Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Efrayim
Sevgili hayrullahmeral
1. habil ve kabil olarak bilinmesinin HİÇ KİMSEYE bir zararı yoktur.
2. Ayetlerde anlatılan KISSAYA da bir ZARAR veya yanlış anlam getirmemektedir. Demişsiniz.
Habil ve Kabil İsmine uydurulan iki rivayet
1-) Habil ve Kabil ikisi de aynı kızkardeşi sevmişler,kız kardeşin gönlü Habil'den yanaymış.Kabil de bu durumu hazmedemeyip Habil'i öldürmüş.
2-) Habil ve kabil, Allah'a kurban sunmuşlar.Habil, hayvancılık yaptığından hayvan sunmuş,Kabil, ziraatçılık yaptığından meyve sunmuş,Allah da Habil'in kurbanını beğenmiş,Kabil de kıskançlığından Habil'i öldürmüş.
Bu uyduruk rivayetler,taktir edersiniz ki,isimler yazıldığından piyasadaki dini kitaplarda hayat bulmuşlar,müslümanlar da,hafızalarına kazımışlar bu uyduruk rivayetleri.
Adem'in iki oğlundan ... diye başlasaydı bu hikayeler pek etkili olup,hafızalarda yer etmezdi diye düşünüyorum.
3. Elbette, orda olmamasına rağmen, çevirilerde varmış gibi yapanlar YALANCIDIR.Demişsiniz.
Yalancı değil, Allah'a iftira edenlerdir.
4. Ancak dip notta, "rivayet edilir ki, kardeşlerin adları habil ve kabildir diye yazılabilir. Demişsiniz.
Sorarlar adama, bunun kaynağı,rivayeti neredendir diye, siz söylemeden ben söyleyeyim.TEVRAT'tır.
Tevrat'ta,Lut peygamber,dağda,iki kızıyla da cinsel ilşkiye girmiş,ikisinden de çocuk sahibi olmuş diye yazar.Eğer bu yazılanları kabul edersek,Habil ile Kabil'i kabul etmemizde bir mahsur yoktur...
5. Habil ile kabil olmalarına inanmak İNSANI GERÇEK İSLAM dan uzaklaştırmaz, isimlerinin öyle olmadıklarına inanmak da insanı müslüman yapmaz. Önemli olan, HİSSEYİ alıp, AMEL-İ SALİH peşinde KOŞMAKTIR. Demişsiniz.
Bunu nasıl söyleyebiliyorsunuz sevgili kardeşim.
AMEL-İ SALİH : Allah'n bize gönderdikleriyle amel etmek,göndermediklerini ortaya çıkarıp,deşifre etmek değilmidir? Hak varken,rivayetle amel olunur mu? Allah'ın ayetine,rivayet gerekçesiyle, dip not ilave etmek,hiç kabullenemeyeceğimiz bir durum.
Sevgi ile,
Not: Lütfen eleştirilerimi hayra yorumlayın.
|