Yazanlarda |
|
Emre_1974tr Uzman Uye
Katılma Tarihi: 05 agustos 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 494
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Yazımın bu ilk bölümünde evrimsel yaratılışı
savunanların iddialarına kısaca cevap vermeyi hedefledim. İlerideki
günlerde kaleme alacağım devam yazımda ise bu evrim inancının içyüzünü,
amacının ne olduğu konusunu ele alıp, buna karşılık Kuran`a göre
canlıların yaratılışının nasıl olduğunu göstereceğim inşallah.
Evrimci yaratılışçıların bir kısmı Adem`i birey olarak kabul etmeme
eğilimi içindeyken, bir kısmı da Adem`i ilk insan olarak kabul etmeme
eğilimindedir.
Gerçekte ise Adem ilk insan ve ilk insan elçidir. Ve de tabiatıyla, bir bireydir de aynı zamanda.
Elçi olduğunu hayat hikayesindeki ayrıntılarda görüyoruz zaten(Allah`tan doğrudan aldığı ayetler, özel görevi vs. )
Ayrıca şu ayet de bunu tamamlar:
Ali İmran Suresi 33 Allah; Adem`i, Nuh`u, İbrahim Ailesi`ni, İmran Ailesi`ni seçerek alemlere üstün kılımıştır;
İlk insan olduğu da yine ayetlerle çeşitli açılardan delilleriyle
belirtilmektedir. Kendi tefsirini kendi yapan Kuran, Adem`in öyküsünü
farklı surelerde ele alıyor. ÖRNEĞİN BAKARA VE HİCR SURELERİNE BAKALIM:
BAKARA
30. Bir zamanlar Rabbin meleklere: "Ben, yeryüzünde bir halife
atayacağım. " demişti de onlar şöyle konuşmuşlardı: "Orada bozgunculuk
etmekte olan, kan döken birini mi atayacaksın? Oysa ki bizler, seni
hamd ile tespih ediyoruz; seni kutsatıp yüceltiyoruz. "Allah şöyle
dedi: "Şu bir gerçek ki ben, sizin bilmediklerinizi bilmekteyim. "
31. Ve Adem`e isimlerin tümünü öğretti. Sonra onları meleklere
göstererek şöyle buyurdu: "Hadi, haber verin bana şunların isimlerini,
eğer doğru sözlüler iseniz. "
32. Dediler ki: "Yücedir şanın senin. Bize öğretmiş olduğunun dışında
bilgimiz yok bizim. Sen, yalnız sen Alim`sin, herşeyi en iyi şekilde
bilirsin; Hakim`sin, herşeyin bütün hikmetlerine sahipsin. "
33. Allah buyurdu: "Ey Adem, haber ver onlara onların adlarını. "Adem
onlara onların adlarını haber verince, Allah şöyle buyurdu: "Dememiş
miydim ben size!Ki ben, göklerin ve yerin gaybını en iyi bilenim. Ve
ben, sizin açığa vurduklarınızı da saklayageldiklerinizi de en iyi
biçimde bilmekteyim. "
34. O vakit biz meleklere, "Adem`e secde edin" demiştik de İblis
dışında tümü secde etmişti. İblis yan çizmiş, kibre sapmış ve
nankörlerden olmuştu.
*************
ŞİMDİ BU ADEM`İN İLK İNSAN OLDUĞUNU KESİN OLARAK BELİRTEN VE AYNI ÖYKÜYÜ DEĞİŞİK AÇIDAN ANLATAN HİCR SURESİNE BAKALIM:
HİCR
26 Yemin olsun, biz insanı; kuru çamurdan, değişken-cıvık bir balçıktan yarattık.
27 Cini/İblis`i de daha önce kavurucu ateşten yaratmıştık.
28 Hatırla o zamanı ki Rabbin meleklere, "Ben, kupkuru bir çamurdan,
değişken, cıvık balçıktan bir insan yaratacağım. " demişti.
29 "Onu, amaçlanan düzgünlüğe ulaştırıp öz ruhumdan içine üflediğim zaman, önünde hemen secdeye kapanın. "
30 Meleklerin tümü, toplu halde secde ettiler.
31 İblis müstesna. O, secde edenlerle beraber olmaya karşı çıktı.
32 Allah dedi: "Ey İblis! Sana ne oluyor da secde edenlerle beraber olmuyorsun?"
33 Dedi: "Kuru bir çamurdan, değişken-cıvık bir balçıktan yarattığın bir insana secde etmek için var olmadım. "
Ayet cımbızlamaya çalışan evrimciler, ilk insan olan Adem`in yaratılış
öyküsünü anlatan Bakara Suresini ele alıp, buna karşılık aynı olayı
anlatan Hicr Suresini görmezlikten gelmeye çalışıyorlar. Böylece Bakara
Suresindeki "atamak" ifadesini alıp "orada yaratmaktan değil atamakdan
bahsediyor" diyorlar. Ama gerçekte ise Hicr Suresinde yaratmaktan da
bahsediliyor.
Ayetleri cımbızlamadan bütünlük içinde bakınca gerçek tablo ortaya kolayca çıkıyor.
HİCR
26 Yemin olsun, biz insanı; kuru çamurdan, değişken-cıvık bir balçıktan yarattık.
27 Cini/İblis`i de daha önce kavurucu ateşten yaratmıştık.
28 Hatırla o zamanı ki Rabbin meleklere, "Ben, kupkuru bir çamurdan,
değişken, cıvık balçıktan bir insan yaratacağım. " demişti.
Yani ayetin birini görüp diğerini görmezlikten gelmeyeceğiz.
Ve de ayetlere sembolik anlamlar yüklemeyeceğiz.
Kuran apaçık ayetler içerdiğini defalarca vurgulamaktadır:
Maide Suresi 15 Ey Ehlikitap! Resulümüz size geldi. Kitap`tan saklamış
olduklarınızın çoğunu size ayan-beyan açıklıyor; çoğundan da geçiyor.
Şu bir gerçek ki, size Allah`tan bir ışık ve apaçık bir Kitap
gelmiştir.
Yusuf Suresi 1 Elif, Lâm, Râ. O apaçık, apaydınlık Kitap`ın ayetleridir bunlar.
Şuara Suresi 2 İşte sana gerçeği apaçık gösteren Kitap`ın ayetleri...
Kuran bir sırlar-semboller kitabı değil, herkesin anlayabileceği ve
bire bir gerçek bilgiler içeren net bir kitaptır. Zaten ayetlere
sembolik anlamlar yükleyerek ve/veya ayet cımbızlayarak aklınıza
gelebilecek her öğretiyi kitaba onaylatmaya kalkabilirsiniz. Kitabı
bütünlük içinde ve apaçık birinci anlamında ele alacağız.
****************
Önce ateşten cinler, sonra da topraktan ilk insan Adem yaratılıyor.
Ayetlere sembolik anlamlar yükleyerek, ayet cımbızlayarak pagan evrim
inançlarını kitaba yamamaya çalışanlar, çaresizliklerinden bir de şurda
cımbızlama ve çarpıtma işlemi yapıyorlar:
2/213 "İnsanlar tek bir topluluktu. Daha sonra Allah onlara müjdeleyici ve uyarıcı peygamberler gönderdi. "
Yine ayet cımbızlama ve hatta bununla da yetinmeyip anlamı eğip bükme
işlemi yapanlar, bu ayette sanki insanlar tek bir ümmetken hiç elçi
yoktu gibi bir anlam yüklemeye kalkıyorlar. Halbuki orada ilk elçiden
bahsedilmiyor, sonra yapılan işlemden bahsediliyor.
Benzer bir örnek şurada da var eğer kitaba bütünlük içinde bakılsa:
HADİD
26 Yemin olsun, Nûh`u ve İbrahim`i de resul olarak gönderdik.
Peygamberliği ve Kitap`ı bunların soyları arasına koyduk. O soylardan
bir kısmı hidayete ermiştir. Ama onlardan çoğu, yoldan çıkmış
olanlardır.
27 Sonra onların eserleri üzere, resullerimizi art arda gönderdik.
Meryem`in oğlu İsa`yı da onların ardınca gönderdik. Ona İncil`i verdik;
ona uyanların gönüllerine şefkat ve merhamet koyduk. Bir bid`at olarak
ortaya çıkardıkları ruhbaniyeti, onlar üzerine biz yazmamıştık.
Allah`ın rızasını kazanmak için ortaya çıkardılar. Ama ona gerektiği
şekilde saygılı olmadılar. Onların, iman edenlerine ödüllerini verdik.
Onlardan çoğu yoldan çıkmış olanlardır.
27. ayette yine "sonra resullerimizi art arda gönderdik" şeklinde ifade
var. Ama neden sonra? Nuh ve İbrahim`den sonraki bozulmadan sonra...
Yani bu ifadeyle anlatılan bu gönderilenlerin ilk peygamber oldukları
değil, yine peygamberlerin gönderilmiş olduğu bilgisidir.
Aynı şekilde 2/213 de de anlatılan ilk elçiler değil, yapılan işlemdir.
"Bundan sonra şu sebepten dolayı elçiler gönderildi vs. "
Evrimsel yaratılışı savunanların yine ayetlerin bir kısmını cımbızlayıp, diğer kısmını görmezden gelmeye çalıştığını görüyoruz.
Adem`in eşi:
35 Ve Âdem`e şöyle buyurmuştuk: "Ey Âdem, sen ve eşin cennete yerleşin
ve orada dilediğiniz yerde, bol bol yiyin. Ama şu ağaca yaklaşmayın,
yoksa zulme sapanlardan olursunuz. "
Nisa Suresi 1 Ey insanlar! Sizi bir tek canlıdan yaratan, ondan eşini
vücuda getiren ve o ikisinden birçok erkekler ve kadınlar üreten
Rabbinize karşı gelmekten sakının. Adını anarak birbirinizden dilekler
dilediğiniz Allah`tan korkun. Rahimlerin haklarına saygısızlıktan da
sakının. Şu bir gerçek ki Allah, Rakîb`dir, sizin üzerinizde sürekli ve
titiz bir gözetleyicidir.
A`raf Suresi 19 "Ey Adem! Sen ve eşin cennette oturun, dilediğiniz
yerden yiyin ama şu ağaca yaklaşmayın. Yoksa ikiniz de zalimlerden
olursunuz. "
Adem`i ve eşini birer birey kabul etmeyip onlara sembolik anlamlar
yüklemeye kalkan evrimciler yine bu apaçık ayetlerin bir kısmını
görmezden gelmeye çalışırlar. Örneğin sadece NisaSuresi 1. ayeti
göstererek, Adem`in eşinden bahseden diğer 2 ayeti görmezden gelmeye
çalışırlar ve aslında onun şahıs olmadığını iddia ederler. Zaten
öğretilerini ayakta tutmalarının başka yolu da yok. Ya ayet
cımbızlayacaklar ya da ayetlere temsili anlamlar yükleyecekler... Fakat
kitaba bütünlük içinde baktığımızda Adem bir birey olduğu gibi, açıkça
eşinden de defalarca bahsedilmektedir.
Adem`den sonra yaratılan insanlar olduğuna ve Adem`den önce de cinler
olduğuna göre tabii ki adem yaratıldıktan sonra yalnız başına değildir
ve ilk yaratılan insan, ilk "insan elçidir. ".
Adem`in birey olduğuna dair deliller vermeye devam edelim:
Ali İmran Suresi 59 Allah katında İsa’nın durumu, Adem’in durumu
gibidir. Onu topraktan yarattı, sonra ona “ol” dedi. Artık o, olur.
(burada topraktan yarattı denilen Adem`dir).
İsa da tıpkı Adem gibi cinsellik olmadan yaratılmıştır, birinde baba
yoktur, diğerinde ise hem anne hem de baba yoktur, durumları benzerdir.
Yani klasik "anne+baba(seks)=doğum" şeklinde dünyaya geliş değil de,
cinsellik aracı edilmeden sıradışı yaratılmaları söz konusudur.
Ayrıca İsa ve Adem`in isimleri Kuran`da 25`er kez geçmektedir. Bu da
ikisinin yaratılışı arasındaki benzerliğe bir başka işarettir aynı
zamanda.
İkisi arasındaki diğer bir parelellik de içlerine doğrudan ruh üflenmesi yani temel vahyin işlenmesidir:
Secde
7. O, odur ki, yarattığı her şeyi güzel yarattı. Ve insanın yaratılışına çamurdan başladı.
8. Sonra onun neslini bir üsareden, hor görülen bir sudan oluşturdu.
9. Sonra ona bir biçim verdi ve onun içine kendi ruhundan üfledi. Sizin
için, işitme gücü, gözler ve gönüller vücuda getirdi. Ne kadar da az
şükredersiniz!
Tahrim Suresi
12. Ve Allah, ırzını bir kale gibi koruyan İmran kızı Meryem`i de örnek
verdi. Biz onun içine ruhumuzdan üfledik. Ve o, Rabbinin kelimelerini
ve kitaplarını tasdikledi de içten bağlananlardan oldu.
Kuran`da "ruh" kelimesi 2 anlamda kullanıyor:
ruh=vahiy(ilahi bilgi)
Ruh=vahiy meleği
Bu ruh yani vahiy ilk insana yüklendikten sonra, diğerlerine anne ve
babadan aktarım yoluyla geçiyor. Ve İsa da babasız yani cinsellik
olmadan dünyaya geldiği için(tıpkı Adem gibi) ona da bir kez daha özel
olarak vahiy yani ruh işlenmesi söz konusu oldu:
Enbiya; 91: Ve o, ırzını titizlikle koruyan kadın. Ona ruhumuzdan üfledik de onu ve oğlunu âlemler için bir mucize yaptık.
Yine bu açıdan da Adem ile İsa`nın yaratılışı arasında bir parellilik vardır.
YARATILIŞIN SÜRESİ
Bu ol demenin vücuda gelmesi bizim açımızdan, yani zaman boyutumuzda
trilyonlarca yıl da olabilir, bir salise de olabilir, fark etmez.
Adem`in anne babasız direkt topraktan türediğini açıkça ve detaylı bir şekilde ayetler veriyor.
Adem`i oluşturan toprak su ile bir araya gelip, isterse milyonlarca
veya milyarlarca yılda son şekle gelmiş olsun fark etmez. Şekli
tamamlanıp canlılık kazanınca Adem ilk insan Adem oluyor.
Yani buradaki vurgu bizim açımızdan kısa veya uzun sürede oluşmuş
olması değil, arada başka bir canlı türünün ve hatta anne ve babanın
bile olmamasıdır.
Yoktan yaratılış sadece Big Bang de(hatta belki ondan da öncesinde)...
Ondan sonra eldeki malzemeler kullanılarak aşama aşama yaratma var. Ve
geçen süreler var, devirler var.
Ama bunu evrimle karıştırmamak için öncelikle evrimin ne olduğunun, derinliğiyle bilinmesi gerekiyor.
Evrime göre tüm canlılar birbirinden türemek durumundadır ve sonsuza
dek de sürekli değişmek zorundadır. Ve sürekli daha üst seviyeye doğru,
mükemmele dolu yol almalıdır(tanrılaşmak).
Bu bağlamda evren bile yoktan var olmaz evrime göre, malzemesi en
başından beri vardı ve sonsuza dek tanrılaşma yolunda da ilerleyip
duracaktır değişim. Bu inanç 19. yüzyıla kadar sadece ruhçu olarak
hakimken, bu 19. asırdan itibaren de ustaca bilim ve materyalizm
dünyasına sokuşturulmuştur(bir iki uyarlama-değişiklik ile tabii).
Ayrıca komünizm de böyle evrim gibi ruhçuluktan gelme pagan bir
inançdır.
İşte Kuran`daki yaratılışın farkları burada kendini gösteriyor:
1- Madde sonsuzdan beri yoktur, yoktan yaratılmıştır. Allah`tan da ayrıdır. Hiçbirşeyden türememiştir.
2- Evrenin doğması, büyümesi ve yaşlanması bir tekamül evrim değildir.
Sadece kendi içindeki evrelerdir. Zaten yaşlanması ve içine çöküp
kapanması kıyamettir, yok oluştur. Tıpkı insanın doğması, büyümesi ve
yaşlanması gibidir yani. Veya bir insanın anne karnında geçirdiği
aşamaları anlatan ayetler evrimi değil, aynı canlının kendi içindeki
evrelerini anlatmaktadır.
3- Hiçbir canlı başkasından türemek zorunda değildir. Allah evreni
nasıl yoktan yaratıysa, Adem`i de hem de anne ve babasız yaratmıştır.
Yani biyolojik big bang ler de vardır. Ve burada yaratılma süresi
isterse milyonlarca yıl olsun fark etmez, atasız yaratılma var.
4- Evrime göre herşey sonsuza dek değişmek ve farklı bir yaratığa
dönüşmek zorundadır. Kuran`a göre ise tam tersine Allah`ın yarattığı
canlılar bir emir gelmedikçe sabittir. Hele ki ahiret evreninde(Rabbin
Katı) o kadar sabittir ki, cennette yaşlanma bile yoktur sonsuza dek.
Ve bu insanlardan evvel ateşten yaratılmış cinler var ayetlere göre.
Melekler de böyle cinler gibi şuurlu ve imtihan içindeki varlıkların
nasıl bozgunculuk yaptıklarını bildiklerinden, insanın ilk
yaratılışında karşı çıkmaya kalkıyorlar(bakara). Bu geçmişteki olanlara
bakıp bir yanlış tahmin yürütmedir sadece meleklerce.
Adem`in de tıpkı İsa gibi cinsellik olmadan yaratılmasından tutun da,
ahiretteki yaratılışın da ilk yaratılış gibi doğrudan topraktan
olacağını söyleyen ayetler, ayrıca İsa`nın topraktan şekiller yapıp
Allah`ın izni ile üfleyip yaratmaya vesile olması vs. hep paralel
ifadelerdir. Adem`in bırakın atalarının olmasını, anne ve babası bile
yoktu. Aynı şekilde, ilk yaratılış gibi olacağı belirtilen ahiretteki
yaratılışın da doğrudan topraktan ve atasız bir şekilde gerçekleşeceği
anlatılmaktadır ayetlerde.
Bu yönde sayısız delil var Kuran`da.
NUH SURESİ
17. Ve ALLAH sizi topraktan bir bitki olarak bitirdi.
18. Sonra sizi ona döndürecek ve sizi tekrar çıkaracaktır.
Görüldüğü üzere bir bitki gibi ilk insan(veya insanlar) doğrudan
topraktan yaratılıyor ve ahiret yaşamı için olan ikinci yaratılışta da
yine atasız, bir bitki gibi doğrudan topraktan insanlar yaratılıyor.
Ama işin ilginci, yine ayet cımbızlamaya kalkan evrimciler bu bitki
gibi yerden bitirmekten bahseden ayeti tek başına ele alıp evrime delil
gibi sunmaya çalışıyorlar. Ama görüldüğü üzere tam tersine, bu ayet
evrim inancını bitirmektedir.
Şimdi evrimcilerin aynı şekilde kendi görüşlerine delil gibi sunmaya
çalıştıkları ama aslında yine tam tersine, evrimsel yaratılışın
olmadığını kanıtlayan diğer ayet örneklerine bakalım:
29: 19 ALLAH’ın yaratılışı nasıl başlatıp, nasıl tekrarladığını görmediler mi? Bu, elbette ALLAH için kolaydır.
29: 20 De ki, “Yeryüzünü dolaşın ve yaratılışın nasıl başladığını
görün. ” Sonra, yine ALLAH (ahiretteki) son yaratılışı başlatacaktır.
ALLAH’ın her şeye gücü yeter.
29: 19 ayetinde ilk insanın(ya da insanların) doğrudan topraktan(ve de
sudan) yaratılışıyla işlemin başladığı, daha sonra ise doğum yoluyla
sürekli olarak bu işlemin tekrarlandığına vurgu var. Ve tamamlayıcı
olarak hemen ardından gelen 29: 20 ayetinde de "ilk insanın yaratılışı
ile ahiret evrenindeki yaratılış arasında benzerlik olduğu"
vurgulanmaktadır. Peki ahiretteki yaratılış nasıl olmaktadır? Doğrudan
topraktan, atasız bir yaratılış şeklinde olmaktadır ayetlerde açıkça
belirtildiği üzere. Yani sonsuz yaşam için olan ikinci yaratılışta;
anne+baba(seks)=doğum şeklinde değil de birbirinden bağımsız olarak,
ayrı ayrı bireylerin birden, topraktan doğrudan yaratılması söz
konusudur. İşte ilk insan veya insanların yaratılışının da bu şekilde
olduğu vurgulanmaktadır bu ayette. 29: 20 De ki, “Yeryüzünü dolaşın ve
yaratılışın nasıl başladığını görün. ” Sonra, yine ALLAH (ahiretteki)
son yaratılışı başlatacaktır. ALLAH’ın her şeye gücü yeter.
Zaten Adem ile İsa`nın benzer olduğunu vurgulayan ayet de bunu
anlatmaktadır. İlk insanın yaratılışında cinsellik aracı olarak
kullanılmamıştır. Tıpkı İsa`da da olduğu gibi:
Ali İmran Suresi 59 Allah katında İsa’nın durumu, Adem’in durumu
gibidir. Onu topraktan yarattı, sonra ona “ol” dedi. Artık o, olur.
Ve de tıpkı ahiret evreninde de olduğu gibi:
NUH SURESİ
17. Ve ALLAH sizi topraktan bir bitki olarak bitirdi.
18. Sonra sizi ona döndürecek ve sizi tekrar çıkaracaktır.
Adem, İsa ve ahiret evrenindeki insanların yaratılışı atasız yani
anne+baba(seks) olayı olmadan doğrudan olmaktadır. Ve de olmuştur
dedik.
Yine cinsellik olmadan doğrudan topraktan yaratılışa bir başka örnek de, İsa`nın vesile olduğu canlı yaratma olaylarıdır:
Ali İmran Suresi 49 Onu, Beniisrail’e şöyle konuşan bir resul yapacak:
“Şu bir gerçek ki, ben size Rabbinizden bir mucize getirdim: Ben,
çamurdan, kuş görünümünde birşey yapar, ona üflerim de Allah’ın izniyle
kuş oluverir. Ben, körü ve abraşı iyileştirir, ölüleri Allah’ın izniyle
diriltirim. Evlerinizde yemekte ve biriktirmekte olduklarınızı size
haber veririm. Eğer inananlarsanız, bunda sizin için tam bir mucize
vardır. ”
Maide Suresi 110 Hani, Allah şöyle demişti: "Ey Meryem`in oğlu İsa!
Senin ve annenin üzerindeki nimetimi hatırla. Seni Ruhulkudüs`le
desteklemiştim, beşikte iken ve erginlik çağında insanlarla
konuşuyordun. Sana Kitap`ı, hikmeti, Tevrat`ı, İncil`i öğretmiştim.
Benim iznimle çamurdan kuş görünümünde bir şey yaratıyor, içine
üflüyordun da o benim iznimle kuş oluyordu. Doğuştan körü, abraşı benim
iznimle iyileştiriyordun. Benim iznimle ölüleri çıkarıyordun.
İsrailoğullarını senden uzak tutmuştum. Hani, sen onlara açık-seçik
ayetleri getirdiğinde, küfre sapanları şöyle deyivermişti: "Açık bir
büyüden başka bir şey değil bu. "
Görüldüğü üzere yine tıpkı Adem, İsa ve ahiretteki insanların
yaratılışında olduğu gibi, bu ayetlerde anlatılan İsa Peygamberin
mucizelerinde kuş ve benzeri canlıların yaratılması da doğrudan
topraktandır. Başka bir canlıdan türetilme söz konusu olmadığı gibi,
anne ve baba, yani cinsellik bile yoktur bu özel yaratışlarda.
Ahiretteki yaratılışın da aynı bu şekilde olmakta olduğu da defalarca
vurgulanmaktadır yine Kuran`da.
(Birinci bölümün sonu)
__________________ Bloğum:
http://emre1974tr.blogspot.com/
e-kitabım:
http://www.scribd.com/doc/99945687/f2dgkz4q-Book
Twitter adresim:
https://twitter.com/emre_1974tr
|
Yukarı dön |
|
|
efrayim58 Uzman Uye
Katılma Tarihi: 13 subat 2007 Gönderilenler: 1098
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Efrayim,
Sevgili dost,
Adem, yaratıltıldıktan sonra,eşi Havva yaratıldı (Adem'in kaburga veya eye kemiğinden).Daha sonra ürediler.Havva, 40 kere doğum yaptı.Her bir doğum ikiz doğumdu.Ensest ilişiki olmaması bakımından,her ikiz kendi ikiziyle değil diğer ikizle çoğalıyorlardı.Böyle çoğalma sünnetullaha uygundu.Aksi çiftleşme,kardeş kardeşe çoğalmayı kabul etme anlamındaydı,dolayısıyla,farklı ikizlerin birleşmeleri,ensest ilşkiyi ortadan kaldırıyordu.
Biz müslümanlar,hep yukarıda anlatılan,mide bulandırıcı bilgilerle bilgilendik.Yukarıdaki bilgilere inanmayanlar zındık oldu v.s,v.s.
Sizin ayrıntılarla anlattığınız sunumlar,müslümanlara öğretilen yukarıdaki bilgileri destekliyor mu? yok desteklemiyorsa, üreme nasıl oldu?
Sevgi ile,
|
Yukarı dön |
|
|
imsakdemir Uzman Uye
Katılma Tarihi: 05 mart 2011 Yer: Turkiye Gönderilenler: 133
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
slm
Kuran’a bütüncül yaklaşımın vurgulanması güzel olmuş.
Bilgi Rabbe aittir. Kimsenin tekelinde de değildir. Kiliseyle ateistlerin kendi aralarında yaptığı kavga Müslümanları ilgilendirmez.
Ben kendimi ne kilise nede ateist tarafında yer almaya mecbur hissetmiyorum. Evrim düşüncesi bin yıl önce İslam felsefecilerinin
tartıştığı bir konudur. Darvin’lede başlamaz.
Adem topraktan yaratılmıştır. Bunu inkar edebilecek kimsenin olacağını zannetmiyorum. Bende topraktan yaratıldım. Öyle olmasaydı
çürüdüğümde toprak olmazdım. Yeniden diriltildiğimde aynı şekilde tekrar topraktan yaratılacağım.
Kuranda batini şeyler aramak ayrıdır, temsili anlatımlar olduğunu söylemek ayrıdır.
NUH SURESİ
17. Ve ALLAH sizi topraktan bir bitki olarak bitirdi.
Bunu temsili olarak alabilirsiniz. Ayrıca bitkilerin ataları vardır. Topraktan kendiliğinden oluşmuyor, tohumdan oluşuyorlar.
Yağmurla toprağın canlandığı yazar. Yeniden dirilmeye örnek gösterilir. Yaratılma her an mevcuttur ve bunu yapan Allah’tır. Topraktan
bitkiler nasıl tekrar yaratılıyorsa insanda öyle yaratılacaktır. Benim anladığım tekrar yaratılma toprak şeklinde olacaktır.
Ateistler evrimin mükemmelleşmeye doğru gittiğini söylüyorlar. Düz bir çizgide daha iyiye doğru. Yorumunuz güzel. İlahlaşmaya doğru.
19. yüzyılın genel felsefesi bu. Ateist bir anlayış. Düşünsel olarak da bu şekilde görüyorlar. Geçmişe de bu şekilde bakıyorlar.
Geçmişi ve geleceği lineermiş gibi görüp geçmişe ve geleceğe yönelik müneccimlikte yapmaya kalkıyorlar. Buna da bilim diyorlar. Böyle
olmadığına yönelik deliller olunca da görmezlikten geliyorlar.
Evrim ve evre aynı köktenmiş gibi duruyor. Evrim demek mükemmelleşmeye gitmek anlamında olmayabilir. Bu ateistlerin kendi anlayışı.
Ateistlerin evrimden anladığıyla Müslüman’larınki ayrı olmalıdır. Evrimi savunan bir Müslüman’ın İslam’dan sapmış gibi algılanmasına
karşıyım. Teorilerin mutlaklık içermediği de unutulmamalıdır. Allah böyle yaptı benim dediğim doğru seninki yanlış denilerek Allah
şahit gösterilmemelidir. İnsan hatalı, noksan bir varlıktır. Dediğinin yanlış çıkması demek kişiyi Allaha iftira pozisyonuna düşürür.
İslam’la çelişmediğini vurgulamak daha uygundur.
Düz çizgi şeklindeki bir evrim modeli bana ters geliyor. Hayat düz bir çizgi değildir. Evrimle türlerin yok olduğu, yavaş yavaş yeni
türler oluştuğu söyleniyor. Oysa dinozorların yok olmasına bakıldığında yavaş yavaş yok olması söz konusu değildir. Yeni oluşan
türler yavaş yavaş ortaya çıkmayıp çok daha hızlı ortaya çıkıyor olabilir. Bir türün oluşması ata türün yok olması anlamına da
gelmeyebilir.
Ben düşüncemi başkalarının düşüncesiyle sınırlama ihtiyacı duymuyorum. Ne kilisenin, nede ateistlerin. Dünyaya radyoaktif bir
göktaşının çarptığını düşünelim. Birçok türün yok olmasına neden olabilir. Radyoaktifite malformasyon içeren birçok yeni tür
çıkarabilir. Tür içerisindeki birçok bireyden birinde oluşan malformasyon o türün yok olması anlamına gelmez. O tür yine sabittir.
Bunların hepsi yine Allahın yaratması olur. Raslantısallık görünüşten ibarettir. Buda bir imtihan vesilesi olur. Bir Müslüman için
olmazsa olmazlardan biri, her şeyin Allah’tan olduğunun kabulüdür.
Ateist anlayışıyla evrime yaklaşılmasının İslam’la uyumlu olduğunu düşünmüyorum. İslam batının argümanlarını bırakıp kendi değer
yargılarını oluşturmalıdır. Bilgi kimsenin tekelinde değildir.
__________________ Yarım doğru yalanın ta kendisidir.
|
Yukarı dön |
|
|
fazıl Yasaklı
Katılma Tarihi: 06 subat 2011 Yer: Turkiye Gönderilenler: 335
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Ateist anlayışıyla evrime yaklaşılmasının İslam’la uyumlu olduğunu düşünmüyorum. İslam batının argümanlarını bırakıp kendi değer yargılarını oluşturmalıdır. Bilgi kimsenin tekelinde değildir.
Anlatılmak istenen tam olarak nedir? anlamadımda.
|
Yukarı dön |
|
|
imsakdemir Uzman Uye
Katılma Tarihi: 05 mart 2011 Yer: Turkiye Gönderilenler: 133
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
batınnın anlayışı düz bir çizgi şeklinde sürekli daha gelişmişe doğru gidişi belirtir. felsefe ve teknolojide bu kapsamdadır.
sürekli, daha gelişmişe gider, mükemmelleşir. ilahlaşmaya doğru demişler bence güzel bir yorum. tek tanrı yerine insan ve bilimin
konduğu bir anlayış. bu anlayış bir bütünlük içerir, yanlızca evrimide kapsamaz. tarihin yorumlanması, bilimin yorumlanması,
evrenin yorumlanması. "daha ilkelden gelişmişe gidiş" bu ateist anlayışın temelini oluşturur.
din örneğine baktığınız zaman insanlar doğadan korktu, doğaya tapmaya başladı. sonra totemlere taptı. çok tanrılı dinler oluştu.
çok tanrılı dinler tek tanrılı dinlere evrimleşti. en son tüm insanlar ateist olacak. oysa günümüzde birçok inanç bir arada
yaşamaktadır. hindistan gibi dev bir nüfusu barındıran bir ülke hiç de çok tanrılı dinden tek tanrılı bir dine evrimleşmiş gibi
durmuyor. tek tanrılı dinden ateizme geçiş ilkellikten gelişmişliğe gidiş olarak sunuluyor.
daha ilkel canlılar yavaş yavaş evrimleşerek gelişmiş canlıları oluşturuyor deniliyor. oysa günümüzde dinazorlar çağında yaşamış
canlılarda bulunuyor, memelilerde bulunuyor. yeni türler oluşmasını yavaş yavaş oluşan, ilkellikten gelişmiş canlılara doğru düz
bir çizgi çizdiğini düşünmüyorum. dünyada en ilkel canlıdan en gelişmiş canlıya kadar hepsi bir aradadır ve hepsi birbirini
tamamlayan bir bütünlük içerisindedir. en ilkel canlıların yok olduğunu iddia etmek saçmalıktır. yeni türler oluşmasında alternatif
model olabileceğini yazdım zaten.
evrim teorisi dendiğinde canlılar için evrim teorisi anlaşılıyor. batının evrim teorisi komple ateist teorinin kendisidir ve bir
çok öğeyi içinde barındırır. temel düşünüş şeklide yavaş yavaş olan gelişmişe doğru giden evrimleşmedir. kapitalizmden kominizme
geçiş yine bu evrimleşme düşüncesine dayanır.
ateizmin evrim yaklaşımını tek yönlü açıklama olarak düşünüyorum. alternatif açıklamalara ve bulgulara gözlerini kapamış
vaziyetteler. İslam bilgiyi batıdan alır vaziyettedir. bilginin yorumlanmasında bağnaz, tek yönlü bu yaklaşımdan sıyrılmalıdır.
zaten İslam anlayışına göre her şey Allah'tandır. Allah her şeyi dilediği gibi yaratır. ateistlerin keyfine göre yaratmaya ihtiyacı
yok. İslamdaki Allah yaratmasının sınırsızlığı sebebiyle, müslümanların ateistler gibi bağnazlığa düşmesinin anlamı da yoktur.
alternatif düşüncelerden çekinmemelidirler.
teknolojik ilerlemenin bu ateist düşünme şeklinden kaynaklandığını da düşünmüyorum.
__________________ Yarım doğru yalanın ta kendisidir.
|
Yukarı dön |
|
|
RAMAZAN TOPTAŞ Groupie
Katılma Tarihi: 17 subat 2010 Yer: Turkiye Gönderilenler: 88
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Işte evrimle ilişkili olduğunu düşündüğüm kuran ayetleri
ŞUARA 78 – O’dur beni yaratan ve hayat imkânlarını veren, maddeten ve mânen yol gösteren. SECDE 7 – Yarattığı her şeyi güzel ve muhkem yapıp insanı ilkin çamurdan yarattı. 8 – Sonra onun neslini, önemsiz bir suyun özünden, menîden üretti. 9 – Sonra ona en uygun şeklini verdi, ona ruhundan üfledi.Size kulaklar, gözler, gönüller verdi.Ne az şükrediyorsunuz! [4,171; 17,85] 10 – Bir de: “Â! Toprağın dibinde toz olup kaybolduğumuz zaman, gerçekten bu hale gelmiş olan bizler mi yeniden yaratılacağız!” derler. Hatta onlar Rab’lerinin huzuruna varacaklarını da inkâr ederler. LOKMAN 28 – Ey insanlar! Sizin hepinizi yaratmak veya hepinizi öldükten sonra diriltmek bir tek kişiyi diriltmek gibidir. Allah semîdir, basîrdir (her şeyi hakkıyla işitir ve görür). [36,82; 54,50]
RUM 11 – Allah, kâinatı yaratmaya ilkin başlayan,sonra onu tekrar yapan, öldürdükten sonra diriltendir.İşin sonunda da hesap vermek üzere O’nun huzuruna götürüleceksiniz. 20 – O’nun (varlığının ve kudretinin) delillerinden biri:Sizi topraktan yaratmış olmasıdır.Sonra dünyaya yayılmış beşeriyet haline geldiniz. 21 – O’nun (varlığının ve kudretinin) delillerinden biri deendilerine ısınmanız için, size içinizden eşler yaratması, birbirinize karşı sevgi ve şefkat var etmesidir. Elbette bunda, düşünen kimseler için ibretler vardır. [7,179] 22 – O’nun (varlığının ve kudretinin) delillerinden biri de: Gökleri ve yeri yaratması, lisanlarınızın ve renklerinizin farklı olmasıdır. Elbette bunda bilen ve anlayan kimseler için ibretler vardır. [4,1; 29,43; 49,13; 78,8] ANKEBUT 19 – Peki o inkâr edenler dünyada gezerek Allah’ın, mahlukatı yoktan nasıl yarattığını,sonra da bu yaratmayı tekrar tekrar yaptığını görmüyorlar mı?Şüphesiz ki bu işler, Allah’a göre kolaydır.
20 – De ki: “Dünyayı gezin dolaşın da,Allah’ın yaratmaya nasıl başladığını anlamaya çalışın. Sonra, Allah tekrar yaratmayı da ölümden sonra diriltmeyi de gerçekleştirecektir.Allah elbette her şeye kadirdir.”
Darvinde belgeselcilerde bunu görüyor ve bir çogu tastik ediyor.
FATIR 11 – Allah sizi (atanız Âdemi) topraktan, sonra(ki nesilleri de) nutfeden yarattı. Sonra sizi çift çift yaptı.Onun bilgisi dışında hiçbir dişi ne hamile kalır, ne de doğurur.Herhangi bir canlının ömrünün uzaması veya kısaltılması da mutlaka bir kitapta yazılıdır.Bütün bunlar, Allah’a göre, elbette pek kolaydır. [6,59; 3,8-9]
12 – (Allah sınırsız miktarda birbirinden farklı varlıkları yaratabilir. Bu cümleden olarak) iki denizin suyu bir olmaz: şu tatlı, içimi âfiyetli, boğazdan kayıverir; o ise tuzlu, acıdır. Bununla beraber her iki denizden de taptaze et yersiniz ve takındığınız inci gibi süs eşyası çıkarırsınız.Allah’ın lütfundan nasip arayıp bulmak için gemilerin suları yardığını, denizlerde devamlı dolaştıklarını görürsün. Umulur ki bütün bu nimetlere şükredersiniz. [55,22-23] 16-17 – O dilerse sizi ortadan kaldırır ve yerinize başka mahlûklar yaratır. Bunu yapmak Allah’a zor değildir.
YASİN 79 – De ki: “Onları ilk defa yaratan diriltir, hem O, yaratmanın her türlüsünü bilir.”
SAFFAT 11 – Onlara bir sor bakalım: Kendileri mi yaratılışça daha güçlü kuvvetli, yoksa Bizim diğer yarattıklarımız mı? Doğrusu Biz onları, yapışkan bir çamurdan yarattık.
SA'D 71 – Bir vakit Rabbin meleklere: “Ben,” dedi, “çamurdan bir beşer yaratacağım.” 72 – Onu iyice biçimlendirip ona Rûhumdan üfleyince hep birden, secde ediniz.” [2,34; 7,11; 15,29]
FURKAN 59 – Gökleri, yeri ve ikisinin arasında olan şeyleri altı günde yaratan, sonra da arşı üzerine hükümran olan O’dur. O rahmandır, sen O’nu, Kendisine, o her şeyi Bilen’e sor!
NUR 45 – Allah her canlıyı sudan yarattı: Kimi karnı üstünde sürünür, kimi iki ayağı üstünde yürür, kimi dört ayağı üstünde yürür.Allah dilediğini yaratır. Çünkü Allah her şeye kadirdir.
MÜ'MİNUN 12 – Şu bir gerçektir ki Biz insanı süzme çamurdan yaratırız. [30,20; 6,2; 32,8] 13 – Sonra onu nutfe (sperm) halinde sağlam bir yere yerleştiririz. 14 – Sonra nutfeyi (rahim cidarına) yapışan bir hücreye, bunu da mudgaya, yani bir çiğnem et görünümündeki varlığa, mudgayı kemiklere dönüştürür, sonra da kemiklere et giydirip, derken yeni bir yaratılışa mazhar ederiz. İşte bak da Allah’ın ne mükemmel yaratan olduğunu bir düşün! [22,5] 15 – Ve bütün bunlardan sonra, siz ey insanlar, ölürsünüz. [21,35] 16 – Sonra büyük duruşma (kıyamet) günü diriltilirsiniz. 17 – Yine şu da bir gerçektir ki, Biz sizin üstünüzde yedi tabaka yarattık. Biz yaratmadan da, yarattıklarımızdan da habersiz değiliz. ENBİYA 30 – Hakkı, inkâr edenler görüp bilmediler mi ki göklerle yer bitişik (bir bütün) idi, onları Biz ayırdık, hayatı olan her şeyi sudan yaptık. Hâlâ inanmayacaklar mı? 104 – Gün gelir, gök sahifesini, tıpkı kâtibin yazdığı kâğıdı dürüp rulo yapması gibi düreriz. Biz ilkin yaratmaya nasıl başladıysak diriltmeyi de Biz gerçekleştiririz. Bu, üzerimize aldığımız bir vaaddir. Bunu gerçekleştirecek olan da Biz’iz.
TA-HA 50 – “Rabbimiz,” dedi, “her şeyi yaratan, sonra da onu yaratılış gayesine uygun yola koyan,Yüce Yaradandır (buna iyice inan)” 51 – Firavun dedi ki: “Peki o zaman, önceki nesillerin durum ve âkıbeti ne olur?” 52 – “Onların durumu, Rabbimin yanındaki bir kitaptadır. O, ne şaşırır, ne de unutur.” dedi. 53 – O’dur ki yeri size beşik yaptı. Orada sizin için yollar ve geçitler açtı. Gökten de size yağmur indirdi. İşte o su ile türlü türlü bitkilerden çiftler çıkardık. [21,31; 13,3] 54 – Hem siz yiyin, hem davarlarınızı otlatın! Elbette bunda aklı olanlar için âyetler, Allah’ın kudretine deliller vardır. 55 – Sizi, ey insanlar, Biz yerden yarattık. Yine oraya göndereceğiz ve oradan tekrar Biz çıkaracağız.
MERYEM 35 – Allah’ın evlat edinmesi olacak iş değildir. O bundan münezzehtir! Bir işi yapmak istedi mi, “şöyle olsun” demesi kâfidir.
İSRA 99 – Görüp düşünmüyorlar mı ki gökleri ve yeri yaratan Allah, kendilerinin benzerini yaratmaya elbette kadirdir?
Herkes maymunları hakir görüyor aynı şeytanın insanı hakir gördüğü gibi ama şu bir gerçekki insan olmaya en yakın aday maymundur. Bu ayette onun bir işaretidir.
NAHL 8 – Hem binmeniz, hem de zinet olsun diye atlar, katırlar, merkepler yarattı. Hem sizin bilemeyeceğiniz daha neler neler yaratacak!
Buda avatar filminde ki canlıların biyo teknoloji sayesinde bir gün gerçek olacagının bir kanıtı, bu bilim dalı başladı bile çalışmalara insan eli ile evrim hızlandırılacak bu ayettin geregide yapılmış oalcak, hemde bunu inanan inamayan bilim adamları yapacak. sanıyorum.
71 – Allah sizi, maişet ve rızık hususunda kiminizi kiminize üstün kıldı.Nasipleri bol olanlar kendi nasiplerini, kendileriyle eşit seviyeye gelecek derecede, yanlarında çalıştırdıkları köle ve hizmetçilere vermezler.O halde nasıl olur da Allah’ın nimetini, Allah’ın kendilerinin üzerindeki hakkını bile bile inkâr ederler? 101 – Biz bir âyetin yerine onun hükmünü neshedecek başka bir âyet getirdiğimiz zaman -ki Allah göndereceği âyetleri pek iyi bilmektedir- onlar: “Sen iftiracının tekisin!” dediler.Hayır, hiç de öyle değil! Onların çoğu işin gerçeğini bilmiyorlar.
Bu ayette evrimin bir kanıtı, evrim olmasa idi neden ALLAH sonra degiştirecegini bildiği ayeti indirecekti........ SÖYLERMİSİNİZ BANA BUNU BİR AÇIKLAYIN EVRİME İNANMAYAN MÜSLÜMAN ARKADAŞLARIM.
İBRAHİM 19-20 – Görüp anlamadın mı ki Allah gökleri ve yeri, hikmetle ve ciddî bir maksat için yaratmıştır.Eğer dilerse sizi ortadan kaldırıp yepyeni bir halk getirir. Allah’a göre bu, sözü edilecek bir şey değildir.
HİCR 26 – Biz insanı kara çamurdan, şekillenmiş bir balçıktan yarattık. [55,14-15; 6,2]
Diğer ayetlerle birlikte düşünün üç yaşındaki çocuk gibi algılamayın.
27 – Cinleri de daha önce, zehirli ateşten yaratmıştık. 28 – Ve hani Rabbin meleklere: “Ben, demişti, kuru çamurdan, şekillenmiş bir çamurdan bir beşer yaratacağım.” 29 – “Bu itibarla, Ben onu düzenlediğim insan şekline koyduğum ve içine ruhumdan üflediğim zaman, derhal onun önünde secdeye kapanınız.” 86 – Elbette senin Rabbin mükemmel yaratan ve her şeyi hakkıyla bilendir. RA'D 4 – Dünyada birbirine komşu parçalar, üzüm bağları, ekinler, dallı veya dalsız hurma ağaçları vardır ki, hepsi aynı su ile sulanmaktadır. Bununla beraber yemede biz onların bazısını bazısından daha üstün, daha kaliteli kılarız. Elbette bunlarda aklını kullanan kimseler için alacak nice dersler, nice ibretler vardır. 8 – İşte O Allah’tır ki her bir dişinin neye gebe olduğunu, karnında ne taşıdığını, ve rahimlerin neleri eksik bırakıp, artırdığını bilir. Doğrusu O’nun katında her şey bir ölçü iledir.
RA'D 38 – Senden önce birçok peygamber göndermiş, onlara da eşler ve evlatlar vermiştik. Bunlar peygamberliğe aykırı değil ki? Mûcize iddialarına gelince Allah’ın izni olmadıkça, hiçbir resul mûcize gösteremezdi. Her devrin bir hükmü vardır. Her işin bir vâdesi vardır. 39 – Allah, dilediği hükmü iptal eder, dilediğini sabit bırakır. Ana kitap O’nun yanındadır. HUD 61 – Semûd kavmine de kardeşleri Salih’i elçi olarak gönderdik. “Ey benim halkım!” dedi, “Yalnız Allah’a ibadet edin, çünkü sizin O’ndan başka ilahınız yoktur.Sizi topraktan yetiştirip yaratan, sizi orada yaşatan O’dur. O halde O’ndan mağfiret dileyin, yine O’na dönün, tövbe edin.Çünkü Rabbim kullarına çok yakın ve onların tövbe ve dualarını kabul edendir.”
ENFAL 42 – Hani Bedir savaşı günü ey Müslümanlar, Siz vadinin yakın kenarında idiniz, onlar da uzak tarafında idiler!Kervan ise sizden daha aşağıda (deniz sahilinde) idi.Eğer sözleşmiş olsaydınız dahi, sözleştiğiniz vakitte öyle buluşamazdınız.Fakat Allah, takdir ettiği bir işi yerine getirmek için, sizi böyle buluşturdu ki helâk olan, bir delile göre helâk olsun, yaşayan da bir delile göre yaşasın.Çünkü Allah her şeyi hakkıyla işitir ve bilir. [6,122]
Bu ayette ALLAH'ın tesadüfleri neden meydana getirdiğinin bir nedenini açıklıyor. Kimse tesadüf veya olasılık yok diyemez.
ARAF 11 – Sizi Biz yarattık, sonra size şekil verdik. Peşinden de meleklere: “Haydi, hürmet için secde edin Âdem’e!” dedik. Onların hepsi hemen secde ettiler, yalnız İblis dayattı. Secde edenlerden olmadı. MÜLK 1 – Hakimiyet elinde bulunan o yüce Allah mukaddestir, hayrı ve bereketi sınırsızdır ve O her şeye kadirdir. 2 – Hanginizin daha güzel iş ortaya koyacağını denemek için, ölümü ve hayatı yaratan O’dur. O azîzdir, gafurdur (üstün kudret sahibidir, affı ve mağfireti boldur). [2,28; 18,7] 3-4 – Yedi kat göğü birbiriyle tam uyum içinde yaratan O’dur. Rahman’ın yaratmasında hiçbir nizamsızlık göremezsin. Gözünü çevir de bak: Herhangi bir kusur görebilir misin?Sonra tekrar tekrar gözünü çevir de bak, gözün bir kusur bulamadığından, eli boş ve bitkin geri döner. 69 – Sizi başınıza gelebilecek tehlikeler hakkında uyarmak için sizden birine Rabbiniz tarafından bir tebliğ gelmesine hayret mi ediyorsunuz?Hatırlayın ki, O sizi Nuh kavminden sonra onların yerine geçirdi ve sizi bedenen güçlü kuvvetli, gösterişli kıldı. O halde Allah’ın nimetlerini unutmayıp zikredin ki felah bulasınız.”
İNSAN 28 – Onları yaratan, organlarını birbirine bağlayan ve onlara bu sağlam bünyeyi veren Biz’iz.Dilediğimiz vakit elbette onların yerine başkalarını getirebiliriz.
Bu ayette insanın oluşumun üç aşamasından bahsediyor.
ARAF 185 – Hiç düşünmezler mi göklerin ve yerin hükümranlığını, o muazzam saltanatı? Düşünmezler mi Allah’ın yarattığı herhangi bir mahlûktaki ilahî düzenlemeyi?Onu da düşünmezlerse bari ecellerinin yaklaşmış olabileceği ihtimalini?O halde buna iman etmedikten sonra, daha hangi söze inanırlar?
Kuran evrim mantığı ile yazılmıştır. Yasin süresi 79 ncu ayette tartışmaya açıklık getirmiş ve bu tartışmamın adeta anlamsız olduğunu vurgulamıştır. Ne diyor ayette
79 – De ki: “Onları ilk defa yaratan diriltir, hem O, yaratmanın her türlüsünü bilir.”
Kalkıpta bunu diyen ALLAH'A tesadüfle yaratamaz, darvinin teorisinde olduğu gibi yaratamaz demek, eksik sıfat nitelemesi yapmaktır. Bunu derken iyi düşünün.
Kainatı daha dogrusu yeri gögü ve her ikisi arasında olanları yoktan yaratan odur, yaratıktan sonrada yaratmayı neden sonuç ilişkisi içinde sürekli yapmaktadır. Neden sonuç ilişkisi içinde yarattığı olaylarda mücizelerdir, onlarıda kuranda anlatmıştır.
Yasin 79 da dediği gibi, o her türlü yaratmayı bilir. Bunun aksini idia etmek şirktir. Kendinize gelin böyle bir yakıştırma yapmayın.
__________________ özgür olmayanın imanıda olmaz
|
Yukarı dön |
|
|
efrayim58 Uzman Uye
Katılma Tarihi: 13 subat 2007 Gönderilenler: 1098
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Efrayim,
Sevgili dostlar,
Adem, yaratıltıldıktan sonra,eşi Havva yaratıldı (Adem'in kaburga veya eye kemiğinden).Daha sonra ürediler.Havva, 40 kere doğum yaptı.Her bir doğum ikiz doğumdu.Ensest ilişiki olmaması bakımından,her ikiz kendi ikiziyle değil diğer ikizle çoğalıyorlardı.Böyle çoğalma sünnetullaha uygundu.Aksi çiftleşme,kardeş kardeşe çoğalmayı kabul etme anlamındaydı,dolayısıyla,farklı ikizlerin birleşmeleri,ensest ilşkiyi ortadan kaldırıyordu.
Biz müslümanlar,hep yukarıda anlatılan,mide bulandırıcı bilgilerle bilgilendik.Yukarıdaki bilgilere inanmayanlar zındık oldu v.s,v.s.
Sizin ayrıntılarla anlattığınız sunumlar,müslümanlara öğretilen yukarıdaki bilgileri destekliyor mu? yok desteklemiyorsa, üreme nasıl oldu? Bu şekilde pençerenize katkıda bulundum,ama müspet veya menfi bir cevap vermediniz.Bekliyorum.
Sevgi ile,
|
Yukarı dön |
|
|
RAMAZAN TOPTAŞ Groupie
Katılma Tarihi: 17 subat 2010 Yer: Turkiye Gönderilenler: 88
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
ALLAH allah böyle olunca olmuyor mu? Kandırmayn kendinizi, Adem ve havva anamız ruh olarak dünyaya indirilmiştir. Aynı bizler gibi, bizler nasıl gökten zenbille indirilmemişsek onlarda sebepler dairesinde yaratıldılar ve yaratılan bedenin içine kondular. Nasıl kondular ruh olarak.
Bu mantığı doğru anlamak için madde ve mana alemini ayrı degerlendirmek gerekir.
Kuran ayetlerinde ademin yaratılışına isanın yaratılışı ile açıklık getirilmiştir. Daha bir çok ayettede madde olarak nasıl yaratıldığı anlatılmıştır. İsanın yaratılması evrim bilimi açısından degerlendirilirse evrimde sıçramalar oldugu olğusu ile açıklanabilir.
Hem kainata olan her şey tesadüfen ve evrimleşerek meydana gelse bile, bu olgunun meydana gelebilmesi için maddenin mevcut olması gerekir. Madde yoksa yoklukta tesadüfte olmaz evrimde olmaz. Evrimide maddeyide tesadüfleride yaratan varlıgı nedensiz olan yaratıcı ALLAH tarafından yaratılmıştır.
__________________ özgür olmayanın imanıda olmaz
|
Yukarı dön |
|
|
efrayim58 Uzman Uye
Katılma Tarihi: 13 subat 2007 Gönderilenler: 1098
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Efrayim,
Sevgili RAMAZAN TOPTAŞ,
ALLAH allah böyle olunca olmuyor mu? Kandırmayn kendinizi, Adem ve havva anamız ruh olarak dünyaya indirilmiştir. Aynı bizler gibi, bizler nasıl gökten zenbille indirilmemişsek onlarda sebepler dairesinde yaratıldılar ve yaratılan bedenin içine kondular. Nasıl kondular ruh olarak.
Bu mantığı doğru anlamak için madde ve mana alemini ayrı degerlendirmek gerekir. Demişsiniz. Lütfen daha basit ve bizim gibi anlayışı kıt olanlar düzeyinde anlatırmısınız.Nasıl çoğaldık biz?
Sevgi ile,
|
Yukarı dön |
|
|
RAMAZAN TOPTAŞ Groupie
Katılma Tarihi: 17 subat 2010 Yer: Turkiye Gönderilenler: 88
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Adem indiğinde isanın babası olmadığı gibi, onunda babası yoktu ve onu insan altı bir pirimat doğurdu baktı ve büyüttü, daha sonrada havva anamız meydana geldi ve ikisi evlendiler onlardan olan çocuklarda diğer insan altı varlıklarla yani pirimatlarla evlendiler. Onlardan bazıları insanlığın soyunu devam ettirdi bazılarıda insan olamadı,
Çagımızda özürlü dogan ve insanın aynısı olupta insan oldugunu dahi bilmeyen özürlü insanlarımız gibi.
ALİ-İMRAN
59 – Allah yanında Îsâ’nın durumu, aynen Âdem’in durumu gibidir. Allah Âdem’i topraktan yaratıp “ol” dedi, o da derhal oluverdi.
Bu ayet ademin yaratılmasına ışık tutmaktadır. İsanın annesi meryem anamızdı, insan olduğu için ondan bahsedilmiştir. Ama ademin annesi insan olmadığı için ondan bahsedilmemiştir.
Gördüğün gibi, bu düşünce kurana daha uygundur. Hem bu sizlerin söylemleri musevilerin uydurmalarıdır. Bu uydurmalar yüzünden lanetlenmişlerdir zaten ALLAH'a şirk koşmuş ve yoldan çıkmışlardır.
Şimdi bilim ileledi ve insanın yaratılmasınada ışık tutmaktadır. İlk canlının akışkandan yani sudan meydana geldiğini ve bütün canlılarında burdan türediğine deginmektedir. Bunun en büyük delilide şu ayettir.
NUR
45 – Allah her canlıyı sudan yarattı: Kimi karnı üstünde sürünür, kimi iki ayağı üstünde yürür, kimi dört ayağı üstünde yürür.Allah dilediğini yaratır. Çünkü Allah her şeye kadirdir.
Bizi yıllarca kitap ehlinin evliyalarını ve velilerini dost edinenler onlar gibi düşünerek bizleride kendilerine benzettiler. Darvin teorisine ilk karşı çıkanlar hırıstiyanlardır. Neden onların kitaplarına aykırı düşmektedir neden çünkü o kitabı degiştirmişlerdir ve kendi heva ve heveslerine göre yeniden yazdklarından gerçeklerden uzak bir kitap oldugu için evrim teorisi ile çelişmiştir.
__________________ özgür olmayanın imanıda olmaz
|
Yukarı dön |
|
|
|
|