Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
Katılma Tarihi: 08 mart 2008 Yer: Turkiye Gönderilenler: 45
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Arkadaşlar tamam Namaz 3 vakit ve sabah, öğle akşam.... ama hakkı yılmazın sitesinde 3 vakit geçiyor ama sabah , akşam ve yatsı diye yazmış. tabi benim kafamda bu sayede mankafaya dönmüş oldu. Allah rızası için bu konuda doğruyu yada doğruya en yakın olanı bilen varsa bir zahmet beni aydınlatsın. kafam çok karıştı neredeyse namazı bırakacak hale geldim. birde Hud suresi 114. ayet sabah, akşam ve yatsıya işaret ediyormuş. acaba öylemi. o zaman vusta(orta) namazı ne oluyor, yoksa Cuma namazına mı işaret ediyor.??? lütfen acilen cevap yazarsanız çok sevinenecegim. sevgilerle
Namaz inananların üzerine vakitli olarak yazıldı -kitaben mevkûta (4:103). O halde bir namazın vakti Kuran'da belirtilmiş mi ona bakacağız. Belirtilmişse Allah'ın emridir. Kılınacak.
Gündüzün iki ucuna yakın gece saatlerinde namaz kılın (11:114). Demek ki namaz vakitleri (1)gündüzün iki ucuna yakındır; (2)gecenin içindedir.Cumanın dışında gündüz namazı yok.
Gündüzün iki ucu: gündoğumu, günbatımı.
11:114'te iki namaz vaktinden söz ediliyor, ki her birinin birer sınırı gündüzün bir ucudur. O halde anılan iki namazdan biri günbatımından sonra kılınacak; ötekisi gündoğumundan önce. Nûr 58'de bunların adları da verilmiş: akşam namazı (salâti'l-işa) ve sabah namazı (salâti'l-fecr).
Oruç ile sabah namazının vakti aynı anda başlar. Ve Yüce Allah der ki: oruç ayında sabahın ak ipi kara ipinden seçilinceye kadar yiyin, için (2:187).
Buna göre sabah namazının vakti ak ip kara ipten seçilir hale gelince başlar, gündoğumunda biter. Akşam namazının vakti ise günbatımında başlar, ak ip kara ipten seçilemez olunca biter.
Kuran'da vakti belirtilmiş olan namazlar bu ikisinden ibaret. Bunlar kesinlikle farz. Bunların dışında vakti belirtilmiş olan hiçbir namaz yok. Örneğin Bakara 238'de adı geçen "salâti'l-vusta"nın vakti belirsiz. Bu demektir ki öyle bir namaz yok; Allah'ın emri değil.
VUSTA aslında bilinçli olarak eda edilen demek çünkü VST kökünden üretilen kelimeler aşırıdan arınmışlığı akla getiriyor: orta karar, iyi, güzel, erdemli. Kanıt, Bakara 143: Sizi erdemli bir ümmet yaptık ki insanların üzerine siz tanıklık edin ve sizin üzerinize Allah'ın Elçisi tanıklık etsin.
Ama Bakara 238'deki "salavat"ın ikiden çok namaz anlamına gelmesi bir sorun sanki.Yani ikiden çok namaz bir gündemi kılınacak? Eğer Kuran'da vakitleri belirtilen ikiden çok namaz bulunsaydı cevap evet olurdu.
Demek ki Bakara 238'in konusu bir insanın yaşamı boyuca kılması farz olan bütün namazlardır; elbet ikiden çok olacakve elbet bilinçli olarak kılınacak. Örneğin ayıkken ve ana dilde. Hiç bilenle bilmeyen bir olur mu?
Ama bir günde kılınması farz olan yalnızca iki namaz var: sabah,akşam.
Katılma Tarihi: 08 mart 2008 Yer: Turkiye Gönderilenler: 45
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
selam Hasan Akçay kardeş, Bakara 238. 238 Namazları/duaları ve orta namazı/orta duayı koruyun. Tam bir saygıyla Allah'ın huzurunda kıyam edin. diyor. bu orta namazdan kasıt ne olabilir acaba,???? bütün Kur'an çevirileri bu ayette namaza işaret ediyor.
Hud 114. Gündüzün iki tarafında ve geceye yakın saatlerde namazı/duayı yerine getir. Güzellikler kötülükleri silip süpürür. İşte bu, Allah'ı ananlara bir öğüttür.
ama burada gündüzün iki tarafı ve geceye yakın saatler ifade ediliyor. gündüzün iki tarafı ve geceye yakın saatler 3 ayrı zaman degil mi? Hakkı yılmaz bu iki taraftan sabah ve öğlen namazını çıkarmış. Geceye yakın saatlerden de akşam namazını çıkarmış. inanın ben tam anlayamadım ve kafam biraz karıştı. sevgilerle.
Katılma Tarihi: 30 haziran 2007 Yer: Turkiye Gönderilenler: 484
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
hasakcay Yazdı:
Merhaba Gerçek. Ayetlere bakalım:
Namaz inananların üzerine vakitli olarak yazıldı -kitaben mevkûta (4:103). O halde bir namazın vakti Kuran'da belirtilmiş mi ona bakacağız. Belirtilmişse Allah'ın emridir. Kılınacak.
Gündüzün iki ucuna yakın gece saatlerinde namaz kılın (11:114). Demek ki namaz vakitleri (1)gündüzün iki ucuna yakındır; (2)gecenin içindedir.Cumanın dışında gündüz namazı yok.
Gündüzün iki ucu: gündoğumu, günbatımı.
11:114'te iki namaz vaktinden söz ediliyor, ki her birinin birer sınırı gündüzün bir ucudur. O halde anılan iki namazdan biri günbatımından sonra kılınacak; ötekisi gündoğumundan önce. Nûr 58'de bunların adları da verilmiş: akşam namazı (salâti'l-işa) ve sabah namazı (salâti'l-fecr).
Oruç ile sabah namazının vakti aynı anda başlar. Ve Yüce Allah der ki: oruç ayında sabahın ak ipi kara ipinden seçilinceye kadar yiyin, için (2:187).
Buna göre sabah namazının vakti ak ip kara ipten seçilir hale gelince başlar, gündoğumunda biter. Akşam namazının vakti ise günbatımında başlar, ak ip kara ipten seçilemez olunca biter.
Kuran'da vakti belirtilmiş olan namazlar bu ikisinden ibaret. Bunlar kesinlikle farz. Bunların dışında vakti belirtilmiş olan hiçbir namaz yok. Örneğin Bakara 238'de adı geçen "salâti'l-vusta"nın vakti belirsiz. Bu demektir ki öyle bir namaz yok; Allah'ın emri değil.
VUSTA aslında bilinçli olarak eda edilen demek çünkü VST kökünden üretilen kelimeler aşırıdan arınmışlığı akla getiriyor: orta karar, iyi, güzel, erdemli. Kanıt, Bakara 143: Sizi erdemli bir ümmet yaptık ki insanların üzerine siz tanıklık edin ve sizin üzerinize Allah'ın Elçisi tanıklık etsin.
Ama Bakara 238'deki "salavat"ın ikiden çok namaz anlamına gelmesi bir sorun sanki.Yani ikiden çok namaz bir gündemi kılınacak? Eğer Kuran'da vakitleri belirtilen ikiden çok namaz bulunsaydı cevap evet olurdu.
Demek ki Bakara 238'in konusu bir insanın yaşamı boyuca kılması farz olan bütün namazlardır; elbet ikiden çok olacakve elbet bilinçli olarak kılınacak. Örneğin ayıkken ve ana dilde. Hiç bilenle bilmeyen bir olur mu?
Ama bir günde kılınması farz olan yalnızca iki namaz var: sabah,akşam.
Sevgi ile, Hasan Akçay
Selamlar Hasan Akçay,
Bu yorumunuz çok zorlama bir yorum. Gündüzün 2 TARAFI ve gecenin saçakları, ibaresinden algılanması istenen durum =
Gündüz = Güneşin herhangi bir noktada dik konumda olması, tarafları ise eş anlamda 2 adet tarafın varlığı net ve açıktır. Taraflar Gündüzün simetrikleri gibi düşünülebilir. Fecr = fücur, yani yırtıcı-yırtma. Karanlığın yırtılmaya başlaması anı. Salat-il Fecr = Karanlığın yırtılması ve 100 metre ileride bulunan bir ağacın(karanlıkta seçilemeyen), artık tanımlanabilir bir hale gelmeye başladığı an.
İşa Bu noktada gündüzün 2. tarafı ve aydınlığın yırtılma anı.(Zıt kutuplar gibi), Ardından gelen de teheccüd dür. Yani gece salatı(Gecenin saçakları = Fecre kadar ki süreç)
Vuste = Orta, Fakat bu en iyi orta demektir. Yani Ortadaki Eni iyi! Burda şu vurgulanır :
vusta = işa
Yani vusta = Akşam. Akşam en iyisidir. O ortada bulunan akşam salatını ikame edin, sürdürün...
GÜNEŞ
l
(1. taraf = Fecr)--------------------------------(2.taraf = işa, ortada bulunan ve en iyi olan-sürdürülmesi istenilen)
+
Gecenin saçakları
Müzzemmil: 1-7: Ey örtüsüne bürünen! Geceleyin kalk! Kısa bir süre hariç, gecenin yarısını ayakta geçir veya bundan biraz eksilt. Ya da buna biraz ekle: Ve Kur’an’ı ağır ağır, düşüne düşüne oku. Doğrusu, Biz senin üzerine ağır bir söz bırakacağız. Şu bir gerçek ki, yeni bir oluşa koyulmak üzere geceleyin kalkan, yer tutma bakımından daha güçlüdür (söz bakımından daha etkilidir). Kuşkusuz gündüz(Güneşin dik konumda olduğu zaman) boyu senin için uzun bir dolaşma/ uzun bir uğraşı vardır.
Gündüz, yani öğle zamanının olmamasının nedeni, Huşu-hudu ile ilintilidir. Nitekim gündüzün yoğunluğu içerisinde kişi huşuyu yakalayamayabilir ve bu neden ile Kur'an'da ifade edilen tarafların İDEAL zaman birimleri dahilinde olduğu vurgulanmaktadır.
Salatta temel mesele : huşu-hudu. Belirtilen zaman dilimleri bunun olabileceği - zihnin sükara(nisa43), yani örtülü olma(her türlü etki ile örtülme) halinden uzak olabileceği anlardır.
Katılma Tarihi: 08 mart 2008 Yer: Turkiye Gönderilenler: 45
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
selam Eren Erdem, yani diyorsun ki, sabah, akşam ve yatsı namazları vardır. öğle namazı falan yoktur.. bu dediğin şekilde kılsak öğleyi de eklesek günah olur mu, ve nasıl niyet etmemiz gerekir. ????
Katılma Tarihi: 30 haziran 2007 Yer: Turkiye Gönderilenler: 484
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
gercek_neyse Yazdı:
selam Eren Erdem, yani diyorsun ki, sabah, akşam ve yatsı namazları vardır. öğle namazı falan yoktur.. bu dediğin şekilde kılsak öğleyi de eklesek günah olur mu, ve nasıl niyet etmemiz gerekir. ????
İbadetin günahı olurmu hiç ? Kişi farz olan zamanların dışında, huşu ile salat ikame edebilir. Bu o kadar güzel bir şeydir ki, günahın çok dışında faydaları vardır.
Bir kere şunu iyi anlamamız gerekir. Salat sevap kazandırmaz! Salat bizlereki bilincin ve karakterin istikametten şaşmaması adına, Allah ile insan arasında ki iletişimin pekişmesi adına ve kişisel disipline olmamız adına önemlidir.
Kılmayan günah kazanmaz! Yukarıda saydıklarımdan mahrum kalır ve kişi muttaki olamaz. Yani ayıraç = muttaki - gafil ayırca gibi der isek, Salat bizleri muttaki kılıcı bir eylemdir.
Niyetler üzerine, Öğleleri boş olurken Salatı ikame ederim. Rabbime, Senin Sonsuz kudretin ve ihtişamın(Zatın değil - şekilsel salat yoktur diyenlerin maalesef algılayamadığı şey)önünde acziyetimi beyan edip, eğilmeye niyet ettim derim. Bunun dışındakilerde, Niyet ettim vaktin salatını ikame etmeye derim.
Şu noktada sıkıntı olmasın. Asgari 3 tür! kişi 5-7-9-30-50 vakit kılabilir. Fakat farz kılınan 3 tür.
Kuşkusuz gündüz(Güneşin dik konumda olduğu zaman) boyu senin için uzun bir dolaşma/ uzun bir uğraşı vardır.
Gündüz, yani öğle zamanının olmamasının nedeni, Huşu-hudu ile ilintilidir. Nitekim gündüzün yoğunluğu içerisinde kişi huşuyu yakalayamayabilir ve bu neden ile Kur'an'da ifade edilen tarafların İDEAL zaman birimleri dahilinde olduğu vurgulanmaktadır.
Salatta temel mesele : huşu-hudu. Belirtilen zaman dilimleri bunun olabileceği - zihnin sükara(nisa43), yani örtülü olma(her türlü etki ile örtülme) halinden uzak olabileceği anlardır.
Selam Eren kardeşim;
Cuma namazını yukarıdaki ölçülerle nasıl izah ediyorsunuz ?
Yani Cuma namazında huşu ve hudu ya ihtiyaç yok mudur ?
__________________ "(Onu size indirdik ki) <Kitap, yalnız bizden önceki iki topluluğa indirildi, biz ise onların okumasından habersizdik (o Kitâpları okuyamıyor, dillerini anlayamıyorduk)> demeyesiniz."(En'am,156)
Niyetler üzerine, Öğleleri boş olurken Salatı ikame ederim. Rabbime, Senin Sonsuz kudretin ve ihtişamın(Zatın değil - şekilsel salat yoktur diyenlerin maalesef algılayamadığı şey)önünde acziyetimi beyan edip, eğilmeye niyet ettim derim.
Selam Eren kardeşim;
Allah'ın sonsuz kudreti önünde eğildikten sonra icra ettiğiniz kıyam nedir ?
Muhabbetlerimle...
__________________ "(Onu size indirdik ki) <Kitap, yalnız bizden önceki iki topluluğa indirildi, biz ise onların okumasından habersizdik (o Kitâpları okuyamıyor, dillerini anlayamıyorduk)> demeyesiniz."(En'am,156)
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma