HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Cemaatler, Tarikatlar, Mezhepler
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Cemaatler, Tarikatlar, Mezhepler
Konu Konu: Mütezile mezhebi Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
Xweser-Mirov
Yasaklı
Yasaklı


Katılma Tarihi: 17 mart 2008
Yer: Netherlands
Gönderilenler: 421
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Xweser-Mirov

1-Sahabenin hepsinin adil ve Cennetlik olduğunu inkâr ederler.

( Kimlerin sahabe oldugunu bilemedigimiz icin, Ebu Lehebin de Peygamberimizi gormus, onun devrinde yasamis oldugunu bildigimize gore, o tarihte yasayan herkese sanki orada yanlarinda varmisiz gibi, bunlar sahabe diyemeyiz.. )

2- Miraci inkar ederler..

3- Cennette olanlara Allah görülmez..

4- Kabir ziyaretinde, enbiya ve evliyadan yardim istemek caiz degildir..

5- Kabir suali ve kabir azabi yoktur..

6- Ölüye dua fayda etmez..

7- Sirat, mizan ve sefaat yoktur derler..

8- Akil herkeste esittir. Hersey akil ile bulunmalidir..

Bu firka bozuk firka olarak tarihe gecmis ve buna uyanlari musluman saymamislar.. Tarihte mutezile gibi daha bir cok firkalar gelip gecmistir.. Mutezile firkasi neden islam disi goruldu ??

4 mezhebin hak oldugu nerede yaziyor ?? veya onun disindakilerin hak olmadigi ??

Mezheplere, firkalar bolunmek rahmettenmidir ????

( Rahmet Bir olabilmektedir.. )

 

 



__________________
Hayat sen ne güzelsin
Yukarı dön Göster Xweser-Mirov's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Xweser-Mirov
 
Saffet Metin
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 07 ekim 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 672
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Saffet Metin

-Sahabenin hepsinin adil ve Cennetlik olduğunu inkâr ederler.

  Bu bir emevi uydurmasıdır. Peygambere karşı çıkan müşrikler, güya müslüman olan ama Yahudi ve Müşriklerle dost olan münafıklar, sonradan müslüman olup müslümanlığı tam olarak özümleyememiş ve kendi aralarında ki düşmanlıkları devam ettiren kişiler. Peygamberin Tebük seferine katılmammak için dolap çevirenler. Neredeyse Mekkenin fethine kadar peygamberle savaşanlar. Bunlar nasıl adil ve cennetlik olabilir. Emeviler bu konuların tartışılmasını önlemek için sahabeye tartışılmaz bir statü verdiler. Hepsi hayırlı ve cennetlikmiş gibi. Bunu yapmaktaki amaç siyasidir. Toplumsal karışıklıkları önlemek için. Sahabenin adilliği dinde bir inanç konusu olamaz. Herhangi bir müslümanı ilgilendirmez.  Sahabe de olsa herkes kendi yaptıklarına bir rehindir.  DEDİKLERİ DOĞRUDUR.

 

2- Miraci inkar ederler..

Miraç Abdülmelik bin Mervan 'ın halifeliği Abdullah bin Zübeyire kaptırmamak için uydurduğu bir yalandır. Yahudilerin tapınağı Beyti Makdise Mescidi Aksa adını vermiş. Ve güya Kuranda bahsedilen isra olayı Mescidi Haram yakınlarındaki Cirane Vadisindeki Mescidi Aksaya değil , Kudüste Beyti Makdis e yapılmış gibi uydurma hadislerle yaymıştır. İsra gece yürümesidir. Gece uçması değil. Peygamber ayaklarıyla yürümüştür. Kudüse falan uçurulmamıştır.  Bunu yaymasının sebebi. Çünkü Abdullah bin Zübeyr Hz. Ebubekirin torunu hz. Ayşenin yeğeniydi. Suriye dışındaki bütün vilayetler Abdullah bin Zübeyiri Halife olarak tanıyordu. Bunun pratikteki yansıması diğer ülkelerdeki müslümanlar hacca gidebiliyor, ama Suriyeliler Abdullah bin Zübeyir tarafından hacca alınmıyorlardı. Bu durum Suriyelileri çok sıkıyordu. Ayrıca Abdülmelik bin Mervanı da endişelendiriyordu. Çünkü hacca gidemedikleri için insanlar Abdullah bin Zübeyir e biat edebilirlerdi. Buna bir çözüm için Abdullah bin Amr a isnat edilen bir hadis uydurdu : Güya Allah Beyti Makdis te yapılan her duayı kabul edermiş.  Bu Beyti Makdis denilen yer Kurandaki Mescidi Aksa imiş. Zaten hemen akabinde burada Mescidi Aksa diye bir cami yaptırmıştır. Buraya yapılan hac da aynen Mescidi Harama yapılan hac gibi Allah katında kabul edilirmiş. Zaten böyle olmasaymış peygamber tarafından kıble olarak kabul edilmezmiş.  Bu uydurmalardan sonra Suriyeliler 692 yılında Abdullah bin Zübeyir öldürülünceye kadar Beyti Makdis te hac yaptılar. Güya peygamber buradan Miraca çıkmış. Beş vakit namaz emredilmiş. falan filan. Dönüşte Güya bunu Mekkelilere anlatmış onlar inanmamış. Ama Hz. Ebubekire anlatmış. Hz. Ebubekir o söylüyorsa doğrudur demiş. Ondan dolayı Sıddık lakabını almış. (yani diyorki bu miraç olayını bizim can düşmanımız Abdullah bin Zübeyir in dedesi Hz. Ebubekir biliyordu. Dolayısıyla o da biliyordur.) . Namaz kuranda sabah 2, akşam 2 rekattır. Bir de gece namazı vardır. Peygambere zorunlu, diğer müminlere seçimliktir. İste kılar ister kılmaz. Salatı Vusta en hayırlı namazdır O da Cuma namazıdır. Namazda ilk deformasyonu Hz. Osman yapmıştır. 2 rekatlık namazı 4 e çıkarmıştır. (bknz. www.hadis.org  hadis no  2893,2894,2896,2897)   . Bunlar bir de bunun üstüne namazı beş vakit yaptılar.  Bunda zorlanınca nazı cem etme hadislerini uydurdular. Sabah 2 rekat, Akşam 2 rekat olan namazın ne cemi olur, ne kazası olur, ne zorluğu olur.  Bunun dışındaki hükümler dinde zorluk yaratmıştır. Bunu yaratanlar Allaha hesabını vereceklerdir. MİRAÇ YOKTUR. DEDİKLERİ DOĞRUDUR.

 

3- Cennette olanlara Allah görülmez..

Allah zaman ve mekandan münezzehtir. ÇÜnkü bunlar Allahın yarattığı şeylerdir. Allah  Gökte değil her yerde, her zamandadır.

Nasıl bir cd nin içindeki programı görmüyorsak ama bilgisayarda bu programın etkilerini görüyorsak Allah da en basit anlatımıyla bir benzetme yapacak olursak böyle bir varlıktır. Ama bu benzetme Vahdeti vucut a benzer bir anlam taşımakta olup biz insanların onu ifadede aciz kaldığımızı göstermektedir. Nitekim İhlas suresinde - Velem yekun lehü küfüvven ehad - bunu tecvid le  - velem yekul lehü küfüvven ehad - diye okurlar.  Ahnlanm olarak onların hepsinin toplamı ona eşit değildir der. Yani Allah Her şeyin içinde ama bunlarında dışında varlığı olan bir varlık, bir kavramdır. Dolayısıyla bizden ayrı bir varlıkmış gibi, belli bir mekanı varmış gibi  gözle görülmez.  MUTEZİLE DOĞRUDUR.

 

4- Kabir ziyaretinde, enbiya ve evliyadan yardim istemek caiz degildir..

   Bu görüş Kurana uygundur. Bu zaten şirktir. Kurana göre Ölüler işitmez. Kıyamete kadar bizi işitmesi mümkün olmayan insanlardan yardım istemek Kuranın deyimiyle sapıklıktır.  DEDİKLERİ DOĞRUDUR.

 

5- Kabir suali ve kabir azabi yoktur..

    Kabir suali ve azabı kuranda yoktur. Sorgu ve Sual Kıyamette , Sura üflendikten , bütün ölüler dirildikten sonra Mahşer günündedir. Bu dedikleri de Kurana UYGUNDUR VE DOĞRUDUR.

6- Ölüye dua fayda etmez..

 _ Kurana göre  insanoğlu için sadece  yaptıklarının karşılığı vardır. Bundan dolayı devir ıskat vb. şeyler kurana terstir. Ölünün sadece Mirasçılar tarafından yerine getirilebilecek borçları ödenince sorumluluğu düşer. Yoksa Namaz,oruç, zekat, hac gibi ibadetlerini yapmamışsa ölümünden sonra bunlar için yapılabilecek bir şey yoktur. Bu tip uygulamalar kendini kandırmaktır.  Allah kendisine dua etmememizi istemekte, Böyle yapmayan kişileri kendisine karşı büyüklük taslamış kişiler olarak değerlendirmeltedir. Dolayısı ile nasıl kendimiz için dua ederek Allahtan dünyamız ve ahiretimiz bir şeyler istiyorsak , ölmüş insanlar için de bir şeyler isteyebiliriz.  Bunu kabul edip etmemek Allaha kalmıştır.  Ama şu deniyorsa doğrudur. İşte ölü için kuran okuyun. Ölü için üç ihlas bir fatiha okuyun, yasin okuyun. Bunlar boştur.  Heleki kuranın mealini en az on kere okumuş bir insan olarak ve hala da iki ayda bir meal hatimi yapan bir insan olarak diyebilirim ki piyasada şu sure şu işe yarar, şu surenin fazileti şudur tipi uyduruk kitaplardan nefret ediyorum. Fazilet umarak sevap bankacılığı için okunan kuran ne ölüye ne diriye fayda verir. DOLAYISI İLE BU DEDİKLERİ DE DOĞRUDUR.

7- Sirat, mizan ve sefaat yoktur derler..

    Sırat köprüsü yoktur. Bu zerdüştlükten girme bir inançtır. Hadislerde kurban kesmeyi teşvik için  kestiğin kurbanların bu köprüden kolay geçmesini sağlayacağını söylerler. Bu kuranda yoktur ve dedikleri DOĞRUDUR.

    İnsanlar nasıl kredi kartlarındaki alışverişlerine, bunların tutarlarına itiraz edemiyorsa, Örneğin ben bu alışverişi yapmadım, o gün o saatte o mağazanın yakınından geçmedim veya o alışveriş o kadar lira değildi, bu kadar liraydı diyemiyorlarsa artık Allah tarafında görevlendirilmiş melekler bizim bütün iyi,kötü hallerimizi bir deftere (bir kayıt ortamı lütfen kağıt bir defter gibi düşünülmemeli ) yazmaktadır. Dolaysıyla Kurana göre Mahşer gününde defterimiz sağ taraftan verilirse Cennete, Soldan verilirse Cehenneme gideceğimiz belirlenmektedir. Kuranda Mizan dan bahsedilmediği için bu da doğrudur.

  Şefaat kavramı Kuran da Özellikle Bakara suresinde Hiç kimsenin şefaatinin fayda vermeyeceği günden sakının diye ayetler vardır. Bir tane de değildir bu ayet. Başka surelerde kimsenin ne melekler, ne peygamberler ne de başka bir kimse Allah izin vermedikçe şefeat edemez. Ayrıca gene Kurana göre Allahın şefaat etmesine izin vermediği melekleri vardır. ( Melek ler yani insanlar değil.)  Yani kısaca Allah izin vermeden kimse şefaat edemez. İzin verip edenlerinde o gün şefaatleri kabul edilmeyecektir. O zaman insanlar nasıl Hz. Muhammede kafadan şefaat yetkisi verebiliyorlar. Peygamber sevmek başka bir şey, onu putlaştırmak, ona iftira etmek başka bir şey. Bu kaş yaparken göz çıkarmak ve ayrıca bir çeşit şirk. Ayrıca bu yetmiyor kendi tarikat şeyhlerinden , enbiya, evliya dan şefaat umuyorlar. Bir nevi Ahiret ortamında torpil.   Kuran derki İnsan oğlu için çalıştığının karşılığı vardır. -  Herkes yaptıklarına bir rehindir.- Hiç kimsenin şefaatinin fayda vermeyeceği günden sakının-    Şimdi bunlardan sonra nasıl Şefaate dini bir inanç  olarak inanırlar. DEmekki MUTEZİLE bu konuda da DOĞRU.

8- Akil herkeste esittir. Hersey akil ile bulunmalidir..

   BU ifadede bir yanlışlık var. Akıl herkeste eşit değildir ama aklın kanunları nedensellik ( sebeb sonuç ilişkisi) , mantık , deney, gözlem herkes için birdir. Dolayısı ile Akıl işletilmelidir. Zaten Kuran da bunu söylüyor. Kuran İşleyen akla, temiz vicdan ve gönüllere hitap ediyor. Bir çok ayette Hala düşünmeyecekmisiniz, akıl etmeyecekmisiniz diyor. Ayrıca Aklını kullanmayanların üzerine pislik yağdıracağını bildiriyor. DEMEKKİ MUTEZİLE bu konudada DOĞRU.

Bu firka bozuk firka olarak tarihe gecmis ve buna uyanlari musluman saymamislar.. Tarihte mutezile gibi daha bir cok firkalar gelip gecmistir.. Mutezile firkasi neden islam disi goruldu ??

CEVAP :

Yukarıda anlattığım tümüyle Kurandan onay alan tespitlerte  göre kimler SAPIK  fırka, kimler DOĞRU fırka. Bunun değerlendirmesini size bırakıyorum.  İslamın o ilk yıllarındaki gelişme, yunan filazoflarının arapçaya çevrilmesi, matematik, tıp, astronomideki gelişmeler  hep aklı kullanan Mutezile zihniyetinin eseridir. Ne zamanki mutezile yok olmuş , artık islam da gerilemeye başlamıştır. Ehli sünnet  ancak - bir yağ fıçısına fare düşünce yağa hiç bir şey olmayacağını , farenin atıldıktan sonra yağın kullanılabileceğini, -  Bir sinek bir kabın içine düşerse öbür kanadını da daldırın - tipi hadislere karşı çıktığı için İbn_i Sina yı kafir ilan eder.  Çünkü hadistir. Peygamber söylemiştir. Tartışılmaz doğrudur. diye bakılır.  Aslında bunlar peygamberi  küçük düşürmek için yapılmış yahudi uydurmalarıdır.

 

4 mezhebin hak oldugu nerede yaziyor ?? veya onun disindakilerin hak olmadigi ??

 BUnlar Abbasi zamanının uydurmalardır. Bunlar dörtten fazlaydı ama dört ile sınırladılar. Zaten bu dört mezhep olayı olduktan sonra ümmet bölünmüş ve devlet zayıflamıştır. Bu olaylar 800 lü yıllarda oldu. 945 te Şii Büveyhoğulları  Sünni Abbasi halifesini 100 sene baskı altında tuttular da  hiç biri birleşip bir şey yapamadı. 900-1258 arası artık abbasi nin ne içerde ne dışarda bir gücü yoktur. Ben bunu bu mezhepler sayesinde ümmetin enerjisinin ve aklının tüketilmesinde görüyorum. 

Mezheplere, firkalar bolunmek rahmettenmidir ????

Bu Kurana Ters tir. Kuran bu bölünmenin aralarında birbirini çekememezlikten kaynaklandığını ve aralarında hükmü Allahın vereceğini söyler.  Bu tespitte doğrudur. Hadi bir ayetin yorumlanmasında birden fazla görüş olsun. Bir namazın kılınma şekli peygamberden beri hiç değişmeden gelemezmiydi yani. Biri elini göbeğinden bağlar, biri göğsünden bağlar, öteki kollarını yana salar. Bunda özellikle bir farklılık yaratma kastı yokmudur. Bu mezhep imamları birbirlerini tanımaktadır. İmam Malik, Ebu Hanefeden ders okumuştur. İmam Şafii , imam Malik ve Ebu Hanifenin öğrencisi İmam Muhammed den ders okumuştur. İmam Ahmet bin Hanbel İmam Şafii den ders okumuştur. Peki yoruma bağlı olmayacak , tevatüren gelmesi gereken bir gelenek olacak bir konuda bu ayrılıkların sebebi birbirini çekememezlik değil de nedir.

( Rahmet Bir olabilmektedir.. )

MUTEZİLE  KURANA EN YAKIN MEZHEPTİR.

 



__________________
Allah Aklını kullanmayanların üzerine pislik yağdırır.
Yukarı dön Göster Saffet Metin's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Saffet Metin
 
Mana Eri
Newbie
Newbie
Simge

Katılma Tarihi: 15 ekim 2008
Gönderilenler: 38
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Mana Eri

Hizb-ül Quran!

Resulün mezhebi budur.

Buna tabi olun.



__________________
Tavukseven
Yukarı dön Göster Mana Eri's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Mana Eri
 
kutsalgölge
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 06 ekim 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 148
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı kutsalgölge

Çalışmalarınızı paylaştığınız için teşekkürler arkadaşlar!

bende seneler önce ömer bin abdulaziz'den bahseden kaynakların hep onu dini tekrardan ayağa kaldıran,dinin kurtarıcısı olarak neden övüldüğünü düşünürdüm?Tabi bunun neden olduğunu bulmayı da ALLAH nasip etti.

Bu halife hatta 2.ömer (2.halife hz.ömer gibi) dinin elden gittiğini,ulemaların hadis nakledicilerinin ölmeye başlamasından , ilmin(batılın) kaybolup gitmesinden korktuğundan dolayı, kendisinden önceki halifelerin yapmadığı işe koyularak hadislerin hızla yazılmaya başlaması için ön ayak olmuştur.Meğer atalarımızın övmesindeki  sebep hadislere tekrar hayat vermesiymiş....................................

sağlıcakla "bize yalnız kuran yeter" diyen kardeşlerim

Yukarı dön Göster kutsalgölge's Profil Diğer Mesajlarını Ara: kutsalgölge
 
Saffet Metin
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 07 ekim 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 672
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Saffet Metin

Ömer bin Abdülaziz iyi bir insandır. İyi bir halifedir. Ama Hadisleri yazdırması pek iyi olmamıştır. Aslında Abdülmelik devrinde Abdullah bin Zübeyr isyanında Harra oyayında (683 kerbeladan 2 sene sonra) emevi ordusu medineye geldi. Orada yaşayan sahabenin yarısını öldürdürdü. Kadınlarına kızlarına tecavüz etti. Daha sonra Haccac bin Yusuf Abdullah bin  Zübeyr isyanını bastırdıktan sonra Emevilerden yana olmayan Sahabenin büyüklerinden Hz. Ömerin oğlu Abdullah bin Ömeri  kabede zehirli ok deydirerek öldürür. Enes bin Malik e hakaret eder. O devirde en çok hadis bildiği rivayet edilen Said bin Cübeyr i öldürür. Said bin Cübeyr in öldürülmesi  aynen kuran hafızlarının ölümüyle Kuranın kaybolmasını önlemek amaçlı bir mushaf yazdırılması gibi, hadislerinde kayda geçirilmesi zaruretini getirdi. Aslında hadis yazımı peygamber tarafından yasaklanmıştı. Dinde yahudileşme getireceği için. Said bin Cübeyr de yazmamıştı. Dört halife devrinde de kimse yazmadı. Hadisler Emevi devrinde ortaya çıktı. Özellikle Abdülmelik, Velid ve Ömer bin Abdülaziz devrinde. Yazılırken kesinlikle metin tenkidi yapılmadı. Kurana uygunluk denetimi yapılmadı. Sadece rivayet denetimi yapıldı. Bu rivayet eden kişilerin zinciri doğruysa  doğru olduğu kabul edildi. Tevhis dininin içine irin akıtıldı.

Belki Ömer bin Abdülazizin yaptığı siyaseten doğruydu. Karışıklıklarda sahabeye zarar verdik ama hadisleri topladık. Peygamberin hatırasını kaybolmaktan koruduk diyebilir. Bu Hareketiyle Sünni lerden de Şia dan da saygı görmüştür, çünkü bütün ne kadar mezhep varsa dayanağı Peygambere atfedilen Kurana aykırı iftiralardır. Ben bugünkü Kuran bilgimle www.hadis.org  ta bulunan (bütün kütübü sitte ve muvatta yı kapsar) bütün hadisleri çürütebilirim.  Bunları yazan kişiler ya kuranı bilmiyorlardı, ya da kötü niyetli idiler. Dini bozdular. Mehmet Akif Ersoyun bir şiirinde ddeği gibi.

 

    Nebiye atf ile binlerce herze (boş laf,lakırdı)  uydurdun

    Yıktın dini mübini de yepyeni bir din kurdun.  

 

    Yapılan budur. Keşke yapılmasaydı. Keşke Mihne olayı olmasa idi de (833-848) Mutezile mezhebi ortadan kalkmasaydı. İslamın üzerine dört mezhep denilen Araplaşmış Yahudilik çökmeseydi.

 



__________________
Allah Aklını kullanmayanların üzerine pislik yağdırır.
Yukarı dön Göster Saffet Metin's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Saffet Metin
 
BarisYilmaz34
Katilimci Uye
Katilimci Uye


Katılma Tarihi: 21 mayis 2010
Gönderilenler: 34
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı BarisYilmaz34

Mutezile mezhebi, akla en çok önem veren bilimle dini birbirinden ayırmayan faydalı yönleri çok olan bir mezheptir. Ancak anlaşılamaz bir özelliği vardır ki bu mezheb için bir yanlışlıktır. Oda şudur ki, büyük günah işleyenin mümin olmadığını tövbe etmeden ölürse sonsuza dek cehennemde kalacağını belirtmesidir. Bu görüş nasıl bu mezhebe girmiş anlamak mümkün değil.
Yukarı dön Göster BarisYilmaz34's Profil Diğer Mesajlarını Ara: BarisYilmaz34
 
Saffet Metin
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 07 ekim 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 672
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Saffet Metin


Sayın Barış,

Büyük günah nedir örneğin.
Bu büyük günah hem Allahın, hem kulun hakkına giren günahlardır.
Örneğin kan davası vb. Bunları maalesef İslam bile temizleyememiştir. İslam ülkelerinin % 90 ı feodaldir. Alayı çakma devlettir.

Adam haksız yere insan öldürdü. İsteyerek, kasten. Örneğin çok var böyle psikopat. Vay niye yan bakın, vay niye farla selektör yaptın, vay niye bana yol vermedin, kan davası  vb.  Yüzlerce örnek sayılabilir.

Şimdi bunlar mümin olabilir mi. Mümin olmak o kadar ucuz mu. Allahın adaleti bu kadar eksik mi. Bunları ne Allah, ne kul affedebilir.

Mutezilenin bu görüşü çok doğrudur. Keşke bu görüşle amel edilse idi. Keşke Müslümanlar sadece Mutezile mezhebini benimsemiş olsaydı. Bu günkü gerilik olmazdı.

Tevbe Allah ile kulu arasında olan bir şey. Tevbenin gerçek mi, değilmi olduğunu yüce Allah değerlendirir. Ama tevbe etmeden ölürse Kur'ana göre sonsuz cehennemdedir bu kişi.  Tevbe etmesinin de bir af garantisi sağlayacağını hiç düşünmüyorum. Yine de Allah bilir, biz bilmeyiz diyorum.





__________________
Allah Aklını kullanmayanların üzerine pislik yağdırır.
Yukarı dön Göster Saffet Metin's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Saffet Metin
 
BarisYilmaz34
Katilimci Uye
Katilimci Uye


Katılma Tarihi: 21 mayis 2010
Gönderilenler: 34
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı BarisYilmaz34

sayın saffet, diyelimki bir adam şarap içse büyük bir günah işlemiş oluyor. Şimdi büyük günah işledi diye yada namaz kılmadı diye o kişiye mümin değil diyebilirmiyiz? Bence diyemeyiz. Bunun için Mutezile yanılmıştır bu hususta. Bende bazı konular hariç Mutezileye yakın görüşlere sahibim ancak bu görüşünü kabul etmiyorum
Yukarı dön Göster BarisYilmaz34's Profil Diğer Mesajlarını Ara: BarisYilmaz34
 
prangasiz
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 mart 2010
Gönderilenler: 288
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı prangasiz

Merhaba Saffet Metin,

Görüşünüzü çok isabetli ve ufuk açıcı olarak buldum,evet
Mutezile çok haklı ve akıllı adamlarmış helal olsun..
Yukarı dön Göster prangasiz's Profil Diğer Mesajlarını Ara: prangasiz
 
Saffet Metin
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 07 ekim 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 672
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Saffet Metin

BarisYilmaz34 Yazdı:
sayın saffet, diyelimki bir adam şarap içse büyük bir günah işlemiş oluyor. Şimdi büyük günah işledi diye yada namaz kılmadı diye o kişiye mümin değil diyebilirmiyiz? Bence diyemeyiz. Bunun için Mutezile yanılmıştır bu hususta. Bende bazı konular hariç Mutezileye yakın görüşlere sahibim ancak bu görüşünü kabul etmiyorum


Sayın Barış,

İçki günahtır. İçki yasaktır da, büyük günah değildir. Onu büyük günah yapan insanların bu eylemi sakındırmak için yorumu. 

Namaz kılmamak ta büyük günah değildir. Mesela bu sitede namazın Kur'anda var olup olmadığını falan tartıştık.

Bunlar  adam öldürmekle, zina (evli veya evlenebilir kadınla nikahsız ilişkiyi kastediyorum, yoksa paralı ilişkiyi değil.)  ile falan kıyaslanamaz. Gerçek büyük günahlar bunlardır. 








__________________
Allah Aklını kullanmayanların üzerine pislik yağdırır.
Yukarı dön Göster Saffet Metin's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Saffet Metin
 

Sayfa Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats