HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an Hükümleri ve Kavramları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an Hükümleri ve Kavramları
Konu Konu: Çok eşliliği yasaklayan ayetler Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
Turk_Ibrahim
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 15 ekim 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 340
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Turk_Ibrahim

Sayın Safbilgi için özet kişisel görüş:

1- Boşama Hakkı : Bu kavram hukuki bir hiyerarşi barındıran geniş boyutlu bir kavramdır. Bu hak erkeğindir. İsveç'te birkaç yıldır abesle iştiğal misali zorlanan tamamen eşit paylaşım mevzuları güme gitmiş ve hiçbir erkek boşandıktan bir süre sonra belki bir başka erkekle evlenecek kadına malını mülkünü vermemiş hepsi lafta kalmış modern ucube olup gitmiştir. Boşama hakkı kadının olamaz. En azından bugüne kadar olmamıştır. Kuran'da bunu zorlamaz. Çünkü erkeğin tanımını "Malını paylaşan" olarak yapmıştır.

erkekler; kadınları gözetip kollayıcıdırlar. Şundan ki, Allah, insanların bazılarını bazılarından üstün kılmıştır ve erkekler mallarından bol bol harcamışlardır. / Nisa-34

2- Ayrılma-Reddetme Hakkı : Yüz kızartıcı suçlardan aşağıya doğru herhangi bir nedenle bir kadın kocası ile birlikte yaşamayı reddedebilir. Zaten uygulanan da budur. Bu kadın-erkek konusu da değildir. Anne babasının yüz kızartıcı suçundan dolayı bir çocuk dahi bu hakka sahiptir. AMA BU BOŞAMA DEĞİLDİR. Daha doğrusu adı boşamadır.

3- Çözüm : Kadın haklarını, çok eşlilik gibi Kuran'ın yasaklamadığı tali konularda değil. Kadını özgürleştirmede (İş yapabilme, Yetenek kazanma, Para biriktirme, Başını dik tutabilme) konu ederseniz haklı bir reddetme anında bir kadın onu haketmeyen tiplere özgürce tekmeyi basar yoluna gider. Yüzbinlerce kadın karaktersiz ve ahlaksız erkeklerle zorla birlikte yaşama zorunda kalmazlar. İşte Kur'an Mantığı da budur. Kur'an kadını adı dahi anılmazken Miras ayetine boşuna koymamıştır. Bize düşen Kadına daha fazla hak ve kazanma iş yapabilme gücü katmaya çalışarak onu özgür hale getirmektir.



__________________
"Bak işte günler!Biz onları insanlar arasında dolandırır dururuz. Allah bu sayede iman edenleri bilecek, sizden tanıklar edinecektir."3:140
--BLOG--
Yukarı dön Göster Turk_Ibrahim's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Turk_Ibrahim Ziyaret Turk_Ibrahim's Ana Sayfa
 
safbilgi
Yasaklı
Yasaklı
Simge

Katılma Tarihi: 25 agustos 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 841
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı safbilgi

Selam Turk İbrahım

Konu hakkında ayrı forum açman çok iyi olmuş belırttığin üzere önemli.Konu butunluğu açısından göruşleriımı sadece oraya yazdım.

http://63.231.71.139/forum_posts.asp?TID=2534&PN=1&T PN=1

Yukarı dön Göster safbilgi's Profil Diğer Mesajlarını Ara: safbilgi
 
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

Turk_Ibrahim Yazdı:
Anlıyorum ki, Sayın Hasan Akçay hakaten çok yanlış temelde ve ayet anlam saptırmalarıyla bu gerçekle ciddi anlamda oynamış.

Bu noktadan sonra Benim bir Mü'min olarak talebim açıkça çok eşliliğin yasaklandığı bir Kuran Ayetidir. Yeryüzündeki tüm erkek ve kadınların anlayacağı bağlaç boğuntuları ile saptırılmayan bir Kuran Ayeti.

Dinim bunu söylüyor.

Saygılarımla.

ÇOK EŞLİLİK ZULÜMDÜR. Bunu 4:23’te Allah söylüyor:

İki kızkardeşi bir arada eş almanız ... yasaktır

Hurrimet aleyküm... en tecm beyne’l uhteyn

 

Dikkat edilirse burada vurgulanan, kızkardeşlerin eş alınması değil. Bir adam onları birer birer eş alabilir; örneğin eşi ölen ya da kendisinden boşanan bir adam onun kızkardeşini alabilir. O caiz. O zulüm değil. Zulüm olduğu için yasaklanan, kızkardeşlerin bir arada eş alınmasıdır –en tecmaû beyne’l uhteyn. Yani çok eşlilik.  

 

Çok eşliliğin adaletsizlik anlamında zulüm olduğunu bir de istisnasız bütün müfessirler söylüyor. Örneğin Elmalılı’nın 4:3 yorumu şöyle:

 

Ve in hıftüm en lâ ta’dilû ve eğer birden fazla kadınlar arasında da adalet yapamıyacağınızdan korkarsanız –ki korkmalısınız...

 

Buna rağmen kalkıp 4:3’te Allah’ın çok eşli evliliği caiz kıldığını öne sürüyorlar. Bunda bir çarpıklık yok mu? Yani, Allah zulmeder mi?

 

Hayır. Allah insanlara asla zulmetmez; onlar kendi kendilerine zulmediyor (10:44)

*

EVLİ OLANALRI EVLENDİRMEK HARAMDIR.

Bekarlarınızı evlendirin -Ve enkihu’l eyame minküm. 24:32’deki bu emir Allah’ın emridir, başka birinin değil. O halde farzdır. Tıpkı O’nun "Toplanma günü Allah’ı anmaya koşun!" emri gibi (62:9). 

Kendi bekarlarınızı  evlendireceksiniz -eyâme minküm. Onları evlendirmek, gücü yeten ana babalara elbet farzdır. Tıpkı hac, nasıl gücü yeten inanırlara farzsa. 

Nikahı kıyana ise kesinlikle farzdır. Vurgulamak için bir daha: evlendirme işlemi farzdır. Bekarları ister imam evlendirsin ister memur farketmez ama tanıkların önünde imzalara bağlanan o işlemin resmen yazıya geçirilmesi farzdır.

İster imam evlendirsin ister memur. Ama uygulamada sorun var. Devletin evlendirme memuru, çok eşliliğe izin vermeyen laik yasa uyarınca, yalnızca bekarları evlendirdiği halde imam, beşerî şeriat uyarınca evli olanları da evlendiriyor. Oysa o şeriat Allah’ın dinine aykırı. İmam, günah işliyor.

Bakın, Yüce Allah’ın emri: Evli olmayanları evlendirin –enkihu’l eyame. Allah’ın bu emri  "Evli olanları evlendirin!" hinliğine izin vermez.    

Tıpkı O’nun "Toplanma günü Allah’ı anmaya koşun!" buyruğu nasıl "Lat-Menat-Uzza’yı anmaya koşun!" hinliğine izin vermiyorsa. Tıpkı şirk gibi evlileri evlendirmek te günahtır.

İmamlar gerçekten İslam olsa...

Sevgi ile, Hasan Akçay

Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

ÇOK EŞLİLİK ZULÜMSE ÇOK EŞLİ OLUN (!)

Nisa 2, 3, 4, 5 ve 6 tamamen yetim kadınlar hakkında. Çeviri şöyle olabilir:

Yetimlere mallarını verin. Temizi pisle değiştirmeyin. Onların malını kendi malınızla yemeyin; büyük günahtır bu (2).

Yetimlere haksızlık etmekten korkuyorsanız size yetki veren kadınları ikişer, üçer, dörder evlendirin. Ama bunda da adil olamamaktan korkuyorsanız yalnızca birini ya da yeminle sahip çıktıklarınızı. Malen dara düşmemeniz için uygun olan budur (3).

Kadınlara mallarını hiçbir karşılık beklemeden verin. Ama onlar kendiliklerinden birazını size bırakırlarsa çekinmeden alın (4)

Allah’ın sizin için de geçim kaynağı yaptığı malları aklı ermiyenlere devretmeyin ama onları yedirin, giydirin ve hoş tutun (5).

Yetimleri sınayın. Eğer yaşına erdikleri zaman onları olgun bulursanız mallarını kendilerine devredin. Biraz daha büyüsünler diye ağırdan alıp mallarını çarçur etmeyin…. (6)

Dikkat edilirse 3. ayette NKH var. Tıpkı Nûr 32’deki gibi. Ama NKH, Nûr 32’de evlendirin anlamına gelsin diye enkihu okunacak şekilde harekelendiği halde Nisa 3’te evlenin anlamına gelsin diye inkihu okunacak şekilde harekelenmiş.

Bu tercih, elbet ilahî değil beşerî olup Miladî 8 nci yüzyılda harekelemeyi yapan beşere aittir. Ve son derece yanlıştır çünkü çelişikilerle malul:

Şu işe bakın:

Yüce Allah Nisa 23’te çok eşliliğin zulüm olduğunu açıklıyacak; sonra Nisa 3’e dönüp gûya kadınları ikişer, üçer, dörder eş alın ve çok eşli olun diyecek! Yani zulmedin!

Der mi? Aynı sûrenin 82 nci ayetinde "Kuran’da çelişki bulamazsınız," diye meydan okuyup dururken Kuran’a bu çelişkiyi sokuşturur mu?

Bu bir. İkincisi:

Gûya "Kadınlara ikişer, üçer, dörder sahip olunca zulüm etmekten korkuyorsanız yeminle sahip çıktıklarınızı eş alın!" diyor. Ama bu da müthiş bir çelişki. Çünkü kadınların ikişer, üçer, dörederi nasıl çok eşse yeminle sahip çıkılanları da çok eş.

Yüce Allah çok eşlilik zulümse çok eşli olun der mi?

Belli ki 3 ncü ayetteki NKH, yanlış harekelenmiş. Eğer Nûr 32'de yapıldığı gibi doğru harekelenip evlendirin anlamına gelecek şekilde okunması sağlansaydı mevcut mushaftaki çelişkilerin hiçbiri peydah olmayacaktı.

Aslında söylenen şu:

Yetimlerinizin yanlışlıkla mallarını yiyip günah işlemekten korkuyorsanız elinizde yetim malı bulundurmayın. Yaşına eren yetimlere mallarını derhal devredin (4:6) ve size evlendirme yetkisi veren yetim kadınları ikişer, üçer, dörder evlendirin.

Ama sizin için de geçim kaynağı olan o mallar (4:5) ile yatırım yaptıysanız ve sahiplerine devretmek için topunu birden denkleştirmeye kalkmanız sizi malen dara düşüreceği için yetimlerinize eksik mal verip haksızlık etmekten korkuyorsanız yalnızca bir kadını evlendirin.

Ya da yeminle bakımını üstlendiğiniz garibanları  (ma meleket eman üküm) evlendirin. Onların malı yok. Mal devri söz konusu olmadığına göre onları topluca evlendirmek sizi dara düşürmez.

Sevgi ile, Hasan Akçay

Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 
savana
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 30 nisan 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı savana

129.
Ne kadar uğraşırsanız uğraşın, kadınlar arasında adaleti yerine getiremezsiniz. Öyle ise büsbütün gönül verip ötekini  askıda kalmış kadın gibi bırakmayın. Eğer arayı düzeltir ve Allah’a karşı gelmekten sakınırsanız, şüphesiz Allah çok bağışlayıcı ve çok merhamet edicidir. yaşar nurimeali

 

Siz ne kadar çok isteseniz de kadınların hakkını veremezsiniz. Bari hepten bir tarafa eğilip öteki tarafı askıdaymış gibi boşlukta bırakmayın. Ama arayı düzeltip sorumlu davtranırsanız Allah sizi korur ve bağışlar.hasan akçay

selam

benim merak ettiğim şu; yukarıdaki Yaşar Nuri mealindeki altını çizmiş olduğum kelimelerin ayette karşılığı varmı yoksa yorumdan dolayımı eklenmiş.



__________________
O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Yukarı dön Göster savana's Profil Diğer Mesajlarını Ara: savana
 
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

Bu sözlerin Arapça metindeki karşılıklarını yazayım. Yaşar Nuri Bey yoruma baş vurmuş mu vurmamış mı lütfen kendiniz karar verin.

Lâ temîlû külle'l meyli tezerû

büsbütün gönül verip: temîlû külle'l meyl (Meyl, Türkçemizde de kullanılan bir kelime; isim. Temîlû onun fiil hali. Lâ temîlû, meyletmeyin demek. Külle'l meyl: meyledişin tümüyle)

öteki: (Bunun karşılığı kelime olarak yok ama anlam olarak var.)

kadın: (dişil zamir)

Sevgi ile, Hasan Akçay  

Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 
safbilgi
Yasaklı
Yasaklı
Simge

Katılma Tarihi: 25 agustos 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 841
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı safbilgi

 

Hasan Akcay Yazdı:
Savana kardeşim, Nisa 129 kadınların lehinde bir ayettir. Çünkü onların boşanma sırasındaki haklarını güvence altına alır. 

Ama türlü hinliklerle anlamca çarpıtılır ve kadınların aleyhine kullanılır. Çok eşli zulmün bahanesi olarak...   

Oysa ayetin konusu boşanmadır; çok eşlilikle, tek eşlilikle zerrece ilgisi yok. Bunu anlamak için siyak ve sibaka bakmak yeter.

Siyaktaki 128 nci ayete bakar mısınız. Karısından başka bir kadınla yüz göz olmak suretiyle nüşuz suşu işleyen erkekleri anlatır. Bir kadın kocasının kendisinden başka bir kadınla yüz göz olduğunu sanıyorsa -ve inimra'atün hâfet min ba'lihé nuşûzan... 

O durumda ne yapmak gerekir? Ayetin önerisi: o kadınla eşinin arasını düzeltin. Peki bu mümkün olmuyorsa? Elbette ayrılırlar. Yani siyaktaki konunun bir ucunda barışma varsa öteki ucunda boşanma var. 

Sibaktaki 130 ncu ayet ise eğer ayrılırlarsa diye başlıyor -Ve in yetefarraka... Yani sibaktaki konu da boşanma.

Aradaki 129 ncu ayetin konusu bu anlam örgüsü içinde elbet boşanma olacaktır. Türkçesi şöyle olabilir:

Siz ne kadar çok isteseniz de kadınların hakkını veremezsiniz. Bari hepten bir tarafa eğilip öteki tarafı askıdaymış gibi boşlukta bırakmayın. Ama arayı düzeltip sorumlu davtranırsanız Allah sizi korur ve bağışlar.

Selam Dostlar

Hasan Beyınde belırttiği üzere Nısa 128,129,130 çokeşlılıkle ılgılı degıl,boşanmayla ilgili.Yani boşanırken adaletı koryun kendı tarafınıza çekmeyın dıyor,kadına hakkını verın,askıda bırakmayın.

Not:Benım en guvendığim meal Yasar Beyın ki ama oda bır çok konuda geleneksel tefsır baskısının etkısınde kalmış veya bazı ıncelıklerı farketmemış olabılır,bize duşen onu aşmak ve meal hatalarına dıkkat çekmek...

Yukarı dön Göster safbilgi's Profil Diğer Mesajlarını Ara: safbilgi
 
savana
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 30 nisan 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı savana

Hasan Beyınde belırttiği üzere Nısa 128,129,130 çokeşlılıkle ılgılı degıl,gönlun baska bir kadına kayması ve akabınde gelen ıllk eşle boşanmayla ilgili.Yani meyledılen dığer kadın yuzunden hemen boşanmayın mevcut esle arayı duzeltmeye çalışın ,gunahtan sakının,tekrar sevgı oluşturmaya çalışın.Bu ayet tek eşlıleğe kanıt,yani iki eş aynı anda olmaz gönul mutlaka tek eşe meyleder,zulum olur..safbilgi yazdı

Siz ne kadar çok isteseniz de kadınların hakkını veremezsiniz. Bari hepten bir tarafa eğilip öteki tarafı askıdaymış gibi boşlukta bırakmayın. Ama arayı düzeltip sorumlu davtranırsanız Allah sizi korur ve bağışlar.hasan akçay hasan akçay

selam

Yukarıdaki mealinizdeki öteki taraf diye bahsi geçen safbilginin anladığı gibi meyledilen diğer kadınmı?

 



__________________
O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Yukarı dön Göster savana's Profil Diğer Mesajlarını Ara: savana
 
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

Bari hepten bir tarafa eğilip öteki tarafı askıdaymış gibi boşlukta bırakmayın ifadesindeki taraflar: erkekler ve onların boşadığı kadınlar. Yüce Allah erkeklere, "Yalnızca kendi çıkarınızı düşünmeyin; boşadığınız kadınları çaresiz bırakmayın," diyor.

Y N Öztrük'ün meali dahil çok eşliliği caiz sayan bütün meallerin aksine, bu ayette çok eşli bir erkeğin, gönlünü eşlerinden birine kaptırıp öteki eşlerini ihmal etmesinden söz edilmiyor; boşanan kadınların haklarından söz ediliyor.

O yüzden ayetin başında lafzen değil ama zımnen boşanma sırasında ifadesi var:

Boşanma sırasında kadınlara adil davranmayı ne kadar hırsla isteseniz de başaramazsınız. Bari hepten bir yana eğilip öteki yanı askıdaymış gibi boşlukta bırakmayın. Ama arayı düzeltirseniz ve Allah'a sorumlu olduğunuzu bilerek yaşarsanız Allah sizi korur ve bağışlar.

Sevgi ile, Hasan Akçay

Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 
safbilgi
Yasaklı
Yasaklı
Simge

Katılma Tarihi: 25 agustos 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 841
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı safbilgi

Hasan Akçay yazdı:

Bari hepten bir tarafa eğilip öteki tarafı askıdaymış gibi boşlukta bırakmayın ifadesindeki taraflar: erkekler ve onların boşadığı kadınlar. Yüce Allah erkeklere, "Yalnızca kendi çıkarınızı düşünmeyin; boşadığınız kadınları çaresiz bırakmayın," diyor.

Y N Öztrük'ün meali dahil çok eşliliği caiz sayan bütün meallerin aksine, bu ayette çok eşli bir erkeğin, gönlünü eşlerinden birine kaptırıp öteki eşlerini ihmal etmesinden söz edilmiyor; boşanan kadınların haklarından söz ediliyor.

O yüzden ayetin başında lafzen değil ama zımnen boşanma sırasında ifadesi var:

Boşanma sırasında kadınlara adil davranmayı ne kadar hırsla isteseniz de başaramazsınız. Bari hepten bir yana eğilip öteki yanı askıdaymış gibi boşlukta bırakmayın. Ama arayı düzeltirseniz ve Allah'a sorumlu olduğunuzu bilerek yaşarsanız Allah sizi korur ve bağışlar.

Sevgi ile, Hasan Akçay

Siyak ve sibak her şeyi açıklıyor,ihtıyacımız olan sadece özgür ve saf yorum.Meal yazarlarının haremci geleneksel tefsır ve ögretının kirli etki ve baskısıyla işledikleri bu buyuk hatayı duzelteceklerını umuyorum.

Yukarı dön Göster safbilgi's Profil Diğer Mesajlarını Ara: safbilgi
 

<< Önceki Sayfa 42 Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats