HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an Hükümleri ve Kavramları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an Hükümleri ve Kavramları
Konu Konu: Ahirete İman/İnkar Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
ASsLAN
Newbie
Newbie


Katılma Tarihi: 26 kasim 2006
Yer: Bolivia
Gönderilenler: 31
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ASsLAN

Selam,

Ahirete iman etmenin/inanmanın göstergesi nedir?

Ahireti inkar ediyor olmanın göstergeleri nedir?

Sözlü olarak büyük çoğunluk ahirete inanıyoruz diyor.

Sözlü olarak çok küçük azınlık haricinde ahireti inkar ettiğini söyleyen yoktur.

Bu konuda araştırma yapan arkadaşlar bildiklerini bizimle paylaşabilirler mi? 

Yukarı dön Göster ASsLAN's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ASsLAN
 
asım
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 14 agustos 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1700
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı asım


Dinin özü Kur�an�da sık sık tekrar edildiği üzere �iman� ve onun zorunlu sonucu �salih amel� (Kur�an�da 60�dan daha fazla tekrar edilir) ise, bizatihi dinamik bir süreçtir. İman, Allah ile sürekli bir ilişki, salih amel ise insanlar ile sürekli bir ilişkidir. İman, ne tek başına aklın, ne de ahlâkî anlamda salt teslimiyet ve iradenin bir başarısıdır. Kur�an�da bunlar birbirinden ayrılmaz.

İman, akletmenin, yani kalbin bir başarısıdır. İman aynı anda ruhî, kalbî, manevî, zihnî, iradî, ahlâkî bir süreçtir. İman Allah�a karşı boyun eğme (tekebbür, istiğna ve inattan vazgeçme) saygı, huşu, sevgi, güven, minnettarlık (şükür) gibi değerlilik yaşantıları şeklinde kalbin fiilleridir. Bu nedenle de Kur�an�da ifade edildiği gibi artar-eksilir (9/124; 8/2). Kalbin sürekli yumuşak (canlı) tutulması (39/23; 36/70) dolayısıyla da iman�ın sürekli tazelenmesi ve edi(ni)lmesi gerekir. Bakımı yapılmayan kalp zamanla paslanır (83/14) katılaşır (2/74; 6/43; 87/16) ve sonunda mühürlenir (2/7; 6/46; 45/23).

Salih amel (ahlâkî eylem ve fiil) Haricîlerin ve Mu�tezile�nin sandığı gibi imanın bir parçası değildir. Ama onun zorunlu (başka türlü düşünülmesi imkânsız) bir sonucudur. Haricîliğin yaratmış olduğu teröre karşı Mürcie�nin ve Ebu Hanife�nin ameli imandan ayırması doğru idi fakat Mürcie�nin ve Ebu Hanife�nin iman tanımları yanlıştı.

Mürcie�nin ve Ebu Hanife�nin iman tanımı hiçbir kalp fiili içermeyen, salt zihinsel tasdik ve kesin kanaat idi. Kalp, fiilleri içeremezdi, çünkü imanı soyut zihinsel tümellere indirgemişti: Birisi �Ben Kâ�be�ye ve Hz. Muhammed�e inanıyorum; fakat Ka�benin Mescid-i Haram�daki Ka�be, Muhammed�in de 571�de doğan Abdullah�ın oğlu Muhammed olup olmadığını bilmiyorum� dese onun imanı sahihtir ve iman artmaz, eksilmez, her müminin imanı birbirine eşittir.(Ebu Hanife, 1981: 1 vd.)

Bu tanım, giderek imanı yaşanan canlı, dinamik bir süreç olmaktan çıkararak �akaid�e dönüştürüp �Amentü� olarak sayısal kurallara indirgedi. Bu durumda: �Pekin şehrinin varlığına inanıyorum� ile �Allah�a inanıyorum� kesin hükümleri arasında insanda (müminde) etki uyandırmama bakımından bir fark kalmıyordu. Zira, ikisi de birer haber olarak zihinde gerçekleşen kesin tasavvurlardı.  

Kur�an�ın oluşum sürecinde ortaya koyduğu imanın muhtevası zorunlu olarak eylemi gerektiriyordu. Müminler politik, hukukî, iktisadî, ahlâkî süreçlerde imanlarını öfke, nefret, buğz, merhamet, sevgi, takva şeklinde değerlilik yaşantıları; emr-i bil-ma�ruf-nehy-i ani�l-münker (iyiliği destekleme, kötülüğü köstekleme), cihad, yardım vs. şeklinde eylem olarak ortaya koyuyorlardı. Ahlâksızlığın kesinlikle imansızlıktan kaynaklandığını Peygamber: �zina eden  adam mümin kalarak zina edemez, hırsızlık yapan, hırsızlık yaptığı anda mümin değildir� (İbn Mace, Sünen, Fiten Bahsi, Hadis No: 3; Tirmizi, Sünen, İman Bahsi, Hadis No: 11; Ebu Davud, Sünen, Sünnet Bahsi, Hadis No: 15) diyerek ortaya koymuştur.

Tasavvuf�un birçok akımında iman bireysel düzlemde yaşanırken, mistik idealler çoğu zaman politik ve dünyevî olanı �terk� etmeyi gerektirdiği için değerlilik yaşantıları hüzün, korku, sabır, ağlama vs. gibi olumsuz yaşantılardı. Bu anlamda mistik tecrübe yatay olanı (yeryüzüyle ilişkiyi) terk etmiş, Allah ve Ahiret'e doğru dikey bir yürüyüştür (seyr-i suluk, makamat, ahval). Mistik idealler yaşamın ağırlık noktasını yaşamın içine değil, Allah�a ve öteye  (Ahiret) yerleştirmiştir.

Sünnîlik imanı �altı�, İslâm�ı da �beş� olmak üzere �şarta� bağlayarak tarihî süreç içerisinde bir dogmalar ve ritüeller dinine dönüşmüştür. �Kelime-i şahadet�in papağanca telaffuzu bu dine girişin anahtarıdır. Oysa �Eşhedü=Ben şehadet ederim� ifadesi hem coşkusal, hem de fiilî bir yaşantıyı (praxisi) işaret eder. Allah, göklerin derinliklerinde (aşkın) sıfatlarıyla bilinecek bir varlık değil; müminlerin, muhsinlerin, muttakilerin, sabredenlerin (direnenlerin)... günlük yaşamlarında, yeryüzünde sürekli beraber oldukları (2/103; 9/36; 16/128) her an karşılaşacakları bir Varlıktır (şehadet). İnanç veya akide hakkında sadece konuşulan bir şey (Kelâm); iman ise yaşama ve eylemin bizzat kendisidir.

Ehlü�l-Hadis ve onun teolojik uzantısı Eş�arilik, teorik düzeyde ameli imandan ayırmayıp, pratikte Mu�tezile (el-menzile-beynel menzileteyn) ve Haricîlikten (tekfir) daha mutedil bir yol izlediyse de; giderek Sünnîliğe Mürcie�nin iman anlayışı yerleşti ve sonuç olarak iman ve amel birlikte zayi oldu. Akide (inanç) -iman değil- dinin zorunlu unsuru, amel ise, olsa iyi olur; ama olmasa da �mümin� ve �Müslüman� olunur, şeklinde anlaşıldı. Bu gelişme, Kur�an�daki �iman�ın düpedüz sağcılaşması idi. Zira, artık Müslüman ve mümin olma, sürekli kalp ve beden fiilleri işleyerek uyanık ve dinamik olmaktan çıkmış; taklit yoluyla inanç ve alışkanlık yoluyla amele dönüşmüştür. İlhami Güler

__________________
O halde yüzünü, Allah'ı bir tanıyarak dine, Allah'ın insanları üzerine yaratmış olduğu fıtratına doğrult. Allah'ın yaratışında değişiklik bulunmaz. Dosdoğru din budur. Fakat insanların çoğu bilmezler.
Yukarı dön Göster asım's Profil Diğer Mesajlarını Ara: asım
 
asım
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 14 agustos 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1700
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı asım

_ismail doğu: kelam tartışmalarında sıkça geçen kocakarı imanı nasıl bir değer ifade eder? bu, kelam tartışmalarının gereksizliğine ifade eden bir atıf mıdır? yoksa, her şeye karşın takınılacak bir duruma mı işaret eder?

_ilhami güler: ‘kocakarı imanı’ söylemi, taklidi imanın muteber olup olmadığı sorunuyla ilgilidir. münhasıran kocakarıyı değil de, toplumun ortalamasını muhatap alan kur’an, imanın gerçekleştirilmesi için insanların varlıklar üzerine, nimetler üzerine düşünmelerini, atalarını körü körüne taklit etmemelerini ister. kişinin hakkında asgari bilgisi olmadığı şeyin peşine gitmemesini, aksi takdirde öte dünyada sorumlu tutulacağını söyler (17/26). kur’an, müşrik bir toplumun siyasal önderi olan firavun’un karısının, mevcut dini - kültürel ortamı yırtarak imana erişmesini mü’minlere örnek olarak verir (66/11). kocakarı imanı söylemi, samimiyeti ve koşulsuz teslimiyeti ima eder. birincisine evet, ama ikincisi alabildiğine tehlikelidir. bilinçsiz ve bilgisiz samimiyetin dinde hiçbir kıymet-i harbiyesi yoktur. samimiyetle dağa, taşa, ineğe, buzağıya…tapan insanlar vardır. bu nedenle kur’an, ‘imanınız sizlere ne kötü şeyler emrediyor?’(2/93) diye serzenişte bulunur. tıp ve sağlık benzetmesine dönecek olursak, herkesin elbetteki doktor olması beklenemez; ancak, koruyucu hekimlikte olduğu gibi, herkesin sağlığını koruması, bunun için gerekli bilgileri öğrenmesi; hasta olduğunda sahasında uzman bir doktora gitmesi gerekir. kaldı ki, insanın Allah ile olan ilişkisi ‘akaid’ ilişkisi değil; iman ilişkisidir. ilişkiye girdiğin varlığın ahlaki karakterini, kur’an’a dayanarak doğru tanımak gerekir. diğer türlü, Allah’a inandığını söylersin; fakat pratikte kontrolsüz bir güce taparsın; veya tarihten, toplumdan, doğadan ve insanlardan kaynaklanan kötülükleri götürüp Allah’a iftira edersin. özetle, iman konusunda kur’an’ın koyduğu hedefle, kocakarı imanını muteber görme hedefini mukayese edecek olursak, ikincisi, islam toplumlarının düşüş ve çürüme dönemlerinin bir standardıdır. kocakarı imanını savunmak, tıp bilimi ve doktorluk mesleğine rağmen kocakarı ilaçlarıyla tedavi olmayı savunmaya benzer. kocakarı imanı eğer bir erdem ise, hindu, hırıstiyan veya müslüman kocakarıların imanı arasındaki fark nedir? kur’an, gücü oranında herkesi düşünceye dayanarak iman etmeye çağırırken; insanları taklit ile teslimiyete çağıranlar, aslında tembelliğe çağırıyorlar demektir. adını da, ‘teslimiyet’ diye iyi bir şey olarak koyuyorlar.

_ismail doğu tarafından, ilhami güler’le yapılan söyleşiden kısa bir alıntıdır.

__________________
O halde yüzünü, Allah'ı bir tanıyarak dine, Allah'ın insanları üzerine yaratmış olduğu fıtratına doğrult. Allah'ın yaratışında değişiklik bulunmaz. Dosdoğru din budur. Fakat insanların çoğu bilmezler.
Yukarı dön Göster asım's Profil Diğer Mesajlarını Ara: asım
 
asım
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 14 agustos 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1700
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı asım

iman ediyorum demek...
evet allah ve ahiret var kabul ediyorum demekle aynı şey değil heralde...
farkı benzetmelerle anlamaya çalışalım...
bir kişinin var olduğunu iyi olduğunu güzel olduğunu söylemek kabul etmek le o kişiyle evlenmeyi kabul etmek aynı şey değil...
yada almanya diye bir ülke var güçlü büyük bir ülke demekle alman vatandaşlığına geçmek çok farklı....
askerlik mesleği iyidir hoştur demekle asker olmak için başvurmak yine farklı...
allaha ve ahirete iman etmek allaha gönülden ve içten bir bağlılığı kabul edip ona sevgi saygı itaat içeren bir hayatı yaşamaya evet demek tir...
allah tek ilahtır demek le benim rabbim allahtır demek arasında dağlar kadar fark vardır...




__________________
O halde yüzünü, Allah'ı bir tanıyarak dine, Allah'ın insanları üzerine yaratmış olduğu fıtratına doğrult. Allah'ın yaratışında değişiklik bulunmaz. Dosdoğru din budur. Fakat insanların çoğu bilmezler.
Yukarı dön Göster asım's Profil Diğer Mesajlarını Ara: asım
 

Eğer Bu Konuya Cevap Yazmak İstiyorsanız İlk Önce giriş
Eğer Kayıtlı Bir Kullanıcı Değilseniz İlk Önce Kayıt Olmalısınız

  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats