 = 6 dakika içinde BAŞKA BİRİ olun. Kalan bütün 24 saat sizin olsun. Yiyin için israf etmeyin! İsraf etmeyin, İNFAK edin! Başı okşanacak yetimlere infak ediniz... Darülaceze’ye infak ediniz. Hayır için koşuşturun. (Bunları bir önceki namazımda söylemiştim) AĞLA MÜMİN AĞLA iki kere iman etmen için ...

En son ne zaman ağladın SEN? SANA SORUYORUM! EN SON NE ZAMAN AĞLADIN SEN? Ne zaman gözlerin ıslandı? Gözlerin ıslanınca-biliyor musun- zararlı monitor ışınlarına bile süzgeç oluyor. BİLSEYDİN ah bilseydin. HEY SEN? En son ne zaman ağladın? Bebek iken mi? Ya da filanca yakının öldü diye mi? ALLAH için ağladın mı? HEY SEN, sana söylüyorum. "Benim bildiğimi bilseydiniz hep ağlardınız" kabilinden soruyorum! Ağlamak için İLLA ki Dabbet'ten-tabiri caizse/amiyane-GAZ mı bekliyorsun?

  SİZLERE dostlarım MÜTTEKİLİĞİ yaşattım. Allah'dan KORKUN! Ayağınız Arz'da fakat başınız ARŞ'ta olsun. KALBİNİZ ise sizin değil; HEPİNİZİN bölüşmek için edindiği bir TAS'tır. SEVGİ tası. ALLAHIN size Kalp giren damarınızdan da yakındır. BİRBİRİNİZE GÖNÜL KOYMAYIN! Herkes barışsın! Barışırsanız AORT kapağı açılır...

Şeytan'ın HİÇ KULLANMADIĞI kelimeyi merak ediyor musunuz? BİR TEK KELİME! Hiç ama hiç kullanmadı. HİÇ KULLANMADIĞI tek kelime... En medeni kelime bu! "Özür dilerim, pardon, beni affet Rabb’im" demedi, diyemedi. HİÇ BİLMİYORDU Kİ?

Rabb’im bizi HEP affet -bilerek bilmeyerek- bize AF çıkar! Bizim pisliklerimizi ÖRT ya SETTAR! Bizleri o DİN gününde rezil etme!

Rabb’im bizlerin fıtratı:
1. HANİF DİN ÜZERİNE...
2. SAFİYULLAH SABİİ ADEM ve tüm ÇOCUKLAR üzerine...
3. Salih Ameller/Barış ve sabır üzerine...
4. Kötülüğü yasaklayıp, iyiliği emretmek üzerine...
5. Verdiğin her şeyi İKİYE katlamak üzerine (iki kez iman, iki kez selam vb.).
6. “İyyake Na büdü ve iyyake nestain...” üzerine... Bizi sapmışlardan ve gazaba uğramışlardan etme Rabbena!
7. Rabb’im benim fıtratım "SANA KULLUK ETMEK=SENİ BİLMEK üzerine"..

Bunun için bu alemde yaşadığımı bana unutturma! Ve aklımı BİLİM denen seni bilmek yakıtıyla doldurmak için "Rabbi zıdni İlmi". Allah'ım İLMİM artmazsa SENİ BİLMEK BORCUMU (kulluk) BİLEMEM! Rabb’im, Kur'an denen İLİM+NUR kitabını biz+LER'e KABİR KARDEŞİ yapar mısın lütfen! Rabb’im, aldığım her nefese şükürler olsun. O nefes ki seni tesbih, tenzih ile zikrediyor. O nefes olmazsa, EY RABB’İM, ÖLÜRÜM diye korkmuyorum. SANA RÜCU ETTİĞİMDE, yeterince seni BİLEMEMEKTEN korkuyorum. Allah'ımız bize BİLDİR zatı şahaneni... Ve bize CENNET DEĞİL SENİN CEMALİN olan CENNET'İ bahşet.

İşte İKİ rekatlık bir namazın GETİRDİKLERİ... Deprem iki dakika sürüyor, ama SALLIYOR mü'min+mü'min'i... Böyle yarım saattir sallıyor. Allah'ım senin dışında hiçbirşeyden korkmuyorum. Allah'ım ALİM adından bir kırıntıyı LÜTUF olarak bekliyorum. Rabbi zıdni ilmi.

http://www.hanifislam.com/sohbet/167.2003.08.12.htm#2

Ibrahim

Yukarı dön Göster ibrahim's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ibrahim
 
suveren
Yeni Uye
Yeni Uye
Simge

Katılma Tarihi: 17 nisan 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı suveren

Beyler bu forumuda Yahoo daki guruba cevrimissiniz daha kaliteli tartismalar beklerdim. Madem sansursuz bir ortam var. Yazilariniz karsi taraf saldirma yerine, kendi fikirlerinizi oratay koyan kaliteli makaleler olmali.

c. suveren

Yukarı dön Göster suveren's Profil Diğer Mesajlarını Ara: suveren
 
merve
Yeni Uye
Yeni Uye
Simge

Katılma Tarihi: 17 nisan 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı merve

iki haftadir burda yazilanlari okuyorum.

Biraz once birinizin verdigin linkden Sayin Hans Von Aibergin sohbet yazilarina bakiyordum.

Yazilarindan bazilarinda Dabbetul Arz bazilarinda Dabbe diyor. Dabbe derken genelde insan dan bahsediyor.

Dabetul Arz derken baska tartismalar getiriyor. Aradaki farki pek yakalayamdim. Bu kavramlar sanki birbirine karismis gibi.

saygilar

merve

Yukarı dön Göster merve's Profil Diğer Mesajlarını Ara: merve
 
Sinan_B
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 24 mart 2005
Yer: Germany
Gönderilenler: 95
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Sinan_B


Selam.

suveren Yazdı:
Yazilariniz karsi taraf saldirma yerine, kendi fikirlerinizi oratay koyan kaliteli makaleler olmali.


Hakli olabilirsin ama benim Din ve Kur'an anlayisima Hans'in kurgulari uymuyorsa ben birilerinin makalelerinimi öne sürecegim yoksa acikca kendi fikirlerimi belirtecegim? Hans'a karsilik baska bir Hans mi bulmamiz lâzim.

Agir elestirilere nedense hic kimsenin tahammülü yok, elestirmek saldirmakmidir? Hans'in alintilarini buraya koyan insanlardan hic birisi cikipta kendi sözleriyle, Hans surada bunu demek istiyor, surada söyle demek istemis demiyor, kendi fikirleri ile neler anladigini ortaya koymuyor, tam aksine elestirilere karsilik daha fazla elestiriye yol acacak baska baska alintilar. Sonrada, "ne yapalim, konu hans oldugu icin onun yazilarini buraya koyuyoruz" diyorlar, nedense öz elestiri yok. Körü körüne bir bagimlilik almis basini gidiyor.

merve Yazdı:
Dabetul Arz derken baska tartismalar getiriyor. Aradaki farki pek yakalayamdim. Bu kavramlar sanki birbirine karismis gibi.


Sen bu konulari Hans Aiberg ile Chat ortaminda kendisiyle bizzat konussan bile kafani bulandirir.

Saygilar.
Yukarı dön Göster Sinan_B's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Sinan_B
 
Sinan_B
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 24 mart 2005
Yer: Germany
Gönderilenler: 95
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Sinan_B


Selam Ibrahim kardes.

Kusura bakma ama seni artik ciddiye alamiyorum, Ayetlerin esliginde yorumlarimizi yaptik, tutturmussun Sünni ve Hadislerin izleri ile yorumluyorsunuz diyorsun, bilmedigin birsey hakkinda Hans'in dilinde konusupta iftira etme bari.

Kal saglicakla, Saygilar.
Yukarı dön Göster Sinan_B's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Sinan_B
 
Alperen
Admin Group
Admin Group
Simge

Katılma Tarihi: 09 nisan 2005
Gönderilenler: 2974
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Alperen

Selam Arkadaşlar

İsra 78. Güneşin kaymasından/aşağı sarkmasından, gecenin kararmasına kadar namazı kıl. Sabah Kur'an'ını da gözet. Çünkü sabah Kur'an'ı tanıklarca izlenmektedir.

 

İsra 79. Sana özgü bir davranış olarak, gecenin bir kısmında, o Kur'an'la meşgul olmak üzere uyanık ol/uykudan uyan. Böylece Rabbinin seni övgüye layık bir konuma ulaştırması umulur.

 

Böylece Rabbinin seni övgüye layık bir konuma ulaştırması umulur.  Benim görüşüme göre buradaki UMULUR kelimesiyle %50 ihtimal falan kastedilmiyor. Övgüye layık bir konuma ulaşmayı umabilmen için yegane yol budur deniliyor. Zira ‘böylece’ kelimesinden böyle bir anlam çıkmış oluyor. ‘Övgüye layık bir konuma ulaşmayı ümit edebilmen için yapman gereken şudur, bunu yaparsan ancak bu konuda ümit besleme hakkına sahip olursun’ manasını anlıyorum ben. Yanılıyor da olabilirim.

 

Pekiyi Resul ne yaparsa bu ‘övgüye layık olan konumu’ umabilir?

Gecenin bir kısmında, o Kur'an'la meşgul olmak üzere uyanık olursa/uykudan uyanırsa. Yada bir önceki ayete dayanarak yapılan yorumlara göre gece kalkıp namaz (teheccüd namazı)  kılarsa.

 

‘Sana özgü bir davranış olarak’ denilerek de bu hususun Resule has/özel bir mevzu olduğunu anlıyoruz.

 

Bu ayetin Haniflikle hiçbir alakası yok. Ayetin  konu bütünlüğüne bakın, Haniflikle alakası var mı?  Hem haniflik İMANİ ve İTİKADİ bir konu. İBADETLE alakalı bir konu değil. Yani kişi çok namaz kılarak HANİF olamayacağı gibi az namaz kılarak da haniflikten çıkmış olamaz. ‘Resulullah gece kalkıp teheccüd kılarsa yada Kur’anla meşgul olursa  ancak hanif olabilmesi UMULUR’ şeklindeki bir mantık hangi delile dayanıyor? Hz. İbrahim çok namaz kılarak mı HANİF olmuş. Hz. İbrahim’in hanifliği anlatılırken müşrik olmadığı mı vurgulanıyor yoksa çok namaz kıldığı mı yada kendisine inen sayfaları gece okuduğu mu?

 

Hem bu ayette ‘Sana özgü bir davranış olarak’ deniliyor. Yalnızca peygamberimize has bir hanif olabilme yolu mu var? Gece namazı kılarak Hanif olabilmek umulabiliyor ama başkası için değil sadece Resullullah için. Buradan Haniflikle irtibat kuracaksan bu sakat mantığı da kabullenmen gerekiyor.

 

Kişi yeter ki konuyu saptırmak, bir yere varmak  istesin. ‘Umulur ki’den bir girer, Makamı Mahmud Köşkünden(!)  çıkar. Oradan devamla Firdevs Cennetine zıplar. Bu sözde köşkün varlığını Kur’an harici kaynaklara dayanarak Firdevs cennetinde olduğunu iddia eder. Bunun Sidreyi tavan tuttuğuna değinir. Naim Cennetinin bunun bir üstünde olduğunu söyleyerek Haniflerin mekanının burası olduğunu (sabikun=hanifler diyerek) belirtir. Sen yeterki Hz. Muhammed’in Hanif olmadığını ispatlamaya çalış. İte kaka bu noktaya gelirsin.

 

Şu bir gerçek ki, insanların İbrahim'e gönülce en yakın olanları, elbette ona uyanlar, bu peygamber, bir de iman sahipleridir. Allah, müminlerin Velî'sidir. (Ali İmran 68)

 

 

Yukarı dön Göster Alperen's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Alperen
 
Alperen
Admin Group
Admin Group
Simge

Katılma Tarihi: 09 nisan 2005
Gönderilenler: 2974
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Alperen

HANİFLİK TÜM İNSANLARIN YARATILIŞ FITRATIDIR

 

   Öyleyse sen yüzünü Allah'ı birleyen (bir hanif) olarak dine, Allah'ın o fıtratına çevir; ki insanları bunun üzerine yaratmıştır. Allah'ın yaratışı için hiç bir değiştirme yoktur. İşte dimdik ayakta duran din (budur). Ancak insanların çoğu bilmezler.   (RUM SURESİ / 30)

 

   Bu ayetten anlaşılmaktadır ki Rabbimiz tüm insanların fıtratına/yaratılışına haniflik özelliğini koymuştur. Yani Allah’ı (Tek Olarak) tanıma özelliğini. Kainatın bir yaratıcısı olduğunu kavrama yetisini, onun ortaksız olması gerektiğine mantıken ulaşma kabiliyetini bizim manevi genlerimize işlemiştir.

 

   Bu ayetten yine anlıyoruz ki Haniflik Hz. İbrahim’le başlamış değildir. İlk insan ilk peygamber de haniflik fıtratına,altyapısına,özelliğine sahipti ve diğer tüm insanlar da. İşin püf noktası ise Rabbimizin bu içimize kodladığı haniflik fıtratına uygun davranış sergileyip sergilemeyeceğimizdir. Hz. İbrahim’e özel vurgu yapılması da Ehl-i Kitapla aramızdaki ortak sözün Haniflik olmasından dolayıdır. Rabbimizin Elçileri aracılığı ile ilettiği şirksiz iman anlayışını kabul etmek ve bu istikamette hayat sürmek bu altyapımıza uygun davranmak demektir. Şirk koşan insan aslında kendi fıtratıyla çelişmektedir. Kişi kendi özündekine uygun davranırsa Allah’ın hoşnutluğunu kazanır. Aksi davranış sergileyip fıtratına aykırı tavırlar sergilerse nankörlük yapmış olur. Bu mevzu İnsan Suresindeki şu ayetlerde açıklanmaktadır;

 

BİZ ONU YOLA KILAVUZLADIK = FITRATINA HANİFLİĞİ KOYDUK (Rum 30+İnsan3)

 

   İnsan üzerinden, henüz anılan bir şey olmadığı bir süre geçmedi mi zamandan? Doğrusu, biz insanı karışım olan bir spermden yarattık. Halden hale geçiririz onu. Sonunda onu işitici, görücü yaptık. Biz onu yola kılavuzladık(=Hidayet). Artık ya şükredici olur ya nankör. (İnsan Suresi 1-3)

 

   Biz, nankörler için zincirler, bukağılar ve kızgın bir ateş hazırladık İyilere gelince, onlar, karışımı kâfur olan bir kadehten içerler. Bir kaynak ki, Allah'ın kulları ondan içerler ve onu fışkırtarak akıtırlar. (İnsan Suresi 4-6)

 

   Onlar verdikleri sözü tam bir biçimde yerine getirirler ve kötülüğü salgın olan bir günden korkarlar. Yoksula, yetime ve esire, yemeği severek yedirirler. "Biz size yalnız ve yalnız Allah rızası için yediriyoruz. Sizden bir karşılık da bir teşekkür de istemiyoruz; Çünkü biz, asık suratlı, sert bir gün yüzünden Rabbimizden korkarız." derler. Allah da onları o gününün şerrinden korumuş ve kendilerini bir parlaklığa, bir sevince ulaştırmıştır. (İnsan Suresi 7-11)

 

   Bu ayetlerde Rabbimiz insanın kılavuzlandığı yola=hanifliğe  yani -fıtratında olana- uygun davranarak bu haniflik vasfını sürdürdüğünde karşılaşacağı ecirleri anlatmaktadır. Ayrıca Hanif Müslümanın güzel ahlakından örnekler vermektedir. Hanif(Muhavvid) Müslümanların en temel ahlaki özellikleri:

-Verdikleri sözleri tam bir şekilde yerine getirirler

- Kötülüğü salgın olan bir günden korkarlar.

-Yoksula, yetime ve esire, yemeği severek yedirirler. Ve derler ki "Biz size yalnız ve yalnız Allah rızası için yediriyoruz. Sizden bir karşılık da bir teşekkür de istemiyoruz; Çünkü biz, asık suratlı, sert bir gün yüzünden Rabbimizden korkarız."

 

  Ayetin devamında Rabbimiz, kendilerinde bu hanif özellikleri bulunduranlara, o çetin günün şerrinden koruyup sonsuz bir sevinç vereceğini müjdelemektedir.

 

İKİ TÜR HİDAYET

Kur’anda Rabbimiz iki ayrı hidayet türünden bahsetmektedir.

1.Tür Hidayet:  Geneldir, herkese koşulsuz ve potansiyel olarak sünnetullah, adetullah gereği verilmiştir. Buna delil İnsan Suresinin 3. ayetidir.

 

Biz onu yola kılavuzladık(=Hidayet). Artık ya şükredici olur ya nankör. (İnsan Suresi 1-3)

 

2.Tür Hidayet: Özeldir, herkese özgü değildir. Allah seçtiği kullarına bahşeder bu tür hidayeti. Buna delil de Enam Suresindeki şu ayetlerdir;

(Enam Suresinin bu kısmındaki iki ayette anlatılan kişi Hz. ibrahim)  "Ben bir hanîf olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben." Toplumu ona karşı çıkıp kanıt getirmeye kalkıştı. O dedi ki: "Allah hakkında benimle çekişiyor musunuz? Beni DOĞRU YOLA O İLETTİ (İLETME=HİDAYET). O'na ortak koştuğunuz şeylerden korkmam. Rabbimin dilediği dışında hiçbir şey olmaz.Rabbim bilgice herşeyi çepeçevre kuşatmıştır. Hâlâ öğüt almayacak mısınız?" Enam Suresi 79-80  

(Bu ayette ise özne Hz. Muhammed)  De ki: "Beni, dosdoğru yola Rabbim İLETMİŞTİR (İLETME=HİDAYET). Güçlü, pürüzsüz bir dine, hanîf olan İbrahim'in milletine. Müşriklerden değildi o." Enam Suresi 161.

 

Birinci tür hidayette(genel) geriye dönme, sapma mümkündür ama ikinci tür hidayette(özel) sapma sözkonusu değildir. Buna delil de Zümer Suresi 37. ayettir.

 

'Allah'ın kılavuzluk ettiğini (=HİDAYET) ise saptıran olamaz. Allah Aziz ve intikam alıcı değil mi?'   (Zümer Suresi 37)

 

Hz. Muhammed’in hanif olmadığını iddia edenlere:

Adem Peygamber dahil tüm Resuller, Allah’ın seçtiği bu insanlar Rabbimiz tarafından doğru yola=hanifliğe kılavuzlanmışlardır. Onların yanlış yolda olmaları, saptıkları düşünülemez. Allah kendi elçilerini desteklemeyecek de kimi destekleyecek?  Peygamber de sapıtırsa tebliğine muhatap olan insanlar neler yapmaz?  Akledemiyor musunuz?

 

Haniflik(Muvahhidlik) Hz. İbrahim’e özgü değildir. Tüm insanların fıtratında zaten mevcuttur.

 

Tekraren, Enam suresindeki üstte verdiğim üç ayet incelendiğinde Allah Hz. İbrahim’i nasıl DOĞRU YOLA=HANİFLİĞE  iletmişse Hz. Muhammed’i de aynı DOĞRU YOLA=HANİFLİĞE ilettiğini bildirmektedir. Aynı konu Yasin Suresi 4. ve 5. ayetlerde tekrar vurgulanmıştır. BU İLETİLME SONRASI SAPMA DA ASLA MÜMKÜN DEĞİLDİR. Hem sapma mümkün olacak ise bu Hz. İbrahim için de geçerlidir.

 

 

Not: Bakış açımda yanlışlıklar olabilir, bildirmeniz ricasıyla…

Yukarı dön Göster Alperen's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Alperen
 

Eğer Bu Konuya Cevap Yazmak İstiyorsanız İlk Önce giriş
Eğer Kayıtlı Bir Kullanıcı Değilseniz İlk Önce Kayıt Olmalısınız

<< Önceki Sayfa 2
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats