HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Tasavvuf -Din Felsefe- Bilim Kurgu
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Tasavvuf -Din Felsefe- Bilim Kurgu
Konu Konu: peygamberler mi üstündür evliyalar mi? Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
radyoman
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 09 mart 2005
Yer: Antigua And Barbuda
Gönderilenler: 362
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı radyoman

Mevlana Celaleddin Rumi 

peygamberler mİ üstündür evlİyalar mi?--- mesnevi’den

4. cild;
beyit 1847--- tarihçiler, bunu duyunca bayezid’in tayin ettiği zamanı yazdılar.
adeta şişe benzeyen kamış kalemlerini kebapla bezediler.
beyit 1848 --- tanı o zaman, o tarih gelip çatınca o padişah doğdu...
devlet satrancını oynadı!
beyit 1849 --- bayezid’in ölümünden sonra yıllar geçti,
ebu’l hasan dünyaya geldi.
beyit 1850 --- o, padişah ebul hasan’ın ihsanına,
kıskanmasına ait huylar söylediyse aynen zuhur etti.

beyit 1851--- çünkü onun önünde giden levh-i mahfuzdur...
neden mahfuzdur o levh? hatadan!
beyit 1852 --- bu ne yıldız bilgisidir, ne remil, ne de rüya...
allah, doğrusunu bilir ya, allah vahyidir!
beyit 1853 --- sofiler, bunu halktan gizlemek için
gönül vahyi demişlerdir.
beyit 1854 --- sen istersen onu gönül vahyi farzet...
gönül zaten onun nazargahıdır... gönül, ona agah olunca nasıl hata eder?


açiklama 1851-1854. beyitlere şerh
abdülbaki gölpınarlı


sofiler, kalblerinde doğan ilahi bilgiye, yahut keşfe “varidat- allah’tan gelenler” derler. onlarca erenlerin sözleri de vahiyden başka bir şey değildir. hatta nübüvveti yani peygamberliği iki kısma ayırıp bir kısmını, “nübüvvet-i teşriyye- şeriat kuruculuk peygamberliği”, bir kısmına da “nübüvvet-i tarifiyye- şeriatı anlatan, İlahi sırları anlatan peygamberlik” derler. her veli ve bilhassa zamanın sahibi olan kutup, nübüvvet-i tarifiyye ile peygamberdir, fakat hz. muhammed’e hürmet ve şeriat edebine riayet bakımından peygamberim diye meydana çıkmaz. bu inanışın ileri gidişinden veli, nebi’den üstündür akidesi çıkmıştır. nebide bir peygamberlik bir de velilik vardır; peygamberlik allah ile kul arasında vasıta oluştur, bu bakımdan peygamber, peygamberliği itibariyle halkla uğraşır. halbuki velilik hak’la olan muameledir.

bu yüzden peygamber’in veliliği, peygamberliğinden üstündür diyenler olduğu gibi şeyh-i ekber diye anılan muhyiddin-i arabi gibi “hatem-i velayet” olduğunu iddia ederek veliliğin, bütün peygamberlere feyiz verdiğini ve kendisindeki velayetin, hz. muhammed’in velayeti olup ondan ayrı olmadığını söyliyen ve adeta peygamberlik iddiasına girişenler de vardır. peygamberliğin kisbi, yani süluk ile kaanılır bir mertebe sayanları ve binaenaleyh hz. muhammed’in “hatem” yani somn peygamber oluşunu tevil edenleri bile bulunmuştur. hicri 587’de (1191) haleb’de öldürülen şeyh şihabeddin-i maktul de bu inanıştaydı. mevlana da bu beyitlerde mesnevi’nin vahiy olduğunu söylüyor. zaten 6 cildin umum dibacesi (açıklaması) sayılan birinci cildin dibacesinde de bunu apaçık söylemektedir. “menakıb’ül arifin” de şöyle bir hikaye var:

“bir gün sultan veled buyurdu ki: dostlardan biri babama şikayette bulundu ve alimler mesnevi’ye neden kur’an diyorlar diye benimle bahse girişti; ben de kur’an’ın tefsiridir deyince babam bir lahza susup sonra a sersem dedi, niçin olmasın? a eşek, niçin olmasın? a orospu kardeşi niçin olmasın? peygamberlere verilen harfi zarflarda allah sırlarının nurlarından başka bir şey yoktur ki. allah sözü, onların temiz gönüllerinden biter, ırmağa benzeyen dillerden akar. İster süryanice olsun, ister seb’ul mesani dilince... İster İbranice olsun... İster arapça!” (üçüncü fasıl) bu kitapta buna benzer bir çok hikayeler vardır ki mesnevi’nin yazıldığı tarihten itibaren allah vahyi olarak tanındığını gösterir.

mesnevi kariileri (okuyucuları), mesnevinin sonunda, önce “ululuk sırlarını keşfeden mevlana’mız böyle buyurdular” demek olan:

“İnçünin fermud mevlana-yı ma
kaşif-i esrarha-yı kibriya”

beytini okuyup sonra 1852. beyti okumak suretiyle dersi bitirirler.


mesnevi 4. cild sf. 326 açıklama meb yay.

http://www.kurannesli.org/bilgibankasi/yazi.asp?id=65&ar a=tasavvuf


__________________
43/44 Dogrusu o Kur'an, senin için de, kavmin için de bir ögüttür ve siz ondan sorguya çekileceksiniz.
Yukarı dön Göster radyoman's Profil Diğer Mesajlarını Ara: radyoman Ziyaret radyoman's Ana Sayfa
 
özden
Katilimci Uye
Katilimci Uye


Katılma Tarihi: 11 mayis 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 97
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı özden

Zaten adamların tüm meselesi aslında Allah'ı devre dışı bırakmak.

Bunun için tüm yolları deniyorlar, tabi oldukça profesyonel ve can damarını kesici adımlar atmışlar; Allah'ın peygamberlerinden daha üstün birini bulunca iş çözülür değil mi; evliyalar. evliyalar diye allah'ın peygamberinden daha üstün birileri icat edilirse, Allah'ın elçisinin, yani onların getirdiği Allah'ın mesajının, yani Allah'ın da papucu dama atılır, meydan sofulara kalır..

Ne kurnazca bir tuzak..



__________________
Yaşamak bir ağaç gibi tek ve hür ve bir orman gibi kardeşcesine..
Yukarı dön Göster özden's Profil Diğer Mesajlarını Ara: özden
 
Muhtar
Katilimci Uye
Katilimci Uye
Simge

Katılma Tarihi: 28 mart 2006
Gönderilenler: 63
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Muhtar

Tartıp bakmak lazımdır. Hangisi pahada ağır gelirse kimin üstün olduğunu söyleriz.

__________________
Onlar, iman etmiş ve kalbleri Allah zikriyle yatışmış olanlardır. Evet, iyi bilin ki, kalbler Allah'ın zikri ile yatışır. (Rad 28)
Yukarı dön Göster Muhtar's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Muhtar
 
iblissavar
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 06 subat 2007
Gönderilenler: 363
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı iblissavar

 Tabiki Allah'ın resülleri her zaman ağır gelir.Tarikatların soytarı şeyhlerinin böyle anlarda esamesi bile okunmaz vesselam.

__________________
ŞEYTANDAN VE ONUN EVLİYASINDAN KAÇINMANIN EN İYİ YOLU,ŞEYTANA KÜLAHINI TERS GİYDİRMEKTİR!
Yukarı dön Göster iblissavar's Profil Diğer Mesajlarını Ara: iblissavar
 
Saffet Metin
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 07 ekim 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 672
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Saffet Metin

Evliya diye bir kavram aslında islamda yok. Biraz hristiyanların azizleri ve daha çok ta hinduların, budistlerin ermişleri. Hinduizm ve Budizm ile islam tasavvufu arasında kapsamlı bir araştırma yapılsa, bunca saçmalığın nereden geldiği rahatlıkla görülür. Tasavvuf  peygamber,dört halife ve emevi dönemlerinde yoktu. Abbasilerin ilk dönemlerinde başladı. Sanki Abbasiler ümmetin enerjisini kırmak için, onları abuk subuk şeylerle uğraştırmak için ellerinden geleni yaptılar. Mutasım dan sonrada ne devlette, ilimde hiç bir şeyde ilerleme kalmadı. Mezhepsel ve tasavvufi bir bölünme ve uyuşukluk. Bölgesel sultanlar (tevaifi müluk) bir şeyler yaptılar. Onlarda tüm ümmeti kapsamadı. Sınırlı kaldılar.

Ben bir ara yoga ile ilgilendim. Tabi yogaya bakış açım sporsal. Hareketsiz spor manasında. Bir çok kişi de bu yönüyle ilgileniyor. Yoganın çeşitleri var. Hatha, Raja , Astanga yoga gibi. Bir Bhaikti Yoga diye bir şey vardır ki kitaptaki anlatımından Tasavvuf un bundan doğduğunu anladım. Hep iyi düşünmek, hep tanrıyı zikretmek, iyilik yapmak, iyi söylemek her şeyde iyiyi hedeflemek gibi prensipleri olan bir düşünce tarzıydı. Sanırım Hindistanın Ganj nehri civarındaki ermiş kişiler Sadu ları incelemek, islama şeyh, tarikat, tasavvuf gibi anlayışların nereden geldiğini anlatacaktır.



__________________
Allah Aklını kullanmayanların üzerine pislik yağdırır.
Yukarı dön Göster Saffet Metin's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Saffet Metin
 
muhiddin
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 15 temmuz 2006
Yer: ABD
Gönderilenler: 266
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı muhiddin

...Tasavvuf un bundan doğduğunu anladım. Hep iyi düşünmek, hep tanrıyı zikretmek, iyilik yapmak, iyi söylemek her şeyde iyiyi hedeflemek gibi prensipleri olan bir düşünce tarzıydı.

Ne kadar kotu prensipler :)



__________________
muhiddin
Yukarı dön Göster muhiddin's Profil Diğer Mesajlarını Ara: muhiddin
 
hira
Groupie
Groupie
Simge

Katılma Tarihi: 22 agustos 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 85
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hira

slm

tarikatın büyük marifetleri

Al sana bir ney bir dümbelek gir sekir haline sarfet kendi dilince hakka şirk koşmayı gayıptan al haberi ver müjdeyi adına keramet de kendine bağla milleti allah dostu ol çık meydana.

hakikatın güneşi kurandır marifetin özü kurandır

 

Yukarı dön Göster hira's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hira
 
muhiddin
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 15 temmuz 2006
Yer: ABD
Gönderilenler: 266
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı muhiddin

hira Yazdı:

slm

tarikatın büyük marifetleri

Al sana bir ney bir dümbelek gir sekir haline sarfet kendi dilince hakka şirk koşmayı gayıptan al haberi ver müjdeyi adına keramet de kendine bağla milleti allah dostu ol çık meydana.

hakikatın güneşi kurandır marifetin özü kurandır

 

Siz de Allah dostu olarak mi ciktiniz meydana, yoksa Allah dostu olmayarak mi?

 



__________________
muhiddin
Yukarı dön Göster muhiddin's Profil Diğer Mesajlarını Ara: muhiddin
 
Alperen
Admin Group
Admin Group
Simge

Katılma Tarihi: 09 nisan 2005
Gönderilenler: 2974
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Alperen

Selam

Tarikatçılara göre velayet nübüvvetten üstündür. Yani veliler, ermişler peygamberlerden üstündürler.

Şimdiki tarikatçılar bunu kabul etmeseler de yada yumuşatıp çarpıtsalar da bu tez onların fikir kökenlerinde mevcut.

Neden böyle bir tez öne sürmüşler? Çünkü nebiler pasiftirler, vahiy beklerler. Veliler ise aktiftirler, gider alırlar. Nebilerle Allah arasında melek vardır. Veliler ise direkt Tanrı ile muhataptır.

Veliler nebilerin vahiy aldığı kaynağa dolaysız erişmektedirler. Haliyle aldıkları batın bilgiler de vahiy kadar hatta daha fazla gerçektir. Bu nedenle şeyhlerin sözlerini okumaktan Kur'an okumaya vakit kalmaz. Bu nedenle Kur'an ayetleri efendilerin aldığı vahye dolgu malzemesi edilir ancak.

Tarikatçı kesim, hazretlerinin bu ifşaatına(!) nasıl bir yumuşatma yapmaktadır? Peygamberlerin velayet yönü nübüvvet yönünden daha değerliymiş. Kastedilen buymuş meğer. Sıkıntı zaten bu iki makamın yetkinlik dereceleri değil miydi? O halde yumuşatma çabaları beyhude.

Tarikatçıların bu sözleri doğru yorumladığını kabul edelim. İyi de o lafları sarfedenler bu kadarcık bir açıklamaya neden lüzum görmemiş de takipçiler sonradan bu sıkıntının içine girmişler?

Sakatlık saklanamaz ölçekte...

Muhabbetle, Alperen

 



__________________
Yunus 105. Şu da emredildi: "Yüzünü dine bir hanîf olarak çevir. Sakın müşriklerden olma!"
Yukarı dön Göster Alperen's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Alperen
 
hira
Groupie
Groupie
Simge

Katılma Tarihi: 22 agustos 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 85
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hira

sayın muhiddin

sanırım yazdığım yazıda ters birşey yok günümüze uzanan tarikatın maharetleri dir bunlar ben yıllarımı verdim şeksiz şüphesiz bir bağlılık gerekiyordu şeyh efendilere yoksa intisap etmek kolay değildi. Ben allaha şükür yüce allahın bizlere peygamberimiz vasıtasıyla göndermiş olduğu mesaja uymak için gereğini yapmaya çalışıyorum o mesajı gereği gibi yüreğimde yaşantımda yaşamaya çalışIyorum. selamlar

 

 

sayın alperenede teşekürler ederim katkıda bulunduğu için

Yukarı dön Göster hira's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hira
 

Sayfa Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats