HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an Çalışmaları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an Çalışmaları
Konu Konu: KUR’AN’I KİMLER ANLAMAZ Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
Alperen
Admin Group
Admin Group
Simge

Katılma Tarihi: 09 nisan 2005
Gönderilenler: 2974
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Alperen

KUR’AN’I KİMLER ANLAMAZ

 

www.satirbasi.com dan alıntıdır

 

Kur’an insanlara inmiş, son peygamber Hz. Muhammed aracılığıyla insanlara duyurulmuş bir kitaptır. Bu kitap insanlara indiği için insanların anlayacağı şekilde indirilmiştir. Eğer insanların anlamayacağı bir kitap olsaydı en başta kitabın indirilme mantığına ters düşerdi. Çünkü indirilen veya bildirilen şey anlaşılmaz, kapalı, üç beş falancanın filancanın anlayacağı bir kitap olsaydı sadece onlara inmiş olurdu ve kitaptan sadece onlar sorumlu olurdu. Zaten anlaşılmayacak bir şey neden duyurulsun ki. Hiç kimse bir başkasına anlaşılmayacak bir şey göndermez. Çünkü her eylemde bir amaç vardır.


Kur’an’a baktığımızda kendisini anlaşılır, açık, detaylı, öğüt kaynağı, hikmet kaynağı olarak gösterir.


10/15 Onlara apaçık olan ayetlerimiz okunduğu zaman, bize kavuşmayı ummayanlar, "Bundan başka bir Kur’an getir, yahut onu değiştir!," derler. De ki: "Onu kendi tarafımdan değiştiremem. Ben yalnız bana vahyedilene uyarım. Rabbime karşı gelirsem, büyük günün azabından korkarım."

6/126 Bu, Rabbinin dosdoğru yoludur. Öğüt alan bir toplum için ayetleri detayıyla açıklamış bulunuyoruz.


Kur’an peygamberimiz zamanında hiçbir zaman anlaşılma sorunu çekmemiştir. Gerek iman edenler gerek inkar edenler Kur’an’ın anlaşılır olduğunda, kapalı olmadığında ittifak halindeydiler. Kur’an’ a baktığımızda bunu açık seçik bir şekilde görürüz. Kur’an’ın hiçbir yerinde inkarcıların ‘’bu kitap anlaşılmaz, açık değil’’ gibi ifadelerine rastlanamaz. Tam tersi olarak ayetlerde inkarcıların Kur’an’ı isteseler anlayacakları ifade edilmektedir. İnkarcılar Kur’an’ın anlaşılır olduğunu bildikleri için Kur’an’ın anlaşılmasının önüne geçmeye çalışmışlardır.


41/26 İnkar edenler, "Başa çıkmanız için, bu Kuran'ı dinlemeyin, anlaşılmasını engelleyin," dediler.


Bu ayette inkarcıların Kur’an’ın anlaşılmasını engelleme çalışmaları anlatılmaktadır. Çünkü biliyorlar ki tarafsız ve önyargısız okunan Kur’an’ın ALLAH kitabı olduğu anlaşılacaktır. Bu yüzden kitabın anlaşılmasını çeşitli çabalarla engellemeye çalışmışlardır.


4/82 Kuran'ı incelemiyorlar mı? ALLAH'tan başkasının olsaydı onda bir çok çelişki bulacaklardı.


Bu ayette de inkarcılardan Kur’an’ı incelemeleri istenmektedir. Demek ki insanoğlu bu kitabı incelerse bunun ALLAH katından olduğunu anlayacaktır. ALLAH inkarcılara bile kitabı incelemelerini istiyor. Nasıl olur da inananların incelemesini istemez. Sorumlu olduğumuz, dinimizin ALLAH’tan gelen ve tek kaynağı olan, açık olduğu bir çok ayette zikredilen kitabı anlamamamız nasıl mümkün olabilir. Anlamayacağımız bir kitaptan nasıl sorumlu olabiliriz. Sadece birilerinin anladığı, yazdığı çizdiği, anlattığı kitaptan nasıl olurda bütün insanlar sorumlu olur?  Tabi ki böyle bir şey yoktur ve iman edenler kitabı kolaylıkla anlayabilir. Kısacası ALLAH, Kur’an’ı anlaşılacak özelliklerle donatmıştır.


Kur’an kendisini bu şekilde tanıtmasına rağmen, peygamberimizden sonra kitap anlaşılmaz hale getirilmeye çalışılmıştır. Kitabın anlaşılmayacağı, sadece profesyonel ruhbanlar tarafından anlaşılacağı insanlara lanse edilmiştir. Malesef bu çabalarında da başarılı olmuşlardır. Bu süreçte Kur’an’ı okunup anlaşılan, ona göre hayatı tanzim etmesi gereken bir kitap olmaktan çıkarttılar. Mezarlarda okunan, namazda okunan, duvarlarda güzel kılıflar içinde saklı, sadece ayetlerinin okunma ahengine saygı gösterilip içeriğine bakılmayan bir kitap haline getirdiler. Bu ruhbanların yüzünden insanlar kitabı okumaz hale geldiler. Sadece Arapçası okunan ve bu yolla sevap umulan ama hiç anlaşılmayan bir kitap.


Kitabı anlaşılmaz kılma çabalarının kimlere ait olduğunu Fussilet Suresi 26. ayette görmüştük. Ne yazık ki aynı tavrı peygamberden sonra peygamberi izlediğini söyleyen ama gerçekte peygamberle alakası olmayan zihniyetler göstermiş ve bu çalışmalarında başarılı olmuşlardır. Kendi geçimleri için, statüleri için, kalplerine sinmiş put sevgisi nedeniyle hala da bu çabalarını sürdürmektedirler. Yazdıkları kitaplarda Kur’an’ı siz anlayamazsınız bu alimlerin işidir, siz karışmayın o tarafa, o taraf bizim işimiz veya alimlerimizin işi diyerek insanların kitabı okumalarına engel olmaktadırlar. Katıldıkları televizyon programlarında, camilerde ‘’Kur’an yetmez’’, ‘’Siz anlamazsınız’’ nidalarıyla insanları kitaptan uzaklaştırmaya devam etmektedirler.


Bu engelleme çabaları ki; Hanefi mezhebinin en katı uygulamalarıyla taliban hareketini doğurdu. Aynı şekilde ülkemizdeki mezar evleri doğurdu. El kaide denen örgütü doğurdu. Matbaa bu ülkeye kaç yıl sonra girdi? Aynı zihniyet mezhep savaşlarını doğurdu. Irakta görülen mezhep savaşlarını ne ile açıklayabiliriz. Ülkemizde geçmişte yaşanan mezhep çatışmalarının, sebepleri  bu zihniyettir. Kısacası Kur’an’dan uzaklaşmış zihniyetin ürünleri bunlar ve daha burada sayamayacağımız yüzlerce binlerce örnekler.


Tüm bunlardan sonra Kur’an’ı kimlerin anlamayacağını gene Kur’an’dan öğrenelim:


9/127    Ne zaman bir sure inse, "Kimse sizi görüyor mu," diye bakışırlar. Sonra da dönüp giderler. Anlamaz bir topluluk olduklarından ALLAH kalplerini çevirmiştir.

41/5    Dediler ki: "Senin bizi çağırdığın şeye karşı sabit fikirliyiz, kulaklarımızda ağırlık ve bizimle sizin aranızda bir perde vardır. İstediğini yap, biz de yapacağız.

6/25       Onların bir kısmı seni dinler. Fakat, kalpleri üzerine anlamalarına engel olacak örtüler, kulaklarına da ağırlık koyarız. Her bir mucizeyi görseler de ona inanmazlar. Bundan ötürü sana geldiklerinde seninle tartışır ve inkarcılar, "Bu ancak bir efsanedir," der.

43/40    Sen mi sağıra işittireceksin, yahut körü ve apaçık bir sapıklıkta olanı yola getireceksin?

30/52 Sen ne ölülere işittirebilirsin, ne de arkalarını dönüp giden sağırlara çağrıyı duyurabilirsin.

30/53 Körü de sapıklığından kurtarıp yola getiremezsin. Sen ancak ayetlerimize inananlara işittirebilirsin ki onlar hemen teslim olurlar.

17/45 Kuran okuduğun zaman, seninle ahirete inanmayanlar arasına görülmez bir engel yerleştiririz.

17/46 Ve onu anlamalarını engellemek için kalplerine kabuklar, kulaklarına da ağırlık koyarız. Rabbini yalnızca Kuran'da andığın zaman nefretle geriye dönerler.

18/57 Rabbinin ayetleri kendisine hatırlatıldığı halde, yaptıklarını unutarak ondan yüz çevirenden daha zalim kim olabilir? Kalplerine, onu (Kuran'ı) anlamalarına engel olacak bir örtü, kulaklarına da bir ağırlık koymuşuzdur. Onları hidayete ne kadar çağırırsan çağır, onlar asla doğruyu bulamaz.


Bu ayetlerden açıkça görülecektir ki; Kur’an’ı anlayamayacak olanlar, inkarda diretenler, en başta inkar yolunu tercih edenlerdir. Kendileri bu şekilde şartlandıkları için ALLAH’ta onların Kur’an’ı anlamalarına engel olmuştur.


Burada ki diğer anlamama sebebi olarak ta ‘’sabit fikir’’ gösterilmektedir. Ne yazık ki bu durum insanların genelinde gözlenmektedir. Tamamiyle kuruntulardan oluşan birçok inanç ve düşünce bile sabit fikirlilik yüzünden devam ettirilmektedir. İşte bu şekilde daha en başta beyin konforunu bozmak istemeyen bu varlıklar mesaja karşı bir tavır almışlardır.


Kitabın anlaşılamayacağını savunan (sadece din adamlarının anlayacağını savunan) zihniyete birkaç soru soralım:


1-   Kur’an’ı kimler anlayabilir?

2-   Kur’an’ı kimler anlayamaz?

3-   Anlayacağını ileri sürdükleriniz kimlerdir?

4-   Anlayacağını ileri sürdükleriniz neden farklı mezhep, tarikat ve cemaatteler?

5-   ‘’53/23 Onlar, sizin ve atalarınızın taktığı isimlerden başka bir şey değildir ve ALLAH onlar için hiç bir delil indirmemiştir. Kendilerine, Rab'lerinde bir yol gösterici geldiği halde, sadece kuruntuları ve kişisel arzularını izliyorlar’’  anlayacağını iddia ettiklerinizi bu ayet bağlamında nasıl değerlendireceksiniz?

6-   Eğer üstteki 5 soruyu kabul etmiyorsanız neden insanları birilerini taklit etmeye çağırıyorsunuz? Neden önlerine binlerce ciltlik kitaplar koyuyorsunuz? Sadece Kur’an’dan sorumlu olduğumuzu (43/43,44) neden söyleyemiyorsunuz?


Kitaba inandığını söyleyen herkes bilmeli ki biz sadece kitaptan sorumluyuz. Rabbimiz bizi ona göre hesaba çekecek. Ve bu kitap tüm inananların anlayacağı bir kitaptır. Gerisi aldatmacadır. Peygamberimizin ahiretteki şikayetine maruz kalmak istemiyorsak her şeyi elimizin tersiyle bir kenara itip sadece Kur’an’a bakarak inanmamız ve ona göre yaşamamız gerekmektedir.


25/30 Resul de şöyle der: "Ey Rabbim, benim toplumum, bu Kur'an'ı terk edilmiş/dışlanmış halde tuttular."

29/51 Bu kitabı sana indirmiş olmamız ve kendilerine okunması onlara yetmez mi? Bunda inanan bir toplum için bir rahmet ve öğüt vardır.

Mehmet AKSOY

http://www.satirbasi.com/?a=279

 



__________________
Yunus 105. Şu da emredildi: "Yüzünü dine bir hanîf olarak çevir. Sakın müşriklerden olma!"
Yukarı dön Göster Alperen's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Alperen
 
elmuh
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 07 eylul 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 435
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı elmuh

Selam Dostlar,

Güzel bir yazı Allah yazandan da, buraya asandan da razı olsun.

Alperen Yazdı:

Bu ayetlerden açıkça görülecektir ki; Kur’an’ı anlayamayacak olanlar, inkarda diretenler, en başta inkar yolunu tercih edenlerdir. Kendileri bu şekilde şartlandıkları için ALLAH’ta onların Kur’an’ı anlamalarına engel olmuştur.


Burada ki diğer anlamama sebebi olarak ta ‘’sabit fikir’’ gösterilmektedir. Ne yazık ki bu durum insanların genelinde gözlenmektedir. Tamamiyle kuruntulardan oluşan birçok inanç ve düşünce bile sabit fikirlilik yüzünden devam ettirilmektedir. İşte bu şekilde daha en başta beyin konforunu bozmak istemeyen bu varlıklar mesaja karşı bir tavır almışlardır.


Kuran'da pek çok ayette geçen perde, örtü, mühür gibi kavramlar aslında insanların kendi oluşturdukları zihin yapısı nedeniyle oluşmakta. Allah'ın yaratırken insana verdiği düşünme, anlama, algılama, sonuç çıkarma yetenekleri insan beyninin çalışma biçimiyle doğrudan bağıntılı. İnsan kendisine verilen bu yetenekleri yanlış kullandığında, Allahın baştan koymuş olduğu bu zihinsel kurallar gereği kendisine örtü, mühür, kabuk, perde olarak geri dönmekte. 

Selam ile.

Yukarı dön Göster elmuh's Profil Diğer Mesajlarını Ara: elmuh
 
anafikir
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 26 aralik 2006
Gönderilenler: 112
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı anafikir

Selamlar

Kuranı aklını kullanmayanlar anlamaz. Allah derki biz onlara nice örnekler verdik ama yine akıllarını kullanmadılar.Benim ayatlerimin yanından geçtiler yinede akıllarını kullanmadılar.

21/10-Andolsun, size öyle bir kitap indirdik ki sizin bütün şeref ve şanınız ondadır. Hâlâ aklınızı kullanmayacak mısınız?

12/2-Biz onu, akıl erdiresiniz diye Arapça bir Kur’an olarak indirdikYunus

42-Onlardan sana kulak verenler de vardır. Fakat sağırlara, hele akılları da ermiyorsa, sen mi işittireceksin?

25/44-Yoksa sen onların çoğunun (söz) dinleyeceklerini yahut akıllarını kullanacaklarını mı sanıyorsun? Onlar hayvanlar gibidirler, belki yolca onlardan daha da şaşkındırlar

67/8-Neredeyse cehennem öfkeden çatlayacaktır! Oraya her bir topluluk atıldıkça oranın bekçileri onlara, “Size bir uyarıcı gelmemiş miydi?” diye sorarlar.

67/9-Onlar da şöyle derler: “Evet, bize bir uyarıcı gelmişti. Fakat biz onu yalanlamış ve ‘Allah hiçbir şey indirmemiştir. Siz ancak büyük bir sapıklık içindesiniz’ demiştik.”

67/10-Yine şöyle derler: “Eğer kulak vermiş veya aklımızı kullanmış olsaydık, şu alevli ateştekilerden olmazdık.”

67/11-İşte böylece günahlarını itiraf ederler. Artık alevli ateştekiler Allah’ın rahmetinden uzak olsun

selam ile

Yukarı dön Göster anafikir's Profil Diğer Mesajlarını Ara: anafikir
 
mor ve ötesi
Katilimci Uye
Katilimci Uye
Simge

Katılma Tarihi: 15 nisan 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 50
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı mor ve ötesi

sevgili kardeşlerim,

konuya şöyle yaklaşmam size değişik bir bakış açısı kazandırır mı?

acaba yukarıdaki yazan kardeşlerim kur'anı anlamaktan meal okuyup anlamayı mı kast ediyor? yoksa esbab_ı nuzul sırası-sebebi ile orjinal arapça metini aslından okuyup anlamayı mı?

aydınlatırsanız sevinirim...



__________________
SENİN AYNAN OLMAK İSTİYORUM
Yukarı dön Göster mor ve ötesi's Profil Diğer Mesajlarını Ara: mor ve ötesi Ziyaret mor ve ötesi's Ana Sayfa
 
kadirgur
Newbie
Newbie


Katılma Tarihi: 31 mart 2007
Gönderilenler: 29
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı kadirgur

Kuran'i anlamak soyut bir kelime.

Dil acisindan bakildiginda Resulun  vefatinin ardindan kisa bir sure sonra baslayan siyasi ve itikadi olusumlar Kuran kelimelerinin farkli yorumlarini yapmislar. Bundan oturu harfleri benzerlik tasimasina ragmen,   cagrisimlari farkli kavramlar turemistir. Gunumuzde Kuran arapca olarak okundugunda dahi anlasilmasi cok guc bir hal almistir.Bu anlasilmazlik vahyin kendi yapisinda mevcut degildir. Sorun vahyin iletilmesinde arac olarak kullanilan dilin  gecirdigi degisim surecidir.

O halde dil uzerinde yapilacak tarafsiz calismalar bu sorunu asmak icin cok fayda verecektir.Arap diline  Hz Muhammmed donemindeki anlamlari esas alinmak uzere yaklasmak ve  bu anlamlar butunlugunde Kuran'i   gunumuz dillerine tercume etmek gerekir.Kuran kelimelerinin orjinal anlamlarinin yanisira vahyin ifadelerindeki inzal donemi guncelligi-arkaplani da goz onunde tutulmalidir. 

Sonuc olarak soylemek istedigim, Kuran  ilk muhataplarinin dilinde(Arapca) ogut almak icin Allah tarafindan  kolaylastirilmistir.Bize dusen Kuran'a  o anlam formunda   yaklasmamizdir.

Rahman Kuran'i  o kadar cok kolaylastirmis ki butun bu engellere  ve bu kargasaya ragmen samimi kullar hala ondan ogut alabilmektedir.

Allah"in dogruya ilettigini kimse saptiramaz.

Yukarı dön Göster kadirgur's Profil Diğer Mesajlarını Ara: kadirgur
 
mor ve ötesi
Katilimci Uye
Katilimci Uye
Simge

Katılma Tarihi: 15 nisan 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 50
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı mor ve ötesi

asr-ı saadette konuşulan arapça ile günümüz arapçasında anlam kargaşasına yol açacak derecede farklılıklar gelişmemiştir.dialektik açısından arapçaya dışarıdan kelime katmak pek olası değildir.ayrıca kur'an dili olan arapça kendine has bir anlatımdır ve kök harfler ile nazil olmuştur, bu nedenle kur'anı ilk şeklinde anlamanın en büyük yardımcısı esbab_ı nuzul (nazil olma sebebleri) kronoljisini bilmek gerekir.her ne kadar bazı yerlerden itiraz edecekler olsada hadis başlı başına bir ilimdir ve üzerinde çalışılarak ayetlerin tevili ile ilgili olanları tespit etmekte kur'anı anlamaya yardımcıdır.tercüme meselesine gelince kur'anın yedi anlam üzerine yazıldığı-yedi şekilde yorum yapılabileceği- çeşitli kaynaklardan örnekleri ile öğrenilebilir...

günümüz teknolijisi ile bunu araştırmak  ve kök kelimeleri tüm anlamları ile arapça haricinde dillere aktarmak zor olmasa gerek(evangalistler yaklaşık 20 yıldır kur'an üzerinde çalışmaktadırlar)...

bu çalışma yapılabilir,ucundan kenarından elindeki imkanlar ve samimi niyetler ile yapmaya çalışanların olduğunu bilmek sevindirici, allah isimlerinin önünde ilahiyat profesörü titri olupta tv lerde popülerite peşinde koşanlarada bilgilerini kullanmak üzere hidayet nasip etsin...



__________________
SENİN AYNAN OLMAK İSTİYORUM
Yukarı dön Göster mor ve ötesi's Profil Diğer Mesajlarını Ara: mor ve ötesi Ziyaret mor ve ötesi's Ana Sayfa
 
mim966
Katilimci Uye
Katilimci Uye
Simge

Katılma Tarihi: 28 ekim 2005
Yer: Turks and Caicos Islands
Gönderilenler: 51
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı mim966

Önce bazı basit soruların cevabını -kendimize- vermemiz gerekiyor...

-  Kuran, Sadece Araplara ve iyi Arapça bilenler için mi inmiştir?
-  Müslüman doğan, İslamı seçen yada seçmeyi düşünen herkesin -çok iyi derecede- Arapça öğrenmesi mi gerekiyor? (Allah kullarından bunu istiyor mu?)

   And olsun ki Kuran'ı, öğüt olsun diye kolaylaştırdık; öğüt alan yok mudur? (54/17,22,32,40) -Dikkat edelim aynı Surede dört kez tekrarlanıyor- 

-  Allah'ın yukarıdaki ve Kuran'ın  "Açık-Anlaşılır...."  olduğunu söyleyen Ayetlerinden şüphe mi etmemiz gerekiyor?

Eğer bu sorulara Cevabımız  "Evet"  değilse; Bunun tek yolu; İlmini yapanlar Çevirisini yapacak; diğer Kişiler, bu çevirilerden seçtik(ler)inden okuyacak! Anlayacak!

İniş Nedenlerinin, yani  "Sebebi Nuzulun"  bilinmesi gereği yadsınamaz. Ancak, Aynı ayet için zikredilen  "Çelişkili
Sebebi Nuzulları" da gözardı edemeyız.

Ve bir Kişisel kanımı arzetmek istiyorum:
Kendi düşüncelerimize "Dayanak bulma / Destek yapma" dışında; Sadece:  "Yaratan Kitabında Ne diyor?" bunu anlamaya çalışarak okuyabilirsek; her defasında daha fazlasını anlamak nasip olacaktır.

Saygılarımla  

 

__________________
Kişilikler değil Fikirler Eleştirilmelidir.
Yukarı dön Göster mim966's Profil Diğer Mesajlarını Ara: mim966
 
mor ve ötesi
Katilimci Uye
Katilimci Uye
Simge

Katılma Tarihi: 15 nisan 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 50
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı mor ve ötesi

sevgili mim966...

yaptığın yoruma teşekkürler, ancak bir şeyi kaçırmışsın; tahkik iman ile taklit imanın farkını.eğer taklit iman ile yaşamak istiyor ve birileri tahkik etsin ben taklit ederim diyorsan yolun doğru, yok ben tahkik ederim diyorsan o zaman kur'anın harekelenmeden önceki anlatımına kadar gitmek gerek bunun içinde ilim.yoksa en basit örneği ile aynı kur'anı tefsir eden seyyid kutup'u taklit edersen cihad kılıçla elmalılıyı taklit edersen kalemle. veya yaşar nuriyi vb.ni taklit edersen kur'anda örtünme yok bir başkasını taklit edersen siyah çarşaf...

umarım ne anlatmak istediğimi anlayabilirsin...

öyle kuru lafla ilim-irfan ve idrak olmadan kur'an odaklı din anlayışı aradığımızı kur'anda buluruz vs vs laflarla islamı anlamak ve yaşamak mümkün ise (tahkik iman sahibi olarak) bu iş çok kolay...

yukarıda yazdığın ayetleri birde hareke ile sabitlenmemiş kök harfler ile incele bakalım kolaylaştırılan nelermiş?

bahsettiğin aynı ayet ile ilgili çelişkili nazil sebeblerini gözardı etmemekle iyi yaparız çünkü hepsi kur'anın kök harfler ile olan anlam (yedi değişik anlam sahibidir) farklarını anlamamıza yarar...

saygılar kardeşim...



__________________
SENİN AYNAN OLMAK İSTİYORUM
Yukarı dön Göster mor ve ötesi's Profil Diğer Mesajlarını Ara: mor ve ötesi Ziyaret mor ve ötesi's Ana Sayfa
 
kadirgur
Newbie
Newbie


Katılma Tarihi: 31 mart 2007
Gönderilenler: 29
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı kadirgur

 Arapcanin Kuran dili oldugunu soylemek yanlis olur .Kuran'in bircok ayetinin net ifadesi acikca gosterir ki Kuran arapca olarak indirilmistir. 16/103, 26/190, 41/3,44, 12/2, 13/37, 20/113, 39/28, 42/7, 43/3, 46/12

Kuran yeni bir sozluk beraberliginde indirilmemis bulunup gununun Arapcasi esas alinarak indirilmistir.Muhataplarinin kullandigi dili kullanarak vahiy gondermesi  Allah'in  degismez bir uygulamasi olarak karsimiza cikar.14/4

Arapcanin semantik acidan  1375 yildir  degismedigi iddiasina katilamiyorum, cunku Kuran'in vahyedildigi kisa sure icinde bile Arapca semantik acidan cok buyuk degisiklikler gecirmistir.

Konuyla ilgilenen arkadaslar Toshihiko Izutsu'nun "Kuran'da Allah ve Insan"  kitabini  ve ayni yazarin diger kitaplarini mutlaka okumalidirlar.Bu konuda yapilmis en ciddi eserdir dersem abartmis olmam.

 

Yukarı dön Göster kadirgur's Profil Diğer Mesajlarını Ara: kadirgur
 
mor ve ötesi
Katilimci Uye
Katilimci Uye
Simge

Katılma Tarihi: 15 nisan 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 50
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı mor ve ötesi

KADİR GÜR'DEN ALINTI...

Arapcanin semantik acidan  1375 yildir  degismedigi iddiasina katilamiyorum, cunku Kuran'in vahyedildigi kisa sure icinde bile Arapca semantik acidan cok buyuk degisiklikler gecirmistir.

Konuyla ilgilenen arkadaslar Toshihiko Izutsu'nun "Kuran'da Allah ve Insan"  kitabini  ve ayni yazarin diger kitaplarini mutlaka okumalidirlar.Bu konuda yapilmis en ciddi eserdir dersem abartmis olmam.

VE CEVAP...

a-semantik açıdan değişip değişmediğini fikir olarak beyan ile ilgili bir kaç kıstas var,

-eğer 1375 yıldır değiştiği ile ilgili bilgimiz var ise bunları delilleri ile birlikte ortaya koymak ki! sonucunun anlam vermede doğuracağı sonuçları da tespite ehil olmak gerek.

-semantik olarak değişmediğine katılmıyorum demek başka şey ama bu örneklerle değişmiştir demek başka şey değiştiğini söylediğimizde bunun kök arapçadamı yoksa günlük lisanda mı olduğunu delilleri ile beyan şart ki! doğurduğu sonucuda açıklamakta ehil olduğumuz biline...

-semantik olarak değişmekten kasıt, 1375 yıl önce kur'anın indiği dönemde kullanılan kök kalıplarda değişiklik oldu anlamı ise bu daha büyük facia demektir ki! ispatı sonradan yazılan tefsirleri boşa çıkarır,konuşuyor olmak başka şeydir,bilgiyi özümseyerek konuşmak başka şey...

-bahsettiğimiz yazarın eseri hakkında iyi ve kötü söylenecek çok şey var ancak yolumuzun terbiyesi gereği dua etmekten başkası elimizden gelmez.

-ancak bahsettiğimiz konu ile ilgili yazarın eserleri arasında bilgi veren olmadığını söylemek ile iktifa edelim.

-bizim anlatmaya çalıştığımız;hz.osman zamanında derlenen kur'an avam için harekelenerek anlamı sabitlenmiş,diğer anlamları sadece ehline tevdi edilmiştir.bu sonradan siyasi olarak emevi abbasi ve osmanlı zamanında üzeri örtülmüş bir konudur.bazı tarikatlar ve ezoterik olarak hanif öğretisi tarafından inisiyasyon yolu ile aktarılmış-aktarılmakta olan bir bilgidir.

-bahsettiğimiz bilgi ile ilgili kaynak eser aradığınızda eskiden günümüze yayınlanan eserleri elden geçirirken önsözlerinde eser sahibinin eseri yazmasına sebeb gösterdiği olaya dikkat etmelisiniz,genelikle işaret eserlerde eser sahibi eserini yazması için manen hazreti resulden işaret aldığını beyan ile vebal altına girmiştir.

umarım meramımız anlaşılır...

 



__________________
SENİN AYNAN OLMAK İSTİYORUM
Yukarı dön Göster mor ve ötesi's Profil Diğer Mesajlarını Ara: mor ve ötesi Ziyaret mor ve ötesi's Ana Sayfa
 

Sayfa Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats